eitaa logo
استاد محمدی قائینی
800 دنبال‌کننده
165 عکس
26 ویدیو
206 فایل
✅ کانال اطلاع رسانی #دروس، #دیدگاه_ها و برنامه های آیت الله محمد محمدی قائینی (زید عزه) ✍️ مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم ✍️ مدرس خارج تفسیر و فلسفه 🆔 ادمین: @fotros313h @Moataghedi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
105 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 14 (از بحث جدید) 📆 تاریخ 23/12/1399 🆔 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
104 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 91 📆 تاریخ 23/12/1399 🆔 @ghaeeni
فلسفه91.mp3
29.69M
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 91 📆 تاریخ 23/12/1399 🆔 @ghaeeni
✅ به مناسبت 25 اسفند سالروز بیانات مهم مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای درباره ، به مرور گفتاری از استاد محمدی قائینی در تبیین ماهیت و ابعاد حوزه انقلابی منتشر می شود. 🆔 @ghaeeni
💥قوه فقاهت را در مسائل روز پیدا کنید! نه در مسائل بی فایده! امروز حق نداریم همانند گذشته در لباس مشکوک 6 ماه صرف وقت کنیم! 🎤رهبر انقلاب: 🔶امروز ما دیگر حق نداریم در باب لباس مشکوک، شش ماه صرف وقت کنیم. یک روز از این کارها می کردیم.امروز دیگر ما حق نداریم افتخار کنیم که فروع علم اجمالی را از 80 تا آوردیم 90 تا!! 🔹[آن زمان] بعضی از طلبه ها بودند که اشکال می کردند که آقا فایده اش چیست؟! 🔸[آن زمان] من می گفتم که آقا می خواهیم فرمول را، مکانیسم فقاهت را یاد بگیریم؛ می خواهیم بدانیم کسی که فقیه می شود از کتاب وسنت چگونه می کند احکام الهی را؛ می خواهیم قوتش را پیدا کنیم. برای زور پیدا کردن آدم می رود در ورزش زورخانه، یک وزنه ای را دستش می گیرد، صدبار این جوری ، این جوری می کند؛ هیچ فایده ای هم ندارد، جز اینکه آدم قوی بشود. 🔻ما می گفتیم که بحث فروع علم اجمالی و لباس مشکوک و معنای حرفی و مشتق و این حرف های طولانی ای که وجود دارد ، اینها همان دمبل را بالا پایین بردن است ، این وزنه را تکان دادن است، هیچ فایده ای هم ندارد، مگر قوی شدن. 🔹آن روز این را می گفتیم اما امروز حق نداریم این را بگوییم! امروز می گوییم آقای ورزشکار اگر می خواهی قوی بشوی برو این باغچه را بیل بزن، این باغچه اینجا افتاده، این بیابان را بیل بزن، افتاده این جور بی صاحب، متروک. قوه ی فقاهت را در پیداکنید! در مباحث روز پیدا کنید! بگردید شیوه های جدید برای بانک اسلامی پیدا کنید! 📚«ولایت و حکومت» ص۲۶۴ - ۲۶۵ 🆔 @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
106 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 15 (از بحث جدید) 📆 تاریخ 24/12/1399 🆔 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
105 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 92 📆 تاریخ 24/12/1399 🆔 @ghaeeni
فلسفه92.mp3
26.36M
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 92 📆 تاریخ 24/12/1399 🆔 @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
107 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 16 📆 تاریخ 25/12/1399 🆔 @ghaeeni
خارج اصول 25.12.99.mp3
20.89M
106 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 93 📆 تاریخ 25/12/1399 🆔 @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 تعریف حوزه انقلابی 💢 نگاهی به دوگانه های انحرافی در تعریف مفاهیم اصیل ♻️ صفت برای حوزه از یک دید، قید احترازی است و از یک دید قید تاکیدی؛ همانند «انقلاب اسلامی» که برخی در مورد آن هم سؤال می¬کنند اسلام چه نوع پسوندی برای انقلاب است. آیا قید توضیحی است آنچنان که شهید عقیده دارند وبقیه داشتند که اساساً دو نوع اسلام نداریم، اسلام انقلابی یا غیر انقلابی نیست. اسلام بذاته انقلابی است. نه اینکه اسلام یک حقیقت باشد، انقلابی ضمیمه‌ای به آن شود و مسلمانان دو دسته باشند. بعضی¬ها اسلام انقلابی را انتخاب کرده باشند و بعضی¬ها اسلام غیر انقلابی را انتخاب کرده باشند. در مورد تشیع وتسنن هم همینطور است. ♻️ تشیع و تسنن دو شعبه از اسلام نیستند. اسلام همان تشیع است ولی عده‌ای منحرف شدند آنها از حقیقت اسلام خارج شدند ولو به حسب به مقام اثبات هر کسی عقیده، بینش و نظری دارد. ولی‌ نه این است که اسلام دو قسمت باشد. اسلام دو قسمت نیست. اسلام یک حقیقت بیشتر نیست و از میان مذاهب یک مذهب بیشتر حق نیست، لذا اسلام دو دسته نشد اسلام یک حقیقت است و به اعتقاد ما اسلام ناب اسلام اهل بیت عصمت «علیهم السلام» است ولی بقیه منحرف شدند و هر کدام به نوعی از حقیقت اسلام فاصله گرفتند. ♻️ دررابطه با هم همینطور است. حوزه¬ی علمیه به عنوان یک مرکز وجایگاه سابقه¬دار و ریشه¬دار در رابطه با علوم و معارف اسلامی است. اگر در بعد از انقلاب می¬گوییم حوزه انقلابی شده است پس انقلابیون انقلابی را برپاکرده¬اند واین حوزه انقلابی باید بماند، نه به این معناست که حوزه دو بخش دارد، دوقسمت دارد، دو نوع می‌شود به آن نگاه کرد. حوزه¬ای که فقط به کار حوزوی مشغول است و به انقلاب کاری ندارد وحوزه¬ای که در آن علاوه بر مسائل حوزوی همراه با انقلاب و فکراضافی به نام انقلابی بودن و انقلابی¬گری فعالیت انجام می¬دهند. حقیقت حوزه، انقلاب است و حوزه اصیل و مبتنی بر تفکر اسلام ناب در طول تاریخ انقلابی بوده است و این وصف بیشتر وصف توضیحی به نظر می¬رسد تا احترازی؛ چرا؟ به خاطر اینکه در حوزه به دنبال تحقیق پیرامون مسائل، موضوعات، احکام و قضایایی است که دین برای بشریت آورده است و بنا است بشر را با این تعلیمات، آموزش¬ها، دستورات، امرو نهی¬ها و‌تبین¬ها برسانند به قله‌ی کمال خودش و لازمه¬ی این کار این است که به اسلام عمل بشود و درست فهمیده بشود وبه مرحله¬ی اجرا در بیاید به این می¬گویند حوزه¬ی انقلابی. ♻️ یعنی به دنبال اجرای عینی اسلام در متن حیات بشر بودن و اقامه اسلام در قالب حاکمیت دینی بر اساس آموزه‌های اسلام ناب. این اندیشه که اسلام برنامه همه جانبه و عملیاتی برای هدایت و اداره امور جامعه دارد، نوعی نگرش است که از دل آن حوزه انقلابی در می‌آید. 🆔 @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
108 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️جلسه 17 (از بحث جدید) 📆 تاریخ 26/12/1399 🆔 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
107 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 94 (از بحث اجتهاد و تقلید) 📆 تاریخ 26/12/1399 🆔 @ghaeeni
فلسفه93.mp3
30.87M
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 93 📆 تاریخ 26/12/1399 🆔 @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قواعد فقه.mp3
27.58M
109 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 ⛔️ نقد و بررسی FATF و CFT از منظر قاعده نفی سبیل ⛔️ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔰️جلسه 15 (از قاعده فقهیه) 📆 تاریخ 27/12/1399 🆔 @ghaeeni
مباحث عقل.mp3
28.74M
108 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 13 (از مبحث عقل) 📆 تاریخ 27/12/1399 🆔 @ghaeeni
فلسفه94.mp3
24.87M
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️جلسه 94 📆 تاریخ 27/12/1399 🆔 @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 💢 حوزه اصیل شیعی در طول تاریخ انقلابی بوده است ♻️ با توجه به آنچه گذشت دیگر کسی گمان نکند حالا حوزه یک حقیقت است و انقلاب و بودن حقیقتی دیگر و اکنون این‌ها با هم ضمیمه شده¬اند و ما تاکید داریم که حوزه باید انقلابی بماند. نه این طور نیست بلکه حوزه اصیل شیعی در ذات خود انقلابی است و در طول تاریخ هم انقلابی بوده است. ♻️ حوزه ی غیر انقلابی ولو حوزه است اما مورد تأیید نیست، حوزه اگر انقلابی نباشد به همان مقدار از حقیقت دین خارج شده، حوزه آن است که آموزه های دین را آنچنان که اولیای دین پیغمبر و ائمه¬ی معصومین خواستند عمل و پیاده کند واین¬ها را در میان مردم نشردهد و دین را اصلاً عملیاتی کند. 🔻 هنر امام خمینی ♻️ هنری که مرحوم (ره) داشتند نسبت به همه¬ی علمای بزرگوار دیگر که خدا همه را مزد و اجر عنایت فرماید این بود که اسلام را عملی پیاده کردند و نقش پیغمبران را بازی کردند و عملاً دین را به متن جامعه آورد. دین را در متن جامعه نشاند و پیاده کرد و فهماند که دین، آموزه¬های ذهنی گوشه¬ی کتابخانه¬ و برای صرف نیست. بلکه یک حقیقت تکوینی واقعی پیاده شدنی است که انبیاء این کار را کردند ومدت¬ها بود که این چراغ سوسو می¬زد. ایشان این چراغ را کاملاً روشن کرد و گفت دین یعنی این. ♻️ دین یعنی متن سیاست واجتماع. دین یعنی عین حقیقت، پیشرفت، جولان، ظهور و بروز داشتن درهمه¬ی ابعاد زندگی ولذا حوزه¬ی انقلاب همینطور است. حوزه به معنای واقعی این است و این را می¬گویند حوزه¬ی انقلابی. 🆔 @ghaeeni