eitaa logo
کانون قرآن و عترت(ع) دانشگاه پیام‌نور قم
63 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
139 ویدیو
46 فایل
✨﷽✨ کانال قران وعترت(ع) حاوی اخبار و مسابقات قرآنی،تصاویر ناب مذهبی،اطلاعیه‌های دانشگاهی،تلاوت‌ها و تواشیح‌های بی‌نظیر ارتباط با مدیر کانال: @YGHP_9720 《کپی مطالب با ذکر #صلوات جایزاست❗》
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️دبیر انجمن علوم سیاسی دانشگاه پیام نور قم در گفت‌و‌‌گو با راه مردم به سیاست‌های وزارت بهداشت در قبال کرونا اعتراض کرد 🔸پروتکل‌های متناقض و مافیای نافذ 🔹 علیرضا بیات، فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی و محقق حیطه سلامت و دبیر انجمن علوم سیاسی دانشگاه پیام نور قم از جمله فعالینی است که از ۵‌سال گذشته در زمینه بحث سلامت چه در طب سنتی و چه در طب نوین کار پژوهشی انجام می‌دهد و در دو‌سال گذشته در زمینه کرونا فعالیت داشته و پژوهش‌هایی را انجام داده است. 🔸 وی اعتقاد دارد در کار پژوهشی اخبار و آمار مرتبط با کرونا و نظرات و مستندات علمی مختلف پیرامون این بیماری جمع‌آوری و بررسی و تحلیل و خروجی آن اعلام می‌شود. 🔸️لینک مصاحبه کامل : https://newsrahemardom.ir/?p=144572 🔆 @newsrahemardom_ir 🔆
🌐 گفت و گوی مجازی - موضوع : مروری بر * با محوریت بحث واکسیناسیون اجباری ▪علی دُرریز - وکیل پایه یک دادگستری ▪علیرضابیات - پژوهشگر حوزه سلامت ⏰ زمان : دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۱ - ساعت ۲۱:۰۰ 📱 پخش زنده از اینستاگرام / با کلیک بر روی یکی از لینک های زیر میتوانید وارد شوید : 🔸️www.instagram.com/alirezabayat_official 🔸️www.instagram.com/alidorriz ✍🏻 کانال رسمی @alirezabayat ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🇮🇷✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─
87.pdf
1.8M
🔴 مصاحبه مهم علیرضا بیات، دبیر انجمن علوم سیاسی دانشگاه پیام‌نور قم و محقق بیماری کرونا با روزنامه راه مردم / انتقادات جدی به وزارت بهداشت 🔺️قسمت سوم مصاحبه 🔅 پی دی آف روزنامه 29آبان ماه ضمیمه پست می باشد. ✍🏻 کانال رسمی @alirezabayat ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🇮🇷✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─
85.pdf
3.88M
🔴 مصاحبه مهم علیرضا بیات، دبیر انجمن علوم سیاسی دانشگاه پیام‌نور قم و محقق بیماری کرونا با روزنامه راه مردم / انتقادات جدی به وزارت بهداشت 🔺️قسمت اول مصاحبه 🔅 پی دی آف روزنامه 26آبان ماه ضمیمه پست می باشد. ✍🏻 کانال رسمی @alirezabayat ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🇮🇷✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─
86.pdf
1.66M
🔴 مصاحبه مهم علیرضا بیات، دبیر انجمن علوم سیاسی دانشگاه پیام‌نور قم و محقق بیماری کرونا با روزنامه راه مردم / انتقادات جدی به وزارت بهداشت 🔺️قسمت دوم مصاحبه 🔅 پی دی آف روزنامه 27آبان ماه ضمیمه پست می باشد. ✍🏻 کانال رسمی @alirezabayat ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🇮🇷✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─
👉1👈 ⭕️ لذّت عبادت ❓چگونه میل به عبادت را در وجودمان تثبیت کنیم؟ 👈 برای طرح سوال، اینجا را لمس کنید. ــــــــــــــــــ 📝 پاسخ: ✍️ اشتها به گناه یا خدا توسطِ خودِ ما ایجاد می‌شود. پس با دست روی دست گذاشتن، مشکل حلّ نمی‌شود. خداوند در سوره‌ی شرح می‌فرماید: "إنّ مع العُسرِ یُسراً". ☝️یعنی تا به خودمان سختی ندهیم و تلخیِ تکالیفِ دینی را به جان نخریم، شیرینیِ اطاعت خدا را درک نخواهیم کرد. عبادت، ابتدائا برای غالبِ انسان‌ها شیرین و لذت‌بخش نیست. اما تن دادن به سختیِ عبادت، تدریجاً ما را لایقِ دریافتِ هدیه‌ای بنامِ "لذت عبادت" از جانبِ خدا خواهد کرد. ➕مثلِ دانش‌آموزی که امروز محنت و دشواریِ درس خواندن را می‌کشد تا فردا شیرینیِ قبولی در کنکور را درک کند. یا ورزشکاری که سنگینیِ وزنه را تحمل می‌کند تا به شیرینیِ قهرمانی برسد. معنویتِ ما باید رویِ 3 رکن استوار باشد: 👈 1. مراقبتِ معنوی، برنامه‌ی عبادی و داشتن یک سیر مطالعاتی. در این لینک یک نمونه برنامه‌ی سلوک را آورده‌ایم. 👈 2. ارتباط با جماعت و جمع‌های مذهبی 👈 3. ارتباط با یک استاد و کارشناس دینی ☝️اگر بتوانیم زندگی‌مان را در سه ضلعیِ فوق، تثبیت و استوار کنیم گذشته از احساسِ رشد و آرامش، ذائقه‌مان نیز با عبادت خو می‌گیرد نه معصیت. حلاوتِ ذکر و نماز و قرآن به دلمان چشانده می‌شود. ❌ البته در این مسیر از عجله باید پرهیز کرد. از راه نرسیده حالا چه عجله‌ای داریم برای رسیدن به مرتبه‌ی لذت عبادت؟ یک سلوک و حرکتی اول داشته باشیم! بقولِ شاعر: به هوس کار نیاید به تمنا نشود / کاندر این راه بسی خون جگر باید خورد. اگر اهل زحمت کشیدن نباشیم، چیزی به ما نمی‌دهند. سنتِ خدا این است که متناسب با حرکت، برکت می‌دهد. 🗣امیر المؤمنین می‌فرماید: "إِنَّ لِلْقُلُوبِ إِقْبَالًا وَ إِدْبَاراً فَإِذَا أَقْبَلَتْ فَاحْمِلُوهَا عَلَى النَّوَافِلِ وَ إِذَا أَدْبَرَتْ فَاقْتَصِرُوا بِهَا عَلَى الْفَرَائِض‏". یعنی: همانا دل‌ها نشاط و کسلی دارد. پس آن‌گاه که با نشاط است وادارَش کنید به نافله‌ها و وقتی بی‌نشاط است، اکتفا کنید به فرائض. ☝️در این حدیث، از ادبار در مسیرِ بندگی با عنوانِ عیب و مانع نام نبرده شده است. در سوره‌ی ضحی اتفاقا خداوند ادبار و قطع شدنِ لذت و نشاطِ عبادت را یک فرایندِ تکاملی و طبیعی معرفی می‌کند!! ➕ نافله به اضافه‌ی بر واجبات گفته می‌شود. فریضه اما شاملِ عباداتِ الزامی می‌شود؛ حالا چه عبادتی که توسط خدا الزامی شده و چه عبادتی که خودَم آن‌را اخلاقاً بر خودَم الزام کرده‌ام. 👌مولا در حدیثِ مزبور در صدد بیان این نکته است که در ایامِ اقبال تا می‌توانیم از ظرفیتِ موجود استفاده کنیم؛ علاوه بر واجبات، اعمالِ غیر واجب را هم در برنامه‌ی عبادی‌مان بگنجانیم. مثلا نمازِ شب و دعای عهد. ✍️ نمازِ واجب + دعای عهد + نماز شب در ایامِ اقبال در برنامه‌ی شما وجود دارد تا این‌که دچار ادبار می‌شویم. در این حال اگر شما نمازِ شب و دعای عهد را حذف کنید که همیشه باید درجا بزنید!! در حالتِ ادبار، آن‌چه در حالت اقبال کسب کرده‌اید زیر مجموعه‌ی "فرائض" قرار گرفته. 👌بعبارتِ روشن‌تر نمازِ واجب، به الزامِ الهی و نمازِ شب و دعای عهد به الزامِ خودِ شما در ایام اقبال، جزء فرائضِ شما در آمده. در ایام ادبار باید به این سه فریضه مقیّد باشید و از آن نگهداری کنید تا این‌سه به حالتِ تثبیت برسند. 🔔ایامِ اقبال برای افزایشِ کمی و کیفیِ عبادت است؛ ایامِ ادبار برای تثبیتِ عباداتی است که در دورانِ اقبال بدست آورده‌اید. در ایامِ اقبال شما هر آن‌چه بدست آورده‌اید را باید در ایامِ ادبار از آن پاسبانی کنید. ادبار، دست کم سه فایده دارد: 1️⃣ ارتقاء خلوص: کسانی که در حالِ اقبال و نشاط به سراغِ عبادت می‌روند، هدفشان لذت بُردن و کیف کردن ـ که نوعی شرک است ـ می‌باشد و نه عبادت! در واقع لذت‌پرستند و نه خدا پرست! اینجا خدا برای افزایشِ خلوصِ عبادت، لذت و نشاط را حذف می‌کند تا این بنده فقط و فقط بخاطرِ خدا خیز بردارد سمتِ عبادت و نه بخاطرِ لذت. 2️⃣ تثبیت عبادت: رفتن به سمتِ عبادت در ایامِ نشاط، ثبات ندارد. ثُبات وقتی حاصل می‌شود که در ایامِ سختی و فشار و با زحمت یک چیزی را بدست بیاوریم. موفقیتی که با سختی و در فضایِ فشار بدست بیاید، ماندگاری و ثُباتش بیشتر است. عبادت و معرفتی که در دورانِ ادبار از آن مراقبت شود، عضوی از وجودِ انسان و ملکه ی وجودش میشود. @ghoranetratqom
👉2👈 3️⃣ عُجب: اگر انسان، همواره و همیشه در مقامِ لذتِ عبادت بماند، به مرور دچار غرور و عُجب (خود خوب‌پنداری) می‌شود! تصور می‌کند بهترین بنده‌ی خداست!! این غرور، با روحِ عبادت که خضوع و افتادگی است، منافات دارد. ادبار، این عُجب را می‌شکند. ➕ پس ادبار، یک فرصت است. اما ما در حالتِ ادبار معمولا سرخورده می‌شویم و فکر می‌کنیم خدا با ما قهر کرده! و همین تصورِ غلط باعث دوری از خدا و سقوط می‌شود. از سوره‌ی ضحی استفاده می‌شود که حتی پیامبر نیز در مقوله‌ وحی، با ادبار مواجه بود. بخاط همین خدا برای تقویتِ روحیه‌ی ایشان می‌فرماید خدا با تو وداع نکرده و بر تو خشم نگرفته: "ما ودّعک ربُک و ما قَلی". ☝️ در حالتِ اقبال، خدا دانه می پاشد تا ما را سمتِ خود جذب کند. لذا اغلبِ مردم می‌گویند: "یادِ گذشته‌ها بخیر، چه حالِ خوشی داشتیم برای عبادت". حالتِ اقبال، برای اضافه کردنِ عبادتِ جدید به لیستِ برنامه‌ی عبادی است و حالتِ ادبار، برای تثبیتِ عبادت هایِ دورانِ اقبال است. بعبارتِ دیگر، حالتِ اقبال برای بارگزاریِ عبادت‌های جدید و حالتِ ادبار برای تثیبت و خالص سازیِ عبادت هاست. عبادتی که در دوران ادبار با همه سختی‌هایش استمرار یافت، تثبیت می‌شود. 🔔 کسی که در دورانِ ادبار با وجودِ همه‌ی سختی‌ها، سنگینیِ عبادت را به تنش بمالد و عقب نشینی نکند، این‌جا بفرموده‌ی آیه‌ی "إنّ مع العُسرِ یسرا"، پس از مدتی لذت و شیرینیِ عبادت هم از جانبِ خدا به او داده خواهد شد. ❓یکبار محضرِ آیت الله جوادی آملی بودم و همین سوال را از ایشان پرسیدم. فرمودند سالکانِ راه حق سه دسته اند: 👈 1. مجذوب محض: نگار مكتب نرفته است و با دیدن جذبه‌ی الهی می رود. این مخصوص انبیاء و معصومین است. 👈 2. سالك مجذوب: تلاش خود را می‌كند آن‌قدر جلو می رود تا در اواخر عمر مجذوب و واله جمال الهی می‌شود. 👈 3. مجذوب سالك: ابتدا عبادت برای او لذتی دارد اما پس از مدتی این لذت از او گرفته می شود و باید قدم به قدم پیش برود. كه عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشكل‌ها. ✍️ ماها عمدتا از طائفه ی سوم هستیم. خلاصه آن‌که روزگارِ اقبال را غنیمت بدانیم برای افزایشِ کمّی و کیفیِ برنامه‌ی عبادی؛ روزگار ادبار و بی‌حوصلگی و بی‌میلی را غنیمت بشماریم برای تثبیت، خلوص و خضوعِ بیشتر. 📌 سابقا در مورد لذت عبادت، مقاله‌ای نسبتاً مفصل هم نوشته بودم که از این لینک قابل مطالعه است. @ghoranetratqom
هدایت شده از تدبر در کلام وحی
تدبر راهکار فهمیدن اعجاز قرآن.mp3
1.58M
✨ تدبر راهکار فهمیدن اعجاز قرآن 🎤استاد حسین صبوحی 🔸هزینه کلاس های آموزشی تدبر با کمک های مردمی تأمین می شود شما هم در این کار سهیم باشید:👇👇👇 🔗 nehzattadabor.com 🌐 tadaborquran.com 🆔 @tadabor_channel
امام صادق علیه‌السلام: دوست ندارم جوانی از شما(شیعیان) را جز بر دو گونه ببینم: دانشمند یا دانشجو @ghoranetratqom
(س) جان فدای شاعری که اینچنین زیبا سرود: کربلا در کربلا می ماند اگر "زینب" نبود!❤️🥰 🌸ولادت حضرت زینب سلام الله علیها مبارک🌸 @ghoranetratqom