eitaa logo
قلمْ‌نگارِ منفرد
99 دنبال‌کننده
848 عکس
409 ویدیو
15 فایل
🍃🌸اللّهم إسْتَعْمِلنی لِما خَلَقْتَنی لَه🌸🍃 خدایا مرا در امری به کار بگیر، که برای آن آفریده‌ای ارتباط با مدیر کانال @Amar97N نام مستعار: بانو سامیه
مشاهده در ایتا
دانلود
📷 اثر جدید روح‌الامین به بهانه شهادت امام حسین علیه السلام لشکر کوفیان بسمت خیمه @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖شهید، خدماتش شهید نمی‌شود... 🔹در ادامه اقدامات اجرایی دولت مردمی در جهت پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن، روز گذشته نیز در دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به زنجان، ۷ هزار و ۱۸۳ واحد مسکونی افتتاح و ۱۰ هزار و ۷۰۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن تحویل واجدان شرایط شد. ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۲ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖🪴 📌کانال گفتمانِ ملت امام حسین(علیه‌السلام)🔻 @ghoftemanetamadoni
🔖شهید، خدماتش شهید نمی‌شود... 🔹زیرساخت‌های سلامت در ۳۳ ماه گذشته، متحول شد. 🔸۳ هزار مرکز بهداشتی شامل خانه بهداشت، زیست پزشک، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه سلامت و آزمایشگاه‌های مرجع تکمیل و بهره‌برداری شد. 🔹بیش‌از ۱۷ هزار تخت بیمارستانی و ۱۲۲ بیمارستان هم وارد مدارِ خدمت شد. ‎ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖🪴 📌کانال گفتمانِ ملت امام حسین(علیه‌السلام)🔻 @ghoftemanetamadoni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جهاد تبیین، نمایشی دیگر از قدرت تدبیر زینب کبری(س) امام خامنه‌ای فرمودند: ▪️ این بزرگوار را، جهاد روایت را راه انداخت؛ نگذاشت و فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه غلبه پیدا کند؛ کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند. حالا تا امروز روایت زینب کبریٰ (سلام الله علیها) از حادثه‌ی عاشورا در تاریخ مانده، [امّا] در همان زمان هم تأثیر گذاشت در شام، در کوفه، در مجموعه‌ی سالهای حکومت اموی و منتهی شد به ساقط شدن حکومت اموی. ببینید! این درس است؛ این همان حرفی است که بنده همیشه میگویم: شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت میکند. ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ @ghalamnegaremonfared
🔖کادرسازی شیعه، محور حیات اسلام سازوکار بقای حقایق در تاریخ این بوده و هست که همواره راویانی که اهل حق و حقیقت باشند و از اصل وقایع به‌درستی مطلع باشند، با بیان روایت و خاطره‌گویی به تدوین و انتشار حقایق تاریخی بپردازند تا جایگاه واقعی آن حوادث، جاودان بماند. این در حالی است که ارزش‌گذاری این حقایق و تعیین میزان تاثیرگذاری آنها در سیر تکوینی و تشریعی عالم، اهمیت روایت و حضور راوی امین در ماندگاری آن حقیقت را معین می‌کند. از آنجا که واقعه عاشورا در سال ۶۱هجری قمری، بزرگ‌ترین و مهمترین حادثه‌ی‌ ماندگار، در تاریخ اسلام است و نقش مهمی در سیر تکامل تشریعی بشریت دارد؛ تنها با روایتی حقیقی، انقلابی، به هنگام، هنرمندانه، جامع و بدون تحریف ماندگار می‌گشت. «بنیان‌گذار بنای حفظ حوادث با ادبیات و هنر، حضرت زینب کبری (سلام‌الله‌علیها) هستند. اگر حرکت و اقدام ایشان نمی‌بود و بعد از آن بزرگوار هم بقیه‌ی اهل‌بیت (علیهم السلام)_ حضرت سجاد (علیه السلام) و دیگران_ نمی‌بودند، حادثه‌ی عاشورا در تاریخ نمی‌ماند. سنت الهی این است که این‌گونه حوادث در تاریخ ماندگار شود.» (بیانات رهبر انقلاب،۳ شهریور ۸۴). خطبه‌های رسا و بلیغ و شگفت‌آور مسجد شام از بیان امام سجاد(علیه السلام) و حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) همچون «تیر برنده و تیغی تیز» پرده‌ی دروغ و فریب‌کاری یزید و یزیدیان را در پیش چشم همگان درید. این حرکت برای احیای اسلام ناب محمدی و آن هدفی که امام حسین (علیه‌السلام) و یارانشان برای آن شهید شده‌اند، امری ضروری و حیاتی بود. بنابراین اگر چه امام سجاد (علیه السلام) به طور موقت و بنابر مصلحت الهی_ از بین نرفتن سلسله‌ی امامت بعد از واقعه‌ی‌عاشورا_به طور موقتی در صحرای کربلا به شدت بیمار بودند، اما در وقایع بعد از آن و در دوران اسارت در تبیین حقایق و رسوا ساختن چهره‌ی پلید دشمنان اسلام نقشی اساسی و محوری داشتند. ایشان در ادامه‌ی راه امامت و در جهت تحقق هدف کلی و استراتژی امامان معصوم یعنی «تشکیل حکومت الهی بر روی زمین» و «عینیت بخشیدن به تعالیم اسلام» با سیاست و درایت، شجاعت، دقت و لطافت به «کادرسازی» پرداختند. در همین مسیر در برهه‌ای از زمان_ بعد از عاشورا و اسارت_ با ایراد خطبه‌های بلیغ، انقلابی و صریح و در دوران نفاق و رعب شدید دنیای اسلام_ بعداز حادثه عاشورا_با زبان موعظه و ادعیه _که در قالب کتاب «صحیفه سجادیه» گردآوری شده_ به ایجاد تشکیلات منسجم شیعی پرداختند تا با دنبال کردن سه هدف‌ اصلی، محور مهم و تعیین‌کننده‌ی حرکت‌های سیاسی آینده را پایه‌ریزی کنند. این اهداف سه گانه عبارتند از: اول) تدوین اندیشه اسلامی به‌صورت صحیح و بر طبق آموزه‌های الهی، پس‌از دوران تحریف و فراموشی این اندیشه دوم) اثبات حقانیت اهل‌بیت و استحقاق آن‌ها نسبت‌به خلافت، ولایت و امامت، سوم) ایجاد تشکیلات منسجم برای پیروان شیعی. نکته قابل‌توجه در زمینه این است که این امام همام برای انتقال مواضع و مفاهیم مورد نظرشان در دوران خفقان، هیچ‌گاه از پای ننشستند و روش خردمندانه و حکیمانه‌ی «بیان موعظه و نصیحت» را درپیش گرفتند و به بهترین نحو به «انتقال و القای ایدئولوژی و افکار امامت» پرداختند، تا انگیزه‌های زندگی اسلامی را در ذهن مردم بیدار و زنده کنند تا اصلاح جامعه محقق شود. امام سجاد (علیه‌السلام) طی ۳۴ سال دوران امامتشان، نقش مهمی در ایجاد «تشکیلات» و «کادرسازی» شیعیان داشتند، چنانکه وقتى در سال ۹۵هجرى وفات کردند، امام باقر(علیه السلام) در میان جمع کثیرى از شیعیان و محبان اهل‌بیت قرار گرفت، و این از برکات امامت و جهاد و تلاش آن بزرگوار بود. در حقیقت «حضرت یک مجموعه‌ى مؤمن صالحى که بتوانند قاعده‌اى بشوند براى کارهاى آینده به وجود ‌آورد.» (بیانات رهبر انقلاب، ۴شهریور ۶۷). 🖋آمنه عسکری منفرد ​ @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مناسبت سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸؛‏ ناگفته‌های رهبر معظم انقلاب درباره کسانی که باعث شدند امام جام زهر بنوشد. @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از اسماعیل فخریان
بیانات در دیدار کارگزاران نظام.PDF
444K
دشمنان ما در مواقع حسّاس در محاسبات خود دچار اشتباه میشوند. البته اینها اشتباهاتی نیست که اگر من ذکر کردم، آنها بتوانند اصلاحش کنند؛ نه، اشتباه در شناختِ واقعیتها دارند. براساس این اشتباه برنامه‌ریزی میکنند و برنامه‌ریزی غلط از آب درمی‌آید؛ لذا موفّق نمیشوند. آنها برای دفاع از رژیم پهلوی برنامه‌ریزی کردند و با همه قدرت هم ایستادند؛ منتها در شناختِ مسائل ایران، در شناختِ مردم، در شناختِ روحانیت و در شناختِ دین اشتباه کرده بودند؛ لذا شکست خوردند. این‌جا هم سرنوشتشان جز این نیست و شکست خواهند خورد. اینها در چند مورد اشتباه کردند: اشتباه اوّلشان این است که آقای خاتمی، نیست. اشتباه دومشان این است که اسلام، کمونیسم نیست. اشتباه سومشان این است که نظام مردمىِ جمهوری اسلامی، نظام دیکتاتوری پرولتاریا نیست. اشتباه چهارمشان این است که ایرانِ یکپارچه، شوروىِ متشکّل از سرزمینهای به هم سنجاق شده نیست. اشتباه پنجمشان این است که نقش بیبدیل رهبری دینی و معنوی در ایران، شوخی نیست. ۱۳۷۹٫۰۴٫۱۹ پ.ن: برای تحلیل دقیق صحبت‌های این روزهای ظریف و تیتر بعضی از روزنامه‌ها چ، حتما این سخنرانی را مطالعه کنید. @fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از خط رهبری
🔰 | حقیقت فلسفه عاشورا چگونه زنده ماند؟ - ۱ 📝 «خط رهبری» در این یادداشت به قلم «زینب فتحعلی زاده نجیب» براساس بیانات رهبر معظم انقلاب، ابعاد تبیینی نهضت کربلا را بررسی و تبیین می‌کند. * پیام تاریخی امام حسین (علیه‌السلام) و اقامه حق ▪️«من می‌خواهم را از بین ببرم و سنّت را احیا کنم؛ زیرا سنت را میرانده‌اند و بدعت را زنده کرده‌اند! اگر دنبال من آمدید، راه راست با من است» تاریخ طبری: ج ۷، ص ۲۴۰ این جملات، قطعه‌ای از نامه امام حسین (علیه‌السّلام) است که در مکه به رؤسای بصره نوشت. ▪️در این نامه سخن از تکلیفی بزرگ است. تکلیفی که هنگام خروج از مدینه، در پیام «به برادرش محمّدبن‌حنفیه -و در واقع در پیام به تاریخ، [درباره‌اش] چنین گفت: «انّی لم اخرج اشرا و لابطرا و لامفسدا و لاظالما»؛ من با تکبّر، با غرور، از روی فخرفروشی، از روی میل به قدرت و تشنه قدرت‌بودن، قیام نکردم؛ «انّما خرجت لطلب الاصلاح فی امة جدّی» من می‌بینم که اوضاع در میان امت پیامبر دگرگون شده است؛ حرکت، حرکت غلطی است؛ حرکت، حرکت به سمت است؛ در ضد جهتی است که اسلام می‌خواست و پیامبر آورده بود. قیام کردم برای این‌که با اینها مبارزه کنم.» ۱۳۷۹/۰۱/۲۶ ▪️ برای اصلاح، قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی و مقابله با انحرافات بزرگ در جامعه اسلامی است، انجام دهد. نتیجه، چه دستیابی به حکومت باشد، چه شهادت، پیروزی است: «این اصلاح، از طریق خروج است - خروج، یعنی ... یعنی اوّلاً می‌خواهیم قیام کنیم و این قیام ما هم برای اصلاح است؛ نه برای این است که حتماً باید به حکومت برسیم، نه برای این است که حتماً باید برویم شویم. نه؛ می‌خواهیم اصلاح کنیم. البته اصلاح، کار کوچکی نیست. یک وقت شرایط، طوری است که انسان به حکومت می‌رسد و خودش زمام قدرت را به دست می‌گیرد؛ یک وقت نمی‌تواند این کار را بکند – نمی‌شود – شهید می‌شود. در عین حال هر دو، قیامِ برای اصلاح است.»۱۳۷۴/۰۳/۱۹ ▪️امام حسین (علیه‌السّلام) در تبیین خود، هم عزم و اراده‌ را در مقابله‌ی با حرکت انحرافی فوق‌العاده خطرناک آن روز نشان می‌دهد و هم فلسفه‌ی حرکت خود را به دستور اسلام مستند کرده، می‌فرمایند: «انّ رسول الله قال: من رأی سلطانا جائرا مستحلاّ لحرمات الله ناکثا لعهد الله مخالفا لسنّة رسول‌الله یعمل فی عبادالله بالاثم و العدوان فلم یغیّر علیه بفعل و لا قول کان حقاّ علی الله ان یدخله مدخله»؛...یعنی من وظیفه‌ام این است، کاری که دارم انجام می‌دهم، بایستی ابراز مخالفت کنم، باید در جاده‌ی مخالفت و ایستادگی قدم بگذارم، سرنوشت هرچه شد، بشود؛ اگر سرنوشت پیروزی بود، چه بهتر؛ اگر بود، باز هم چه بهتر.» ۱۳۷۷/۰۲/۱۸ * درسی برای همه بشریت ▪️تبیین وظایف در برابر انحرافات در پیام‌های تاریخی امام حسین (علیه‌السّلام) و در وصیت‌نامه‌ی ایشان خطاب به بشریت است، زیرا قدرت‌های ستمگر همیشه در طول تاریخ بشر حضور دارند و مردم در مقابل آنها دارای تکلیفند: «هر کس یک قدرتی را، یک قدرت ستمگری را مشاهده کند، [وظیفه دارد] -سلطان فقط به معنای پادشاه نیست؛ سلطان یعنی قدرت؛ امروز سلطان، جبهه‌ی کفر و استکبار است، جبهه‌ی صهیونیسم و آمریکا است؛ این سلطان است؛ می‌بینید ستمِ امروزِ دنیا را که این ستم همه جا گسترده است: جنگ‌افروزی، فشار استعمار، مکیدن خون ملّتها، فشار آوردن به ملّتها، ایجاد جنگهای داخلی و بقیّه‌ی فجایعی که امروز استکبار انجام میدهد،... این چیزی [است] که موجب میشود شما وظیفه پیدا کنید،... وظیفه چیست؟ و لَم یُغَیِّر عَلَیهِ بِقَولٍ وَ لا فِعل، کسی که یک چنین قدرتی را در مقابل خودش ببیند و در مقابل او موضع نداشته باشد، موضع نگیرد، مخالفت نکند... [او را] به همان سرنوشتی دچار کند که آن ظالم را دچار خواهد کرد، یعنی جهنّم؛ مسئله این است.» ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ▪️و امام حسین (علیه‌السّلام) همان امامی است که باید قیام می‌کرد، زیرا: «یزیدی که بر سر کار آمده بود، نه با ارتباط داشت، نه علم داشت، نه پرهیزگاری و پاکدامنی و پارسایی داشت، نه سابقه جهاد در راه خدا داشت، نه ذرّه‌ای به معنویات اسلام اعتقاد داشت، نه رفتار او رفتار یک مؤمن و نه گفتار او گفتار یک حکیم بود. هیچ چیزش به پیامبر شباهت نداشت. در چنین شرایطی، برای کسی مثل حسین‌بن‌علی -که خود او همان امامی است که باید به جای پیامبر قرار گیرد- فرصتی پیش آمد و قیام کرد.» ۱۳۷۹/۰۱/۲۶ @rahbari_plus
هدایت شده از خط رهبری
🏴 | حقیقت فلسفه عاشورا چگونه زنده ماند؟ - ۲ : * قیام و تبیین برای احیای اسلام ▪️در ظاهر، این قیام علیه فرد یزید بود اما اندیشیدن در بطن این قیام نشان می‌دهد که این نهضتی، برای احیای بود: «اگر به تحلیل ظاهری قضیه نگاه کنیم، این قیام، قیام علیه حکومت فاسد و ضدّ مردمی یزید است؛ اما در باطن، یک قیام برای ارزشهای اسلامی و برای معرفت و برای ایمان و برای است. برای این است که مردم از فساد و زبونی و پستی و جهالت نجات پیدا کنند.»۱۳۷۹/۰۱/۲۶ ▪️از این‌رو، جهت مهم مبارزات امام حسین (علیه السّلام) قبل و بعد از ، جهاد تبیین بود، زیرا دستگاه دشمن با تبلیغات وسیع، سعی بر محکوم کردن امام حسین (علیه السّلام) داشت تا بتواند پس از شهادت ایشان حق را پنهان کند: «دستگاه ظالم جبّار یزیدى با تبلیغات خود، حسین‌بن‌على را محکوم می‌کرد، وانمود می‌کرد که حسین‌بن‌على یک کسى بود که بر ضدّ دستگاه عدل و حکومت اسلامى و براى دنیا قیام کرده؛ بعضى هم باور می‌کردند. بعد هم که حسین‌بن‌على (علیه السّلام) با آن وضع عجیب و با آن شکل فجیع به‌وسیله‌ی دژخیمان در صحراى کربلا به شهادت رسید، این را یک غلبه‌اى و یک فتحى وانمود می‌کردند.»۱۳۶۸/۰۶/۲۹ ▪️اما تبلیغات صحیحِ دستگاه امامت، تمام این بافته‌ها را عوض کرد: «این حرکت عظیم، این صبر فوق‌العاده‌ی خاندان پیغمبر به پیشوایی زینب‌کبری و امام سجّاد بود که توانست حادثه‌ی کربلا را کند و به معنای واقعی کلمه این تبیین، مکمّل آن فداکاری بود.» ۱۴۰۰/۰۷/۰۵ * حماسه زینب کبری (س)، مکمل حماسه‌ی عاشورا ▪️«حضرت زینب، آن کسی است که از لحظه شهادت امام حسین، این بار امانت را بر دوش گرفت و شجاعانه و با کمال اقتدار؛ آن‌چنان که شایسته دختر امیرالمؤمنین است، در این راه حرکت کرد.» ۱۳۷۷/۰۲/۱۸ ▪️باید دانست که «نکته‌ی مهمّ در زندگی این بزرگوار که نشانه‌ی تدبیر است، این است که این بزرگوار را، جهاد روایت را راه انداخت؛ نگذاشت و فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه غلبه پیدا کند؛ کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند.» ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ▪️بیانات زینب کبری (سلام‌اللَّه‌علیها) و خطبه‌های فراموش‌نشدنی ایشان چه در میانه‌ی راه، چه در بازار کوفه، چه در مقابل ابن زیاد و چه در کاخ یزید، سخنی معمولی نیست، بلکه «یک تحلیل عظیم از وضع جامعه‌ی اسلامی در آن دوره است که با زیباترین کلمات و با عمیق‌ترین و غنی‌ترین مفاهیم در آن شرائط بیان شده است.»۱۳۸۹/۰۲/۰۱ ▪️ظرافت هنری در زینب کبری (سلام‌اللَّه‌علیها) چنان است که ایشان را به شخصیتی ماندگار در میدان جهاد تبیین تبدیل کرده است: «به نظر من بنیانگذار بنای حفظ حوادث با ادبیات و هنر، زینب کبری (سلام‌اللَّه‌علیها) است.» ۱۳۸۴/۰۶/۳۱ ▪️«خطبه‌ی حضرت زینب در شهر و شهر ، از لحاظ زیبایی و جذابیت بیان، آیت بیان هنری است؛ طوری است که اصلاً هیچ‌کس نمی‌تواند این را نادیده بگیرد. یک مخالف یا یک دشمن وقتی این بیان را می‌شنود، مثل تیر بُرنده و تیغ تیزی، خواهی‌نخواهی این بیان کار خودش را می‌کند...حضرت زینب (سلام‌اللَّه‌علیها) و امام سجاد در خطبه‌ی شام و در بیان رسا و بلیغ و شگفت‌آور مسجد شام این کارها را کردند.» ۱۳۸۴/۰۶/۳۱ @rahbari_plus
هدایت شده از خط رهبری
🏴 | حقیقت فلسفه عاشورا چگونه زنده ماند؟ - ۳ : * نجات تاریخ در دستان علی‌بن‌‌الحسین (ع) ▪️خطبه‌ها و افشاگریها و حقیقت‌گوئیهای حضرت زینب (سلام اللَّه علیها) و امام سجاد (علیه الصّلاة و السّلام) مثل یک رسانه‌ی پر قدرت عمل کرد. علاوه بر تبیین « نیز سال‌های پس از واقعه‌ی کربلا به تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه اسلامی کمر بست... چون طبق تحلیل آن امام بزرگوار، بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا انجامید، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابن‌زیاد و عمر سعد و دیگران نمیتوانستند آن فاجعه را بیافرینند. اگر مردم آن‌طور پست نشده بودند، آن‌طور به خاک نچسبیده بودند، آن‌طور از آرمانها دور نشده بودند و رذایل بر آنها حاکم نمیبود، ممکن نبود حکومتها – ولو فاسد باشند؛ ولو بی‌دین و جائر باشند – بتوانند مردم را به ایجاد چنان فاجعه عظیمی؛ یعنی کشتن پسر پیغمبر و پسر سلام‌الله‌علیها وادار کنند... یک ملت، وقتی منشأ همه مفاسد خواهد شد که اخلاق او خراب شود. این را امام سجاد علیه‌الصّلاةوالسّلام، در چهره جامعه اسلامی تفحّص کرد، و کمر بست به این‌که این چهره را از این زشتی پاک کند.» ۱۳۷۲/۰۴/۲۳ * زنده ماندن حقیقت فلسفه‌ی عاشورا ▪️در پایان باید توجه داشت مهم‌ترین عنصر قیام تبیینی امام حسین، زینب کبری و امام سجاد علیهم‌السلام، عنصر منطق و عقل در این حرکت عظیم است. از اینرو اباعبدلله (علیه السلام)، منزل به منزل فلسفه حرکت خویش را بیان می‌کند و تاکید دارد که به سخن پیامبر عمل می‌کند و این تکلیفی بر گردن همه برای اقامه حق و عدل است. اما «اگر زینب کبرى و امام سجّاد در طول روزهاى ... بعد در آمدن به کربلا و زیارت، بعد در رفتن به مدینه، و بعد در طول سالهاى متمادى که این بزرگواران زنده ماندند مجاهدت نکرده بودند، نگفته بودند، تبیین نکرده بودند، حقایق را افشا نکرده بودند، حقیقت را و هدف حسین‌بن‌على را و ظلم دشمن را بیان نکرده بودند، واقعه‌ی عاشورا تا امروز جوشان و زنده و مشتعل باقى نمیماند.» ۱۳۶۸/۰۶/۲۹ @rahbari_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از قلم نجیب
روایت امام خامنه‌ای از فتنه‌ای موسوم به گورباچف نامیدن خاتمی در اوایل دوران ریاست جمهوری خاتمی را بخوانید. بسیار جالب در همان دوره این فتنه را تبیین فرمودند. بیانات در دیدار کارگزاران نظام - ۱۳۷۹/۰۴/۱۹ ... اینها در چند مورد اشتباه کردند: اشتباه اوّلشان این است که آقای خاتمی، گورباچف نیست. اشتباه دومشان این است که اسلام، کمونیسم نیست. اشتباه سومشان این است که نظام مردمىِ جمهوری اسلامی، نظام دیکتاتوری پرولتاریا نیست. اشتباه چهارمشان این است که ایرانِ یکپارچه، شوروىِ متشکّل از سرزمینهای به هم سنجاق شده نیست. اشتباه پنجمشان این است که نقش بیبدیل رهبری دینی و معنوی در ایران، شوخی نیست. این اشتباهات را بعداً توضیح خواهم داد. اشاره‌ای به طرح امریکایىِ فروپاشی شوروی بکنم. این چیزی که الان از این تصویر در ذهن من هست، بخش عمده‌اش از یادداشتهایی است که خود من روزبه‌روز در سال ۱۳۷۰ از خبرهای ماجرای شوروی یادداشت کرده‌ام. البته بعداً با اطّلاعات فراوانی که دوستان ما از منابع مهم روسی و غیرروسی فراهم کردند و به بنده دادند، تکمیل شد که حال نمیخواهم با تفصیل آنها را بیان کنم؛ اما ماجرای عظیمی است. وقتی میگوییم طرح امریکایی فروپاشی شوروی، لازم است سه نکته را در کنار این کلمه امریکایی عرض کنیم: نکته اول این است که وقتی میگوییم طرح امریکایی، معنایش این نیست که بقیه بلوک غرب در این زمینه با امریکا همکاری نداشتند؛ چرا، همه غرب و همه اروپا در این زمینه به‌شدّت با امریکا همکاری میکردند. مثلاً نقش آلمان و انگلیس و بعضی کشورهای دیگر به‌صورت بارز بود. اینها همکاری جدّی داشتند. نکته دوم این است که وقتی میگوییم طرح امریکایی، معنایش این نیست که ما عوامل داخلی فروپاشی شوروی را ندیده میگیریم؛ نخیر، عوامل فروپاشی در درون نظام شوروی وجود داشت و از آن عوامل دشمنشان بهترین استفاده را کرد. آن عوامل داخلی چه بود؟ فقر شدید اقتصادی، فشار بر مردم، اختناق شدید، فساد اداری و بوروکراسی. البته انگیزه‌های قومی و ملی هم در گوشه و کنار وجود داشت. نکته سوم این است که این طرح امریکایی یا غربی - به هر تعبیری که میگوییم - یک طرح نظامی نبود. در درجه اوّل یک طرح رسانه‌ای بود که عمدتاً به‌وسیله تابلو، پلاکارد، روزنامه، فیلم و غیره اجرا شد. اگر کسی محاسبه کند، میبیند که حدود پنجاه، شصت درصدِ آن مربوط به تأثیر رسانه‌ها و ابزارهای فرهنگی بود. عزیزان من! مسأله تهاجم فرهنگی را - که من هفت، هشت سال پیش مطرح کردم - جدّی بگیرید. شبیخون فرهنگی، شوخی نیست. بعد از عامل رسانه‌ای و تبلیغی، در درجه دوم، عامل سیاسی و اقتصادی بود. عامل نظامی هیچ نبود. و اما این طرح چه بود؟ گورباچف وقتی در سال ۱۹۸۵ - حدود سالهای ۶۴ و ۶۵ - سرِ کار آمد، یک عنصر جوان در قبال دبیرکلهای پیر قدیمی بود. روشنفکر و خوش‌برخورد بود؛ شعاری که او مطرح کرد، شعار پروستریکا در درجه اوّل و گلاسنوست در درجه دوم بود. تعبیر فارسی پروستریکا، بازسازی و اصلاحات اقتصادی است؛ و گلاسنوست یعنی اصلاحات در زمینه مسائل اجتماعی، آزادی بیان و امثال اینها. در یکی، دو سال اوّل، به وسیله رسانه‌ها، آواری از حرف و تحلیل و تفسیر و تشویق و جهت‌دهی و پیشنهاد بر سر گورباچف فرو ریخت و کار به‌جایی رسید که توسط مراکز امریکایی، گورباچف به عنوان مرد سال معرفی شد! این در همان دوران جنگ سرد هم بود؛ یعنی در دورانی که امریکاییها شبح هر موفّقیتی را در شوروی با تیر میزدند! قبل از گورباچف، اگر واقعیتهای خوبی هم در شوروی وجود داشت، به‌شدّت آن را انکار میکردند و علیه آن تهاجم تبلیغاتی راه میانداختند. اما ناگهان نسبت به گورباچف چنین وضعی را پیش گرفتند! این آغوش باز غرب، به‌عنوان یک مشوّق بزرگ، گورباچف را فریب داد! من نمیتوانم ادّعا کنم که گورباچف کسی بود که غربیها یا دستگاههای سیا او را سر کار آورده بودند - آن‌چنان که بعضی کسان در دنیا ادّعا میکردند - من نشانه‌های این را واقعاً نمیبینم و البته خبری هم از پشت پرده ندارم؛ اما آنچه که مسلّم است، آغوش باز، چهره باز، چهره خندان، تجلیل و تبجیل و تشویق و احترام غربیها، گورباچف را فریب داد. او به غربیها و امریکاییها اعتماد کرد؛ اما فریب خورد. گورباچف کتابی به نام پروستریکا - انقلاب دوم - نوشته که انسان نشانه‌های این فریب خوردگی را در آن مشاهده میکند. متن کامل این بیانات بسیار مهم را در نشانی زیر مطالعه کنید: https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3016 @ghalamenajib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝« بانو دُلهم، همسر زهیرابن‌قین» همسفر با من همراه شو! می‌خواهم مصداق تاریخی جمله‌ی قدسی (از دامن زن، مرد به معراج می‌رود) را در روایتِ هویت‌بخشی و تحول‌آفرینی «بانو دُلهَم، همسر زهیرابن‌قین» از یاران عاشورایی امام حسین (علیه‌السلام) برایت به تصویر کشم. «همسر زهیر» ، بانویی انقلابی بود که در هنگامه‌ی آزمون ولایت‌مداری و بصیرت، در نجات دادن همسرش از اعماق جهنم و رساندن او به بهشت برین، نقش اساسی داشت. به راستی می‌توان او را جلوه‌ای از تفسیر آیه «هُنّ لباس لکم و أنتم لباسٌ لهنّ» در صحرای کربلا دانست. آنجا که با هوشیاری و بصیرت مثال‌زدنی، چشمِ جان همسر را به نور امامت ولیّ بینا کرد و شوق جهاد و شهادت در رکاب امام زمانش را در جان خشکیده‌ی او جوشاند تا او را به کاروان عاشوراییان پیوند دهد. سپس خود نیز پروانه‌وار دور شمع وجود زینب کبری سلام‌الله‌علیها چرخید تا در عزای ثارالله مرهمی بر قلب داغدار عقیله‌ی بنی‌هاشم گردد و گواهی بر تبیین مظلومیت و حقانیت قیام عاشورا. 🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
📝«بانو ام عمروجُنادة، همسر جُنادةبن کعب انصاری» بانو! بدان وقتی «زن» خلق شدی یعنی پروردگار سهم بزرگی از «تربیت» و «هویت‌سازی» بندگانش را در اختیارت قرار داده، تا بهشت برین را زیر پایت بگستراند؛ به شرط آن‌که جایگاه خود را بشناسی و به قدر ارزش وجودت بال بگشایی! بانو! تکلیف تو در نقشه‌ی خدا «انسان‌سازی» است و حرکت در این مسیر، حتما تو را تا عرش بالا خواهد‌برد. حال اگر بانویی در این مسیر، همسر و فرزندش را برای جهاد در راه خدا آماده و همراهی کند، حتماً نقش کلیدی و ریشه‌ای خود را شناخته که از همه هستی‌اش برای رسیدن به معبود می‌گذرد. بانو «بحریه، دختر مسعود خزرجی، همسر جناب جُنادة‌بن کعب انصاری» ملقب «به ام عمرو»، بانویی شجاع است که بعد از شهادت همسرش در دشت نینوا، تمام هستی‌اش را تقدیم راه حسین نمود و «عمرو»، پسر نوجوان یازده ساله‌اش را، برای جهاد در رکاب امام زمانش امر کرد، لباس جنگ بر تنش پوشاند و از امام برای او اذن جهاد گرفت. «عمرو» که شجاعت و غیرت را در دامان مادر و رشادت را از پدر آموخته‌ بود، مردانه جنگید تا شهید شد. اما دشمن پلید برای از بین بردن روحیه‌ی اهل حرم و شکستن مقاومت سپاه امام، سر از بدن عمرو جدا کرد و به سوی لشکر عشق پرتاب نمود. این بانوی فداکار پس‌از این‌که رأس پسر را در آغوش کشید خدا را شکر کرد، سپس با صلابت به سمت سپاه دشمن رفت و سر را به سوی یکی از افراد دشمن پرتاب کرد و او را به هلاکت رساند. سپس عمود خیمه را کشید تا به دشمن حمله برد، اما امام مانع او شد و در حقش دعا فرمود. (ابن شهر آشوب، مناقب آل ابی‌طالب، جلد ۳، صفحه ۲۵۳) این بانو، الگویی از بانوان رشید عاشورایی است که نقش خود را در نقشه‌ی ولی خدا به درستی شناخت و جریان‌ساز شد. ​ 🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
🔖شهید، خدماتش شهید نمی‌شود... 🔹دیوار بین مسئولان و مردم در کمتر از یک‌سال و با سفرهای استانی برداشته شد؛ طرح‌های مصوب در دور دوم سفرها پیگیری شد. 🔸۴۵ سفر استانی در ۳۳ ماه گذشته و حضور در دوردست‌ترین نقاط کشور، یک نتیجه دیگر هم داشت: واحدهای راکد و طرح‌های روی زمین‌مانده فعال شد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖🪴 📌اینجا قرارگاهِ حسین‌بن‌علی است.🔻 @ghoftemanetamadoni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا