eitaa logo
حمیدرضا غریب رضا
2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
482 ویدیو
24 فایل
🟢 شعارما: #گفتگوی_دینی راهکار عملی تحقق #وحدت_اسلامی 🤝مدیر موسسه گفتگوی دینی وحدت 🕌باکمال افتخار مبلّغ هستم (بهترین گفتمان هستی) 🌄وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ @gharibreza
مشاهده در ایتا
دانلود
36.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تحلیلی مقایسه ای میان مذاکرات آزادی گروگانهای سفارت آمریکا با مذاکرات آزادی جیسون رضائیان در: 🎞 مستند «قاعده ‌بازی» با موضوع آزادی جیسون رضاییان، جاسوس آمریکایی @Drsalaam @gharibreza1
آدرس سایت دوره آموزشی اسلام ناب http://eslamenaab.ir/
گام دوم انقلاب و نقشه راه فعالان فرهنگی بین الملل وحدت اسلامي يك اعتقاد است، نه يك تاكتيك/ عناصر گفتماني اسلام ناب غریب‌رضا: می‌توان با استفاده از مکتب اهل‌بیت مشکلات اقتصادی و بحران‌های مختلف را حل کرد به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حمیدرضا غریب‌رضا مدیر موسسه گفت‌وگوی دینی وحدت در میان دانشجویان بخش بین‌الملل چهارمین دورۀ آموزشی اسلام ناب گفت: جمهوری اسلامی تجربۀ بدیعی است که نمونۀ قبلی در تاریخ ندارد. ما باید کارزار را از سربازی جنگ نرم در عرصۀ بین‌المللی آغاز کنیم. پنجه در پنجۀ دشمنانمان در عرصۀ بین‌الملل بیاندازیم و به‌تدریج قوی شویم تا به مرتبۀ افسری جنگ نرم در عرصۀ بین‌الملل برسیم. متن سخنرانی در لینک زیر : http://www.gharibreza.com/Portal.aspx?pid=71243&Cultcure=Persian&CaseID=175092&CategoryID=5099 @gharibreza1
وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ چه را آزاد کنند یا نه؛ چه سلسله جنبان جنبش در درمان شود یا ، راه روشن در آفریقا زنده خواهد ماند. برای آزادی و سلامتی رهبر اسلامی نیجریه دعا و مجاهده کنیم. ------------------------------------------------------ وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ و سواء استشهد أم أطلقوا سراحه فإنّ مسيرة المقاومة الملهمة من مدرسة منتصرة و ستبقى حية مستمرة في https://twitter.com/gharibreza1/status/1155726045833814017
في ذكرى تكريم السهروردي: نحو عقلنة الخطاب الديني… بقلم: غريب رضا معاناة السهروردي و سوريا بين الماضي و الحاضر و ما أشبه الليل بالبارحة فهناك شبه كبير بين معاناة السهروردي بالأمس الذي قتل بعد تكفيره و ما عاناه اليوم أهل سوريا و حلب بوجه خاص من التكفيريين الذين أهلكوا الحرث و النسل و دمّروا سوريا الحضارة… للسهروردي و مزاره روعة يفوح منه عبق إيران و تراثه الفذ و تجربته العلمية من القواسم المشتركة الحضارية بين إيران و سوريا و يمكننا اليوم الرهان عليه لفتح آفاق فكرية جديدة. إقرا نص المقال كاملاً في الرابط التالي: http://syriran.com/?p=4931 @gharibreza1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ربّ داعية تعجبك خطابته أو قرآئته في الصلاة وتراه أسد مذهبك أو طائفتك لكن يشهد الله على ما في قلبه فاجعله في ميزان ! ما هي مواقفه تجاه أشد الناس عداوة للذين آمنوا؟ فإذا كفّر و جنّدك لمحاربتهم تاركاً جهاد فاعلم أنّه رجل و https://twitter.com/gharibreza1/status/1159113382819246080
بسم الله الرحمن الرحیم نگاهی انتقادی به شیوه خواندن دعای عرفه: اهل بیت(ع) چگونه دعا می‌خواندند؟ دعای عرفه یا مقتل حسینی؟! توسل پشتوانه ایمان و دعاست، امّا... بدون شک توسل شاهراه ارتباط با خداست و پشتوانه قوی ایمان است و باز، شکی نیست که یکی از اعمال روایت شده در روز عرفه، زیارت امام حسین علیه السلام است؛ اما آیا روضه خوانی در متن دعای عرفه نیز مستحب است یا برای آن روایت داریم؟ چرا با گریزهای فراوان و طولانی در مقاطع مختلف دعا، در عباراتی که در سیاق شکر خدا، طاعت، توبه، انابه و خشوع و ... است بدون توجه به مقصد انشا کننده اصلی دعا یعنی شخص ابا عبدالله الحسین عبارتها را به هر بهانه‌ای تاویل به روضه خوانی می‌کنیم؟ یادداشت کامل را در لینک زیر مطالعه بفرمایید. مشتاق شنیدن نقد و نظرات شما هستم. http://www.gharibreza.com/Portal/Cultcure/Persian/CategoryID/5050/CaseID/175114/71243.aspx @gharibreza1
💢 اگر میخواهید افکارتان، پیشنهادهایتان، خصوصیّات برجسته‌ای که روحیّه‌ی شما بحمدالله از آن برخوردار است، در جامعه تأثیر بگذارد، باید #باسواد باشید، باید #درس_بخوانید، باید ملّا باشید. 💢 درس را #جدّی بگیرید؛ نگویید حالا دنیا دارد براساس پیشرفتهای فنّی و فنّاوری و مانند اینها اداره میشود، ما نشسته‌ایم داریم مثلاً فرض کنید حاشیه‌ی ملّاعبدالله میخوانیم یا فرض کنید منطق مظفّر میخوانیم! نه، این منطق مظفّر را باید بخوانید؛ این کتاب نحو را یا کتاب صرف را به‌عنوان مقدّمه باید بخوانید؛ این کتاب فقه را و کتاب اصول را باید بخوانید تا بتوانید به‌عنوان یک روحانی #اثرگذار باشید. باید درس خواند. 💢 ما در بین روحانیّون کسانی را داشتیم که ازلحاظ مبارزه چیزی کم نداشتند، امّا ازلحاظ علمی، نصاب لازم را نداشتند؛ اینها #نتوانستند تأثیر قابل توجّهی در پیشرفت این مبارزه یا در ایجاد این حرکت عظیم بگذارند. آن کسی توانست که -مثل امام- در حدّ نصاب کامل بود. درس بخوانید. درس را #جدّی بگیرید. 📚 بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب حوزه های علمیه تهران 96/06/06 @soda96
✔️روایت نماینده آیت الله سبحانی از مواجهه با نواندیشان/ واکنش مقام معظم رهبری به ترجمه «فلسفه دین جان هیک» در حوزه 🔸پرونده نواندیشی در حوزه (5) 🖊دکتر محمد محمدرضایی در گفتگو با مباحثات 🔹از سی و چند سال پیش – حدود سال ۱۳۷۰- بستری در دفتر تبلیغات حوزه علمیه فراهم شد و شاید ما اولین مرکز پژوهشی را در قم بنیان نهادیم و بحث‌های کلام جدید را در حوزه مطرح کردیم. سعی می‌شد که واقعا طلبه‌های فاضلی را که در این حوزه فعالیت می‌کردند، جمع کنیم. مسئولیت این کار هم بر عهده حقیر بود. اوایل تحت عنوان کلام جدید، واحد ترجمه، فلسفه و کلام و… کار می‌کردیم. بعد تحت عنوان پژوهشگاه مباحث کلام جدید ادامه پیدا کرد. بعدا پژوهشگاه فلسفه و کلام شد. 🔹در آنجا کتابی با عنوان «فلسفه دین» جان هیک ترجمه شد. این کتاب را خود من ترجمه کردم، که البته نوشته‌اند تنی چند از فضلای حوزه علمیه. این اثر شاید اولین کتاب الحادی بود که در حوزه علمیه چاپ شد. به علما داده شد و آنها می‌خواندند. این اثر یک کتاب درسی بود که در اروپا و امریکا تدریس می‌شد. بنا بر این بود پاسخ‌هایی به این کتاب داده شود. 🔹حدود هزار نسخه چاپ شد. در آن نوشته بودند که این کتاب انتشار عمومی نشده است و فقط برای مطالعه شما است. آیت الله جوادی آملی جلساتی را تشکیل دادند که با محوریت این کتاب بود و این کتاب را نقد کردند. کتاب «تبیین براهین اثبات وجود خدا» در واقع نقد این کتاب است. آیت الله سبحانی نیز این کتاب را نقد کردند. در مدخل مسائل جدید کلامی بحث‌های زیادی را در این زمینه آورده‌اند. آیت الله گرامی در نقد این کتاب حدود ۵۰۰ صفحه مطلب نوشتند. 🔹این اتفاق در حوزه علمیه یک حرکتی ایجاد کرد. بنده کتابی را با عنوان «مبانی فلسفه مسیحیت» ترجمه کردم. سعی می‌شد از کسانی که حرف‌های جدیدی دارند، تحت عنوان روشنفکر دینی دعوت شود، آنها می‌آمدند و در جلسات بسیار صمیمی نظراتشان را مطرح می‌کردند. اشکالات آنها نیز مطرح می‌شد. حرکت خوبی در حوزه علمیه آغاز شده بود. بنده بعد از چند سال از آنجا کنار رفتم و دیگر به آن شدت نبود، اما کم و زیاد ادامه داشت. 🔹آقای ملکیان انسان بسیار متخلقی بود و از ایشان استفاده می‌کردیم. در ابتدا در واحد ترجمه از ایشان استفاده می‌کردیم. ایشان نکات بسیار خوبی را مطرح می‌کرد، کلاس‌هایی داشتیم، ولی وقتی نوبت فکر و اندیشه رسید، کم‌کم احساس کردیم که شاید نتوانیم آن فکر را بپذیریم و ما در مسیری متفاوت از ایشان حرکت می‌کردیم. البته به شخصیت ایشان احترام می‌گذاشتیم. به منزل ایشان رفت و آمد داشتیم. اینطور نبود که چون ما با هم دوست هستیم، فکر ایشان را کامل بپذیریم. 🔹بنده فکر می‌کنم نحوه بیان بسیار اثرگذار است. نحوه ورود و خروج افراد به موضوع بسیار اثر دارد. شما می‌توانید الحادی‌ترین مطلب را به گونه‌ای بیان کنید که هیچ حساسیتی را برنیانگیزاند. به یاد دارم که کتاب فلسفه دین جان هیک را خدمت مقام معظم رهبری دادیم. ایشان گفتند که اتفاقا ما هم می‌خواهیم که حوزه علمیه با این بحث‌ها آشنا باشد. 🔹جناب استاد مجتهد شبستری سالیانی است که در این حوزه‌ها کار کرده‌ و در دانشکده الهیات استاد بوده‌اند. خودشان طلبه و معمم بوده و شاگرد برخی از مراجع بودند. ایشان نامه‌ای به مراجع تقلید نوشت که شما چهل سال است که تفسیر غیرانسانی و غیراخلاقی و توام با خوشنونت از دین ارائه داده‌اید. یک سری مقالاتی نوشته بود و گفته بود که اگر می‌توانید اینها را نقد کنید. شماها نمی‌دانید که من چه می‌گویم. اصلا از این مباحث اطلاع ندارید و تهمت و افترا می‌زنید. صرف نظر کنیم از اینکه این نوع لحن کلام مناسب نبود، در حوزه علم که نباید با این ادبیات خشن برخورد شود. 🔹با توجه به اینکه ما مدت‌هاست محضر آیت الله سبحانی هستیم و ایشان از نزدیک می‌شناسند لطف کردند و ما را به عنوان نماینده خودشان معرفی کردند و گفتند اگر نکته‌ای دارید با ایشان مطرح کنید. ما به آقای شبستری درخواست دادیم که هر کجا شما بفرمایید ما حاضر به مناظره هستیم. البته ایشان نیامد و گفت که من فقط می‌خواهم با خود مراجع مناظره کنم. 🔹بنده گفتم هدف شما اصلاح‌گری است و بدین شکل بهره‌ای از اصلاح‌گری هم محقق می‌شود. حداکثر اینکه در آخر می‌گویید که این آقا چیزی بلد نبود. در هر صورت ایشان نیامد، من هم احساس کردم که لازم است که پاسخ‌هایی داده شود، این بود که پاسخ‌هایی دادیم. البته ایشان هیچ پاسخی در این زمینه نداد. 🔸متن کامل این گفتگو را در لینک زیر مشاهده کنید: 👇👇👇 http://mobahesat.ir/21391/amp 🔻🔻🔻 @mobahesat
🔸، وراثتی نیست ♨️ علمای ما ریاست گریز بودند، اما اخیرا مرجعیت‌های جعلی با پول‌های کلان درست شده است. 🔻 آیت الله محسن : 🔹خطری که جامعه ما را تهدید می‌کند و ما در تاریخ تشیع نداشتیم، ایجاد تحریف در مرجعیت است. 🔹سید محمد شیرازی که بزرگشان بود، چند عالم بزرگ شیعه علیه مرجعیت او فتوا دادند؛ از مرحوم خویی و شاهرودی تا مرحوم صدر و حکیم. 🔹این‌ها به دنبال ایجاد تشیع جایگزین هستند که در این تشیع جایگزین، جایگاهی برای مرجعیت راستین وجود ندارد. 🔹مرجعیت می‌شود محصور در شیرازی‌ها و اولاد آنان گویا مرجعیت را وراثتی فرض کرده‌اند. ♨️ امروز نیز حوزه‌های علمیه و مراجع بزرگوار تقلید همواره نسبت به برخی کج روی‌ها در این زمینه هشدار داده‎اند که شایسته توجه مومنین و متدینین است. 🌐 rasanews.ir/002a97
سربلند نخواهد شد مگر اینکه دستی را بلند کند که رسول خدا در روز بالا برد. تابلوی در في این تابلو زیبا را در صفحه زیر مشاهده کنید : https://www.instagram.com/p/B1VTjNZpI9I/?igshid=1oqqksc65cyt0 @gharibreza1
🔸نامه حوزه علمیه به حضرات آیات و حفظهما الله 🔹بسم الله الرحمن الرحیم «و أَطيعوا الله و رسوله و لاتنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم واصبروا ان الله مع الصابرین» 🔹 حضرات آیات یزدی و آملی لاریجانی، طلاب حوزه علمیه با توجه به شرایط بوجود آمده و سوء استفاده ضد انقلاب از آن، مطالبی را محضرتان عرض خواهند کرد: 1️⃣ سزاوار نیست مباحثات طلبگی حضراتی چون شما که استوانه‌های نظام هستید به عرصه جامعه کشیده شود؛ چراکه همانگونه که شاهد هستیم عواقب آن دامن‌گیر اسلام، روحانیت، انقلاب و نظام خواهد شد. 2️⃣ مباحثات طلبگی همیشه بر محور استدلال استوار بوده است؛ نه تخریب و تضعیف و تقبیح طرف مقابل. 3️⃣ با توجه به پیش رو بودن انتخابات (مجلس و سپس ریاست جمهوری) و تمام تلاش ضد انقلاب برای تخریب شورای نگهبان و هدم نظارت استصوابی، اصلا به صلاح نیست که اختلافات و منازعات به متن جامعه رسوخ نماید. 🔻حضرت آیت‌الله یزدی: 🔹شما از دیرباز از دنیا و تعلقات دنیوی گذشتید و در شهر و روستا، در تبعید و ناخوشی و در همه احوال، یار صدیق و با وفای حضرت روح الله بودید و تا آخر هم امام امت به شما ارادت داشت. اما چند نکته‌ای هم محضر شما شایان ذکر است: 1️⃣ شایسته بود در مورد نامه‌ای که از اساس تکذیب شده، بیشتر فحص و تحقیق می‌کردید. 2️⃣ شایسته است لحن تعابیر و انتقادات خود را با کمال سعه صدر بیان دارید؛ تا مبادا گرگهایی که دندان تیز کرده‌اند برای نظام، از بیانات شما، خوراک خود را برگیرند. 3️⃣ متن بیانیه جامعه مدرسین مبنی بر سندیت نداشتن استنادات غیر رسمی و منتسب به حضرتعالی، کافی نبود؛ لذا شایسته بود مطالب منتشر شده که حاوی شیطنت‌های رسانه‌ای بود، قویا تکذیب شود تا دیگر شاهد مسمومیت و تشنج فضای فعلی نباشیم. 🔻واما آیت الله آملی لاریجانی: 🔹شما در زمره علمای انقلابی و متعلق به بیت گرانقدری هستید؛ اما نکاتی شایان ذکر است: 1️⃣ با توجه به اینکه روز گذشته دفتر جامعه مدرسین سخنان منتشر شده و منتسب به آیت‌الله یزدی را فاقد سندیت دانست، توقع می‌رفت حضرتعالی سعه صدر بیشتری نشان دهید و نه تنها مراعات شرایط را بنمایید؛ بلکه احترام بزرگتری آیت‌الله یزدی را همچنان نگه دارید. 2️⃣ اگر با شخص آیت‌الله یزدی و یا سخنان ایشان مسأله دارید، چرا پای ارکان نظام و انقلاب باید به میان آید؟! در سخنان حضرتعالی -که البته شاید از روی تعجیل و ناراحتی بوده- اتهامات غیر مستند نبود؟! سخن از دفتر خبرگان و لطایف الحیل گرفتن آنجا، سخن از برنامه‌‌ریزی‌های صداوسیما و نهادهای دیگر، اتهامات اثبات نشده درباره برخی مسؤولین و ...؛ از شما که یک دهه بر مسند قضا تکیه داشتید، برخوردی اصولی‌تر و دقیق‌تر توقع می‌رود. 3️⃣ قبول کنید نمی‌توان از طرفی وکیل متولی یک مدرسه علمیه بود و از طرف دیگر، همه بار مسؤولیت ساخت و ساز آن را و اینکه اشرافی هست یا خیر را از خود مبرا دانست. هرچند ای کاش خیلی پیشتر از این و با آرامش خاطر همین توضیحات را به جامعه طلاب می‌رساندید. همین مورد هم می‌رساند که حضرتعالی باید تعامل بیشتر و بهتری با رسانه‌ها، طلاب و مردم داشته باشید. 4️⃣ خوب می‌دانید که استعمار چه تلاش گسترده‌ای برای حذف آیت‌الله یزدی از خبرگان نمود، جا داشت با تأنی بیشتری وارد میدان می‌شدید؛ تا مبادا خوراک ضد انقلاب فراهم شود. 5️⃣ حتی اگر انتقادات شما به شخص آیت‌الله یزدی وارد باشد، نباید لبه تیز نقد، جایگاه مقدس جامعه مدرسین را هدف قرار دهد. امروز که عده‌ای با سودای مرجعیت، دنبال تحقق اهداف خود هستند، چه نهادی غیر از جامعه مدرسین، توان مقابله و دفع مدعیان مرجعیت که امام امت در سال پایانی عمر خود اشاره کرد را دارد؟! ایشان فرمودند: «إن‌شاءالله در بین جامعه مدرسین و طلاب انقلابی اختلافی نیست، اگر باشد بر سر چیست؟ بر سر اصول یا بر سر سلیقه‌ها؟ و آیا ایادی استکبار، روحانی‌نماهایی را که تا حدمرجعیت تقویت نموده است، فرد دیگری را بر حوزه‌ها حاکم نمی‌کنند؟» ♨️در آخر از هردو عالم انقلابی درخواست می‌شود با انتشار بیانیه‌ای مشترک به همه مخاصمات پایان داده و نشان دهند که خوشحالی فعلی ضد انقلاب چیزی جز یک خواب زودگذر نبوده و ارکان جمهوری اسلامی از بن، مستحکم و بی خدشه است؛ کما اینکه مسؤولین آن نیز متعهد به اسلام و انقلاب هستند. لذا در این عرصه مجالی برای جولان خناسان و وطن فروشان ضد انقلاب نیست. همچنین به جد باید با منتشر کننده سخنان آیت‌الله یزدی برخورد قضایی شود؛ تا دیگری جرأت نکند با اعتبار و آبروی نظام بازی کند. 🆔 @rasanews_agency
هدية العيد: مكتبة الغدير يناديهم يوم الغدير نبيهم * بخم وأسمع بالنبي مناديا وقد جاءه جبريل عن أمر ربه * بأنك معصوم فلا تك وانيا وبلغهم ما أنزل الله ربهم إليك * ولا تخش هناك الأعاديا فقام به إذ ذاك رافع كفه * بكف علي معلن الصوت عاليا فقال: فمن مولاكم ووليكم؟ * فقالوا ولم يبدوا هناك تعاميا : إلهك مولانا وأنت ولينا * ولن تجدن فينا لك اليوم عاصيا فقال له: قم يا علي؟ فإنني * رضيتك من بعدي إماما وهاديا فمن كنت مولاه فهذا وليه * فكونوا له أنصار صدق مواليا هناك دعا اللهم؟ وال وليه * وكن للذي عادى عليا معاديا فيا رب؟ انصر ناصريه لنصرهم * إمام هدى كالبدر يجلو الدياجيا حسان بن ثابت نبارك لكم الأغر و نؤمن بأنّ عليه السلام هو و بطل و بالتالي هذا العيد عيد و الإسلام و نهدي لكم بهذه المناسبة الكتب و المقالات التالية عسى أن نتعرّف أكثر على أبعاد و مداليل هذه المناسبة الجليلة آملين من المولى عزّ و جلّ أن يوفقنا للإستفادة من هذه الأعياد للمّ الشمل و و أن نجعلها منطلقاً للمضي نحو إن شاء الله. (التنبيه: كل الروابط التالية تعمل بشكل سليم لكن أحيانا يستغرق فتح الصفحة بضع ثواني ) عيدالغدير في الإسلام و التتويج و القربات يوم الغدير العلامة الأميني النجفي http://alhiwaraldini.com/home/9462-2 موسوعة الغدير في الكتاب و السنة و الأدب (11 مجلداً) العلامة الأميني النجفي http://alhiwaraldini.com/home/9444-2 السيد الإمام الخامنئي: الغدير سبيل النجاة لوحدة المسلمين http://alhiwaraldini.com/home/6624-2 الغدير والوحدة الإسلامية الشهيد مرتضى مطهري http://alhiwaraldini.com/home/6630-2 غدير خم و الإقتداء بعلي عليه السلام محاضرة للإمام موسى الصدر http://alhiwaraldini.com/home/9438-2 عيد الغدير مناسبة تحملنا على الوحدة الإسلامية القاضي الشيخ احمد الزين http://alhiwaraldini.com/home/6617-2 عيد الغدير اول ملحمة عربية بولس سلامة http://alhiwaraldini.com/home/6592-2 حديث الولاية كلمة ألقاها الشهيد حسين الحوثي في الإحتفال بعيد الولاية http://alhiwaraldini.com/home/9432-2 “عيد الغدير عيد للإنسانية” حسام خلف http://alhiwaraldini.com/home/9183-2 @gharibreza1
سه در یک قاب. چقدر جایتان در برداشتن مردانه خالی است ... @gharibreza1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ قال الإمام الکاظم عليه السلام ؛ 🌺 💎 وَجَدْتُ عِلْمَ النّاسِ فى اَرْبَـعٍ: اَوَّلُــها اَنْ تَعْرِفَ رَبَّكَ، وَالثّانِيَةُ اَنْ تَعْرِفَ ما صَنَعَ بِكَ، وَالثّـالِثَةُ اَنْ تَعْـرِفَ مـا اَرادَ مِنْكَ، وَالرّابِعَةُ اَنْ تَعْرِفَ ما يُخْرِجُكَ مِنْ دينِكَ.💎 🔸دانش مردم را در چهار چيز يافتم : 🔺اوّل: آنكه پروردگارت را بشناسى... 🔻دوم: آنكه بدانى با تو و براى تو چه كرده است... 🔺سوم: آنكه بدانى از تو چه خواسته است... 🔻چهارم: آنكه بدانى چه چيز تو را از دينت بيرون مى كند... 📚كشف الغمّه، ج 3 ص 45. @gharibreza1
❌ فقیه هم باید جنگجو باشد و هم فقهش را از دست ندهد/ نگویید درس هیچی! درس همه چیز است/ باید فقیه و انسان مهذب شوید ❌ 🔴 اسلام است. قرآن همه چیز است. قرآن «انسانْ درستْ کن» است، کتاب‏‎ ‎‏انسان سازی است. 💠 قرآن همه چیز دارد: دارد، دارد، دارد، همه چیز‏‎ ‎‏دارد. انسان همه چیز است و باید همۀ احتیاجاتش را تأمین بکند. انسان یک‏‎ ‎‏اعجوبه ای است که است، و قرآن یک اعجوبه ای است که ادارۀ انسان را به همۀ‏‎ ‎‏اقشار می کند. در عین حالی که درست می کند، درست می کند، ‏‎ ‎‏درست می کند، درست می کند، درست می کند. فقیه باید هم‏‎ ‎‏باشد؛ فقیه باید باشد، ولی فقیه هم باشد و را از دست ندهد.‏ ‏‏‏‏ ❌ اینطور نباشد که حالا بگویید که حالا که وقت نهضت است دیگر ! این‏‎ ‎‏غلط است. ؛ علم همۀ جهات است. ⚔ حضرت امیر برای شمشیر‏‎ ‎‏می زد، برای شمشیر می زد، برای شمشیر می زد. ⛔️ خیال نکنید که حالا که ما‏‎ ‎‏وارد شدیم در ، دیگر نباید وارد به بشویم. شما که جوانید‏‎ ‎‏باید ایجاد کنید، فقاهت در خودتان ایجاد کنید؛ باید بشوید، فقیه، از او کار‏‎ ‎‏می آید اما ، ، ، . همه باید اخلاق‏‎ ‎‏خودشان را تهذیب کنند، همه باید جهاد با نفس بکنند لکن شماها هستید. شمایی‏‎ ‎‏که جندالله هستید باید به امر خدا ‏‏[‏‏عمل کنید‏‏]‏‏؛ «جندالله » معنایش این است که به امر خدا‏‎ ‎‏باید عمل بکنند، به فرمان او. همان طور که جندی به فرمان سرلشکرش، به فرمان‏‎ ‎‏سپهبدش عمل می کند، شما جندالله هستید به فرمان او باید عمل کنید. اگر چنانچه از‏‎ ‎‏فرمان او تخطی بکنید، جندالله نیستید؛ هر مقداری که نازل شد: یا جندالله یا جُندِ شیطان.‏‎ ‎‏اگر دنیا مَطمَح نظر‏‎ شماست جندالشیطان، اگر حق تعالی مطمح نظر شماست جندالله. 📖 صحیفه امام/ج۶/ص۲۸۶ 🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔻وحدت عملی. 🔹در این سالها زیاد از وحدت سخن گفته شده، همایش ها برگزار شده، مقالات نوشته شده و... 🔸همه این کارها برای ایجاد روحیه وحدت و همدلی بین پیروان مذاهب اسلامی لازم و ضروری و بسیار بسیار موثر است. 🔹اما معتقدم هیچیک از این کارها اثر این را ندارد که: _یک روحانی شیعه برود در اجتماعات اهل سنت مانند نماز و مراسماتشان شرکت کند، _نماز را پشت سر آنها بخواند، _به عیادت مریض هایشان برود _به دیدار ماموستاها و مولوی‌های اهل سنت در خانه هایشان برود، _هدیه‌ای کوچک که شاید ارزش مالی چندانی ندارد برای فرزندانشان ببرد _و گفتگویی علمی و صمیمانه با موضوع راهکارهای تحقق وحدت در جامعه اسلامی داشته باشند. _و... 🔹آری اینها یعنی #اعتقاد_عملی به #وحدت ، و وقتی اهل سنت ببینند شما از صمیم قلب به آنها محبت دارید و به دنبال تغییر مذهب آنها نیستید؛ این خود بهترین راهکار برای تحقق وحدت است، وحدتی از جنس عمل. ✔️پ.ن ۱: تصاویر مربوط به دیدار با ماموستاهای اهل سنت کردستان و حضور در روستاهای این دیار است. ✔️پ.ن ۲: تمامی موارد ذکر شده، جزء دستورات موکد اهل بیت علیهم‌السلام در تعامل با اهل سنت است. 🖋 #مسلم_منفرد ✅ @m_monfared
📜مفهوم‌گیری معکوس از کلام رهبری 🔻محمدکاظم شاه‌آبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: 🔹مشخصه گروه های افراطی - برخلاف گروه های تفریطی که وادادگی و کوتاهی بیشتر در امور ملاک و معیار است - این است که هر چقدر تندروی بیشتری داشته باشی مطلوب تر خواهی بود. 🔹اگر این افراط در گروه های ولایی باشد هر چقدر افراد بیشتری را لعن و نفرین کنی و از دین برگشته بدانی ولایی تر هستی. در میان هیاتی های افراطی هر چقدر مقام ائمه را از خدا و پیغمبر بالاتر ببری مطلوبتری. 🔹در سیاسیون انقلابی افراطی نیز داستان همین گونه است. هر چقدر فحش بیشتر بدهی برچسب بیشتری به افراد بزنی، افراد را خارج از دایره انقلاب بدانی و برانی و رفتار تندتری داشته باشی انقلابی تر هستی و گرنه اصلا انقلابی نیستی. هر چقدر در تهمت زدن به دیگران جری تر باشی و با قاطعیت بیشتری افراد را از مرز انقلاب بیرون بدانی و بالتبع برخورد تندتر و احتیاط کم تری داشته باشی انقلابی تر خواهی بود. 🔹البته این ویژگی، لازمه خروج از حد تعادل در همه زمینه ها و موضوعات است و مختص گروه های دینی و یا سیاسی نیست. 🔹جالب است هنگامی که رهبری به درستی فرمودند انقلابی ها تندرو نیستند و توصیه فرمودند به بچه های مؤمن و حزب اللهی تندرو نگویید، تندروها دقیقا مفهوم گیری معکوس می کنند یعنی به جای برداشت صحیح از کلام رهبری که در همان سخنرانی تصریح می کنند به اینکه انقلابی بودن به معنای افراط نیست و جبهه انقلاب نباید رفتار غیرمعقول همچون حمله به سفارت عربستان و تسخیر سفارت انگلیس داشته باشد، می گویند دیدید رهبری فرمودند هیچ وقت به ما انقلابی ها تندرو نگویید و اتفاقا همین کلام را نیز همچون چماقی بر سر فرد مقابل فرو می آورند و هیچ گاه به فکر اصلاح رویه خود نیستند. 🔹این در حالی است که تلاش رهبر انقلاب در بعد تبلیغاتی در جهان این بوده که معنویت، عدالت و عقلانیت را از ویژگی های اصلی اسلام جمهوری اسلامی معرفی کنند. 🔹یک انقلابی، مرز نگه دار جبهه انقلاب است اما زیاده روی نمی کند تا دچار دفع حداکثری نشود. انقلابی در رعایت حقوق مردم بیشترین احتیاط را می کند، می داند حقوق مردم شامل احترام، امنیت و آزادی است. یک انقلابی هنگامی که از دیگران سخن می گوید جز از یقینیات و مسلمات بر زبان جاری نمی کند و در همان زمان، به بدی دیگران خیلی دیر یقین پیدا میکند، بیشتر حمل به صحت می کند چرا که رحماء بینهم است، اگر فهمید تهمتی زده یا حقی ضایع کرده بی درنگ درصدد جبران و اخذ حلالیت شتاب می کند، کسی را سرزنش نمی کند، در ریختن آبروی دیگران پیش قدم نمی شود، امانت دار است و راز مردم را افشا نمی کند، استراق سمع را حرام می داند و نشر آن را حرام تر، حتی به دشمن هم تهمت نمی زند، جوانمردی و مروت را فدای سیاست نمی کند، خطاپوش و عذرپذیر است، مهربانی اش نمود و جلوه بیشتری از بقیه صفاتش دارد، دلسوز است و دیگران از شرش در امانند. 🔹هنگامی که این لایه انسانی را در وجود خود یافت آنگاه با منافق و نفوذی برخورد می کند، راه را بر فتنه می بندد و در نهایت اشداء علی الکفار می شود. @saraeer
سخنان مهم سید حسینی نماینده اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی در عراق @gharibreza1