.
هجر تو کرده قامت اسلام را کمان
عجّل علی ظهورک یا صاحبالزمان
🍀 أَکْثِرُو الدُّعاءَ بِتَعْجیلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذلِکَ فَرَجُکُمْ
📚 بحار الأنوار ج۵۲ ص۹۲
برای تعجیل فَرَج زیاد دعا کنید، زیرا همین دعا کردن، فَرَج و گشایش شماست.
اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافِیَةَ وَ النَّصْرَ
#جمعه
●➼┅═❧═┅┅───┄
🔵گنجینه نور
https://eitaa.com/ganjinehnoorDrnasiri
💢انتظار به کدام معنی؟
✍ محمدامین رضایی
🔹انتظار یک حرف نیست، یک اکت است. هیاهو نیست، تکاپوست. بیش از احساسی شدن، حساس شدن است. انتظار خمودگی نیست، یک نوع بودگی است، یک بودگی که "امید" عامل هویت بخش آن و "حرکت" حقیقت وجودی آن است. در #کربلا نیز منتظران واقعی آنهایی بودند که با حسین ع حرکت کردند، خودشان را به کاروان وصال رساندند، سرنوشت منتظران نشسته، مردمان کوفه و مکه است.
🔸 کلمه مهم است، معنا مهم تر، در مساله مهدویت، در معنای منتظر ما با یک تعریف حداقلی و یک تحریف حداکثری مواجهیم. یک فرم که معنا زدایی میکند، یک کوشش بی کُنش، یک جُهد که #ضد_جهاد است! ما با یک انتظار بیگانه از اعتراض، بی ربط با عدالت خواهی، بی تفاوت با جهاد و مبارزه با ظالمان جهان مواجهیم! این انتظار مصداق بارز "دین مُخدّر است" که عامل مبارزه مارکسیست ها و توده ای ها با دین هم شده بود.
🔹یکی از وجوه انتظار در رویکرد "اسلام ناب" مبارزه با این انتظار حداقلی و منحرف است. جملات امام ره در نقد انجمن حجتیه را در این فضا فهم کنید. #انجمن_حجتیه شاید امروز اسم حجتیه ای ها کم رنگ باشد اما آن منطق پررنگ تر از دیروز مطرح است، ضعف های چهار دهه حکمرانی ما و عدم تحقق عدالت در حد مطلوب آنها را جرئت مندتر هم کرده تا "اسلام مناسک میان تهی" و منطق باطشان را بیشتر ترویج کنند.
🔸 یکی از وجوه انتظار امروز مقابله با این قرائت تحریف شده از مذهب شیعه است. شیعه که جهاد و مبارزه با #ظلم در حد جهانی و خُرد جز عوامل وجود بخش این مکتب است. نگذارید انتظار را در حد یک احساس و عامل "حال خوب کن" معرفی کنند. انتظار را طوری باید تبیین کرد که اتفاقا حال معاویه و ابوسفیان صفت ها، اشراف و مفسدان خراب شود. منتظر بیش از احساس، باید حساس باشد به ظلم و بی عدالتی، بیش از آنکه دنبال حال خوب شدن های لحظه ای باشد، باید حال ظالمان را خراب کند، این انتظار واقعی است.
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄
🔵گنجینه نور
https://eitaa.com/ganjinehnoorDrnasiri
✨﷽✨
🟢 لازمه انتظار، تعطیل حدود و مقررات اسلامی نیست
آن نوع برداشت از ظهور و قیام مهدی موعود (عج) و آن نوع انتظار فرج که منجر به نوعی تعطیل در حدود و مقررات اسلامی میشود و نوعی «اباحیگری» باید شمرده شود، به هیچ وجه با موازین اسلامی و قرآنی وفق نمیدهد.
آیات قرآن کریم در جهت عکس برداشت بالاست. از این آیات استفاده میشود که ظهور مهدی موعود حلقهای است از حلقات مبارزه اهل حق و اهل باطل که به پیروزی نهایی اهل حق منتهی میشود. سهیم بودن یک فرد در این سعادت موقوف به این است که آن فرد عملاً در گروه اهل حق باشد.
آیاتی که بدانها در روایات استناد شده است نشان میدهد که مهدی موعود (عج) مظهر نویدی است که به اهل ایمان و عمل صالح داده شده است، مظهر پیروزی نهایی اهل ایمان است:
«وَعَدَ اللهُ الَّذینَ امَنوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْارْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَلَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ امْناً یَعْبُدونَنی لایُشْرِکونَ بی شَیْئاً...» (نور/۵۵).
خداوند به مؤمنان و شایسته کاران شما وعده داده است که آنان را جانشینان زمین قرار دهد [همچنانکه پیشینیان را قرار داد]، دینی که برای آنها آن را پسندیده است مستقر سازد، دوران خوف آنان را تبدیل به دوران امنیت نماید (دشمنان آنان را نابود سازد)، بدون ترس و واهمه خدای خویش را بپرستند و اطاعت غیر خدا را گردن ننهند و چیزی را در عبادت یا طاعت شریک حق نسازند.
ظهور مهدی موعود(عج) منّتی است بر مستضعفان و خوارشمردهشدگان، و وسیلهای است برای پیشوا و مقتدا شدن آنان، و مقدمهای است برای وراثت آنها خلافت الهی را در روی زمین:
«وَ نُریدُ انْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفوا فِی الْارْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ ائِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ» (قصص/۵).
ظهور مهدی موعود، تحقق بخش وعدهای است که خداوند متعال از قدیمترین زمانها در کتب آسمانی به صالحان و متقیان داده است که زمین از آنِ آنان است و پایان تنها به متقیان تعلق دارد:
«وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ انَّ الْارْضَ یَرِثُها عِبادِی الصّالِحونَ» (انبیاء/۱۰۵).
«انَّ الْارْضَ لِلّهِ یورِثُها مَنْ یَشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقینَ» (اعراف/۱۲۸).
📚 استاد مطهری، قیام و انقلاب مهدی(ع) و مقاله شهید، ص۵۷-۵۵
┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅
🔵گنجینه نور
https://eitaa.com/ganjinehnoorDrnasiri
🔆تولدتمبارکپناهقلبم..♥️
ولادتامامزمان
🔵گنجینه نور
https://eitaa.com/ganjinehnoorDrnasiri
❤️#سخن_نگاشت | عیداللّٰه الاکبر
🔵گنجینه نور
https://eitaa.com/ganjinehnoorDrnasiri
امام علی(علیه السلام):
إتَّقُوا مَعَاصِیَ اللّهِ فِى الْخَلَواتِ فَإنَّ الشّاهِدَ هُوَ الْحاکِم.
فرمود: دورى و اجتناب کنید از معصیت هاى إلهى، حتّى در پنهانى، پس به درستى که خداوند شاهد اعمال و نیّات است; و نیز او حاکم و قاضى خواهد بود.
📚شرح نهج البلاغه ابن عبده: ج 3، ص 324.
🔵گنجینه نور
https://eitaa.com/ganjinehnoorDrnasiri
8.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆بِنَفسِی أَنتَ مِن مُغَيَّبٍ لَم يَخلُ مِنَّا..
هستی همه جا و من هیچ جایی ندیدمت
چند بار از کنارم رد شدی و نشناختمت..
دلگرمی ِ پایان ِ همه دلهره هایی ..🤍
#صاحب_الزمان
🔵گنجینه نور
https://eitaa.com/ganjinehnoorDrnasiri
❤️اللهم عجل لولیک الفرج
گرچه یک عمر من از دلبر خود بیخبرم.
لحظهای نیست که یادش برود از نظرم
نه که امروز بُوَد دیده من بر راهش.
از همان روز ازل منتظر منتظرم
🔵گنجینه نور
https://eitaa.com/ganjinehnoorDrnasiri
🔆وَيَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ
تاریخ انقضایِ تمام غمهایِ عالم
لحـظــهی ظهــور توســت!
🔵گنجینه نور
https://eitaa.com/ganjinehnoorDrnasiri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️بغض حضرت آقا هنگام سلام به حضرت حجت (عج)
🔵گنجینه نور
https://eitaa.com/ganjinehnoorDrnasiri