eitaa logo
قاصدک
922 دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
4.4هزار ویدیو
121 فایل
#تربیتِ_نیرویِ_مومنِ_انقلابی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌️هشدار فیلم دارای صحنه‌های دلخراش است/خانواده شهدا نبینند!❌️ 🌹شهدا همچون آیه قرآن مقدس‌اند🌹 ◾️فیلمی جانسوز، سراسر درد و اندوه از شهدای مظلوم عملیات خیبر مربوط به ۱۱ اسفندماه ۱۳۶۲ منطقه عملیاتی طلائیه که بلافاصله بعد از سقوط خط پدافندی رزمندگان اسلام توسط مزدوران بعثی تصویر برداری شده و منتشر شده است. خوشا آنان که مردانه جنگیدند و رفتند شادی ارواح طیبه شهدا صلوات🌹 ✅️اشخاصی که به خون این شهدا خیانت می‌کنید، خدا وکیلی چه جوری دلتون میاد؟! باور کردنی نیست به چه قیمتی به خون این شهدای مظلوم و پاک خیانت می‌کنید؟!
‌ پیام رهبر انقلاب در پی جسارت به ساحت قرآن مجید در سوئد 🔹‌ امام خامنه‌ای: اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد باید عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد. 🔹‌ متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد، حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطرآفرین است. اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به سوی خود جلب کرده است. وظیفه آن دولت آن است که عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد. توطئه‌گران پشت صحنه نیز بدانند که حرمت و شوکت قرآن کریم روز به روز افزونتر و انوار هدایت آن درخشان‌تر خواهد شد، امثال این توطئه و عاملان آن، حقیرتر از آنند که بتوانند جلوگیر این درخشش روزافزون باشند. والله غالبٌ علی اَمرِه. سیدعلی خامنه‌ای ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲
D1737390T11642126(Web)-mc.mp3
2.16M
🌹 ماجرای حُرّ در عاشورا ♦️در کربلا صحنه های عجیبی به وجود آمد که باور آن شاید امروز بسیار سخت باشد. بنا بر روایات حر در زمانی که تصمیم گرفت که وارد سپاه امام شود، ندایی را شنید که به او بشارت داد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آصفی، مداح و پیرغلام: برخی از مداحان اهل‌بیت را نردبان می‌کنند تا خود را نشان دهند 🔹اگر مداح شغل نداشته باشد و کسب درآمدش از مداحی باشد دچار چابلوسی و مجیز مردم می‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مداحی بنی‌فاطمه در واکنش به اهانت به قرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پاسخ مهدی رسولی ‌به اهانت‌کنندگان به قرآن‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 با خون خود ببین که چه با خاک می‌کنند شعرخوانی محمدعلی کُردی در مصیبت طفلان حضرت زینب(س) @Farsna - Link
حسین انصاریان: سرزنش کردن گنهکاران و انتشار گناهِ آنها حرام است/ علنی کردن گناهِ گنهکاران از آن گناه سنگین‌تر است و عذاب سختی دارد حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه: 🔹ما باید بدانیم که سرزنش کردن گنهکاران و انتشار گناهِ گنهکاران حرام است و قرآن مجید می‌فرماید علنی کردن گناهِ گنهکاران از آن گناه سنگین‌تر است و عذاب سختی دارد؛ همچنین در سوره نور آمده است کسانی که گناهان دیگران را پخش می‌کنند در قیامت دچار عذابی دردناک می‌شوند. 🔹برخورد ما با هرکس، از جمله گنهکاران باید محبت‌آمیز و نیکو باشد و به آنها تلخی و سختی نشان ندهیم. در قرآن نیز به ما دستور داده شده که با همه حتی کافران، مسیحیان، یهودیان، زرتشتیان و... با زبان نیک و محبت‌آمیز سخن بگویید در نتیجه ما باید هنر محبت‌کردن داشته باشیم./فارس @AkhbareFori
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مداحی استودیویی؛ ابتذال در هیئت یا خلاقیت برای جذب؟ 🔹در سال‌های گذشته شاهد سبک جدیدی به نام مداحی استودیویی هستیم که در آن نوحه در استودیو ضبط می‌شود و تفاوت چندانی با یک قطعه موسیقی ندارد. 🔹ولی سوال اصلی این است که آیا برای جذب مجاز به انجام هر کاری هستیم؟ @AkhbareFori
YEKNET.IR - roze - shabe 5 muharram 1401 - heidar-khamse.mp3
11.77M
🔳 🌴فقط برای حسین و فقط برای حسن 🌴نیامده‌ایم که دل دست این آن دهیم 🎙حاج 👌بسیار دلنشین
YEKNET.IR - zamine - shabe 5 muharram 1401 -mirdamad.mp3
10.48M
🔳 🌴عمه روزمون سیاهه 🌴عمو بین قتلگاهه 🎙 👌بسیار دلنشین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤 الابذکرالله تطمئن القلوب 🖤 °• ■ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِی حَلَّتْ بِفِنَائِکَ‏ عَلَیْکَ مِنِّی سَلاَمُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهَارُ ✨💎✨ پروردگارا! ای یگانه معبود تمام کائنات، بر ما عنایتی فرما که در شدائدی که خود را در برابر اهریمن و دشمنان دین تنها می‌بینیم، بدانیم و یقین کنیم تو هستی و می‌توانی و بر وعده‌ی صدق خود عمل خواهی کرد. چه زیباست! کسی که مطلق پناهش تو باشی و چه قدرتمند است بازوان توانمند تو زمانی که بنده خود را در استغاثه به آغوشِ گرم خود می‌کشی. جانم فدای تو و فرشتگان ابرقدرتمند تو و تمام بندگانی که بندِ بندگی تو بر گردن دارند. ســـــــــ🌼ــــــــــلام روزتــان ســرشـار از نــگاه خــدا   امروز یکشنبه 》یکشنبه💛  ياذالجلال والاکرام ☀️ ‌🌻  ۱ مرداد     ۱۴۰۲   ه.ش ☀️ ‌🌾  ۵ محرم ۱۴۴۵  ه.ق ☀️ ‌🌻   ۲۳   جولای   ۲۰۲۳   ميلادى ✾࿐༅🍃🖤🍃༅࿐ قال رسول الله (ص): یا فاطمه! کل عین باکیه یوم القیامه الا عین بکت على مصاب الحسین فانها ضاحکه مستبشره بنعیم الجنه. پیامبراکرم (ص) فرمود: فاطمه جان! روز قیامت هر چشمى گریان است، مگر چشمى که در مصیبت و عزاى حسین گریسته باشد، که آن چشم در قیامت خندان است و به نعمتهاى بهشتى مژده داده مى‏شود. (بحارالانوار،ج ۴۴، ص۲۹۳) ✾࿐༅🍃🖤🍃༅ ❣❣❣❣❣❣❣ باز این چه شورش است که در خلق عالم است باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است باز این چه رستخیز عظیم است کز زمین بى نفح صور خاسته تا عرش اعظم است این صبح تیره باز دمید از کجا کزو کار جهان و خلق جهان جمله در هم است گویا طلوع مى کند از مغرب آفتاب کاشوب در تمامى ذرات عالم است گر خوانمش قیامت دنیا بعید نیست این رستخیز عام که نامش محرم است در بارگاه قدس که جاى ملال نیست سرهاى قدسیان همه بر زانوى غم است جن و ملک بر آدمیان نوحه می کنند گویا عزاى اشرف اولاد آدم است خورشید آسمان و زمین نور مشرقین پرورده کنار رسول خدا حسین 🟢 محتشم کاشانی 💠 یاعلی 💠🌴
✨🎙: «این اشک چشم، طریقۀ تمام انبیا علیهم‌السلام بوده و به اعلی علیین مربوط است!» ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ▪️پس قهراً این کسانی که می‎گویند: این مداحی چیست؟ مصیبت‎خوانی چیست؟ اشک ریختن چیست؟ این‎قدر احمق هستند که نمی‎فهمند این اشک طریقۀ تمام انبیا علیهم‌السلام بود برای شوق لقاءالله، برای تحصیل رضوان‎الله و مسئلۀ دوستان خدا هم از همین باب است. محبت این‎ها هم اگر در فرح به فرح این‎ها و در حزن به حزن این‎ها اشک آورد، این هم همان‎طور است. دلیل [بر این مطلب] خیلی است: اول اینکه همۀ انبیا از خوف خدا بکاء داشتند. آیا از شوق لقای خدا بکاء نداشتند؟! انبیا کارشان همین بوده است. اگر کسی انبیا را قبول دارد، باید بکاء و گریه را هم قبول داشته باشد. ▪️و همچنین [از ادله بر مطلب] این مسئله است که [در روایات] وارد شده و ثابت است که در اذن دخول حرم سیدالشهدا علیه‌السلام این مطلب منصوص است که [شخص بگوید]: «أ اَدْخُلُ یَا اللهُ، أ اَدْخُلُ یَا رَسُولُ اللهِ، أ اَدْخُلُ...» (آیا داخل شوم خداوندا؟ آیا داخل شوم‎ ای رسول‌خدا؟ ...) و از تمام ائمه علیهم‌السلام استیذان(درخواست اجازه) می‎شود. بعد می‎گوید: «فَإنْ دَمَعَتْ عَیْنُکَ، فَتِلْکَ عَلَامَة الإذْنِ» (اگر اشکی از چشم آمد، علامت این است که به تو اذن داده‎اند). اما کیست که بفهمد این مطلب را؟! کیست که عاقل باشد؟! این اشک چشم، به اعلی علیین مربوط است. اما احمق‎ها می‎گویند: اشک چیست؟ این‎ها _‎ نعوذبالله‎_ خرافات است، این‎ها چیست؟! ▪️این اشک چشم، به آن بالا مربوط است. عمل «ام‎داوود» آن‎قدر مفصل است که از ظهر تا غروب، بعضی‎ها آن را نمی‎توانند خلاص بکنند. [در روایت] دارد که در سجدۀ آخر، سعی کن اشکی از چشمت بیاید؛ اگر آمد، علامت این است که دعایت مستجاب شده است. عجب! شما می‎گویید این اشک هیچ‎کاره است؟! نه‎خیر، این اشتباه محض است، این اشک ما مربوط است به اعلی علیین؛ از آنجا استیذان می‎کند، از آنجا استجابت دعا می‎کند. ▪️فلذا باید بدانند کسانی که حاجت مهمه‎ای دارند، یکی از همین نمازها و از این عبادت‎هایی که برای حاجت ذکر شده است [به‌جا آورند] و اگر بخواهند تثبیت بکنند، تأیید بکنند و برسند به حاجت خودشان بلاشک، ملتفت باشند بعد از آن طلب حاجت و نمازها و دعاها بروند به سجود و در سجود سعی کنند [به‎ اندازۀ] بال مگسی چشم تر بشود، این علامت این است که مطلب تمام شد. ▪️بله، چیزی که هست، عینک ما درست صاف نیست، ما نمی‎فهمیم، فرضاً ما از خدا خانه می‎خواهیم، اما خدا خانه‎ای را که ما می‎خواهیم به مصلحت ما نمی‎داند، چه می‎کند؟ آیا باطل می‎کند دعای ما را؟ خیر بالاتر از خانه به ما می‎دهد؛ به مَلک می‎فرماید: چند سال بر عمر این شخص بیفزا. این بیچاره خیال می‎کند این‎همه زحمت کشید، آخر اثری از خانه و دعای خودش ندید، دعایش مستجاب نشد، اما نمی‎داند بالاتر از استجابت این دعا را به او داده‎اند، ولی او نمی‎فهمد. ▪️حسن ظن به خدا باید داشته باشیم، عینکت باید واسع و صاف باشد، کدورت نداشته باشد. ▪️به خدا می‌سپاریم همه را در تثبیت این اصل اصیل که «مودت ذی‌القربی» است با تمام لوازمش تا گاه و ماهی(حتی به شکل گاه و ماهی)، که ثابت‌قدم باشند، ان‌شاءالله.
☑️حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ⭕️ ما باید اهل محاسبه باشیم، هرچند اهل توبه نباشیم و تدارک نکنیم، خود محاسبه مطلوب است. اگر بدانیم فلان روز حسینی و فلان روز یزیدی هستیم، بهتر از این است که اصلاً ندانیم یزیدی هستیم یا حسینی. ❗️سرانجام ممکن است روزی به خود بیاییم و بخواهیم تدارک(جبران) کنیم. 📚 بهجت‌الدعاء، ص١۴۴ (مجموعه ادعیه، اذکار و دستورالعمل‌های عبادی مورد توصیه حضرت آیت‌اللّٰه بهجت قدس سره)
🗓 یکشنبه ١ مرداد ماه ١۴٠٢ 🔻 گزیده‌ای از کتاب ، تلخیص و تحریر کتاب علامه ملا احمد نراقی را در روزهای یکشنبه دنبال کنید: 🔸 غیرت دینی این است که مسلمان دین خود را پاس بدارد، از گناه خود و دیگران بدش بیاید، با گناه‌کاران دوستی نکند، اهانت به دین و بزرگان دینی را برنتابد و با بدعت گزاران بستیزد. ✅از نشانه‌های غیرت دینی و از آثار آن «امر به معروف و نهی از منکر» است که از مهم‌ترین ارکان دین است. 📚 نردبان سعادت، ص ۱۶۹ (تلخیص و تحریر کتاب معراج‌السعادة) 🔻مناسبت‌ها: 🔹 اعزام سپاه ابن‌زیاد به کوفه برای جلوگیری از حرکت مردم برای یاری امام حسین علیه‌السلام؛ ۶١ق.