هدایت شده از فقه و احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢‼️ برای کنترل #جمعیت کشور فقط در مشهد سه میلیون و هشتصد هزار زن ایرانی(فقط درمشهد) را #عقیم کردند😱
♦️این کلیپ رو از دست ندهید .
🔺تبیین و تشریح مختصری از اتفاقات و خسارت سنگین کنترل جمعیت ایران در دهه هفتاد
#فرزند_آوری
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 به ما گفته بودن مادرها رو عقیم کنید ولی جایی گزارش ندین! 😱
🚫 این فیلم روایتگر یک جنایت بزرگ در سال های أخیر تو همین مملکت عزیز است😔
📛 جنایت و خیانتی که به رهبری سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی WHO و تبعیت محض وزارت بهداشت به بهترین نحو ممکن اجرا شد.
💠 مخفی کاری حقایق و عوارض دارو
💠 عقیم سازی مخفیانه
💠 تحمیل و إجبار مردم و محروم کردن از خدمات
💠 طرحی برای کاهش #جمعیت ایران در جنگی بیوتروریستی
💠 مسؤلیت نمکی، ملکی، مرندی، ولایتی... و مافیای دارو
💠 کار را خواستهی ولایت جلوه داده و پیش بردند و مخالفان ولو در تراز عارف بزرگ علامه طهرانی ره را متهم به ضدیت با #ولایت_فقیه کردند!
💠 پادوهای رسانه و حوزوی بیخبر ملعبه دست مکاران شدند.
💠 از مراجع با فریب کاری فتوا و جواز گرفتند با دروغ برگشت پذیری عقیمی ها...
⚠️ احتمالاً ده سال دیگه یه مستند بسازن در مورد فتنه کرونا ...
#فرزند_آوری
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چند بار باید آمریکاییها عهد شکنی کنند تا باورمان بیاید؟!
🛑 #کلیپ فوق نشان میدهد چطور سر #هاشمی_رفسنجانی کلاه گذاشتند ...
#روحانی
╭═══════๛- - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰๛- - - - -
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ببینید | جملاتی عجیب در کتاب #حسن_روحانی !!
💢 راه پیشرفت، در نگاه تفکر #غربگرا
😳 دیگر توسعه با خودکفایی، #استقلال و انزوا محقق نمیشود!
____________________________
برشی از سخنرانی حجت الاسلام راجی مدیر اندیشکده راهبردی سُعَداء
╭═══════๛- - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰๛- - - - -
#داستانهای_شگفت
۴۷ - نجات از قبر پس از دفن
ـــــــ ــ ـــ ـ ـــ ـــ ـــ ــ ـ ــ ــ ـــ ـ ـ
فاضل محترم آقا میرزا محمود شیرازی - که داستانهایی از ایشان نقل گردید - فرمودند که مرحوم آقا سید زین العابدین کاشی - اعلی اللّه مقامه - را در کربلا خادمی بود تبریزی ( بنده نامش را فراموش کرده ام ) و اهل تقوا و صلاح و سَداد بود.
نقل کرد که قبل از مجاورت کربلا در خارج شهر تبریز نزدیک قبرستان، قهوه خانه داشتم و شبها را همانجا می خوابیدم.
شبی هوا سخت سرد بود و من درب قهوه خانه را محکم بستم و خوابیدم، ناگاه کسی در را به سختی کوبید.
برخاستم در را باز کردم آن شخص فرار کرد.
مرتبه دوم در را سخت تر کوبید، آمدم در را گشودم باز فرار کرد.
گفتم البته این شخص امشب مزاحم من شده پس چوبی به دست گرفتم پشت در نشستم و آماده شدم تلافی کنم؛
تا مرتبه سوم در را کوبید در را گشودم و او را تعقیب کردم تا وارد قبرستان شد و در نقطه ای محو گردید؛ پس در همان محل توقف کردم و متوجه اطراف شدم و از او تفحص می کردم، بعد خیال کردم شاید پنهان شده همانجا خوابیدم به قصد اینکه اگر پنهان شده ظاهر شود.
چون خوابیدم و گوشم را به زمین گذاشتم ناگاه صدای ضعیفی شنیدم که شخصی از زیر خاک ناله می کند، متوجه شدم که قبر تازهای است که طرفِ عصر کسی را آنجا دفن کرده اند و دانستم که سکته کرده بوده و در قبر بهوش آمده، پس برایش رِقّت کردم و به قصد خلاصی او خاکها را برداشتم و لَحَد را برچیدم.
شنیدم که می گفت کجا هستم ؟!
پدرم کجاست ؟!
مادرم کجاست ؟!
پس لباس خود را بر او پوشانیدم و او را بیرون آورده در قهوه خانه جای دادم ولی او را نشناختم تا بستگانش را خبر کنم، آهسته آهسته از او پرسش می کردم تا محله و خانه او را دانستم و از قهوه خانه بیرون آمده همان شب پدر و مادرش را پیدا کردم و آنها را خبر دادم؛ پس آمدند و او را به سلامتی به خانه بردند ، آنگاه دانستم که آن شخص کوبنده در، مأمور غیبی بوده برای نجات آن جوان .
🇯 🇴 🇮 🇳
https://eitaa.com/mabaheeth/48080
╭═══════๛ - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - -
هدایت شده از مباحث
🌨 برف هم به #زیارت آمد و رویش سپید شد ...
❄️ تصاویری زیبا از حال و هوای حرم مطهر رضوی علیه آلاف التهیة و الثناء
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى🤲
الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ
وَ حُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ
وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرى
الصِّدّیقِ الشَّهیدِ✨
صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً
مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً
کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَد مِنْ اَوْلِیائِکَ
اللهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجّل فرجهم
╭═══════๛- - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
│✨ @Nafaahat
│📖 @feqh_ahkam
│💌 @arame_janam
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - - -
⎚ سیری در #سیره_ائمه_اطهار علیهم السلام | ۱۲
╭ ─━─━─• · · · · · ·
❒ مسأله ی ولایتعهد امام رضا علیه السلام (1)
◣ رفتار عباسیان با علویین
◣ مسأله ی ولایتعهد امام رضا علیه السلام و نقلهای تاریخی
◣ مأمون و تشیع
◣ نظر شیخ مفید و شیخ صدوق
◣ احتمال دوم
◣ نظر جرجی زیدان
◣ احتمال سوم
◣ مسلّمات تاریخ
╭═══════๛- - - ┅┅╮
│📳 @Mabaheeth
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - - -
مسأله ی ولایتعهد امام رضا علیه السلام (1)
───── • ◆ • ─────
بسم الله الرحمن الرحیم
بحث امروز ما یك بحث تاریخی و از فروع مسائل مربوط به امامت و خلافت است و آن، مسأله ی به اصطلاح ولایتعهد حضرت رضا علیه السلام است كه مأمون ایشان را از مدینه به خراسانِ آن وقت (به مرو) آورد و به عنوان ولیّ عهد خودش منصوب كرد؛ و حتی همین كلمه ی «ولیعهد» یا «ولیّ عهد» هم در همان مورد استعمال شده، یعنی این تعبیر تنها مربوط به امروز نیست، مربوط به همان وقت است، و من از چند سال پیش در فكر بودم كه ببینم این كلمه از چه تاریخی پیدا شده؛ در صدر اسلام كه نبوده، یعنی اصلاً موضوعش نبوده، لغتش هم استعمال نمی شده؛ این كار كه خلیفه ی وقت در زمان حیات خودش فردی را به عنوان جانشین معرفی كند و از مردم بیعت بگیرد، اول بار در زمان معاویه و برای یزید انجام شد، ولی این اسم را نداشت كه برای یزید بیعت كنید به عنوان «ولیّ عهد». در دوره های بعد هم یادم نیست [این تعبیر را] دیده باشم با اینكه به این نكته توجه داشته ام. ولی در اینجا می بینیم كه این كلمه استعمال شده است و همواره هم تكرار می شود؛ و لهذا ما نیز به همین تعبیر بیان می كنیم چون این تعبیر مربوط به تاریخ است؛ تاریخ به همین تعبیر گفته، ما هم قهراً به همین تعبیر باید بگوییم.
نظیر شبهه ای كه در مسأله ی صلح امام حسن علیه السلام هست، در اینجا هم هست؛ با اینكه ظاهر امر این است كه اینها دو عمل متناقض و متضاد است؛ زیرا امام حسن علیه السلام خلافت را رها كرد و به تعبیر تاریخ- یا به تعبیر خود امام- تسلیم امر كرد یعنی كار را واگذاشت و رفت، و در اینجا قضیه برعكس است؛ قضیه، واگذاری نیست، تحویل گرفتن است به حسب ظاهر.
ممكن است به نظر اشكال برسد كه پس ائمه چه كار بكنند؟ وقتی كه كار را واگذار می كنند مورد ایراد قرار می گیرند، وقتی هم كه دیگران می خواهند واگذار كنند و آنها می پذیرند باز مورد ایراد قرار می گیرند. پس ایراد در چیست؟
ولی ایراد كنندگان وجهه ی نظرشان یك امری است كه می گویند مشترك است میان هر دو، میان آن واگذار كردن به دیگران، و این قبول كردن از دیگران در حالی كه دارند واگذار می كنند.
می گویند در هر دو مورد نوعی سازش است، آن واگذار كردن، نوعی سازش بود با خلیفه ی وقت كه به طور قطع به ناحق خلافت را گرفته بود، و این قبول كردن- كه قبول كردن ولایتعهد است- نیز بالاخره نوعی سازش است.
كسانی كه ایراد می گیرند حرفشان این است كه در آنجا امام حسن علیه السلام نباید تسلیم امر می كرد و به این شكل سازش می نمود بلكه باید می جنگید تا كشته می شد، و در اینجا هم #امام_رضا علیهالسلام نمی بایست می پذیرفت و حتی اگر او را مجبور به پذیرفتن كرده باشند می بایست مقاومت می كرد تاحدی كه كشته می شد.
حال ما مسأله ی ولایتعهد را كه یك مسأله ی تاریخی مهمی است تجزیه و تحلیل می كنیم تا مطلب روشن شود.
درباره ی صلح امام حسن علیه السلام قبلاً تا حدودی بحث شد.
اول باید خود ماجرا را قطع نظر از مسأله ی حضرت رضا علیهالسلام- كه [چرا ولایتعهدی را] قبول كرد و به چه شكل قبول كرد- از نظر تاریخی بررسی كرد كه جریان چه بوده است.