eitaa logo
سیداحمد غفاری
1.3هزار دنبال‌کننده
532 عکس
280 ویدیو
27 فایل
بنده‌ی خدا دانشیار و معاون پژوهش موسسه حکمت و فلسفه ایران عضو مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت admin: @naseralhosain
مشاهده در ایتا
دانلود
. ✅ کرسی ترویجی «بازنگری در معقول ثانی فلسفی» ✨ سخنران علمی: حجت‌الاسلام دکتر احمد غفاری، استادیار گروه ادیان و عرفان و مدیر شعبه‌ی قم مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران. 🕑 روز دوشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۴. 🔺 ناقد: حجت‌الاسلام دکتر محمد سربخشی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) . 🔺 دبیر علمی: حجت‌الاسلام دکتر محمد حسین‌زاده، عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران. 🏡این نشست علمی به‌طور حضوری در شعبه قم مؤسسه به آدرس قم، بلوار شهید صدوقی، خیابان حضرت ابوالفضل (ع)، خ دانش، کوچه دانش ۳، پلاک ۷۱ برگزار خواهد شد. 🌐 شایان ذکر است که علاقه‌مندان برای حضور مجازی می‌توانند از طریق این لینک اقدام نمایند. https://www.skyroom.online/ch/irip/ch 🆔 @ghafari_ir
. ‏جناب صادقی سه‌ماه است دوستان همفکرت، دانشگاه‌ها را قرق کرده‌اند و هرچه خواستند، سخنرانی کردند و انقلاب و نظام را کوبیدند؛ همان انقلاب و نظامی که حاج‌قاسم می‌گفت حرم است... جناب صادقی! حق اظهار نظر را امثال شماها دارید؛ انقلابی‌ها هستند که با دهها مانع برای رساندن صدای ‎ مواجهند. 🆔 @ghafari_ir
. با محقق گرانقدر استاد خسروپناه، افتخار همکاری ده‌ساله دارم. علیرغم برخی ملاحظات جزیی، که برخی در این چند روز اخیر طرح کردند، ایشان مدیری توانمند و دارای اشراف به مباحث حکمرانی اسلامی و قواعد سندنگاری در سطوح خرد و کلان است. برخی از مطالب اخیر پیرامون ایشان، یا ناشی از جهل است یا بخاطر عناد و حسادت است. خدایش موفق دارد 🆔 @ghafari_ir
. با جناب علیرضا اکبری و معاون اسبق وزارت، سال ۹۸ آشنا شدم. در پاییز ۹۸ و در اوج فتنه‌ی آن سال، به یکی از مراکز دانشگاهی دعوت شدم تا درباره‌ی ایده‌ی خودم با عنوان نظریه‌ی مقاومت و تقابل آن با نظریه‌ی جهانی‌شدن، سخنرانی علمی کنم. سخنران بعد از من در آن نشست، جناب اکبری بود که در ابتدای سخنرانی، با شعاری‌دانستن ایده‌ی من، به لزوم نگاه مثبت‌اندیش به جهان معاصر و لزوم رویکرد تعاملی با قدرت‌های بزرگ اشاره کرد. افسوس خوردم که خبر جاسوسی‌اش را شنیدم. خدا عاقبت ما را ختم به‌خیر کند. 🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ✨﷽✨ ✅ مادر یعنی ... ━━💠🍃🌺🍃💠━━ 📳 سیداحمد غفاری 🆔 @ghafari_ir
. 📢 توجه 🔹 قابل توجه مخاطبان گرانقدر و حکمت‌دوست 🔹 در زمستانی سرد و زیبا به سر می‌بریم و شکر می‌کنیم خدای عزوجل را، که نعمت برف و باران را برایمان ارزانی کرده است. ✨ و چه زیبا سرود! سعدی: دیدی که چه بی‌رنگ و ریا بود زمستان مظلوم‌ترین فصل خدا بود زمستان دیدیم فقط سردی او را و ندیدیم از هر چه دو رنگی است رها بود زمستان بود هرچه فقط بود سپیدی و سپیدی اسمی که به او بود سزا بود زمستان 🔺 اما در این میان، خبر تلخی آزارمان می‌دهد و آن، قطع گاز در برخی مناطق شمالی و شمال غربی و شرقی و به‌خصوص، برخی همسایگان آقاجانم امام رضا علیه‌السلام است. 🔹 به حرمت انسان‌دوستی و حکمت‌دوستی، بیایید این چند روز را همچون ایام دگر، با انصاف و عدالت بیاندیشیم و عمل کنیم و درجه‌ی لوازم گرمایشی منزل و محل کار خودمان را قدری کاهش دهیم. ✨ و چه خوش سرود! سعدی عزیز: بنی‌آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار تو کز محنت دیگران بی‌غمی نشاید که نامت نهند آدمی 🆔 @ghafari_ir
. ✨﷽✨ امروز صبح، یکی از کارمندان در محل کار، قطعه شعری برایم سرود به این مضمون: نان تنور فاطمه ضعف مرا گرفت هر لقمه‌ای برای دهانم حلال نیست به یاد حکایتی از مقداد، صحابی پیامبر اسلام ص افتادم که نقل شده است بعد از رحلت رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله و بعد از ماجرای سقیفه، در کوچه‌های مدینه بلند بلند نام مبارک امیرالمومنین علی علیه‌السلام را می‌برد و مردم را به فضایل و وجه تقدم حضرت، تذکر می‌داد. برخی از مردم نیز به او دشنام می‌دادند و او را می‌زدند. روزی پس از این واقعه، با دست و صورتی خاکی و خونین، به مقابل درب خانه‌ی امیرالمومنین علی علیه‌السلام آمد و در زد. امام مجتبی علیه‌السلام در را گشود. مقداد سراغ پدر را گرفت. حضرت پاسخ دادند پدر منزل نیست. مقداد عرض کرد: آقازاده! به مادرتان سلام برسانید و بگویید تا مقداد زنده است، نام علی در کوچه‌های مدینه زنده است. امام مجتبی علیه‌السلام به داخل خانه رفتند و برگشتند و نان گرمی با خودشان آوردند و به مقداد فرمودند: مادرم سلام رساند و گفت این نان را با دستان خودم پخته‌ام. پ.ن: این حکایت را سالها پیش در یکی از منابع روایی دیده‌ام و نام کتاب، از خاطرم رفته است. اگر مخاطبان گرانقدر، اطلاعی از منبع این حکایت داشتند، لطفاً ارسال کنند. ━━💠🍃🌺🍃💠━━ ✍ سیداحمد غفاری: 🆔 @ghafari_ir
. ✨﷽✨ ▪️به مناسبت شهادت امام هادی عليه السلام 🌟 زيارت جامعه کبیره، که می‌توان آن را اعتقادنامه‌ای کامل از يکسو، و عهدنامه‌ای با امامان معصوم از سوی ديگر تعبير کرد، از يادگارهای امام هادی عليه‌السلام است. امید که امروز، همگی توفیق قرائت این مرام‌نامه‌ی جامع و مطلق را بیابیم و اندکی در سبک زندگی آن حضرت تأمل کنیم. 🌟 يکی از سخنان نفیس تربیتی و اجتماعی اين امام حکيم: 🌟 من هانَت عَليهِ نَفسُهُ فَلاتأمَن شَرَّه خودت را از شرّ کسی که نفسش نزد خودش خوار و ذليل باشد، ايمن ندان! ✨ پ.ن. ۱: نظیر این روایت، بیان ارزشمند حضرت علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه است که می‌فرماید: " من کرمت علیه نفسه هانت علیه شهوته" کسی که کرامت نفس داشته باشد، میل‌های نفسانی در نظرش کوچک هستند. این بدان معنی نیست که انسان با عزت، اصلاً شهوت نداشته باشد؛ بلکه شهوت حیوانی در انسان باکرامت، تحت کنترلِ نفس انسانی است و بدین ترتیب، اشتهای تعرض به حریم دیگران، که است، تحت کنترل و تصرف قرار می‌گیرد. ✨ پ.ن. ۲: این روایات ارزشمند، ذیل مبحث بسیار مهم کرامت نفس، در اندیشه‌ی اسلامی قابل طرح هستند و به پیامدی مهم ذیل عدم اهتمام به کرامت نفس اشاره می‌کنند. اگر کسی به خودش ارزش قائل باشد، غالباً سعی می‌کند حریم دیگران را حفظ کند تا دیگران نیز، متقابلاً به حریم او احترام بگذارند. ولی اگر کسی خودش را ارزشمند نبیند، دلیلی برای حفظ حریم و حرمت دیگران نخواهد یافت. ✨ پ.ن ۳: در جریان اغتشاشات اخیر، یکی از مشکلات جدی در مواجهه با اغتشاش‌گران، دقیقاً ناظر به نبودن عنصر کرامت نفس است. بسیاری از جوانانی که در این اغتشاشات، به‌طمع بدست آوردن چند صد دلار، دست به اسلحه بردند یا با قمه و چماق، به دیگران حمله کردند، معضل فقدان کرامت داشتند. مهندسان تربیتی در جامعه، باید به این معضل، توجه ریشه‌ای بکنند و برنامه‌های فرهنگی خویش را آسیب‌شناسی کنند. به عنوان نمونه، می‌توان چنین آسیب‌شناسی کرد که به بهانه‌های مختلف، ناشی از کم‌اهمیت دانستن عنصر پرورش در نهاد مهمی مثل وزارت آموزش و پرورش است و منجر به معضلات ریشه‌دار در کرامت نفس خواهد شد. چرا که بدیهی است که پرورش و تربیت کودک و نوجوان را نمی‌توان با ارتباط مجازی، آن‌هم در فضای مجازی کنونی، تعقیب کرد. 🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ⚜ در حق جامعه‌ی اسلامی را تماشا بکنید و نقش ریل‌گذاری خطا در مسأله‌ی جمعیت و نرخ باروری را ببینید، که چگونه حتی باروری در کشور میلیاردی چین، بیش از کشور چند ده میلیونی ایران است. ⚜ سهم ما در تقویت جامعه‌ی اسلامی و شیعی، نباید فراموش شود. آیندگان درباره‌ی نوع مواجهه‌ی ما با این موضوع، قضاوت‌های جدی خواهند کرد. 🆔 @ghafari_ir
. ✨﷽✨ ✨ در روایات شیعه و سنی آمده است سوره اخلاص، یک‌سوم قرآن است و قرائتش همانند قرائت یک‌سوم قرآن است. ✨ چه بسا بیانش بدین صورت است که ارکان قرآن، توحید و نبوت و معاد است و سوره‌ی اخلاص، توحید است و جامع کامل برای آیات توحیدی قرآن است و توحید، مرجع سایر ارکان است. ✅ حال، قرائت عنصری این سوره، قرائت عنصری یک‌سوم قرآن کریم است. 🌟 از سوی دیگر، قرآن حقیقتی است امتداد یافته و آویخته در نشئات سه‌گانه‌‌ی عنصری و مثالی و اخروی. به حکم روایت شریفِ «یقال لقارئ القرآن: إقرأ و ارق»، قاری عنصری، قاری در همه‌ی مراتب است. فتأمّل! ━━💠🍃🌺🍃💠━━ ✍ سیداحمد غفاری 🆔 http://eitaa.com/ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ⚜ به چند دقیقه از سخنان سرکار خانم انسیه خزعلی، حتما گوش کنید؛ متانت و دقت وی، در تحلیل استانداردهای دوگانه‌ای که برخی جریان‌ها در مواجهه با مسائل کشور دارند، ستودنی است: ✨سقط جنین را با یک دروغ در آمریکا آزاد کردند. ✨ طرف زنش را در حمام کشت، اما چیزی نگفتید. ✨ در آبان ۹۸ از فرمانداری که دستور تیر داد حمایت کردید. ✨ بعد، می‌گویید جوانان ناامید شدند؛ چه کسی به جز شما در این سال‌ها مسئولیت داشته؟ 🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ الان خط و ربط برای ما معلومه؛ هیچ عذری هم نیست، بدهکار این انقلابیم... _______________ ✨ پ.ن: نگاه شهدا این بود که «ما بدهکار انقلابیم نه طلبکار؛ بخاطر همین، باید منِ استاد دانشگاه و منِ بازاری و منِ نانوا و منِ کارمند اداره، باید ببینم وبال انقلاب اسلامی شده‌ام یا کمکش هستم.» ✨ نگاه شهدا این بود که «اینکه دیگری دزدی می‌کند یا کم‌کاری می‌کند، دلیل نمی‌شود بر اینکه من هم ظلم کنم و کم‌کاری کنم. بلکه باید آنقدر تلاش کنم تا جبران کم‌کاری دیگری هم بشود.» ❓ نگاه شما همان نگاه شهدا است؟ _______________ ✍ سیداحمد غفاری 🆔 @ghafari_ir
. ✨ هم‌اکنون در روسیه؛ آغاز همایش بین‌المللی «مطالعات اسلامی؛ حقیقت، روش و تفسیر» ⚜ عنوان تحقیق بنده در این همایش: «روش‌شناسی مطالعات اسلامی معاصر» 🆔 @ghafari_ir
. ✨ انقلاب امت اسلامی به رهبری امام خمینی ره، نه تنها باعث شکفتن استعداد ایرانیان در ساحت‌های مختلف علمی و اجرایی شد، بلکه سبب برانگیختن حس انسجام و اتحاد در امت اسلامی شد، و حکومتها و ساختارهای غیر دینی، به برکت این همت علوی و فاطمی، نابود شدند، ولی پرچم پرافتخار انقلاب اسلامی خمینی، پراهتزاز ماند. ✨ امروز، هیئت اعزامی از جمهوری اسلامی ایران برای سخنرانی علمی در یک همایش بین‌المللی، در مقابل مجسمه‌ی بدون روح مارکس حاضر شدیم. ✨ این اقدام نمادین را چنین تعبیر می‌کنم که امروزه در روسیه، که زمانی مهد کمونیسم و مارکسیسم بود، از مارکس فقط یک مجسمه مانده است؛ ولی امروز مردم و نخبگان روسیه، به استقبال اندیشه‌ای آمده‌اند که امام خمینی ره، حدود سی و چهار سال قبل، گورباچوف را به اهتمام به آن اندیشه، دعوت کرده بود. ✍ سیداحمد غفاری 🆔 @ghafari_ir
. ✨ تصاویری از روز دوم همایش بین‌المللی مطالعات اسلامی: حقیقت، روش، تفسیر ⚜ پ.ن: دیروز عصر، یکی از اساتید روسی حاضر در همایش، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و تأثیرات انقلاب اسلامی بر تحولات شوروی سابق را مورد تأکید قرار داد.‌ حقیقتاً در این دو روز، به ایرانی‌بودنم و زندگی در عصر انقلاب اسلامی افتخار کردم. ای‌کاش غرب‌گرایان، اندکی به خود بیایند و داشته‌های علمی و فرهنگی و هنری و سیاسی خودشان را در ایران، تحقیر نکنند. ✍ سیداحمد غفاری 🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🌺 ابن‌عساکر، که از نویسندگان و راویان معروف اهل‌سنّت است، در کتاب خود، این روایت را از رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله درباره امیرالمومنین علی علیه‌السلام نقل می‌کند که حضرت فرمودند: 🌺یا علیّ! أنتَ مَعَ الحَقّ وَ الحَقُّ مَعَکَ حَیثُ ما دُرتَ. 🌺 یا علی! تو با حق هستی و حق با تو است، هر کجا که باشی. 📒تاریخ مدینة دمشق، ج ۲۰، ص ۳۶۱. 💐 پ.ن.۱: سند این روایت طبق موازین اهل سنت، سند معتبری است. 💐 پ.ن.۲: کلیپ، مربوط به سخنرانی بسیار ارزشمند رهبر معظم انقلاب و سخنان جورج جورداق مسیحی درباره‌ی مقام امیرالمومنین علی علیه‌السلام است. 🆔 @ghafari_ir
. ⚜ این غذا، سوپ ساده‌ای است که در یک رستوران متوسط در مسکو، برایمان آوردند. البته طعم و عطرش، خیلی فاصله با طعم و عطر لذیذ سوپ ایرانی دارد. قیمت آن، ۳۰۰ روبل است. یعنی ۲۱۰ هزار تومان!! ⚜ ممکن است بگویند که سطح درآمد اهالی روسیه، بالا است و این قیمت‌ها فقط برای ما ایرانی‌ها گران است. در حالیکه کاملاً اشتباه است. دقت کنید: 👈 درآمد یک کارمند متوسط در ایران، حدود ۸ میلیون تومان است، و قیمت یک ظرف سوپ، حدود ۲۰ هزار تومان است؛ یعنی با این حقوق متوسط، می‌توان ۴۰۰ ظرف سوپ در ایران خرید. 👈 ولی درآمد کارمند متوسط در روسیه، ۶۰ هزار روبل است و با این درآمد، فقط ۲۰۰ ظرف سوپ می‌توان خرید. 🆔 @ghafari_ir
. ✨ صلوات و درود ابن‌عربی به وجود مبارک امیرالمومنین علی علیه‌السلام: ✨ صَلَواتُ اللهِ وَ مَلائِکَتِهِ وَ حَمَلَةِ عَرْشهِ وَ جَمیعِ خَلْقِهِ مِن أَرْضِهِ وَ سَمائِه‏ عَلَی سرِّ الاسْرارِ، وَ مَشْرِقِ الانْوارِ، الْمُهَنْدس فِی الْغُیوب اللاهوتیَّةِ، السَّیّاحِ فی الْفَیافِی الْجَبَروتیَّةِ، المُصَّوِّرِ لِلْهَیولَی الْمَلَکوتیَّةِ، الْوالی لِلْوَلایَةِ النّاسوتیَّةِ، أُنْموذَجِ الْواقِعِ وَ شَخْصِ الإطْلاقِ، الْمُنْطَبعِ فِی مَرایَا الانْفُس وَ الآفَاقِ، سرِّ الانْبیَاءِ وَ الْمُرْسَلینَ، سَیِّد الأوْصِیاءِ وَ الصِّدّیقینَ، صورَةِ الامانَةِ الإلَهیَّةِ، مَآدَّةِ الْعُلومِ الْغَیْرِ الْمُتَناهیَةِ، الظّاهِرِ بالْبُرْهانِ، الْباطِنِ بالْقُدرَةِ وَ الشّانِ، بَسْمَلَةِ کِتاب الْمَوْجود، فاتِحَةِ مُصْحَفِ الْوُجود، حَقیقَةِ النُّقْطَةِ الْبائیَّةِ، الْمُتَحَقِّقِ بالْمَراتب الإنْسانیَّةِ، حَیْدَرِ ءَاجامِ الإبْداعِ، الْکَرّارِ فی مَعارِکِ الاخْتِراعِ، السِّرِّ الْجَلیِّ، وَ النَّجْمِ الثّاقِب: عَلیِّ بْنِ أبی طالِبٍ عَلَیْهِ السَّلَام ✨ درود خداوند و فرشتگان او و حمل‌کنندگان عرش او، و جمیع آفریدگان آسمانى و زمینى‌اش بر سرّ اسرار و محل درخشش نورها، مهندس عوالم لاهوت و غیوب [عالم اسماء و ذات]، سیّاح [دانا و بصیر] در عوالم جبروت، مصوِّر هَیُولاى عوالم مَلَکوت، والى و حکمران ولایت در عوالم ناسوت، نمونه و مختصر و شالوده عالم واقع و شخص‏ مُجسَّم عالَم کلّى و وجود إطلاقى، منعکس در آیینه‌هاى آفاق و نفوس، سرّ و حقیقت تمام أنبیاء و مرسلین، سروَر و سالار تمامى أوصیاء و صدّیقین، صورت امانت خداوندى، مادّه و ریشه علوم نامتناهى، حقیقت آشکار به برهان و جلالت و عظمت پنهان بر عقول، بسم اللهِ کتاب موجود، آغاز مُصحَف وجود، حقیقت نقطه بائیّه، تحقّق‌بخش جمیع مراتب موجودات، تحقّق‌بخش مراتب انسانیّت، شیر نِیِستان کاخ‌های إبداع، صاحب حملات مکرّره در معرکه‌هاى اختراع، سرّ آشکاراى حضرت خداوندى، و ستاره درخشان جناب سرمدى: عَلىّ بنِ أبی‌طالب علیه السّلام». 📜 شرح مناقب محیى الدین ابن‌عربى، صص ۶۹-۷۰ 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🆔 @ghafari_ir
💎سخن علامه مامقانی دربارهٔ جایگاه حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها در کتاب تنقیح‌المقال: ◾️ «زینب! و تو چه می‌فهمی که زینب کیست! عقیلهٔ بنی‌هاشم است، و صفات حمیده‌ای دارد که پس از مادر مکرّم‌اش، هیچ‌کس صاحب آن صفات نشد. لذا شایسته است او را صدیقهٔ صغری بدانیم. ◾️ اگر معتقد به عصمتش شوم، کسی را توان انکار نیست، بشرطی که آشنای به احوالش در واقعهٔ کربلا و حوادث پس از آن باشد. ◾️ چگونه معصوم نباشد، حال آنکه سیدالشهداء علیه‌السلام، بخشی از سنگینی امامت را در ایام بیماری امام سجاد علیه‌السلام بر او تحمیل نمود، و حضرت سجاد علیه‌السلام، او را نائب خود در بیان احکام و سایر امور کرد. 📒 تنقيح المقال، ج ٣، ص ٧٩. ◾️ @ghafari_ir
. ⚜ هفتاد و هفتمین پیش‌همایش کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی ره ⚜ موضوع: بررسی ملاحظات علامه طباطبایی در مسأله علم الهی ⚜ ارائه‌دهنده: حجت‌الاسلام دکتر سیداحمد غفاری قره‌باغی ⏰ زمان: پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ 🚪 مکان: ارومیه؛ حوزه علمیه ریحانه الرسول 🆔 @ghafari_ir
. ⭕️ معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه برگزار می‌کند: 🔹 جشن فجر انقلاب به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب • با محوریت: ماهیت شناسی انقلاب اسلامیسخنران: حجت الاسلام و المسلمین احمد غفاری قره‌باغی (عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران) • به همراه اجرای گروه سرود، اهدای ۴۴ عدد جوایز ویژه به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران • زمان: چهارشنبه ۱۹ بهمن‌ماه ساعت ۰۹:۰۰ صبح • مکان: سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم دانشگاه ارومیه 🌐 مفدامدیا-رسانه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه ❎ @Mefda_Media 🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ✅ حرکت خودجوش یک دانش آموز ابهری هنگام اجرای سرود سلام فرمانده و عکس‌العمل خیلی قشنگ بقیه‌ی دانش آموزان! ⚜ سیدعلی دهه‌ی نودی‌هاشو فراخوانده ⚜ این ظرفیت در آموزش و پرورش در اقصا نقاط ایران اسلامی، منتظر توجه جدی مسئولان آموزشی و پرورشی و برنامه‌ریزی جدی برای تقویت و ارتقای آن است. کاش همه‌ی مدیران و مسئولان در بدنه‌ی بزرگ و مهم آموزش و پرورش، به اندازه همین دانش‌آموز، غیرت انقلاب اسلامی و غیرت حمایت از همین دانش‌آموزان را داشته باشند. 🆔 @ghafari_ir
سیداحمد غفاری
. ✅ حرکت خودجوش یک دانش آموز ابهری هنگام اجرای سرود سلام فرمانده و عکس‌العمل خیلی قشنگ بقیه‌ی دانش آ
. 🌟 خیلی از ما، می‌توانیم آغازگر طرحی ابتکاری برای خدمت به انقلاب اسلامی، در محل کار خود یا در مدرسه و یا دانشگاه محل تحصیل خودمان باشیم. اما به دلیل نگرانی از واکنش اطرافیان و یا به دلیل حجب و حیا، پاپیش نمی‌گذاریم. 🎗 اگر این کودک خردسال نیز، خجالت می‌کشید یا نگران واکنش دوستانش بود، این صحنه‌ی زیبا خلق نمی‌شد. در حالیکه اقدام کرد و همگرایی دوستانش را در واکنش به اقدامش مشاهده کرد و فهمید آنها هم همان را میخواهند که او می‌خواهد. ولی او داشت و آنها نداشتند. ✅ بیایید از این پس، در اجرای طرحهای ابتکاری، نگران اطرافیان خودمان نباشیم و بدانیم اطرافیان ما نیز، مانند خود ما عاشق اینگونه طرحها هستند و فقط منتظر پاپیش گذاشتن یک نفر غیر از خودشان هستند. ✍ سیداحمد غفاری 🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ⚜ دکتر سیدمصطفی محقق داماد: [معتقدانه زندگی کردن]، یکی از آفت‌های‌ پیشرفت بشر است. 🌟 ملاحظات: 1⃣ ردیابی این ایده: این دیدگاه را اولین‌بار آقای آلَن واتس در کتاب حکمت بی‌قراری (Wisdom of Insecurity) طرح نمود و بعدها، جناب آقای ملکیان، در تفکیک ایمان و اعتقاد، بدان استناد کرد. از نگاه واتس و ملکیان، حقیقت ذاتاً متغیر و متبدل است و در قبال چنین حقیقتی، انسان نباید قیافه‌ی جزم و اعتقاد به‌خود بگیرد، بلکه باید شکاکانه آماده‌ی سیر و تبدلِ نگرش باشد. 2⃣ پاسخ نقضی: خودمتناقض بودن این ایده توضیح: از همین ایده شروع می‌کنیم؛ آقای دکتر محقق داماد می‌گوید: جامعه باید متفکرانه باشد، نه معتقدانه. آیا خود او به این ایده، اعتقاد دارد و در خصوص آن، به یقین رسیده؟ روشن است که پاسخ مثبت است. پس دیدگاهش خودمتناقض است. 3⃣ شکاکیت و معضل امکان معرفت طرفداری از شکاکیت و پرهیز از دست‌یابی به یقین، با هر برچسب و عنوان، به اصل معرفت‌شناختی آسیب می‌زند. اگر آقای محقق داماد، امکان معرفت و یقین را بپذیرد، دیگر دلیلی بر پرهیز از یقین نمی‌ماند. 4⃣ پاسخ حلّی: پرهیز از اعتقاد با وجود تمایل به تفکر، معادل پرهیز از مقصد با وجود تمایل به مسیر است. توضیح: تفکر به خودی خود، مطلوب نیست؛ بلکه مسیری برای دست‌یابی به ساحل یقین است. چرا که شک و جهل، محلّ قرار نیست و روشن است که انسان به هنگام شک و جهل، تلاش می‌کند تا از طریق تفکر، به آرامش ناشی از یقین برسد. 💬 پ.ن: این موضوع را به‌تفصیل، در کتاب معنویت و دین طرح کرده‌ام. مؤسسه حکمت و فلسفه ایران، این کتاب را تجدید چاپ کرده است. 🆔 @ghafari_ir