فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#گفتار_عصر(۱۳)
چرا رهبری یک تنه جلوی همه مفاسد را نمی گیرد؟
🎥 گزیده ای از سخنرانی برادر #احسان_صفرزاده در سیزدهمین نشست گفتار عصر
#مختارنامه
#سریال_های_کره_ای
#نامه_طرفداران_احمدی_نژاد
@goftare_asr
#گفتار_عصر (13)
چرا رهبری با #حکم_حکومتی همه مسایل را اصلاح نمی کند؟
https://www.aparat.com/v/xB29c
@goftare_asr
#گفتار_عصر (۱۸)
✅ فروپاشی اقتصادی؛ از ادعا تا واقعیت
💢 علل و آثار بیثباتیهای اخیر در اقتصاد ایران
💢 تصویر فروپاشیده از اقتصاد ایران به نفع کیست؟
دوشنبه 28 خرداد،مدرس 4،حسینیه هنر مشهد
@Goftare_asr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شباهت سیاست های اقتصادی کنونی با سیاست های اقتصادی منتهی به قطع نامه ۵۹۸
#میرحسین_موسوی
#مدیرعامل_سایپا
#نوار_کاست_maxell
گزیده ای از سخنرانی آقای #مهدی_کلهر در هفدهمین نشست #گفتار_عصر
@goftare_asr
#گفتار_عصر
#فرصتهای_جام_جهانی
بازی دراماتیک: حجت الاسلام #محمد_محمدی
بده بستان های فوتبال و فرهنگ عمومی: #امیرحسین_خانی
دیمنتورها در آفساید: #سعید_خورشیدی
دوشنبه ۴ تیر ۹۷ ساعت ۱۷:۳۰،
چهارطبقه ، شهید مدرس۴ ، حسینیه هنر مشهد
@goftare_asr
هدایت شده از تجربه عصر
#تجربه_عصر(1)
💢بازدید جمعی از فعالان فرهنگی_ اجتماعی مشهد از تشکل #کهف_الحسن
♨️ تبادل نظر بر سر تجربه ها و ایده پردازی پیرامون چالش ها
🔺پنج شنبه ۷ تیرماه ۹۷ ساعت۱۸
مکان: شهرک شهید رجایی، حر۹، شهید معقول۱۸، پلاک ۱۸
@tajrobe_asr
#گفتار_عصر (۱۸)
🎥 تحلیل التهابات اقتصادی اخیر اقتصاد ایران از منظر مکاتب منتقد #سرمایه_داری
سخنرانی آقای دکتر #مرتضی_مرتضوی در هیجدهمین نشست #گفتار_عصر
https://www.aparat.com/v/TkoJ2
@goftare_asr
#گفتار_عصر(۱۹)
#فرصتهای_جام_جهانی
🎥بازی دراماتیک
سخنرانی حجت الاسلام #محمد_محمدی
https://www.aparat.com/v/PRY42
🆔@Goftare_asr
#گفتار_عصر(۱۹)
#فرصت_های_جام_جهانی
🎥 دیمنتورها در آفساید
ارائه بحث #سعید_خورشیدی
https://www.aparat.com/v/bVum9
🆔@goftare_asr
#گفتار_عصر (۲۰)
💢 واقعه گوهرشاد؛ حماسه ای در دفاع از #سبک_زندگی_اسلامی
◀️ بازخوانی حماسه های تاریخی و بازتولید هویت: مهندس #مجید_عسگری
◀️ دیدگاه های متفاوت به مساله حجاب و پوشش در غرب: دکتر #میثم_ظهوریان
◀️ حجاب و مقابله با منافع نظام سلطه: خانم دکتر #رقیه_فاضل
⭕️ دوشنبه ۱۸ تیرماه ۹۷، ساعت۱۸
چهار طبقه، شهید مدرس۴ ، حسینیه هنر مشهد
@goftare_asr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢ارتقاء شخصیت ملی پس از #بازی_دراماتیک_ایران_و_اسپانیا
✅ گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام محمدی در نوزدهمین نشست #گفتار_عصر
🆔 @goftare_asr
✅ #حجاب و مقابله با منافع #نظام_سلطه
📽 سخنرانی خانم #رقیه_فاضل در #گفتار_عصر(۲۰)
https://www.aparat.com/v/24ang
♨️ طرح بحثی متفاوت در تبلیغ مساله حجاب و عفاف
✍پاسخی تئوریک به شبهه رایج «اصالت و اولویت داشتن مسائل اقتصادی و معیشتی نسبت به مساله حجاب و پوشش
🆔 @goftare_asr
✅ دیدگاه های متفاوت به مساله #حجاب در غرب
📽 سخنرانی آقای دکتر #میثم_ظهوریان در #گفتار_عصر (۲۰)
https://www.aparat.com/v/6jXx4
@Goftare_asr
#گفتار_عصر (۲۱)
بازخوانی پیام امام به مناسبت پذیرش #قطعنامه
تاریخ سازان چه کسانی هستند؟ #احسان_صفرزاده
مقایسه دو نظام محاسباتی #انقلابی و #عرفی در ماجرای قطعنامه: دکتر #مجید_بذرافکن
تاثیر پیام پذیرش قطعنامه بر روحیه رزمندگان: #علیرضا_دلبریان
دوشنبه ۲۵ تیرماه ساعت۱۷:۳۰
♨️مکان: بلوار پیروزی، پیروزی۱۷، شهید محدثی ۱۹، پلاک ۳۰، منزل برادر دلبریان، #سنگر_غواصان_شهید
🆔 @goftare_asr
#گفتار_عصر (۲۱)
🎥 بررسی نظام محاسباتی #انقلابی و #عرفی در موضوع #قطعنامه
دکتر #مجید_بذرافکن
https://www.aparat.com/v/LAhSt
🆔 @goftare_asr
#گفتار_عصر (۲۱)
✍ گزیده سخنرانی آقای #احسان_صفرزاده با عنوان «تاریخ سازان چه کسانی هستند؟»
بخش اول
جنگها را معمولا از منظر نظامي، اقتصادي، سياسي، روابط بين المللي، حقوق بين المللي و... بررسي مي كنند.
اين ها دانش هايي هم عرض هستند كه هر كدام با توجه به مباني خود سوژه را تحليل مي كند. براي درك كامل تر بايد به سراغ دانش هايي رفت كه از جايگاه بالاتري به سوژه نگاه مي كند. يكي از اين دانش ها #فلسفه_تاريخ است و ديگري #انسان_شناسي_فلسفي.
مبناي نظري ما براي اين تحليل، آموزه های #شهید_مطهری است. استاد مطهري صحبت از نبردي در درون انسان ها ميان دو قوه عقل و نفس مي كند.
امام اين نبرد را با عنوان عقل و جهل توصيف مي كند كه البته جهل نه به معني كم دانشي و كم اطلاعي بلكه به معني همان قوه دروني (نفس) معني شده است كه هر كدام از اين دو قوه، جنود (سربازان) خود را دارند و كشمكشي سخت را در روح بشر به راه انداخته اند. كتاب #شرح_حديث_عقل_و_جهل امام توصيف همين دو جبهه است به علاوه ارائه راهكارهاي عملياتي براي پيروزي جنود عقل.
استاد مطهري مي نويسد بازتاب اين نبردهاي دروني در درون انسان ها باعث ايجاد كشمكش هايي در اجتماع بشري مي شود. اين كشمكش ها گاهي در قالب جنگ هاي بزرگ خود را نشان ميدهد.
جنگ ها انواع مختلف دارند. گاهي دو طرف جنگ با تحريك نيروي نفس به ميدان آمده اند ولي موضوع اين بررسي جنگهايي است كه يك سو با تحريك نيروي نفس به ميدان آمده و در سوي ديگر انسانهايي هستند كه جنود عقل آنها را به ميدان جنگ كشانده است. شهيد مطهري از اين نبردها با عنوان «#نبردهاي_پيش_برنده_تاريخ» نام مي برد.
طبيعي است كه ماهيت جنگ كشتن و كشته شدن و خونريزي و آوارگي و... است. يعني رنج! ولي در كنار رنج بشر، كه در هر جنگي بيش و كم هست استاد مطهري مي نويسد نبردهاي اين دسته يك ويژگي ديگر دارند: اين نبردها انسانيت را به جلو برده و تكامل مي دهد. يعني اگر جنگ روز دهم محرم به وقوع نمي پيوست جلوه هايي از استعدادهاي بشر هيچ وقت ظاهر نمي شد.
شهيد مطهري مي گويد اين جنگ ها علاوه بر تكامل انساني، پيش برنده تاريخ هستند. يعني تاريخ را به سمت غايت خود نزديك مي كند كه بر اساس آموزه هاي اسلام، پايان تاريخ (مرحله پاياني جهان) حكومت و حيات صالحان است.
گزاره معرفتي شهيد مطهري در توصيف اين روند اين است: «نبردهاي بشر به مرور تاريخ جنبه ايدئولوژيك بيشتري پيدا كرده و خواهد كرد و انسان [با وجود نوسان ها به مرور] متكامل تر خواهد شد تا برسد به حكومت و جامعه ايده آل مهدوي.»
فراواني جنگ ها كه در دوره هايي از تاريخ متعلق به جنگهاي شاهان با هم بر سر رقابت هاي كشورگشايانه با انگيزه هايي در همين سطح بود به مرور زمان به سمت جنگ هايي رفته و خواهد رفت كه يك سوي آن نيروهايي با انگيزه متعالي (ايدئولوژيك) در برابر ظلم نيروهايي با انگيزه نفساني (كه آن هم مي تواند در قالب ايدئولوژي سامان يافته باشد) تصميم به مقاومت گرفته اند.به بيان ايشان طبق نظريه اسلام، اين نبردها درآمدي هستند براي نبرد نهايي كه به مرحله نهايي تاريخ (حيات و حكومت صالحان) خواهد انجاميد.
دفاع مقدس به مثابه «نبرد پيش برنده تاريخ يا نبردي تاريخ ساز» يعني رفتار انسان متعالي در روزها و ساعات دفاع مقدس تعيين كننده سرنوشت جهان بعد خود است. اين تحليل از دفاع مقدس و انسان انتخابگر اين ميدان، محور روايت مجموعه روايت فتح شهيد سيد مرتضي آويني بود...
امام در اسفند 67 در پيام به روحانيت جمله هايي در تحليل دفاع مقدس دارند كه نشان از تحليل غايت شناسانه است. مثلا يكي از گزاره هاي اين پيام اين است «جنگ ما فتح فلسطين را به دنبال خواهد داشت»
امام مي داند كه فتح فلسطين وعده قطعي است و دفاع مقدس به عنوان يكي از «نبردهاي پيش برنده تاريخ» بخشي از سلسله علل اين رويداد آخرالزماني خواهد بود.
«تاريخ سازان چه كساني هستند؟» يكي از قسمت هاي روايت فتح به همين نام است و مسئله شهيد سيد مرتضي آويني در آن قسمت پاسخي انسان شناسانه به همين سوال است.
در دو قسمت قبل ترش كه موقعيت شب عمليات #والفجر_هشت را در زمستان 1364 نمايش مي دهد با شماري از رزمندگان گفتگو مي كند و پس از آن است كه چند هفته بعد با سوال تاريخ سازان چه كساني هستند به پشت جبهه آمده تا شخصيت رزمندگان آن شب را دقيق تر بررسي كند. مصاحبه شوندگان شب عمليات، مشهدي بوده اند و سيد مرتضي آويني نشان يكي از آنها را پي مي گيرد تا به مغازه اي لبنياتي در مشهد مي رسد. آويني مي گويد اين لبنيات فروش يكي از تاريخ سازان است.
@goftare_asr
#گفتار_عصر (۲۱)
✍ گزیده سخنرانی آقای #احسان_صفرزاده با عنوان «تاریخ سازان چه کسانی هستند؟»
بخش دوم
يكي از منابع دست اول در شناخت تاريخ سازان كتابي از مرحوم #نادر_ابراهيمي است با عنوان «با سرودخوان جنگ در خطه نام و ننگ» اين كتاب هرچند كم حجم برآمده از سفر نويسنده به جبهه و توصيف شخصيت هايي است كه در اين سفر ديده است. در جايي از كتاب مي نويسند «شبي در چادر بي چراغ مردي به نام «صادقي» مي مانيم در اردوگاه كوثر. و اين صادقي هم حكايت غريبي است واقعا. انگار كن كه به عصر تذكره الاولياي عطار، انسان الكامل عزيزالدين نسفي، و مقامات ژنده پيل محمد غزنوي بازگشته ايم. عصر ابوسعيد و منصورهاي نو. عصر آدم هايي كه اگر اراده معطوف به قدرت حق كنند بر سطح درياها به آسودگي راه مي روند در اعماق آسمان ستاره مي شوند و در قلب كوير خشك، تشنه مي ميرند حال آنكه به يك اشاره مي توانند برهوت را به جنگل چشمه تبديل كنند.» و در ادامه نويسنده رفتار و گفتار آن «بسيجي» را توصيف مي كند.
وقتي سطح تحليل، تاريخ سازان و نقش نبردشان در رسيدن به مراحل غايي و نهايي آخرالزماني است ديگر بحث از نژاد و مليت و قوميت بي معني مي شود. اين دسته چارچوب ها از #نژادپرستي گرفته تا #ملي_گرايي، متغيرهايي اعتباري هستند. به عنوان نمونه وطن و مليت در مفهوم امروزي آن برآمده از نشست چند نفر در منطقه وست فاليای آلمان در سال 1648 است. از آن جا بود كه نظام دولت ملت مدرن به مرور به يك مد جهاني تبديل شد.
#انسان_رزمنده_بسيجي كه از يك سو خود را در ادامه نهضت چند هزار ساله پيامبران مي داند و از ديگر سو مسئول در برابر غايت تاريخ و رساندن بشر به نقطه نهايي، دليلي نمي بيند كه بخواهد خود را در حصارهاي تنگي از اين دست محدود كند. پس طبيعي است كه «انسان رزمنده بسيجي» انگيزه اش را «امام حسيني» مي داند (آنگونه كه در مجموعه روايت فتح آويني ديده مي شود و در توصيف و تحليل حكيمانه نادر ابراهيمي نيز آمده است) نه «آب و خاك و...»
وقتي اين مرزبندي هاي محدود كننده كنار رفت دعوت جهاني مي شود. يعني بسيجي رزمنده در ضمن نبرد خود را دعوتگر مي داند. در مجموعه روايت فتح و ديگر مستندها و اسناد دفاع مقدس به ويژه وصيتنامه هاي شهدا مشهود است كه او ايده هاي جهاني دارد. ايده هايي كه مرتبط با خيزش و انقلاب جهاني است. يعني او براي مردم جهان پيام دارد و انگار چون چنين پيام و رسالتي دارد به جبهه آمده است. گویی به باور او جبهه محمل يا مقدمه اي است براي جهاني شدن پيامش.
🆔 @Goftare_asr
#گفتار_عصر (۲۱)
✍ گزیده سخنرانی آقای #احسان_صفرزاده با عنوان «تاریخ سازان چه کسانی هستند؟»
بخش سوم
به فراخور همين دعوت جهاني است كه وقتي اسراي عراقي در اردوگاه هاي ايران، واقعيت برايشان روشن شده و تبليغات #صدام را در مورد #جمهوري_اسلامي خلاف واقع مي يابند آنگونه دچار تحول مي شوند كه گزارشهاي #صليب_سرخ كه امروز به جزئي از اسناد سازمان ملل تبديل شده گوياي آن است.
اين گزارشها خبر از تحول در منش بخشي از اسرا مي دهد كه از ايشان با عنوان «#مومنين» نام برده شده در مقابل كساني كه بر موضع دفاع از صدام همچنان پافشارند گروهي كه نام خود را «#وفاداران_صدام» گذاشته اند.
دسته دوم، دسته اول (مومنين) را تهديد مي كنند كه خبر تحول شان را به بغداد رسانده تا نيروهاي صدامي خانواده ايشان را به مسلخ برند. با اين وجود مومنين حاضر نيستند آنچه يافته اند را ناديده گرفته و حقيقت انقلاب اسلامي و انسان هايش را انكار كنند.
مزاحمت دسته دوم براي دسته اول در اردوگاه ها ادامه دارد تا جايي كه گزارش هاي صليب سرخ خبر از درگيريهايي ميان اين دو دسته مي دهد كه از جمله آن درگيري خونيني در اردوگاه گرگان است. چند نفر از دسته اول (مومنين) در اين درگيري به شهادت مي رسند.
اين ها با اين كه مي دانند احتمالا دير يا زود در عمليات مبادله به عراق بازخواهند گشت و سرنيزه نيروهاي صدام در انتظارشان خواهد بود ولي به دفاع از انقلاب اسلامي به هر شكلي در اردوگاه ها اصرار دارند. از راه اندازي گروه تئاتر و سرود گرفته تا فعاليت هاي فرهنگي و خلق آثار هنري.
در پادگان #شهيد_نظران تهران كه ستاد مشترك در آن قرار گرفته چشمم به تابلوهايي نقاشي افتاد كه زير باد و باران و آفتاب در حال پوسيدن بود. علاوه بر تصاوير امام خميني و شهيد صدر نقاشي هايي مفهومي هم در ميان شان بود كه نشان از تقابل خير و شر داشت. پرسيدم اين آثار متعلق به كيست كه اينگونه رها شده؟ گفتند اينجا پيش از اين اردوگاه اسرا بوده و اينها بخشي از آثار هنري به جا مانده از اسراي عراقي است. اگر مسئول آن مجموعه يك دهم دغدغه اي كه براي بازسازي ويلايش داشته را صرف حفظ چنين داشته هایی مي كرد اكنون گنجينه اي از هنر انسان آزاده شیفته انقلاب اسلامي داشتيم...
حكايت اسراي عراقي حكايت عجيبي است. اواسط جنگ پيشنهادي را طرح مي كنند. درخواست حضور در جبهه است. مدت ها اين ايده با مخالفت روبرو مي شده. از سوي اين اسرا اصرار و از ديگر سو انكار. تا اين كه به صورت آزمايشي شماري از ايشان به جبهه اعزام ميشوند و درخششان باعث موافقت تدريجي با درخواستهاي ديگراني بوده كه در اردوگاه ها براي حضور به عنوان نيروي داوطلب بسيجي در جبهه براي دفاع از انقلاب و جمهوري اسلامي صف كشيده بودند.
اين ها در پادگاني در كرمانشاه كه به فراخور روحيه شان به نام «#حر_رياحي» نام گذاري مي شود سازماندهي و به جبهه اعزام مي شدند و در ادامه دفاع مقدس برخي شهيد و بسياري ديگر رزمندگاني شدند كه در كنار نيروهاي #سپاه_بدر به عنوان بخشي از اين مجموعه درآمدند.
حكايت اين احرار عراقي را بگذاريد در كنار ايراني زادگاني كه با شروع جنگ به صدها و هزاران كيلومتر آن سو تر از مرزهاي ايران از تركيه گرفته تا اروپا و امريكا نقل مكان كردند.
و باز هم جالب است كه نيروهايي از همين مجاهدين عراقي در كرمانشاه در برابر هجوم منافقين صف آرايي كرده و نقش آفرين #عمليات_مرصاد مي شوند.
و جالب تر از همه اين است كه همين احرار عراقي به عنوان بخشي از سپاه بدر، فرماندهي نسلي جديد را در عراق به عنوان #حشد_الشعبي به عهده گرفته و با #داعش پنجه در پنجه مي اندازند و شكستش ميدهند و به يك نيروي قدرتمند جديد در منطقه تبديل مي شوند.
شايد امروز با تاملي بر پديده هايي مانند حشدالشعبي عراق و گروه هاي مقاومت در ديگر بخش هاي منطقه كه الگوهايشان را مستقيم يا غير مستقيم از بسيجي هاي دفاع مقدس -فارغ از مليت و نژادشان- گرفته اند عيني تر بتوان دفاع مقدس را به عنوان يكي از «نبردهاي پيش برنده تاريخ» تحليل كرد.
🆔 @Goftare_asr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ امروز با #کشف_حجاب_اجباری روبه رو هستیم نه #حجاب_اجباری
🎥 گزیده ای از سخنرانی خانم #رقیه_فاضل
💢مقایسه کشف حجاب اجباری در دوران #استعمار_نو و #استعمار_فرانو
✍ #لافونتن
📕 #خورشید_و_باد_شمال
@Goftare_asr
#گفتار_عصر (۳۷)
♨️ نشست همفکری پیرامون:
راهکارهای کاهش فشار اقتصادی و روانی اصلاح قیمت بنزین بر مردم
✅ با حضور:
دکتر میثم ظهوریان، دکتر سعید شعرباف، دکتر جمال یزدانی، دکتر رضا تنهایی، حجت الاسلام علی شاملو ، محمدمهدی خالقی، سیدرضا حسینی زاده، علی اصغری، امیر سعادتی، امیر جلیلی نژاد، محمدجواد میری، امیرحسین خانی، احسان صفرزاده، محمد جعفرینژاد و ...
🔸 دوشنبه ۲۷ آبان ماه، ساعت ۱۸
🔸 چهارطبقه، شهید مدرس ۴، حسینیه هنر مشهد
@goftare_asr
🔴 تاملی در مدلهای انتخاباتی و نسبتشان با مبانی شیعی (قسمت اول)
✏ ️ #احسان_صفرزاده (پژوهشگر و فعال فرهنگی) در #گفتار_عصر 40
🔹پيروان مكتب اهلبيت، بعد از تجربه كوتاه حكومت علوي، در طول تاريخ محروم از قدرت بودهاند. در دورههایی مانند #آل_بويه و #صفويه و حتي #سربداران امكان ظهور و نظامسازي ایدههای بنيادين مكتب اهل بيت وجود نداشته است. حتی در حکومت #لارستان که یک مجتهد شیعه در رأس قدرت بود عملاً فرصت نظام سازی و تفصیل ایدههای ایشان فراهم نشد.
🔹حکومتهای مقابل از خلافت #بنياميه گرفته به بعد، جز چند استثنا اغلب درونمايه هاي #جبري يا #اشعري داشتهاند. دقیقاً نقطه مقابل تفكرات شيعي كه بر #عقلانيت و #اختيار تاكيد دارد. عقلانيت شيعه موضوعي معرفت شناختي است ولي وقتي حكومت و قدرت و امكانات به دست عالمان شيعه ميافتد طبيعي است كه در سطوح مختلف نظام سازي دلالتهایی پيدا كند.
🔹در سطح كلان، تدوين قانون اساسي در مجلس خبرگان قانون اساسی در سال ۱۳۵۸ يكي از جلوههای ظهور اين عقلانيت بود. نکته اینجاست که در سطوح مياني و پاييني هم نخبگان انقلابی بايد ملزم به همان عقلانیت باشند.
🔹انتخابات يكي از ساحتهای نمايان شده اين عقلانيت است. تصويري كه از انتخابات ساخته میشود هم در دنيا نشان از ميزان آزادی و انتخاب است و هم در تاريخ به عنوان امتحان عملی پيروان مكتب اهل بيت(ع) به ثبت میرسد.
🔹مدلهایی مانند #هوالمطلوب نه تنها تقويت كننده انتخابگری و عقلانيت نيستند بلكه بر جبری مسلكی و فروكاستن تعقل بنا شدهاند. رهبر انقلاب بر حق انتخاب بهعنوان يكی از حقوق مدني مردم تاكيد میکنند. در نقطه مقابل، كسانی كه انتخاب مردم را با #دوگانههای_مصنوعی محدود میکنند و با حذف تكثر و تنوع گزینهها، مردم را مجبور به انتخاب بين دو گزينه میکنند بخشی از حقوق مدنی مردم را سلب کردهاند.
🔹#آيتالله_خامنهای در نهی آقای #احمدینژاد در سال ۱۳۹۶ از كانديداتوری جملهای داشتند كه مبنای تكثر را در نگاه ايشان نشان میدهد: «دوقطبی در كشور مضر است به حال كشور.» انتخابگری واقعی بين گزینههای متنوع و متكثری روی میدهد كه هركدام نقاط قوت خود را عرضه کردهاند نه اينکه دو قطب هر كدام بر اساس دافعههای قطب مخالف كاسبی به راه بيندازند و مردم را جذب كنند.
🔹حزبالله و بسيجيان در جمهوری اسلامی بايد به سان اهل فتوت از حقوق مردم دفاع كنند نه اين كه بر خلاف مبنای رهبری، #دشمن_حقوق_مردم باشند و آنها را مجبور به انتخاب بين دو گزينه حداقلی كند.
🔹تلاش برای دوقطبیسازی انتخاباتها يك رفتار انقلابی نيست. چون مبنای انقلاب، اختیار و عقلانيت شيعی بوده و تئوریهای جمهوری اسلامی هم (آنگونه كه در آثار امام و شهيد مطهری و آيت الله خامنهای و شهید بهشتی پيدا است) گسترش و تفصيل عقل و عدل و اصولی از اين دست میباشد نه جبری مسلكی و اشعریگری كه نقطه مقابل #مكتب_اهلبيت است.
🔹پذیرفتنی نیست که خود را در میدان نظر پیرو و میراث دار #شیخ_طوسی و #سید_مرتضی_علم_الهدی و #خواجه_نصیرالدین_طوسی بدانیم ولی آنگاه که قدرت و امکان پیدا کردیم ضد مبانی آنها را پیاده و نهادینه کنیم.
✅@goftare_asr