eitaa logo
یک دریا قطره‌
210 دنبال‌کننده
825 عکس
173 ویدیو
8 فایل
ان‌شاءالله در این‌ کانال، مطالب زیبایی از دیگران را خواهم گذاشت که دوست دارم از آن‌ها هم بهره و لَذّت ببرید. حاج‌آقا اسماعیل داستانی بِنیسی کانال سخنرانی‌هایم: @benisi. کانال دیگرم: @benisiha_ir. وبگاهم: benisiha.ir. صفحۀ شخصی‌ام: @dooste_ketaab.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 کانال «بِنیسی‌ها» (پدر و پسر) در ایتا و اینستاگرام: @benisiha_ir 💠 مطالب مرتبط با عالم عارف گمنام، مرحوم حضرت استاد اسدالله داستانی بِنیسی: تصاویر،‌ زندگینامه، سیرۀ اخلاقی و عرفانی، کرامات، دستورالعمل‌های معنوی کوتاه، اشعار توحیدی و ولایی و کاربردی، و آثار دیگر ایشان. 💠 مطالب مرتبط با فرزندشان (حاج‌آقا اسماعیل): چکیدۀ احادیث ناب، پرسش‌ها و پاسخ‌ها، برگزیدۀ سخنرانی‌ها (به شکل کلیپ صوتی و نوشتاری) و آثار دیگر او. 🔵 با عضوشدن در این کانال، روحتان را با معارف معنوی، شاداب کنید: http://eitaa.com/joinchat/546439171Cd549f0df8b
عالَم اسبابِ هستی چون عَدَم، چیزی نداشت! هر که ‌را دیدیم، درویش آمد و درویش رفت! (عدم: نیستی. درویش: فقیر.) حالا که فقیر و بدون دارایی به دنیا آمده‌ایم و فقیر و بی‌چیز از دنیا خواهیم رفت، دنبال دنیا که برایمان نخواهد ماند و به ما وفا نخواهد کرد، نرویم؛ مگر به اندازۀ ضرورتی که خداوند والا ـ جلّ جلاله. ـ دستور داده است. ، @ghatreghatre
دربارۀ ! علّامه طباطبایی: «آن‌ها زن را تحت عنوان "آزادی"، بازيچه قرار دادند؛ امّا دين می‌گويد زن گل است و نظير ابزار بازی نيست؛ او را ضايع نكنيد، كارهای سنگين به اين‌ها ارائه نكنید، نگذارید با نامحرم تماس بگيرند [و] نامحرم با او تماس بگيرد؛ چراكه اين گل، پژمرده می‌شود. اين فقط بايد در بوستان منزل باشد؛ آن‌گاه است كه می‌تواند پيغمبر تربيت كند!» (زن در آئینۀ جلال و جمال، ص ۴۱۸؛ برگرفته از: یک کانال). لطافت روح سخن ایشان را دریافتید؟ ، ، ، ، ، @ghatreghatre
در روایت بسیارزیبایی است. ، @ghatreghatre
در استفاده از کانال‌ها، گروه‌ها، وبگاه‌ها و وبلاگ‌ها هم همین‌طور است؛ پس همیشه مراقب باشیم که شیطان‌پرست نشویم! ،‌ ، ، ، ، @ghatreghatre
آشنای آسمان.pdf
9.75M
خواندنی (زندگی‌نامۀ علّامه طباطبایی) ان‌شاءالله بخوانید، لَذّت ببرید و استفاده کنید. @ghatreghatre
[حاج‌آقا سیّد محمّدجواد وزیری فرد:] گفته‌اند: «رفقایت را به من معرّفی کن تا من بگویم چه‌کاره‌ای.» اگر همۀ رفقایت اهل دنیا هستند، پس تو هم اهل دنیایی. بِنا بر این، آدم باید از همان اوّل، مراقب باشد که رفیق دنیایی پیدا نکند و با او رفت‌وآمد نداشته باشد. مبادا با خود بگوید با این‌ها می‌روم و در عین حال، مواظبم. این شدنی نیست؛ زیرا دنیا آن‌قدر جلوۀ فریبندگی و اَشکال مختلف حیله‌گری و حقّه‌بازی دارد که کم‌تر کسی می‌تواند از دستش سالم فرار کند؛ بنا بر این، به‌تر است آدم از همان اوّل، مراقب باشد. @ghatreghatre
[آیت‌الله حسین نوری همدانی:] «برکة‌‌العلم در تعظیم استاد است. ما هم در تکریم ایشان [= علّامه طباطبایی] از این حدیث، خیلی بهره می‌‌گرفتیم. می‌‌بینیم یکی از شاگردان ایشان، آیت‌‌الله شهید مطهری (ره) بودند که در نوشته‌‌هاشان هر وقت، اسم آیت‌‌الله طباطبایی (ره) را می‌‌برند، می‌‌گویند: "آیت‌‌الله طباطبایی (روحی له‌ الفداء)". به‌ خاطر دارم که جلسه‌‌ای تبلیغی در نیشابور در فصل تابستان بود. من منزل حجّت‌‌الاسلام و المسلمین سیّد محمّد موسوی بودم. گفتند: "امروز آیت‌‌الله طباطبایی (ره) می‌‌آیند تا از این‌‌جا به سبزوار بروند و برگردند." نزدیک ظهر آمدند. آیت‌‌الله مطهّری (ره) به‌ علّت احترامی که نسبت به ایشان می‌‌کرد ‌‌‌‌و برای ما درس بود، پشت‌سر ایشان حرکت می‌‌کرد. ایشان وارد که شدند، بدون اجازۀ ایشان ننشست. وقتی ایشان حرکت می‌‌‌‌کرد که برود وضو بگیرد، آیت‌‌الله مطهّری (ره) جلوتر ‌‌می‌‌رفت؛ کفش ایشان را جفت ‌‌کند. وقت وضو عمامه‌‌شان را برمی‌‌داشت؛ سپس عبا را روی دستش می‌‌گرفت تا وضوی ایشان تمام شود، جلو می‌‌آمد و با احترام، عبا را به دوش ایشان می‌‌انداخت و عمامه را به سر ایشان می‌‌گذاشت. یک روز در جلسۀ درس آیت‌‌الله طباطبایی (ره) بودیم. یک نفر آشنا آمد و شیشۀ عطری به ایشان تقدیم کرد. ایشان گرفتند و تشکّر کردند. آمد جلو و شیشه را باز کرد و خواست به لباس آیت‌‌الله طباطبایی (ره) بمالد. آیت‌‌الله طباطبایی (ره) گفت: "نه؛ نه. من ۲ سال است از آن تاریخ که استاد من، آقای [علّامه سیّد علی] قاضی، (رض) از دنیا رفته، عطر نزده‌‌ام." حدیث داریم: "برکة‌‌ العلم فی تعظیم الأستاذ؛ برکت علم در تعظیم استاد است."» 🌷 آیا ما هم نسبت به اساتید معنوی‌مان، این‌گونه هستیم؟ آیا دوست داریم که علم ما برکت داشته باشد؟ ، ، @ghatreghatre
دل‌بستگی است مادر هر ماتمی که هست می‌زاید از تعلّق ما هر غمی که هست از: صائب تبریزی. پس مراقب دوست‌داشتن‌ها و علاقه‌های خود باشیم تا به غم‌های بی‌جا دچار نشویم. ، @ghatreghatre
چون «لباس کعبه بر اندام بت»، زیبنده نیست جز تو بر شخص دگرْ نام «امیرالمؤمنین» از: صائب تبریزی. (علیه السّلام) @ghatreghatre
در این بِساط به جز شربت شهادت نیست می‌ای که تلخی مرگ از گلو تَواند شست (می: شراب.) از: صائب تبریزی. خوشا به حال شهدای این ایّام هم! @ghatreghatre
انصاف نیست آیۀ رحمت شود عذاب چینی که حقّ زُلف بوَد، بر جَبین مزن (زلف: گیسو، موی سر. جبین: پیشانی.) از: صائب تبریزی. @ghatreghatre
و امام صادق ـ علیه السّلام. ـ : «مَن‏ ساءَ خُلُقُهُ‏ عَذَّبَ نَفسَهُ؛ کسی که بداخلاق باشد، خودش را عذاب می‌دهد.» کج‌خُلق را به دشمنی خویش واگذار آتش چه‌ها نمی‌کَشد از دست خوی خویش! از: صائب تبریزی. @ghatreghatre
کاش از غیبت، دهان خویش را می‌کرد پاک آن که چندین پاکْ دندان خود از مسواک کرد! از: صائب تبریزی. @ghatreghatre
حاج‌آقا سیّد علیرضا تراشیّون: زنان ۲ جنبه دارند: ۱. جنبۀ مشترک بین زن و مرد؛ یعنی: همان انسانیّت؛ ۲. جنبه‌ای که خاصّ خانم‌ها است [و] وجه تمایز زن و مرد است؛ یعنی: همان جنسیّت. جامعه وقتی سالم می‌شود که جامعه‌ای انسانی باشد؛ نه جامعه‌ای جنسیّتی. اگر خانمی وارد جامعه شود، در حالی که پوشش خود را رعایت نکرده، بیش از این که انسانیّتش دیده شود، جنسیّتش دیده می‌شود. فرض کنید خانمی سر خیابان ایستاده و بزک کرده. اگر ماشینی برای او بوق می‌زند، این بوق را برای انسانیّت او نمی‌زند؛ این بوق را برای جنسیّت او می‌زند؛ چون او جنسیّتش را نمایان کرده.️ به همین علّت در اسلام، حجاب، زمینه‌ای را برای انسان فراهم می‌کند که وقتی وارد جامعه شد، انسانیّتش مدّنظر قرار گیرد. @ghatreghatre
یک دریا قطره‌
#نکته حاج‌آقا سیّد علیرضا تراشیّون: زنان ۲ جنبه دارند: ۱. جنبۀ مشترک بین زن و مرد؛ یعنی: همان
چقدر خوب است که این مطلب را به دختران و بانوانِ باحجاب و بی‌حجاب بفرستید تا باحجاب‌ها در حجابشان استوارتر شوند و بی‌حجاب‌ها شاید باحجاب گردند! @ghatreghatre
لحظاتی پیش، این بیت را خواندم: باید بپرسم از همۀ مردمان شهر بر شاخۀ درخت شما هم بهار نیست؟ در پاسخش سرودم: آری، بهار هست، ولی چشمْ بسته است مردی میان سبزۀ چشمی نشسته است @ghatreghatre
این روزها یک جنگل وحشی است این دنیا در کنج آغوش تو می‌سازم جهانم را از: حسین مرادی. این بیت را خطاب به امام زمان ـ علیه السّلام. ـ در نظر می‌گیرم و می‌خوانم. @ghatreghatre
بشکن مرا، امّا در این بازی، تو می‌بازی بر روی دستت جای زخم شیشه می‌مانَد هم معنایش زیبا است و هم ساختار «بازی... می‌بازی». ، @ghatreghatre
چون موریانه، بیشۀ ما را ز ریشه خورد کاری که کرد تفرقه با ما، تبر نکرد ، @ghatreghatre
شاعر، غریب است و پی شعرند مردم از گل چه می‌خواهند مردم، جز گلابش؟ از: حسین مرادی. واقعاً خیلی از مردم قدر شاعران خوب را نمی‌دانند. خداوند والا ـ جلّ جلاله. ـ مردگان آنان را رحمت کند و زندگان آنان را حفظ فرماید. ، @ghatreghatre
گرچه گاهی تندبادی شاخه‌ای را هم شکست سرو می‌ماند، ولی طوفان به پایان می‌رسد از: فاضل نظری. ، @ghatreghatre
چرا خورم غم دنیا به این دوروزهْ اقامت چو بازگشت به این منزل خراب ندارم؟ از: صائب تبریزی. ، @ghatreghatre
در کانالی نوشته شده است: هر وقت ناراحت شدی، به این فکر کن که میلیون‌ها سلّول توی بدن تو وجود دارن و تنهاچیزی که بهش اهمّیّت می‌دن، تویی. ، @ghatreghatre
دربارۀ کسانی که برای حضور در مجالس مذهبی، سرزدن به ذوی‌الحقوق، و... بهانه می‌آورند: راهِ دور و قسمت و این‌‌ها بهانه بود و بس کفتری که جَلد باشد، راه پیدا می‌کند از: مجتبی دهدشتی. ، @ghatreghatre
برنده‌شدن تیم ایران را از جهت این که نام وطن ما، ایرانیان، را در جهان، باعظمت‌تر کرد ـ «حبّ الوطن من الإیمان.» ـ و برگ افتخار دیگری برای نظام جمهوری اسلامی شد، به همۀ شما، عزیزان، تبریک عرض می‌کنم. جُرم شما چه بود: چرا خواندید با هم سرود ملّی ایران را؟! یا این که روی دوش چرا بردید با خودْ درفش خاک دِلیران را؟! خوش باشید و خوشی کنید؛ البتّه بدون گناه. ، ، @ghatreghatre 🌷
در کانالی نوشته شده است: آیت‌الله‌ العظمى میرزا جواد تبریزى (ره): «علماى متبحّر، بزرگ‌ترین نعمت الاهى هستند که جهت اخذ عقاید حقّه و احکام الاهى باید به آنان رجوع کرد.» (نصایح‌، ص ۱۳۷). ، ، ، @ghatreghatre 🌷
مردی، در حالی‌ که به قصرها و خانه‌های زیبا می‌نگریست، به دوستش گفت: «وقتی این‌همه اموال را تقسیم می‌کردند، ما کجا بودیم؟» رفیقش دست او را گرفت و به بیمارستان برد و گفت: «وقتی این بیماری‌ها را تقسیم می‌کردند، ما کجا بودیم؟» ، ، @ghatreghatre 🌷