eitaa logo
د. قاسم جعفری عضو علمی دانشگاه
334 دنبال‌کننده
303 عکس
173 ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
الإمامُ الباقرُ عليه السلام : شِيعَتُنا ثلاثةُ أصنافٍ : صِنفٌ يَأكُلُونَ الناسَ بنا ، و صِنفٌ كالزُّجاجِ يَنُمُّ .، و صِنفٌ كالذَّهَبِ الأحمَرِ كُلَّما اُدخِلَ النارَ ازدادَ جَودَةً . امام باقر عليه السلام : شيعيان ما سه دسته اند : دسته اى به نام ما مردم را مى چاپند، دسته اى مانند آبگينه اند كه [هرچه را درونش هست] نمايان مى سازند، .و دسته اى مانند زر سرخ هستند كه هرچه بيشتر در آتش گداخته شود نابتر مى شود . ✔️ اینک باید دید اربعینی شدن مان از دور و نزدیک ما را در زمره کدامیک از این اصناف قرار می دهد . ✔️دعا می کنم شما خوبان در ردیف بهترین های صنف سوم ( طلاهای ناب و یاران خالص آل الله ثبت و ضبط گردید .آمین !🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ✔️ ✅ √ آن که در خانه ملت سخن ها می کرد - « جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد » √ کاش یکی مجلسی آدم بگوید ما را - سفر خارجه جز این چه سودا می کرد 🇮🇷 🇮🇷. .
https://eitaa.com/ghasemjafari 🔺پیشنهاد : در راستای سخن نغز رهبری معظم که فرمود مجلس تنها پرسشگر و ناظر نیست بلکه باید پاسخگو هم باشد ،هر یک از نمایندگان محترم فعلی یا ادوار گزارش دهند سفرشان در قالب گروه دوستی چه حاصلی برای کشور داشته است .( فارغ از سفرهای ان شاء الله كاری کمیسیون های تخصصی ) ✅
✓«صمیمی و ناصحانه با رییس جمهور»√ ✅√ رییس جمهور: به اعضای دولت گفتم از قصور درگذرند و به مقصر بدون مچ گیری تذکر دهند ! ✔️√ آقای رییس جمهور! با این حساب آیا وفق قرآن کریم امانت و بار مسؤولیت را به اهلش سپرده اید ؟ امام صادق علیه السلام فرمود : قاصری که امانت را ضایع می کند با خائن فرقی ندارد . 🔺 با مچ گیری اراده و جرأت را نباید از مدیران گرفت اما سخاوتمندانه ، چک سفید برای قصور و تقصیر هم نباید داد . ☑️ البته مومن از مجازات دیگران خوشحال نمی شود . سیره نبی اعظم ص و امیر المومنین ع این بود که هرگز برای اثبات جرم اهتمام به خرج نمی دادند امام چنانچه جرمی با بینه و أيمان (به اصطلاح امروز ادله اثبات دعوی) ثابت می شد در اعمال مجازات هرگز اهمال نمی کرد .اصلا اغماض در برابر قصور و بویژه تقصیر هیچ مناسبتی با عدالت ندارد که به درستی بیت الغزل رییس جمهور مکرم است . 🔺خلاصه به آقای رییس جمهور خودمونی عرض می کنیم این که دستگاه نظارت پیشگرانه در کنار مدیران باشد نه به سان رقیب در کمین نشسته ، حرف متینی است اما به قول قدیمی ها تخم مرغ دزد عاقبت شتر دزد می شود . اگر دستگاه های نظارتی تخلفات ساده را بی خیال شدند بعید نیست که سرقت و اختلاس های چند ده بلکه چند هزار میلیاردی شکل گیرد . لذا از شما که به سلامتی و پاکدستی موصوفید انتظار می رود در اظهارات خود رای سدید و قول طیب را آیینه حکمرانی قرار دهید . ✓برادر شما /قاسم جعفری/۱۴۰۳.۶.۷ https://eitaa.com/ghasemjafari
🔺ملاحظه : در پی اظهار نظر رییس جمهور دکتر پزشکیان مبنی بر این که نمایندگان در قالب گروه های دوستی کشورها را می گردند و بدون ثمره علمی ، سیاسی فرهنگی و..برمی گردند بنده طی نوشته کوتاهی در فضای مجازی پیشنهاد دادم نمایندگان محترم فعلی و ادوار شرحی از سفرهای خود در قالب گروه های دوستی ارائه کنند تا عیار آن اظهارات معلوم گردد . در این میان یکی از نمایندگان محترم تهران ( حجة الاسلام آقای حمید رسایی ) نوشت ؛ « آقای جعفری شما به عنوان کسی که سابقه نمایندگی دارید، اول خودتان گزارش بدهید.من این گزارش را از شما پیگیری میکنم.» ضمن استقبال از پیشنهاد ایشان با کمال میل این کار را می کنم . امیدوارم دومین نفر خود ایشان باشند .×××+++××× به نام حق . بنده دور نهم توفیق نمایندگی مردم شریف بجنورد در مجلس را داشتم . در کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری گاهی عضو و گاهی هیات رییسه بودم . عضو گروه دوستی پارلمانی ایران فلسطین سوریه مصر اردن مغرب سوریه و احتمالا لبنان . یکبار در روزهای داغ جنگ پرماجرای داخلی سوریه در قالب گروه دوستی بنا به قرعه به همراه آقایان سردار کوثری،حجة الأسلام سید مرتضی حسینی ( قزوین ) خانم دکتر افتخاری و به ریاست آقای دکتر بروجردی در مورخه ۱۳۹۲.۱.۳۱ برای سه روز به این کشور سفر داشتم . همه جا حالت جنگی و حالت فوق العاده حاکم بود . در هتل محل اقامت تا صبح شبیه خط مقدم صدای انفجار بود . طریق المطار را با ترتیبات امنیتی خاصی طی کردیم . گر چه با ترتیبات امنیتی خاص بالآخره حرم حضرت رقیه را زیارت کردیم اما به رغم اصرار مسوولان مربوطه نپذیرفتند که به زینبیه مشرف شویم . ( بماند که سردار کوثری تنهایی به واسطه دوستانش مشرف شد .)در مدت سه روز بیش از ۱۸ دیدار و جلسه کاری برگزار شد . از جمله جلسه با گروه دوستی ، کمیسیون امنیت ملی مجلس سوریه ، وزیر خارجه ،نخست وزیر ، حضور در سفارت ایران و ملاقات با سفیر و کارکنان و فرماندهان و مستشاران ایرانی حاضر در سوریه ، گروه های فلسطینی مستقر در سوریه،گروه های معارض سوری که به روش مسالمت آمیز اعتقاد داشتند ، ملاقات با خانواده رمضان البوطی عالم اهل سنت که در مسجدش ترور شده بود ملاقات با مفتی وقت سوریه بدر الدین حسون ، ملاقات با ابو وائل مشاور اعظم رییس جمهور و نهایتا ملاقات با شخص بشار اسد که نتایج ارزشمندی در پی داشت . سفر زمینی به بیروت و ملاقات با سفیر ایران دکتر رکن آبادی ( شهید المنی ره ) ملاقات با سید حسن نصر الله حفطه الله و سپس برگشت به دمشق برای ادامه ماموریت و بازگشت به ایران . √در آن روزها حدود ۷۵/.خاک سوریه دست معارضه بود و از سوی دستگاه پاراپاگاندای استکبار تلاش می شد سوریه برای خارجی ها و هیات های دیپلماتیک کاملا نا امن و دمشق در حال سقوط نشان داده شود . لذا حضور یک هیات دیپلماتیک خارجی اثر زاید الوصفی در روحیه جبهه خودی داشت و. √ در آن روزها آمریکایی‌ها کنفرانسی با شرکت بیش از ۱۲۰ کشور به نام دوستان سوریه ترتیب داده بودند و باید در مقابل حرکتی مشابه می شد نتیجه آن سفر شد کنفرانس دوستان واقعی ملت سوریه که مدتی بعد برگزار شد .https://eitaa.com/ghasemjafari ∆هذا خبر ما عندنا ..
https://eitaa.com/ghasemjafari 🔺 راه رجا بسته نیست گر چه رجایی برفت. - ریشه به جا باد اگر برگ و بری می رود - بی هنران را بگو ملک هنر زان ماست - گر چه ز ملک هنر باهنری می رود
سرود زنده یاد حمید سبزواری به مناسبت شهادت محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر رضوان الله علیهم +++. ×××. ++++ هر دم از این رهگذر رهگذری می‌رود در پی مردان مرد پی سپری می‌رود عرصه نگردد تهی گر چه ز هم سنگران گه جگری می‌درند گاه سری می‌رود روزن فتح و خطر بسته نخواهد شدن گر ز قضا ناوکی بر قدری می‌رود راه رجا بسته نیست گرچه رجایی برفت ریشه به جا باد اگر برگ و بری می رود روضه نماند به زاغ، ور همه با درد وداغ از صف مرغان باغ، نغمه گری می رود جلوه خورشید ما، جمله جهان در نوشت شعله به عالم زند، تا شرری می رود مکتب اسلام باد زنده که در راه آن گاه شبیری رود، گه شبری می رود درسفر زندگی، آمد وشد کار ماست تا پسری در رسد، خود پدری می رود راه رجایی بجاست، شور رهایی بپاست گرچه زنان آوران، ناموری می رود بی هنران را بگو، گنج هنر زان ماست گرچه زملک هنر، باهنری می رود دامن دریای عشق تا که صدف پرور است صیرفیان را چه باک، گر گهری می رود تا که خدای جهان، حافظ این امت است هر نظری می رسد، صد خطری می رود راه رجا بسته نیست، گرچه رجایی برفت ریشه به جا باد اگر برگ و بری می رود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماشاالله به این مداح نوجوان ایرانی به غیر از کربلا هر جا سفر کردم ، ضرر کردم. 🌹🍀🌾🇮🇷🇵🇸 روز پنجشنبه به نیابت همگان و به امید بهرمندی شهدا اولیاء پدران و مادران راحل و همه رفتگان به خانه آخرت . { بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِیمِ (۱) ٱلۡحَمۡدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلۡعَـٰلَمِینَ (۲) ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِیمِ (۳) مَـٰلِكِ یَوۡمِ ٱلدِّینِ (۴) إِیَّاكَ نَعۡبُدُ وَإِیَّاكَ نَسۡتَعِینُ (۵) ٱهۡدِنَا ٱلصِّرَ ٰ⁠طَ ٱلۡمُسۡتَقِیمَ (۶) صِرَ ٰ⁠طَ ٱلَّذِینَ أَنۡعَمۡتَ عَلَیۡهِمۡ غَیۡرِ ٱلۡمَغۡضُوبِ عَلَیۡهِمۡ وَلَا ٱلضَّاۤلِّینَ (۷) } [سوره الفاتحة: ۱-۷]
🔺ملاحظه : در یک گروه فرهیخته استادی حول موضوع « وفاق ملی» متنی نگاشته شده بود به شرح زیر . بنده ابتدا آن متن را تقدیم می کنم و بعد حاشیه مختصر خویش بر آن را تا شاید مورد تامل بیشتر شما خوبان قرار گیرد ؛++××++ ✅«وفاق ملی یا همگرایی برای عبور آرام از انقلاب» 🔸پس از پایان جنگ تحمیلی جریانی که جلوه های تمدنی غرب آنها را مرعوب خود کرده بود و حرکت به سمت همان تمدن را تمام همت خود گردانیده بود، شعار «جنگ تمام شد و اکنون وقت ساختن کشور است» را سر لوحه کار خود قرار دادند. 🔸این شعار هرچند ظاهری خیر خواهانه داشت، اما در درون خود نشانی از تقابل دو دیدگاه بود که یکی از آن دو برای عبور از دیگری این شعار را علَم خود کرد. یک دیدگاه، که جلوه های تمدن را در غرب دیده و در تلاش است تا به چیزی شبیه آن برسد، «سازندگی» را هدف خود قرار داد و از تمام قدرتی که در دست دارد برای رفع هر مانعی برای رسیدن به آن هدف بهره برد. 🔸 دیدگاه دوم که شعار «جنگ تمام شد و اکنون وقت ساختن کشور است» نشان از وجود آن در آن برهه زمانی داشت، دیدگاه انقلابیونی بود که با تمام وجود بار جنگ را بر دوش کشیده بودند و به دلیل نگرانی از فراموش شدن ارزشهایی که در جنگ تحمیلی به دست آمده، حرکت شتابزده دیدگاه دوم را نمی پسندید و در مقابل آن می ایستاد. 🔸بنابراین دیدگاه دوم که قدرت سیاسی را در دست داشت، شعار «جنگ تمام شد و اکنون وقت ساختن کشور است» را که پوششی عقلانی نیز داشت، برای «عبور از دیدگاه مقابل خود» یعنی دیدگاه حفظ ارزشهای به دست آمده از جنگ، مطرح کرد. 🔸بعدها نیز برخی چون آقای روحانی در گفته های خود عبارت «انقلاب تمام شد» را بکار بردند که آن هم در درون خود بیانگر تلاش برای «عبور از جریان دغدغه مند ارزشی» داشت. 🔸امروز نیز شعار «وفاق ملی» میتواند ادامه همان خط باشد و میتواند برای جمع کردن تمام کسانی باشد که از ادامه مسیر دغدغه مندی برای ارزشها خسته شده، یا آن را مانع پیشروی (ظاهری) به سمت تمدن غرب می دانند. 🔸«وفاق ملی» در عمل می تواند، وفاق اصولگرایی و اصلاح‌طلبی برای به انزوا کشانیدن «جریان ارزشی دینی و انقلابی» باشد. «وفاق ملی»، می تواند برای عبور نرم از چهره دینی جامعه و سازش با جلوه های بی دینی باشد. 🔸«وفاق ملی» میتواند برای خود فریبی برای «هضم شدن» در چیزی باشد که بیش از ۴۵ سال برای آن ایستادگی شده است. «وفاق ملی»، می تواند همان «جنگ تمام شد» باشد و میتواند همان «انقلاب تمام شد» باشد اما به زبانی دیگر. 🔸وفاق ملی می تواند همگرایی چپ و راست، برای عبور نرم از آرمان ها و جلوه های دینی و انقلابی و سازش با شرایط موجود باشد بی آنکه به زبان آید. 🗓پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ 🆔@e_ghalam
قرار بود به قول حاج قاسم شهید رضوان الله علیه از دل تهدیدها فرصت بسازیم . تا این جای کار که دست ما نبوده و بالاخره خوب یا بد حقیقی یا مجاز واقعی یا بدلی گفتمانی به نام « وفاق ملی » در سپهر سیاسی غلبه ظهوری یافته است . حال ما باید چه کنیم ؟ - نفی و انکار مطلق ؟ تایید مطلق ؟سکوت تماشا و تماشی با جریان غالب به امید سرنوشت نامعلوم ؟ یا تبیین فعال و کنشگری پرنشاط نظری و میدانی و بیرون کشیدن سپیده از دل ابهام در هم تنیده و ترکیبی ؟ به نظر قاصر و معیب حقیر ناظر به همان تجربه های منقوله و برای دفع و رفع خطر تحریف با ابعاد و انواعش که به تعبیر رهبری معظم حفظه الله و رعاه از تحریم براتر است از گروه دانشوران و فرهیختگان روش اخیر بیشتر مأمول است . التماس دعا!https://eitaa.com/ghasemjafari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ اگر هر کسی به ویژه نخبگان و فرهیختگان وظیفه خود را درست تشخیص دهند به موقع و حکمت آمیز وارد میدان شوند آنوقت نیاز نیست جایگاه حقیقی و حقوقی امام جامعه گاه و بیگاه و در مواضع غیر ضرور هزینه شود . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یحیی سعود، نماینده ی مجلس اردن، مدت کوتاهی بعد از این سخنان، در تصادفی مشکوک کشته شد..‌. 🔺 به یاد شعار مردم در تظاهرات روزهای انقلاب ( ۱۳۵۶،۷) افتادم ؛ √ مردان حق زندانند یا کشته در میدانند . نظام استبدادی مزدور و وابسته یعنی همین !
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅نرم نرمک بوی مهر و مدرسه می آید . 🔺در آن آرزوییم که معلمانمان فراتر از گچ و تخته و رایانه کتاب و تعلیم قاعده و حل معادله و بیان شعر و داستان و شرح فرمول و شمارش عناصر و قوانین فیزیک و شیمی و.. در کمال معنای این کلمه مقدس معلمی کنند مردممان مواسات پیشه گیرند و نوباوگان وطن ادب و علم توأمان بیاموزند . 🔺عنایت به تامین لوازم التحریر ، کیف کفش لباس و..کودکان نیازمند امروز که ثروت واقعی فردای یک ملتند باور انسان های مومن دغدغه شهروندان مسوول و اسباب شکر نعمت بندگان شاکر است .🌹
یادداشت نماز جمعه این هفته را در مطلب بعدی ملاحظه فرمایید .
« یادداشت نماز جمعه ۱۴۰۳.۶.۹» √ تقوای الهی موجب جلا و روشنی قلب است و در هم و غم ها کمک کار انسان می باشد . √ فلسفه خلقت ما چیست و آمدن پیامبران حساب شده است . { أَفَحَسِبۡتُمۡ أَنَّمَا خَلَقۡنَـٰكُمۡ عَبَثࣰا وَأَنَّكُمۡ إِلَیۡنَا لَا تُرۡجَعُونَ } المؤمنون: ۱۱۵] می فرماید عبث خلق نشده اید و به سوی ما بر می گردید . √ خدا آزمایش می کند تا معلوم شود چه کسانی احسن عملا هستند . باید به معرفت و عبودیت خداوند رسید . √ در حدیث عمرانی بصری هست که اولین قدم بندگی باید مال را مال الله دانست و درک کرد که «مدبر الامور» اصلی خداست .کسی که عارف به حق شد عبادتش می کند و عابد حق از ماسوی مستغنی می گردد . √ به تعبیر علامه طباطبایی ره مقام عبودیت انسان را وارد مرحله ای بالاتر می سازد . √ مردم پیوسته در اختلافند الا من رحم ربه . یک هدف خلقت زیر پوشش رحمت الهی رفتن و رسیدن به لقای او از دریچه طی سختی هاست ؛ « انک کادح الی ربک کدحا فملاقیه .» √ پس در مرحله اول باید بندگی کرد تا به سعادت رسید . در مرحله دوم باید به معرفت شهودی دست یافت یعنی به جایی برسد که معلوم نزد نفس عالم مهیا شود . √ به هر حال پیامبران آمده اند تا این انسان را در مسیر عبودیت رهنمون باشد و به رغم موانع معرفتی و عملی او را به مقام خلیفة اللهی و سعادت برسانند . خروج از ظلمت به نور خدایی شدن که امید است همگان در این راه مورد عنایت حضرت حق باشیم . √ شیعه اهل بیت کسی است که از آنان تبعیت می کند و به آثار آنان اقتدا می کند .« رأیکم علم و حلم و حزم .» آل الله اینگونه بوده اند و ما نیز باید چنین باشیم . √ تصمیمات شتاب زده برای عرصه فردی و اجتماعی سودی ندارد. تصمیمات اهل بیت علیهم السلام از جمله امام مجتبی علیه السلام راهبردی بود . این که امام حسین علیه‌السلام اهل بیت را در این سفر پر مخاطره کربلا همراه می کند چون نگاه دوراندیشانه اش ناظر به جنگ روایت هاست . می داند اگر واقعه عاشورا را اهل بیت روایت نکنند دیگران به روایت یزید مصادره خواهند کرد . √ ببینید جامعه پس از پیامبر ص به کجا رسید که اگر نبی مکرم صلی الله علیه وآله نعوذ بالله می گفت بعد از من هر ظلمی میسر است به اهل بیتم بکنید بدتر از این نمی شد که امت مرتکب شد . چند سال پیش مفتی عربستان « آل شیخ » می گفت ما هم اگر در صدر اسلام بودیم با حسین می جنگیدیم . √ به رغم بی مهری ها و طعنه ها عظمت کار امام مجتبی ع را باید درک کرد در پاسخ به شبهه انگیزان که چرا صلح را پذیرفتی فرمود : شما چه می دانید که کار من برای شیعیان نفعی دارد که از آنچه خورشید بر آن بتابد بیشتر است من مگر به تصریح پیامبر ص سید جوانان بهشت و امام مفروض الطاعه شما نیستم ؟ صلح من با معاویه نسخه ای از صلح حدیبیه پیامبر خداست .شنیده اید که به روایت قرآن موسی به کار خضر در بحث سوراخ کردن کشتی ، ساختن دیوار و کشتن غلام اعتراض کرد چون حکم آن اقدامات را نمی دانست اما همه آن اعمال عند الله درست و موجب ثواب بود .از سویی به بیان قرآن « ان ادری لعله فتنة لكم و متاع الي حين » چه بسا این صلح برای امتحان شماست و مهلتی است که معلوم شود آینده چه می کنید . √ بعده برخی اصحاب پشیمان شدند نزد امام مجتبی آمدند و گفتند ما آماده جنگیم حضرت فرمود خیر ، الآن موعدش نیست که پیمان صلح شکسته شود رفتند امام حسین ع را تحریک کنند حضرت فرمود : « صدق ابومحمّد، فليکن کلّ رجل منکم حلسا من احلاس بيته، ما دام هذا الإنسان حيا‌.» برادرم حسن درست می گوید تا معاویه زنده است قیام به نتیجه نمی رسد . بماند که برخی از مدعیان گاه دربرابر رسول خدا هم می ایستادند در صلح حدیبیه یکی از همینان به پیامبر ص گفت ما چگونه این ذلت را بپذیریم اگر چهل مرد همراه داشتم با صلح ( در واقع با پیامبر ص ) مخالفت می کردم. √ اهل بیت به خوبی می دانستند و هشدار می دادند که سخت تر و پیچیده تر از فتنه بنی امیه برای امت نیست . یک وقت به امیر المومنین گفتند با خوارج بجنگیم ایشان فرمود اگر بنا به جنگ باشد اولویت با معاویه است چون اگر از بنی امیه فقط یک پیر فرتوت بماند زهرش را به اسلام می ریزد . √ مصلحت عظیمه پذیرش ولایت عهدی توسط امام رضا علیه السلام را هم باید درک کرد که یک حرکت راهبردی و مهم بود . او با آمدن به توس هم مکتب اهل بیت را ترویج کرد و هم مامون را پشیمان کرد . √در عرصه مسائل روز همچنان غزه و مظلومیت مردمش روح و دل را می خراشد و آدمی نمی داند چه باید کرد از دشمن صهیونیست و اربابان امریکایی اش که انتظاری نیست ولی این که دولت های مسلمان مثل مصر عربستان ترکیه و ..چرا به جای مستضعفان مظلوم غزه به صهیونیست ها کمک می کنند رنج روح انسان را دوچندان می کند . √ امیدواریم به لطف حق و پیروزی جبهه مقاومت رژیم صهیونیستی به نقطه صفر و نابودی خود نزدیک تر شود .
✅ { یَـٰۤأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُوا۟ ٱتَّقُوا۟ ٱللَّهَ وَقُولُوا۟ قَوۡلࣰا سَدِیدࣰا }اﻷحزاب: ۷۰] https://eitaa.com/ghasemjafari ✅. ✔️. ✅
🏴 سلام علیکم با عرض تسلیت و تعزیت صمیمانه در عزای فراق نبی رحمت و دو سلاله پاکش صلوات الله علیهم اجمعین آرزو می کنم؛ خداوند شما را در زمره خوبان امت رسول الله صلی الله علیه وآله و از رهروان صدیق آل طه و سبط اکبرش قلمداد فرماید .🏴💐 دعاگوی شما / قاسم جعفری https://eitaa.com/ghasemjafari ✔️✅ 🏴🍀🏴. ✔️✅
✅ به مناسبت این ایام گران غم پیشنهاد می کنم اساتید دانشجویان طلاب و فضلای عزیز که آشنایی با عربی دارند کتاب « السیف و السیاسة » صالح الوردانی نویسنده مصری را اگر نخوانده اند و فرصت دارند مطالعه بفرمایند . هم در نرم افزارهایی مثل مکتبة أهل البين ، نور و ..هست و هم در فضای مجازی ظاهرا قابل دریافت است . ان شاء الله خالی از لطف نیست . https://eitaa.com/ghasemjafari ✅✔️. ✔️🏴. 🏴✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 راز شعر استاد بهمنی که در حرم امام رضا(ع) متولد شد❗️ ✔️✅✔️✅🏴🏴✅✔️✅
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ √ تحلیلی گذرا از آنچه بر امت بعد از پیامبر گذشت . √ تقابل دو قرائت از اسلام پس از پیامبر ۱- اسلام قبیله محور ( بر اساس مدرسه خلفا ) ۲- اسلام نبوی ( مبتنی بر مدرسه اهل البیت ) √ اثر جنگ روایت ها در غلبه ظاهری اسلام قبائلی بر اسلام نبوی ص √ در چه مواقعی اصحاب و مسلمان پیامبر ص را تنها گذاشتند ؟ √ نقش تقدیس صحابه و منع نقد آنان در شکل گیری رسوخ و ادامه اسلام قبیله ای √ اثر منع کتابت حدیث بر در متن قرار گرفتن اسلام قبیله ای و حاشیه رفتن اسلام نبوی ص تا جایی که قدیمی ترین کتب سیره نبوی ص مثل ابن اسحاق و ابن هستم ۱۵۰ سال بعد از وفات پیامبر ص نوشته شده است. و.. https://eitaa.com/ghasemjafari ✔️✅✔️✅✔️✅✔️✅✔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*اردوگاه اسرای عزیز ایران در زمان صدام دیدنی ست* √ این ویدئو جدید نیست اما برای نسل جبهه بویژه کسانی که اردوگاه اسارت را تجربه کرده اند نوستالوژیک و خاطره ساز است . *. *. *** √ - یاد ایام اسارت یاد باد -یاد هر لحظه شهادت یاد باد - یاد بعقوبه رمادی الانبار - موصل یک موصل دو سه و چهار - یاد فریاد و دعای عاشقان - زیر ضربت ها و توهین خسان و ...