eitaa logo
سیداحمد غفاری
1.3هزار دنبال‌کننده
536 عکس
283 ویدیو
28 فایل
بنده‌ی خدا دانشیار و معاون پژوهش موسسه حکمت و فلسفه ایران عضو مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت admin: @naseralhosain
مشاهده در ایتا
دانلود
. ✨ انقلاب امت اسلامی به رهبری امام خمینی ره، نه تنها باعث شکفتن استعداد ایرانیان در ساحت‌های مختلف علمی و اجرایی شد، بلکه سبب برانگیختن حس انسجام و اتحاد در امت اسلامی شد، و حکومتها و ساختارهای غیر دینی، به برکت این همت علوی و فاطمی، نابود شدند، ولی پرچم پرافتخار انقلاب اسلامی خمینی، پراهتزاز ماند. ✨ امروز، هیئت اعزامی از جمهوری اسلامی ایران برای سخنرانی علمی در یک همایش بین‌المللی، در مقابل مجسمه‌ی بدون روح مارکس حاضر شدیم. ✨ این اقدام نمادین را چنین تعبیر می‌کنم که امروزه در روسیه، که زمانی مهد کمونیسم و مارکسیسم بود، از مارکس فقط یک مجسمه مانده است؛ ولی امروز مردم و نخبگان روسیه، به استقبال اندیشه‌ای آمده‌اند که امام خمینی ره، حدود سی و چهار سال قبل، گورباچوف را به اهتمام به آن اندیشه، دعوت کرده بود. ✍ سیداحمد غفاری 🆔 @ghafari_ir
. ✨ تصاویری از روز دوم همایش بین‌المللی مطالعات اسلامی: حقیقت، روش، تفسیر ⚜ پ.ن: دیروز عصر، یکی از اساتید روسی حاضر در همایش، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و تأثیرات انقلاب اسلامی بر تحولات شوروی سابق را مورد تأکید قرار داد.‌ حقیقتاً در این دو روز، به ایرانی‌بودنم و زندگی در عصر انقلاب اسلامی افتخار کردم. ای‌کاش غرب‌گرایان، اندکی به خود بیایند و داشته‌های علمی و فرهنگی و هنری و سیاسی خودشان را در ایران، تحقیر نکنند. ✍ سیداحمد غفاری 🆔 @ghafari_ir
7.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🌺 ابن‌عساکر، که از نویسندگان و راویان معروف اهل‌سنّت است، در کتاب خود، این روایت را از رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله درباره امیرالمومنین علی علیه‌السلام نقل می‌کند که حضرت فرمودند: 🌺یا علیّ! أنتَ مَعَ الحَقّ وَ الحَقُّ مَعَکَ حَیثُ ما دُرتَ. 🌺 یا علی! تو با حق هستی و حق با تو است، هر کجا که باشی. 📒تاریخ مدینة دمشق، ج ۲۰، ص ۳۶۱. 💐 پ.ن.۱: سند این روایت طبق موازین اهل سنت، سند معتبری است. 💐 پ.ن.۲: کلیپ، مربوط به سخنرانی بسیار ارزشمند رهبر معظم انقلاب و سخنان جورج جورداق مسیحی درباره‌ی مقام امیرالمومنین علی علیه‌السلام است. 🆔 @ghafari_ir
. ⚜ این غذا، سوپ ساده‌ای است که در یک رستوران متوسط در مسکو، برایمان آوردند. البته طعم و عطرش، خیلی فاصله با طعم و عطر لذیذ سوپ ایرانی دارد. قیمت آن، ۳۰۰ روبل است. یعنی ۲۱۰ هزار تومان!! ⚜ ممکن است بگویند که سطح درآمد اهالی روسیه، بالا است و این قیمت‌ها فقط برای ما ایرانی‌ها گران است. در حالیکه کاملاً اشتباه است. دقت کنید: 👈 درآمد یک کارمند متوسط در ایران، حدود ۸ میلیون تومان است، و قیمت یک ظرف سوپ، حدود ۲۰ هزار تومان است؛ یعنی با این حقوق متوسط، می‌توان ۴۰۰ ظرف سوپ در ایران خرید. 👈 ولی درآمد کارمند متوسط در روسیه، ۶۰ هزار روبل است و با این درآمد، فقط ۲۰۰ ظرف سوپ می‌توان خرید. 🆔 @ghafari_ir
. ✨ صلوات و درود ابن‌عربی به وجود مبارک امیرالمومنین علی علیه‌السلام: ✨ صَلَواتُ اللهِ وَ مَلائِکَتِهِ وَ حَمَلَةِ عَرْشهِ وَ جَمیعِ خَلْقِهِ مِن أَرْضِهِ وَ سَمائِه‏ عَلَی سرِّ الاسْرارِ، وَ مَشْرِقِ الانْوارِ، الْمُهَنْدس فِی الْغُیوب اللاهوتیَّةِ، السَّیّاحِ فی الْفَیافِی الْجَبَروتیَّةِ، المُصَّوِّرِ لِلْهَیولَی الْمَلَکوتیَّةِ، الْوالی لِلْوَلایَةِ النّاسوتیَّةِ، أُنْموذَجِ الْواقِعِ وَ شَخْصِ الإطْلاقِ، الْمُنْطَبعِ فِی مَرایَا الانْفُس وَ الآفَاقِ، سرِّ الانْبیَاءِ وَ الْمُرْسَلینَ، سَیِّد الأوْصِیاءِ وَ الصِّدّیقینَ، صورَةِ الامانَةِ الإلَهیَّةِ، مَآدَّةِ الْعُلومِ الْغَیْرِ الْمُتَناهیَةِ، الظّاهِرِ بالْبُرْهانِ، الْباطِنِ بالْقُدرَةِ وَ الشّانِ، بَسْمَلَةِ کِتاب الْمَوْجود، فاتِحَةِ مُصْحَفِ الْوُجود، حَقیقَةِ النُّقْطَةِ الْبائیَّةِ، الْمُتَحَقِّقِ بالْمَراتب الإنْسانیَّةِ، حَیْدَرِ ءَاجامِ الإبْداعِ، الْکَرّارِ فی مَعارِکِ الاخْتِراعِ، السِّرِّ الْجَلیِّ، وَ النَّجْمِ الثّاقِب: عَلیِّ بْنِ أبی طالِبٍ عَلَیْهِ السَّلَام ✨ درود خداوند و فرشتگان او و حمل‌کنندگان عرش او، و جمیع آفریدگان آسمانى و زمینى‌اش بر سرّ اسرار و محل درخشش نورها، مهندس عوالم لاهوت و غیوب [عالم اسماء و ذات]، سیّاح [دانا و بصیر] در عوالم جبروت، مصوِّر هَیُولاى عوالم مَلَکوت، والى و حکمران ولایت در عوالم ناسوت، نمونه و مختصر و شالوده عالم واقع و شخص‏ مُجسَّم عالَم کلّى و وجود إطلاقى، منعکس در آیینه‌هاى آفاق و نفوس، سرّ و حقیقت تمام أنبیاء و مرسلین، سروَر و سالار تمامى أوصیاء و صدّیقین، صورت امانت خداوندى، مادّه و ریشه علوم نامتناهى، حقیقت آشکار به برهان و جلالت و عظمت پنهان بر عقول، بسم اللهِ کتاب موجود، آغاز مُصحَف وجود، حقیقت نقطه بائیّه، تحقّق‌بخش جمیع مراتب موجودات، تحقّق‌بخش مراتب انسانیّت، شیر نِیِستان کاخ‌های إبداع، صاحب حملات مکرّره در معرکه‌هاى اختراع، سرّ آشکاراى حضرت خداوندى، و ستاره درخشان جناب سرمدى: عَلىّ بنِ أبی‌طالب علیه السّلام». 📜 شرح مناقب محیى الدین ابن‌عربى، صص ۶۹-۷۰ 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🆔 @ghafari_ir
💎سخن علامه مامقانی دربارهٔ جایگاه حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها در کتاب تنقیح‌المقال: ◾️ «زینب! و تو چه می‌فهمی که زینب کیست! عقیلهٔ بنی‌هاشم است، و صفات حمیده‌ای دارد که پس از مادر مکرّم‌اش، هیچ‌کس صاحب آن صفات نشد. لذا شایسته است او را صدیقهٔ صغری بدانیم. ◾️ اگر معتقد به عصمتش شوم، کسی را توان انکار نیست، بشرطی که آشنای به احوالش در واقعهٔ کربلا و حوادث پس از آن باشد. ◾️ چگونه معصوم نباشد، حال آنکه سیدالشهداء علیه‌السلام، بخشی از سنگینی امامت را در ایام بیماری امام سجاد علیه‌السلام بر او تحمیل نمود، و حضرت سجاد علیه‌السلام، او را نائب خود در بیان احکام و سایر امور کرد. 📒 تنقيح المقال، ج ٣، ص ٧٩. ◾️ @ghafari_ir
. ⚜ هفتاد و هفتمین پیش‌همایش کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی ره ⚜ موضوع: بررسی ملاحظات علامه طباطبایی در مسأله علم الهی ⚜ ارائه‌دهنده: حجت‌الاسلام دکتر سیداحمد غفاری قره‌باغی ⏰ زمان: پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ 🚪 مکان: ارومیه؛ حوزه علمیه ریحانه الرسول 🆔 @ghafari_ir
. ⭕️ معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه برگزار می‌کند: 🔹 جشن فجر انقلاب به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب • با محوریت: ماهیت شناسی انقلاب اسلامیسخنران: حجت الاسلام و المسلمین احمد غفاری قره‌باغی (عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران) • به همراه اجرای گروه سرود، اهدای ۴۴ عدد جوایز ویژه به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران • زمان: چهارشنبه ۱۹ بهمن‌ماه ساعت ۰۹:۰۰ صبح • مکان: سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم دانشگاه ارومیه 🌐 مفدامدیا-رسانه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه ❎ @Mefda_Media 🆔 @ghafari_ir
18.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ✅ حرکت خودجوش یک دانش آموز ابهری هنگام اجرای سرود سلام فرمانده و عکس‌العمل خیلی قشنگ بقیه‌ی دانش آموزان! ⚜ سیدعلی دهه‌ی نودی‌هاشو فراخوانده ⚜ این ظرفیت در آموزش و پرورش در اقصا نقاط ایران اسلامی، منتظر توجه جدی مسئولان آموزشی و پرورشی و برنامه‌ریزی جدی برای تقویت و ارتقای آن است. کاش همه‌ی مدیران و مسئولان در بدنه‌ی بزرگ و مهم آموزش و پرورش، به اندازه همین دانش‌آموز، غیرت انقلاب اسلامی و غیرت حمایت از همین دانش‌آموزان را داشته باشند. 🆔 @ghafari_ir
سیداحمد غفاری
. ✅ حرکت خودجوش یک دانش آموز ابهری هنگام اجرای سرود سلام فرمانده و عکس‌العمل خیلی قشنگ بقیه‌ی دانش آ
. 🌟 خیلی از ما، می‌توانیم آغازگر طرحی ابتکاری برای خدمت به انقلاب اسلامی، در محل کار خود یا در مدرسه و یا دانشگاه محل تحصیل خودمان باشیم. اما به دلیل نگرانی از واکنش اطرافیان و یا به دلیل حجب و حیا، پاپیش نمی‌گذاریم. 🎗 اگر این کودک خردسال نیز، خجالت می‌کشید یا نگران واکنش دوستانش بود، این صحنه‌ی زیبا خلق نمی‌شد. در حالیکه اقدام کرد و همگرایی دوستانش را در واکنش به اقدامش مشاهده کرد و فهمید آنها هم همان را میخواهند که او می‌خواهد. ولی او داشت و آنها نداشتند. ✅ بیایید از این پس، در اجرای طرحهای ابتکاری، نگران اطرافیان خودمان نباشیم و بدانیم اطرافیان ما نیز، مانند خود ما عاشق اینگونه طرحها هستند و فقط منتظر پاپیش گذاشتن یک نفر غیر از خودشان هستند. ✍ سیداحمد غفاری 🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ⚜ دکتر سیدمصطفی محقق داماد: [معتقدانه زندگی کردن]، یکی از آفت‌های‌ پیشرفت بشر است. 🌟 ملاحظات: 1⃣ ردیابی این ایده: این دیدگاه را اولین‌بار آقای آلَن واتس در کتاب حکمت بی‌قراری (Wisdom of Insecurity) طرح نمود و بعدها، جناب آقای ملکیان، در تفکیک ایمان و اعتقاد، بدان استناد کرد. از نگاه واتس و ملکیان، حقیقت ذاتاً متغیر و متبدل است و در قبال چنین حقیقتی، انسان نباید قیافه‌ی جزم و اعتقاد به‌خود بگیرد، بلکه باید شکاکانه آماده‌ی سیر و تبدلِ نگرش باشد. 2⃣ پاسخ نقضی: خودمتناقض بودن این ایده توضیح: از همین ایده شروع می‌کنیم؛ آقای دکتر محقق داماد می‌گوید: جامعه باید متفکرانه باشد، نه معتقدانه. آیا خود او به این ایده، اعتقاد دارد و در خصوص آن، به یقین رسیده؟ روشن است که پاسخ مثبت است. پس دیدگاهش خودمتناقض است. 3⃣ شکاکیت و معضل امکان معرفت طرفداری از شکاکیت و پرهیز از دست‌یابی به یقین، با هر برچسب و عنوان، به اصل معرفت‌شناختی آسیب می‌زند. اگر آقای محقق داماد، امکان معرفت و یقین را بپذیرد، دیگر دلیلی بر پرهیز از یقین نمی‌ماند. 4⃣ پاسخ حلّی: پرهیز از اعتقاد با وجود تمایل به تفکر، معادل پرهیز از مقصد با وجود تمایل به مسیر است. توضیح: تفکر به خودی خود، مطلوب نیست؛ بلکه مسیری برای دست‌یابی به ساحل یقین است. چرا که شک و جهل، محلّ قرار نیست و روشن است که انسان به هنگام شک و جهل، تلاش می‌کند تا از طریق تفکر، به آرامش ناشی از یقین برسد. 💬 پ.ن: این موضوع را به‌تفصیل، در کتاب معنویت و دین طرح کرده‌ام. مؤسسه حکمت و فلسفه ایران، این کتاب را تجدید چاپ کرده است. 🆔 @ghafari_ir