eitaa logo
قلمْ‌نگارِ منفرد
100 دنبال‌کننده
815 عکس
388 ویدیو
14 فایل
🍃🌸اللّهم إسْتَعْمِلنی لِما خَلَقْتَنی لَه🌸🍃 خدایا مرا در امری به کار بگیر، که برای آن آفریده‌ای ارتباط با مدیر کانال @Amar97N نام مستعار: بانو سامیه
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 | امام «دست قدرت خدا» را می‌دید @rahbari_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 یادداشت شهید سید‌مرتضی‌آوینی در رثای (رحمت الله علیه)، در کتاب امام و حیات باطنی انسان. داغ‌های همه تاریخ را ما به یکباره دیدیم، چرا که ما امت آخرالزمانیم و خمینی، این ماه بنی‌هاشم، میراث‌دار همه صاحبان عهد بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر در زمانه غربت حق، در عصری که دیگر هیچ پیامبری مبعوث نمی‌شد و هیچ منذری نمی‌آمد خمینی میراث‌دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و داغ او بر دل ما، داغ همه اعصار، داغی است بی‌تسلی. ما را این گمان نبود هرگز که بی او بمانیم. آخر او آیتی بود که «ثقلین» را در وجود خود معنا می کرد، همه «ماتَرَک رسول الله» را، و ما می‌دانستیم که زمین و زمان می‌گردند تا انسان‌هایی چون او، هر هزار سال یکی، پای به دنیای گذارند. آخر آدم‌هایی چون او، قطب سنگ آسیاب افلاکند، مصداق حدیث «لو لاک» اند و غایت الغایات وجود… و حق است اگر با رفتن زمین از رفتن باز ماند آسمان نیز، خورشید سرد شود و ماه بشکافد و دریا ها طغیان کنند و باران خون از آسمان ببارد و مومنین از شدت ماتم دق مرگ شوند و اگر نبود آن حجت غایب، تو بدان، بی‌تردید که همان می‌شد. ما را این گمان نبود که بعد از او بمانیم، اما او رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین، در این پهنه بی‌منتهایی که عقل راه به جایی نمی‌برد. دریاها و زمین و آسمان و ماه و خورشید بر جای ماندند تا مقصود خمینی محقق شود، آن‌سان که بعد از رحلت آخرین فرستاده خدا نیز دور فلک بر جای ماند تا حقیقت وجود او را در جهان تحقق بخشد. آخر انسان‌هایی چون او که یک فرد نیستند، یک امت‌اند و یک تاریخ. داغ‌های همه تاریخ را ما به یکباره دیده‌ایم. یک بار دیگر این رسول اکرم است که در دنیا رفته است، یک بار دیگر این علی است که به شهادت رسیده است، یک بار دیگر این فاطمه است و حسن است و حسین است که ما را داغدار کرده‌اند، یک بار دیگر این مهدی است که در حجاب غیبت رفته است. دست ما اگر به نخل بلند وجود او نمی‌رسد، دست خمینی که می‌رسید. او آمد تا معنای «انتظار» را به این امت بیاموزد، در آینه وجود خود که اسوه مصادیق منتظران بود و اکنون دیگر دور افلاک را مرادی نیست جز آنکه منتظر مهدی باشد. امام به ما آموخت که «انتظار در مبارزه است» و این بزرگترین پیام او بود و پس از او، اگر باز هم امیدی ما را زنده میدارد همین است که برای ظهور آخرین حجت حق مبارزه کنیم. امام ما را آموخت که «عرفان را با مبارزه جمع کنیم» و خود بهترین شاهد بود که بر این مدعا که عرفان عین مبارزه است، و از این پس دیگر چه داعیه‌ای می‌ماند برای آنان که عرفان را به مثابه امری کاملاً شخصی بهانه واماندگی خویش می‌گرفتند؟ او کتاب و سنت را در وجود خویش تفسیر کرد و مجهولات شریعت و طریقت را با مفتاح مبارک حیات خویش گشود و ما می‌دانستیم که جهاد اصغر شرط لازم جهاد اکبر است و اولیای مقرب خدا در تمام طول تاریخ همواره بر همین شیوه زیسته‌اند. دیگر چه داعیه‌ای می‌ماند برای آنان که حکم بر ظاهر اشعار عرفانی می‌راندند و با چشمی ظاهربین چهره افیونی خویش را در آینه صیافی وجود عرفا می‌دیدند و حتی این اواخر، دیگر افعال و اقوال منصور حلاج را هم با عقل کج اندیش ماتریالیسم دیالکتیک معنا می‌کردند و حافظ را شرابخواره و زنبازه‌ای از سلک خویش می‌گرفتند؟ آیا ندیدند او را که از این سوی پنجه ارباب جور انداخته بود و از آن سوی «سجاده به می رنگین» داشته بود و «دلق مرتع را گرو جامی شراب مرد افکن» نهاده بود؟ آیا ندیدند که در «خلوت ان کار دیگر کردن» و «صراحی پنهان کشیدن» یعنی چه؟ مگر این مردترین مردان میدان مبارزه و زاهدترین زُهاد زمانه نبود که دم از خال لب چشم بیمار و می و میخانه بتکده و رند می آلود خرقه پیر خراباتی میزد؟ امام رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین ماندیم با داغ جراحتی سخت بر دل و باری سنگین بر دوش. امام رفت تا بار تکلیف ما برگرده عقل و اختیارمان بار شود و همان سان که سنت لا یتغیر خلقت بوده است، چرخه بلیات ما را نیز به میدان کشد و آزموده شویم و این آیت ربانی درست درآید که "لنبلونکم حتی نعلم المجاهدین منکم و الصابرین". اکنون این ماییم و امانت او... دست بیعت از آستین اخلاص برآریم و در کف فرزند و برادرش و تلمیذ مدرسه‌اش بگذاریم که اگر بعد از رحلت رسول الله ظهر حکومت اسلام به غروب خونین شهادت حسین‌بن‌علی و «شب بی قمر غیبت» انجامید، این بار امام فرصت یافت تا وثیقه حکومت را به معتمدین خویش بسپارد و این خود نشانه ای است بر این بار بشارت که خداوند اراده کرده است تا حزب الله و مستضعفین را به امامت و وراثت زمین برساند. @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 به مناسبت ۱۴ خرداد سالروز آغاز امامت آیت الله خامنه ای بر مسلمانان جهان ♦️نامه شهید آوینی به رهبر معظم انقلاب: «ما با حضرتعالی به‌عنوان وصیّ امام امت (ره) و نایب امام زمان (عج) تجدید بیعت کرده‌ایم و تا بذل جان در راه اجرای فرامین شما ایستاده‌ایم؛ همان‌گونه که پیش از این درباره‌ امام امت (ره) بوده‌ایم و بسیارند هنوز جوانانی که عشق به اسلام و شوق رضوان حق، آنان را در میدان انقلاب نگه داشته است؛ با همان شوری که پیش از این داشته‌اند‌.‌ ♦️خدا شاهد است که این سخن از سر کمال و صدق و از عمق قلوب همان جوانانی سرچشمه گرفته است که در تمام این هشت سال بار جنگ را بر شانه‌های ستبر خویش کشیدند. ما به جهاد فی سبیل‌الله عشق می‌ورزیم و این امری است فراتر از یک انجام وظیفه‌ خشک و بی‌روح. این سخن یک فرد نیست؛‌ دست جماعتی عظیم است که به‌سوی حضرت شما دراز شده تا عاشقانه بیعت کند.‌ بسیارند کسانی که می‌دانند شمشیر زدن در رکاب شما برای پیروزی حق، از همان اجری در پیشگاه خدا برخوردار است که شمشیر زدن در رکاب حضرت حجت(عج) و نه تنها آماده،‌ که مشتاق بذل جان هستند. سرِ ما و فرمان شما. کمترین مطیع شما، سید مرتضی آوینی» 🔸منبع: «سایت رجا نیوز، ۱۳۸۹/۲/۱، کدخبر: ۳۲۹۵۹» @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انتشار یادداشت «مرد دیپلماسی عزت و مقاومت»، به تاریخ ۱۶خرداد ۱۴۰۳، نشریه پرتو سخن @ghalamnegaremonfared
انتشار یادداشت «تکلیف‌محوری، راه حل معضل بی‌حجابی» به تاریخ ۱۶خرداد ۱۴۰۳ در نشریه پرتو سخن @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕊سلام بر ابراهیم 💢 با سیدابراهیم آشنا شوید... شهیدِ جمهور سیدابراهیم رئیسی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖🪴 به کانال نوشته‌های انقلابی بپیوندید🔻 https://eitaa.com/enqelabi_nevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖼 | اصلح کیست؟ 🔸 بسط و تبیینِ محتوایی شاخص‌های رئیس جمهور اصلح براساس بیانات پیشین رهبر معظم انقلاب @rahbari_plus
لجن‌پراکنی نکنید، وحدت پیش‌‌کش بعضی از طرفداران آقای جلیلی می‌گویند وحدت با آقای قالیباف به هیچ‌وجه ممکن نیست. اصلا ما با او هم‌فکر و هم‌جبهه نیستیم. بعضی دیگرشان هم اساساً «جبهۀ انقلاب» را یک مفهوم انتزاعی می‌نامند. ناگفته نماند که برخی از همین آقایان، قالیباف را باطناً «لیبرال _ تکنوکرات» می‌دانند و معتقدند او ظاهری فریبنده دارد و ادای انقلابی‌ها را در می‌آورد. یعنی اینها به راحتی تهمت می‌زنند و ژست انقلابیِ حداکثری هم به‌خود می‌گیرند. به قالیباف به خاطر کثرت مسئولیت‌هایش و سال‌ها خدمتش در مقام اجرا، مثل خیلی‌های دیگر نقد وارد است و قطعاً در مواردی خطا هم داشته. کما اینکه جلیلی هم بی‌خطا نیست. اما هر دو در جبهۀ انقلاب‌اند. لطفاً نه جلیلی را قدیسِ بی‌عیب بدانید و نه قالیباف را لیبرال و دموکرات! هر دو اشتباه است. قالیباف کارنامۀ قابل قبولی دارد و جلیلی هم برنامه‌هایِ خوب. طبیعی است که کارنامۀ خوب، از پشتیبانی برنامه‌های خوب برخوردار است و البته آقای جلیلی هنوز در مقام یک مجری بلندپایه محک نخورده است و امیدواریم اگر رأی آورد، رئیس‌جمهور قابلی باشد. اکثر نامزدهای این دوره، قوی و محک‌خورده‌اند. بگذاریم با یک رقابت سالم و اخلاقی، مردم آنکه تشخیص می‌دهند مفیدتر است را انتخاب کنند. آقایان این صحنه نیاز به وحدت شماها ندارد که بخواهید منت وحدت را بر سر جبهۀ انقلاب بگذارید یا بخواهید با لجن‌پراکنی، افراد را از جبهۀ انقلاب خارج کنید و یا از یک نامزد منجیِ کشور بسازید. در انتخابات مجلس هم عده‌ای احساساتی شدند و به خاطر پروپاگاندای شدید، به کسانی رأی دادند که رفتارشان در همین چند روزی که از شروع به‌کار مجلس جدید می‌گذرد، خجالت‌آور است. عده‌ای از نامزدهای انتخابات مجلس - که اتفاقا رأی هم آوردند - در بحبوحۀ تبلیغات انتخاباتی در تهران، دیگران را کیف‌کش و پدرخوانده و غیر انقلابی می‌خواندند و حرف از تغییر و تحول - البته با تعریف و مدل خودشان - می‌زدند، دیدید که اکثریت مجلس فعلی با آنها نیستند. بعضی فکر می‌کردند اگر اینها به مجلس راه پیدا کنند، شق‌القمر خواهند کرد، اما دیدید که خیر، کار جمعی و شورایی پیچیده‌تر از تصور بعضی‌هاست. یادم نمی‌رود که بعضی از همین آقایان می‌گفتند از اصلاحات لولو نسازید، آنها را بر سر ملت نکوبید! خب برادر گرامی تو که خودت مهم‌ترین هنرت لولوسازی است، آن هم از چه کسانی؟ از آنها که سال‌ها به کشور و مردم خدمت صادقانه کرده‌اند. @fakhrian_ir
آنها که به‌خاطر دعواهای بچه‌گانه و به هم پریدن‌های خنده‌آور، آمار مشارکت در انتخابات مجلس دوازدهم را پایین آوردند و در جبهۀ انقلاب نقار و دودستگی ایجاد کردند، بایستی در پیشگاه خدا پاسخگو باشند. این افراد چه بدانند و چه نه، در واقع دارند ماکیاولی عمل می‌کنند. می‌خواهند خودشان، یا حزب‌شان، یا نامزدشان رأی بیاورد، به هر قیمتی. افشاگری را حق خود می‌دانند، بدون ملاحظۀ هر مصلحتِ مهم‌تری. قربةً الی الله آبروی افراد را می‌برند تا اثبات کنند که خودشان انقلابی‌اند و طرف مقابلشان نه. با این دستِ فرمانی که این آقایان می‌روند، احتمال شکست در انتخابات ۸ تیر هست. برادران اصلاحاتی‌ها به هر دلیلی بنا کرده‌اند که خود را معقول‌تر نشان دهند، برای پیروزی همفکر و هم‌قدم شده‌اند، ما چرا این کار را نکنیم؟ از دعوا و ضدیت چه بدست آورده‌ایم که رهایش نمی‌کنیم؟! @fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انتشار یادداشت «امام خمینی، موجد تحولات عظیم تاریخی در جهان»، به تاریخ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳،در شماره ۱۱۸۰ نشریه پرتو سخن @ghalamnegaremonfared