eitaa logo
غدیر
1هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
4.6هزار ویدیو
664 فایل
امام خامنه ای: هركس در راه #روشنگرى فكر مردم تلاش كند، از يك انحرافى جلوگيرى كند و از يك سوء فهمى مانع شود، چون در مقابل دشمن است، #جهاد است. #جهاد_ادامه_دارد ... ارتباط با ادمین 1️⃣ @sajd01 تبادل و پشتیبانی: 🔄 @sajd01
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴🍁 🍁 ❇️مردم سالاری دینی(7) 💠نگاه (ره) به مردم سالاری 🔸🌺🔹 🔻امام خمینی(ره) در نخستین مصاحبه خود در پاسخ به این پرسش که چه نوع حکومتی را جایگزین سلطنت حاکم در ایران خواهد کرد، سخن از جمهوری اسلامی می زدند. به این معنا است که؛ ضمن احترام کامل و لازم به آرا و جایگاه مردم در ساختار و ساختن نظام حکومت، محتوای حکومت، دینی و بر اساس قوانین و قواعد شرعی و دینی خواهد بود. 🔸جمهوری اسلامی که تا آن زمان مفهوم نسبتا گنگ و مبهم داشت، از آن زمان به بعد به صورت جدی در فلسفه سیاست و حقوق عرض اندام کرد و با تشکیل حکومتی با ساختار و فرم مردمی اما با درونمایه و محتوای دینی، مبحث تازه و داغ روز گردید و مورد توجه جهانیان – اعم از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی- قرار گرفت. 🔹در امام خمینی(ره) به عنوان مجدد مكتب مردم سالاري ديني، شکل ژریم ها مهم نیست و آنچه مهم است محتوای آن می باشد و از همین جهت جمهوري اسلامي را مطرح ساختند و اظهار داشتند: «قبل از هر چيز ما به محتواي اجتماعي رژيم سياسي آينده خود دل بسته‌ايم.» 🔸«ايشان خواستار جمهوري اسلامي بودند. جمهوري، فرم و شكل حكومت را تشكيل مي‌دهد و اسلامي يعني محتواي آن فرم كه قوانين الهي است.» به باور امام خمینی، جمهوری بهترین شکل نظام است که می توان با این فرم محتوایی آن – دین اسلام- را تطبیق ساخت و اذعان داشت که جمهوری اسلامی نظیری در جهان سیاست ندارد. البته « بديهي است نشانه جمهوريت در آموزه جمهوري اسلامي معناي خاصي در مفصل‌بندي گفتماني امام خميني دارد كه از گفتمان مدرنيسم متفاوت است. غرب مدرن بر اساس آموزه‌هايي چون اومانيسم، سكولاريسم، عقلانيت خود بنياد و قرائت كلان پيشرفت، تفسيري از جمهوريت ارائه كرده است كه در آن تمامي مشروعيت نظام سياسي از قرارداد اجتماعي و خواسته‌هاي بشري نشأت گرفته و دين و آموزه‌هاي الهي در آن كاملا از عرصه سياسي كنار گذاشته شده‌اند. 🔺غرب با سيطره فكري و تمدني خويش و تحميل ديدگاه‌‌هاي خويش بر ديگران بويژه بر ملل جهان اسلام چنين وانمود كرده است كه معنا و مفهومي متفاوت براي جمهوريت وجود ندارد و تنها معناي صحيح آن، همان قرائت غربي آن است که با پیدایش نظریه جمهوری اسلامی بطلان آن ثابت شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در پاسداشت حماسه ٩ دی فتنه ٨٨ شورش آل ها بر علیه انقلاب در زیارت عاشورا سه گروه لعن شده اند که به میزان اهمیت نقش آنها در این زیارت تقدم تاخر دارند. گروه اول لعن شدگان "مردم " هستند فلعن الله امة اسس اساس ظلم و الجور علیکم اهل البیت گروه دوم لعن شدگان خاندان ها و باندها یا همان احزاب هستند که بلافاصله بعد از لعن مردم یا امت این گروه لعن شده است. و لعن الله آل زیاد و لعن الله آل مروان و در برخی فرازها آل ابوسفیان آمده است که منظور باندها و خاندان ها و بنوعی احزاب است که احزاب را با رهبرانشان لعن کرده است. گروه سوم لعن شدگان " اشخاص" هستند لعن الله عمربن سعد و لعن الله شمرا، این اشخاص عقبه و حزب و خاندان ندارند بلکه اشخاص موثر در فاجعه عاشورا بودند از این منظر فتنه ٨٨ گروه مردم یا امت در شورش علیه انقلاب به همراه نداشت یعنی مردم فتنه گران را همراهی نکردند بلکه اکثریت فتنه گران از گردانندگان احزاب و هواداران آنها و رهبران احزاب بودند که سران فتنه را همراهی کردند البته برای بخش بسیار اندکی از مردم در اثر جوسازی احزاب و رهبران آنها شبهاتی پیش آمد اما دوام زیادی نداشت. در فتنه ٨٨ آن اشخاصی که به میدان آمده بودند آل هاشمی و آل خاتمی بودند میر حسین موسوی و مهدی کروبی شخص بودند نه خاندان و حزب ، حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب عقبه خاتمی محسوب می شدند نه کروبی و موسوی ، کارگزارانی ها هم از آل هاشمی محسوب می شدند ٩ دی سیلی مردم به صورت شمرها و عمر سعدهایی بود که در کنار آل امیه و آل مروان و آل زیاد بدنبال براندازی نظام بودند و در این مسیر از همه آرمان های انقلاب عبور کردند و حتی از اهانت به عزاداران امام حسین ع در روز عاشورای ٨٨ دریغ نکردند و خیمه ها و پرچم ها عزاداری را به آتش کشیدند و عزاداران را سنگباران کردند و در روز عاشورا هلهله و کف و سوت زدند که منجر به قیام سراسری مردم علیه فتنه گران در ٩ دی ماه شد برای همین است امام خمینی ره می فرمود شما مردم ایران از امت صدر اسلام و زمان حضرت علی ع و امام حسن ع برترید نکته بسیارمهم اینکه همانطور که شمر و عمر سعد و یزید تا آخر عمر از جنایت عاشورا توبه نکردند سران فتنه نیز از جنایتی که بر علیه انقلاب اسلامی و شهدای مظلوم فتنه روا داشتند توبه نکردند و به منفوران تاریخ پیوستند.
💠سبک زندگی اسلامی 🔹حضرت زهرا(سلام الله علیها): بهترین چیز براى حفظ شخصیت زن آن است که مردى را نبیند و نیز مورد مشاهده مردان قرار نگیرد. 📎«بحارالأنوار: ج 43، ص 54، ح 48» https://eitaa.com/esfandan1
🔴فضای مجازی،حقیقتا قتلگاه نوجوانان و جوانان شده است.منطقه عظیمی از این فضا اکنون در دست دشمن است.باید دشمن را از فضای مجازی برانید و بتارانید. 🤲🍃 https://eitaa.com/esfandan1 ‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌
💢🍁 🍁 ❇️مردم سالاری دینی(8) 💠نگاه به مردم سالاری دینی 🔸🌺🔹 🔻نعمت بزرگ حضور مردم، هدیه‌ی انقلاب به ماست. قرن‌های متمادی در کشور ما سپری شد؛ حکومت‌هایی آمدند و رفتند، بدون این‌که مردم کوچکترین نقشی در تعیین این دولتها و گزینش آنها داشته باشند. انقلاب میدان را برای مردم ما باز کرد مردم‌سالاری در کشور ما، یک مردم‌سالاری حقیقی متکی به ایمان است. 🔹مردم از روی احساس وظیفه‌ی دینی است که در عرصه‌ی انتخابات وارد می‌شوند و طبق تشخیص خود گزینش می‌کنند و رأی خود را به صندوق می‌اندازند. ... تبلیغاتچی‌های وابسته‌ی به مراکز قدرت، از مدتها پیش از انتخابات، با لحن‌های گوناگون، فضا را از هیاهوی مخالفت با انتخابات پر کردند{میکنند}؛ سعی می‌کردند{میکنند} مردم را ناامید کنند؛ مردم را از حضور در این میدان شرف و افتخار منصرف کنند. ... ملت ما استقلال خود، هوشمندی خود، شجاعت خود، دلسوزی و پایبندی خود به منافع ملی را در این نوبت هم مثل نوبت‌های دیگر نشان{خواهد} داد. حقا و انصافا در مقابل هوشیاری و وقت‌شناسی این ملت، انسان احساس تواضع و خضوع می‌کند. این ملت، ملت شجاع و بیدار و با ایمان و پرانگیزه‌یی است؛ بگذارید دشمنان این ملت هر چه می‌خواهند، بگویند. 🔸این ملت راه خود را پیدا کرده است و با همت والا در این راه به پیش می‌رود. سردمداران استکبار جهانی بعد از انتخابات هم از تخریب وجهه‌ی انتخابات ایران دست برنداشتند. یک مسؤول امریکایی گفت ما دمکراسی ایران را قبول نداریم! ملت ایران هم دمکراسی آنها را قبول ندارد. دمکراسی‌یی که پول سرمایه‌داران صهیونیست حرف اول را در آن می‌زند، چه افتخاری می‌تواند داشته باشد و چه چیزی را می‌تواند به مردم دنیا تعلیم دهد؟ 🔺دمکراسی حقیقی، مردم‌سالاری برخاسته‌ی از دین و ایمان است. انگیزه‌ی مردم، برخاسته‌ی از دین، از احساس مسؤولیت و از احساس تکلیف ملی و دینی است؛ لذا وارد میدان می‌شوند و در میان نامزدهای مختلف، گزینه‌ی خودشان را انتخاب می‌کنند. رئیس جمهوری که با چنین آرائی سر کار می‌آید، وامدار هیچ کس جز خدا و مردم نیست؛ این معنای مردم‌سالاری است. ملت عزیز ما این نعمت الهی را قدر بدانند؛ بر آن پای بفشارند و تأثیر و حضور خودشان را در میدان‌های گوناگون تعیین سیاست‌های کشور و گزینش مدیران عالی‌رتبه همچنان حفظ کنند.« 🌺رهبر معظم انقلاب اسلامی 1384/5/12»