eitaa logo
استاد محمدی قائینی
800 دنبال‌کننده
165 عکس
26 ویدیو
206 فایل
✅ کانال اطلاع رسانی #دروس، #دیدگاه_ها و برنامه های آیت الله محمد محمدی قائینی (زید عزه) ✍️ مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم ✍️ مدرس خارج تفسیر و فلسفه 🆔 ادمین: @fotros313h @Moataghedi
مشاهده در ایتا
دانلود
🎙 صوت دروس روز سه‌شنبه 9/9/1400 🔻
اصول42.mp3
29.46M
❇️ (دوره سوم) 🔰️ جلسه 42 📆 سه‌شنبه 9/9/1400 🆔 @ghaeeni
هدایت شده از  استاد محمدی قائینی
❇️ به اطلاع فضلای گرامی می رساند درس خارج و استاد چهارشنبه‌ها برگزار می‌شود: 📌 : مالکیت فکری 📌 : سیره عقلائیه (بر اساس الفائق فی الاصول) ⏰ چهارشنبه‌ها: ساعت 9 تا 11 🆔 @ghaeeni
مالکیت6.mp3
29.98M
📝 مالکیت فکری 🔰️ جلسه 6 📆 چهارشنبه: 10/9/1400 🆔 @ghaeeni
سیره6.mp3
23.29M
📝 سیره عقلائیه 🔰️ جلسه 6 📆 چهارشنبه: 10/9/1400 🆔 @ghaeeni
🔊 آیت الله در گفت‌وگوی اختصاصی با مطرح کرد؛ 🔺امام جمعه در صورت کسب یقین از مفسده باید زودتر از قوه قضاییه اقدام کند 🔺در برخی شهرها اقبال زیادی از نماز جمعه نمی‌شود چون امام جمعه به صورت دستوری کار می کند 🛎 باید از انجماد فکری به دور بوده و حقیقت و لب دین و نه پوسته ظاهری اش را فهمیده باشد. 🔹 امام جمعه بایستی اهل اجتماع باشد. کسی که فقط در گوشه مسجد به ذکر مشغول بوده یا در گوشه کتابخانه تحقیقات علمی صرف داشته و با جامعه ارتباطی نداشته باشد از این جهت نقطه ضعف دارد. 🛎خطیب جمعه باید خودش مبتکر، صاحب نظر بوده و انگیزه برای داخل شدن در امور لازم جامعه را داشته و فقط منتظر دستور از مرکز نباشد. 🔹دلیل اینکه در برخی شهرها اقبال زیادی از نماز جمعه نمی‌شود این است که امام جمعه به صورت دستوری کار می کند و چیزی از خودش برای عرضه به جامعه نداشته و منتظر این است که مسائل و مطالب از مرکز برای او ارسال بشود که شاهد هستیم چنین ائمه جمعه‌ای حرفی برای گفتن نداشته و اهل تحقیق و تحلیل و موشکافی کردن در مسائل نیستند. ⏹اینکه آیا معیشت و زندگی‌ امام جمعه به خوبی اداره می شود و حقوقی دارد باید گفت که چنین نیست و همان دریافتی طلبگی را داشته و اگر تدریسی هم داشته باشند، بابتش حقوقی دریافت می‌کنند و به عنوان امامت جمعه ندارند. متن کامل مصاحبه: v-o-h.ir/?p=32123 @sedayehowzeh ➖➖➖➖➖ 🆔 @ghaeeni
🎙 صوت دروس روز شنبه 13/9/1400 🔻
اصول43.mp3
27.15M
❇️ (دوره سوم) 🔰️ جلسه 43 📆 شنبه 13/9/1400 🆔 @ghaeeni
🎙 صوت دروس روز یکشنبه 14/9/1400 🔻
اصول44.mp3
27.37M
❇️ (دوره سوم) 🔰️ جلسه 44 📆 یکشنبه 14/9/1400 🆔 @ghaeeni
✅ آیت‌الله محمدی قائینی: باید کارگاهی باشد 🔹روش آموزشی سامرایی با آنچه در حوزه‌های قم و نجف مرسوم هست، تفاوت دارد؛ در این حوزه‌ها درس‌ها است، از ابتدا تا انتهای جلسه درسی، این استاد است که طرح بحث می‌کند، رد و اثبات می‌کند و بحث را به پیش می‌برد، نهایتاً شاگردان هم یکی دو اشکال طرح می‌کنند. 🔹اما میرزای شیرازی روش را دقیقاً بر عکس روش مرسوم بنا نهاد. روش سامرایی مجتهدپرور است و به اصطلاح امروزی‌ها در تکنولوژی‌های آموزشی این روش را روش ی و نامگذاری می‌کنند. 🔹 در این روش طلبه پخته می‌شود و از نقش عنصر در بحث به عنصر تبدیل می‌شود؛ این موجب می‌شود که طلبه کم‌کم را عملاً فرا بگیرد. 🔸 کانال روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ghaeeni
🎙 صوت دروس روز دوشنبه 15/9/1400 🔻
اصول45.mp3
23.68M
❇️ (دوره سوم) 🔰️ جلسه 45 📆 دوشنبه 15/9/1400 🆔 @ghaeeni
📚 بررسی اعتبار کتاب دعائم الاسلام (1) 🔹 محدث نوری در کتاب شریف مستدرک الوسائل به طور مبسوط به بررسی اعتبار این کتاب و مولف آن می پردازند. ایشان این کتاب را معتبره می داند، به دو دلیل: - اولا مولف در آن کتاب گفته است: [نقتصر فیه علی الثابت الصحیح مما رویناه عن الائمه من أهل بیت رسول الله من جمله ما اختلفت فیه روات عنهم]؛ ما در این کتاب تنها روایاتی که ثابت شده است و صحیح است که از ائمه است، تنها این موارد را ذکر کرده ایم. - ثانیا مولف در جای دیگر از کتاب خود می گوید: [فهذا هو الثابت مما رویناه عن رسول الله و عن الائمه الطاهرین من ذریتهم دون ما اختلف فیه عنهم] احادیثی که برای ما ثابت شده است از ائمه برای ما، آن ها را در این کتاب آورده ایم. موارد اتفاقی و مسلم را آورده ام نه موارد اختلافی را. یعنی مولف شهادت می دهد روایات قطعی و مسلم را تحقیق کرده است و آورده است نه روایات غیر معتبر و مورد مناقشه و اختلاف. 📌 جهت اول:بررسی اعتبار مولف (مولف در کلام علماء و رجالیون) 🔹 نام ایشان عبارت است از: قاضی ابوحنیفه نعمان بن ابی عبدالله محمد بن منصور تمیمی مغربی. ایشان قاضی بوده است به همین دلیل عنوان «قاضی» در نام وی مذکور است. او در زمان فاطمیین در قرن 3 و 4 در مصر زندگی می کرده است. درباره وی نه قدح و نه ذم وارد نشده است. محدث نوری در مستدرک الوسائل اقوال درباره ایشان را این گونه نقل می کند: قال في البحار: قد كان أكثر أهل عصرنا يتوهّمون أنّه تأليف الصدوق- رحمه اللّه- و قد ظهر لنا أنّه تأليف أبي حنيفة النعمان بن محمد بن منصور، قاضي مصر في أيام الدولة الإسماعيليّة، و كان مالكيّا أولا، ثم اهتدى و صار إماميّا، و أخبار هذا الكتاب أكثرها موافقة لما في كتبنا المشهورة، لكن لم يرو عن الأئمّة بعد الصادق عليه السلام، خوفا من الخلفاء الإسماعيليّة، و تحت ستر التقيّة أظهر الحقّ لمن نظر فيه متعمّقا، و أخباره تصلح للتأييد و التأكيد. ادامه دارد... 🆔 @ghaeeni
🎙 صوت دروس روز سه‌شنبه 16/9/1400 🔻
اصول46.mp3
30.5M
❇️ (دوره سوم) 🔰️ جلسه 46 📆 سه‌شنبه 16/9/1400 🆔 @ghaeeni