eitaa logo
📚📖 مطالعه
71 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1هزار ویدیو
82 فایل
﷽ 📖 بهانه ای برای مطالعه و شنیدن . . . 📚 توفیق باشه هر روز صفحاتی از کتاب های استاد شهید مطهری را مطالعه خواهیم کرد... و برخی کتاب های دیگر ... https://eitaa.com/ghararemotalee/3627 در صورت تمایل عضو کانال اصلی شوید. @Mabaheeth
مشاهده در ایتا
دانلود
📚📖 مطالعه
#کتاب_صوتی #خون_دلی_که_لعل_شد "خاطرات حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای مدظله العالی از زندان
"خاطرات حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای مدظله العالی از زندان ها و تبعید دوران مبارزات انقلاب" ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │💌 @arame_janam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
Part19_خون دلی که لعل شد.mp3
13.55M
🎧 کتاب صوتی | قسمت پایانی 🩸خون دلی که لعل شد " حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای مدظله العالی از زندان ها و تبعید دوران مبارزات انقلاب" ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │💌 @arame_janam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی 89.mp3
11.63M
۸۹ 🔺من نمیدانم چقدر زنده میمانم، - چکار کنم، که زودتر به قلب سالم و باطن انسانی برسم؟ @Ostad_Shojae —— ⃟‌ ——————— 🤲 اللّٰهم عجّل لولیّک الفرج ╭═══════๛- - - ┅┅╮ │📳 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای نشستگان در مقابل خانه خدا، به ایستادگان در مقابل دشمنان خدا دعا کنید... ❣ —— ⃟‌ ———————— 🤲 ╭═══════๛- - - ┅┅╮ │📳 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی مطلب حضرت آقا را در خطبه های نماز جمعه زمان رئیس جمهوری شان تقطیع و بریده به عرض امام خمینی سلام الله علیه می رسانند، تا ایشان را تخریب کنند و از چشم امام (رضوان الله تعالی علیه) بیاندازند، و جالب اینکه عوامل نفوذی در دفتر امام (ره) نیز اجازه ملاقات برای رفع ابهام نمی دهند. اما بشنوید رفتار رفسنجانی را که احتمالاً فکر کرد دیگر کار حضرت آقا تموم است و آتش بیار این اختلاف شد و خوشحالی می کرد و شعله ور می کرد اختلاف را ... اللهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم ┅─────────── ╭═══════๛- - - ┅┅╮ │📳 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
Bashgahe Badansazi.mp3
35.53M
🔰 جلسه افتتاحیه شذرات مدرسه تعالی * علت تراکم بیشتر بقاع متبرکه در مناطق خاصی از ایران [3:38] * زیر سوال رفتن مبانی روانشناسی غرب با نظریه دو بُعدی بودن انسان [14:50] * متفاوت بودن مراتب وجودی انسان و اقتضائات هر نشئه: «وَ قَدْ خَلَقَكُمْ أَطْوَارً» [16:21] * علامه طباطبایی مردی راه یافته به بهشت ذات [20:35] * اصلی‌ترین گام سلوکی عمل به دستورات و ظواهر شریعت است؛ به عاقل‌نمایان مخالف تعبد، توجه نکنید. [23:35] * لزوم جمع بین تعبد و تعقل و حکایتی در این باب از یک فیلسوف [25:29] * علامه حسن زاده: من از دین درآمدم و دوباره دین را قبول کردم. [29:35] * نقد علامه طباطبایی به برخی از مطالب کتاب بحارالانوار [34:14] * اشاره به ارزش عقل در آیه ۱۶۵ سوره مبارکه نساء [36:00] * پاسخ به شبهه‌ی «دلت پاک باشه» [42:20] * وسواس، از آسیب‌های تعبد بدون تعقل [43:55] * «اتحاد عقل و عاقل و معقول» قله مباحث ملاصدرا [56:38] * علم خلق کننده روح برزخی است و عمل، بدن برزخی را می‌سازد. [1:00:15] * انسان بی‌نماز، لال از دنیا می‌رود. [1:06:00] * مدرسه تعالی، نمونه یک باشگاه بدنسازی اخروی است. [1:07:59] * خاطره پدر آرمان علی وردی از اخلاص این شهید [1:13:00] * خبر دادن شهید آرمان از نحوه شهادت خود [1:14:42] * حکمت تری چشم مومن در وقت جان دادن، دیدن اهل بیت (علیهم السلام) است. [1:20:30] * خواب علامه طباطبایی درباره شهید مطهری و جایگاه ایشان [1:23:45] ⏰ مدت زمان: ۱:۲۶:۵۵ 📅 ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ 🤲 اللّٰهم عجّل لولیّک الفرج ╭═══════๛ │📳 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛
اللّٰهم صلِّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم علیه السلام 📿 —— ⃟‌ ———————— 🤲 اللّٰهم عجّل لولیّک الفرج ╭═══════๛- - - ┅┅╮ │📳 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚📖 مطالعه
#خطبه_اول | ۴ أنْشَأ الْخَلْقَ إنْشاءً وَ ابْتَدأهُ اِبْتِداءً بِلا رَوِیَّة أجالَها وَ لا تَجْرِبَ
| ۵ ثُمَّ اَنشَاَ ـ سُبْحانَهُ ـ فَتْقَ الاَجواءِ وَ شَقَّ الاَرْجاءِ وَ سَکائِکَ الْهَواءِ سپس خداوند سبحان طبقات جوّ را از هم گشود و اطراف آن را باز کرد و فضاهاى خالى ايجاد نمود! ┅─────────── مطالعه شرح این فراز ؛ https://eitaa.com/ghararemotalee/8256 —— ⃟‌ ———————— 🤲 ╭═══════๛- - - ┅┅╮ │📳 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چگونگى آغاز آفرینش جهان در نخستین جمله از عبارت مورد بحث، به سراغ آغاز آفرینش مى رود و با اشاره به خلقت فضا مى فرماید: «سپس خداوند سبحان طبقات جوّ را از هم گشود و فضا را ایجاد کرد» (ثُمَّ اَنْشَأ سُبْحانَهُ فَتْقَ(۱) الاَجْواءِ(۲)). «و اطراف آن را از هم باز نمود» (وَ شَقَّ(۳) الاَرْجاءِ(۴)). «و نیز طبقات فضا و هوا را به وجود آورد» (وَ سَکائِکَ(۵) الْهَواءِ(۶)). در قسمت اوّل، اشاره به گشودن فضا و در قسمت دوّم، ایجاد اطراف و جوانب آن و در قسمت سوّم، اشاره به طبقات آن شده است. تمام این جمله ها نشان مى دهد که نخستین آفرینش در جهان مادّه، آفرینش فضاى جهان بوده است، فضایى که استعداد پذیرش کرات آسمانى و منظومه ها و کهکشانها را داشته باشد. درست همانند صفحه کاغذ وسیعى که نقّاش چیره دست، قبلا براى کشیدن نقش آماده مى کند. از این جا روشن مى شود، کلمه «ثُمَّ» در این جا به معناى ترتیب تکوینى نیست، بلکه ترتیب و تأخیر بیانى است. زیرا در جمله هاى قبل اشاره به آفرینش انواع موجودات و کائنات شده است و به یقین آفرینش فضا و سپس کرات آسمانى و زمین، بعد از آن، نمى تواند باشد. در حقیقت در فراز گذشته بحثى اجمالى درباره آفرینش موجودات شده و در این قسمت شرح و تفصیل تازه اى براى آن بیان مى فرماید. در هر حال ظاهر این عبارات این است که فضا یکى از مخلوقات یا نخستین مخلوق در عالم مادّه است. ولى بعضى از فلاسفه و متکلّمان، در این که فضا امر وجودى یا عدمى است؟ تردید کرده اند و بعضى معتقدند: همان گونه که زمان بعد از پیدایش موجودات و حرکت آنها حاصل مى شود (چون زمان همان اندازه گیرى حرکت است) مکان نیز بعد از پیدایش اجسام مختلف و مقایسه آنها با یکدیگر حاصل مى گردد. در حالى که بسیار مشکل است ما تصوّر کنیم هنگامى که نخستین جسم به وجود آمد مکانى مطلقاً وجود نداشت. هنگامى که عمارت چندین طبقه اى را ایجاد مى کنیم، همان گونه که محلّى در روى زمین لازم دارد، فضایى را در بالاى زمین اشغال مى کند و اگر عمارت بزرگترى را ایجاد کنیم فضاى بزرگترى را مى طلبد. به هر حال ما ظاهر کلام حضرت را که مى فرماید: فضا و اطراف آن و طبقات آن مخلوق خداست مى پذیریم و بحث بیشتر در این باره را به جاى خودش موکول مى کنیم. نکته آیا جهان مادّه حادث است؟ در این که آیا عالم مادّه حادث است یا قدیم و ازلى؟ در میان دانشمندان و فلاسفه گفگوست. بعضى آن را قدیم و ازلى مى دانند و گروه زیادى آن را حادث مى شمارند و با توجّه به دلایلى که مى گوید ازلى و ابدى، یک چیز بیش نیست و آن ذات پاک خداست، هر چه غیر از اوست حادث و مخلوق است و وابسته به ذات پاک او مى باشد. طرفداران عقیده حدوث جهان، گاه دلایلى فلسفى براى آن ذکر کرده اند و گاه از دلایل علمى استفاده نموده اند. برهان حرکت و سکون از استدلال هاى معروف فلسفى است که مى گوید جهان مادّه دائماً در معرض حرکت و سکون است و حرکت و سکون از «امور حادثه» است و چیزى که معروض حوادث است حادث مى باشد. این دلیل را به تعبیر گسترده ترى مى توان ذکر کرد و آن این که جهان مادّه دائماً در حال تغییر است و تغییر و دگرگونى نشانه حدوث است زیرا اگر ازلى باشد و در عین حال همواره دستخوش تغییرات و حوادث گردد، جمع میان حدوث و قدم خواهد شد یعنى باید تغییرات را که امور حادث اند ازلى بدانیم و این یک تناقض آشکار است. این دلیل با قبول حرکت جوهرى که مى گوید حرکت در ذات اشیا نهفته شده، بلکه عین ذات آنهاست، آشکارتر و روشن تر است زیرا وجود حرکت که امر حادثى است در ازل معناى ندارد. (دقّت کنید) این دلیل قابل نقد و بررسیهایى است که جاى آن در مباحث فلسفى است. امّا دلیل علمى دلیلى است که مى گوید عالم به طور دائم در حال فرسودگى و «آنتروپى» است و دلایل فراوان علمى این فرسودگى دائمى را به اثبات رسانده، سیّارات، ثوابت، کهکشانها، زمین و آنچه بر روى زمین است مشمول این قانون مى باشند. این فرسودگى مستمر دلیل بر این است که جهان مادّه پایان و سرانجامى دارد. زیرا فرسودگى تا بى نهایت نمى تواند ادامه یابد و هنگامى که قبول کنیم پایانى دارد، باید قبول کنیم آغازى هم دارد. زیرا اگر چیزى ابدى نباشد حتماً ازلى هم نیست. چرا که ابدیّت به معناى بى انتها بودن است و چیزى که بى انتهاست، نامحدود است و نامحدود آغازى ندارد بنابراین آنچه ابدى نیست ازلى هم نخواهد بود. این سخن را به تعبیر دیگرى مى توان بیان کرد و آن این که اگر جهان ازلى باشد و در حال فرسودگى، باید این فرسودگى عمر جهان را پایان داده باشد، چرا که بى نهایت فرسودگى، مساوى است با عدم.
باز به تعبیر دیگر مطابق آخرین نظریات علمى، جهان مادّه به سوى یکنواختى مى رود. اتمها تدریجاً متلاشى و مبدّل به انرژى مى شوند و انرژیها به سوى یکنواختى پیش مى روند (درست مثل این که شعله آتشى در اتاقى روشن کرده باشیم مادّه آتش زا تبدیل به حرارت مى شود وحرارت در فضاى اتاق تدریجاً پخش مى گردد و به صورت یکنواخت و بى تفاوت درمى آید). هرگاه بى نهایت زمان بر جهان گذشته باشد، باید این حالت ـ تبدیل تمام مواد به انرژى و انرژیهاى فعّال به صورت انرژى یکنواخت و مرده ـ حاصل شده باشد. ولى به هر حال مفهوم این سخن آن نیست که زمانى بوده که خداوند هیچ مخلوقى نداشته است و ذات فیّاض او بى فیض بوده است، بلکه به عکس مى توان گفت: خداوند همیشه مخلوقى داشته، امّا این مخلوقات دائماً در تغییر و تبدیل بوده اند و مجموع این مخلوقات، وابسته به ذات پاک او بوده و یا به تعبیرى دیگر حدوث ذاتى داشته اند نه حدوث زمانى. زیرا براى مجموع، حدوث زمانى تصوّر نمى شود. (دقّت کنید). و این که در روایات آمده: «کانَ اللهُ ولا شَىْءَ مَعَهُ; خداوند همیشه بوده و چیزى با او نبوده است»(۷) منظور آن است که با ذات پاکش همراه نبوده، بلکه مخلوق او بوده است. (دقّت کنید) پاورقی : ۱. «فَتْق» (بر وزن مشق) در اصل به معناى گشودن و فاصله ميان دو چيز است ضدّ «رَتق» (چنانکه راغب در «مفردات» گفته است). و به صبح «فتيق» مى گويند، چون افق را مى شکافد و ظاهر مى شود و به گفته «لسان العرب» به افراد فصيح و سخنور «فتيق اللّسان» مى گويند زيرا زبان گشاده اى دارند. ۲. «اجواء» جمع «جوّ» ـ به گفته «مفردات» و «لسان العرب» ـ به معناى هوا و فضايى است که ميان زمين و آسمان قرار دارد. ۳. «شقّ» به معناى شکاف در چيزى است و از همين رو به اختلافاتى که در ميان جمعيّت واقع مى شود و آنها را از هم جدا مى سازد، شقاق مى گويند. ۴. «أرجاء» جمع «رجا» (بدون همزه) به گفته «مقاييس اللغة» به معناى اطراف چاه يا اطراف هر چيزى است و هنگامى که «رجاء» (با همزه) گفته شود به معناى اميد است. بعضى مانند نويسنده «التحقيق» معتقدند معناى اصلى، همان چيزى است که اميد وقوع آن در جوانب و اطراف مى رود و به اين گونه جوانب و اطرافى که مورد اميد است «رجا» (بدون همزه) اطلاق مى شود. ۵. «سکائک» جمع «سُکاکه» (بر وزن خلاصه) به گفته «لسان العرب» به معناى هوا و فضايى است که در ميان آسمان و زمين قرار گرفته است و به گفته «ابن ابى الحديد» قسمت هاى بالاى فضاست. ۶. «هواء» در اصل به معناى خالى بودن و سقوط کردن است و لذا به هر چيز خالى، هوا مى گويند، از جمله به فضاى ميان زمين و آسمان. و اين که به تمايلات شهوانىِ نفس «هوى» گفته مى شود به خاطر آن است که در دنيا و آخرت مايه سقوط انسان است (مَقاييس اللغة، مفردات راغب، لسان العرب). به نظر مى رسد استعمال وسيع اين واژه در گاز نامرئى مرکّب از «اکسيژن» و «ازت» که اطراف ما را پر کرده يک استعمال جديد است، که تناسب با معناى اصلى نيز دارد. چون نوعى جاى خالى به نظر مى رسد (هر چند در بعضى از روايات به اين معنا نيز آمده است). ۷. توحيد صدوق، صفحه ۶۶. شبيه به همين مضمون در صفحات ۱۴۵ و ۲۲۶ نيز آمده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💗 | برای طلوع خورشید 🎥 قرائت کامل زیارت آل‌یاسین به همراه بیانات و ذکر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله العالی از فرازهای آن ✏️ رهبر انقلاب: یاد علیه السلام نشان‌دهنده‌ی این است که خورشید طلوع خواهد کرد، روز خواهد آمد. 🎧 نسخه صوتی زیارت آل یاسین 📥 سایت | آپارات 💻 Farsi.Khamenei.ir ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💗 | دعای (عجل الله تعالی فرجه الشریف و علیه السلام) 🎥 قرائت دعای فرج توسط حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی ✏️ رهبر انقلاب: وقتی «اَلّلهُمَّ کُن لِوَلِیّک» را میخوانید، در واقع دارید ارتباط میگیرید با امام زمانتان، که فرموده‌اند: ما را دعا کنید، ما هم شما را میکنیم. 📽 مطلب مرتبط: اینگونه دعای فرج بخوانید ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚📖 مطالعه
📼 جلسه بیستم ... ●━━━━━────── ⇆ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ ↻ 🎧 #با_هم_بشنویم | #بشنویم    ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ  
📼 جلسه بیست و یکم ... ●━━━━━────── ⇆ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ ↻ 🎧 |    ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲    ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ    ˢᵃᵛᵉ     ˢʰᵃʳᵉ‌ ↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓ https://eitaa.com/ghararemotalee/7913
8163077843.mp3
11.54M
🔊 | ۲۱  •──•❃❀✿◇✿❀❃•──• 00:42 ◇ حق الناس چه عمداً چه سهواً باید جبران شود. 01:42 ◇ حلالیت طلبیدن پیامبر اکرم صلی‌الله علیه وآله در آخر عمر 03:17 ◇ گاهی از سر دلسوزی حق‌الناس ایجاد می‌شود 04:05 ◇ کسب لقمه حلال سخت‌ترین کارها 06:50 ◇ تذکر حق‌الناسی توسط آیت‌الله میرزا جواد آقا تهرانی به دوست بیش از پنجاه ساله‌اشان آیت الله مروارید (رضوان‌ الله‌ تعالی‌ علیهما) 10:55 ◇ ذات بد به جهنم دائمی ذات می‌رود؛ ورود دکتر به جهنم افعال ... 12:10 ◇ برخی افراد در بهشت برزخی 12:37 ◇ معرفی کتاب‌های آیت‌الله دستغیب رضوان‌ الله‌ تعالی‌ علیه 14:13 ◇ روایتی از کتاب داستانهای شگفت https://eitaa.com/mabaheeth/54836 16:13 ◇ ریاضی نورانیت می‌آورد؛ ریاضی، گفتمان فلسفه و عرفان است (معراج السعاده مرحوم نراقی) 17:10 ◇ ادامه نکات دکتر از وادی حق‌الناس 18:10 ◇ آتش جهنم از خود نفس است 19:00 ◇ برزخ نزولی و برزخ صعودی 21:30 ◇ مثال دیوار و میخ از پیامبر در مورد جهنم 22:31 ◇ نقش خدا در وادی حق الناس 23:00 ◇ باید شاکی را راضی کرد نه قاضی را 24:00 ◇ دیدن اشخاص جدید در وادی توسط دکتر 25:00 ◇ حشر مردم در قیامت به صورت ملخ 26:30 ◇ دیدار دوستان جهنمی و بهشتی 📅 ۱۳۹۸/۰۱/۲۹ ⏰ مدت زمان : ۲۷:۴۳ 🧾دسترسی به فهرست جلسات : https://eitaa.com/ghararemotalee/2494 ╭═══════๛- - - ┅┅╮ │📳 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - -
💠 ارزش خاک حرم حضرت معصومه سلام الله علیها حضرت آیت الله مصباح(ره): 🔹[این قضیه] اقلا به 50سال قبل[بر می گردد]. ديدم مرحوم آقای بهجت به در شاه عباسی[حرم حضرت معصومه سلام الله علیها] تشريف آوردند. آن وقت‌ها قبر شاه عباس وسط آن بقعه بود. ایشان آمدند و دم در حرم ايستادند و داخل حرم وارد نشدند. آن وقت‌ها يک درهای قدیمی بود که پاشنه داشت و پاشنه در می گشت. ایشان ايستادند و با يک حضور قلبی زيارت خواندند. زيارت‌شان که تمام شد خم شدند و دست بردند پاشنه آن در، يک گردی از آن پاشنهٔ در برداشتند و به صورت‌شان ماليدند. او میداند که گرد در حرم حضرت معصومه علیهاالسلام چه ارزشی دارد. گرد، گرد است ديگر، باد خاک آورده و بالاخره زوّاز آمدند و رفتند و گردها ريخته جمع شده، از بهشت که نيامده، همين‌هاست ديگر؛ اما [این گرد به حضورت معصومه سلام الله علیها] انتساب پيدا کرده است. او که نگاه می کند به خاک بودنش نگاه نمی کند، به نسبتی که به حضرت معصومه علیهاالسلام دارد نگاه می کند؛ يعنی از لای اين خاک، عظمت و نورانيت سلام الله علیها را می بيند و ارتباطش با روح او برقرار می شود؛ اين است که او می تواند شفا بدهد. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────