eitaa logo
مجموعه گرا
10.8هزار دنبال‌کننده
770 عکس
584 ویدیو
258 فایل
🌐 شبکه تولیدمحتوا و جریان‌سازی سیاسی 💡تبیین، اساس کار ماست! 🔸️ارتباط با ما: 09046631709 @geraa_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 مسئولان در مواجهه با مسئله حجاب نسخه‌های تکراری روی میز می‌گذارند 👤 امیررضا بخشی پور دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در دیدار تشکل‌ها با رهبر معظم انقلاب 🔗 را از لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/m7uBQ 🌐 🆔 @geraa_ir
🔺 تعارض میان سیاست‌ها و گفتمان‌های اعلامی و اعمالی منجر به بی اعتمادی می‌شود 👤 محمدصالح ترکمان دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در دیدار تشکل‌ها با رهبر معظم انقلاب 🔗 را از لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/MpK0B 🌐 🆔 @geraa_ir
🔺 انتخابات میدان اصلی نقش‌آفرینی ایران دوستان است 👤 معین رضیئی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در دیدار تشکل‌ها با رهبر معظم انقلاب 🔗 را از لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/J66Ns 🌐 🆔 @geraa_ir
🔺 نظام برای مواجهه با جنگ ترکیبی باید از مدیرانی شایسته بهره ببرد 👤 امیرمحمد کولانی دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دیدار تشکل‌ها با رهبر معظم انقلاب 🔗 را از لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/6qeHe 🌐 🆔 @geraa_ir
🔺 محور قرار گرفتن موضوع جمعیت در برنامه هفتم توسعه به محاق رفته است 👤 زهرا وفاداران، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا در دیدار تشکل‌ها با رهبر معظم انقلاب 🔗 را از لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/5CKl1 🌐 🆔 @geraa_ir
دیدار دانشجویی.pdf
970.4K
📖 | امر ولیّ 🔹 نگاهی به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به دانشجویان در سالهای اخیر 🌐 📚 @geraa_maktoub 🆔 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | دروغگویی خناسان 🔸 روایت رهبر انقلاب از خطای محاسباتی دشمنان 🔹 آیا جامعه‌ی ایرانی از اسلام و انقلاب رویگردان شده است؟ 📌 برشی از دیدار اخیر رهبر انقلاب با دانشجویان 🌐 🆔 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | توقعی که برآورده نشد! ‼️بخش هایی از نطق نماینده اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در ارتباط با مسأله خصوصی سازی و واکنش رهبر معظم انقلاب به این اظهارات! 🔻مشکل از کجاست؟ اساس و بنیان سیاست های اصل 44 و یا نحوه اجرا و عمل به این موازین قانونی؟ 📌 برشی از دیدار اخیر رهبر انقلاب با دانشجویان 🌐 🆔 @geraa_ir
📄 | رهبری مخالف رفراندوم و مراجعه به رأی ملت است؟ ▪️ تحلیلی پیرامون بیانات رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان 👤 حجت‌الاسلام روح‌الله جلالی 📎 برشی از آنچه خواهید خواند: 🔹 آیا رهبری اصل 59 قانون اساسی را تعطیل اعلام کرده است و یا رأی مردم را بی‌اهمیت می‌داند؟ توجه به این نکته ضروری است که اول اینکه اصل 59 قانون اساسی از "امکان" سخن گفته است و نه از "باید". 🔹 دوم. چرا؟ چرا قانون اساسی گفته است «"ممکن است" اعمال قوه مقننه از راه همه‌پرسی و مراجعه مستقیم به آرا مردم صورت گیرد»؟ به این دلیل که باید امکان چنین شرایطی پیدا شود. 🔹 اصولا واقعیت‌ها گاهی متفاوت از آرمان‌ها است. بله. چقدر آرمانی است که به اکثریت احترام گذاشته شود و زمانی که هیلاری کلینتون، در 2016 از ملت آمریکا یک یا چند میلیون رأی بیشتر به دست آورده است برود به کاخ سفید، اما واقعیت‌ها، آرای الکترالی پیش‌بینی کرده است که شیرازه توازن ایالت‌ها از هم نپاشد. 🔹اهل تاریخ می‌دانند که همان رفراندوم بی‌موقع در مرداد 1332 که با مخالفت سفت و سخت کاشانی و بسیاری از اعضای جبهه ملی و دلسوزان نهضت ملی شدن صنعت نفت روبه‌رو شد، فاتحه نهضت خوانده شد و کمر مصدق شکست و مملکت به کمای 25 سال استبداد مطلق فرو رفت. 🔗 این تحلیل را از لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/b8S6I 🌐 🆔 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | فریب رفراندوم 🔻 رهبر معظم انقلاب‌: مگر مسائل گوناگون کشور قابل رفراندوم است؟ مگر همهٔ مردمی که باید در آن شرکت کنند، امکان تحلیل مسائل را دارند؟ کجای دنیا چنین کاری می‌کنند؟ 📌 برشی از دیدار اخیر رهبر انقلاب با دانشجویان 🌐 🆔 @geraa_ir
🖇 🔻وقتی همه‌پرسی، نقطۀ پایان نمی‌سازد: 🔹در نقد شنیدن «صدای مردم» از دریچۀ «همه‌پرسی» 1⃣ رهبر انقلاب از «شنیدن حرف مردم» استقبال می‌کند اما می‌گوید این دغدغه، «سازوکار» دارد؛ این سازوکار، «انتخابات» است. «طبیعی‌ترین» و «مطمئن‌ترین» مسیر برای شناختن نظر مردم، انتخابات است. نظام جمهوری اسلامی نیز سرنوشت «بخش عمدۀ نهادها»ی خویش را به عرصۀ انتخابات «واگذار» کرده است و این مردم هستند که به صورت «مستقیم»، دو قوّۀ اصلی آن را تعیین می‌کنند. بنابراین، دعوت نظام به شنیدن نظر مردم، «تحصیل حاصل» است؛ چراکه «خودِ نظام» در طول دهه‌های گذشته، همواره بر اساس آخرین نظرها و خواسته‌های مستقیم مردم، بازتولید و بازتعریف شده است. 2⃣ دیگر این‌که هر نظام سیاسی، مجموعه‌ای از «خطوط قرمز» دارد که در حکم «هویّت» او هستند و ذات و حقیقتش را تشکیل می‌دهند. این خطوط قرمز، «سلیقه‌ای» و «شخصی» نیستند، بلکه در «قانون اساسی» به آنها تصریح شده است یا از مصداق‌های اصول قانونی اساسی هستند. البتّه حتّی در خود قانون اساسی نیز همۀ اصول، هم‌رتبه نیستند، بلکه بعضی از اصول، همواره «ثابت» هستند و به رأی‌گذاشتن‌شان به معنی زدودن ذاتیّات نظام و عبور خاموش از آن و استحاله‌اش هستند. این‌چنین اصولی و لوازم و نتایج‌شان و یا مصادیق و نمونه‌های عینی‌شان، «یک بار برای همیشه» انتخاب می‌شوند و فقط در صورت «تغییر نظام سیاسی»، جابجا می‌شوند. بنابراین سازوکار دگرگون‌ساختن‌شان، «انقلاب» است نه «همه‌پرسی». 3⃣ نکتۀ دیگر این‌که بسیاری از مسأله‌ها را همۀ مردم نمی‌توانند «تحلیل» کنند؛ چون یا «بسیار تخصصی» هستند و یا «لایه‌های پیچیده و متعدّد»ی دارند، چنان‌که حتّی در میان صاحب‌نظران نیز دربارۀ آنها اختلاف‌نظر وجود دارد. در اینجا، ارجاع‌دادن مسأله به همه‌پرسی، «اختلاف» را برطرف می‌کند امّا به طور ضروری، موجب «انتخاب گزینۀ بهتر» نمی‌شود؛ چون تودۀ مردم از جنبه‌ها و اضلاع مسأله، اطّلاع ندارند و بر اساس دلخواه خویش یا دسترسی‌های ارتباطیِ خویش تصمیم می‌گیرند. روشن است که باید مسأله را در مجرای «کار کارشناسی» و «اجماع نخبگانی» حل کرد و کوشید به هر اندازه که می‌توان «اهل نظر» را به یکدیگر نزدیک کرد. از متن این «توافق خبرگی» در سطح بالا، «همراهی اجتماعی» نیز برخواهد خواست. پس این‌که تودۀ مردم، «امکان تحلیلِ» این‌چنین مسأله‌هایی را ندارند، سخن عجیب و تحقیرآمیزی نیست و خودِ مردم نیز بر همین اساس، به عرصۀ انتخابات پا می‌گذارند تا آنانی را که خبره و نخبه هستند و از عهدۀ حل مسأله‌های تخصصی برمی‌آیند را انتخاب کنند. برداشتن این واسطه و «توده‌ای‌سازی تصمیم‌گیری دربارۀ مسأله‌های تخصصی»، خدمت به منافع ملّی نیست. 4⃣ ما در «شرایط طبیعی» به سر نمی‌بریم که ذهنیّت جمعی‌مان، «آسوده» و «بی‌نوسان» باشد و در آن «دست‌کاری‌های بیرونی» نباشد. دشمن تلاش می‌کند با «تصرّف شناختی» و «بازی روایتی»، حقّ و باطل و صدق و کذب را جابجا نماید تا شاید مردم را در مقابل نظام قرار بدهد. در چنین وضعی، روشن است که به‌طور ضروری، «سخن حقّ» غالب نمی‌شود و فضای اجتماعی، درگیر «مباحثۀ عقلانی» نمی‌گردد و «قوّت استدلال‌ها»، ملاک داوری قرار نمی‌گیرد، بلکه برندۀ این بازی، نیروها و جریان‌هایی خواهند بود که بیش از دیگران، روایت می‌سازند و ذهن مردم را به تسخیر قدرت بازیگری خود درمی‌آورند. گذشته از این، شکاف تصنّعی از «حاکمیّت» به «جامعه» نیز انتقال می‌یابد و جامعه نیز در ورطۀ «تضاد» و «کشمکش» گرفتار می‌شود، درحالی‌که غرض از همه‌پرسی، مشارکت‌دادن به مردم برای دور افتادن از منازعه بود. همه‌پرسی در این‌چنین موقعیّتی، نه‌تنها گره‌گشا نیست، بلکه هر نتیجه‌ای را به یک «اختلاف تازه» تبدیل می‌کنند و به‌تدریج، «شکاف‌های متقاطع» می‌آفریند و جامعه را از درون، پاره‌پاره می‌کند. از متن این همه‌پرسی، «زنجیره‌ای از همه‌پرسی‌ها» بر خواهد خواست که پایان‌شان جز تضعیف اقتدار حاکمیّت و تولید تنش ریشه‌دار در عمق جامعه نیست. 5⃣ اگر آیت‌الله خامنه‌ای، در برابر نظر مردم باشد و یا به نظر مردم، بها و اعتبار ندهد، تنها با «همه‌پرسی» مخالفت نمی‌کند، بلکه اساس «انتخابات» را برمی‌چیند یا دست‌کم آن را محدود و اقلّی می‌کند، نه این‌که این‌قدر بر آن اصرار بورزد و در امتدادش، «نظریۀ مردم‌سالاری دینی» را مطرح کند. آن‌که خوی دیکتاتوری دارد، هیچ «مجرا» و «بستر»ی برای اظهارنظر مردم باقی نمی‌گذارد و می‌کوشد به مردم تلقین کند که «حقّ گفتن» ندارند، درحالی‌که رویکرد ایشان از آغاز تاکنون، «مردمی‌سازی دولت» و «مشارکت حداکثری» بوده است. ازاین‌رو، باید انصاف داد که نظر منفی ایشان در شرایط کنونی دربارۀ همه‌پرسی، نه به معنی تعارض با مردم است و نه به معنی ناچیزانگاشتن فهم مردم. 🖋 مهدی جمشیدی 🌐 🆔 @geraa_ir