eitaa logo
قلمْ‌نگارِ منفرد
101 دنبال‌کننده
909 عکس
451 ویدیو
20 فایل
🍃🌸اللّهم إسْتَعْمِلنی لِما خَلَقْتَنی لَه🌸🍃 خدایا مرا در امری به کار بگیر، که برای آن آفریده‌ای ارتباط با مدیر کانال @Amar97N نام مستعار: بانو سامیه
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍توییت جالب رانیا العسال روزنامه نگار مصری: 🔹مهم نیست از چه مذهبی است و عمامه اش چه رنگی دارد؛ همین که آمریکا زیر پاهایش درحال نابود شدن است و کرامت اسلام زنده شده است، کفایت می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 | کابینه پزشکیان و مسأله هماهنگی با رهبر انقلاب ✏️ محمد ایمانی 🔸آقای پزشکیان چند بار در مجلس گفت: کابینه را با رهبری هماهنگ کردیم. 🔹اما جناب پزشکیان! این کابینه ای است که به سلیقه و فهم شما و کارگردانی شورای موسوم به شورای راهبری چیده شده و پس از چیده شدن، به رهبر انقلاب عرضه شده است. 🔸سیره و منش ایشان در بسیاری موارد این است که اصلا دخالت نکنند و در موارد بسیار معدود هم از میان گزینه های مد نظر رئیس جمهور، روی مطلوب ترین/ یا کم ضرر ترین صحه می گذارند تا حق انتخاب رئیس جمهور را محترم شمرده باشند. 🔹کابینه پیشنهادی، کابینه شماست آقای پزشکیان، نه کابینه تراز همت بلند رهبر انقلاب. @rahbari_plus
🔖مسجد، هسته‌ی مقاومت انقلاب فرهنگی 1. مسجد تنها نهادی است که از آغاز تأسیس تاکنون، مرکز و محور تحولات عظیمی در جامعه‌ی اسلامی بوده و جایگاهی است که نقش عمده‌ای در تربیت فرد و بازسازی اجتماع و حاکم کردن دین بر جامعه دارد. از آن‌جا که از ابتدای استقرار حکومت نبوی در مدینه، مسجد «قلب تپنده جامعه اسلامی» به شمار می‌رود، می‌توان ادعا کرد خشت اول تشکیل جامعه اسلامی از صدر اسلام بوده‌است. با انزال وحی بر قلب پیامبر اکرم (صلی الله علیه) تعریف جدیدی از دین‌داری توسط ایشان ارائه شد و جامعه‌ی نوینی براساس شریعت اسلامی پایه‌گذاری شد و مسجد به‌ عنوان «محور» این حرکت انتخاب شد. «همراهی دین با سیاست»، «دنیا و آخرت»، «مردم باوری» و «خداباوری»، در این نهاد اجتماعی و اجرایی سامان گرفت و آنجا را به «نقطه‌ی تعامل»، «توسعه»، «مودت»، «محبت» و «انس و اخوت در بین امت مسلمان» تبدیل کرد. جایی که در آن به تعمیق ایمان، اعتقاد، اخلاص و ایثار به جامعه و توسعه مبانی سیاسی و اسلامی پرداخته می‌شود. 2. انقلاب اسلامی ایران هم در راستای «به‌فعلیت رساندنِ اهداف پیامبران الهی» در جامعه اسلامی و به سمتِ «تحققِ تمدنِ نوینِ اسلامی» در حرکت است و برای رسیدن به اهداف عالی خود نیازمندِ تمسک به «ظرفیت‌های بی‌شمارِ» مسجد است. در باب اهمیت و جایگاه مسجد روایات بسیار زیادی نیز وارد شده که با بررسی آن‌ها می‌توان نقش محوری مسجد را در «شخصیت‌سازی فردی» و با عنوان «منشائی برای تغییرات و حرکت‌های اجتماعی» دریافت. از طرفی مسجد باید عامل پیدایشِ وحدت، صفا و صمیمیت دل‌های نمازگزاران باشد که دراین‌میان، نقش «امام جماعت محله» برای «سازمان‌دهیِ» این امور در مساجد، بسیار مهم خواهد بود. امام‌خمینی (رحمت الله علیه) در سخنرانی‌ها و پیام‌هایشان، مردم و به‌ویژه «جوانان» را به حضور در مسجد و اجتماعات مذهبی فرامی‌خواندند و آن‌جا را محلی برای رفع گرفتاری‌های اجتماعی مسلمین و پیش‌بُردن نهضت اسلامی می‌دانستند. رهبر انقلاب نیز همیشه، ضمن تأکید بر نقشِ عبادی مساجد، آن را «کانون انقلاب و حل مشکلات جامعه‌ی اسلامی» می‌دانند که باید به‌عنوان «پایگاه اداره اجتماع و حکومت اسلامی»، در محله‌ها «فعالیت‌های حرکت‌ساز و جریان‌آفرین انقلابی» داشته باشند. 3. در عصر حاضر که از آن به «دهکده‌ی جهانی» یاد می‌شود، نقش فعالیت فرهنگی، تبلیغی مساجد و ارتباط عظیم آن با تحولات شگرف حاصل از ارتباطات، در این مقطع حساس تاریخی مسئولیت بسیار مهمی را بر دوش مسلمانان، علما، خطیبان و عناصر فرهنگی نهاده است. از طرفی هم نباید مرعوب این تحولاتِ شگرف ارتباطات شد. در این‌ میان «بازسازی انقلاب فرهنگی جامعه و ماندگار کردن فرهنگ اسلامی» نیاز به تلاش روزافزون دارد و از آن‌جا که مسجد، «نقطه‌ی‌ ارتباطی و رسانه‌ای سنتی» در جوامع اسلامی است، نباید نادیده گرفته شود. رسانه‌ی مسجد، با «ارتباط حضوری با مخاطبان» و با «سازمان‌دهی حرکت‌های اجتماعی» و «ایفای نقش ارتباطی»، جایگاه ویژه‌ای در بازسازیِ انقلابی فرهنگی جامعه دارد. درست همان‌طور که در دوران انقلاب اسلامی، مسجد حلقه‌ی واسط بین مردم و رهبری بود و نقش ارتباطی ایفا می‌کرد، امروز نیز امام محله باید به‌ عنوان «حلقه‌ی واسط و رابطی»، «ارتباط تشکیلاتی» بین مردم محل و اهداف فرهنگی انقلاب را «بازسازی و سامان‌دهی» کند. زیرا به فرموده‌ی رهبر انقلاب، جوان امروز از جوانان اول انقلاب و دوران جنگ اگر جلوتر نباشند، عقب‌تر نیستند. زیرا با وجودِ همه‌ی ابزارهای تبلیغی که با شگردهای گوناگون به‌دنبال فروریختن پایه‌های ایمان جوانان مؤمن هستند، آن‌ها ایستاده‌اند. پس این خیل عظیم جوانان مؤمن جزء «معجزات انقلاب» هستند و نیاز به هادی و راهنمایی از جنس خودشان دارند. در این‌جا نقش امام جماعت محله این است که با استفاده از ظرفیت جوانان تربیت شده‌ی این مکتب و پایگاه مسجد محل به «زنده نگاه داشتن و تقویت و تزریق حس مسئولیت‌پذیری افراد محله؛ نسبت به حوادثِ جامعه، به آینده، به دشمن‌شناسی، تقویت ایثار و وجدان کاری و انضباط، تعاون اجتماعی، سازگاری اجتماعی محله پرداخت. همچنین در زمینه‌ی اقتصادی با پرهیز دادن مردم از اسراف، اصلاح الگوی مصرف و روحیه‌ی قناعت را فرهنگ‌سازی کند. 🖋آمنه عسکری منفرد 📝...ادامه دارد @ghalamnegaremonfared
📝ادامه‌ی مطلب در حقیقت؛ امام مسجد باید با «نگاه مدبرانه» و «زنده نگه‌داشتن اندیشه‌های امامین انقلاب»، روحیه انسجام و اتحاد اسلامی، قرآنی را در جامعه‌ی کوچکِ محله تزریق کنند. «شناخت دقیق ضعف‌های فرهنگی در عرصه‌هایی نظیر اجتماع، سیاست، خانواده، سبک زندگی و دیگر عرصه‌ها و ترویج گزاره‌های صحیح فرهنگی، از الزامات اساسی مهندسی فرهنگی کشور است. هوشیاری دائم، شناخت دقیق ضعفهای فرهنگی در عرصه‌هایی نظیر اجتماع، سیاست، خانواده، سبک زندگی و دیگر عرصه ها و تلاش برای دستیابی به راه‌حل‌های عالمانه برای رفع نقاط ضعف و ترویج گزاره‌های صحیح فرهنگی، از الزامات اساسی مهندسی فرهنگی کشور است.» (بیانات رهبر، ۱۶آذر ۱۴۰۱) 4. یکی از راهکارهای عملی در جهت تحقق اهداف فوق، این است که ارتباط و تعامل تنگاتنگ و مؤثری بین امام جماعت هر محله با اعضای شورای همان محل برقرار شود، تا ضمن بررسی مقتضیات محلی و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن، برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با مسجد و شورای محله حاصل شود. تجربه‌ی هشت سال دفاع مقدس نشان داد که ظرفیت مسجد، علاوه بر تربیت نیروی مقاوم برای جنگ، جایگاه مناسبی برای تعامل اجتماعی مسلمانان و مشارکت آنان در رفع نارسایی‌های اجتماعی است. این مهم نیازمند قانونی در جهت «دارا بودن قدرت اجراییِ» ائمه جماعات مساجد، در جهت رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی محله‌ها است که برای تحقق آن ائمه جماعات می‌توانند از ظرفیت جوانان تربیت شده در مکتب بسیج مساجد یاری بگیرند، تا از این طریق قدم‌های بزرگی برای بازسازی انقلابی فرهنگی محله‌ها برداشته شود. در این صورت با بررسی و شناخت ظرفیت‌های هر محله توسط امام آن محله، سپس بررسی کمبودها، نیازها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی در محله‌های هر شهر، زمینه‌ی تهیه‌ی طرحها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حل‌های کاربردی در این زمینه‌ها جهت برنامه ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط در شورای شهر، سپس به نمایندگان مجلس فراهم آید که در نهایت «بازسازی انقلابی فرهنگ جامعه» را به دنبال خواهد داشت. آری! مساجد ما باید «هسته‌ی مقاومتِ انقلابِ فرهنگیِ جامعه» باشند که از آن تریبون، «صدای عدالت‌خواهی در سایه‌ی پیشرفت انقلاب اسلامی» بلند شود. 🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
13950531_17311_128k.mp3
712.7K
🔹«روز مسجد» اساساً یک روز انقلابی است؛ یعنی تشکیل این روز و تعیین این روز که به خواست و مطالبه‌ جمهوری اسلامی بود و در سازمان کنفرانس اسلامی به‌عنوان «روز مسجد» تصویب شد، به‌مناسبت آتش زدن مسجدالاقصی است؛ به‌مناسبت مقابله‌ با دشمن صهیونیست است. ▪️بیانات در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران ۱۳۹۵/۰۵/۳۱ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @khamenei_voice @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | ۴ روز تا اربعین حسینی(ع) ✏️ رهبر انقلاب: گرچه دوریم به یاد تو سخن میگوییم بعد منزل نبود در سفر روحانی 🏴 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 | اربعین جهانی شد و جهانی‌تر هم خواهد شد @rahbari_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاصل اتصال با ، برآوردن فریاد و اعلام انزجار از یزیدیان زمان، در حرم قمر منیر بنی‌هاشم (علیه‌السلام) است. این حرکت نتیجه‌ی همان اندیشه‌ی جریان‌سازی است که بساط ظلم را برخواهد چید و زمینه‌ساز ظهور منجی آخرالزمان خواهد گشت ان‌شاءالله. 🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
🔖بانوان اربعینی، تمدن‌سازند اربعین، «هجرت» از خود است به «حسین»، هجرت از منیّت‌هاست به آزادگی‌ها، هجرت از فراق است به «وصل»، و چون ذات هجرت «جهاد» را به دنبال دارد، وقتی آن را برمی‌گزینی یعنی سختی‌ها و رنج‌های جهاد را برگزیدی، زیرا جهاد یعنی انتخاب سخت‌ترین‌ها با بالاترین رتبه‌اش برای رسیدن به معشوق، به شوق اینکه او نیز تو را برگزیند و از آنجا که انسان را در رنج آفریده‌اند تا به تکامل رسد «لقد خلقنا الإنسان فی کبدٍ» (بلد/۱۴)، پس این «رنج» نیز حلقه‌ی اتصال بین عاشق و معشوق خواهد شد، اگر آن را مقدس بیابی و آنگاه برگزینی. «رنج مقدس» یعنی انتخاب آرمان‌های والا، یعنی خود را در معشوق فنا کردن، یعنی در دنیای محدودیت‌های فانی زیستن اما محدود به مادیاتِ تن نبودن، یعنی پای ارادت به معشوق را به زمین نبستن، یعنی روح را به بلندای حقیقت پرواز دادن و در یک کلام، یعنی اعلام تبری کردن از همه‌ی شرک و فریاد تولی بر آوردن به همه‌ی توحید. و بار دیگر در ایام اربعین حسینی که صحنه‌ی بروز و ظهور رنج مقدس است، اینجاست که درمی‌یابی، پابه‌پای حسین و کاروان عاشوراییان قدم به بیابان‌های کرب و بلا نهادن و مظلومیت و حقانیت راه حسین را فریاد زدن؛ با استعانت از صبر، هجرت را برگزیدن و با عشق در این راه جهادکردن، حقیقت رنج مقدس است، گاه با جهادی از جنس ازخودگذشتن و به خدا رسیدن و گاه با جهادی از جنس جهادِ تبیینِ حضرت زینب (سلام‌الله علیها) که با سخت‌کوشی برای روایت صحیح حق و حقیقت در اوج خفقان رسانه‌ای، همراه است. ما معتقدیم «این حرکت، حرکت عشق و ایمان است؛ هم در آن ایمان و اعتقاد قلبی و باورهای راستین، تحریک‌کننده و عمل‌کننده است، هم عشق و محبّت هست و این مختص تفکر شیعی است.» (بیانات رهبر انقلاب، ۹ آذر ۹۴) و تاثیرگذاری این تفکر و حرکت جهادی با حضور پررنگ زنان، مؤثرتر و پایدارتر خواهد گشت. زنان انقلابی اربعینی در این مسیر، با هجرت از خود و برگزیدن جبهه‌ی‌ جهاد زنانه در عصر غیبت، با خودشناسی و خودآگاهی به نقش خود در تربیت نسل انقلابی و تمدن‌ساز پی‌برده‌، مسیر «حسین» را برگزیدند و با انتخاب رنج مقدس ، برای روزگار پس‌از ظهور تربیت می‌شوند و تربیت می‌کنند.« زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش روی زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف، محجبه و شریف بود و در عین‌حال در متن مرکز بوده و در عرصۀ سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.» (امام خامنه‌ای، اسفند ۹۱ در کنگرۀ ملی هفت هزار زن شهید کشور) آنان می‌دانند تجربه‌ی زیسته‌ی زن انقلاب اسلامی، خانواده انقلابی می‌سازد و خانواده انقلاب اسلامی، تمدن‌ساز خواهد بود، بنابراین در دنیای رنگارنگ مملو از مادی‌زدگی که در کنار سرخوشیهای مستانه، سرشار از اضطراب و هیاهوی ناشی از غفلت و گمراهی است، نقش تاریخ‌ساز و جریان‌سازِ زن را باور دارند و آرامش، امنیت و سعادت خویش و خانواده را در مسیرِ امنِ توحید و ولایت می‌طلبند و اینگونه با پایِ ارادت، سر در راه پر مشقت اما شیرین و مقدس پیاده‌روی اربعینی خانوادگی می‌گذارند تا با همراه کردن کودکان و نوزادان خود در این مسیر حماسه‌ساز، فریاد تمدنی امنیت در سایه‌سار ولایت الله را از سرزمین کرب و بلا به گوش جهانیان برسانند. آنان عشق به حسین را با شیره‌ی جان به کودکان خود نوش می‌‌کنند و با ارادتی از روی اخلاص، دلداری و رسیدگی به کودکان خسته از پیاده‌روی در مسیر را به خستگی مخدرات اسیر کربلا پیوند می‌دهند. و امروز زنان اربعینی دوشادوش مردان انقلابی، از گوشه گوشه‌ی دنیای اسلام، عَلَمِ وحدت و حقانیت اسلام و ولایت را به دوش دارند و با تبیین اهداف عاشورا قدم جای قدم‌های زنان عاشورایی می‌گذارند، زیرا یقین دارند بانوان تمدن‌ساز تاریخ اسلام، از صحرای کربلا به صبح ظهور می‌پیوندند، اگر جایگاه و نقش خود را در نقشه‌ی‌جامع ولیّ زمان بیابند و جریان‌ساز شوند. 🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 رهبر معظم انقلاب: «راهپیمایی اربعین قوت اسلام است، قوت حقیقت است، قوت جبهه مقاومت اسلامی است.» ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ➕ طراحی و تصویرسازی: استاد علیرضا ذاکری @rahbari_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
22.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | رهبر انقلاب: کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است ▪️ فیلم کامل بیانات امروز رهبر انقلاب در جمع دانشجویان عزادار اربعین. ۱۴۰۳/۶/۴ @rahbari_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🚩 سخنان ۵۱ سال پیش رهبر عزیز انقلاب در خصوص کنگره جهانی اربعین ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻پنجاه و یک سال پیش ، یعنی زمانی که هنوز مراسم اربعین ، به شکوه امروز شکل نگرفته بود ، حضرت آیت‌ الله خامنه‌ای در سال ۱۳۵۲ مصادف با روز جمعه ۲۰ صفر سال ۱۳۹۴ هجری قمری در جریان سلسله جلساتی در مسجد امام حسن (ع) در مشهد مقدس که به شرح و تفسیر خطبه‌های نهج‌البلاغه اختصاص داشت ، به‌ مناسبت تقارن با شب اربعین حسینی ، تحلیلی تاریخی و جامع از چرایی اهمیت زیارت اربعین ارائه دادند . این بیانات را به شرح زیر می‌خوانیم : 🚩 می‌دانید یکی از علائم ایمان زیارت اربعین است ؟ بنده نمی‌دانم این روایت چقدر صحیح است ، اصراری هم ندارم که بگویم معنای این روایت همین است که من گمان کرده‌ام ، واقعش هم این است که احتمال می‌دهم معنایش یکی از شقوق  و احتمالات دیگری باشد که در این زمینه بیان می‌شود ؛ امّا اگر این احتمال هم که من می‌گویم باشد ، مؤیّد فراوانی دارد ؛ « زیارة الأربعین ». 🚩 شیعه یک جمع متفرقی بود . یک جامعه‌ای بود که در یک جا ، در یک مکان زندگی نمی‌کردند . در مدینه بودند ، در کوفه بودند ، در بصره بودند ، در اهواز بودند ، در قم بودند ، در خراسان بودند ، اطراف و اکناف بلاد . اما یک روح در این کالبد متفرق و در این اجزاء متشتت در جریان بود. 🚩 مثل دانه‌های تسبیح یک رشته و یک نخ همه این‌ها را به هم وصل می‌کرد . چه بود آن رشته ؟ رشته اطاعت و فرمانبری از مرکزیت تشیع ، از رهبری عالی تشیع یعنی ؛ امام . همه این رشته‌ها به آن جا متصل می‌شد . قلبی بود که به همه اعضا فرمان می‌داد . و به این ترتیب تشیع یک سازمان و یک تشکیلاتی بود . ممکن بود دو نفر از حال هم خبر نداشته باشند اما ؛ بودند کسانی که از حال همه با خبر بودند . اطاعت و فرمانبری آن ها به حساب بود ، فریاد زدنشان از روی دستور بود ، سکوتشان بر طبق نقشه بود. 🚩 همه چیزشان با حساب بود . فقط یک عیبی کار آن ها داشت و آن این که ؛ همدیگر را کمتر می‌دیدند . اهل یک شهر ، شیعیان یک منطقه ، البته یکدیگر را می‌دیدند اما ؛ یک کنگره جهانی لازم بود برای شیعیان روزگار ائمه (ع). 🚩 این کنگره جهانی را معین کردند ، وقتش را هم معین کردند ، گفتند : در این موعد معین ، در آن کنگره هر کس بتواند شرکت کند ، آن موعد روز اربعین است و جای شرکت ، سرزمین کربلا است . چون روح شیعه روح کربلایی است‌ ، روح عاشورایی است . در کالبد شیعه تپش روز عاشورا مشهود است . شیعه هر جا که هست ، دنباله‌ روی عاشورای حسین است . این هم که می‌بینی همه جا این تپش‌هایی که در شیعه مشهود شده‌ ، از آن مرقدِ پاک ناشی شده . این شعله‌هایی بوده که از آن روح مقدس و پاک و از آن تربت عالی مقدار سرکشیده . به جان‌ها و روح‌ها رسیده ، انسان‌ها را به گلوله‌های داغی تبدیل کرده و آنها را به قلب دشمن فرو برده. 🚩 بنابراین مسأله اربعین ، یک مسأله مهمی است‌ ، اربعین یعنی میعاد شیعیان در یک کنگره بین‌المللی و جهانی ، برای سرزمینی که خودش خاطره‌ انگیز است آن سرزمین‌ ، سرزمین خاطره‌ ها است‌ ، خاطره‌ های باشکوه‌ ، خاطره‌های عزیز ، سرزمین شهدا ، مزار کشته‌شدگان راه خدا ، این جا جمع بشوند تشیع‌ ، پیروان تشیع و دست برادری و پیمان وفاداری هر چه بیشتر بدهند. 🚩🚩 اگر امروز هم بتوانند شیعیان ، آن سرزمین پاک و مقدس را یک چنین میعادی قرار بدهند ، البته بسیار کار بجا و جالبی خواهد بود و همین دنباله‌ گیری از راهی است که ؛ از ائمه هدی (ع) به ما ارائه دادند . 🎙 سخنرانی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) مشهد مقدس _۲۴ اسفند ۱۳۵۲ @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | تحلیل ۴۵ سال پیش آیت‌الله خامنه‌ای درباره راهپیمایی اربعین ▪️بازنشر گزیده‌ای از سخنرانی و تحلیل چهل‌وپنج سال پیش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مراسم در مسجد امام حسن مجتبی(ع) مشهد مقدس در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۵۲ @rahbari_plus
*تاملی در " اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم وَ حَربٌ لِمَن حارَبَكُم"* 🎤 آیت‌الله‌العظمی سیدعلی حسینی‌خامنه‌ای ✔️در زیارت عاشورا، شما به امام حسین (علیه السّلام) عرض میکنید: یا اَبا عَبدِ اللّهِ اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم وَ حَربٌ لِمَن حارَبَكُم اِلىٰ يَومِ القِيامَة.  «اِلىٰ يَومِ القِيامَة» یعنی چه؟ یعنی *این کارزار میان جبهه‌ی حسینی و جبهه‌ی یزیدی تمام‌نشدنی است؛ این کارزار ادامه دارد.* جبهه‌ی حسینی خودش را معرّفی کرده؛ امام حسین (علیه السّلام)، در همین سفر کربلا، در چند جا مشخّص کرده که حرفش چیست، هدفش چیست. فرمود: اِنَّ رَسولَ اللّهِ صَلَّى اللّهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ قالَ مَن‏ رَأَى سُلطاناً جَائِرا؛ *مسئله، مسئله‌ی ظلم است، مسئله‌ی جُور است.* مُستَحِلّاً لِحُرُمِ اللّهِ ناكِثاً لِعَهدِ اللّهِ ... يَعمَلُ فی عِبادِ اللّهِ بِالجَورِ وَ العُدوان؛  مسئله این است. این جبهه‌ی حسینی است که در مقابله‌ی با ظلم فعّالیّت می‌کند و جهاد می‌کند. نقطه‌ی مقابلش هم جبهه‌ی جُور است، جبهه‌ِی ظلم است، جبهه‌ی شکستن عهد الهی است. ✔️امروز شما در دنیا این را می‌بینید، قبل از دوران امام حسین (علیه السّلام) هم این دوجبهه‌ای وجود داشت، در زمان بعد از ایشان هم وجود داشته، امروز هم وجود دارد، تا آخر هم وجود خواهد داشت. ✔️در همه‌ی اینها «اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم»؛ *با هر کسی که در جبهه‌ی شما است، من خوبم؛ «حَربٌ‏ لِمَن حارَبَكُم‏»، با هر کسی که با جبهه‌ی شما میجنگد، میجنگم. این جنگ اَشکال مختلفی دارد: در دوران شمشیر و نیزه یک جور است، در دوران اتم و هوش مصنوعی و امثال اینها یک جور دیگر است، ولی هست؛ در دوران تبلیغات به وسیله‌ِی شعر و قصیده و حدیث و بیان کلمات یک جور است، در دوران اینترنت و کوانتوم و امثال اینها هم یک جور دیگر است، ولی هست؛ در دوران دانشجو بودنِ انسان یک جور است، در دوران مدیر شدن و مسئول شدن یک جور دیگر است؛ در همه‌ِی احوال هست.* ✔️«حَربٌ‏ لِمَن‏ حارَبَكُم» نباید فراموش بشود. *«حَربٌ‏ لِمَن‏ حارَبَكُم» همیشه به معنای تفنگ به دست گرفتن نیست؛ به معنای درست اندیشیدن، درست سخن گفتن، درست شناسایی کردن، دقیق به هدف زدن است؛ «حَربٌ‏ لِمَن حارَبَكُم» این‌جوری است. بدانید وظیفه چیست، بشناسید راهی را که باید بپیمایید. اگر این‌جور فکر کردیم، این‌جور شناسایی کردیم، این‌جور همّت کردیم، زندگی معنا پیدا میکند، زندگی هدف پیدا میکند.* ✔️پول لایق این نیست که هدف زندگی باشد؛ مقام و قدرت و موقعیّتهای اجتماعی حقیرتر از آن هستند که هدف زندگی انسان قرار بگیرند. هدف زندگی بندگی است، رسیدن به خدا است. راهش هم فقط همین است: سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم وَ حَربٌ‏ لِمَن حارَبَكُم. ✔️جوانی‌تان را قدر بدانید؛ میدان وسیعی در مقابل شما است. ان‌شاءاللّه شصت سال دیگر، هفتاد سال دیگر شما در این دنیا حضور خواهید داشت و کار خواهید داشت؛ از این فرصت استفاده کنید؛ برای این فرصت طولانی برنامه‌ریزی کنید؛ برای اینکه برنامه‌ریزی‌تان درست از آب دربیاید فکر کنید؛ *برای اینکه درست بتوانید فکر کنید با قرآن آشنا بشوید، قرآن را بخوانید، تأمّل کنید، از کسانی که پیش از شما و بیش از شما تأمّل کردند یاد بگیرید. یاد گرفتن ننگ نیست، افتخار است؛ همیشه باید یاد بگیریم، تا آخر عمر باید یاد بگیریم. فکر کنید، مطالعه کنید، شناسایی کنید، آنجایی که اقدام لازم است اقدام کنید. اقدام یک وقت در آزمایشگاه است، یک وقت در کلاس درس است، یک وقت داخل محیط دانشگاه است، یک وقت در محیط اجتماعی است، یک وقت در محیط سیاسی است، یک وقت در راه کربلا است، یک وقت در راه فلسطین است، یک وقت شعار برای اهداف عالیه‌ی اسلامی است.* ✔️انقلاب اسلامی این راه را روی ما باز کرد. عزیزان من، جوانهای من! شماها آن روزگار را ندیدید؛ خوشحال باشید که ندیدید. ما دیدیم آن روزگار را؛ روزگار بدی بود، روزگار سختی بود، روزگار سیاهی بود، روزگار یأس بود. انقلاب ورق را برگرداند، انقلاب راه را باز کرد، انقلاب به ما فرصت داد. میتوانیم از این فرصت استفاده کنیم؛ شما میتوانید از این فرصت استفاده کنید. میشود هم استفاده نکرد؛ اگر استفاده نکردیم، خسران است؛ اگر استفاده کردیم، فلاح است: قَد اَفلَحَ‏ المُؤمِنون‏. 📎 بیانات در پایان مراسم عزاداری هیئت‌های دانشجویی به مناسبت اربعین حسینی ۴ شهریور ۱۴۰۳ farsi.khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 | رهبر معظم انقلاب: «شهید رجایی و شهید باهنر انصافاً و حقّاً، الگوی دو چهره انقلابی مؤمن و خالص بودند و زندگی و شهادتشان، درس آموز بود.» ۱۳۷۱/۰۶/۰۴ ➕ به مناسبت هفته دولت و ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر @rahbari_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انتشار یادداشت "بانوان اربعینی، تمدن‌سازند" در نشریه پرتو به تاریخ ۷ شهریور ۱۴۰۳ @ghalamnegaremonfared