eitaa logo
سیداحمد غفاری
1.3هزار دنبال‌کننده
532 عکس
280 ویدیو
27 فایل
بنده‌ی خدا دانشیار و معاون پژوهش موسسه حکمت و فلسفه ایران عضو مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت admin: @naseralhosain
مشاهده در ایتا
دانلود
. ‏برخی از عزیزانم، مدام می‌گویند که دعا کنید شهید بشوم. عزیزانم! ‎، مقدمه ‎ است؛ کسی که مزاحم اسراییل نیست، دلیلی ندارد که شهادت نصیبش شود. اینکه حاج قاسم فرمود: شهید باشیم تا شهید شویم، یعنی باشیم. 🆔 @ghafari_ir
. ‏آقا حمیدرضا! آیا میشه گفت: «فقط یک منافق، دیگران را منافق می‌بینه؟!» یا آیا «فقط یه کافر، بقیه را کافر می‌بینه؟!» آقا حمیدرضا! خطبه‌ی ۲۸ نهج‌البلاغه را بخوان! حضرت امیر در این نامه، با تفاوت جنس اطرافیان خود و معاویه، دعوت به فکر می‌کند! امروز هم صف‌ها مشخصند؛ ببین کدام صف ایستادی! 🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎥 دیشب؛ تعدادی دخترخانم دهه هشتادی و دهه نودی به همراه مادرانشان. 🆔 @ghafari_ir
. 🇮🇷 امروز در راهپیمایی ۹ دی. ✨ پایش را در عملیات فتح‌المبین جا گذاشته بود. ضمنا در حالی که همه‌ی راهپیمایان با دو پا آمده بودند، او تقلب کرده بود و با سه پا راهپیمایی می‌کرد. ✨ از او پرسیدم خسته نشدی اینقدر راهپیمایی آمدی؟ گفت هنوز که هنوز است، شرمنده‌ی نوجوانی هستم که در عملیات فتح‌المبین کنارم شهید شد و بدنش به دلیل اصابت خمپاره نصف شد. می‌گفت دوستانم جانشان را برای دفاع از کشور اهل‌بیت دادند، اینکه فقط راه رفتن است! 🆔 @ghafari_ir
برخی منابع از انتقال سید مقاومت لبنان حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله به مرکز درمانی خبر می‌دهند. برای شفای عاجل سید مقاومت دعا بفرمائید. حمد شفا قرائت کنید و نذر برای سلامت این عزیز کنید. 🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ⚜ حکایتی لطیف و عبرت‌انگیز از حس مسئولیت و انعطاف شخصیتی حاج‌قاسم به بیان پر از احساس رهبر معظم انقلاب برگرفته از کتاب «حاج‌قاسمی که من می‌شناسم» ⚜ این نکته خیلی خیلی مهم است که حاج‌قاسم، رییس بنیاد شهید نبود، ولی کاری که او برای خانواده شهدا انجام می‌داد، از برخی مسئولان بنیاد شهید دیده نشده است. فراموش نمی‌کنم که زمانی به یکی از رؤسای بنیاد شهید تأکید می‌کردم که باید به خانه‌‌ی خانواده‌های شهدا سرکشی کند و از نزدیک مشکلات را ببیند. او پاسخ داد که درب اتاق من در اداره، به روی همه‌ی خانواده‌ها باز است. هرچه تکرار کردم، گویا اصرار داشت که نفهمد. 🆔 @ghafari_ir
. ✨﷽✨ ⚜ گزیده‌هایی از مصاحبه خبرگزاری مهر با دکتر غفاری: ✨ نکته اول: وقتی شیشه عطر شکسته می‌شود، تازه عطر آن منتشر می‌شود؛ قاسم سلیمانی که شهید سلیمانی شد، شیشه عطر شکست و عطر دل‌انگیز او همه جهان را پر کرد و همه‌ی دل‌های صاحبدلان را تسخیر کرد. ✨ نکته دوم: همانگونه که خود سردار در سخنرانی‌هایش بارها گفته بود، انسان باید ابتدا در درون خودش شهید بشود تا خداوند او را شهید قبول کند. حاج قاسم سال‌ها در بین ما شهید بود و هم اکنون به آرزوی شهادت رسیده است. ✨ نکته سوم: داغ شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی چنان بر دل مؤمنان اثر کرد که همه غصه‌دار و گریان شدند. این انقلاب روحی ممکن نیست مگر به جهت انس قوی میان عبد و خداوند، که حضرتش فرمود: هر کس برای خدا شد خداوند محبتش را در قلب دیگران مستقر می‌کند. ✨ نکته چهارم: دشمن نادان نمی‌دانست که «شهید سلیمانی» برای آنها خطرناک‌تر از قاسم سلیمانی است؛ پس از شهادت آن سردار، به «غلط کردم» افتاده‌ و با پیغام‌های باواسطه، پیشنهاد اکتفا به تقابل به مثل می‌دادند؛ غافل از اینکه شهید حاج قاسم، مثلی در میان آنها ندارد، تا تقابل به مثل شود. ✨ نکته پنجم: دشمن نادان، بهره‌ای از معارف وحیانی ندارد و نمی‌داند که به هر نشانه از نشانه‌های الهی آسیب برساند، نشانه دیگری همچون او یا بهتر از او در جبهه‌ی مقاومت، جایگزینش می‌شود، که فرمود: «ما نَنسَخ مِن آیة او نُنسِها نَأتِ بِخَیرٍ مِنها أو مِثلِها» ⚜آدرس مصاحبه در خبرگزاری مهر: 📜 https://mehrnews.com/news/4816891 ✍ سیداحمد غفاری 🆔 @ghafari_ir
. ‏می‌خواستم در مورد ‎ خون بر زمین مانده‌ی ‎ عزیز، مطلبی بنویسم؛ این تصویر را که دیدم، بغض مجال نوشتن نداد. الهي رضاً برضاك،تسليماً لأمرك، صبراً علی قضائك، يا ربّ، لا معبود سواك يا غياث المستغيثين! خدایا! ای پناه پناهندگان! تسلیم توایم؛ حاج قاسم برای ما خیلی عزیز بود. 🆔 @ghafari_ir
. ‏جناب عبدی! ۱. آیا به آن همکار فرمودید که مهندس پلیمر، نمی‌تواند اطلاعی از اندیشه‌‌ی ‎ علوم انسانی داشته باشد؟ ۲. حدود ۱۵۰ کتاب برای علامه مصباح ثبت شده؛ آیا شما یک اثر علمی درعلوم انسانی دارید؟ ۳. آیا سیاست زدگی در عرصه‌ی علم، غیر از تخریب علم، آورده‌ی دیگری دارد؟ 🆔 @ghafari_ir
. 💢 بخشی از نامه‌ی خانم نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی به زنان مسلمان ✨ در مارس ۲۰۰۷ يکی از روزنامه‌نگاران و نويسندگان زن آمريکايی، نامه ای را خطاب به زنان مسلمان لبنان درگير جنگ منتشر کرد که بازتاب جهانی زيادی داشت. در ادامه، بخش‌هایی از آن را مرور می‌کنیم. 🔻 هر چیزی که از هالیوود می‌بینی، مشتی دروغ است ، تحریف است ، نیرنگی ماهرانه است. 🔻 آنها روابط نامشروع را تحت عنوان سرگرمی بی‌ضرر جلوه می‌دهند ، برای اینکه هدف آنها انهدام اساس اخلاق جوامع هست. 🔻 آنها سعی دارند با فیلم‌ها و نماهنگهای شهوت انگیز، به دروغ، ما زنان آمریکایی را شاد و راضی نشان دهند، مفتخر به لباس پوشیدن چون هرزه‌ها و قانع‌بودن به نداشتن خانواده ؛ و تو را این‌چنین وسوسه می‌کنند. 🔻 اکثر ما شاد نیستیم! میلیونها نفر از ما داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کنیم ، از شغل‌هایمان متنفریم و شبها بخاطر مردانی که می‌گفتند دوستمان دارند، ولی حریصانه از ما سوء استفاده می‌کنند و می‌روند، گریه می‌کنیم. 🔻 آنها می‌خواهند خانواده‌های شما را از بین ببرند و شما را متقاعد کنند که فرزندان کمتری داشته باشید. 🔻 آنها ازدواج را به عنوان شکلی از بردگی، مادری را به عنوان نفرین و باحیا بودن و پاک ماندن را به عنوان عقب افتادگی و اُمُّلی جلوه می‌دهند. 🔻 مُدهایی که از زیر دست خیاطان غربی بیرون می‌آیند، برای این طراحی می‌شوند که به تو بقبولاند که ارزشمندترین سرمایه تو، جذابیت جسمی توست. اما لباسهای عفیف تو و حجاب تو در واقع، پرجاذبه تر از هر مُد غربی است. 🔻 جاذبه‌های جسمانی زن باید از چشمان بی لیاقت پوشانده شود. چرا تقلید می‌کنید از زنانی که بخاطر عفت و پاکدامنی ازدست رفته‌شان پشیمانند یا به زودی پشیمان خواهند شد؟ 🔻 هر آنچه شما در مجلات مد و تلویزیونهای غرب می‌بینید، دروغ است. ارتباط نامشروع قبل از ازدواج، چندان هم جالب نیست. ما جسممان را به مردانی دادیم که عاشقشان بودیم، فکر می‌کردیم این راهی است تا با ما ازدواج کنند، همانطوری که همیشه در تلویزیون دیده بودیم. اما بعد از مدتی تو میمانی و اشکهایت. 🔻 ما زنان غربی، شستشوی مغزی داده شده‌ایم که باور کنیم شما زنان مسلمان ، مورد ظلم واقع شدید. اما در حقیقت، این ماییم که مورد ظلم واقع شده‌ایم، برده‌ی مدهایی هستیم که پستمان می‌کند، نسبت به وزن و انداممان عُقده‌ای شده‌ایم، و گدای محبت مردان شده‌ایم. 🔻 ما مخفیانه تو را تحسین می‌کنیم و به تو رشک می‌ورزیم، با وجود اینکه برخی از ما آن را اقرار نمیکنیم. 🔻 خواهران من! گول نخورید. نگذارید شما را هم بگیرند. پاک و بانجابت بمانید. ما زنان مسیحی، حقیقتاً نیاز داریم ببینیم زندگی زنان چگونه باید باشد. به تو نیاز داریم تا برای ما الگویی باشی، برای اینکه ما گم شده‌ایم. پاکی‌ات را نگه دار. بخاطر داشته باش که آب ریخته شده را نمی‌توان جمع کرد. پس با دقت محافظت کن! ✨ امیدوارم این نصیحت را با همان روحیه‌ای که نیت شده بود، دریافت کنی : روحیه‌ی دوستی، احترام و تحسین. ✍️ با محبت از طرف خواهر مسیحی‌ات: جواَنا فرانسیس؛ نویسنده و روزنامه نگار ایالات متحده آمریکا 🆔 @ghafari_ir
. 📜 کشور آمریکا رتبه ۳۱ جهان در خودکشیِ! و کشور ایران رتبه ١۴٠ جهان در خودکشی! ✨ ولی رسانه‌های زرد داخلی و خارجی، ما ایرانیان را بدبخت نشان می‌دهند و آمریکایی‌ها را خوشبخت! پ.ن: وجود پاره‌ای مشکلات اقتصادی و اجتماعی در ایران، قابل انکار نیست. ولی حقیقت این است که این مشکلات در حجمی وسیعتر، در سایر کشورها نیز وجود دارد؛ جنبش وال‌استریت در آمریکا و جنبش جلیقه‌زردها در فرانسه، نمونه‌هایی از اعتراض مردمی به مشکلات اقتصادی و اجتماعی در آمریکا و اروپا است. 🆔 @ghafari_ir
. ✨﷽✨ «مدخلی بر الهیات فلسفی تمسخر» (به‌مناسبت تمسخر اخیر نشریه فرانسوی «شارلی ابدو») 1⃣ تمسخر، فعلی برخاسته از انفعال غیرعلمی است. توضیح اینکه شخص تمسخر کننده، در مواجهه با فعالیتی است که نتوانسته است آن را با پاسخ مستدل و عالمانه، به نقد بکشاند و محاکمه‌ی علمی کند؛ از سوی دیگر، از شیوع آن فعالیت نیز نگران است. بنابراین، با رویکردی انفعالی، تلاش می‌کند قوای وهمی خویش را در مقابل آن، بکار گیرد و بدین ترتیب، سعی می‌کند با پوشاندن واقعیتی که نتوانسته است آن را نقد علمی کند، تصویری غیرواقعی از آن را برای مخاطب جلوه می‌دهد تا از این طریق، مانعی در مقابل شیوع واقعیت، ایجاد کند و این، آغاز تمسخر است. چندین دهه است که انقلاب اسلامی ایران، در مقابل انواع هجوم‌های نظامی و فرهنگی، نه تنها مقاوم مانده است، بلکه به ارکان مدنیت غربی هجوم برده است و این، برای تصمیم‌سازان غربی گران آمده است و چون نتوانسته‌اند مردانه در میدان مناظره و نقد علمی حضور یافته و داشته‌های علمی خویش را به میدان بررسی بیاورند، نامردانه به تمسخر شخصیت‌های محترم جریان حق می‌پردازند، حال آنکه تمسخر، نشانه‌ی روشنی بر تهی بودن و انزوای علمی است. 2⃣ آزادی، زمانی ارزشمند است که در خدمت فضیلت باشد، نه رذیلت. از جمله نکات بسیار مهمی که باید به آن توجه کنیم، این است که اصولاً و طبق قواعد فلسفی و اخلاقی، «آزادی» خودش فضیلت نیست، ولی اگر در مسیر فضیلت‌مندی بکارگرفته شود، ارزش خواهد یافت. به عنوان مثال، شخص قاتل، قتل را با آزادی انجام می‌دهد؛ ولی هیچ عاقلی او را بخاطر آزادی‌اش تمجید نمی‌کند و همگان، او را محکوم به مجازات می‌کنند. اینکه وزیر امور خارجه فرانسه می‌گوید فرانسه کشور آزاد است و در کشوری که آزاد باشد، با رسانه برخورد نمی‌شود، بر فرض که سخن درستی باشد، بهانه برای تجویز رسانه‌ای شدن فساد و توهین به سایر اقوام و ملل توسط رسانه‌های رسمی نیست. 3⃣ مدعیان آزادی در غرب، اصلی‌ترین جانیان بر ضد آزادی تاریخ گواه است که در غرب، کسانی شعار آزادی دادند که بیشترین جنایت را در حق آزادی مرتکب شدند. بنده هیچ فیلسوف و اندیشمند لیبرالی را در میان غربیان نمی‌شناسم که حقیقتاً‌ و عملاً‌ پایبند به لیبرالیسم بوده باشد. برای نمونه، به سخنان «منتسکیو» از مشهورترین اندیشمندان و معماران غرب مدرن در این مورد اشاره می‌کنم: منتسکیو، از بزرگان غرب جدید و نظام سیاسی و حقوقی مدرن، در مشهورترین کتاب خود یعنی روح‌القوانين، هیچ حقی از حقوق انسانی را برای غیرسفیدپوستان قائل نیست! بلکه اساساً سیاه‌پوستان را انسان نمی‌داند! او در فصل پنجم از کتاب پانزدهم روح‌القوانین می‌نویسد: «اين موجودات که يکسره به رنگ سياه هستند با چنان بينی پهن، کمتر می‌توانند مورد ترحم قرار گيرند. من باور نمی‌کنم خدا با شعوری که دارد، اين موجود کريه را با آن موهای وزوزی و لب‌های کلفت و بينی پهن، به عنوان انسان خلق کرده باشد. ... اگر آنان را انسان بدانيم اين سوء ظن پديد می‌آيد که پس ما دودمان مسيحی نيستيم.» با توجه به چنین نگاهی بود که او بردگی سیاهان را از حقوق سفیدپوستان می‌دانست و در توجیه برده‌داری می‌نوشت: «اروپاييان پس از آنکه [بوميان آمريکایی] را ريشه‌کن ساختند ناچار بودند که آفريقايی‌ها را به بردگی کشند تا بتوانند آن سرزمين پهناور را آماده سازند.» 4⃣ نبرد روایت‌ها در رویارویی عمروبن‌عبدود با امیرالمومنین علیه‌السلام، رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: «کل اسلام با کل کفر روبرو شد» امروز نیز، مدرنیته با همه‌ی داشته‌ها و نداشته‌هایش، به مصاف اندیشه‌ی قدرتمند و تمدن ساز اسلامِ عقلانی آمده است و تلاش می‌کند از همه‌ی اهرم‌های سیاسی و فرهنگی و رسانه‌ای خویش، برای این رویارویی استفاده کند. در این موقعیت، اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار در پیروزی بر رقیب، تصاحب روایت‌گری است. آیا این طنز تلخ نیست که فرانسه‌ی استعمارگر، که فقط در یک نمونه، سابقه‌ی کشتار هزاران سیاه‌پوست الجزایری را در کارنامه‌‌ی تاریخی‌اش دارد، داعیه‌دار آزادی شده است؟ علت اینکه بسیاری، ادعای آزادی‌خواهی را از کارگزار و رسانه‌ی فرانسوی پذیرفته‌اند، ضعف جریان حق در روایت‌گریِ هویت تاریخی فرانسه است. امروز بیش از پیش، خودنمایی می‌کند و فقط کسانی می‌توانند در این نبرد تأثیر بگذارند که در روایت‌گریِ حقیقت، بیش از رقیب تلاش کنند و ذهن مخاطب را پیش از مسموم شدن به دروغ، منور به نور آگاهی کنند. ━━━━ ✍ سیداحمد غفاری 🆔 @ghafari_ir
. ✅ کرسی ترویجی «بازنگری در معقول ثانی فلسفی» ✨ سخنران علمی: حجت‌الاسلام دکتر احمد غفاری، استادیار گروه ادیان و عرفان و مدیر شعبه‌ی قم مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران. 🕑 روز دوشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۴. 🔺 ناقد: حجت‌الاسلام دکتر محمد سربخشی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) . 🔺 دبیر علمی: حجت‌الاسلام دکتر محمد حسین‌زاده، عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران. 🏡این نشست علمی به‌طور حضوری در شعبه قم مؤسسه به آدرس قم، بلوار شهید صدوقی، خیابان حضرت ابوالفضل (ع)، خ دانش، کوچه دانش ۳، پلاک ۷۱ برگزار خواهد شد. 🌐 شایان ذکر است که علاقه‌مندان برای حضور مجازی می‌توانند از طریق این لینک اقدام نمایند. https://www.skyroom.online/ch/irip/ch 🆔 @ghafari_ir
. ‏جناب صادقی سه‌ماه است دوستان همفکرت، دانشگاه‌ها را قرق کرده‌اند و هرچه خواستند، سخنرانی کردند و انقلاب و نظام را کوبیدند؛ همان انقلاب و نظامی که حاج‌قاسم می‌گفت حرم است... جناب صادقی! حق اظهار نظر را امثال شماها دارید؛ انقلابی‌ها هستند که با دهها مانع برای رساندن صدای ‎ مواجهند. 🆔 @ghafari_ir
. با محقق گرانقدر استاد خسروپناه، افتخار همکاری ده‌ساله دارم. علیرغم برخی ملاحظات جزیی، که برخی در این چند روز اخیر طرح کردند، ایشان مدیری توانمند و دارای اشراف به مباحث حکمرانی اسلامی و قواعد سندنگاری در سطوح خرد و کلان است. برخی از مطالب اخیر پیرامون ایشان، یا ناشی از جهل است یا بخاطر عناد و حسادت است. خدایش موفق دارد 🆔 @ghafari_ir
. با جناب علیرضا اکبری و معاون اسبق وزارت، سال ۹۸ آشنا شدم. در پاییز ۹۸ و در اوج فتنه‌ی آن سال، به یکی از مراکز دانشگاهی دعوت شدم تا درباره‌ی ایده‌ی خودم با عنوان نظریه‌ی مقاومت و تقابل آن با نظریه‌ی جهانی‌شدن، سخنرانی علمی کنم. سخنران بعد از من در آن نشست، جناب اکبری بود که در ابتدای سخنرانی، با شعاری‌دانستن ایده‌ی من، به لزوم نگاه مثبت‌اندیش به جهان معاصر و لزوم رویکرد تعاملی با قدرت‌های بزرگ اشاره کرد. افسوس خوردم که خبر جاسوسی‌اش را شنیدم. خدا عاقبت ما را ختم به‌خیر کند. 🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ✨﷽✨ ✅ مادر یعنی ... ━━💠🍃🌺🍃💠━━ 📳 سیداحمد غفاری 🆔 @ghafari_ir
. 📢 توجه 🔹 قابل توجه مخاطبان گرانقدر و حکمت‌دوست 🔹 در زمستانی سرد و زیبا به سر می‌بریم و شکر می‌کنیم خدای عزوجل را، که نعمت برف و باران را برایمان ارزانی کرده است. ✨ و چه زیبا سرود! سعدی: دیدی که چه بی‌رنگ و ریا بود زمستان مظلوم‌ترین فصل خدا بود زمستان دیدیم فقط سردی او را و ندیدیم از هر چه دو رنگی است رها بود زمستان بود هرچه فقط بود سپیدی و سپیدی اسمی که به او بود سزا بود زمستان 🔺 اما در این میان، خبر تلخی آزارمان می‌دهد و آن، قطع گاز در برخی مناطق شمالی و شمال غربی و شرقی و به‌خصوص، برخی همسایگان آقاجانم امام رضا علیه‌السلام است. 🔹 به حرمت انسان‌دوستی و حکمت‌دوستی، بیایید این چند روز را همچون ایام دگر، با انصاف و عدالت بیاندیشیم و عمل کنیم و درجه‌ی لوازم گرمایشی منزل و محل کار خودمان را قدری کاهش دهیم. ✨ و چه خوش سرود! سعدی عزیز: بنی‌آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار تو کز محنت دیگران بی‌غمی نشاید که نامت نهند آدمی 🆔 @ghafari_ir
. ✨﷽✨ امروز صبح، یکی از کارمندان در محل کار، قطعه شعری برایم سرود به این مضمون: نان تنور فاطمه ضعف مرا گرفت هر لقمه‌ای برای دهانم حلال نیست به یاد حکایتی از مقداد، صحابی پیامبر اسلام ص افتادم که نقل شده است بعد از رحلت رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله و بعد از ماجرای سقیفه، در کوچه‌های مدینه بلند بلند نام مبارک امیرالمومنین علی علیه‌السلام را می‌برد و مردم را به فضایل و وجه تقدم حضرت، تذکر می‌داد. برخی از مردم نیز به او دشنام می‌دادند و او را می‌زدند. روزی پس از این واقعه، با دست و صورتی خاکی و خونین، به مقابل درب خانه‌ی امیرالمومنین علی علیه‌السلام آمد و در زد. امام مجتبی علیه‌السلام در را گشود. مقداد سراغ پدر را گرفت. حضرت پاسخ دادند پدر منزل نیست. مقداد عرض کرد: آقازاده! به مادرتان سلام برسانید و بگویید تا مقداد زنده است، نام علی در کوچه‌های مدینه زنده است. امام مجتبی علیه‌السلام به داخل خانه رفتند و برگشتند و نان گرمی با خودشان آوردند و به مقداد فرمودند: مادرم سلام رساند و گفت این نان را با دستان خودم پخته‌ام. پ.ن: این حکایت را سالها پیش در یکی از منابع روایی دیده‌ام و نام کتاب، از خاطرم رفته است. اگر مخاطبان گرانقدر، اطلاعی از منبع این حکایت داشتند، لطفاً ارسال کنند. ━━💠🍃🌺🍃💠━━ ✍ سیداحمد غفاری: 🆔 @ghafari_ir
. ✨﷽✨ ▪️به مناسبت شهادت امام هادی عليه السلام 🌟 زيارت جامعه کبیره، که می‌توان آن را اعتقادنامه‌ای کامل از يکسو، و عهدنامه‌ای با امامان معصوم از سوی ديگر تعبير کرد، از يادگارهای امام هادی عليه‌السلام است. امید که امروز، همگی توفیق قرائت این مرام‌نامه‌ی جامع و مطلق را بیابیم و اندکی در سبک زندگی آن حضرت تأمل کنیم. 🌟 يکی از سخنان نفیس تربیتی و اجتماعی اين امام حکيم: 🌟 من هانَت عَليهِ نَفسُهُ فَلاتأمَن شَرَّه خودت را از شرّ کسی که نفسش نزد خودش خوار و ذليل باشد، ايمن ندان! ✨ پ.ن. ۱: نظیر این روایت، بیان ارزشمند حضرت علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه است که می‌فرماید: " من کرمت علیه نفسه هانت علیه شهوته" کسی که کرامت نفس داشته باشد، میل‌های نفسانی در نظرش کوچک هستند. این بدان معنی نیست که انسان با عزت، اصلاً شهوت نداشته باشد؛ بلکه شهوت حیوانی در انسان باکرامت، تحت کنترلِ نفس انسانی است و بدین ترتیب، اشتهای تعرض به حریم دیگران، که است، تحت کنترل و تصرف قرار می‌گیرد. ✨ پ.ن. ۲: این روایات ارزشمند، ذیل مبحث بسیار مهم کرامت نفس، در اندیشه‌ی اسلامی قابل طرح هستند و به پیامدی مهم ذیل عدم اهتمام به کرامت نفس اشاره می‌کنند. اگر کسی به خودش ارزش قائل باشد، غالباً سعی می‌کند حریم دیگران را حفظ کند تا دیگران نیز، متقابلاً به حریم او احترام بگذارند. ولی اگر کسی خودش را ارزشمند نبیند، دلیلی برای حفظ حریم و حرمت دیگران نخواهد یافت. ✨ پ.ن ۳: در جریان اغتشاشات اخیر، یکی از مشکلات جدی در مواجهه با اغتشاش‌گران، دقیقاً ناظر به نبودن عنصر کرامت نفس است. بسیاری از جوانانی که در این اغتشاشات، به‌طمع بدست آوردن چند صد دلار، دست به اسلحه بردند یا با قمه و چماق، به دیگران حمله کردند، معضل فقدان کرامت داشتند. مهندسان تربیتی در جامعه، باید به این معضل، توجه ریشه‌ای بکنند و برنامه‌های فرهنگی خویش را آسیب‌شناسی کنند. به عنوان نمونه، می‌توان چنین آسیب‌شناسی کرد که به بهانه‌های مختلف، ناشی از کم‌اهمیت دانستن عنصر پرورش در نهاد مهمی مثل وزارت آموزش و پرورش است و منجر به معضلات ریشه‌دار در کرامت نفس خواهد شد. چرا که بدیهی است که پرورش و تربیت کودک و نوجوان را نمی‌توان با ارتباط مجازی، آن‌هم در فضای مجازی کنونی، تعقیب کرد. 🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ⚜ در حق جامعه‌ی اسلامی را تماشا بکنید و نقش ریل‌گذاری خطا در مسأله‌ی جمعیت و نرخ باروری را ببینید، که چگونه حتی باروری در کشور میلیاردی چین، بیش از کشور چند ده میلیونی ایران است. ⚜ سهم ما در تقویت جامعه‌ی اسلامی و شیعی، نباید فراموش شود. آیندگان درباره‌ی نوع مواجهه‌ی ما با این موضوع، قضاوت‌های جدی خواهند کرد. 🆔 @ghafari_ir
. ✨﷽✨ ✨ در روایات شیعه و سنی آمده است سوره اخلاص، یک‌سوم قرآن است و قرائتش همانند قرائت یک‌سوم قرآن است. ✨ چه بسا بیانش بدین صورت است که ارکان قرآن، توحید و نبوت و معاد است و سوره‌ی اخلاص، توحید است و جامع کامل برای آیات توحیدی قرآن است و توحید، مرجع سایر ارکان است. ✅ حال، قرائت عنصری این سوره، قرائت عنصری یک‌سوم قرآن کریم است. 🌟 از سوی دیگر، قرآن حقیقتی است امتداد یافته و آویخته در نشئات سه‌گانه‌‌ی عنصری و مثالی و اخروی. به حکم روایت شریفِ «یقال لقارئ القرآن: إقرأ و ارق»، قاری عنصری، قاری در همه‌ی مراتب است. فتأمّل! ━━💠🍃🌺🍃💠━━ ✍ سیداحمد غفاری 🆔 http://eitaa.com/ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ⚜ به چند دقیقه از سخنان سرکار خانم انسیه خزعلی، حتما گوش کنید؛ متانت و دقت وی، در تحلیل استانداردهای دوگانه‌ای که برخی جریان‌ها در مواجهه با مسائل کشور دارند، ستودنی است: ✨سقط جنین را با یک دروغ در آمریکا آزاد کردند. ✨ طرف زنش را در حمام کشت، اما چیزی نگفتید. ✨ در آبان ۹۸ از فرمانداری که دستور تیر داد حمایت کردید. ✨ بعد، می‌گویید جوانان ناامید شدند؛ چه کسی به جز شما در این سال‌ها مسئولیت داشته؟ 🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ الان خط و ربط برای ما معلومه؛ هیچ عذری هم نیست، بدهکار این انقلابیم... _______________ ✨ پ.ن: نگاه شهدا این بود که «ما بدهکار انقلابیم نه طلبکار؛ بخاطر همین، باید منِ استاد دانشگاه و منِ بازاری و منِ نانوا و منِ کارمند اداره، باید ببینم وبال انقلاب اسلامی شده‌ام یا کمکش هستم.» ✨ نگاه شهدا این بود که «اینکه دیگری دزدی می‌کند یا کم‌کاری می‌کند، دلیل نمی‌شود بر اینکه من هم ظلم کنم و کم‌کاری کنم. بلکه باید آنقدر تلاش کنم تا جبران کم‌کاری دیگری هم بشود.» ❓ نگاه شما همان نگاه شهدا است؟ _______________ ✍ سیداحمد غفاری 🆔 @ghafari_ir