eitaa logo
قلمْ‌نگارِ منفرد
101 دنبال‌کننده
926 عکس
460 ویدیو
20 فایل
🍃🌸اللّهم إسْتَعْمِلنی لِما خَلَقْتَنی لَه🌸🍃 خدایا مرا در امری به کار بگیر، که برای آن آفریده‌ای ارتباط با مدیر کانال @Amar97N نام مستعار: بانو سامیه
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖خونی که عامل وحدت شد خون پاک شهید اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس که در قلب ایران ترور شد، عامل وحدت و انسجام بیش از پیش دنیای اسلام گشت. پاکی خونِ پاک شهید هنیه، سالها تلاش و هزینه چند میلیارد دلاری دشمنان عنود برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی را ناکام کرد، به خصوص اینکه رهبر معظم انقلاب، ولی امر مسلمین جهان بر پیکر این شهید نماز گذاردند و باردیگر تهدید دشمن را به فرصتی بی‌نظیر برای اتحاد بیشتر امت اسلام در همه جهان ایجاد کردند و اینک اسرائیل جنایتکار باید بداند به فرموده‌ی امام خامنه‌ای، ما خونخواه این شهید عزیز هستیم. «رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما شهید هنیه را در خانه‌ی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت... ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ی خود می‌دانیم.»(۱۴۰۳/۵/۱۰) 🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖قهرمان مبارزه با انحراف مشروطیت با کمی غور در تاریخ ایران، خصوصا از زمان ورود اسلام به کشور در‌می‌یابیم که اولین حادثه‌ی استثنایی بعد از ورود اسلام، مشروطیت است، اما چه شد مشروطه‌ای که با پشتوانه‌ی حرکت مردمی، هدایت رهبران و علمای دینی و با هدف اجرای عدالت و تاسیس عدالتخانه در کشور تشکیل شده بود، استحاله شد و ملت در آن قضیه به جایی رسیده بودند که در مقابل اعدام این عالم در میدان شهر، سکوت کردند؟ «دأب سیاستهای مسلّطِ عالم این بوده و هست كه جنبشهای عدالتخواهانه‌ی مردم نقاط مختلف دنیا را در هاضمه‌ی سیاسی و فرهنگی خود بریزند و در واقع هویّت آن جنبشها و حركتهای مردمی و عدالتخواهانه را از بین ببرند؛ این كار در ایران هم اتّفاق افتاده بود. 🖋آمنه عسکری منفرد ...ادامه دارد @ghalamnegaremonfared
...ادامه مطلب عدالتخواهی‌ای که صد سال پیش در مشروطه‌ی ایران پیش آمد، یک حرکت مردمی و دینی بود. آن روز جریان سیاسی مسلط عالم - یعنی انگلیسیها - این حرکت عدالتخواهانه‌ی مبتنی بر اصول اسلامی را در هاضمه‌ی سیاسی و فرهنگی خود ریختند؛ آن را استحاله کردند و از بین بردند و به یک حرکت مشروطه از نوع انگلیسی آن تبدیل نمودند. نتیجه‌ی آن هم این شد که جنبش مشروطه - که یک جنبش ضد استبدادی بود - آخر کار به دیکتاتوری رضاخانی منتهی شد که از استبدادهای قاجار، بدتر و شقاوت‌آمیزتر و قساوت‌آمیزتر بود...در قضیه‌ی مشروطه اگر علما نبودند، مشروطیت به وجود نمیآمد و به پیروزی نمیرسید. وقتی هم که غربزده‌ها و نوچه‌های انگلیسی در ایران، علمای دین و شعارهای دینی را کنار زدند، باز استبداد و تسلط و نفوذ خارجی مسلط شد.»(بیانات رهبر انقلاب،۱۴خرداد ۱۳۸۳). اما شهید شیخ فضل‌الله نوری، قهرمان مبارزه با انحراف مشروطه، مظهر جریانی بود که در مقابل انحراف مشروطیت ایستاد و به همین دلیل باید از ایشان دفاع کرد «ما نمی‌خواهيم بگوييم شيخ نوری (رضوان‌الله عليه) در همه موضعگيری‌ها و حركات و گفته‌هايش صددرصد بر طبق مصلحت رفتار كرده، نه ممكن است یکجا هم چيزی را درست تشخیص نداده‌ باشد؛ اما اين حقيقت فراموش‌نشدنی است كه مرحوم شيخ فضل‌الله نوری، شهيد ابقاء اسلام در محتوای مشروطيت شد.مشروطيت از آغاز با انگيزه اسلامی به‌وجود آمده‌ بود و نقطه مقابل آن هم، جريان غربزده‌ی متمايل به فرهنگ غرب بود كه نه تنها از اسلام خوششان نمی‌آمد، بلكه حتی حاضر بودند برای مبارزه با اسلام به هر حركت پست و دنائت‌آميزی هم تن بدهند و عملا هم ديديم كه در قضایای مشروطيت اين كار را كردند، با دولتها ساختند، با قدرتها ساختند، با سفارتخانه‌ها ساختند، کارهای جنايتكارانه انجام دادند، دست‌ها به خون‌آلوده كردند برای اين كه دين و علمای دينی بر سر كار نيايند. »(گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری، در خطبه‌‌ی نماز جمعه درسال۶۳) «باید دشمنیها را شناخت. مشکل ما این است. اینکه بنده مسئله‌ی بصیرت را برای خواص تکرار میکنم، به خاطر این است. گاهی اوقات غفلت میشود از دشمنیهائی که با اساس دارد میشود؛ اینها را حمل میکنند به مسائل جزئی. ما در صدر مشروطه هم متأسفانه همین معنا را داشتیم. در صدر مشروطه هم علمای بزرگی بودند - ... - که اینها ندیدند توطئه‌ای را که آن روز غربزدگان و به اصطلاح روشنفکرانی که تحت تأثیر غرب بودند، مغلوب تفکرات غرب بودند، طراحی میکردند؛ توجه نکردند که حرفهائی که اینها دارند در مجلس شورای ملىِ آن زمان میزنند، یا در مطبوعاتشان مینویسند، مبارزه‌ی با اسلام است؛ این را توجه نکردند، مماشات کردند. نتیجه این شد که کسی که میدانست و میفهمید - مثل مرحوم شیخ فضل‌اللَّه نوری - جلوی چشم آنها به دار زده شد و اینها حساسیتی پیدا نکردند؛ بعد خود آنهائی هم که به این حساسیت اهمیت و بها نداده بودند، بعد از شیخ فضل‌اللَّه مورد تعرض و تطاول و تهتک آنها قرار گرفتند و سیلی آنها را خوردند؛ بعضی جانشان را از دست دادند، بعضی آبرویشان را از دست دادند. این اشتباهی است که آنجا انجام گرفت؛ این اشتباه را ما نباید انجام بدهیم.»(بیانات رهبر انقلاب، ۶ اسفند ۱۳۸۸). 🖋آمنه عسکری منفرد ...ادامه دارد @ghalamnegaremonfared
...ادامه مطلب ملت اسلامی می‌توانند با درس از تجربه‌ی مشروطیت، مانند پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام جامعه، همراهی علمای روحانی با حفظ حصار ایمانی، پایبندی به آرمانها و ارزشهای انقلابی با حفظ بصیرت و بیداری، دشمن را شناخته و در مقابل توطئه‌های آن بایستند تا تجربه‌ی شکست مشروطیت تکرار نشود و ملت دوباره به گناه ملی دچار نشود، گناهی که در دوران مشروطیت و در هنگام شهادت شیخ فضل‌الله آن را مرتکب شدند. «یك ملت گاهی سالهای متمادی در مقابل منكر و ظلمی سكوت می‌كند و هیچ عكس‌العملی از خود نشان نمی‌دهد؛ این هم یك گناه است؛ شاید گناه دشوارتری هم باشد؛ این همان «انّ الله لا یغیّر ما بقوم حتّی یغیّروا ما بانفسهم» است؛ این همان گناهی است كه نعمت‌های بزرگ را زایل می‌كند؛ این همان گناهی است كه بلاهای سخت را بر سر جماعت‌ها و ملتهای گنهكار مسلط می‌كند. ملتی كه در شهر تهران ایستادند و تماشا كردند كه‌ مجتهد بزرگی مثل شیخ فضل الله نوری را بالای دار بكشند و دم نزدند؛ دیدند كه او را بااینكه جزو بانیان و بنیانگذاران و رهبران مشروطه بود، به جرم اینكه با جریان انگلیسی و غرب‌گرای مشروطیت همراهی نكرد، ضد مشروطه قلمداد كردند- كه هنوز هم یك عده قلمزن‌ها و گوینده‌ها و نویسنده‌های ما همین حرف دروغ بی‌مبنای بی‌منطق را نشخوار و تكرار می‌كنند- پنجاه سال بعد چوبش را خوردند: در همین شهر تهران مجلس مؤسسانی تشكیل شد و در آنجا انتقال سلطنت و حكومت به رضا شاه را تصویب كردند. آن‌ها یك عده آدم خاص نبودند؛ این یك گناه ملی و عمومی بود. «و اتّقوا فتنة لا تصیبنّ الّذین ظلموا منكم خاصّة»؛ گاهی مجازات فقط شامل افرادی كه مرتكب گناهی شدند، نمی‌شود؛ مجازات عمومی است؛ چون حركت عمومی بوده؛ و لو همه‌ی افراد در آن شركت مستقیم نداشتند. همین ملت آن روزی كه به خیابان‌ها آمدند و سینه‌شان را مقابل تانك‌های محمدرضا پهلوی سپر كردند و از مرگ نترسیدند؛ یعنی تحمل و صبر و سكوت گناه‌آلود پنجاه ساله را تغییر دادند، خدای متعال پاداش آنها را داد؛ حكومت ظلم ساقط شد، حكومت مردمی سر كار آمد؛ وابستگی ننگ‌آلود سیاسی از بین رفت، حركت استقلال آغاز شد و ان‌شاءاللَّه ادامه هم دارد و ادامه پیدا خواهد كرد و این ملت به توفیق الهی و به همت خود، به آرمانهای خودش خواهد رسید. این به خاطر این بود كه حركت كرد.»(بیانات رهبر انقلاب، ۸ ابان ۱۳۸۴). 🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
🖼 | شهادت به جرم مبارزه با خط انگلیس @rahbari_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بازتاب تصویر پرچم فلسطین بر روی پیکر شهید اسماعیل هنیه، در عینک رهبر انقلاب @ghalamnegaremonfared
هرچند مسیر، مشکل و باریک است با این که به‌ظاهر آسمان تاریک است در چشم تو پرچمِ فلسطین پیداست یعنی به امید حق، سحر نزدیک است شاعر: سورنا جوکار @Farsna
پیامدهای وحدت‌آفرین تشییع در تهران از زبان یک استاد دانشگاه کویتی ✖️ "چه کسی باور می‌کرد که مردم شهر تهران که به تعصب و عرق فارسی مشهور بود، به صورت گسترده برای تشییع یک رهبر عربی که فارسی حرف نمی‌زد، و از مذهب شیعه نبود(مذهب رسمی و اغلب مردم تهران) به خیابان بیایند. 😎 این دستاورد انقلاب است که طایفه‌گرایی و نژاد پرستی را بدون هیچ هزینه میلیاردی از بین برد در راه خدا بودن نتیجه اش همینی میشود که میبینید (Ⓜ️)@MOSES313STAFF
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سید حسن نصرالله پس از شهادت شهید«اسماعیل هنیه» و شهید «فؤاد شکر»، خطاب به صهیونیستها: «کمی بخندید، خیلی گریه خواهید کرد.» @ghalamnegaremonfared