eitaa logo
قاب هشت
637 دنبال‌کننده
476 عکس
83 ویدیو
13 فایل
https://zil.ink/ghabe_hasht ارتباط با قاب هشت: @ghabehasht
مشاهده در ایتا
دانلود
قاب هشت
🔰 برنامه جلسات مدرسه قاب هشت 📆 پنجشنبه، ٢٧ اردیبهشت ماه ١۴٠٣ 📌 زبان آوینی زبان سینما، ساعت ١٣ ▪️مت
🔺جلسه «فکر کردن با زبان سینما» به دلیل همزمانی با مراسم چهلمین روز شهادت سردار زاهدی برگزار نمی‌شود. 🆔 @ghabe_hasht
🔰فصل سوم سلسله جلسات ما و تاریخ سینما 🔸برای اینکه ماهیت سینما ظهور یابد، چاره‌ای جز تجربه تدریجی همه امکانات و قابلیت‌های سینما نیست و نبوده است. بر مجموع همین تجربیات است که نام «تاریخ سینما» نهاده‌اند و.... ▪️جلد دوم آیینه جادو، مقاله عالم هیچکاک، ص ۳۳۹ 📆 جلسه سوم، شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۶ 🔹️مطالعه مقاله «سینما و تأتر»، از کتاب «سینما چیست؟» آندره بازن 🕌 خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت ▪️حضور برای عموم آزاد است. 🆔 @ghabe_hasht
هدایت شده از در آستانه اندیشه
🔰 جلسه نوزدهم از سلسله جلسات «اصول فلسفه و زبان حقیقت‌جویی» 🔸متن خوانی و گفت‌وگو با محوریت کتاب «اصول فلسفه و روش رئالیسم» 🔺جلسه چهارم از متن‌خوانی جلد دوم 🔹مقاله پنجم: پیدایش کثرت در ادراکات 📆 شنبه، ۲٩ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۴ ▪️ حضور برای عموم آزاد است. 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @astaneh_andisheh 🆔 @ghabe_hasht
جلسه یازدهم _ رشد با فیلمنامه.mp3
31.09M
🎙 صوت جلسه یازدهم از سلسله جلسات «رشد با فیلمنامه» 🔹موضوع: شخصیت 🔹شخصیت‌پردازی را با چه هدفی انجام می‌دهیم و از کجا شروع می‌کنیم؟ 🔹تفاوت شخصیت حقیقی، با شخصیت‌پردازی چیست؟ 🔹اساساً شخصیت حقیقی جز در دل داستان یا در دل ساختار، یا در دل بحران اتفاق نمی‌افتد. 🔹بررسی شخصیت در فیلم «رای» 📆 ٢٩ تیر ١٣٩٨ 🆔 @ghabe_hasht
جلسه دوازدهم _ رشد با فیلمنامه.mp3
43.56M
🎙 صوت جلسه دوازدهم از سلسله جلسات «رشد با فیلمنامه» 🔹موضوع: ایده 🔹ایده، ترجمه کلمه idea است. ریشه این کلمه به افلاطون و مُثُل افلاطونی برمی‌گردد. اینجا ایده به این معناست که هرچه در عالم دنیا هست اصل اش در عالمی دیگر وجود دارد که آن عالم ربوبی است. 🔹الان واژه ایده در فیلمنامه نویسی در طول تاریخ سینما معنای مبتذلی پیدا کرده است، به معنای داستان دو خطی ای که در ذهن داریم و می‌خواهیم آن را بسط و گسترش دهیم. در صورتی که ایده به معنای نگاه کلی ما به عالم است. 🔹ایده نگاه کلی هنرمند به جزئیات روزمرگی زندگی است، همان چیزی که میتواند زندگی را معنا کند و در قصه ها برای مخاطب آئینگی کند. 🔹مک‌کی می‌گوید: تا وقتی نویسنده در تسخیر اندیشه ی جدی نباشد، رسیدن به یک ایده ناظر ممکن نیست. 📆 ۵ مرداد ١٣٩٨ 🆔 @ghabe_hasht
▪️انا لله و انا الیه راجعون...
شهادت آیت الله رئیسی.mp3
20.34M
▪️نسبت سینما با اتفاقاتی مثل واقعه اخیر ▪️«فکر کردن با زبان سینما» و «رویداد حقیقت در واقعه سقوط بالگرد رئیس جمهور» 🏢 دانشگاه امام حسین (ع) 📆 ٣١ اردیبهشت ١۴٠٣ 🆔 @ghabe_hasht
جلسه 16_ زبان آوینی زبان سینما.mp3
44.41M
🎙 صوت جلسه شانزدهم «زبان آوینی زبان سینما» 🔹 متن خوانی و گفت‌وگو با محوریت مقالات جلد اول کتاب «آینه جادو» 🔸 جلسه پایانی از مقاله «سینما و جذابیت» 📆 ٢٧ اردیبهشت ١۴٠٣ 🆔 @ghabe_hasht
🔰 برنامه جلسات مدرسه قاب هشت 📆 پنجشنبه، ٣ خرداد ماه ١۴٠٣ 📌 سینما و روایت قدس، ساعت ١۵ ▪️تماشای قسمت «عروج» از مجموعه مستند روایت فتح 📌 فکر کردن با زبان سینما، ساعت ١٧ ▪️بررسی و گفت‌وگو حول فیلم‌های «بادیگارد» از ابراهیم حاتمی‌کیا «JFK» از الیور استون 🕌 آستانه قاب هشت 📞 برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید. 🆔 @ghabe_hasht
هدایت شده از در آستانه اندیشه
🔻از شهادت تا سیاست ✍🏻به قلم سید مهدی ناظمی قره باغ 🔹تقریباً از زمان شهادت سردار سلیمانی و خیزش عمومی مردم ایران و منطقه و احترام بسیاری دیگر به ایشان، سرعت تحولات سیاسی در ایران، منطقه و جهان، آنقدر بالا رفته است که صورتبندی نظری آن دشوار شده است. بسیاری معتقدند این سرعت بالا خصلت پوست اندازی جهان است. تعبیری که سالها پیش ابراهیم فیاض با عنوان «فروپاشی جهانی» از آن نام برد. در فروپاشی جهانی، نهادها، فرآیندها و روایتهای بزرگ دچار اضمحلال و یا بازتعریف می شوند و با این روند، فرصتهای جدیدی برای تغییر و تحولات خرد و کلان و از جمله تعیین نظم های جدید فراهم می آید. 🔸نظمی که دچار فروپاشی شده است، چه نظمی است و نظمی که می آید چیست؟ درباره اولی راحت تر می توان سخن گفت: از دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد و تحریمهای اقتصادی، روایتی در نخبگان سیاسی با پشتوانه روانی و رسانه ای غرب شکل گرفت مبنی بر این که تحریم ها می توانند نباشند و ایران دوباره به چرخه اصلی رقابتهای اقتصادی منطقه بازگردد، منوط بر این که چارچوبی غیراحساسی و غیرایدئولوژیک راهنمای رفتار سیاسی رجال ایرانی باشد. این روایت با رهبری حسن روحانی به شدت تقویت شد و به دلیل وجود زمینه های طولانی مدت قبلی، پذیرفته و بالاخره اجرایی شد. اما در کمال تعجب، غرب این بذل سیاسی را با بخشش اقتصادی جبران نکرد، بلکه برعکس فرآیندی از تشدید مشکلات در ایران آغاز شد که سرانجام با ترور صریح و علنی سردار سلیمانی به اوج خود رسید. چیزی که کسی گمان نمی کرد اتفاق بیافتد، این بود که این ترور در بستر تاریخی-فرهنگی ملت ایران، نمادسازی شد و اگرچه که ایران در استفاده و ضریب دهی به سرمایه های اجتماعی خود، سابقه خوبی از خود نشان نداده است، ولی به هر حال، مقاومت در برابر غرب مبدل به یک خواسته جدی و ملی در ایران شد. 🔹سردار سلیمانی مبدل به یک نماد شد و آیین پیوست به این نماد ملی، قدرتی سیاسی خلق کرد که باعث شد در اوج مشکلات اقتصادی و در اوج حملات رسانه ای سنگین و سازماندهی شده غرب برای دو قطبی کردن جامعه و تزریق حقارت و انفعال و یأس، ایران به حیات سیاسی خودش ادامه داد و در ادامه آن، ابراهیم رئیسی به قدرت رسید. همچنان که به لحاظ نظامی نمی توان ادعا کرد همه اعمال و تصمیمات نظامی سردار سلیمانی بلااستثناء بهترین بوده اند، به لحاظ اداری هم نمی توان ادعا کرد همه تصمیمات و اعمال رئیسی بهترین بوده اند، اما با این حال، نماد آیینی جدیدی در حیات سیاسی ایران خلق شد. این نماد سیاسی، مثلاً در قالب کلماتی مانند شهید خدمت یا خادم ملت و... نشانگر خواست جدی ملت ایران برای یک فرم متفاوت سیاسی است. 🔸احتمالاً بخش قابل توجهی از طبقات حامی دولت مرحوم ابراهیم رئیسی از اقشار عادی و آسیب پذیر جامعه هستند. اقشاری که قرار بود ولی نعمت انقلاب باشند ولی بعد از سیاستهای نئولیبرالیستی که به تدریج از سال 68 آغاز شدند، تقریباً از همه گردونه های قدرت خارج شدند و جایگزین آنها طبقاتی نوکیسه و به رفاه رسیده بودند، اعم از این که این مرفه بودن به شکل غیرارادی و در روند حادث شده در زیست کلانشهرها به دست آمده باشد و یا به شکل ارادی و با آموختن آداب نوکیسه بودن و شکار رانت ها؛ ماجرایی که قبلاً به تفصیل درباره آنها نوشته ام، یعنی بازگشت ساختار اقتصاد سیاسی ایران به دوره پهلوی و تحکیم شدن آن با ذبح شرعی. 🔹زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی، زمانی بودن که سیاستهای نئولیبرالیستی دولت، در اوج خود قرار داشت و در همین اوج به شکستی همه جانبه و ناامیدی همه جانبه رسیده بود. درست در همین زمان بود که با شهادت ایشان، سرمایه ای اجتماعی و قدرتی ملی آفریده شد تا امید به حیات سیاسی بازگردد. خطاب این امید، نه فعالان و نخبگان اقتصادی بودند که ایشان مدتهاست تقریباً خود را طرف ادغام همه جانبه در سرمایه داری جهانی تعریف کرده اند، نه اکثر نخبگان سیاسی که ایشان هم بفهمند یا نفهمند تنها همین رهیافت را در افق دید داشتند، بلکه خطاب، عامه مردم و بدنه ای هستند که تشکیل دهنده «ملت ایران» می باشند. 🔸راه ابراهیم رئیسی برای او آسان نمود اول، ولی افتاد مشکلها... . اگرچه در مسائلی مانند مدیریت کرونا، راه اندازی مجدد بسیاری از کارخانجات و ایجاد اشتغال، احیا و حتی تقویت سیاستهای متنوع حمایتی، جلب حمایت قدرتهای بزرگی مانند چین و روسیه و کاهش موانع سیاست خارجی، انسداد راه تورم دولتی و مانند آن موفق بود (و به همین میزان در روایت موفقیت خود ناکام)، اما در مجموع با افزایش تورم، شکست در حوزه مسکن و کندی بسیار در کنترل بازار ارز و... نیز با بدبیاری در رویارویی با بحران برآمده از ماجرای مهسا امینی و تبعات آن، به نظر رسید که با وعده های داده شده خود فاصله دارد. 🆔@sayyedmahdinazemi 🆔 @astaneh_andisheh