eitaa logo
اندیشه و قلم | احمد قدیری
20.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
246 ویدیو
47 فایل
پدر سه معصوم | نویسنده، پژوهشگر و‌ مدرس | دانش‌آموخته حقوق بین‌الملل | سایت AhmadGhadiri.ir | توییتر، تلگرام، روبیکا و ویراستی @GhadiriNetwork
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️ سیلی اول ‏ابراز نگرانی‌های آمریکا از توافق راهبردی ایران و چین، صرفا بعد عملیات روانی موضوع است. آتش‌افروزی‌های اخیر در چین، پیوست عملیات ایذایی آمریکا است که هدفی ندارد جز منصرف کردن چین از سرمایه‌گذاری در ایران. دوران بزن‌ودررو البته تمام شده است؛ انفجار در ناو آمریکا تنها سیلی اول بود. @GhadiriNetwork
🔶 آنچه از «برتری‌های حقوق زن در اسلام» نمی‌دانید 🔸 بخش از دو مردان و زنان، مذهبی‌ها و غیر مذهبی‌ها، به اتفاق گمان می‌کنند، در اسلام حقوق «مرد» بیش از «زن» است و مباحثی چون دیه و ارث مضاعف مرد را نیز شاهد مثال می‌آورند. فارغ از نکات مغفولی که در این دست تفاوت‌ها وجود دارد و بیان نمی‌گردد، احکام متعددی نیز از حیث حقوق بیشتر و مجازات کمتر، به سود مسلم زنان است که کمتر بدان‌ها پرداخته شده و وقتی برای مخاطب بازگو می‌گردد، اگر به این نتیجه نرسد که در برآیندی کلی، حقوق زن در اسلام بیش از مرد است، قطعا آن را کمتر از مرد نیز نخواهد یافت. از این رو در این نگاشته خلاصه‌ای از حقوق مضاعف زنان در اسلام و قوانین موضوعه کشور، ذکر می‌گردد که برگرفته از آخرین تألیف اینجانب «چالش‌های حقوق بشری در اسلام» است. 🔷 مطلقا به نفع زنان: 🔹 مهریه: اگرچه ازدواج، وصلت زوجین با هم و تمتع آنان از یکدیگر است اما مهریه که وجود آن امری و ضروری و میزانش توافقی است بر‌عهده‌ی زوج گذارده‌ شده که اگر بر آن توافقی نیز نشده باشد بنا به مورد، مهر‌المثل یا مهر‌المتعه برقرار خواهد‌ بود. 🔹 نفقه: یکی از جلوه‌های اساسی قائل شدن امتیاز مالی برای زن، نفقه است به طوری که حتی اگر مرد استطاعت مالی نداشته باشد و در عین حال همسرش متمکن و بی‌نیاز از دریافت نفقه باشد، باز هم مرد موظف به پرداخت نفقه، آن هم مطابق با شئونات زوجه می‌باشد. شمول نفقه نیز عبارت است از همه‌ی نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن از قبیل مسکن، البسه، غذا، اثاث منزل و هزینه‌های درمانی و بهداشتی و خادم در صورت عادت یا احتیاج، به واسطه‌ی نقصان یا مرض. نفقه تنها معطوف به زمان ازدواج نیست؛ چنانچه نفقه‌ی مطلقه‌ی رجعیه نیز در زمان عده بر عهده شوهر است مگر اینکه طلاق در حال نشوز واقع شده باشد. همچنین اگر عده از جهت فسخ نکاح یا طلاق بائن باشد، زن در صورت حمل از شوهر خود تا زمان وضع حمل حق نفقه خواهد‌ داشت. همچنانکه در ایام عده‌ی وفات، مخارج زندگی زوجه عندالمطالبه از اموال اقاربی که پرداخت نفقه به عهده‌ی آنان است (در صورت عدم پرداخت) تامین می‌گردد. جالب آنکه طلب زن بابت نفقه، در تمام موارد مذکور طلب ممتاز بوده و لذا زن همواره بر دیگر طلبکاران ترجیح دارد. 🔹 دیه‌ی عاقله: دیه‌ی عاقله تنها بر مرد بار می‌شود و زن در هیچ صورتی مکلف به آن نمی‌گردد. تحقق این دیه در صورتی است که مرتکب مجنون و یا طفل صغیر باشد که در این صورت پرداخت دیه با عاقله می‌باشد. عاقله عبارت است از «پدر، پسر و بستگانِ» ذکور نسبی پدری و مادری یا پدری به ترتیب طبقات ارث که عملا مصداقش عموی مرتکب می‌شود. 🔹 جهاد و خدمت وظیفه‌‌ی عمومی: در جهاد ابتدایی زنان به کلی معاف از آن‌اند و در جهاد دفاعی در صورت ضرورت (عدم کفایت مردان)، جهاد بر آنان نیز واجب می‌شود. خدمت وظیفه‌ی عمومی نیز تنها بر مردان مقرر شده است. 🔹 حد لواط و مساحقه: مجازات لواط در همان مرتبه‌ی اوّل برای مفعول اعدام است ولی مساحقه صد ضربه تازیانه را در بر دارد و اعدام، مرتبه‌ی چهارم مکافات عمل است. 🔹 حد زنا: از چند حیث مجازات کمتری در زنا برای زنان مقرر گشته. اول. حد جلد مرد زانی باید ایستاده و در حالی اجرا گردد که پوشاکی جز ساتر عورت نداشته باشد. اما تازیانه را به زن زانی در حالی می‌زنند که زن نشسته و لباس‌های او به بدنش بسته ‌باشد. دوم. در زنا با محارم نسبی و زنای محصنه، چنانچه زانیه بالغ و زانی نابالغ باشد مجازات زانیه فقط صد ضربه شلاق است. درحالیکه مرد اگر محصن باشد و با دختر نابالغ زنا کند سنگسار می‌شود و اگر با نابالغ نسبی زنا نماید اعدام می‌گردد. سوم. مردی که همسر دائم دارد، هرگاه قبل از دخول، مرتکب زنا شود حد وی صد ضربه شلاق، تراشیدن موی سر و تبعید به مدت یک سال قمری است. این در حالی است که زن نه سرش تراشیده می‌شود و نه تبعید می‌گردد. 🔹 قوادی: قوادی عبارت از به هم رساندن دو یا چند نفر برای زنا یا لواط است و حد آن برای مرد ۷۵ ضربه شلاق است و برای بار دوم علاوه بر ۷۵ ضربه شلاق به عنوان حد، به تبعید تا یک سال نیز محکوم می‌شود که مدت آن را قاضی مشخص می‌کند و برای زن فقط ۷۵ ضربه شلاق است. 🔹 ارتداد: اگر مرد، مرتد فطری باشد کشته می‌شود و توبه‌اش پذیرفته نمی‌شود. اگر مرد، مرتد ملی باشد،‌ توبه داده می‌شود، پس اگر توبه کند چیزی بر او نیست، و اگر توبه نکند کشته می‌شود اما زن، اگر چه مرتد فطری باشد،‌ کشته نمی‌‌شود، بلکه همواره در حبس نگاه داشته می‌شود. 🔹 زمان اجرای مجازات: نسبت به زن در موارد متعددی همراه با تاخیر است از جمله در دوران بارداری، پس از زایمان حداکثر تا شش ماه، دوران شیردهی حداکثر تا رسیدن طفل به سن دو سالگی، و نیز در اجرای مجازات شلاق در ایام حیض یا استحاضه. بخش دوم: eitaa.com/ghadirinetwork/2572
🔶 آنچه از «برتری‌های حقوق زن در اسلام» نمی‌دانید 🔸 بخش از دو مردان و زنان، مذهبی‌ها و غیر مذهبی‌ها، به اتفاق گمان می‌کنند، در اسلام حقوق «مرد» بیش از «زن» است و مباحثی چون دیه و ارث مضاعف مرد را نیز شاهد مثال می‌آورند. فارغ از نکات مغفولی که در این دست تفاوت‌ها وجود دارد و بیان نمی‌گردد، احکام متعددی نیز از حیث حقوق بیشتر و مجازات کمتر، به سود مسلم زنان است که کمتر بدان‌ها پرداخته شده و وقتی برای مخاطب بازگو می‌گردد، اگر به این نتیجه نرسد که در برآیندی کلی، حقوق زن در اسلام بیش از مرد است، قطعا آن را کمتر از مرد نیز نخواهد یافت. از این رو در این نگاشته خلاصه‌ای از حقوق مضاعف زنان در اسلام و قوانین موضوعه کشور، ذکر می‌گردد که برگرفته از آخرین تألیف اینجانب «چالش‌های حقوق بشری در اسلام» است. 🔷 ترکیبی از حقوق و تکالیف زنان و مردان: 🔹 ارث: اگرچه ارث بریِ فرد مذکر اصولا بیش از فرد مونث است اما در حالاتی برابر با وی است. در وضعیت خاصی نیز می‌‌تواند ارث مونث بیش از مذکر باشد. نکته دیگر آنکه اگر شوهر در حال مرض زن خود را طلاق دهد و در ظرف یک سال از تاریخ طلاق به همان مرض بمیرد زوجه از او ارث می‌برد اگرچه طلاق بائن باشد مشروط بر این که زن شوهر نکرده باشد. این درحالی است که ارث بری مرد از زن در حالت معکوس ممکن نیست؛ یعنی اگر زوجه در حال مرض مطلقه شود و بعد از آن بمیرد، زوج در هیچ صورتی از او ارث نمی‌برد، حال چه طلاق بائن باشد یا رجعی، و چه زوج ازدواج کند یا نکند. همچنین با وجود آنکه برقراری رابطه زناشویی شرط ارث بری متقابل زن و شوهر از یکدیگر است اما اگر مردی در حال مرض زنی را عقد کند و بعد از صحت یافتن از آن مرض بمیرد، زن از او ولو آنکه دخول صورت نگرفته باشد، ارث می‌برد. 🔹 ولایت در ازدواج: ولایت پدر و جد پدری در ازدواج دختر، تنها ناظر به دختر باکره‌ی غیر رشیده معتبر است. هر چند این ولایت ممکن است برای دختران خوشایند نباشد، اما دلیل آن حمایت از دختر و مصلحت ازدواج او است و هر‌گاه پدر یا جد پدری بدون علت موجه از دادن اجازه مضایقه کند اجازه او ساقط شده و در این صورت دختر می‌تواند با معرفی کامل مردی که می‌خواهد با او ازدواج نماید و شرایط نکاح و مهری که بین آنها قرار داده ‌شده پس از اخذ اجازه از دادگاه مدنی خاص به دفتر ازدواج مراجعه و نسبت به ثبت ازدواج اقدام نماید. 🔹 حضانت: مطابق فقه، مادر تا دو سالگی نسبت به فرزند پسر و تا هفت سالگی نسبت به فرزند دختر برای حضانت اولویت دارد. طبق قانون سن هفت سالگی نسبت به هر دو اعمال می‌شود. لازم به ذکر آنکه سقف طفولیت برای دختر و پسر ۹ و ۱۵ سالگی است و پس از آن انتخاب یکی از والدین یا زندگی مستقل با فرزند است. در اینجا باید توجه داشت که در مواردی چون طلاق، حضانت، خروج از کشور و بسیاری موارد دیگر، طبق شرع و قانون زن می‌توان به عنوان شرط ضمن عقد، مجموعه حقوق مضاعفی را برای خود ملحوظ دارد. 🔹 حجاب: در این مورد به این نکته اکتفا می‌شود که حجاب به معنای عام آن بر مرد هم واجب است منتها در مقدار و نحوه‌ی پوشش با زن تفاوت دارد. چنانکه حکم عمومی پوشش‌های زننده و منافی عفت یا عدم پوشش بدین قرار است که هر کس علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نمی‌باشد ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد‌ شد. 🔹 شهادت: شهادت زنان بر امور مدنی و کیفری از سه حالت خارج نیست. یا شهادت زن مستقلا و بدون ترکیب با مرد قابل قبول است، یا شهادت زنان تنها در ترکیب با شهادت مردان قابل قبول است، و یا شهادت زن اساسا در آن امر پذیرفته نیست. نکته آنکه هر چقدر بتوانیم از دید فمنیستی محرومیت زن از قضاوت را محرومیت از یک شغل تحلیل کنیم، ممنوعیت از شهادت در برخی امور، بی تردید چیزی جز رفع تکلیف از زن در ادای شهادت و از بین بردن زحمات رفت و آمد به دادگاه و خطرات انتقام جویی محکوم‌علیه نیست. 🔹 دیه و قصاص: در مورد نفس، اگرچه دیه‌ی مرد دو برابر زن است اما در دیه‌ی اعضاء تا میزان یک سومِ دیه‌ی نفس، دیه برای زن و مرد برابر و نسبت به بیش از یک سوم، دیه‌ی زن نصف مرد است. از آنجایی که لطمه‌ی شدید جسمی (بیش از یک سوم دیه‌ی نفس) به مرد، آسیب بیشتری به اقتصاد کل خانواده می‌زند، فزونی جزای مالی در این خصوص (دیه‌ی مرد)، با توجه به مسئله‌ی معیشت خانواده بوده و مال مضاعفی از بابت دیه قتل مرد به همسرش می‌رسد. بخش اول: eitaa.com/ghadirinetwork/2571
🔴 تست توطئه ‏لبنان آزمایشگاه توطئه علیه ایران است. این فرمول را به خاطر بسپارید: -ایجاد شوک معیشتی با خرابکاری داخلی -معطوف کردن انفجار به موشک‌های حزب‌الله -وعده کمک خارجی به شرط تغییر نظام سیاسی -آشوب غرب‌گرایان -استعفای دولت و خلاء قدرت -مسبب مشکلات نامیدن نصرالله توسط دبیرکل اسبق حزب‌الله @GhadiriNetwork
🔴 دکترین سگ وحشی ‏انفجار بیروت معطوف به «حادثه طبیعی» یا «حمله موشکی» شده تا با رد گزینه دوم، حادثه جلوه کند. مهمترین احتمال اما خرابکاری داخلی است؛ نظیر آنچه در پارچین و نطنز اتفاق افتاد. دکترین «سگ وحشی» موشه دایان بار دیگر رخ نمود تا درخصوص حوادث آمریکا پاسخی به حزب‌الله و هشداری به ایران باشد. @GhadiriNetwork
🔴 فتنه ‏فتنه یعنی جریان تابع یک آقازاده فاسد عیاش چند تابعیتی به نام حریری که پنج سال نخست وزیری و اداره لبنان را برعهده داشت، مجاهد نستوهی به نام نصرالله را که عمر خود و خون فرزندش را وقف بیرون راندن اسرائیل از خاک لبنان و دفاع از مرزهای آن کرده، بابت چیزی که مسؤلش نیست، بازخواست نماید. @GhadiriNetwork
🔷 درباره وتوی مضاعف در شورای امنیت و مکانیزم ماشه 🔹دکتر محمد حبیبی مجنده موضوعات مطرح در شورای امنیت دو دسته است: شکلی و غیرشکلی. در موضوعات شکلی، شورا با اکثریت تصمیم می‌گیرد (۹ رای موافق). در موضوعات غیرشکلی (ماهوی) تصمیم شورا با اکثریت ۹ رای که همه اعضای دایم هم موافق باشند است (وتو). رای ممتنع عضو دایم، رای موافق شمرده می‌شود. چه موضوعاتی شکلی یا غیرشکلی است؟ در ماده ۲۷ منشور ملل متحد، تعریفی ذکر نشده است. بعد از ثبت شکایت آمریکا از ایران مبنی بر نقض برجام این موضوع مطرح می‌شود که آیا آمریکا حق شکایت از ایران را دارد یا خیر. یعنی آیا باید فرایند پیش‌بینی شده در قطعنامه ۲۲۳۱ در مورد شکایت آمریکا به جریان افتد یا خیر. در حال حاضر در این باره در شورا اختلاف وجود دارد و اکثر اعضا معتقدند آمریکا با خروج از برجام، عنوان «مشارکت‌کننده» در برجام را از دست داده و نمی‌تواند از حق شکایت به شورا استفاده کند. اما خود آمریکا مدعی است چون نام این کشور در بند ۱۰ قطعنامه در زمره مشارکت‌کنندگان ذکر شده پس چنین حقی دارد. مرجعی غیر از خود شورا برای حل این اختلاف وجود ندارد. پس شورا باید در این زمینه تصمیم بگیرد. آیا همین تصمیم شورا، شکلی است یا ماهوی؟ رویه شورا بر این است که تصمیم‌گیری در مورد شکلی یا ماهوی بودن یک موضوع، خود امری ماهوی است و تابع حق وتو. پس آمریکا می‌تواند تصمیم به شکلی بودن موضوع را وتو کند (وتوی اول). وقتی شکلی بودن موضوع با وتو منتفی شود، خود موضوع که ماهوی باشد به رای گذاشته می‌شود و اینجا هم آمریکا می‌تواند تصمیم به رد شکایت این کشور را وتو کند (وتوی دوم). به این ترتیب، شکایت آمریکا از ایران به جریان می‌افتد. آنگاه نوبت اجرای بندهای ۱۱ و ۱۲ قطعنامه می‌رسد. در مجموع، از تاریخ ثبت شکایت، شورا باید ظرف ۳۰ روز در مورد پیش‌نویس قطعنامه ادامه لغو تحریم‌های موضوع قطعنامه‌های قبلی تصمیم بگیرد. هر عضو شورا از جمله آمریکا می‌تواند چنین قطعنامه‌ای پیشنهاد دهد. این پیشنهاد باید ظرف ۱۰ روز ارائه شود وگرنه رئیس شورا قطعنامه را پیشنهاد می‌دهد. اگر قطعنامه پیشنهادی در شورا رد شود، چه با کسب نکردن رای اکثریت یا با وتو، ۳۰ روز پس از تاریخ ارائه شکایت، قطعنامه‌های تحریمی قبلی خودبخود احیا می‌شود. این طرحی است که آمریکا تهدید به اجرای آن کرده و به نظر آنها نقصی ندارد. مقررات قطعنامه ۲۲۳۱ در بندهای ۱۱ و ۱۲، جنبه الزامی دارد. اما چگونگی سد کردن این مسیر که ناگزیر به بازگشت تحریم‌های شورای امنیت منتهی می‌شود و چالش‌های مربوط به آن موضوعی است که باید جداگانه بدان پرداخت. @GhadiriNetwork
خلاصه_کتاب_طرح_اندیشه_اسلامی_در_قرآن.pdf
2.05M
🔸خلاصه کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» | پایه‌های فکری نظام اسلامی 📝 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۳ در مسجد امام حسن علیه‌السلام مشهد جلساتی با عنوان «طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن» داشته‌‌اند. ایشان با اشاره به اهمیت این مباحث گفته‌اند: «این جلسات، پایه‌های فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی است.» ۱۳۸۱/۰۴/۰۴ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR خلاصه جلسات «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از آن تحت عنوان «پایه‌های فکری نظام اسلامی» یاد کرده‌اند را در قالب یک کتابچه تولید کرده است. ساختار این محصول در هر جلسه شامل مواردی چون: «مقدمه‌ی توضیحی»، «نشانی و ترجمه‌ی آیات»، «واژگان کلیدی»، «نکات کلیدی» و «بُرشی کوتاه از متن» است. ➕ این محصول با «دسته‌بندی و خلاصه‌سازی» محتوای کتاب می‌تواند خوانندگان را در «مطالعه‌ی سریع» و «فهمِ نکات اصلی و رئوس مباحث حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» یاری دهد.
🔴 خطای راهبردی ‏«طرح تصویب پایان روز در صورت غروب خورشید»! اعمال مکانیسم ماشه معنایی جز پایان رسمی برجام ندارد. طرح و دو فوریت را برای خروج از NPT خرج کنید تا اولا بازدارندگی از اسنپ‌بک داشته باشد و ثانیا اگر تحریم‌ها اعمال شد، دست کشور در استفاده از اهرم غنی‌سازی، از جانب منتخبین ملت باز باشد. ‏بهانه دولت برای ادامه برجام پس از خروج آمریکا این بود که هنوز قطعنامه‌ها شورای امنیت تعلیق است. پس از اعمال ماشه همین تک دست‌آورد هم زایل، و نعش برجام رسما دفن می‌شود. از این رو طرح مجلس جازدن نتیجه قهری یک واقعه به عنوان مقابله به مثل است. مطلقا جنبه بازدارندگی یا تنبیهی ندارد. @GhadiriNetwork
19.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 پایه‌های فکریِ نظام اسلامی 🔺️ نگاهی به یک دوره‌ی آموزشی پیرامون کتابِ «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» 💻 @Khamenei_ir
🔴 و اینک شلیک ‏ماشه‌ای که ترامپ امروز چکاند، اوباما و کری ساختند؛ روحانی و ظریف -خوانده یا ناخوانده- امضاء کردند؛ و لاریجانی بیست دقیقه‌ای تصویب نمود. جالب آنکه دولت با دعوت مکرر از آمریکا برای بازگشت به برجام و مذاکره، به صورت ضمنی آمریکای خارج شده از توافق را محق به اعمال ماشه قلمداد کرده! @GhadiriNetwork
🔵 شیخ حسن روحانی و شیخ نشین امارات فاز یک نیروگاه اتمی براکه امارات دیروز وارد شبکه برقی این کشور ۹ میلیون نفره شد. نیروگاه اتمی براکه دارای ۴ رآکتور با ظرفیت اسمی هر کدام ۱۴۰۰ مگاوات است که در مجموع قرار است تا سال ۲۰۲۲ با ظرفیت ۵۶۰۰ مگاواتی،‌۲۵ درصد برق مصرفی این کشور را تامین کنند. مقایسه کنید با نیروگاه بوشهر در کشوری ۸۰ میلیونی و تنها با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات. وقتی آن سالها مساله هسته ای ایران سر زبانها افتاد، رسانه ها و فضای مجازی هم صدا با تحریم کنندگان به راه افتادند که ایران با انرژی سرشار نفتی چه نیازی به انرژی هسته ای دارد. حالا باید از آن ساده لوحان پرسید،‌ کشور امارات با یک دهم جمعیت ایران و حجم عظیم منابع نفتی و با صنعت بسیار کوچکتر از ایران چه نیازی به انرژی هسته ای داشت؟ @GhadiriNetwork
🔴 خیانت ماشه ‏مضحک‌ترین سناریوی وضعیت کنونی این است که با بطلان ادعای ترامپ، برجام سندی محکم و ظریف قهرمان دیپلماسی لقب بگیرد! آمریکای خارج شده از برجام را از اعمال مکانیسم ماشه منع کردید، با انگلیس و فرانسه داخل برجام چه می‌کنید؟! نفس طراحی و پذیرش چنین فرایند بی‌سابقه و یکطرفه‌ای خیانت است. @GhadiriNetwork
🔸مهم‌ترین عامل سقوط انسان و از بین‌رفتن ایمان چیست؟ 🔸تکبر و حسادت در همه هست، اما چرا همه را زمین نمی‌زند؟ 🔸کدام خوبی، نجات‌دهنده است؟ ◾️ مهمترین راه پیشگیری از سقوط انسان و نابودی جامعه(ج۱) 🔻 در این جلسات می‌خواهیم دربارۀ مهم‌ترین عامل سقوط انسان و از بین‌رفتن ایمان صحبت کنیم. این عامل، نیاز اول جامعۀ امروز ما هم هست؛ نبرد بین حق و باطل در جامعۀ دینی پُرتلاطم و رو به پیشرفت ما، سر این موضوع است. 🔻 مهم‌ترین عامل سقوط انسان، جهل نیست؛ چرا که خیلی از دانایان ساقط شده‌اند. بسیاری از خوبی‌های اخلاقی هم قدرت نگه‌دارندگی انسان را از سقوط ندارند. خیلی از خوب‌ها ساقط شده‌اند. 🔻 داشتن خیلی از خوبی‌ها هنر نیست، بسیاری از خوبی‌ها نجات‌دهندۀ انسان نیستند و بسیاری از بدی‌ها نابودکنندۀ انسان نیستند. ما باید امتحان بشویم تا معلوم بشود آن خوبیِ نجات‌دهنده در ما هست یا نه؟ ما سرِ کدام بدی اگر امتحان بشویم، زمین می‌خوریم؟ 🔻 شاید تصور کنید که آن بدی، تکبّر یا حسادت است؛ همان که ابلیس را زمین زد. درحالی‌که این بدی‌ها در همه هست، اما همه را زمین نمی‌زند! آدم چه چیزی داشته باشد، با اینها زمین نمی‌خورد؟ 🔻 چرا بعضی‌ها ولایت‌مدار نمی‌شوند؟ مشکل اصلی آنها چیست؟ آن کسانی که پس از ظهور، با همۀ ادّعای شیعه‌گری، ریاست امام‌زمان(ع) را نمی‌پذیرند، چه مشکلی دارند؟ یک چیزی هست که باعث می‌شود تکبّر آنها، بروز پیدا کند و زمین بخورند. 🔻 چه موضوعی است که ایمان‌مان را در آن موضوع باید امتحان کنیم؟ چه موضوعی است که عامل اصلی پذیرفتن ولایت ولیّ خدا یا رد کردن ولایت ولیّ خداست؟ دربارۀ این سؤال‌ها کمی فکر کنید، در جلسات بعد، به پاسخ اینها می‌پردازیم. 👤علیرضا پناهیان 🚩هیئت میثاق با شهدا - ۹۹.۵.۳۰ 👈🏻 متن کامل + صوت و فیلم 📎 Panahian.ir/post/6368 @Panahian_ir
⚽️ آنچه گذشت ‏تیم ایران با تضمین کاپیتان حریف، دروازه را خالی و داور را آمریکایی گذاشته و چند گل خورده‌! در نیمه دوم اما کاپیتان جدید به علت تک‌روی و بی‌اطلاعی از آفساید، توپ را به تیر دروازه زده. اینجاست که بوقچی‌های متعصب تیم خودی و زردهای ورزشی از فتح‌الفتوح ایران و هوشمندی کاپیتان میگویند! @GhadiriNetwork
🏴 ای اهل حرم میر و علمدار نیامد @GhadiriNetwork
🔵 روایت درایت ‏آیا استفاده رهبری از مشاورانی با سلایق سیاسی مختلف پسندیده است؟ «فبشر عباد(۱۷) الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه اولئک الذین هداهم اللّه و اولئک هم اولو الالباب(۱۸)» سوره زمر: «بشارت ده به بندگانی که به سخن گوش می‌دهند و از بهترین آن پیروی می‌کنند. اینان را خدا هدایت کرده و صاحبان خرد ناب هستند» ‏آیا ضعف در عمل یا اندیشه برخی مشاوران، در تفکر یا تصمیم رهبری اثر سوء داشته؟ تضاد آراء برخی مشاوران رهبر انقلاب با ایشان در حوزه‌های مختلف، از جمله پرونده هسته‌ای، بزرگترین گواه بر بطلان ادعای مذکور است. نقص در عملکرد افراد، ناقض علم‌شان نیست و جویایی نظرات، غیر از تبعیت است. ‏نزدیک خود نگه داشتن و مسؤلیت سپردن به برخی نخبگان سیاسی مستعد غلطیدن به طرف مقابل، و بهره‌برداری از ظرفیت آنان در بزنگاه‌ها رویه رهبری است. یادمان نرفته در شرایطی که کام ما از مواضع هاشمی پسند ولایتی در انتخابات ۹۲ تلخ بود، چگونه او دانشگاه آزاد را از خاندان هاشمی پاک‌سازی نمود. @GhadiriNetwork
🔴 پاسخی به عوامیت ‏زیباکلام: اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم چون سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته. مایلی‌کهن: اگر سازمان ملل را قبول داریم پس باید اعضای آن را نیز قبول داشته باشیم. حقوق بین‌الملل: کشورها در شناسایی دولت‌های دیگر، اعم از آنکه عضو سازمان ملل باشند یا نباشند، مختارند. زیاده عرضی نیست! @GhadiriNetwork
🔴 جنگ اراده‌ها ‏طرح ترامپ چه بود؟ نگه داشتن ایران در بند برجام، در عین خروج یکجانبه آمریکا و اعمال تحریم حداکثری و به نقطه جوش رساندن مردم ایران به کمک جریان نفوذ. آبان ۹۸ آغاز فصل برداشت طرح آمریکا بود که به فضل الهی با تدابیر رهبری، دستگیری زم، اقدامات رئیسی و رزمایش همدلی ‎ ناکام مانده. @GhadiriNetwork
🏴 ملت امام حسین(ع) به هر میزان که چندپارگی جامعه، امنیت‌زدا و درهم‌شکننده اتحاد ملت است، یکپارچگی جامعه، امنیت‌زا و ایجادکننده وحدت ملی است. اما این وحدت هنگامی رخ می‌دهد که علقه‌های مشترک میان جمعیت انسانی پدیدار و حفظ گردد؛ و اینگونه است که عموما زبان، نژاد، مذهب و فرهنگ مشترک، از مؤلفه‌های اساسی ملت‌سازی در طول تاریخ و گستره جغرافیا بوده است. در این میان و برای ملت ایران اما آنچه بیش از همه، مردم را به هم نزدیک و شکاف‌های مادی و معنوی را ترمیم کرده، بی‌تردید «محرم» و ماتم جانکاه سیدالشهداء، حضرت اباعبدالله(ع) است؛ آنچنان که فقیر و غنی و بی‌قید و مقید را در ازمنه و امکنه‌ای واحد گردهم آورده و از همه مهمتر، به تعاملی بی‌بدیل و مشفقانه با یکدیگر واداشته است. کدام رسم ملی یا مذهبی را سراغ دارید که ایرانیان یا جهانیان اینچنین یکرنگ و یکپارچه به استقبال آن روند؟ البته دایره مستقبلین از نوروز نیز به میزان محرم، در جامعه ایرانی وسیع است؛ اما نوروز فاقد ویژگی تعاملی، یکدست‌سازی و درهم‌شکنندگی شکاف‌های اجتماعی و گاه فزاینده آن است. در نوروز تعامل محدود به دیدوبازدید با خویشان بوده و گامی فراتر نمی‌رود و شکاف‌های عمیق و آزاردهنده فراوانی نیز در آن نمایان است؛ چنانچه مسافرت برخی درون شهری و بعضی برون کشوری است و سفره یکی عالی و دیگری خالی است. اینجاست که به واسطه «وحدت»، «امنیت» و «هویت» ملی ایجاد شده به واسطه اثر بی‌بدیل محرم، می‌توان معنای «ما ملت امام حسینیم» را معنا کرد و عجیب آنکه این ویژگی ملت‌سازی در عین ایجاد «اتحاد ملی» فاقد وجه سلبی و نفی اغیار است و به «انسجام اسلامی» در مقیاس منطقه‌ای و جهانی نیز منجر شده که این خصیصه را نیز باید به «خصایص الحسین(ع)» اضافه نمود. @GhadiriNetwork
📱 نسل اینستاگرام ‏نمی‌دانم آقامیری دقیقا چه چیزی را بساط کاسبی قرار داده! نص صریح آیات و روایات که توبه را راه بخشش ‎ گناهی ذکر کرده. اگر بحثش این است که چرا ‎ نمی‌بخشد، جهت اطلاع: بازیگران، ساواک و ارتشی‌های پیوسته به انقلاب مشغول به کار هستند و افراد بریده از نفاق نیز زندگی خود را دارند. ‏واقعا حرف حساب او چیست؟ عقاب الهی را رد می‌کند یا مجازات قضایی را؟ جز دکلمه‌ای احساسی چه حرف منطقی یا حتی جدیدی داشته؟ ظاهرا آن شیخ شهرت‌طلب نیز مانند عناصر خشونت طلب دیروز و اصلاح‌طلب امروز نظیر تاجزاده، گنجی و مخملباف، راه فریب افکار عمومی را پیدا کرده؛ گرچه قدری دیر، اما موفق! ‏واقعیت این است که بیشترین تقصیر متوجه متولیان فرهنگ و آموزش کشور است. تا طالب یک شئ باشد، کاسب آن نیز هست. تنزل نسل و عوام شدن عموم، علت و یا معلول واقعیتی چون تغییر سبک زندگی است. برای ‎ که تتلو خواننده‌اش باشد و روحانی رئیس‌جمهورش، باید هم آقامیری شارح شرع گردد. ⚖ ضمیمه | توبه و عفو در قانون مجازات اسلامیِ نظام جمهوری اسلامی ‏ماده ۱۱۴: در جرائم موجب حد [زنا، لواط، مساحقه، تفخیذ، قوادی، شرب خمر، سرقت، سب النبی، بغی و افساد فی الارض] به استثنای قذف و محاربه هرگاه متهم قبل از اثبات جرم، ‎توبه کند و ندامت و اصلاح او برای قاضی محرز شود، حد از او ساقط می‌گردد. همچنین اگر جرائم فوق غیر از قذف با اقرار ثابت شده باشد، در صورت توبه مرتکب حتی پس از اثبات جرم، دادگاه می تواند عفو مجرم را توسط رئیس قوه قضاییه از مقام رهبری درخواست نماید. تبصره: توبه محارب قبل از دستگیری یا تسلط بر او موجب سقوط حد است. ‏ماده ۱۱۵: در جرائم تعزیری درجه شش، هفت و هشت چنانچه مرتکب توبه نماید و ندامت و اصلاح او برای قاضی محرز شود، مجازات ساقط می‌شود. در سایر جرائم موجب تعزیر دادگاه می‌تواند مقررات راجع به تخفیف مجازات را اعمال نماید. ‏ماده ۹۶: عفو یا تخفیف مجازات محکومان، در حدود موازین اسلامی پس از پیشنهاد رئیس قوه قضائیه با مقام رهبری است. ماده ۹۷: عفو عمومی که به موجب قانون در جرائم موجب تعزیر اعطاء می‌شود، تعقیب و دادرسی را موقوف می‌کند. در صورت صدور حکم محکومیت، اجرای مجازات موقوف و آثار محکومیت نیز زائل می‌شود. @GhadiriNetwork
‏تحریم دادستان دیوان کیفری بین المللی را هم به چشم دیدیم! او تحریم شده چون در تلاش برای مقابله با جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است. این تصویر از لیست SDN امریکا در تاریخ ثبت خواهد شد. دکتر @GhadiriNetwork
🔴 تخطئه خدمت ‏محفل عملیات روانی دولت برای توجیه زخم بستر مدیران روحانی، تخطئه خدمت مسؤلان انقلابی به مردم و انتخاباتی نامیدن آن را در دستور کار قرار داده. آشنا خلاف اصل ۸۴ ق.ا فتوا می‌دهد که نمایندگان غیرخوزستانی نباید پیگیر مسائل آن شوند، سازندگی جلیلی را می‌نوازد و شرق قالیباف و حداد را. @GhadiriNetwork