eitaa logo
📚📖 مطالعه
70 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1هزار ویدیو
81 فایل
﷽ 📖 بهانه ای برای مطالعه و شنیدن . . . 📚 توفیق باشه هر روز صفحاتی از کتاب های استاد شهید مطهری را مطالعه خواهیم کرد... و برخی کتاب های دیگر ... https://eitaa.com/ghararemotalee/3627 در صورت تمایل عضو کانال اصلی شوید. @Mabaheeth
مشاهده در ایتا
دانلود
سفر پر ماجرا 09.mp3
7.37M
| ۹ 🎙️ 💠 دنیا سرشار از آرزوست این طبیعت دنیاست. آرزوهایی را برگزین؛ که تا با تــو همراه هستند. آنوقت؛ تو برنده ی میدانِ دنیایی @ostad_shojae ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 03:15 ▬ ماجرای کارخانه‌داری که بعد از مرگش همه می‌خواستند هر چه سریع‌تر دفن شود ... 08:00 🔚 ثم حملوه الی محطّ فی الأرض فأسلموه فیه إلی عمله و انقطعوا عن زورته [خطبه ۱۰۹ نهج‌البلاغه] آیت الله مجتهدی ره: امیرالمومنین علیه السلام بازاری بوده (می‌دانسته برای دنیا چقدر خرج کنه، برای آخرت چقدر) 09:14 📖 خطبه ۲۸ نهج‌البلاغه 10:00 🗞️ اگر امروز روز آخر عمر باشد چه می کنیم ؟! 11:00 ❌ وصیت نامه که نداریم! توبه که نکردیم و ... [ در این وضعیت مرگمان، مرگ جاهلیت خواهد بود ... ] ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۱۰ ❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ ╭┅──────── 📖 فصل چهارم : قیامت ╰┅──────── یکی از منازل هولناک آخرت، قیامت است که هَولش عظیم، بلکه از هر هَولی، اعظم و فَزَعش فَزَع اکبر است و حق تعالی در وصف آن فرموده: «... ثَقُلَتْ فِی السَّمواتِ وَ الْاَرْضِ لا تَأتیکُمْ اِلاّ بَغتَةً...»(۱)؛ «... سنگین و گران و عظیم است قیامت از حِیثِ شدائد و هَولهای او در آسمانها و زمین، یعنی بر اهل آنها از ملائکه و جِنّ و اِنس، نیاید شما را مگر ناگهان...» قُطبِ راوندی از حضرت صادق علیه السلام روایت کرده که حضرت عیسی علیه السلام از جبرئیل علیه السلام پرسید: کِی قیامت برپا خواهد شد؟ جبرئیل علیه‌السلام چون اسم قیامت شنید لرزه گرفت او را، به حدّی که افتاد [و] غَشّ کرد. پس چون به حال آمد گفت یا رُوحَ اللَّه، نیست مسئولِ به امرِ قیامت، اعلمِ از سائل، پس آیه شریفه را که ذکر شد خواند(۲). و شیخ جلیل علی بن ابراهیم قمّی رحمه الله از حضرت امام محمد باقر علیه السلام روایت کرده که وقتی حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم نشسته بود و جبرئیل علیه السلام نزد آن حضرت بود که ناگاه نظر جبرئیل علیه السلام به جانب آسمان افتاد، پس رنگش تغییر کرد از ترس به حدّی که مانند زعفران شد. پس خود را چسبانید به رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم و به آن حضرت پناه برد. پس حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم نظر افکند به آنجا که جبرئیل علیه‌السلام نظرش افتاده بود، دید مَلَکی را که پر کرده مشرق و مغرب را که گویا قاب زمین است. پس آن مَلَک رو کرد به پیغمبرصلی الله علیه وآله وسلم و گفت یا محمد صلی الله علیه وآله وسلم، من رسول خدایم به سوی تو که تو را مُخَیَّر سازم که پادشاه باشی و رسول، بهتر است به سوی تو؛ یا بنده باشی و رسول؟ پس حضرت التفات کرد به سوی جبرئیل علیه‌السلام، دید رنگش به حال اول برگشته و به حال آمده. جبرئیل علیه‌السلام عرض کرد: بلکه اختیار کنید که بنده و رسول باشید. پس پیغمبر صلی الله علیه وآله وسلم گفت: می خواهم بنده و رسول باشم. پس آن مَلَک پای راست را بلند کرد و گذاشت در میان آسمان دنیا و پای چپ را بلند کرد و گذاشت در آسمان دوم، بعد از آن پای راست را گذاشت در آسمان سوم. به همین نحو رفت تا آسمان هفتم. هر آسمانی را یک گام خود کرد، و هر چه بالا رفت کوچک شد تا آنکه به اندازه مرغ کوچکی شد. پس حضرت رو به جبرئیل علیه‌السلام کرد و فرمود: همانا من مشاهده کردم از تو ترس شدیدی و ندیدم چیزی را که مرا بیشتر ترسانیده باشد از تغییر کردن رنگ تو! جبرئیل علیه‌السلام گفت: یا رسول اللَّه! مرا ملامت مفرما. آیا دانستید که این مَلَک کی بود؟ این اسرافیل «حاجِبُ الرّبّ» بود و از زمانیکه حق تعالی آسمان ها و زمین را خلق فرموده از مکان خود پایین نیامده(۳). چون من او را دیدم که به سوی زمین می آید، گمان کردم که آمده است برای برپا کردن قیامت، پس از ترس قیامت رنگم چنان تغییر کرد که مشاهده فرمودید. پس چون دیدم که برای امر قیامت نیامده، بلکه حق تعالی چون شما را برگزیده به جهت بزرگی شما، او را به نزد شما فرستاده، رنگم به حال اوّل آمد و نَفَسم به سوی من برگشت. - الخبر - (۴). و در روایتی است که نیست مَلَکِ مُقَرّبی و نه آسمانی و نه زمینی و نه بادی و نه کوهی و نه صحرایی و نه دریایی مگر آنکه بترسند از روز جمعه برای آنکه قیامت برپا می شود در آن(۵). فقیر گوید شاید ترسیدن آسمان و زمین و سایر اشیاء که ذکر شد، ترسیدن اهل آنها و مُوَکّلینِ آنها باشد، چنانکه مفسّرین در معنی آیه «ثَقُلَتْ فِی السَّماواتِ وَ الْاَرْضِ»(۶) گفته اند. و روایت شده که چون حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم قیامت را ذکر می نمود، شدید می شد صوت آن حضرت، و سرخ می شد رخسار آن جناب(۷). و «شیخ مفید» در «ارشاد» نقل کرده که چون حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم از غَزوِه «تبوک» به مدینه مراجعت فرمود، رسید به خدمت آن حضرت «عَمرو بنِ مَعدی کَرَب»، حضرت به او فرمود: اسلام بیاور ای عمرو! تا خدا تو را ایمن گرداند از فَزَعِ اکبر، یعنی ترسی که بزرگترین ترس‌هاست. عمرو گفت: ای محمد صلی الله علیه وآله وسلم فَزَعِ اکبر کدام است؟ من کسی هستم که ترس بر من وارد نمی شود. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱- سوره اعراف، آیه ۱۸۷. ۲- بحارالانوار، ج ۶، ص ۳۱۲. ۳- شاید مراد آن باشد که یک نفری تنها و بی خبر پائین نیامده مثل این نحوی که اینجا آمده، تا منافات نداشته باشد با پائین آمدن او با جبرئیل و میکائیل برای اهلاکِ قومِ لوط، یا نحوِ آن واللَّه العالم. منه. ۴- بحارالانوار، ج ۱۶، ص ۲۹۲. ۵- بحارالانوار، ج ۷، ص ۵۸، ح ۱. ۶- سوره اعراف، آیه ۱۸۷. ۷- بحارالانوار، ج ۲، ص ۳۰۱، ح ۳۱.
مؤلف گوید که از این کلام معلوم می شود دلیری و قوّت قلب عمرو. نقل شده که او از شَجْعان نامی روزگار بوده و فُتوح عَجَم، بسیاری از آن بر دست او واقع شده، و شمشیر🗡 او «صَمْصامه» معروف بود، و وقتی با او [شمشیر] به یک ضربت، تمام قوائم شتر را از هم جدا کرد(۱). و عمر بن الخطّاب در زمان خلافت خود از او خواهش کرد که آن شمشیر را نشان او دهد، عمرو آنرا حاضر کرد. عمر آنرا کشید و بر محلّی زد که تیزی او را امتحان کند ابداً اثر نکرد. عمر او را دور افکند و گفت: این چیزی نیست. عمرو گفت: ای امیر! شما از من شمشیر طلبیدید نه بازویی که آن شمشیر را می زد(۱). عمر از سخن عمرو بَدَش آمد و او را عتاب کرد و به قولی او را بزد(۲). و بِالْجُمله چون عمرو گفت من از فَزَعِ اکبر نمی ترسم، حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: ای عمرو! چنین نیست که گمان کرده ای. همانا صیحه ای زده شود بر مردم یک صیحه ای که باقی نماند میّتی مگر آنکه زنده شود و نماند زنده [ای] مگر آنکه بمیرد، مگر آنهائی که خدا خواسته نمیرند. پس یک صیحه دیگر برایشان زده شود که تمامی زنده شوند و صف بکشند، و آسمان شکافته شود و کوهها متلاشی و پراکنده شود، و پاره ها از آتش جهنم جدا شود مانند کوهها و افکنده شود. پس نماند صاحب روحی مگر آنکه دلش کنده شود و گناهش را یاد کند و مشغول به خود شود مگر کسانی که خدا خواسته باشد. پس کجایی تو ای عمرو از این؟ عمرو گفت: همانا من می شنوم امری را که عظیم و بزرگ است(۳). پس ایمان آورد به خدا و رسول [صلی الله علیه وآله وسلم] با قوم خود. و بالجمله روایات در این باب بسیار است که از همگی استفاده میشود که هول قیامت هول بسیار بزرگست و به حدّی قیامت هولناک است که اموات و مردگان در عالم برزخ و قبر نیز هَوْل و وحشت آن را دارند به نحوی که بعضی از مردگان که به دعای اولیاء خدا زنده شدند دیده شدند که موهای شان تمام سفید بوده. سبب سپیدی موی آنها را پرسیدند، گفتند: ما را وقتی که امر کردند به زنده شدن، گمان کردیم که قیامت برپا شده و از وحشت و هَولِ قیامت تمامی موهای ما سپید شد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱- وَ عادَةُ السَّیْفِ اَنْ یَزْهُو بِجَوْهَرِه وَ لَیْسَ یَعْمَلُ اِلاَّ فی یَدَیْ بَطَلٍ ۲- سفینة البحار، ج ۴، ص ۳۹۹. ۳- الارشاد، ج ۱، ص ۱۵۸.
اینک ما در اینجا ذکر می کنیم بعض [ی چیزهایی را که سبب تَخَلُّص از شدائدِ قیامت و ایمنی از فَزَعِ اکبر خواهد بود و آنها ده امر است: اول: روایت شده که هر که بخواند سوره «یوسف علیه السلام» را در هر روز یا در هر شب، روز قیامت که مبعوث شود جمالش مانند جمال یوسف علیه السلام باشد، و نرسد به او فَزَع و ترسی [در] روز قیامت(۱). و از حضرت امام محمد باقرعلیه السلام مرویست که هر که بخواند سوره «دُخان» را در نمازهای فریضه و نافله، حق تعالی او را مبعوث فرماید در جمله آنهایی که ایمن و بی ترسند(۲). و از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام مَرْوِی است که هر که بخواند سوره «اَحقاف» را در هر شب یا در هر جمعه، نرسد به او ترسی در دنیا، و ایمن گرداند حق تعالی او را از ترس روز قیامت(۳). و نیز از آن حضرت منقول است که هر که بخواند سوره «وَالعَصر» را در نمازهای نافله خود، مبعوث شود روز قیامت با صورت سفید و روشن، و دهانش به خنده گشوده باشد و چشمش روشن باشد تا داخل بهشت شود(۴). دوم: شیخ کلینی از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام نقل کرده که حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: هر که احترام و تعظیم کند کسی را که در اسلام موی خود را سپید کرده باشد، ایمن گرداند حق تعالی او را از فَزَع و ترس روز قیامت(۵). سوم: و نیز از آن حضرت روایت کرده که فرمود: هر که بمیرد در راه مکه خواه در وقت رفتن باشد یا در وقت برگشتن، ایمن و بی ترس گردد از فَزَعِ اکبر، یعنی ترس بزرگ روز قیامت(۶). و شیخ صدوق از آن حضرت روایت کرده که فرمود: هر که بمیرد در یکی از دو حَرَم، یعنی حرم مکّه و حرم مدینه - زادَهُمَا اللَّهُ شَرَفاً وَ تَعْظیماً - خداوند مبعوث فرماید او را از جمله آنهایی که ایمن و بی ترسند(۷). چهارم: شیخ کلینی از حضرت صادق علیه السلام روایت کرده که فرمود: هر که دفن شود در حرم - یعنی حرم مکه معظّمه - ایمن شود از فَزَعِ اکبر(۸). پنجم: شیخ صدوق از حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم نقل کرده که هر که پیش آید او را فاحشه(۹) یا شهوتی، پس اجتناب کند از آن به جهت ترس از خداوند - عَزَّوَجَلّ - حق تَعالی حرام فرماید بر او آتش جهنّم را، و ایمن گرداند او را از ترس بزرگ روز قیامت(۹). ششم: و نیز از آن حضرت روایت کرده که فرمود: هر که دشمن گیرد نفس خود را - نه مردم را - ایمن گرداند حق تعالی او را از ترس روز قیامت(۱۰). هفتم: شیخ اجل علیّ بن ابراهیم قمّی از حضرت امام محمّد باقرعلیه السلام روایت کرده که هر که فرو خورد خشم خود را و حال آنکه ممکن باشد او را که جاری کند و روان گرداند آنرا، پر کند خداوند دل او را از امن و ایمان روز قیامت(۱۱). ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱- بحارالانوار ج ۷، ص ۲۹۳. ۲- پیشین، ص ۲۹۵. ۳- پیشین. ۴- پیشین، ص ۲۹۸. ۵- پیشین، ص ۳۰۲. ۶- پیشین. ۷- پیشین. ۸- پیشین. ۹- فاحشه یعنی زنا و هر بدی که از حد گذرد. منه. ۱۰- بحارالانوار، ج ۷ ص ۳۰۳. ۱۱- بحارالانوار، ج ۷، ص ۳۰۲.
هشتم: حق تعالی در سوره نمل فرمود: «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنةِ فَلَهُ خَیْرٌ مِنْها وَ هُمْ مِنْ فَزَعٍ یَوْمَئِذٍ آمِنُونَ»؛ «هر که آورد در روز قیامت حسنه را پس از برای او است بهتر از آن و ایشان از فَزَع آن روز ایمنند»(۱). از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام روایت شده که فرمود: «حَسَنه» در این آیه، و و محبّت ما اهل بیت است(۲). نهم: شیخ صدوق از حضرت صادق علیه السلام روایت کرده که فرمود: هر که اعانت کند برادر مؤمن اندوهگین [تشنه را از توانایی خود، و آسایش دهد او را از غم و اندوهش، یا یاری کند او را بر قضاء حاجتش، برای او است، سپس آیه یاد شده را قرائت فرمود. باشد از حق تعالی هفتاد و دو رحمت که یکی از آنها را حق تعالی در دنیا به او مرحمت فرماید که اصلاح کند به او، أمر معاشش را، و ذخیره نماید هفتاد و یک رحمت دیگر را برای ترسها و هولهای روز قیامت او(۳). مؤلّف گوید که در خصوص قضاءِ حوائجِ برادران دینی روایات بسیار نقل شده؛ از جمله از حضرت امام محمّد باقرعلیه السلام مَرْوِی است که کسیکه برود پی حاجت برادر مسلمان خود، حق تعالی او را در سایه هفتاد و پنج هزار فرشته درآورد، و برندارد قدمی مگر آنکه بنویسد برای او حسنه ای، و محو فرماید از او سیّئه ای، و بالا بَرَد برای او درجه ای، و چون فارغ شود از حاجت او، بنویسد برای او اجر کسیکه حجّه و عمره ای بجا آورده باشد(۴). و از حضرت صادق علیه السلام منقول است که قضاء حاجت مرد مؤمنی افضل است از حَجِّه [یعنی یک حج و حجّه و حجّه و شمرد تا ده حج(۵). و روایت شده که در بنی اسرائیل هرگاه عابدی به نهایت عبادت می رسید اختیار می کرد از همه عبادات، کوشش و سعی کردن در حاجتهای مردم را(۶). و شیخ جلیل، «شاذان بن جبرئیل قمی» روایت کرده از حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم که در شب معراج این کلمات را دید که بر در دوم بهشت نوشته شده: «لا اِلهَ اِلاَّ اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسوُلُ اللَّهِ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللَّهِ» از برای هر چیز حیله ایست(۷) و حیله سرورِ در آخرت چهار خصلت است: دست مالیدن بر سر یتیمان، و مهربانی کردن بر بیوه زنان، و رفتن پیِ حاجتِ مؤمنان، و تعهّد و پرستاری از فقیران و مسکینان(۸)... الی غَیرِ ذلِک. لهذا علما و بزرگان دین خیلی اهتمام در قضاء حوائج مؤمنین داشتند و حکایاتی از ایشان در این باب نقل شده که جای نقلش نیست. دهم: شیخ کلینی از حضرت امام رضا علیه السلام نقل کرده که هر که بیاید نزد قبر برادر خود و بگذارد دست خود را بر قبر و بخواند: «اِنَّا اَنْزَلْناهُ فی لَیْلَةِ الْقَدْر» را هفت مرتبه، ایمن گردد روز فَزَعِ اکبر(۹). مؤلف گوید که در روایت دیگر است که رو به قبله کند و دست بگذارد روی قبر. و این ایمن بودن از ترس بزرگ روز قیامت، ممکن است برای خواننده باشد چنانچه ظاهر خبر است، و مُحتَمَل است برای میّت باشد چنانچه از بعضی روایات ظاهر می شود. و این فقیر دیدم در مجموعه ای که شیخ اجلّ افقه، ابو عبداللَّه محمّد بنِ مکّیِ عامِلی معروف به شیخ شهید، به زیارت قبر استاد خود شیخِ اجلِّ عالم، فَخرُ المُحَقِّقین، نَجلِ آیة اللَّه، علامه حلّی - رِضوانُ اللَّه عَلَیهِم اَجمَعین - آمد و گفت: نقل می کنم از صاحب این قبر و او نقل کرد از والدِ ماجدش به سند خود از امام رضا علیه السلام که هرکه زیارت کند قبر برادر مؤمن خود را و بخواند نزد او سوره «قَدر» را و بگوید: «اَللَّهمَّ جافِ الْاَرْضَ عَنْ جُنُوبِهِمْ وَ صاعِدْ اِلَیْکَ اَرْواحَهُمْ وَ زِدْهُمْ مِنْکَ رِضْواناً وَ اَسْکِنْ اِلَیْهِمْ مِنْ رَحْمَتِکَ ما تَصِلُ بِه وَحْدَتَهُمْ وَ تُونِسُ وَحْشَتَهُمْ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَی ءٍ قَدیرٌ» ایمن شود از فَزَعِ اکبر، خواننده و میّت(۱۰). مؤلف گوید که قبر فَخرُ المُحَقِّقین - بنابر آنچه از کلام مجلسیِ اول در شرح فقیه ظاهر می شود - در نجف اشرف است و شاید نزدیک قبر والدش علّامه رحمه الله در ایوان مطهر باشد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱- پیشین، ص 303. ۱- سوره نمل، آیه 89. ۲- بحارالانوار، ج ۷ ص ۳۰۵، {تتمّه حدیث}: و «سَیِّئَه» انکار ولایت و دشمنی ما اهل بیت (علیهم‌السلام) ۳- ثواب الاعمال، ص ۱۷۹. ۴- کافی، ج ۲، ص ۱۹۷. ۵- ثواب الاعمال، ص ۷۳، ح ۱۳. ۶- کافی، ج ۲، ص ۱۹۹. ۷- حِلْیه» خ د ۸- بحارالانوار، ج ۸، ص ۱۴۴. ۹- بحارالانوار، ج ۷، ص ۳۰۲ و کافی، ج ۳، ص ۲۲۹. ۱۰- می توان از روایات ج ۱۰۲ بحارالانوار ص ۲۹۵ و ص ۳۰۰ استفاده نمود. ╚═ ✧ ༅࿐✾ ‎‌‌‎‌‌‎✦ ‌‌✾࿐༅✧══ مطلب بعد؛ » فصل پنجم: بیرون آمدن از قبر ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی 038.mp3
11.21M
۳۸ ↔️ علامتِ عاشق، کم شدنِ سطح هیجانات کاذب در بدست‌آوردن‌ها، و از دست‌دادن‌هاست! چشمای عاشق؛ فقــط به یک سمت متمرکزه! به سمت معشوقش! برای همینم قلبش، هرزه‌گرد نیست ! به هر کَس و هرچیزی مشغول نمیشه ! 🔺 فقــط عاشقه که؛ اتفاق‌های دور و برش هیجان‌زده‌اش نمی‌کنه! حالا چجوری عاشق بشیم؟ @Ostad_Shojae 00:20 مثل کارمند بانک باش ... 02:40 شیطان می داند از چه راهی وارد شود ... 04:00 در نعمت ها شنگولی نکن، در گرفتاری ها غصه نخور ... بما آتاکم ... پیامبر اکرم صلی‌الله علیه وآله: الحمدلله علی کل حال ... امام سجاد علیه‌السلام: نشکرک علی بلائک کما نشکرک علی نعمائک 08:00 الحمد لله الذی لا یعتدی علی أهل مملکته ... 13:00 آدم به جایی می رسد که در عین حال حق را درک میکند ولی با خدا و پیغمبر درگیر می شود ... 14:10 پیامبر را در کودکی شناختند ولی به آرایشگر می گویند حضرت آمنه علیهماالسلام را در حالی که به پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله حامله بود بُکشد ... ╭═══════๛- - - ┅╮ │📳 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚📖 مطالعه
دعای هیجده ؛ دعا هنگام فرا رسیدن صبح 🌅 ____________ 🎞 مختصری از دستورالعمل استفاده از این کلام صحیف
| ۱۹ [ نوزده – لعن بر جبت و طاغوت ] ◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇ ⤶ از (علیه‌السلام) روایت شده است که فرمود: هر کَس در هر بامداد یکبار، بگوید: اَللّٰهُمَّ الْعَنِ الْجِبْتِ وَ الطّٰاغُوتَ. ⎠ خداوندا، جبت و طاغوت را لعنت کن. ⎛ خداوند برای وی هفتاد هزار حسنه می‌نویسد و هفتاد هزار گناه از او پاک می‌کند و او را هفتاد هزار درجه بالا می‌برد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ خدا چه شکلیه؟ 🤔 ✅ هر کی میخواد "قیافه خدا" رو ببینه بالا رو نگاه کنه! 😊👌🏼 🌺 بسیااار زیبا 🎙 ╭═══════๛- - - ┅╮ │📳 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به یک شبهه قدیمی؛ ❓ آیا امام خمینی وعده آب و برق مجانی داد؟ 📽 در قسمت ۹۴ برنامه ایرانی، امیرحسین ثابتی ضمن پاسخ به این سوال، چند نکته تاریخی تحلیلی دیگر را نیز توضیح داده و در پایان نیز کتابی را معرفی کرده که از زاویه نگاهی متفاوت به مسأله انقلاب اسلامی و ظهور پرداخته است. 📼 مستند صوتی کتاب را در کانال مطالعه بشنوید. ـــــــــــــــــــــــــــ ـ ⏱ ـ ـــــــــــــــــــــــــــ 03:00 در اسفند پنجاه و هفت، آن هم در قم ... 05:00 حرف های حسن روحانی ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
هدایت شده از مباحث
41.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این یک ویژه برنامه استثنایی است. یک ویدئوی 48 دقیقه ای که به دو سوال اصلی و ده ها فرعی پاسخ می دهد و در واقع یک دوره فشرده تاریخی است. چرا شاه رفت ولی جمهوری اسلامی نمی رود؟ وضعیت اقتصادی مردم در دوره شاه چطور بود؟ وضعیت سیاست داخلی، سیاست خارجی و فرهنگی دوره محمد رضا شاه چه ویژگی هایی داشت که مردم به این نتیجه رسیدند باید انقلاب کنند؟ و چرا با وجود مشکلاتی که همین امروز جامعه درگیر آن است، انقلاب نمی شود؟ پاسخ به همه این سوالات در قسمت 93 برنامه حافظه تاریخی ایرانی به صورت مفصل مطرح شده و در پایان چند کتاب مهم برای آشنایی بهتر با دوره پهلوی معرفی شده است. 🔹برای پایین آوردن حجم فیلم کیفیت آن کم شده؛ اما اگر خواستید فیلم را با کیفیت اصلی ببینید از اینجا اقدام کنید. 🔹برای تهیه کتابی هم که در این قسمت معرفی شده از اینجا اقدام کنید. @Hafezeh_tarikhi_irani ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
📚📖 مطالعه
#آن_سوی_مرگ | ۱۲ ـــــــ ــ ـــ ـ ـــ ـــ ـــ ــ ـ ــ ــ ـــ ـ ـ 📖 شرح کتاب آن سوی مرگ ─━─━─• · · ·
📼 جلسه سیزدهم ... ●━━━━━────── ⇆ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ ↻ 🎧 |    ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲    ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ    ˢᵃᵛᵉ     ˢʰᵃʳᵉ‌ ↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓ https://eitaa.com/ghararemotalee/6118
13_An_sooy_marg_aminikhaah.ir.mp3
11.39M
🔊 | ۱۳  •──•❃❀✿◇✿❀❃•──• 00:30 ◇ شعبه شعبه شدن رحمت خداوند در ماه شعبان * تقابل ماه شعبان با ماه محرم * ماه صلوات بر رسول الله * صحنه دوم: مجلس شام مختلط *حضور ارواح شبیه مار دور غذاها * بوی تعفن و ناله‌های گرسنگی * ارواح مسلمانان شکم پرست * صحنه سوم: جوانی که قصد توبه داشت. * حضور شیاطین همانند زنبور در اطرافش * آداب نگهداری تربت اصل * راه دور نگداشتن شیاطین از تربت * آثار شیاطین انسی و جنی * حجر الاسود مَلِک است *علت تغییر رنگ حجر الاسود * ابزار شیطان: عجب، خودبینی، غیبت، تهمت،،... * مهارت‌های مختلف شیطان * طرح شیطان برای شیخ انصاری * حربه‌ی شیطان برای امیرالمؤمنین * ظهور شیطان در محراب امام سجاد علیه‌السلام * علت نعره شیاطین و ابلیس * صحنه چهارم: زنی که دنبال پرداخت هزینه فرد بیمار بود. * حمله شیطان از چهار جهت 📅 ۱۳۹۸/.../... ⏰ مدت زمان : ۲۷:۰۶ 🧾دسترسی به فهرست جلسات : https://eitaa.com/ghararemotalee/2494 ╭═══════๛- - - ┅┅╮ │📳 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۲۰ [ بیست – بعد از دو رکعت زوال ] ◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇ ⤶ از حضـرت جعفر بن محمد (علیهماالسلام) روایت شده است که فرمود: حضـرت علی بن الحسین (علیهماالسلام) هرگاه آفتاب زوال می‌کرد نـماز می‌خواند و دعا می‌کرد و سپس بر حضـرت پیامبـر _ درود می‌فرستاد و می‌گفت: اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ شَجَرَةِ النُّبُوَّةِ، وَمَوضِعِ الرِّسَالَةِ، وَمُخْتَلَفِ الْمَلاٰئِكَةِ، وَمَعْدِنِ الْعِلْمِ، وَاَهْلِ بَيْتِ الْوَحْىِ، اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الْفُلْكِ الْجٰارِيَةِ فِی اللُّجَجِ الْغٰامِرَةِ، يَأْمَنُ مَنْ رَكِبَهَا، وَيَغْرَقُ مَنْ تَرَكَهَا، اَلْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مٰارِقٌ، وَالْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زٰاهِقٌ، وَاللَّازِمُ لَهُمْ لاٰحِقٌ. خداوندا، بر محمّد و خاندان محمد درود فرست، درخت نبوت و جایگاه رسالت و محل آمد و شد فرشتگان و معدن دانش و خانواده وحی، خداوندا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، کشتی روان در اقیانوس‌های عمیق، هرکه به آن توسّل جوید ایمنی یابد و هرکه آن را رها کند غرق شود، پیش افتاده از آن‌ها از دین خارج است و عقب مانده از آنان نابود است و همراه آنان ملحق به‌حق است. اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الْكَهْفِ الْحَصِینِ، وَغِيٰاثِ الْمُضْطَرِّینِ، وَمَلْجَإِ الْهٰارِبِینَ، وَمَنْجَی الْخَائِفِینَ، وَعِصْمَةِ الْمُعْتَصِمِینَ. اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ صَلاٰةً كَثِیرَةً تَكُونُ لَهُمْ رِضیً، وَلِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ أَدَاءً وَقَضَاءً بِحَوْلٍ مِنْكَ وَقُوَّةٍ يٰارَبَّ الْعٰالَمِینَ. اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الطَّيِّبِینَ الْأَبْرٰارِ الْأَخْيٰارِ، الَّذِينَ أَوْجَبْتَ حَقَّهُمْ وَمَوَدَّتَهُمْ وَفَرَضْتَ طٰاعَتَهُمْ وَوِلاٰيَتَهُمْ. خداوندا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، پناهگاه محکم و فریادرس بیچارگان درمانده و پناه گریختگان و دستاویز استوار برای چنگ‌اندازان، خداوندا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، درودی فراوان که برای آنان موجب خشنودی و برای ما مایه اداکردن و بجا آوردن حق محمّد و خاندان محمّد باشد، به حول و نیرویت ای پروردگار جهانیان. خداوندا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، آن پاکان و نیکان و خوبان‌که حقوق‌شان را بر همه واجب کردی و پیروی از ولایت‌شان را بر همگان فرض نـمودی. اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاعْمُرْ قَلْبِى بِطَاعَتِكَ، وَلاٰ تُخْزِەِ بِـمَعْصِيَتِكَ، وَارْزُقْنِى مُوٰاسٰاةَ مَنْ قَتَّـرْتَ عَلَيْهِ مِنْ رِزْقِكَ بِـمٰا وَسَّعْتَ عَلَیَّ مِنْ فَضْلِكَ، اَلْحَمْدُللّٰهِ عَلیٰ کُلِّ نِعْمَةٍ وَاسْتَغْفِرُاللّٰهَ مِنْ کُلِّ ذَنْبٍ، وَلاٰ حَوْلَ وَلاٰ قُوَّةَ اِلاّٰ بِاللّٰهِ مِنْ کُلِّ هَوْلٍ.[1] خداوندا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و دلـم را با طاعتت آباد کن و به نافرمانی از خود رسوایم مساز و این امور را روزی من کن: حمایت از آن‌که رزقت را بر او تنگ گرفتی؛ به مدد آنچه از احسانت بر من وسعت دادی. سپاس خدای را بر هر نعمت و از خداوند آمرزش می‌طلبم برای هر گناه و نه نیروی باشد و نه قوتی جز به خداوند، در برابر هر امر هولناکی. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پی‌نوشت: [1] . در صحیفه «3» و«5» دعایی به عنوان «و از دعای آن حضـرت (علیه‌السلام) است از وقتی که روز بالا آید تا وقت زوال» که چنین است: اَللّٰهُمَّ صَفٰا نُورُكَ فیٖ اَتَمِّ عَظَمَتِكَ، وَعَلاٰ ضِیٰاؤُكَ فیٖ أبْهىٰ ضَوئِكَ، اَسْأَلُكَ بِنُورِكَ الَّذیِ نَوَّرْتَ بِهِ السَّمٰاوٰاتِ وَالْاَرْضِینَ، وَقَصَمْتَ بِهِ الْجَبٰابِرَةِ وَاَحْیَیْتَ بِهِ الْاَمْوٰاتَ، وَاَمَتَ بِهِ الْاَحْیٰاءَ وَجَمَعْتَ بِهِ الْمُتَفَرِّقَ وَفَرَّقْتَ بِهَ الْمُجْتَمِعَ، وَاَتْـمَمْتَ بِهِ الْکَلِمٰاتِ وَاَقَمْتَ بِهِ السَّمٰاوٰاتِ، اَسْأَلُكَ بِحَقِّ وَلِیِّكَ عَلیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ عَلَیْهُمٰا السَّلَامُ، اَلذّٰابِّ عَنْ دِینِكَ وَالْمُجٰاهِدِ فیٖ سَبِیلِكَ، وَاُقَدِّمُهُ بَیْنَ یَدَیْ حَوٰائِجِی، اَنْ تُصَلِّی عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ (وَاَنْ تَفْعَلَ بیٖ کَذٰا وَکَذٰا). خداوندا نور تو صفا یافت در کامل‌ترین عظمتت و درخششت بالا گرفت در زیباترین پرتوت، از تو می‌خواهم به نورت که روشن ساختی به آن آسمان‌ها و زمین‌ها را و ستمگران را به آن کوبیدی و زندگی بخشیدی به آن مردگان را، و میراندی به آن زندگان را و فراهم آوردی به وسیلۀ آن پراکنده‌ها را و پراکنده نـمودی به آن فراهم آمده‌ها را، و کامل نـمودی به آن کلمات را و به پای داشتی به آن آسمان‌ها را، از تو می‌خواهم به حق ولیّ‌ات علی بن الحسین (علیهماالسلام) که مدافع دینت و مجاهد در راهت می‌باشد و او را مقدم می‌دارم در برابر خواسته‌هایم که درود فرستی بر محمد و آل محمد (و اینکه با من چنین و چنان کنی). و در کتاب کفعی (رحمة‌الله‌علیه) است که: وَاُقَدِّمُهُ بَیْنَ یَدَیْ حَوٰائِجِی، وَرَغْبَتِی اِلَیْكَ اَنْ تُصَلِّیَ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاَنْ تَکْفِیَنِی بِهِ وَتُنَجِّیَنِی مِنْ تَعَرُّضِ السَّلاٰطِین وَنَفْثِ الشَّیٰاطِینَ، اِنَّكَ عَلیٰ مٰا تَشٰاءِ قَدِیرٌ (وَاَنْ تَفْعَلَ بیٖ کَذٰا وَکَذٰا). و او را مقدم می‌نـمایم در برابر خواسته‌هایم و رغبتم به سوی تو که درود فرستی بر محمد و آل محمد و اینکه به وسیلۀ او مرا کفایت کنی و نجاتم بخشی از دست‌برد سلاطین و وسوسه شیاطین که تو بر هر چیزی توانا هستی (و اینکه با من چنین و چنان کنی).
در صحیفه «4» و«5» دعایی آورده است به عنوان «و از دعای آن حضـرت (علیه‌السلام) است در آن ساعت» که عبارتست از: اَللّٰهُمَّ اَنْتَ الْمَلِیكُ الْمٰالِكُ، وَکُلُّ شَیْ‌ءٍ سِوىٰ وَجْهِكَ الْکَرِیمِ هٰالِكٌ، سَخَّرْتَ بِقُوَّتِكَ النُّجُومَ السَّوٰالِكَ، وَاَمْطَرْتَ بِقُدْرَتِكَ الْغُیُومَ السَّوٰافِكَ، وَعَلِمْتَ مٰا فِی الْبَـرِّ وَالْبَحْرِ وَمٰا تَسْقُطُ مَنْ وَرَقَةٍ فِی الظُّلُمٰاتِ الْحَوٰالِكَ، وَاَنْزَلْتَ مِنَ السَّمٰاءِ مٰاءً فَاَخْرَجْتَ بِهِ مِنْ ثَـمـَرٰاتِ مُخْتَلِفاً اَلْوٰانُهٰا ﴿وَمِنَ الْجِبَالِ جُدَدٌ بِيضٌ وَحُمْرٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوٰانُهٰا وَغَرٰابِيبُ سُودٌ وَمِنَ النَّاسِ وَالدَّوٰابِّ وَالْأَنْعٰامِ مُخْتَلِفٌ أَلْوٰانُهُ﴾ یٰا سَمِیعُ یٰابَصِیرُ یٰا بَرُّ یٰا شَکُورُ یٰا رَحِیمُ یٰا غَفُورُ، یٰا مَنْ ﴿يَعْلَمُ خَائِنَةَ الْأَعْیُنِ وَمٰا تُخْفِي الصُّدُورُ﴾ خداوند تو پادشاه مالک هستی و هر چیزی جز چهرۀ ارزشمندت هلاک شدنی است، با قدرتت ستارگان آسمان را مسخر نـموده و ابرهای ریزنده را به قدرتت باراندی و دانستی آنچه که در خشکی و دریاست و آنچه فرو می‌افتد از برگی در تاریکی‌های شدید و فرود آوردی از آسمان آبی را که به آن ثـمرات رنگارنگ بیرون آوردی و «از کوه‌ها راه‌هایی سفید و قرمز با رنگ‌های مختلف و سیاه و از مردم و جنبندگان و چهارپایان که مختلفند در رنگ‌ها» ای شنوا، ای بینا، ای نیکوکار، ای سپاسگزار، ای رحیم، ای بخشنده، ای کسی که «می‌داند خیانت چشم را و آنچه سینه‌ها پنهان می‌دارند» یٰا مَنْ لَهُ الْحَمْدُ فِی الاُولیٰ وَالْاٰخِرَةِ وَهُوَ الْحَکِیمُ الْخَبِیرُ ﴿فَاطِرِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ جَاعِلِ الْمَلَائِكَةِ رُسُلًا أُولِی أَجْنِحَةٍ مَثْنىٰ وَثُلَاثَ وَرُبَاعَ يَزِيدُ فِی الْخَلْقِ مٰا يَشَاءُ إِنَّ اللّٰهَ عَلیٰ كُلِّ شَیْءٍ قَدِيرٌ﴾ اَسْاَلُكَ سَؤٰالَ الْبٰائِسِ الْحَسِیرِ، وَاَتَضَـرَّعُ اِلَیْكَ تَضَـرُّعَ الضّٰالِعِ الْکَسِیرِ، وَاَتَوَکَّلُ عَلَیْكَ تَوَکُّلَ الْخٰاشِعِ الْمُسْتَجِیرِ، وَاَقِفُ بِبٰابِكَ وُقُوفَ الْمُؤَمِّلِ الْفَقِیرِ، وَاَتَوَجَّهُ اِلَیْكَ بِالْبَشِیرِ النَّذِیرِ السِّـرٰاجِ الْمُنِیرِ، مَحَمَّدٍ خَاتَمِ النَّبِیِّینَ وَبِاِبْنِ عَمِّهِ اَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَبِالْاِمَامِ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ زَیْنِ الْعٰابِدِینَ وَاِمَامِ الْمُتَّقِینَ، الْمُخْفِی لِلصَّدَقَاتِ وَالْخَاشِعِ فِی الصَّلَوٰاتِ وَالدّٰائِبِ الْمُجْتَهِدِ فِی الْمُجَاهَدٰاتِ، ای آنکه سپاس او راست در دنیا و آخرت و او حکیم آگاه است «آفریننده آسمان‌ها و زمین قراردهنده فرشتگان را فرستادگانی با بال‌های دوگانه و سه گانه و چهارگانه، می‌افزاید در آفرینش هر چه را خواهد، همانا خدا بر هر چیزی تواناست» درخواست بینوای حسـرت زده‌ای و به سوی تو تضـرع می‌کنم تضـرع کج شده شکسته گشته‌ای و بر تو توکل می‌کنم، توکل خشوع کننده پناهجویی، و بر دَرِ خانه‌ات می‌ایستم ایستادن آرزومند فقیری، و به تو روی می‌آورم به بشیر و نذیر آن چراغ تابان، محمد خاتم پیامبـران و عمو زاده‌اش امیر مؤمنان و به امام علی بن الحسین زین العابدین و امام متقیان آنکه صدقات را پنهان می‌داشت و خاشع بود در نـمازها و تلاشگر کوشنده بود در مجاهدات، السّٰاجِدِ ذِی الثَّفَنَاتِ، اَنْ تُصَلِّیَ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَاٰلِ مُحَمَّدٍ، فَقَدْ تَوَسَّلْتُ بِهِمْ اِلَیْكَ وَقَدَّمْتُهُمْ اَمٰامِی وَبَیْنَ یَدَیْ حَوٰائِجِی، وَاَنْ تَعْصِمَنِی مِنْ مُوٰاقَعَةٍ مَعَاصِیكَ، وَتُرْشِدَنِی اِلیٰ مُوٰافَقَةِ مٰا یُرْضِیكَ، وَتَجْعَلْنِی مِمَّنْ یُؤْمِنُ بِكَ وَیَتَّقِیكَ، وَیَخٰافُكَ وَیَرْتَجِیكَ وَیُرٰاقِبُكَ وَ یَسْتَحْیِیكَ، وَیَتَقَرَّبُ اِلَیْكَ بِـمُوٰالاٰةِ مِنْ یُوٰالِیكَ وَیَتَحَبَّبُ اِلَیْكَ بِـمُعٰادٰاةِ مَنْ یُعْادِیكَ، وَیَعْتَـرِفُ بِعَظِیمِ مَنِّكَ وَنِعَمِكَ، وَاَیٰادِیكَ بِرَحْمَتِكَ یٰا اَرْحَمَ الرّٰاحِمِینَ. سجودکننده صاحب پینه‌ها بر جاهای سجود، که بر محمد و آل محمد درود فرستی که من به آنها نزد تو متوسل شدم و آنان را مقدم داشتم پیشاپیش خود پیش از خواسته‌هایم که مرا نگهداری از انجام معصیت‌هایت، و رهنمودم گردی برای دستیابی به آنچه خشنودت سازد و قرار ده از آنان که به تو ایمان دارند و از تو پروا دارند و می‌هراسند و به تو امیدوارند و تو را در نظر دارند و شـرم می‌کنند و به تو نزدیکی می‌جویند با دوستی هر کس که دوستت باشد و دوستی تو را می‌جویند با دشمنی نسبت به کسی که با تو دشمن باشد و اعتـراف می‌کنند به منت عظیمت و نعمت‌ها و الطافت ای مهربان‌ترین مهربانان.  ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -