eitaa logo
قلمْ‌نگارِ منفرد
98 دنبال‌کننده
766 عکس
357 ویدیو
14 فایل
🍃🌸اللّهم إسْتَعْمِلنی لِما خَلَقْتَنی لَه🌸🍃 خدایا مرا در امری به کار بگیر، که برای آن آفریده‌ای ارتباط با مدیر کانال @Amar97N نام مستعار: بانو سامیه
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | زن ایرانی، سربلند در همه میدان‌ها 🔺 رهبرانقلاب: زن با شرف و با استعداد ایرانی یکی از بزرگترین ضربه‌ها را به تمدن غرب زده، اینها دلشان پر است.... 🌱 ریحانه؛ بخش زن و خانواده رسانه Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖نجات هویت زن، نجات جامعه اسلامی [1].درمنطق اسلام و معرفت اسلامی برای «زن» به عنوان یک انسان، چهارچوبی معین شده است. «زن اسلامی» عبارت است از؛ آن موجودی‌ که دارای ایمان و عفاف است و در عین حال متصدی مهمترین بخش تربیت‌انسان، که به همین واسطه در جامعه اثرگذار است. چرا که زن صاحب رحم و لایق پرورش نسل انسانی است و این از صفات خاص پروردگار رحمان است که در وجود او به ودیعه نهاده شده است. زن اسلامی دارای رشد علمی و معنوی است، مدیر کانون مهم خانواده  و مایه آرامش افراد خانواده، خصوصاً مرد است. نکته مهم اینجاست که تمام اینها در کنار خصوصیات زنانگی مثل لطافت، رقت قلب و آمادگی دریافت انوار الهی است. اما در مقابل این تعریف یک الگوی انحرافی به نام «زن غربی» وجود دارد که متاسفانه در عصرحاضر به عنوان آسیب جدی خودنمایی می‌کند و خصوصیت و امتیاز عمده و «آزاد بودن» به معنای غربی و برهنگی  و ولنگاری است، که در حقیقت؛ با شعار داشتن حقوق مساوی با مردان، به دنبال «هویت گمشده» خویش سرگردان شده است. این درحالی است که؛ در کشورهای اروپایی و آمریکایی به گواه همین زنان، این ولنگاری نه تنها نشانه آزادی زنان نبوده و نیست، بلکه تنها وسیله‌ای است برای «مصرف شدن زنان در جهت منافع عده‌ای برای رسیدن به مقاصد شوم جنسی و جسمی و حتی اقتصادی و سیاسی» و نکته مهم اینکه در این کشورها، نه تنها زن‌های معمولی، که زن‌های برجسته و فرهیخته نیز با زور و خشونت مورد سوءاستفاده قرارگرفتند. پس در این زمینه، تفاوتی در رتبه اجتماعی یا ارزشی زنان این جوامع وجود ندارد.  [2].اسلام به وسیله «حجاب» چهارچوب هایی پیشِ روی زنان قرارداد، که وسیله «مصونیت» باشد نه «محدودیت». «امروز پرچمِ استقلال هویتی و فرهنگی زنان در دست زنان ایرانی است، امروز بانوان ایرانی با حفظ حجاب، استقلال هویتی و فرهنگی خودشان اعلام و به دنیا صادر می‌کنند». (دیدار مداحان، 17اسفند 96). حرمت و هویتِ زن مسلمان در کانون خانواده تقویت می‌شود و در سایه حضور پررنگ و موثر به عنوان؛ دختر، زن، مادر و همسر در کانون خانه و خانواده زمینه ساز رشد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ملی جامعه خواهدشد. اسلام این هویت را به زن عطاکرد و انقلاب اسلامی ایران نیز این هویت و حرمت و شخصیت را به زن مسلمان ایرانی و خانواده برگرداند. این هنر انقلاب بوده و هست؛ که دامن زنِ عفیفه مسلمان را جایگاه عروج مردان بزرگ، تاریخ ساز و اثرگذار الهی گرداند، بازتاب آن حضور مردان شیردل در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی در آغاز انقلاب و حضور شهدای مدافع حرم دهه هفتادی و هشتادی در رویارویی با داعش است، برگ مردانی که از دامنِ پاک زنان و مادران بصیر و عاشق ولایت، پابه معراج نهادند. .[3]امروز دشمنان قسم خورده این نظام فهمیده‌اند که در جبهه نظامی نمی‌توانند به این انقلاب ضربه وارد کنند، از تمام داشته‌ها و ظرفیت های داخلی و خارجی استفاده می‌کنند و به طور دائم، مشغول توطئه چینی هستند هزینه های هنگفت خرج می‌کنند، تا این هویت را ابتدا از زن و سپس از خانواده بگیرند. وقتی جایگاه زن در خانواده متزلزل شد اساس خانواده از هم می پاشد و در چنین شرایطی جامعه اسلامی آسیب پذیر می‌شود. «امروز دشمن بیدار و آگاه، با تغییر در سبک زندگی مردم و ترویج «سبک زندگی غربی»، خانواده را به سمت «مصرف‌گرایی و اسراف»، «رفاه طلبیِ افراطی و اشرافیگری» برده و زیان‌های  بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به ما زده است). «بیانیه گام دوم انقلاب، 22بهمن 97). اما از آنجا که ملت ایران، ملتی آگاه، غیور، اثرگذار، مقاوم و مقتدر است؛ با بهره گیری از آموزه های ناب الهی برای حفظ حرمت خانواده اسلامی و جایگاه قدسی زن، دست مستکبران را از دست اندازی و تعدی کوتاه خواهدکرد. ملت ایران هرگز اجازه نخواهدداد که دشمن با رواج «ماده زدگی»، «ابتذال گرایی» و یک کلمه «از بین بردن هویت و حرمت خانواده و زن مسلمان ایرانی»، بیش از این به اسلام و انقلاب ضربه بزنند. 🖋آمنه عسکری منفرد 📝ادامه دارد... @ghalamnegaremonfared
📝ادامه‌ی مطلب [4].برای رسیدن به این آرمان یکی از راهکارها، «تقویت روح خودباوری»، «قدرت توانستن و بزرگی» در آحاد جامعه، «در جهت تحصیل اقتدار» در برابر دشمن مستکبر خواهد بود. اگر زن مسلمان جایگاه و هویت خود را بشناسد و برای حفظ کیان خانواده تلاش کند و اجازه دست درازی به حرمتِ خویش و خانواده اش را هرگز نخواهدداد. اما متاسفانه امروز دشمن با استفاده از «ابزارهای رسانه‌ای نوپدید» که اهرم‌هایی برای تسلط بر فرهنگ جوامع دیگر می‌ باشد، با تمام قوا به میدان آمده است و با حضور موثر در «فضای مجازی یله و رها» خصوصیات فضای مجازی بیگانه، که به تعبیر رهبر انقلاب، «لغزشگاه و قتلگاهی» برای تخریب فرهنگ اصیل جامعه اسلامی و نفوذ و سلطه فرهنگی است (مراسم رحلت امام خمینی، 14 خرداد95 ) در پی اشاعه دادن فرهنگ منحط غربی است، تا از طریق نفوذ در این «فضای غیرمنضبط و رها و ولنگار» اقشار مختلف جامعه خصوصاً جوانان و از جمله دختران و بانوان این مرز و بوم، را مورد هجمه بی امان دشمنان داخلی و خارجی قراردهد و امروز کار به جایی رسیده است که نه تنها حرمت خانواده بلکه حرمت زن بازیچه دست این متجاوزان قرار گرفته است. اکنون استکبار جهانی آنچه را به عنوان «مفاد سند 2030 » برای جوامع تجویز کرده‌بود، به طور عملی در جامعه و خانواده وارد کرده است و تنها راه نجات از این گرداب،  «ایجاد مصونیت از طریق تعیین مرزهای روشن و مشخص» براساس آموزه های انقلابی و اسلامی و مقابله با ترویج سبک زندگی غربی است. [5].از این رو «مسئولین نباید بیکار بنشینند ومردم را بی‌پناه رها کنند، در حالی که عوامل مسلط بین المللی از لحاظ خبر رسانی و تحلیل داده ها، در فضای مجازی به شدت فعال هستند». (جلسه هیئت دولت،  2 شهریور 99).  اما در حال حاضر متاسفانه اهتمام لازم به خرج داده نمی‌شود؛ تا جایی‌که به بهانه «آزادی و تساوی حقوق زن ومرد»، حضور در ورزشگاه ها و یا کنسرتها، و یا تشکیل «کمپین‌های نه‌ به‌ حجاب اجباری»، ابتدا ذائقه سازی کرده و سپس دغدغه روز اکثر آحاد جامعه، به خصوص جوانان و بانوان را منحرف کرده است و نیرو و توان و انرژی که باید صرف اعتلای اهداف انقلاب گردد، در اختیار دشمن قرار گرفته تا« به بهانه دفاع از حقوق پایمال شده زن» جامعه را سمت ولنگاری و بی هویتی سوق دهند. حال اگر دولت اسلامی با «هدایتِ فرهنگی جامعه» به وظیفه قانونی و مسئولیت شرعی خود عمل کند وتوانِ خود را «صَرفِ اسلامی کردن فرهنگ»، «پایبند کردن مردم به دین». «اقامه معروف/ روح دینی» و «اخلاق اسلامی» گرداند و برنامه ریزی و مراقبت و نظارت دقیق حرکت فرهنگیِ جامعه در قِبالِ هجمه فرهنگی، صیانت از فرهنگ اسلامی و انقلابی را در کنار تامین اقتصاد و معیشت مردم، در دستور کار خویش قراردهد، جامعه اسلامی از «ولنگاری و ناامنی و بی‌تقوایی»به «امنیت اجتماعی» خواهد رسید. مفهوم امنیتِ اجتماعی این نیست که جسمِ انسان در جامعه، از تعرضِ دیگران محفوظ باشد، یا دارایی های مادی او در خطر نباشد، بلکه در کنار این نوع امنیت، امنیت‌های به مراتب مهمتر وجود‌ دارد که دولت اسلامی باید درباره آنها نیز احساس مسئولیت کند. به عنوان مثال؛ این که در جامعه، بستر برای وسوسه کردن و سوق دادن جوانان به سوی فحشا و منکرات فراهم باشد و کسانی که در این راستا تلاش کنند، یک تهدید جدی و نافیِ امنیت است (دیدار فرماندهان نیروی انتظامی، 6 اردیبهشت 94). امروز خواسته مهم ملت از همه مسئولین، خصوصاً دستگاه های فرهنگی دولت اسلامی این است که آغوش خود را به روی جوان های مومن انقلابی و حزب اللهی بازکنند. کسانی که با انقلاب موافق هستند و حاضرند در راه انقلاب فداکاری کنند( دیدار دانشجویان، 12 تیر 95). تا با «هدایت فرهنگی جامعه »،«ترویج فضائل دینی و صیانت از فرهنگ اسلامی و انقلابی، تقویت جناح فرهنگی مومن، نهی از منکر و امر به معروف»،«وسایل شرور و آفات» را از دسترس خارج کرده و با «مدیریت فرهنگی، مبتنی برمحفوظ ماندن مبانی انقلاب امنیت اجتماعی را به جامعه برگرداند.« َ لَیَنصُرَن اللهُ مَن یَنصُرُهُ اِنَّ اللهَ لقَوِیُ عزیز»خدا به کسی که دین او را یاری میکند، یاری میدهد. چرا که او سخت نیرومند و شکست ناپذیراست. (سوره حج ، آیه 40). 🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
انتشار در نشریه پرتو
میلاد سلاله‌ی پاک حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها)، حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) تهنیت باد. @ghalamnegaremonfared
🔖شکوفایی روزافزون خمینی عظیم [۱].«انقلاب‌ جمهوری‌ اسلامی ایران و امام‌خمینی دو پدیدهٔ انفکاک ناپذیر‌ند و تحلیل انقلاب اسلامی بدون شخصیت رهبر بزرگ آن ممکن نیست.» (بیانات رهبر انقلاب ۷۸/۳/۱۴). تحلیلگران تحولات سیاسی و اجتماعی جهان که مسائل انقلاب اسلامی را دائماً تعقیب می‌نمایند، به این واقعیت به انحای مختلف اعتراف میکنند که امام خمینی سنگ‌بنای اصلی این انقلاب بوده‌ است، تا جایی که اندیشمندان بزرگی چون (فرید هالیدی) استاد روابط بین‌الملل دانشگاه لندن، انقلاب اسلامی را عظیم‌ترین انقلاب تاریخ دانسته و آن را در پرتوعظمت شخصیت امام خمینی  معرفی می‌کند و معتقد است، دست‌های پر قدرت و فرمانده او بود که این امواجِ پرشکوه وقدرتمندِ انسانی را به شور و خروش وا داشت. [۲].امام خمینی بر مبنای افق‌ِ اندیشهٔ سیاسی که حاصل منطقیِ تفسیرِ عرفانی ایشان از هستی و معنای وجودی انسان است، «عنصرِ حیاتی شروع و استمرار جریان انقلاب اسلامی» بودند و بزرگترین تکیه‌گاه دنیاییِ ایشان همان «جمهور» بوده است وبرهمین اساس است که در جریان مبارزات سال ۴۲ ادعا می‌کنند که سربازان من در گهواره ها به سر می‌برند. این همه اقتدار و صلابت و شکوه در یک وجود زمینی چگونه متبلور گشته است، وقتی در میان انبوه اختناق حاکم با اتصال به منبع لایزال الهی فرمان شکست حکومت نظامی صادر می کند و زن و مرد، پیر و جوان، خرد و کلان به پا می خیزند و در بذل جان شیرین گوی سبقت را از یکدیگر می‌ربایند و این در حالی است که حتی بزرگانی از علما از خوف به خطر‌افتادن جان مردم و شکست نهضت، مخالفت می‌کردند.    [۳].به اعتراف تحلیلگران غربی، آنها از درک حقیقت انقلاب‌اسلامی و تفکر بسیار عمیق امام خمینی عاجز مانده‌اند، تا جایی که معجزه انقلاب اسلامی ایران را یک «واقعیت بی تعریف » نامیده و اذعان می‌کنند که امام‌ خمینی، در تعریف وتعیینِ اهداف انقلاب، رهبری جریان مبارزه، مواجهه با قدرت‌های افزون طلب وتاکتیک‌ها وروش‌های حفظ واستمرارِ دستاوردهای انقلاب اسلامی، دارای «دکترینِ سیاسیِ ویژه و منحصر به‌فردی» بودند که انقلاب را از قواعد انقلاب‌های دیگر چون انقلاب روسیه و فرانسه خارج می‌کند و غرب چاره‌ای ندارد جز اینکه بپذیرد، انقلابِ ایران حتی از لحاظ انگیزه های اصلی ایجاد آن منحصر به فرد و کاملاً جدا از سایر انقلاب‌هاست. [۴]. اکنون که چنین نعمتی در گستره جهانی در اختیار ماست، وظیفهٔ ما «حفظ هویت» این انقلاب است. انقلاب اسلامی یک واقعیت اجتماعی، قدسی و ملکوتی دارد که به واسطهٔ همین هویت «زنده» است و «استمرار» دارد.هدف و شأن انقلاب، به وجود آوردن «جامعه‌ای بر اساس احکام الهی» است که در آن، هم «سعادت دنیا» و «قدرت مادی» هست، هم «سعادت آخرت» و«قدرت معنوی». انقلاب در پیِ تبدیل شدنِ ایران به «الگوی کاملِ نظامِ پیشرفتهٔ اسلامی» و آن‌گاه، ایجادِ «تمدن نوینِ اسلامی» است.» (بیانیه گام دوم انقلاب ۹۷/۱۱/۲۲). اگر جامعه‌‌ای احساس‌هویت نکرد، حتی صداهای بلند تحکم‌آمیز او را مغلوب خواهد کرد. آن که ایستادگی می‌کند، به دلیل احساس هویت ملی، دینی، انسانی و شرف است. «امروز جامعهٔ اسلامی ایرانیِ ما یک «هویت‌ ریشه‌دار» و تاریخی و قوی و قابل استقامتی دارد که باید به جوانان منتقل کنیم.  جوانِ انقلابیِ با‌هویت؛ باید پر‌انگیزه، هوشیار، امیدوار، با‌‌فکر و اندیشه‌ورز، شجاع و فداکار، مصمم، متدین، پارسا و پاکدامن، دارای اعتماد‌به‌نفس، فعال، پرکار و پراثر باشد.» (بیانات رهبر انقلاب۹۵/۲/۱). [۵]. پیام انقلاب‌اسلامی، «احیای هویتِ اسلامی»  در میان ملت های مسلمان است واین  تقابل فرهنگی،تهدیدِ مهلکی برای نظام سلطه به شمار می‌آید واکنون که سی وچند سال ازعروج ملکوتی امام (رحمت‌الله) می‌گذرد، علیرغم توطئه‌های طراحی‌ شده و به‌ روز سردمداران کفر و استکبار و ایادی داخلی و خارجی آنها چراغ پرفروغ اندیشه و افکار متعالی امام کبیرمان، بیش از پیش روشنگر راه تمام مومنان و آزادی‌خواهان جهان گردیده‌است. نمونه بارز آن حضور پرشکوه ملت‌های بزرگ جهان در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و قدس عزیز که به فرموده امام پاره‌‌تن اسلام است مشاهده می شود؛ آنجا که حتی در قلب آمریکا به دفاع از مظلوم برخاسته و پرچم کفر را به آتش می‌کشند. تحولات جاری دنیا خصوصاً بیداری اسلامی هر روز بیش از پیش حاکی از آن است که گسترش دامنه «نفوذ ایده‌ها و اندیشه‌های خمینی کبیر» بوده و بی‌تردید روح خدا تا وصول انقلاب‌ عظیم اسلامی به اهداف بلند و متعالی رسالت تاریخی امام در کالبد نائب بر حق امام عصر و امت فداکارش به حیات خود ادامه خواهد داد و اساساً باید گفت: «این انقلاب بی نام خمینی در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست.» و «از این پس نیز، دنیا شاهد شکوفایی روزافزون «اندیشه وهویتِ خمینی کبیر» در «کالبدِ هویتِ انقلابیِ ملت ما» خواهد بود.  🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷«زن، زندگی، آزادی» یعنی؛ 🇮🇷 دختر «بااستعداد، نجیب و باحیای» دیروز کشورم، درسایهٔ «امنیتِ کشورِ مستقل و مقتدر ایران اسلامی»؛ با تکیه بر آموزه‌های آزاداندیشی اسلامی، در برابر همهٔ هجمه‌های آزادی غربی ایستاد، تا امروز در کسوتِ زیبندهٔ مادری صبور، متین، عفیف، نجیب، هوشمند در نهایت اقتدار، با «هدایت الهی» مفتخر به دریافتِ مدال «دانشجوی نخبه» در کلام «ولی امر‌ مسلمین جهان» گردد. 🇮🇷هَنیئًا لَکِ... 🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
🔖الگوی سوم، زن نه شرقی، نه غربی در ادبیات انقلابی اسلامی، هر زمان سخن از الگوی مطلوب زن به میان می‌آید، ناخودآگاه نام حضرت فاطمۀ زهرا (سلام الله علیها) به ذهن متبادر می‌شود، اما چگونه می‌توان گفت ایشان، الگوی زنان، خصوصا زنان انقلاب اسلامی قرارگرفتند؟ تا جایی که مقام «الگوی سوم؛ زن نه شرقی، نه غربی» را بتوان برای بانوان این سرزمین متصور شد.      [۱]. الگو واژه‌ای کلیدی است که می‌توان با تبیین مفهوم آن، مفاهیم تقلید، اقتدا، اطاعت را به علت ارتباطشان با واژۀ الگو برای آن بکار برد. «گاهی از بعضی مردم که در جستجوی مرجع تقلید هستند، این کلمه را می‌شنویم که: «می‌گردیم کسی را پیدا کنیم که آنجا سَر بِسپاریم «تقلید اگر شکل «سرسپردن» پیدا کرد، هزاران مفسده پیدا می کند.» ( شهید مطهری، مجموعه آثار، ج۲۰،ص۱۷۳). حقیقتا تقلید کورکورانه، زیانبار و مفسده‌آمیز است و آنچه امروز دشمن با کمک رسانه‌های بیگانه «تلویزیون، ماهواره، شبکه‌های مجازی طراحی و مهندسی شده" با جدیت تمام دنبال می‌کند، اولا  الگو‌سازی برای خانواده‌های ایرانی و ثانیا  مسخ کردن زنان و دختران ما از راه  ایجاد باورهای غلط و تقلید کورکورانه  است. نمود بیرونی این تفکر در تغییر سبک زندگی، بینش، منش و رفتار افراد جامعه قابل مشاهده است؛ تا جایی که حتی نوع کلماتی که از آنها صادر می‌شود سراسر تقلید و پیروی محض است، تقلیدِ بدون آگاهی و شناخت. هدف اصلی  دشمن  از این تسخیر، بی‌هویت کردن زن مسلمان ایرانی، به‌عنوان رکن اصلی خانواده و از بین بردن بنیان خانواده برای وارد کردن ضربۀ نهایی در جهت از پای نشاندن انقلاب و برکندن ریشه‌های آن است . اما تبعیتی که بدون شناخت قبلی و انتخاب آگاهانه باشد، قابل تأیید نبوده و از دید قرآن نیز مذموم است. «پروردگارا! ما مهتران و بزرگان خویش را فرمان بردیم و آنان ما را گمراه ساختند.» (سوره مائده ،آیه ۱۰۴) و اگر این پذیرش بدون تقلید و بر پایۀ شناخت باشد، نه تنها مذموم نیست، بلکه ضرورتی اجتماعی است که در قرآن و روایات نیز به آن توصیۀ اکید شده است.«لَقَد کان لَکُم فیٖ رَسولُ الله أُسْوَةٌ حَسَنه»(سورۀ احزاب، آیۀ ۲۱). [۲].حال سوال اینجاست که الگوی مطلوب زن کدام است؟ «درارتباط با نقش زن در تاریخ از دیدِ شهید مطهری، تقسیم سه‌گانه‌ای قابل‌تطبیق است که عبارتند از: الف) شئ گران‌بهای بدون نقش؛ زنی که همچون شئ قیمتی در اختیار  همسر و فرزندان است، ولی در جامعه نقش مستقیمی ندارد. ب) شخص بی‌بهای دارای نقش؛ زنی که در جامعه  نقش مستقیم دارد، ولی به دلیل عدم رعایت حریم و ارتباط ارزان با مردان، قدر و قیمتی ندارد. پ) شخص گران‌بهای دارای نقش؛ زنی که در ادارۀ خانواده می‌کوشد و در عین حال در جامعه حضور سازنده دارد. وی به دلیل وفاداری به شوهر و حریم نگهداری در ارتباط با مردان، قیمت و منزلت دارد.» (شهید مطهری ،مجموعه آثار ،ج ۱۷،ص ۳۸۹). [۳]. آنچه به عنوان الگوی مناسب برای زن مسلمان متصور است، «حرکت جهادی، انقلابی» برخاسته از «عقلانیت، محبت و عاطفه‌ی مادری و همسری» است. تا آنجا که او را به جایگاه ارزشی می‌رساند. «زن در تعریف غالباً شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی و در تعریف غالباً غربی، به مثابۀ موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد. ابزاری جنسی، برای مردان در خدمت سرمایه‌داری جدید است، معرفی می‌شد. شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، زن نه شرقی و نه غربی است. زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش روی زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، «عفیف، محجبه و شریف» بود و در عین‌حال در متن مرکز بوده و در عرصۀ سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد. زنانی که اوج احساس و لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد شهادت و مقاومت  درآمیختند، و مردانه‌ترین میدان‌ها را شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند.» ( امام خامنه‌ای، اسفند ۹۱ در کنگرۀ ملی هفت هزار زن شهید کشور). و این مهم برای «زنِ مسلمانِ نه شرقی و نه غربی» با الگو گرفتن از حرکت  انقلابی بانوی بزرگ اسلام، حضرت صدیقۀکبری «سلام الله علیها» حاصل می‌شود. 🖋آمنه عسکری منفرد 📝ادامه دارد... @ghalamnegaremonfared
📝ادامه‌ی مطلب [۴]. بانوی انقلابی به عنوان الگوی سوم در متنِ انقلاب اسلامی خوش درخشید. آنجا که با دستان پرصلابت خود لباسِ رزم را عاشقانه بر تن جوان رعنای خویش کرده و او را آگاهانه و عارفانه به قربانگاه می‌فرستد. بانوی انقلابی در عرصۀ جهاد، بزنگاه را در زمان خود تشخیص داد و به‌ موقع وارد شد. دشمن را شناخت و در برابر او با تمام هستی‌اش صف‌آرایی کرد و هر جا که جبهه را خالی دید، غیرتمندانه عَلَم روشنگری را برای اعتلای حق برافراشت. درحقیقت او با طلوع فجر انقلاب بالغ شده و گوهر ناب زینبی وجودش با برافراشتن پرچم دفاع از حریم حرم وروشنگری «کَلِمَة الله هِیَ العُلیا» متبلور شده است. در مهمترین و بزرگترین بزنگاه تاریخ، با شناسایی اولویتها برای تبیین اهداف انقلاب، شجاعانه درصدد جریان سازی اجتماعی برمی‌آید و در راه دفاع ازحریم حرم به پاخاسته و ثمره‌ی عمرش را هزینه می‌کند. او به معنی واقعی کلمه به کلام مقتدایش دل سپرد که فرمود: «ما مأمور به تکلیف هستیم، نه نتیجه» ( امام خمینی رحمت الله علیه). چرا که او می‌داند «هرانسانی را لیلة القدری است که در آن ناگزیر از انتخاب می‌شود.» (شهید مرتضی آوینی، فتح خون، ص ۵۰).  اینک  این تو و این میدان! بر تو زن مسلمان انقلابی فرض است که با فعالیت مجدانه، جهادگونه، دشمن شناسانه و با غیرتی برخاسته از عقل وبصیرت، لیله‌ی قدرت رابشناسی و در صحنه‌ی جهاد حاضر شوی، چرا که دشمن درحال تخریب و وارونه‌سازی باورهاست، جنگی بی‌امان که تقابلِ روایات دروغ و حقیقت است. اکنون بار دیگر امام تو را به روشنگری فراخوانده است…. تو خود ببین که درکجا ایستاده‌ای؟ در میانۀ میدان جنگ و  آمادۀ جهاد، لباس رزم بر تن‌ کرده‌ای یا درحاشیه به انتظار…. 🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
انتشار در صفحه‌ی اول شماره‌ی ۱۱۰۸ نشریه پرتو، تاریخ ۱۴دی ۱۴۰۱ @ghalamnegaremonfared
انتشار در شماره‌ی ۵۰۸، نشریه‌ی ۹ دی تاریخ ۲۵ دی ۱۴۰۱ @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝دوازده نفر بودند که رفتند قله را آزاد کنند. محمود اخلاقی شهید شد.علی آقا هم زخمی شد. وقتی برگشتیم علی آقا گفت: «می‌دونم چرا شهید نشدم... وقتی می‌رفتیم بالای قله، یه چشمه آب دیدم. باخودم گفتم: وقتی برگشتیم، اینجا آب‌تنی می‌کنم. همین تعلق به دنیا، باعث شد زخمی بشم، ولی...» 🕊 🕊 🇮🇷«شهید علی آقا ماهانی...» تولد:1336/کرمان شهادت:1362/والفجر3 رجعت پیکر مطهر:1376 🇮🇷قسمتی از وصیت‌نامه شهید ماهانی: «راه را که انتخاب کردی دیگر متعلق به خودت نیستی. اگر قرار است درد بکشی؛ بکش. اما آه و ناله نکن. وقتی آه و ناله کردی؛ متعلق به دردی نه به راه...» @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 ما و افسانهٔ خودکار ۵ ریالی جنابِ‌ نخست‌‌وزیر «به مناسبت فرار شاه و جاگذاشتن هویدا» ✍️نساء خلیلی، عضو تحریریه مجتهده امین شما هم شنیده‌اید که قدیمی‌ها می‌گویند، در دادگاه انقلاب از هویدا پرسیدند در سیزده سال نخست‌وزیری خود چه کردی؟ هویدا هم گفت: «قیمت خودکار بیک را ۵ ریال ثابت نگه داشتم.» فکرش را هم نکنید، این گفتگو فقط افسانه است. ادامه گفت‌وگو را چطور، آن را هم شنیدید؟ به او می‌گویند که تو تورم را از ۰.۳ درصد به ۲۵ درصد رساندی! قیمت غذا و مسکن ۲۵ برابر شده است! و هویدا می‌گوید: «من غذا و ملک را نگفتم. خودکار را گفتم. چون کسی درس نمی‌خواند، کسی خودکار نمی‌خرید». هرچند از این گفت‌وگو، هیچ صوت و فیلمی وجود ندارد؛ امّا بخشی از واقعیت در قالب افسانۀ دادگاه درآمده است. حقیقت‌ این است که خودکار بیک نه سیزده سال بلکه بیست سال با قیمت ثابت فروخته شد. شما هم مثل من فکر می‌کنید، رمز موفقیت این کارخانه چه بود؟ بهتر است که از زبان مالک کارخانۀ بیک بشنویم. علی‌اکبر رفوگران در خاطرات خود می‌گوید که «در اوایل ورود خودکار بیک به ایران، قمیت برای مصرف‌کننده ۹ ریال تمام می‌شد؛ امّا بعد از اینکه خط تولید خودکار بیک در ایران شروع به کار کرد، قیمت را به ۵ ریال کاهش دادیم و با بهبود خط تولید و افزایشِ خط تولید برای ۲۰ سال قیمت ثابت ‌ماند». آفرین به این کارخانه که قیمت را ثابت نگه داشته بود. امّا همۀ قمیت‌ها مانندِ خودکار ثابت باقی مانده بود؟ جواب را از محمدرضا پهلوی در سخنرانی اجلاس مجلسین سال ۱۳۵۲ می‌شنویم: «در حال حاضر بهای کالاهای اساسی نسبت به دو سال قبل بدین قرار است: گندم ۳۲۰ درصد، شکر ۳۰۸ درصد، سیمان ۳۰۰ درصد، پشم ۲۲۰ درصد، آهن‌الات ۲۰۰ درصد، پوست و چرم ۲۰۰ درصد و مواد پلاستیکی تا ۴۰۰ درصد». در عرض یکسال، قیمت‌ها ۷۰۰ درصد افزایش یافته بود، «قیمت زمین ۲ هزار درصد اضافه شد». (روزنامه اطلاعات، ۱ شهریور ۲۵۲۶) پس ثُبات قمیت‌ها در دوره جنابِ نخست‌وزیر جز افسانه چیز دیگری نیست؛ وضعیت سواد چطور؟ آن هم افسانه است. در دوران محمدرضا، وضعیت باسوادهای خودکار به دست چگونه بود؟ این جمله هم افسانه است که کسی درس نمی‌خواند؟ جالب است بدانید که طبق سرشماری سال ۱۳۵۵ خورشیدی، از کل جمعیت ۲۷.۱ میلیون نفری ۶ ساله به بالا، ۱۴.۲۵ میلیون نفر بی‌سواد بودند. یعنی ۵۲.۵ درصد ایرانیان بی‌سواد بودند. سن را بالاتر می‌آوریم؛ مردان ۱۵ ساله به بالا، ۹.۵ میلیون نفر بودند و ۴۷.۹ درصد آن‌ها سواد داشتند. جمعیت زنان ۱۵ ساله به بالا، ۹.۲ میلیون نفر بود که تنها ۲۴ درصد آن‌ها باسواد بودند. (همه‌پرسی‌های رژیم شاه، بهمن خدایی، ص ۱۷۲). پس تعداد بی‌سوادها وحشتناک بوده است. حالا به نظر شما در ایران سال ۱۳۵۵، خودکار چقدر کالای ضروری است؟ قیمت آن ثابت باشد یا نباشد، نشان از موفقیت اقتصادی پهلوی است؟ @AFKAREHOWZAVI
26 دی یادآور فرار ذلت بار محمد رضا پهلوی از ایران است. @ghalamnegaremonfared
🔖۲۶دی ماه، طلیعه‌ی پیروزی با روشن شدن جرقه های اولیه انقلاب و فشار نیروهای مخالف رژیم و هماهنگی قیام های مردمی به رهبری امام خمینی (س) و کشتار 17 شهریور و برگزاری مراسم چهلم های مختلف شهدا در تهران، تبریز، اصفهان، مشهد و ... و اعتصاب کارگران شرکت ملی نفت و چاپ مقاله توهین آمیز احمد رشیدی مطلق علیه امام، کنترل امنیت کشور از دست نیروهای رژیم و حتی حکومت نظامی خارج شد و پایه های اقتدار رژیم 2500 ساله شاهنشاهی سست شده و منجر به فرار شاه گردید. امام خمینی (رحمت الله علیه)فرار شاه را اولین مرحله پیروزی خواندند و این واقعه را در حرکت تکاملی ملت مهم دانستند. امام از فرار شاه با عنوان «طلیعه‌ی پیروزی» یادکردند و فرمودند:«رفتن شاه، پیروزی نیست بلکه طلیعه‌ی پیروزی است. و البته این طلیعه را من به ملت ایران تبریک عرض می‏کنم و باید توجه داشته باشند که همان طوری که طلیعه پیروزی است، طلیعه خلع سلطه اجانب است‏.» (صحیفه امام، ج ‏5، ص 484) بعداز فرار شاه حضرت امام (رحمت‌الله علیه) می فرماید: «شما ملت شجاع و ثابت قدم به ملت های مظلوم ثابت کردید که با فداکاری و استقامت می‏ توان بر مشکلات هر چه باشد غلبه کرد و به مقصد- هر چه دشوار باشد-رسید.» (همان؛ ص: 486) @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۷دی ماه سالگرد شهادت نواب صفوی 📌رهبر انقلاب می‌‌فرماید: «عنصری که اولین‌بار در روح من و در ذهن من یک هیجان سیاسی انقلابی و حالت علاقه به مبارزه برای خدا و اسلام به وجود آورد، شهید نواب صفوی بود.» 📌سیدمجتبی نواب صفوی، سید محمد واحدی، خلیل طهماسبی و مظفرعلی ذوالقدر پس از ترور ناموفق نخست‌وزیر حسین علاء در اعتراض به پیمان استعماری سنتو بامداد ۲۷ دی ماه ۱۳۳۴ مصادف با شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در پادگان عشرت‌آباد تیرباران شدند و به شهادت رسیدند. @ghalamnegaremonfared
دست‌خط امام خامنه‌ای در تجلیل از شهید نواب صفوی: «سلام بر آن پیشاهنگ جهاد و شهادت در زمان ما.» @ghalamnegaremonfared