eitaa logo
غذای روح
484 دنبال‌کننده
801 عکس
283 ویدیو
51 فایل
این کانال برای بهره مندی ازغذای روح تشکیل شده و در آن تنها از تعلیمات حضرت آیةالله سید حسن ابطحی رحمه الله استفاده شده
مشاهده در ایتا
دانلود
٨٣ - صفحه ٢٨۵ تا ٢٨٧.mp3
5.18M
«قسمت هشتاد و سوم» فصل دوازدهم: غفلت و خطرات آن بخش چهارم: نشانه های شخص غافل - (١) 🆔 @Ghazayeroohemofid
غذای روح
{درسهایی از مناجات شعبانیه} ٣/ ادامه مطلب... حالا خواهى گفت: چطور اين مطلب را فهميدى و چگونه از ج
{درسهایی از مناجات شعبانیه} ۴/ ادامه مطلب... كسانى كه اين اهداف را دارند، به خدا نمى رسند و در زمره ى محبّين و مخلَصين قرار نمى گيرند. زيرا هدفشان خدا نبوده و او را نمى خواسته اند، بلكه اين اهداف براى آنها حجاب است. زيرا با خلوص واقعى منافات دارد، آنها تنها خدا را نمى خواهند بلكه ثوابهاى الهى را مى خواهند؛ ولى نور است، زيرا مبغوض ذات اقدس متعال نمى باشد، بلكه خداى تعالى آن را حلال كرده است. به خلاف وقتى كه انسان اهداف شيطانى و اعمال شيطانى داشته باشد، كه طيبعى است علاوه بر آنكه در حجاب قرار مى گيرد، حجابش هم ظلمانى است او را تاريك مى كند و از همه چيز باز مى دارد. ولى وقتى انسان اين حجب نورانى را هم پاره كرد، يعنى به مقام خلوص رسيد و از همه ى خواسته هاى نفسانى، حلال و حرامش صرف نظر كرد و جز خدا و وصل به او چيزى نخواست، سراسر قلبش مملو از محبت خدا شد، حتّى سر سوزنى محبت غير خدا در دلش نبود، انقطاع كامل از غير خدا پيدا كرد، حجب ظلمانى و نورانى را پاره كرده، به وصل محبوب نائل شده و به حقيقت رسيده است. ادامه دارد... (از فرمایشات حضرت آیت الله سید حسن ابطحی رحمة الله علیه) کتاب ج ١ 🆔 @Ghazayeroohemofid
میلاد حضرت علی اکبر (صلوات الله علیه) را به همه مسلمانان جهان تبریک عرض می کنیم. ✅ از اشعار مرحوم حاج ملاآقاجان زنجانی در وصف حضرت علی اکبر علیه السلام: ترا شمس ضحی دانم و یا بدر دجی خوانم/ معاذالله، مهر و مه کجا این تور سینایی تو پور نور یزدانی، نژاد شاه مردانی/ دو صد موسای عمرانی برآری از تجلایی ایا شبه الرسول، ای هاشمی خال و غزالان چشم/ نبی صورت، علی صولت، قمر طلعت دلارایی ز هجرت «یا بُنَی العفا بعدک علی الدنیا»/ پدر خواند، حرم نالد بلرزد عرش اعلایی خدا را ای مهر تابان ایا شاهنشه شاهان/ مکن نومید از آن دامان بفردا دست «صهبائی» کتاب 🆔 @Ghazayeroohemofid
مناجات شعبانیه کامل.mp3
12.4M
مناجات شعبانیه از لسان حضرت آیت الله سید حسن ابطحی
غذای روح
{درسهایی از مناجات شعبانیه} ۴/ ادامه مطلب... كسانى كه اين اهداف را دارند، به خدا نمى رسند و در زم
{درسهایی از مناجات شعبانیه} ۵/ ادامه مطلب... دوّم: گفتم: من در اين مكاشفه معنى انقطاع از خلق را درست لمس كرده بودم. بله دوست محترم، من در آن حال كه از حجب نور عبور كرده بودم و خلوص واقعى را بدست آورده بودم و متوجّه شدم كه تمام كمالات جماليّه و جلاليّه كه با فطرت ذاتى، آنها را دوست مى داشتم، در يك موجود همه ى آنها جمع شده و نام آن موجود "خداى تبارك و تعالى" است، فطرتم او را دوست مى داشت، او را من نه به خاطر نعمتهائى كه به من داده و نه به خاطر طمعى كه به او دارم دوست مى داشتم، بلكه چون او دوست داشتنى بود، او را دوست مى داشتم و در دلم جز او به چيز ديگرى فكر نمى كردم و چيز ديگرى را هم دوست نمى داشتم، تا چه برسد كه از ديگرى اميد كمك داشته باشم. سوّم: گفتم: من در اين مكاشفه معنى رسيدن به معدن عظمت و رحمت را فهميده بودم؛ بله من متوجّه شدم كه هدف اصلى و حقيقى از "سير الى اللّه" رسيدن به اين معدن است و معدن مركز جواهرات و اشياء قيمتى است و بدون ترديد چيزى پر قيمت تر از عظمت و آقائى واقعى نيست و اگر خداى تعالى مختصرى از آن را به هر كس ببخشد، داراى كمالات روحى و لايق مقام قرب الهى مى گردد. من در آنجا فهميدم كه معدن كمالاتى كه ما بايد به آن خود را برسانيم و من در آن وقت رسيده بودم انوار مقدّسه ى ارواح "معصومين" (عليهم السّلام) بود. آن نورى كه "اوّل ما خلق اللّه" است. آن نورى كه آينه ى تمام نماى خداى تعالى است. ادامه دارد... (از فرمایشات حضرت آیت الله سید حسن ابطحی رحمة الله علیه) کتاب ج ١ 🆔 @Ghazayeroohemofid
غذای روح
{درسهایی از مناجات شعبانیه} ۵/ ادامه مطلب... دوّم: گفتم: من در اين مكاشفه معنى انقطاع از
{درسهایی از مناجات شعبانیه} ۶/ ادامه مطلب... آن نورى كه "اوّل ما خلق اللّه" است. آن نورى كه آينه ى تمام نماى خداى تعالى است و تمام صفات كماليّه ى الهى در آن جمع شده است. آن نورى كه در دعاء رجبيه مى گوئيم: "بين تو اى خدا و بين آنها جز آنكه آنها بنده ى تو و مخلوق تواَند جدائى ديگرى نيست" و بالأخره آن نور مقدّس حضرت "خاتم انبياء" و اولاد "معصومينش" (عليهم السّلام) بودند، زيرا آنها معدن رحمت الهى هستند كه در زيارت جامعه مى گوئيم: "السّلام عليكم يا اهل بيت النبوة و ... و معدن الرحمة". اين همان رحمتى است كه در دعاء كميل مى گوئيم: "و برحمتک التی وسعت كل شى ء" اين همان رحمتى است كه اگر از بخش خصوصيش شامل حال كسى بشود، به عظمت و كمال رسيده است كه در تفسير كلمه ى "رحيم" امام (عليه السّلام) مى فرمايد: "للمؤمنين خاصّة" ادامه دارد... (از فرمایشات حضرت آیت الله سید حسن ابطحی رحمة الله علیه) کتاب ج ١ 🆔 @Ghazayeroohemofid
✳️ پرسش: لطفا طريقه درست استعاذه را بفرمایید. ✅ پاسخ: بسمه تعالي حقيقت استعاذه اينست كه انسان براي دفع وساوس و خطراتي كه از ناحيه شيطان به او متوجه است به خداي‌ تعالي پناه ببرد و با توجه به هدايتهاي الهي و با تكيه به قدرت خدا محفوظ بماند و بگويد: اعوذ باللّه من الشيطان الرجيم. (از فرمایشات حضرت آیت الله سید حسن ابطحی رحمة الله علیه) 🆔 @Ghazayeroohemofid
غذای روح
{درسهایی از مناجات شعبانیه} ۶/ ادامه مطلب... آن نورى كه "اوّل ما خلق اللّه" است. آن نورى كه آينه
{درسهایی از مناجات شعبانیه} ٧/ ادامه مطلب... استاد در اينجا به من گفت: مى دانم كه خوب نمى توانى مطلب را بفهمى، بايد برايت بيشتر توضيح دهم خدا بود و هيچ چيز نبود. سپس نور مقدّس "خاندان عصمت و رسالت" (عليهم السّلام) را خلق كرد و آنها را آينه ى تمام نماى خودش قرار داد و تمام صفات افعال خودش را در آنها ايجاد كرد و آنها همه ى صفات و خصوصيات الهى به جز صفات ذات، مثل ازليت و تجرد مطلق را دارا شدند. ⬅️ چون خداى تعالى براى ارسال فيض، واسطه مى خواهد، ⬅️ و چون آنها واسطه ى فيض بين بالا و پائين اند، يعنى واسطه ى بين خالق و مخلوقند، ⬅️ و چون خداى تعالى بزرگتر از آن است كه مخلوقات پست هم بتوانند مستقيم با او در ارتباط باشند، (و به همين دليل در شريعت حتّى يك جمله بدون واسطه به كسى وحى نشده و تنها به نور مقدّس حضرت "خاتم انبياء" (صلى اللّه عليه و آله) وحى گرديده است)، بايد هدف و مقصود همه ى سالكين الى اللّه رسيدن به معرفت و كسب فيض و آينه ى تمام نماى اين ميزان اعمال و ايجاد صفات و خصوصيّات اين معدن عظمت و رحمت در خود باشند كه اگر كسى به سر منزل مقصود رسيد، به حقيقت "مناجات شعبانيّه" رسيده، يعنى حجب نور را پاره كرده و به معدن عظمت و رحمت الهى رسيده و روحش به عزّت و پاكى پروردگار پيوسته است. شايد تو در دلت خيال كنى كه چگونه من سير الى الله را به رسيدن به انوار "معصومين" (عليهم السّلام) تفسير مى كنم. در جواب مى گويم: خيالت راحت باشد، اين هم سير الى اللّه است. زيرا رهبران معصوم ما خودشان فرموده اند: "معرفتى بالنّورانيّة معرفه اللّه عزّوجل" يعنى: "على" (عليه السّلام) فرموده: شناختن من در بُعد روحى بوسيله ى علمى كه نور است، همان شناختن خدا است. و خودشان به ما دستور داده اند كه در زيارتهايشان بگوئيم: "من عرفكم فقد عرف اللّه" كسى كه شما را بشناسد، خدا را شناخته است. ادامه دارد... (از فرمایشات حضرت آیت الله سید حسن ابطحی رحمة الله علیه) کتاب ج ١ 🆔 @Ghazayeroohemofid
✳️ هدیه به امام زمان علیه السلام در روز نیمه شعبان: در آپارات مشاهده بفرمایید: https://www.aparat.com/v/PGJ8A
{محبت به امام عصر ارواحنافداه} يكى از صفات حميده ى انسانى عشق و علاقه به اولياء خدا بخصوص به مركز دائره ى امكان حضرت بقية اللّه (ارواحنا فداه) است، لذا هر مقدار محبّت انسان به مقام مقدّس حضرت ولى عصّر (عليه السّلام) بيشتر باشد، انسانيّت انسان كامل تر است. زيرا محبّت به آن حضرت همان محبّت به خدا است، كه در زيارت جامعه مى فرمايد: "من احبّكم فقد احبّ اللّه". كسى كه شما را دوست بدارد خدا را دوست داشته است و در آيه ى ۱۶۵ سوره ى بقره مى فرمايد: "وَ الَّذينَ آمَنُوا اَشَدُّ حُبّا لِلّه". كسانى كه ايمان به خدا دارند حبّشان به خدا شديدتر است، شاعر مى گويد: اين محبّت، از محبّتها جداست حبّ محبوب خدا، حبّ خداست. (از فرمایشات حضرت آیت الله سید حسن ابطحی رحمة الله علیه) کتاب علیه السلام 🆔 @Ghazayeroohemofid
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
الهی عظم البلاء...