فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پرسش صادق زیباکلام از دخترش که عازم پیادهروی اربعین بود، و پاسخ شنیدنی و مهم امام خمینی(ره)
🔹چرا بعد از ۱۴۰۰ سال، ۴ سال است که ناگهان به فکر راهپیمایی اربعین افتادهایم؟
کیفیت بهتر + متن
#پیاده_روی #اربعین
#مردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠«جامعه را شخصیتهای مصلح میسازند»💠
🔻شهید مطهری در مواجهه با این دیدگاه که «فرد هیچ نقشی در جامعه ندارد و جامعه و افراد آن طی یک حرکت جبری و متأثر از نظام اقتصادی ساخته میشوند»، به دستهای از مفاهیم اسلامی اشاره میکند که فرد را مسئول ساختن جامعه خود معرفی میکنند.
🔹در نگاه شهید مطهری، مصلحین اجتماعی نقش ویژهای در اصلاح جامعه دارند و اصول فلسفههای اجتماعی اسلامی بر این مطلب صحه میگذارد.
📚 آشنایی با قرآن، جلد ۱۳، ص۱۳۹-۱۴۰📚
@gamedovomenghelab
#اصلاح_اجتماعی
#حلقات_میانی
#مسئولیت_اجتماعی
💥 من امروز بر این عقیدهام که مقتدرترین افراد در مصاف با آنهمه توطئهها و خصومتها و جنگ افروزیهایی که در جهان علیه انقلاب اسلامی است، معلوم نبود موفقیت بیشتری از افراد موجود به دست میآوردند. در یک تحلیل #منصفانه از حوادث انقلاب خصوصاً از حوادث ده سال پس از پیروزی باید عرض کنم که انقلاب اسلامی ایران در #اکثر_اهداف و زمینهها #موفق بوده است.
@gamedovomenghelab
(امام خمینی (ره)/ منشور روحانیت)
1282219779_-1173501419.pdf
508K
گزارش سرکار خانم رقیه فاضل از نشست رهبری با فعالان تعلیم و تربیت
نشست فعالین تعلیم و تربیت با رهبر معظم انقلاب.m4a
7.69M
گزارش اولیه از #نشست_صمیمانه امروز #فعالین_تعلیم_و_تربیت با #رهبر_معظم_انقلاب
⏰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
اهم نکات در این نشست:
1️⃣ دیدگاه معظم له در خصوص تشکیل یک نهاد فراقوه ای در امر تربیت
2️⃣ دیدگاه ایشان در نسبت ساختار رسمی آموزش و پرورش و ناکارآمدی آن
3️⃣ ماموریت آقا به فعالین مردمی تعلیم و تربیت در خصوص طراحی نقشه راه تحول
✍ حجت الاسلام محمد رحمانی
• اندیشه و تحلیل •
#الگوی_ویرایش_نهادهای_اجتماعی
#آموزش_و_پرورش
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
▫️ راه بیراه
١
«وَ قٰالَ اَلرَّسُولُ يٰا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اِتَّخَذُوا هٰذَا اَلْقُرْآنَ مَهْجُوراً»﴿الفرقان، 30﴾
قرآن عقل است.
اگر تراز سخن «انسان» است، فقط قرآن عقل است.
قرآن مهربانترین، درست ترین و ژرفترین گفتگو با انسان است.
قرآن انسان است.
مهجور ماندن قرآن یعنی خبری از انسان نیست، یعنی انسان در بی چارگی غوطه ور است. یعنی در حیات تاریک انسانی هیچ خبری نیست، هیچ.
سخن از انسان است.
و خدا گلایه کنان می فرماید :
«مٰا قَدَرُوا اَللّٰهَ حَقَّ قَدْرِهِ
• إِذْ قٰالُوا مٰا أَنْزَلَ اَللّٰهُ عَلىٰ بَشَرٍ مِنْ شَيْءٍ
• قُلْ مَنْ أَنْزَلَ اَلْكِتٰابَ اَلَّذِي جٰاءَ بِهِ مُوسىٰ نُوراً وَ هُدىً لِلنّٰاسِ
• تَجْعَلُونَهُ قَرٰاطِيسَ تُبْدُونَهٰا وَ تُخْفُونَ كَثِيراً
• وَ عُلِّمْتُمْ مٰا لَمْ تَعْلَمُوا أَنْتُمْ وَ لاٰ آبٰاؤُكُمْ
• قُلِ اَللّٰهُ،
ثُمَّ ذَرْهُمْ فِي خَوْضِهِمْ يَلْعَبُونَ»﴿الأنعام، 91﴾
«در حق الهی ناسپاسی کردند(قدرشناسی نکردند)
. گفتند وحی الهی چیز خاصی نبود.
. بگو آنچه حضرت موسی آورد که شما را روشن کرد و هدایت کرد(زندگیتان را زیر و رو کرد) چه کسی فرستاد!
. این تعلیمات را پاره پاره کرده اید و یک ورق را می گیرید و بسیاری را پنهان می کنید،
. چیزهایی به شما آموختیم که نه خودتان می دانستید و نه جد و آباءتان،
. پیامبر به آنها بگو خدا آموزگار است،
سپس رهایشان کن در این غورهای بی خدایشان مشغول بازی باشند»
؛.؛.؛
چه کسی می گوید «آموزههای الهی که چیز خاصی نبود(!)» ؟
معلوم است نیروهای نخبۀ جامعه این حرفها را می زنند و این سخن را به دهان مردم هم میاندازند.
با این حرفها «توقّعات مردم» را از دین خدا پایین می آورند و ذهنشان را منحرف میکنند.
این ترور معنوی است؛ یعنی کشتن دین.
جالب است که مخاطب قرآن در این آیه جامعۀ مؤمنین است؛ یعنی این مؤمنین هستند که دارند گرفتار چنین انحرافی می شوند.
و باز هم دو سه نکته جالب است :
. خدا به تبیین می پردازد و از «روایت واقع» برای روشنگری استفاده میکند؛
اشاره به کارآمدی آموزهها و به این که شما با این آموزهها بود که از زیر چکمۀ فرعونیان نجات پیدا کردید و آقای جهان شدید.
. تنبّه می دهد که توجه نمیکنید که آنچه خدا گفت اصلاً شما با کل تیره و تبارتان نمیفهمیدید و نمیدانستید؟
. نهایتاً هم ناامیدانه میگوید رهایشان کن در این «غور»هایشان به بازی مشغول باشند.
در این آب و هوا که قرآن هم از مهجور ماندن شکایت میکند، کسی که اندیشۀ قرآنی داشته باشد همین بلا سرش میآید.
مفسّر بالاتر از قرآن که نیست. قرآن که چیز عزیزی است، مفاهیمش دارد مهجور می شود که قرآن شکایت میکند. کسی نیز که قرآنی بیاندیشد طبعاً مهجور میشود.
و رهبر انقلاب در شما این افراد است.
میدانیم که عاشقانه قرآن خوانده است، در جوانی که قرآن با گوشت و پوست و خونش آمیخته است و تفسیرهای عالی قرآنی ارائه کرده است. تعلیمات قرآنی مفصل ایشان تا کنون «آب و هوای فکری فرهنگی» متفاوتی برای انقلاب و ایران معاصر درست کرده است، ولی انسانهای مدعی نخبگی مثل اسید مشغول دریدن دیبای زیبای فکر و فرهنگ برساختۀ ایشان هستند.
تعلیماتی در حوزۀ «توحید(حقیقت ژرف، فخیم و کاربردی)»، «ولایت(حقیقت پرشور و چهارجنبۀ ولایت : خدا، امام(ولی)، مردم و دشمن)»، «بعثت»، «مواسات»، «اخوّت»، «جنگ احزاب»، «تقیه»، «الگوی جدال حق با باطل»، «وحدت»، «ارادۀ ملی»، «معجزه گرایی»، «عبودیّت»، «صبر»، «برخورد با منافقان»، «برخورد با مستکبران»، «برخورد با کفار» و صدها و صدها آموزۀ اینچنینی.
این بزرگ تقریباً «تمام مفاهیم دینی» را بازخوانی کرده است و از آنها معنای عمیقاً و عریقاً اصیل، نو، نشیط، نافذ، به روز، مهاجم، زندگی ساز، اجتماعی، در تراز تمدنی و مهربان ارائه کرده است.
غیر از استفاده از تراث فکری شیعه و به فهمی آن، بخش خوبی از این اندیشههای قرآنی را یا از امام آموخته است یا با امام و قیام کشدار او به تحکیم و ژرفابخشی آن پرداخته است.
┄┅••؛••┅┄
یکی از اندیشه های قرآنی ایشان که از امام آموخته و قیام امام کمک بزرگی برای بسط معنایی فراوان آن در ذهن شریف ایشان شده آنی است که در بیانیه به این صورت بیان می شود : «ارادۀ ملی جانمایه پیشرفت همه جانبه و حقیقی است».
ایشان این اندیشه را قرآنی میداند و مطابق تعلیم قرآنی معتقد است اگر «ارادۀ ملی» شکل بگیرد به دنبال آن معجزه رخ میدهد؛ چون خدا خود به میان می آید و دست در کار ویرایش زندگی و موجودیّت حیات بشری میبرد.
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
✿ شاخه گل صلوات، هدیه به حضرت عباس که مایۀ امید بود، سلام الله علیه.
☘️@faslefarhang
📣 آغاز درس اخلاق و معنویت آیتالله یزدانپناه در شهر تهران
📖 با موضوع سلوک اجتماعی (فصل اول از سلسله جلسات معنویت دینی)
زمان: چهارشنبهها، ساعت ۲۰:۳۰
مکان: تهران، میدان شهدا، مسجد خیّر
📱پخش آنلاین:
@ostad_yazdanpanah
🏷 لازم به ذکر است که جلسه برای برادران و خواهران بوده و مهدکودک برای کودکان نیز فراهم است.
#درس_اخلاق
#سلوک_اجتماعی
#استاد_یزدان_پناه
تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه اسلامی از اقدامات امام سجاد(علیهالسلام)
رهبر معظم انقلاب :
امام سجاد به تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه اسلامی کمر بست. چرا؟ چون طبق تحلیل آن امام بزرگوار، بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا انجامید، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابنزیاد و عمر سعد و دیگران نمیتوانستند آن فاجعه را بیافرینند... ممکن نبود حکومتها - ولو فاسد باشند؛ ولو بیدین و جائر باشند - بتوانند مردم را به ایجاد چنان فاجعه عظیمی؛ یعنی کشتن پسر پیغمبر و پسر فاطمه زهرا سلاماللهعلیها وادار کنند.
#مدیریت_راهبردی
💠 نخستین همایش ملی "تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب اسلامی با تاکید بر تربیت انقلابی در منظومه فکری حضرت امام خمینی(ره) و حضرت آیتالله العظمی خامنهای(مدظلهالعالی)" به میزبانی دانشگاه فرهنگیان در اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار میگردد.
با کد اختصاصی( ISC: ۰۰۲۰۰-۴۴۷۵۷)
✳ برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال مقاله به سایت همایش مراجعه نمایید:
http://tat.cfu.ac.ir
🔺 زمان بندی جدیدهمایش
تاریخ ارسال چکیده مقاله:
30 شهریور 1402
تاریخ ارسال اصل مقالات:
30 آذر 1402
@gamedovomenghelab
#اخبار_گام_دومی
📸 بچهها در این هیئت خادماند
🔹در اولین موکب تخصصی کودک و نوجوان کشور در یزد تمامی کارها مثل پذیرایی، اجرای برنامهها، عزاداری و نظافت به عهده ۱۶۰ کودک و نوجوان ۹ تا ۱۵ ساله است.
تصاویر از حمیدرضا احسانیفر
#مردمی_سازی_امور
#حکمرانی_مردمی
@gamedovomenghelab
• اندیشه و تحلیل •
#الگوی_ویرایش_نهادهای_اجتماعی
#آموزش_و_پرورش
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
▫️ راه بیراه
٢
یکی از نظریّههای پایه در اندیشۀ اجتماعی امام و رهبری این است که : «ارادۀ ملی جانمایه پیشرفت همه جانبه و حقیقی است»(بیانیه).
حضرت آقا این اندیشه را قرآنی میداند و مطابق تعلیم قرآنی معتقد است اگر «ارادۀ ملی» شکل بگیرد به دنبال آن معجزه رخ میدهد؛ چون خدا خود به میان میآید و دست در کار ویرایش زندگی و موجودیّت حیات بشری میبرد.
«معجزههاى اجتماعى برخلاف معجزۀ اژدها شدنِ عصاى موسى است؛ چون آنطور معجزهها ربطى به ارادۀ انسان ندارد؛ اما معجزههاى اجتماعى بهطور مستقيم به ارادۀ انسانها ارتباط پيدا مىكند؛
«إِنَّ اَللّٰهَ لاٰ يُغَيِّرُ مٰا بِقَوْمٍ حَتّٰى يُغَيِّرُوا مٰا بِأَنْفُسِهِمْ»(رعد،١١)»(١۶/ ۴/ ١٣٨٣)
امام میفرمود اگر ملت اراده کند هیچ قدرتی در جهان یارای ایستادن مقابل او را ندارد.
این همان تنها راهی است که امام برای مقابله با نظام سلطه یافت، قیام عمومی مردم :
«همۀ راههاى ممكن در این كشور تجربه شد و همه ناكام و ناموفّق از آب درآمد، و بهتدریج یأس دلها را فراگرفت. آن نيرويى كه میتوانست در مقابل رژيم پهلوى به معناى واقعىِ كلمه بايستد، ملت بود؛ يعنى بايد همۀ ملت به صحنه میآمد»(١۴/ ٣/ ٨۴)
این دو بزرگوار واقعاً معتقدند در این صورت معجزه رخ میدهد، کما این که هردو «انقلاب اسلامی ایران» را حادثهای از این قبیل تحلیل مینمودند.
این را چه کسی باور میکند؟ طبعاً فقط مؤمنان.
این را چه کسی به کار میگیرد؟ طبعاً همین مؤمنان.
مؤمنان اگر بخواهند به این آموزه عمل کنند باید چه کنند؟
این الگو در بیانیه و توضیحات اول خرداد ٩٨ (دربارۀ بیانیه) بیان شده است؛ یعنی این آموزۀ اصیل انقلاب در ابتدای دهۀ پنجم انقلاب زمینۀ تجلی و صراحت پیدا کرده است. از منظر قرآنی این یعنی رشد و این یعنی پیشرفت واقعی و این روایت درست انقلاب است.
ایشان وقتی که جوانان را به قیام برای حل مسأله دعوت می کنند و شناسایی مسائل و ارائۀ راه حل و حل را برعهدۀ خودشان میگذارند و نهایتاً برای عاقلانه و متین و متمرکز شدن کار و جلوگیری از نوعی بلبشو و آشفتهکاری میگویند باید «جریانهای حلقههای میانی» (متشکل از جمعی باتجربه و نخبه) شکل بگیرد و حلقههای میانی را هم نه رهبری نه دولت و نه نهادهای حاکمیتی میدانند(تصریح میکنند که باید از خود متن باشد)، نشان میدهد که دارند تلاش میکنند مبتنی بر همین دیدگاه یک قیام ملی برای حل مسائل حیات اجتماعیمان رقم بزنند.
«بتواند این کاروان عظیم جامعه را
و مهمتر از همه جوانهای جامعه را به پیش ببرد» (٩٨/٣/١)
البته ثمرۀ نزدیک این ورود این است که :
«نتیجۀ اینها چه میشود؟
کشاندن نسل جوان متعهّد به عرصهٔ مدیریّت کشور،
که یکی از دوستان گِله میکردند که جوانها را به عرصۀ مدیریّت راه نمیدهند. خب چه جوری وارد عرصۀ مدیریّت میشوند؟
ورود در عرصۀ مدیریّت برای نسل جوان از این راهها اتّفاق میافتد»
و نتیجۀ بلندتر آن این است که :
«اگر نسل جوان وارد عرصۀ مدیریّت شد، و مدیران ارشد نظام از جملۀ جوانهای متعهّد [شدند] ــ که من گفتم جوانهای متعهّد حزباللهی، یعنی واقعاً باید حزباللهی باشند؛ به معنای درست کلمۀ حزباللهی [که طبعاً نگاه قرآنی و انقلابی دارد] ــ
آن وقت آن حرکت عمومی کشور طبعاً استمرار پیدا میکند، سرعت پیدا میکند و انجام میگیرد»
┄┅••؛••┅┄
اینجا یک بحث پیش می آید و آن این که اگر این قیام بخواهد شکل بگیرد جریانی به موازات دولت تشکیل خواهد شد. در آن صورت چرا دولت تشکیل دادیم و چرا داریم اینقدر برای آن تره خرد می کنیم؟
بحث ادامه دارد ...
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
✿ شاخه گل صلوات، هدیه به حضرت عباس که مایۀ امید بود، سلام الله علیه.
☘️@faslefarhang
🔰روایت یک دیدار
📌 روایتی از دیدار فعالان حوزه تعلیم و تربیت با رهبر معظم انقلاب
🕓زمان: یکشنبه (امشب) ساعت ۲۱
🌐محل برگزاری اسکای روم
https://www.skyroom.online/ch/alborzcfu/basij
@gamedovomenghelab
45.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 گزارش نو و جالبِ آقای خاکی از دیدارشون با رهبر انقلاب درمورد تعلیم و تربیت کشور!
💬 #تحلیل_و_تبیین | استراتژی حمله به کانونهای شبههساز
📝 یادداشتی به قلم حجتالاسلاموالمسلمین احمد رهدار پژوهشگر و عضو هیئتعلمی دانشگاه باقرالعلوم علیهالسلام
🔹 در گذشته، انتشار شبهات حتی وقتی از جانب دشمن طرح میشدند، در مقایسه با امروز بسیار زمانبر بود تا بر مخاطب اثر بگذارد و یک مبلغ دینی میتوانست از طریق رویکرد ایجابی و تبیینی که به موضوعات تبلیغی خود میداد، بهصورت ضمنی به شبهات موجود در سطح جامعه هم پاسخ بدهد. مبلغ حتی ممکن بود بعضی از شبهات را اگر لازم باشد با عنوان شبهه مطرح سازد و پاسخ دهد.
🔹 شرایط نسل ما تفاوت پیدا کرده و آن این است که حجم شبهات و تنوع و گسترهشان، یعنی هم تعداد شبهات و هم دامنه این تعداد از شبهات بسیار زیاد شده و حتی به نظر میرسد قابلیتهایی که رسانه به شبهه میدهد، حتی بر کیفیت آن تأثیر بگذارد؛ به دلیل اینکه این اتفاق رخ داده، اگر مبلغ بخواهد با همان شیوه گذشته خود به تبلیغ بپردازد، به این معنا که یک رویکرد ایجابی محض را دنبال کند و تلاش کند در ضمن مباحثی که طرح میکند، شبهه یا شبهات رایج و موجود در جامعه را پاسخ دهد، از بسیاری از شبهات جا میماند و نمیتواند بهدرستی پاسخگو باشد؛ چون حجم شبهاتی که دشمن به وجود میآورد و کمیت رسانههایی که در اختیار دارد با فاصله زیادی نسبت به عده و عُده ماست؛ بنابراین مبلغ نمیتواند به همه آن شبهات پاسخ دهد.
🖼 پرونده «تبلیغ، اولویت اول»
🔍 ادامه را بخوانید👇
khl.ink/f/53542
✅ موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی با همکاری معاونت حقوقی ریاست جمهوری و نمایندگی خراسان اندیشکده حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می کند:
دوره:
✳️ *آشنایی با ساختار و روندهای تقنینی،تنظیمی،اداری و اجرایی جمهوری اسلامی ایران*
با حضور:
▪️ *دکتر سید محمدمهدی غمامی؛* معاون آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی ریاست جمهوری و عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق «ع»
▪️ *جناب آقای علی ربیع زاده؛* قائم مقام اندیشکده حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق «ع» و مدرس دانشگاه
⬅️ زمان: *پنج شنبه، ۲۶ مرداد 1402، از ساعت ۷ تا ۱۸*
⬅️ مکان: مشهد مقدس، مؤسسه راهبردی علوم و معارف اسلام
⬅️ *با اعطای گواهی معتبر به شرکت کنندگان*
⚫ برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به
@golkar_mh
پیام و یا با شماره ۰۹۳۵۲۱۸۲۳۷۵ تماس بگیرید