فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
✅ آیتالله سیدحسن نصرالله:
▪️ ما از لبنان به همهی جهانیان اعلام میکنیم که امام ما، رهبر ما، آقای ما، عزیز ما و حسین ما در این زمان، حضرت آیتاللهالعظمی امام سید علی حسینی خامنهای است.
🆔 @ghafari_ir
.
🚩 سلسله نشستهای مجازی حسینیه حکمت (روایت حکمی از قیام حسینی)
نشست هشتم
روایت عرفانی از امام حسین(ع) و عاشورا
➖ با ارائه دکتر سید احمد غفاری عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
زمان: چهارشنبه ۱۱ مرداد ساعت ۱۱
موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
لینک حضور 👇
http://irip.ac.ir/u/136
🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🔴 صلوات پهلوی پسند ☺️
🎗 یکعده سلطنتطلب رفتند سر قبر محمدرضا پهلوی و اینگونه صلوات میفرستند
😳 یکی نبود بپرسه چرا صلوات عربی؟ شما که عربپرست نبودید!
🆔 @ghafari_ir
.
🟩 پاسخ عرفانی به یک پرسش؛ چرا امام حسین(ع) با وجود علم به شهادت قیام کرد؟
✨ بهگزارش ایکنا، نشست «روایت عرفانی از امام حسین(ع) و عاشورا» از سلسله نشستهای حسینیه حکمت، امروز چهارشنبه 11 مردادماه از سوی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار شد.
✨ حجتالاسلام والمسلمین سید احمد غفاری قرهباغی، عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در این نشست به سخنرانی پرداخت که در ادامه، گزیده سخنان وی را میخوانید.
🌟 قیام سیدالشهدا به دلیل اینکه زوایای متعددی دارد، میتوانیم از آن خوانشهای مختلفی داشته باشیم؛ خوانش عرفانی یکی از بهترین خوانشها نسبت به این واقعه تاریخی است. در عالیترین مرتبه واقعه عاشورا با یک انسان کامل مواجهیم که جامع وحدت و کثرت، جامع ظاهر و باطن و جامع جلال و جمال است و در ذیل این شخصیت عالی پیروانی را میبینیم که عاشقانه در کنار این انسان کامل هم به عالم صغیر متوجه هستند و هم عالم کبیر.
ادامه مطلب در لینک زیر 👇
https://iqna.ir/fa/news/4159858
🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
✅ قابل اعتنای جدی برای اهالی مراقبه و سلوک: توصیه آقاسیدجمال گلپایگانی به حاج آقا رحیم ارباب و دو نکتهی سلوکی بسیار مهم از لسان مرحوم آقاجواد ملکی تبریزی
🆔 @ghafari_ir
.
⚜ مشکل اصلی در قلمرو فرهنگ از جمله در موضوع عفاف و حجاب، بیش از آنکه ناشی از اقدام تهاجمی دشمن باشد، بخاطر عدم احساس مسئولیت بهموقع نیروهای مؤثر در حوزهی فرهنگ است.
⚜ در هر استان، حدود ۳۲ واحد فرهنگی وجود دارد و همگی سر ماه، منتظر دریافت حقوق ماهانه هستند! آیا ما شاهد ۳۲ اقدام فرهنگی در هر ماه هستیم؟
https://virasty.com/mohebbolhosain/1691128860019211177
🆔 @ghafari_ir
37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
✨
ظهر عاشورای امسال و ظاهر شدن رگههای خون در سنگهایی که در حفاری چند سال پیش قتلگاه سیدالشهدا علیه السلام خارج شده بود.✨ کسانی که در متافیزیک تردید دارند، یا در ظهور کرامت و معجزه تشکیک میکنند، بسیار مناسب است که کمی برای تحقیق در این موضوع، فرصت بگذارند. حقیقتاً سیدالشهداء علیهالسلام چه در حیاتش و چه پس از شهادتش، چراغ راه هدایت و سفینهی نجات برای راهماندگان است. ✨ و در آن، نشانههایی است برای کسانی که اهل فکر و عقل هستند. 🆔 @ghafari_ir
.
✨﷽✨
⚜ جوابیهای به #بیانیهی_هزینهساز
🌟 یکی از اساتید محترم فقه و اصول، بیانیهای نگاشته است تحت عنوان «دفاعی عقیم و پرهزینه» و در آن بیانیه، به برخی از سخنرانان محترم و مدافعان حریم اندیشهی حسینی، با نیشها و طعنههای متعدد، عتاب نموده است.
⚜ روح سخن این استاد محترم، که در ایام اغتشاش سال قبل، اعتراضی به اغتشاشگران نکرد و در واقعهی کشف حجاب اخیر، واکنشی ناشایست از خود نشان داد، این است که برای دفاع از انقلاب اسلامی و برای توجیه مفاسد موجود در حکومت اسلامی کنونی، از دوران حکومت حضرت علی علیهالسلام، بدگویی و سیاهنمایی نکنید.
👈 نکته اول: ایشان نوشته است: «مدتیست برخی مبلغان و واعظان محترم و مشهور کشور، در دفاع و توجیه مشکلات موجود کشور، ....»
✍ #پاسخ: هیچ عاقلی در صدد دفاع یا توجیه مفاسد اقتصادی و سیاسی کنونی نیست. برعکس، همهی واعظان خبیر منابر حسینی، شاکیان و معترضان اول نسبت به فساد و رانت و ربا هستند. بلکه این، دوستان همسلیقهی شما هستند که هیچگاه به دلیل گرایش به دولت سابق، حاضر به اعتراض علنی به مفاسد اقتصادی و سیاسی در دولت قبل نشدند، که باعث تلنبار بدهی سنگین برای دولت فعلی شد.
✨ نکتهی اصلی که این سخنرانان محترم تلاش کردهاند آن را به مخاطب بفهمانند، این است که سهلانگاری یا #فساد_کارگزار، که قطعاً امری مذموم و غیرقابل اغماض و غیرقابل عبور است، نباید به #حساب_حاکمیت نوشته بشود. در غیر این صورت، باید سهلانگاری یا تخلف کارگزار حکومت حضرت علی علیهالسلام را نیز به حساب حاکمیت علوی بنویسیم.
حال آنکه هیچگاه خلط بین کارگزار حکومت حضرت علی علیهالسلام و حاکمیت علوی نمیکنیم.
بنابراین، در جمهوری اسلامی ایران نیز، مفاسد قبیح برخی کارگزاران نظام را به حساب جمهوری اسلامی نمینویسیم.
👌 ما معتقدیم همانگونه که تاکنون با مفسدان صف اوّل و گردنکلفت، مانند طبریها و جزایریها و بابک زنجانیها، با قاطعیت برخورد شده است، از این به بعد نیز، باید با مفسدان درجه اول، همچون برخی دولتمردان دولت سابق، با قاطعیت باید برخورد شود و این برخورد باید ادامه داشته باشد. و این برخوردها با دانه درشتها، نه تنها عیب نظام نیست، بلکه نشانهی روشن سلامت نظام و #عدم_فساد_سیستمی است.
⚜ ادامه دارد ...
✍ سیداحمد غفاری
🆔 @ghafari_ir
.
✨﷽✨
⚜ جوابیهای به #بیانیهی_هزینهساز
#بخش_دوم
🌟 یکی از اساتید محترم فقه و اصول، بیانیهای نگاشته است تحت عنوان «دفاعی عقیم و پرهزینه» و در آن بیانیه، به برخی از سخنرانان محترم و مدافعان حریم اندیشهی حسینی، با نیشها و طعنههای متعدد، عتاب نموده است.
⚜ روح سخن این استاد محترم، که در ایام اغتشاش سال قبل، اعتراضی به اغتشاشگران نکرد و در واقعهی کشف حجاب اخیر، واکنشی ناشایست از خود نشان داد، این است که برای دفاع از انقلاب اسلامی و برای توجیه مفاسد موجود در حکومت اسلامی کنونی، از دوران حکومت حضرت علی علیهالسلام، بدگویی و سیاهنمایی نکنید.
👈 نکته دوم: ایشان نوشته است: «طبیعی است که این حضرات، خود را موظف به دفاع از عملکردها و وضعیت موجود دانسته و به گمان خویش، تکلیف خود را انجام دادهاند و از نظام، انقلاب و مسئولان دفاع جانانه کردهاند»
✍ #پاسخ: بارها گفتهایم و مجدد تکرار میکنیم: #دفاع_عقلانی از انقلاب اسلامی، دفاع از مشروعیت جمهوری اسلامی و دفاع از جایگاه ولایت و رویکرد عدالتخواهانه و کارآمدی مجموع نظام است، نه دفاع از عملکرد جزء به جزء. بنابراین، منطقی است که ما همانند رهبر حکیم انقلاب، از وضعیت موجود در برخی عرصهها، گلهمند باشیم و در عینحال، از روند کلی نظام و انقلاب دفاع کنیم و #مدعی_کارآمدی آن باشیم.
👈 نکته سوم: ایشان نوشته است: «حضراتی که این اندک تخلفات را برای برخی توجیهات، جسیم میکنند؛ از برخورد قاطع، روشن، سریع و عبرتآموز حضرت هم بگویند تا معلوم شود بیانها تا چه پایه ناقص است!!»
✍ #پاسخ: اولاً تخلفات کارگزاران در دوران حضرت امام علی علیهالسلام، چندان اندک هم نیست؛ مثلا کارگزارانی مثل اشعث یا شریح یا ابوموسی اشعری یا جریر بن عبدالله یا منذر بن جارود و زیاد بن أبیه و ... تخلفات و ترکفعلهای فراوان داشتند که گزارش آنها در منابع تاریخی آمده است.
ثانیاً مگر در مفاسد کنونی در جمهوری اسلامی، برخوردهای قاطع با دانهدرشتهایی مانند دختر و پسر رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، به سمع این استاد نرسیده؟ مگر ایشان اطلاع ندارد که هم اکنون، نفر دوم قوه قضاییه، جناب طبری، در زندان بهسر میبرد ؟ یا مگر از اعدام کلانسرمایهداران فاسد کشور یعنی امیر منصور آریا و فاضل خداداد و ... اطلاع ندارد؟ مگر برخورد قاطع و حبس چندسالهی آقایان حمید بقایی و رحیمی و مشایی، که نفرات اصلی دولت احمدینژاد بودند، یا حبس حسین فریدون، برادر رییسجمهور اخیر، عبرتآموز تلقی نمیشود؟
❓ آیا بهتر نبود که این استاد ارجمند، قبل از اقدام به نگارش آن نامهی پر از نِقاش، کمی تأمل میکرد و نظام مظلوم جمهوری اسلامی را که ثمرهی خون شهیدان مظلوم انقلاب اسلامی است، متهم به #سازش_با_فساد نمیکرد؟
⚜ ادامه دارد ...
✍ سیداحمد غفاری
🆔 @ghafari_ir
.
✨﷽✨
⚜ جوابیهای به #بیانیهی_هزینهساز
#بخش_سوم
👈 نکته چهارم: استاد علیدوست نوشته است: «نباید تردید کرد دفاعهایی این چنین، هرگز منتقدِ به وضعیت موجود در جمهوری اسلامی ایران را معتقد به این روش حاکمیتی نمیکند؛ بر عکس، چوب حراج بر تراث میزند که بگویند: پس هر حکومتی از اسلام، وضعیتش چنین است!»
✍ #پاسخ: سطوح متفاوت انتقاد به جمهوری اسلامی ایران را باید از هم تفکیک کرد؛ گاه، برخی از افراد، به لزوم حاکمیت اسلام در زمان غیبت امام زمان معتقد هستند؛ لکن با مشاهدهی فساد اداری و اختلاسهای متعدد، ذهنشان مشتبه میشود.
در چنین فرضی، با تاکید بر این نکته که «باید میان کارآمدی ساختار حکومت اسلامی و عملکرد غلط برخی کارگزاران تفکیک کرد، و نباید فساد کارگزار را به حساب ناکارآمدی حکومت اسلامی نوشت» میتوان ذهن او را به آرامش رساند.
از سوی دیگر، خوب است با تشبیه حکومت در عصر غیبت با حکومت علوی، همگان بدانند که شکلگیری حاکمیت اسلامی، نافی سنت اختیار در میان کارگزاران نیست. بر این اساس، نزدیکترین اشخاص به امام معصوم علیهالسلام، ممکن است به دلیل کجروی و شهوترانیِ اختیاری، مانند علیبنابیحمزه بطائنی که نمایندهی مالی امام کاظم علیهالسلام بود، ملعون اولین و آخرین شوند. امثال بطائنی، اگر امام کاظم علیهالسلام صاحب حکومت میشدند، ممکن بود در جرگهی مدیران امام علیهالسلام قرار گیرند و سپس با انحراف خود، آسیب به حاکمیت بزنند. لکن بطور قطع، انحراف بطائنی را شاهد بر انحراف حکومت امام کاظم علیهالسلام تلقی نمیکردیم.
👈 نکته پنجم: استاد علیدوست نوشته است: «این گونه سخنرانیها، تأمین خاطر دادن به مسئولانی است که هیچ نیازمند به تأمین خاطر نیستند، بلکه بیش از هر چیز و هر زمان، محتاج شنیدن نقدهای منصفانه هستند»
✍ #پاسخ: قطعاً چنین نیست. پاسخ به شبههی مربوط به ناکارآمدی نظام، مقامی متفاوت از التفات یا غفلت نسبت به ترکفعل یا فساد کارگزار است. قوای تبیینگر باید مراقب آسیب نرمافزاری به کارآمدی نظام باشند و قوای نظارتی با افزایش پایش نسبت به کارگزاران، باید مانع سوءاستفاده آنان و بهتر نمودن عملکرد کارگزاران شوند.
✍ سیداحمد غفاری
🆔 @ghafari_ir
.
وزیری برای نساختن نیروگاه بوده ایشان. و همین بود که برقها مدام قطع بود.
ممنون مدیران کنونی وزرات نیرو هستیم که در دمای بسیار متفاوت امسال، تقریباً هیچ قطعی گستردهی برق نداشتیم.
✍ سید احمد غفاری قرهباغ
🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 راهيان كربلا را بنگر! آنان خوب دريافتهاند كه زندگی به خون وابسته است و پيكر تاريخ، بیخون خدا _ثار الله_ مردهای بيش نيست
▪️ و سر مبارك امام شهيد بر فراز نی، رمزی است بين خدا و عشاق
▪️ يعنی كه اين است بهای ديدار...
🆔 @ghafari_ir
.
سال ۱۴۰۱، شورشیهای ززا به داعش کمک کردند تا ترور در #شاهچراغ را رقم بزنند. ولی امسال داعش زمینهی شورش در سالگرد مهسا امینی را رقم زد.
همدستی داعش و شورشیهای ززا روشنتر از این؟!
#سر_و_ته_یک_کرباس
#شیراز_تسلیت
https://virasty.com/mohebbolhosain/1691952644188262078
🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
⚜ موکب دو کودک را ببینید! چقدر ساده و بیآلایش و پر از معنا. فقط لحظهی افتادن کیک به زمین را دقت کنید که کودک مانند قرآن، آن را میبوسد و سر جای خودش میگذارد.
👈 امتی که کودکانش اینگونه به طعام زائران اهلبیت علیهمالسلام احترام میگذارند، به اهلبیت علیهمالسلام و قرآن کریم، عاشقانه توجه و التماس میکند. چنین امتی را نمیتوان با ترور و انفجار، از حرمهای اهلبیت علیهمالسلام منصرف کرد.
#شیراز_تسلیت
🆔 @ghafari_ir
.
✨﷽✨
#تولید_کننده_اعتبار / #مصرف_کننده_اعتبار
✍ سیداحمد غفاری قرهباغی
نیروهای منتسب به انقلاب به دو قسم هستند. برخی تلاش میکنند برای رهبر عزیز و انقلاب اسلامی، #تولید_آبرو کنند. اینها در هر عرصهای که ورود کنند، سلیمانیوار به قدری دوندگی میکنند تا باری از دوش رهبری و نظام بردارند. من نیروی خدماتی حرم شاهچراغ علیهالسلام را اینگونه میبینم، که با کمترین مصرف از نظام و انقلاب، بیشترین ثمر را در موقعیت حساس ترور، از خود نشان داد.
در مقابل، برخی دیگر، از آبروی رهبری و انقلاب اسلامی، برای خود مصرف میکنند. اینها افراد بیکفایتی هستند که بار رهبری و وبال جامعه و نظام میشوند و انقلاب اسلامی باید خودش را در مقابل این طیف از افراد، مصون نگه دارد. برخی از مسئولان نظام، که در دوران مسئولیت خود، متهم به فساد یا ترکفعل شدهاند، در برابر اتهام فساد، اینگونه از خود دفاع میکنند که «ما انقلابی و ذوب در رهبری هستیم» و اینچنین از آبروی نظام کم میکنند.
بد نیست گاهی فارغ از مرده باد و زنده باد دیگران، خودمان را بسنجیم و ببینیم تولیدکنندهی آبرو برای انقلاب اسلامی هستیم یا مصرفکننده.
https://virasty.com/mohebbolhosain/1692206267981905556
🆔 @ghafari_ir
..
✨﷽✨
⚜ طریقهی مرحوم استاد کشمیری در ختم «ناد علی»
استاد کشمیری ره:
«هر مشکل که برایم در نجف پیش میآمد، میرفتم صحن امیرالمؤمنین علیهالسلام و هفت بار نادعلی میخواندم و مشکلم حل میشد.»
ذکر «ناد علی» در کتابها به صورتهای مختلف نقل شده است. استاد کشمیری ذکر «نادعلی » را چنین میخواندند:
«نادِ علیّاً مَظهر العَجائب، تَجِدْهُ عوناً لَکَ فی النَوائِب، کلُّ همّ و غمّ سَیَنجَلی، بِوِلایتک یا علیّ یا علیّ یا علیّ، یا أباالغوث اَغِثنی، یا ولیَّ الله أدرکنی، بلُطفک الخَفیّ، لا إله إلا أنت سبحانک إنی کنتُ مِن الظالمین »
و میفرمودند: «اگر "یا علی" در این ذکر صد بار گفته شود، خوب است. من از ناد علی خیر زیادی دیدم.»
🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
⚜ این روزها صحبت از وضعیت #صداوسیما و عوامل آن است، که روزی قرار بود دانشگاهی در قامت انقلاب اسلامی باشد؛ برخی تحلیلگران، این موضوع تلخ را محدود به افراد خرد و محدود به ویترین صداوسیما و مصادیقی همچون رشیدپور و ... میکنند. ولی این واقعیت تلخ، عمیقتر از این سطح ظاهری است.
⚜ این ویدیو برای سال ۹۶ است؛ با دقت تماشا کنید تا متوجه شوید چه کسانی به فیلمهایی همچون «بهوقت شام»، که افتخار دلباختگان و مدافعان حرم شد، فیلم کمدی خطاب کردند!
👈 چارهی کار: بجای غصه و افسوس خوردن، باید به هنر اسلامی پرداخت. #حکمرانی_هنر_اسلامی باید شکل یافته و ارتقا یابد. نیروهای فکور و اهل دانش، باید با تأسیس کارگروهها و بارش فکری برای تولید دانشهای میانرشتهای در حوزهی هنر، ظرفیت دانشی در حوزه هنر اسلامی را به ظهور رسانند تا دانشگاه هنر، محل تولد پردازشگران هنر در قامت انقلاب اسلامی شود.
✍ سیداحمد غفاری قرهباغی
🆔 @ghafari_ir
.
♻️ از پدرم پرسیدم برای چی انقلاب کردید؟ گفت:
1⃣ انقلاب کردیم اول برای اسلام. برای اینکه پهلوی به هویت شیعی ما حملهور شده بود، اول با زور و چکمه بعد با تبلیغات و رسانه به جان دین مان افتاده بودند. از حجاب تا روضه عاشورا. در عصری بودیم که بردن نام حسین(ع) در این کشور قدغن بود. میخواستیم به عصری برسیم که میلیونها نفر در اربعین به زیارت سمبل انسانیت و آزادگی بروند. میخواستیم به مقام انسانیت برسیم.
2⃣ انقلاب کردیم برای ایران، برای استقلال ایران. کشورمان زیر لگد انگلیسیها و امریکاییها له شده بود. ۵۰ هزار مستشار امریکایی از ما کاپیتولاسیون و حق توحش میگرفتند و شاه مملکت بدون اجازه آنها آب نمیخورد!
3⃣ انقلاب کردیم برای ایران، برای خاک ایران. شاه، سرزمین بحرین و ۳۲ جزیره زیبای آن را به انگلیسیها و وهابیها بخشید و گفتند دخترمان بود شوهرش دادیم. انقلاب کردیم تا بقیه خاک وطن را شوهر ندهند.
4⃣ انقلاب کردیم برای عزت و حیثیتمان. در عصری که بر سر در باشگاههای انگلیس در ایران، در وطن خودمان مینوشتند: ورود سگ و ایرانی ممنوع.
5⃣ انقلاب کردیم برای نجات فرهنگ و فکرمان. در عصری که تعداد کابارهها و قمارخانهها و فاحشهخانهها از تعداد کتابخانهها و دانشگاهها بیشتر بود، انقلاب کردیم تا فکر و فرهنگ ایرانی لگدمال نشود. شاه حقیری داشتیم که صریحا میگفت: شما زنان هرگز میکلآنژ یا باخ نداشتید. شما حتی یک آشپز بزرگ نداشتهاید.. شما هیچ چیز بزرگ و فوقالعاده عرضه نکردهاید. هیچ چیز."
6⃣ انقلاب کردیم برای حفظ نجابت دختران و پسرانمان. از چنگ حکومتی که دستاوردش برای زنان ایران «شهر نو» بود و ۵۰ هزار فاحشه رسمی. از شر حکومتی که از خود شاه تا برادران و خواهرش اشرف، مافیای بینالمللی مواد مخدر بودند و درخت نحس اعتیاد را در ایران کاشتند.
7⃣ انقلاب کردیم برای نجات از عقب ماندگی علمیمان. از کشوری که ۵۷ سال تحت سلطنت پهلوی بود و ۶۸ درصد مردمش بیسواد نگه داشته بودند، در حالیکه آمریکا ناسا داشت، هند ماهواره به فضا فرستاده بود، ترکیه متروی ۵۰ ساله داشت ولی ما هیچ نداشتیم. تا برسیم به کشوری که طی ۴۰ سال ۹۳ درصد مردمش باسواد شوند. و رتبه علمی ۱۶ ام جهان باشیم.
8⃣ انقلاب کردیم برای رفاه. از عصری که نیمی از جمعیت ایران سوءتغذیه داشتند و بجای خانه، در یک "اتاق" زندگی میکردند. (فیلمفارسیها شاهد است)، از عصری که نیازهای اولیه زندگی (آب و برق و گاز و یخچال و کولر) یک آرزو بود. تنها ۴۵ شهر ایران آب لوله کشی داشت، ۹۶ درصد روستاها برق نداشت، تنها ۹ شهر گاز لولهکشی داشت. از عصری که ۴۶ درصد مردم ایران زیر خط فقر زندگی میکردند، مترو و سیستم فاضلاب و موشک و زیردریایی و.. رویا بود! تا برسیم به عصری که همه ۱۱۰۰ شهر ایران و ۳۴ هزار روستا آب دارند، همه شهرها و تمام روستاهای بالای ۴۰ خانوار برق دارند. ۹۵ درصد جمعیت ایران گاز دارند و برای رفع فقر، از کمیته امداد تا بهزیستی و صدها خیریه ساختیم.
9⃣ انقلاب کردیم برای حتی سلامتی و بهداشتمان. از عصری که مردم ما درگیر شپش بودند، حتی وقتی فرح همسر شاه را پشه سالک گزید، و برایمان از هند و بنگلادش و پاکستان پزشک و پرستار میآوردند. از عصری که سن امید به زندگیمان فقط ۵۴ سال بود! تا برسیم به عصری که سن امید به زندگیمان به بالای ۷۵ سال رسیده. و جزء ۱۰ کشور دارای بهترین سیستم پزشکی هستیم.
0⃣1⃣ انقلاب کردیم برای آزادی. تا از شر چنگال آهنین ساواک نجات یابیم. یک سازمان تروریستی وحشی که به اذعان شخص شاه ۳۰۰۰ زندانی سیاسی داشت. از حکومت وحشت شاهنشاهی که فالاچی، خبرنگار آمریکایی متعجبانه به شاه میگوید: «مردم ایران با شنیدن اسم شاه در خیابانها وحشت میکنند. میترسند کلمهای بر زبان آورند.»
1⃣1⃣ انقلاب کردیم برای اینکه مردم باشیم، نه رعیت. برای نجات از ۲۵۰۰ سال شاهنشاهی که مردم در آمد و شد این شاه و آن شاه، هیچ کاره بودند تا حکومت در دست ما مردم باشد. برای اینکه شاه مان با کودتا و دستور اجنبی نیاید. برای اینکه از رئیس جمهور تا خبرگان از مجلس تا شورای شهر و شورای مدرسه کودکانمان را خودمان انتخاب کنیم.
2⃣1⃣ انقلاب کردیم برای تشکیل حکومتی که ثمره ۱۴۰۰ سال صبر و خون دل خوردن شیعه و مسلمانان راستین است. تا به جرم مسلمان بودن و شیعه بودن کشته نشویم. انقلاب کردیم تا نام خدا و پیامبر و امیرمومنان را بر مأذنهها بشنویم. تا طعم حکومت عدل و مرحمت را بچشیم. تا با ظالم در هر جای جهان بجنگیم و پناه مظلومان باشیم. تا کانون انسانیت و مهربانی و مبارزه با شیاطین بزرگ و کوچک باشیم.
✍️ دکتر الهه خانی
🆔 @ghafari_ir
📚در این پست میخوانید:
🔹️آثار بیطرفی نسبت به حوادث روزگار
🔸️مهمترین ویژگی حادثه عاشورا
🔹️مشخص کردن دو جبهه حق و باطل
🔸️اعلام بیطرفی و طرفداری نسبت به این دو جبهه برای خود
🔹️منظور از شعار "نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران" در جبهه حق و باطل چیست؟
به قلم حجتالاسلام والمسلمین سید احمد قرهباغی؛ عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران
#ماه_محرم
#یادداشت
#جامعه_اسلامی_دانشجویان_دانشگاه_ارومیه
@urmiajad
🆔 @ghafari_ir
♦️ دوفصلنامه اسلام و مطالعات معنویت
مقاله علمی_پژوهشی می پذیرد.
👈 همراه با پرداخت حق التالیف برای مقالات پذیرفته شده.
◀️ چهارده محور برای ارایه مقالات (پوستر پیوست)
🕧مهلت ارسال آثار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲
ارسال مقالات از طریق سامانه نشریه:
🌐 Http://jsr.isca.ac.ir
🆔 @ghafari_ir