هدایت شده از KHAMENEI.IR
-1576198397_-206716546.mp3
13.36M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس. ۱۴۰۱/۶/۳۰
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از «طلبه اصولطلب»
◀️ سلبریتی های ایرانو کار ندارم، اما سلبریتی های بین المللی، هیچ وقت بصورت اتفاقی نشدن "سلبریتی"؛ اکثرا قبول کردن که رهرو اهداف استکبار باشن و در عوضش اونام با رسانه های قویشون بهشون شهرت میبخشن.
.
◀️ این پسر هم از این قاعده مستثنی نیست، وقتی میلیونی شد و در عرض یکسال تبدیل به نفر اول تیکتاک شد، همه در تحیر بودن و تحلیل های مختلفی اومد که بگه چگونه یه آدم معمولی میتونه یهویی اینقدر رشد کنه؟!
الآن اما وقتی شاهد بازی کردنش برای استکبار هستیم، کاملا باید متوجه بشیم که چجوری این آدم یکساله مشهور شد!
و به نظرم این چیزی نیست، بابت شهرتی که کسب کرده حالا حالاها باید سواری بده..
.
◀️ هزاران سلبریتی دیگه هم مثل این بد بخت اسیر استکبارن که این روزها میتونید با پستا و استوری هایی که درمورد ایران میزارن به راحتی شناساییشون کنید؛ کسایی که ذره ای اتفاقات ایران براشون مهم نیست، اما دستور دارن که به سهم خودشون، "مردم سیاره زمین" رو از انقلاب اسلامی که جریان مقابل استکباره بیزار کنن.
.
@talabeh_osoultalab
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
▫️ ﷽
🔹آیا بدحجاب تر شدیم؟
🔹آیا بدحجابی مساوی است با بی دینی؟
🔹آیا بدحجابی ها سیاسی است؟
🆔 @shobhe_shenasi
شبهه ای که وجود دارد اینست که آیا رشد بدحجابی در ایران نشانه بیدینی است؟ آیا بدحجابی بدتر شده است؟ آیا بانوان ما نسبت به سال 57 بی تقواترشدند؟ آیا بدحجابی سیاسی است؟ پس چرا می گوئید جامعه معنوی ترست؟
به نظر می رسد بدحجابی در جامعه ما بد روایت شده است. این روایت نادرست باعث شده واکنش ها به بدحجابی عجیب و غریب باشد. یکی فکر می کند بدحجابی در ایران سیاسی است و تلاش میکند آن را به براندازی نزدیک کند و دیگری فکر می کند بدحجابی در ایران ناشی از کاهش دین ورزی است و تلاش می کند اصلا اهمیت حجاب را منکر شود.
اما واقعا ریشه بدحجابی در جامعه ماچیست؟ ماجرا را از منظری متفاوت ببینید.
🔹بدحجاب تر؟
گزارش اخیر مرکز پژوهشهای مجلس نشان میدهد حدود 30 تا 40 درصد جامعه حجاب شرعی دارند. اما بقیه که حجاب شرعی ندارند اعتقادشان به حجاب چیست؟ نتایج 3 پژوهش رسمی سازمان تبلیغات و ارزشها و گرایش ایرانیان وزارت ارشاد و کتاب وضعیتسنجی پوشش و آرایش ایرانیان، نشان می دهد 90درصد جامعه به حجاب شرعی اعتقاد و آن را ضروری می دانند و 85 درصد آن را مانع ارتکاب گناه در جامعه می دانند. اما اشکال این است که اما در مصداق حجاب تابع عرف، راحت طلبی و زیباپسندی هایی هستند که منشاء غربی دارد.
این آمار یعنی جامعه نسبت به ضرورت حجاب و جنبه دینی و شرعی آن، کاملا معتقد عمل میکند اما در مصداق دچار غفلت است. یعنی بین قرائت شرعی حجاب و قرائت عرفی آن از سر غفلت تفاوت قائل شده است. مضافا اینکه هرچند پوشش رکن اصیل حجاب است اما حقیقت حجاب حیا و عفت است. امری که در قاطبه¬ی زنان جامعه ی ما وجود دارد.
بنابراین بدحجابی در جامعه نه منشا سیاسی دارد و نه نشانه¬ی بی دینی.
حضور پرشور زنان با پوشش های مختلف در صحنه های انقلابی مانند راهپیمایی ها، تشییع شهدا، انتخابات، راهیان نور و همینطور مجالس مذهبی مانند اعتکاف، اربعین، شبهای قدر و مجالس سیدالشهدا نیز اینکه بدحجابی سیاسی است یا نشانه ی بی دینی است را کاملاً رد می کند.
🔹خطای تحلیل ایستا
تحلیل نقطه ای یعنی مقایسه زنان در سال 97 با زنان در سال 57 بدون اینکه شرایط جامعه تحلیل شود. اساسا تقوای جامعه را باید در حرکت تحلیل کرد. برای اینکه تقوا را تحلیل کنیم باید شرایط و هجمه دشمن و قدرت شیطان را هم در نظر گرفت. همجه ی سنگین رسانه های شیطانی در این سالها به هیچ وجه با وضعیت سال 57 و قبل از آن قابل مقایسه نیست. تقوا در مسیر حرکت و اجتماعی شدن شکل میگیرد نه سر سجاده و در خلوت و انزوا. با این سخن باید سوال کرد خانم بدحجاب در جامعه امروز با این حجم از هجمههای شیطانی چه میزان جلوتر از زنان سال 57 است؟ از این گذشته زن در جامعه امروز در سطوح مختلف علمی و خدمت رسانی حضور دارد. امری که در گذشته هیچ نشانه ای از آن نبوده است.
🔹حجاب پرقدرت
نکته مهمتر از همه رشد کیفی حجاب است. حجاب پرقدرت، حجابی است که از سر جهل و #میراث_خانواده و... نیست، بلکه امروزه حجاب ابعاد انقلابی پیدا کرده است و #نشانه یک اعتقاد راستین به مبارزه و #جهاد است. چنین حجابی را در کدام برهه از تاریخ سراغ داریم؟
👈 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
هدایت شده از موسسه مصاف
رکورد اربعین شکسته شد
🔹در ایام اربعین امسال ۲۱میلیون و ۱۹۸هزار و ۶۴۰ زائر برای شرکت در مراسم اربعین وارد کربلا شدهاند.
☑️ @Masaf
هدایت شده از گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
mahsa amini 01.mp3
827.6K
مهسا امینی ۵۰ میلیون جستجو خورده در گوگل ولی حاج قاسم طی همه ی سالهای فعالیت و شهادت و بعد از آن ، تنها ۱۲ میلیون جستجو خورده... این نشانه ی طراحی دشمن است
🎙گزیده ای از صحبت های بسیار مهم و متفاوت استاد #محسن_عباسی_ولدی درباره ماجرای #مهسا_امینی و رویدادهای اخیر
هدایت شده از «طلبه اصولطلب»
🔴 یهویی رنگ عوض کردن!
🔴 حرف از اتحاد میزنن!
.
◀️ تجربه ثابت کرده که این جماعت؛ پشیزی برای عقائد شما ارزش قائل نیستن و اگه زورشون میرسید، سر به تن شما و ایدئولوژی شما نمیزاشتن. منتها الآن فهمیدن که بدون همراهی افراد متدین هیچ غلطی نمیتونن بکنن و دنبال جذب سیاهه لشکرن.
.
🟥 متدین عزیز:
هر چقدر حرم جمهوری اسلامی در خطر باشه؛ سایر حرم ها و حریم های اعتقادی شما هم در خطره.. بازیچه نشید.
.
🟥حتی اگه دوست ندارید توی این شرایط موضعی بگیرید و مدافع جمهوری اسلامی باشید؛ حد اقل سکوت کنید و از کسی اثر نپذیرید تا آتش این فتنه خاموش بشه و دامن شما رو نگیره.
.
🟥 این پیام رو هم تا حد ممکن انتشار بدید.
.
@talabeh_osoultalab
May 11
هدایت شده از شرح حال
✍ نیت قوی...
✅ دوستی میگفت به یکی از اولیاء خدا گفتم مدتی است، زیاد مریض میشوم و بدنم ضعیف شده است، به درس و کارهایم نمیرسم، به نظرتان چکار کنم؟
به من جواب دادند: نیتت را قوی کن.
✅ برایش خیلی عجیب بود. همان دوستم میگفت: یک روز قبل از سفر اربعین حالم خیلی بد بود، سرم زدم و رفتم و سه چهار روزی که عراق بودم، مثل اینکه جان گرفته بودم و حالم خوب خوب بود. ولی همین که برگشتم دوباره حالم بد شد.
✅ خوب که دقت کردم دیدم واقعا کسانی که نیتشان قوی است، بدنشان هم همراهی میکند، مصداق بارز آن هم در اربعین بارها دیدهایم که پیرزن و پیرمرد و زن باردار و... همه در آن چند روز سفر مثل یک جوان سرحال و با نشاط با وجود فشار زیاد سفر و پیاده روی و... به این سفر میآیند عین خیالشان هم نیست.
✅ مثال دیگرش مادرم هست، که بیماری دارد و در ایام معمول سال چندان فعالیت نمیکند اما وقتی من و بچههایم به خانه مادرم میرویم، آنقدر ذوق و شاد است که در تمام روزهایی که خانه پدرم هستیم، انگار نه انگار که مریض هستند و شاداب و سرحال کارهای خانه را میکنند، غذا درست میکنند و دائم فعال هستند.
✅ از امام صادق (علیهالسلام) روایت است: «ما ضَعُف بَدَنٌ عمّا قَوِیَتُ علیه النّیّة»
«در موردی که نیّت و اراده آدم قوی باشد، بدن دچار ضعف و ناتوانی نمیشود.»
✅ بدن و روح ما باهم هستند، روح از بدن و بدن از روح تاثیر میگیرد، اما تاثیرشان یکسان نیست، قدرت و تأثیر روح بر بدن بارها و بارها از تاثیر بدن بر روح بیشتر است به حدی که روح قوی میتواند تمام نیازهای بدن حتی ضروریترین آنها مثل خواب و استراحت و غذا و حتی ضربان قلب و... را هم جبران کند.
https://eitaa.com/sharhe_hal
هدایت شده از 📌قنوت خمار
☑️ اسطورهای در افق هستی
🔻این عبارات زیبا، بخش کوچکی از ویژگیهای رفتاری پیامبر اکرم (ص) است که از زبان حضرت سیدالشهداء علیهالسلام توصیف شده است:
✅ «دائمُ الفکر» بود؛ همیشه در تفکر بود، هرگز از فکر کردن خسته نمیشد؛ «مُتِواصِلُ الأحزانِ» بود؛ یعنی همواره در غمِ شیرینِ باوقاری فرو رفته بود و معلوم میشد که غم متصلی است و بخش اعظم این غم، در دل پیامبر(ص) بود؛ در حالیکه معمولاً بر لبش، لبخند جاری بود؛ اما غمِ سنگین و ریشهداری در دل همراه او بود. آیا غمِ ناشی از درکِ یک حقیقتِ بزرگ بود؟ غمِ مردم بود؟ «لِیسَت لَهِ راحةٌ» هرگز پیامبر را بیدغدغه نمیدیدیم، همیشه دغدغۀ چیزی داشت. «طَویلُ السَّکت» یعنی اهل سکوتهای طولانی بود.
✅ «لایَتَکَلَّمُ فی غَیرِ حاجَةٍ» جز زمانیکه لازم و مفید بود، سخن نگفت. بنای پیامبر بر سکوت بود، الا وقتیکه حرف زدن، ضرورت و فایدهای میداشت.
✅ لَیِّن و اهل مدارا بود. اما تو خالی و بیاراده نبود. باوقار بود، در عین حال ترسناک هم نبود. پیامبر همیشه در بین ما حُرمت و ابهّت داشت، اما هیچوقت از او نمیترسیدیم.
✅نعمت هرچند اندک، نزد او بزرگ بود. بدِ هیچکس و هیچچیز را نمیگفت. هرگز برای امر دنیوی و برای منافع خود عصبانی نشد. هرگز قاهقاه نخندید اما همواره تبسّم بر لب داشت، ظاهر و باطنش با مردم یکی بود. در خلوت و جلوَت یک شخصیت داشت.
✅ رفتارش در جامعه با مردم چگونه بود؟ سیدالشهداء میفرماید: بنای پیامبر بر دوستی و جذب و وحدت و محبت و اُلفت با مردم بود، نه ایجاد نفرت. «کانَ یُؤَلِّفُهُم و لایُنَفِّرُهُم».
✅ «مَن سَألَهُ حاجَةً لَم یَرجِع إلا بِها أو بِمَیسورٍ مِنَ القَولِ» هرکس به پیامبر رجوع میکرد و از او چیزی و کمکی میخواست، محال بود که بیجواب و با دست خالی برگردد؛ پیغمبر اگر داشت، میداد و اگر نداشت، او را با کلماتِ زیبا بدرقه میکرد، از او عذر میخواست، به او آرامش میداد و بهگونهای سخن میگفت که از دادنِ آن چیز هم نزد آن فرد عزیزتر بود.
✅ هیچکس از محضر(ص) پیامبر ناراحت بیرون نمیرفت، حتی دشمنانش وقتی نزد ایشان میرفتند و در ساحت قدس او قرار میگرفتند، از جلسه که بیرون میآمدند، نمیتوانستند از او متنفّر باشند.
✅ «و صارَ لَهُم أباً» برای مردم پدر بود «و صارَ عِندَه سِواء» و همۀ مردم بدون استثناء در چشم او مساوی بودند. برای هیچکس بیدلیل، احترامی بیش از بقیه یا بیاحترامی قائل نمیشد. اهل «تَسوِیَةُ النَّظَرِ و الإستِماعِ بَینَ الناس» بود. یعنی حتی نگاهش بین مردم به تساوی میچرخید و حتی به سخنان افراد که گوش میداد، بهطرز مساوی گوش میداد. تا این حدّ بر حقوقِ بشر تأکید و دقت داشت.
✅ مجلس پیامبر (ص) مجلس صدق حلم، حیاء، صدق و امانت بود. در حضور او هیچوقت صدا بلند نمیشد. در مجلسی که او حضور داشت، همه متعادل بودند؛ همه بر اساس تقوا سخن میگفتند و همه متواضع بودند. به بزرگترها و مُسنّترها احترام میگذاشتند و با کوچکترها با مهربانی برخورد میکردند. «وَ یُوثِرونَ ذا الحاجةَ» و نیازمندان را بر خود مقدم میداشتند.
✅ چهرۀ پیامبر(ص) شاد بود، ابرو گره نمیکرد، مگر آنگاه که بیعدالتی یا منکری را میدید. «سَهِلُ الخُلق» بود؛ یعنی خیلی راحت میشد با او رابطه برقرار کرد. «لَیسَ بِفَظٍّ و لاغَلیظٍ» خَشِن و تندخو نبود. «و لافَحّاشٍ و لاعَیّاب» هرگز فحش بر لب او جاری نشد، عیبگیر نبود، عیب مردم را تعقیب نمیکرد. «و لامَدّاحٍ» در عین حال اهل مبالغه در تمجید از افراد هم نبود.
📚 محمد پیامبری برای همیشه / حسن رحیمپور ازغدی / ص ۲۹-۳۴
🔺پ.ن: تمام این جملات، ترجمه و توضیح فقراتی از روایت نسبتاً طولانیای است که در کتاب شریف «معانیالاخبار، ص۸۲» نقل شده است.
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدف این نیست که مردم خوب بشوند، هدف این است که شرایط خوب شدن آنها فراهم بشود. آنگاه آنها هستند که میتوانند انتخاب کنند و اتخاذ کنند.
📚 عین صاد | مسئولیت و سازندگی | ص۲۰۹
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar