eitaa logo
گنجینه نور دکتر علیرضا نصیری
193 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
1 فایل
تفسیر قرآن، اخلاق و نکاتی دیگر از آموزه های اسلامی دکتر علیرضا نصیری عضو هیات علمی دانشگاه
مشاهده در ایتا
دانلود
📩قدرت استغفار 👤حجت الاسلام @ganjinehnoorDrnasiri
🌹 قـالَ عَـلِىٌّ عليه السلام: 💠أَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى لا تَدْرِكُهُ الشَّواهِدُ وَ لاَ تَحْويهِ الْمَشاهِدُ وَ لا تَراهُ النَّواظِرُ وَ لا تَحْجُبُهُ السَّواتِرُ. الدّالُ عَلىَ قِدَمِهِ بِحُدُوثِ خَلْقِهِ وَ بِحُدُوثِ خَلْقِهِ عَلى وُجُودِهِ وَ بِاشْتِباهِهِمْ عَلى أَنْ لاشَبَهَ لَهُ.  🍃سپاس خداوندى را كه تجربه ها او را دريافت نمى كند و در هيچ عرصه اى نمى گنجد، چشمها او را نمى بينند و پرده ها او را نمى پوشند. با آفرينش پديدارها برقديم بودن خود دليل آورد و پديده ها را دليل هستى خود ساخت و همانندى آنها را گواه بى همانندى خود آورد. 📚نهج البلاغه @ganjinehnoorDrnasiri
✨ لَا يُزَهِّدَنَّكَ فِي الْمَعْرُوفِ مَنْ لَا يَشْكُرُهُ لَكَ، فَقَدْ يَشْكُرُكَ عَلَيْهِ مَنْ لَا يَسْتَمْتِعُ بِشَيْءٍ مِنْهُ 🔅 كسى كه سپاس نيكى ات را به جا نياورد تو را در نيكى كردن بى رغبت نكند، چرا كه سپاست را كسى به جا مى آورد كه از آن نيكى بهره نبرده (خدا) 📚 نهج البلاغه @ganjinehnoorDrnasiri
✅حقیقت مسلمان ✍حقیقت اسلام تسلیم است و حقیقت کفر، عناد و جحود. ای بسا مسلمانانی که به حسب ظاهر مسلمانند یعنی ادعای اسلام می‌کنند، شهادتین را به زبان می‌آورند ولی باطن قلب و روحشان مسلم نیست چون باطن روحشان عنود و معاند است، وقتی حقیقت را بر او عرضه بدارند حاضر نیست تسلیم حقیقت بشود. هر مقدار از حقیقت را هم اگر قبول دارد به اعتبار این است که تقلید پدر و مادر است و الّا این جور نیست که خودش را در مقابل حق و حقیقت تسلیم کرده باشد که آنچه حقیقت است من تسلیم باشم. متقابلا ممکن است افرادی باشند که به ظاهر مسلمان نیستند ولی در باطن هم کفر و عنادی ندارند یعنی اگر مسلمان نیستند به دلیل این است که اسلام تبلیغ نشده و به آنها ابلاغ نشده است و الّا آمادگی برای قبول یک حقیقت در آنها هست و آنچه که به آنها مربوط است آمادگی برای حقیقت است. اینها به حسب فطرت مسلمانند گو اینکه به حسب ظاهر مسلمان نباشند. 📚 استاد مطهری، آشنایی با قرآن ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ @ganjinehnoorDrnasiri
💠 قیامتِ حقایق 🔹 این بیان نورانی پیغمبر (صَلَّی اللَّهُ عَلَیه و آلِهِ وَ سَلَّم) که فرمود: «النَّاسُ مَعَادِنُ كَمَعَادِنِ الذَّهَبِ وَ الْفِضَّة»، بلند پروازی بی جا هم روا نیست، هر کسی خاص خودش را دارد؛ اما و صد اما درست است که «النَّاسُ مَعَادِنُ كَمَعَادِنِ الذَّهَبِ وَ الْفِضَّة»؛ اما «الْغِنَی وَ الْفَقْرُ بَعْدَ الْعَرْضِ عَلَی اللهِ»! 🔹 این بیان نورانی حضرت امیر (سلام الله علیه) است در اواخر نهج البلاغه فرمود چه کسی سواره است چه کسی پیاده، آنجا معلوم می‌ شود! این از ما بر می ‌آید؛ حالا اگر نتوانستیم الغدیر بنویسیم، المیزان بنویسیم، مستمسک بنویسیم، می ‌توانیم که جامعه را از هر خطری نجات بدهیم؛ این کار که از ما بر می ‌آید! 🔹 خیلی ‌ها ممکن است سفیر هدایت باشند در طرح هجرت، بروند در یک روستا؛ نمی ‌دانم دیدید در بعضی مناظر که بعضی از با این طناب می‌ رفتند به روستایی می کردند، سینه می‌ زدند؟ این را در آنجا حفظ کرده است. آدم کاری بکند که دین را حفظ بکند؛ حالا یا آن یا این، البته این «مانعة الخلوّ» است و جمع را هم شاید! 🔹 فرمود: «الْغِنَی وَ الْفَقْرُ بَعْدَ الْعَرْضِ عَلَی اللهِ»؛ آدم اینجا هم دلّال باشد، آنجا هم دلّال، این «خسر الدنیا و الآخرة» است! اگر اینجا دلّال شد، آنجا لااقل محشور بشود، بگویند تو کاری کردی، وسیله خوبی فراهم کردی. این طلبه یا طلبه ، مگر چقدر درس خوانده است؟! اما بسا امیر كه آنجا اسیر خواهد شد ٭٭٭ بسا اسیر كه فرمان گذار خواهد بود خیلی‌ها ممکن است اینجا نان و نامی داشته باشند اما آنجا پیاده بیایند! همه بیانات اهل بیت (علیهم السلام) شیرین است، مخصوصاً این بیان: «الْغِنَی وَ الْفَقْرُ بَعْدَ الْعَرْضِ عَلَی اللهِ»! @ganjinehnoorDrnasiri
♦️با هم دعای فرج را برای سلامتی و فرج آقا امام زمان(عج) می‌خوانیم @ganjinehnoorDrnasiri
5.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵با امام علی (ع) رفیق شو آیت الله آقا مجتبی (ره) ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@ganjinehnoorDrnasiri
🌺امام صادق (عليه السلام) فرمود:  « إنَّ الرَّجُلَ يُذنِبُ الذَّنبَ فَيُحرَمُ صلاةَ اللَّيلِ و إنَّ العَمَلَ السَّيِّءَ أسرَعُ في صاحِبِهِ مِن السِّكِّينِ في اللَّحمِ.»  آدمى گناهى مى كند و بدان سبب از نماز شب محروم مى شود. تأثير كار بد در عامل آن، سريع تر از تأثير چاقو در گوشت است! 📚الکافی، ج ۲، ص۲۷۲. @ganjinehnoorDrnasiri
✍قطره عسلی بر زمین افتاد. مورچه کوچکی آمد و از آن چشید و خواست که برود اما مزه عسل برایش اعجاب‌انگیز بود. پس برگشت و جرعه دیگری نوشید. 🔸باز عزم رفتن کرد، اما احساس کرد که خوردن از لبه عسل کفایت نمی‌کند و مزه واقعی را نمی‌دهد، پس بر آن شد تا خود را در عسل بیندازد تا هرچه بیشتر و بیشتر لذت ببرد. 🔹مورچه در عسل غوطه‌ور شد و لذت می‌برد. اما افسوس که نتوانست از آن خارج شود. پاهایش خشک و به زمین چسبیده بود و توانایی حرکت نداشت. در این حال ماند تا آنکه نهایتا مرد. 🔸دنیا چیزی نیست جز قطره عسلی بزرگ! پس آنکه به نوشیدن مقدار کمی از آن اکتفا کرد نجات می‌یابد، و آنکه در شیرینی آن غرق شد هلاک می‌شود. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ _______________________________ @ganjinehnoorDrnasiri