{سالگرد رحلت حضرت ابوطالب علیه السلام}
حضرت ابوطالب بزرگترين يار "رسول اكرم" صلى الله عليه و آله در سال دهم بعثت مطابق با سال ۶۲۰ ميلادى در روز بيست و ششم رجب از دار دنيا رفت.
قبل از وفاتش پسران عبدالمطلب را جمع كرد و گفت:
اگر شما اطاعت "پيغمبر اسلام" صلى الله عليه و آله را بكنيد در دنيا و آخرت رستگار خواهيد بود. شما انتخاب شدگان پروردگاريد. شما قلب عربيد. شما حزب اللّه ايد. و بالاخره شما صاحب فضائل زيادى هستيد.
وصيّت من به شما اين است كه خانه ى كعبه را با عظمت نگه داريد. صله ى رحم كنيد و از ظلم و ستم بپرهيزيد، راستگو و امانتدار باشيد. مطيع پسر برادرم باشيد. و رسالت او را قبول كنيد. و كمك و يار او باشيد. به خدا قسم مى بينم كه بزرگان عالم دعوت او را قبول كرده و به دين او مشرّف خواهند شد.
بالاخره حضرت ابوطالب سفارشات زيادى به بنى عبدالمطلب در خصوص دين اسلام و "پيغمبر اكرم" صلى الله عليه و آله فرمود.
(از فرمايشات حضرت آيت الله سيد حسن ابطحي رحمة الله عليه)
كتاب #رسول_اكرم صلي الله عليه و آله
🆔 @Ghazayeroohemofid
بسمه تعالي
يا رسول الله، آيا اين بشر از شما در عالم هستي بهتر ديده است؟
آيا تصورش را كرده است؟
آيا از كسيكه چهل سال با صداقت و امانت داري در ميان مردم دور از تمدن زندگي كرده بيش از قرآني كه واقعا معجزه است ميخواهد؟
اگر جن و انس افكارشان را روي هم بريزند هرگز مثل قرآن را نمي توانند بياورند!
پس يا رسول الله؛
پدر و مادرمان و هرچه داريم به
فداي شما باد!
(اُشهِدُ الله نحن المسلمون نحبك و نحب آلك الطيبين)
از سخنان پرشور استاد سيد حسن ابطحي رحمة الله علیه
🆔 @Ghazayeroohemofid
✳️ پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله همه علوم را از ابتدای خلقت می دانست
در آپارات مشاهده بفرمایید:
https://www.aparat.com/v/rCiNS
غذای روح
{فلسفه يا حكمت} ١/ براى روشن شدن حقيقت "صراط مستقيم" بد نيست واقعيّت را بى پرده براى شما خوانندگان
{فلسفه یا حکمت} ٢/
ادامه مطلب...
دوّم:
آنكه فلسفه چون متّكى به افكار بشرى است فلاسفه قديم با يكديگر طبعا اختلاف داشته اند زيرا افكار بشر نمى تواند صددرصد با هم اتّفاق داشته باشند و فلسفه قديم با فلسفه جديد اختلاف بيشترى پيدا كرده است. لذا براى رفع اين اختلافات "قانونى" به نام منطق كه باز خود آن ساخته و پرداخته افكار بشر است و در آن اختلاف است قرار داده اند كه فلسفه را از خطا محفوظ و مصون دارد ولى در عين حال اختلافات به حدّى است كه غيرقابل تصوّر است و اين مطلب براى دانشمندان و اهل تحقيق غيرقابل انكار است.
ولى حكمت در تمام دورانهاى عمر بشر غيرقابل تغيير بوده لذا خداى تعالى در سوره نساء آيه ۸۲ فرموده است:
"اَفَلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْانَ وَلَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِاللّهِ لَوَجَدُوا فيهِ اخْتِلافًا كَثيرا".
يعنى: آيا تأمّل و تدبّر در قرآن نمى كنند اگر (اين قرآن و حكمتى كه در آن نهفته شده) از جانب غير خداى تعالى مى بود در آن اختلاف زيادى ديده مى شد.
سوّم:
فلسفه به هيچ وجه نمى تواند براى انسان مورد اعتماد باشد و همچنين نمى توان مطالب آن را به عنوان اعتقاد پذيرفت.
ولى حكمت پس از اعتقاد به خداى تعالى و دين و قرآن بايد تمام مطالبش مورد اعتماد باشد و حتی يك فرد مسلمان نمى تواند به آن اعتقاد نداشته باشد.
چهارم:
فلسفه را افرادى تدوين كرده اند كه دليلى بر عدم اشتباه آنها وجود ندارد و كسى نگفته كه آنها مصون از خطا و اشتباه هستند.
ولى حكمت چون وحى و يا الهام است و حتما از جانب خدا است پس مصون از خطا و اشتباه است.
ادامه دارد...
(از فرمایشات حضرت آیت الله سید حسن ابطحی رحمة الله علیه)
کتاب #سیر_الی_الله ج اول
#تزکیه_نفس #صراط_مستقیم #حکمت #فلسفه
🆔 @Ghazayeroohemofid
غذای روح
نکات مرحله #صراط_مستقیم «بخش اول» نکات شماره ١ تا ٢٠ 🆔 @Ghazayeroohemofid
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکات مرحله #صراط_مستقیم
«بخش دوم»
نکات شماره ٢١ تا ۵٠
🆔 @Ghazayeroohemofid
غذای روح
{سالگرد رحلت حضرت ابوطالب علیه السلام} حضرت ابوطالب بزرگترين يار "رسول اكرم" صلى الله عليه و آله در
{وفات حضرت خديجه عليهاالسلام}
بسمه تعالي
هنوز سه روز بيشتر از وفات "ابى طالب" نگذشته بود كه "پيامبر اكرم" صلى الله عليه و آله به مصيبت ديگرى مبتلا شد. حضرت "خديجه ى كبرى" عليهاالسلام از دار دنيا رفت.
"رسول خدا" صلى الله عليه و آله او را به دست خود غسل داد و كفن كرد و در "حجون" به خاك سپرد و وقتى به خانه برگشت و فاطمه ى پنج ساله را بى مادر ديد شديدا محزون شد.
در اين موقع حضرت جبرئيل نازل گرديد و عرض كرد:
خداى تعالى فرموده:
سلام مرا به "فاطمه" عليهاالسلام برسان و به او بگو مادر تو در خانه اى است از بهشت كنار خانه ى "آسيه" و "مريم".
"فاطمه" عليهاالسلام در جواب عرض كرد:
"انّ اللّه هو السّلام و منه السّلام و اليه يعود السّلام".
(از فرمایشات حضرت آية الله سيد حسن ابطحي "رحمة الله عليه")
کتاب #رسول_اكرم صلی الله علیه و آله
#حضرت_خدیجه علیهاالسلام
🆔 @Ghazayeroohemofid
٨٢ - صفحه ٢٨٢ تا ٢٨۴.mp3
4.27M
#کتاب_صوتی
#بیداری_از_خواب_غفلت
«قسمت هشتاد و دوم»
فصل دوازدهم:
غفلت و خطرات آن
بخش سوم: خطرات غفلت - (٢)
🆔 @Ghazayeroohemofid
غذای روح
نکات مرحله #صراط_مستقیم «بخش دوم» نکات شماره ٢١ تا ۵٠ 🆔 @Ghazayeroohemofid
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکات مرحله #صراط_مستقیم
«بخش سوم»
نکات شماره ۵١ تا ٨٠
🆔 @Ghazayeroohemofid
غذای روح
{فلسفه یا حکمت} ٢/ ادامه مطلب... دوّم: آنكه فلسفه چون متّكى به افكار بشرى است فلاسفه قديم با يك
{فلسفه یا حکمت} ٣/
بخش پایانی...
حالا ممكن است شما سؤال كنيد كه:
چرا علماء و دانشمندان با اين تفاوتهاى اساسى كه بين اين دو مكتب هست غالبا اين دو كلمه را با يكديگر مترادف دانسته و هر يك را جاى ديگرى استعمال مى كنند؟
در جواب مى گوئيم:
بعضى از علماء اسلام كه مشرب فلسفه داشته اند و مى خواسته اند آن را وجه اسلامى بدهند كوشش نموده اند كه فلسفه را با حكمت به هر وسيله اى كه شده ممزوج نمايند و نگذارند حتی آنها نام مستقلّى داشته باشند.
بنابراين پيروان حكمت الهى صددرصد در "صراط مستقيم"اند ولى پيروان فلسفه بشرى تا جائى در صراط مستقيم اند كه مطالبشان با حكمت الهى تطبيق كند والاّ از صراط مستقيم منحرف اند.طبق اين اصل تنها و تنها راه رسيدن به حقيقت براى يك فرد مسلمان در شناخت حقايق اشياء حكمتى است كه از طريق وحى به پيامبران داده شده و يا از طريق الهام به اولياء خدا پس از رسيدن به مقام خلوص داده مى شود.
(از فرمایشات حضرت آیت الله سید حسن ابطحی رحمة الله علیه)
کتاب #سیر_الی_الله ج اول
#تزکیه_نفس #صراط_مستقیم #حکمت #فلسفه
🆔 @Ghazayeroohemofid
غذای روح
نکات مرحله #صراط_مستقیم «بخش سوم» نکات شماره ۵١ تا ٨٠ 🆔 @Ghazayeroohemofid
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکات مرحله #صراط_مستقیم
«بخش چهارم»
نکات شماره ٨١ تا ١١٠
🆔 @Ghazayeroohemofid
{آرزوی همه مستضعفان بعد از ظهور امام عصر محقق می شود}
پس از ظهور امام زمان عجّل اللّه فرجه دنيا با روشى بسيار عادلانه و آرام به سوى عدل و عدالت پيش رفته و حكومت اسلامى به تمام معنا به دست با كفايت آن حضرت طرح و اجراء خواهد شد و آرزوى هزاران ساله ى مستضعفين و درماندگان و ستمديدگان كه ظهور مصلح و منجى حقيقى و براندازنده ى بساط جنايت و ستمگرى را آرزو مى كرده اند، برآورده شده و اراده ى خداى بزرگ كه مى فرمايد:
"وَ نُريدُ اَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِى الاَْرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ اَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثينَ".
عملى گشته و زمين ملك مؤمنين و بندگان صالح و شايسته ى خدا خواهد شد.
(از فرمایشات حضرت آیت الله سید حسن ابطحی رحمة الله علیه)
#امام_زمان #ظهور #عدالت
🆔 @Ghazayeroohemofid