eitaa logo
غذای روح
483 دنبال‌کننده
803 عکس
285 ویدیو
51 فایل
این کانال برای بهره مندی ازغذای روح تشکیل شده و در آن تنها از تعلیمات حضرت آیةالله سید حسن ابطحی رحمه الله استفاده شده
مشاهده در ایتا
دانلود
آینه قلبت در مقابل کیست؟ (۲) @Ghazayeroohemofid
آینه قلبت در مقابل کیست؟ (۳) @Ghazayeroohemofid
{آيا جنّات عدن مقام بالاترى است يا فردوس؟} "جنّات عدن" يازده مرتبه در قرآن آمده. آن طورى كه از آيات قرآن و روايات استفاده مى شود جنّات عدن در وسط بهشتها است و آن مخصوص "خاندان عصمت" (عليهم السّلام) و افرادى است كه به آنها وابسته هستند. در خصوص سادات دارد كه: "ثُمَّ اَوْرَثْنَا الْكِتابَ الَّذينَ اصْطَفَينا مِنْ عِبادِنا فَمِنْهُمْ ظالِمٌ لِنَفْسِهِ وَ مِنْهُمْ مُقْتَصِدٌ وَ مِنْهُمْ سابِقٌ بِالْخَيراتِ" يعنى فرزندان "فاطمه ى زهرا" (سلام الله عليها) به سه دسته تقسيم مى شوند يك عدّه معصيتكارها، يك عدّه ميانه رو، يك عدّه هم "ائمّه ى اطهار" (عليهم السّلام)اند كه بعد مى فرمايد: "جَنّاتُ عَدْنٍ يدْخُلُونَها" جنّات عدن چندتا باغ در بهشت هست كه مخصوص "پيامبر" و "اولاد پيغمبر" (صلى الله عليه و آله و سلّم) است و بعضى از شيعيان آنها، آنهائى كه خيلى مراحلشان بالا است. مثل حضرت سلمان كه "منّا اهل البيت" است آنها را هم مى آورند و در جنّات عدن جاى مى دهند، ولى فردوس همان خود بهشت است. همان طورى كه گفته اند طلب بهشت بكنيد طلب فردوس هم گفته اند بكنيد و لذا آن مال "ائمّه ى اطهار" و اولاد "پيغمبر" و شيعيان خاص است و اين مال عموم مردم است. (از فرمایشات حضرت آیت الله سید حسن ابطحی رحمة الله علیه) کتاب ۷۷_مشکل_دینی @Ghazayeroohemofid
{مداومت} انسانى كه داراى استقامت است، هميشه به هر كارى كه وارد مى‌شود بايد آن را مدتها ادامه دهد تا به نتيجه برسد. اگر شما بخواهيد ميخى را به ديوار بكوبيد، بايد چكش را بر ميخ مكرر بكوبيد بخصوص اگر ديوار محكم باشد و تا مداومت بر كوبيدن چكش بر ميخ نداشته باشيد موفق نخواهيد شد. (از فرمایشات حضرت آیت الله سید حسن ابطحی رحمة الله علیه) کتاب @Ghazayeroohemofid
وحی، قطع آور است @Ghazayeroohemofid
{معنای آیه «إِنَّما يَتَقَبَّلُ اللّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ» چيست؟} معني تقوا در هر مورد، عبارت از انجام ندادن عمل نادرستي است كه در آن مورد ممكن است انجام شود. مثلا كسي كه مي خواهد از مستمندي دستگيري كند ممكن است آن دستگيري و كمك را از مال شخصي خود انجام دهد و گاهي ممكن است از اموالي كه از طريق سرقت يا قمار بدست آورده بنمايد، در اين صورت تقوا در كمك به مستمندان اين است كه آن دستگيري را از مال مشروع خود انجام دهد، نه از مالي كه از دزدي و يا قمار بدست آورده است. يك مخترع گاهي اختراع خود را براي خدا و خدمت به خلق او انجام مي دهد و در راه اين خدمت و اختراع هيچ گونه عملي كه به حكم عقل و وجدان ناپسند و ناشايسته باشد انجام نمي دهد، در اين صورت مي توان گفت كه اين مخترع در اين خدمت كاملا تقوا را رعايت كرده و به پاداش عمل خود خواهد رسيد. پيشواي ششم مسلمين "امام صادق" عليه السلام فرمود: روزي در پي مرد حيله گري كه خود را پاك و مقدّس معرّفي كرده بود و مردم احترام زيادي به او مي گذاردند حركت مي كردم تا آنكه به مغازه ي نانوائي رسيد، قدري ايستاد، صاحب مغازه از جلو مغازه غفلت كرد، آنگاه اين مرد دو نان به سرقت برداشت و رفت، تا آنكه به مرد انارفروشي رسيد، باز با حيله و نيرنگ دو انار از او سرقت كرد و به راه خود ادامه داد، تا آنكه به مرد مستمند و بيماري رسيد و آن دو نان و انار را به او داد، در اين هنگام نزد او رفتم و بر عمل نادرست او اعتراض كردم. مرد مقدّس نما در پاسخم گفت: مگر قرآن نخوانده اي؟! گفتم: چرا، گفت: آيا پروردگار مهربان در قرآن نفرموده: "هر كس يك عمل نيك انجام دهد به او ده برابر پاداش داده مي شود ولي اگر عمل ناپسندي بنمايد فقط جزاء عمل او را مي دهند". درست است كه من دو نان و دو انار برداشته ام و چهار معصيت كرده ام و مستحقّ چهار عذابم، ولي همان چهار چيز را وقتي انفاق نمودم ده برابر پاداش دارم، چهار ثوابم در مقابل چهار گناه و سي و شش ثواب ديگر براي خودم باقي مي ماند. من در پاسخ او گفتم: معلوم شد تو قرآن نخوانده اي، مگر پروردگار نفرموده: "إِنَّما يَتَقَبَّلُ اللّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ" تو تقوا و شرائط انفاق را عمل نكرده اي، چگونه توقّع پاداش داري؟ (از فرمایشات حضرت آیت الله سید حسن ابطحی رحمة الله علیه) کتاب @Ghazayeroohemofid
{سادات معصیتکار و کافر} يک عالم سنى مى‌ گويد: فرزندان حضرت پيغمبر (صلی الله علیه و آله) مانند قرآن هستند. در قرآن كلمه كلب و شيطان و كافر و از اين قبيل وجود دارد، ولى نمى‌ توان دست بدون وضو روى اين كلمات زد، يا آب دهان انداخت يا بى‌ احترامى كرد. چون وصل به قرآن مى‌ باشند. در ميان سادات هم آدم‌ هاى شيطان سيرت، كافر و مرتد هست، ولى نمى‌ توان به آنها بى‌ احترامى و بى‌ محبتى كرد. چون وصل به حضرت پيغمبر (صلی الله علیه و آله) و حضرت فاطمه زهرا (علیهاالسلام) هستند. اگر شما كلمه «شيطان» قرآن را احترام كرديد، آيا به شيطان احترام كرده‌ ايد؟ نه، شيطان را دوست نداريد. اين فرق را بگذاريد كه از نظر بدنى به خاطر انتساب‌ شان مورد احترام هستند. ولى از نظر روحى و اعتقادى دوستشان نداريم. خودش هم بداند كه به خاطر انتسابش به حضرت پيغمبر (صلی الله علیه و آله) مورد احترام است. (از فرمایشات حضرت آیت الله سید حسن ابطحی رحمة الله علیه) کتاب @Ghazayeroohemofid
دو کلام حرف حساب @Ghazayeroohemofid
{امام زمان حقیقت اسلام را می آورد نه تنها عدالت} اين نكته را بدانيد اسلام عدالت نياورده، نگوئيد حضرت ولى عصر (عليه السلام) تشريف بياورند که عدالت را پیاده کنند، عدالت اصل كار نيست، امام زمان تشريف بياورند، اسلام واقعى را مى آورند نه تنها عدالت را. عدالت وقتى است كه دعوا شود و حق را بايد به حقدار بدهند، هنگامى كه اين سيب مثلا مال من است من به شما تعارف مى كنم و شما به من، اين عدالت نيست بلكه صفا و صميمت است چون دعوا نيست، ما خودمان داريم گذشت مى كنيم. امام زمان (ارواحنا فداه) چون ظلم و جور كره زمين را گرفته و حقوق را ضايع كرده اند آن حضرت مى آيند و عدالت برقرار مى كنند، چون نزاع هست چون مثلا حق مردم آفريقا را اروپائيها خورده اند و عدّه اى از گرسنگى مى ميرند و عدّه اى ديگر از سيرى و پول دارى نمى دانند چه كنند، عدالت برپا مى شود والا اگر خودشان بروند گرسنه اى را سير كنند اين ديگر عدالت نيست، صفا و صميمت است. پس امام زمان (عليه السلام) حقيقت اسلام را مى آورد كه ايجاد صفا و صميمت و اخوت اسلامى است. (از فرمایشات حضرت آیت الله سید حسن ابطحی رحمة الله علیه) کتاب علیه السلام @Ghazayeroohemofid
{خلقت روح} (قسمت اول)✅ : از احادیث و روایات استفاده می شود که خدای تعالی دو هزار سال قبل از بدنهائی که در «عالم ذر» برای بشر خلق فرموده روح را ایجاد کرده بود . در این مدت آنها را تحت تعالیم چهارده معصوم علیهم السلام قرارشان داد و فطرت انسان را در آنها تثبیت کرد که طبعا مانند کلاسهای مدرسه، آنها تعالیمی را از ارواح خاندان عصمت علیهم السلام فرا گرفتند. و لذا در کلمات پیشوایان دین مقدس اسلام مکرر به این جمله برخورد می کنیم که «بنا عبد الله و بنا عرف الله و لولانا ما عبد الله و ما عرف الله» خاندان عصمت علیهم السلام مربی ملائکه و انسان و اجنه اند و همه علوم و معارف حقیقی را با تعلیماتشان در فطرت بشر ثبت نموده اند ادامه دارد... (از فرمایشات حضرت آیت الله سید حسن ابطحی رحمة الله علیه) @Ghazayeroohemofid
«سرنوشت» درست یا غلط؟ @Ghazayeroohemofid
«سرنوشت» درست یا غلط؟ (١) @Ghazayeroohemofid