eitaa logo
گفتار عصر
87 دنبال‌کننده
21 عکس
7 ویدیو
1 فایل
Goftare_Asr
مشاهده در ایتا
دانلود
مدعیان مردم گرایی و تمنای دیکتاتوری از ولی فقیه: #احسان_صفرزاده
(۱۴) ✅ الگوی انقلابی مطالبه حقوق کارگران 📽 اکران مستندجنجالی 🔺باحضوراستاد دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ساعت۲۰ پنجراه سناباد،قائم۲۸،پلاک۵۴ منزل استاد @goftare_asr
#گفتار_عصر (۱۵) اجتماعی سازی آرمان فلسطین 🔴 خوانش جریان روشنفکری از مساله فلسطین: #احسان_صفرزاده 🔴 آرمان فلسطین در فعالیت های فرهنگی شهری: #حسین_کمیلی 🔴 بازنمایی آرمان قدس در کتاب های درسی مدارس: خانم دکتر #رقیه_فاضل دوشنبه ۳۱ اردیبهشت، ساعت۱۷ مدرس۴، پلاک ۱۰، #حسینیه_هنر_مشهد @goftare_asr✅
(۱۵) 🎥 فیلم ارائه بحث برادر با عنوان «خوانش جریان روشنفکری از مساله فلسطین» https://www.aparat.com/v/fAshm @goftare_asr
(۱۵) 🎥 فیلم ارائه بحث خانم دکتر با عنوان «بازنمایی آرمان قدس در کتاب های درسی مدارس» https://www.aparat.com/v/3um24 @goftare_asr
گفتار عصر13.pdf
992.4K
انعکاس رسانه ای سیزدهمین نشست گفتارعصر در روزنامه قدس @goftare_asr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(۱۳) چرا رهبری یک تنه جلوی همه مفاسد را نمی گیرد؟ 🎥 گزیده ای از سخنرانی برادر در سیزدهمین نشست گفتار عصر @goftare_asr
(13) چرا رهبری با همه مسایل را اصلاح نمی کند؟ https://www.aparat.com/v/xB29c @goftare_asr
#گفتار_عصر17 عصر امام خمینی امام و چالش های کنونی جامعه ما: #مهدی_کلهر دیپلماسی امام: رئال یا ایده آل؟: دکتر #علی_سروش دوشنبه 14 خرداد، ساعت 17 چهارطبقه، مدرس 4، پلاک 10، حسینیه هنر @Goftare_asr
(۱۸) ✅ فروپاشی اقتصادی؛ از ادعا تا واقعیت 💢 علل و آثار بی‌ثباتی‌های اخیر در اقتصاد ایران 💢 تصویر فروپاشیده از اقتصاد ایران به نفع کیست؟ دوشنبه 28 خرداد،مدرس 4،حسینیه هنر مشهد @Goftare_asr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شباهت سیاست های اقتصادی کنونی با سیاست های اقتصادی منتهی به قطع نامه ۵۹۸ گزیده ای از سخنرانی آقای در هفدهمین نشست @goftare_asr
بازی دراماتیک: حجت الاسلام بده بستان های فوتبال و فرهنگ عمومی: دیمنتورها در آفساید: دوشنبه ۴ تیر ۹۷ ساعت ۱۷:۳۰، چهارطبقه ، شهید مدرس۴ ، حسینیه هنر مشهد @goftare_asr
(1) 💢بازدید جمعی از فعالان فرهنگی_ اجتماعی مشهد از تشکل ♨️ تبادل نظر بر سر تجربه ها و ایده پردازی پیرامون چالش ها 🔺پنج شنبه ۷ تیرماه ۹۷ ساعت۱۸ مکان: شهرک شهید رجایی، حر۹، شهید معقول۱۸، پلاک ۱۸ @tajrobe_asr
(۱۸) 🎥 تحلیل التهابات اقتصادی اخیر اقتصاد ایران از منظر مکاتب منتقد سخنرانی آقای دکتر در هیجدهمین نشست https://www.aparat.com/v/TkoJ2 @goftare_asr
(۱۹) 🎥بازی دراماتیک سخنرانی حجت الاسلام https://www.aparat.com/v/PRY42 🆔@Goftare_asr
(۲۰) 💢 واقعه گوهرشاد؛ حماسه ای در دفاع از ◀️ بازخوانی حماسه های تاریخی و بازتولید هویت: مهندس ◀️ دیدگاه های متفاوت به مساله حجاب و پوشش در غرب: دکتر ◀️ حجاب و مقابله با منافع نظام سلطه: خانم دکتر ⭕️ دوشنبه ۱۸ تیرماه ۹۷، ساعت۱۸ چهار طبقه، شهید مدرس۴ ، حسینیه هنر مشهد @goftare_asr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢ارتقاء شخصیت ملی پس از ✅ گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام محمدی در نوزدهمین نشست 🆔 @goftare_asr
و مقابله با منافع 📽 سخنرانی خانم در (۲۰) https://www.aparat.com/v/24ang ♨️ طرح بحثی متفاوت در تبلیغ مساله حجاب و عفاف ✍پاسخی تئوریک به شبهه رایج «اصالت و اولویت داشتن مسائل اقتصادی و معیشتی نسبت به مساله حجاب و پوشش 🆔 @goftare_asr
✅ دیدگاه های متفاوت به مساله در غرب 📽 سخنرانی آقای دکتر در (۲۰) https://www.aparat.com/v/6jXx4 @Goftare_asr
(۲۱) بازخوانی پیام امام به مناسبت پذیرش تاریخ سازان چه کسانی هستند؟ مقایسه دو نظام محاسباتی و در ماجرای قطعنامه: دکتر تاثیر پیام پذیرش قطعنامه بر روحیه رزمندگان: دوشنبه ۲۵ تیرماه ساعت۱۷:۳۰ ♨️مکان: بلوار پیروزی، پیروزی۱۷، شهید محدثی ۱۹، پلاک ۳۰، منزل برادر دلبریان، 🆔 @goftare_asr
(۲۱) 🎥 بررسی نظام محاسباتی و در موضوع دکتر https://www.aparat.com/v/LAhSt 🆔 @goftare_asr
#گفتار_عصر (21) سخنرانی آقای #احسان_صفرزاده با عنوان «تاریخ سازان چه کسانی هستند؟» @gftare_asr
(۲۱) ✍ گزیده سخنرانی آقای با عنوان «تاریخ سازان چه کسانی هستند؟» بخش اول جنگها را معمولا از منظر نظامي، اقتصادي، سياسي، روابط بين المللي، حقوق بين المللي و... بررسي مي كنند. اين ها دانش هايي هم عرض هستند كه هر كدام با توجه به مباني خود سوژه را تحليل مي كند. براي درك كامل تر بايد به سراغ دانش هايي رفت كه از جايگاه بالاتري به سوژه نگاه مي كند. يكي از اين دانش ها است و ديگري . مبناي نظري ما براي اين تحليل، آموزه های است. استاد مطهري صحبت از نبردي در درون انسان ها ميان دو قوه عقل و نفس مي كند. امام اين نبرد را با عنوان عقل و جهل توصيف مي كند كه البته جهل نه به معني كم دانشي و كم اطلاعي بلكه به معني همان قوه دروني (نفس) معني شده است كه هر كدام از اين دو قوه، جنود (سربازان) خود را دارند و كشمكشي سخت را در روح بشر به راه انداخته اند. كتاب امام توصيف همين دو جبهه است به علاوه ارائه راهكارهاي عملياتي براي پيروزي جنود عقل. استاد مطهري مي نويسد بازتاب اين نبردهاي دروني در درون انسان ها باعث ايجاد كشمكش هايي در اجتماع بشري مي شود. اين كشمكش ها گاهي در قالب جنگ هاي بزرگ خود را نشان ميدهد. جنگ ها انواع مختلف دارند. گاهي دو طرف جنگ با تحريك نيروي نفس به ميدان آمده اند ولي موضوع اين بررسي جنگهايي است كه يك سو با تحريك نيروي نفس به ميدان آمده و در سوي ديگر انسانهايي هستند كه جنود عقل آنها را به ميدان جنگ كشانده است. شهيد مطهري از اين نبردها با عنوان «» نام مي برد. طبيعي است كه ماهيت جنگ كشتن و كشته شدن و خونريزي و آوارگي و... است. يعني رنج! ولي در كنار رنج بشر، كه در هر جنگي بيش و كم هست استاد مطهري مي نويسد نبردهاي اين دسته يك ويژگي ديگر دارند: اين نبردها انسانيت را به جلو برده و تكامل مي دهد. يعني اگر جنگ روز دهم محرم به وقوع نمي پيوست جلوه هايي از استعدادهاي بشر هيچ وقت ظاهر نمي شد. شهيد مطهري مي گويد اين جنگ ها علاوه بر تكامل انساني، پيش برنده تاريخ هستند. يعني تاريخ را به سمت غايت خود نزديك مي كند كه بر اساس آموزه هاي اسلام، پايان تاريخ (مرحله پاياني جهان) حكومت و حيات صالحان است. گزاره معرفتي شهيد مطهري در توصيف اين روند اين است: «نبردهاي بشر به مرور تاريخ جنبه ايدئولوژيك بيشتري پيدا كرده و خواهد كرد و انسان [با وجود نوسان ها به مرور] متكامل تر خواهد شد تا برسد به حكومت و جامعه ايده آل مهدوي.» فراواني جنگ ها كه در دوره هايي از تاريخ متعلق به جنگهاي شاهان با هم بر سر رقابت هاي كشورگشايانه با انگيزه هايي در همين سطح بود به مرور زمان به سمت جنگ هايي رفته و خواهد رفت كه يك سوي آن نيروهايي با انگيزه متعالي (ايدئولوژيك) در برابر ظلم نيروهايي با انگيزه نفساني (كه آن هم مي تواند در قالب ايدئولوژي سامان يافته باشد) تصميم به مقاومت گرفته اند.به بيان ايشان طبق نظريه اسلام، اين نبردها درآمدي هستند براي نبرد نهايي كه به مرحله نهايي تاريخ (حيات و حكومت صالحان) خواهد انجاميد. دفاع مقدس به مثابه «نبرد پيش برنده تاريخ يا نبردي تاريخ ساز» يعني رفتار انسان متعالي در روزها و ساعات دفاع مقدس تعيين كننده سرنوشت جهان بعد خود است. اين تحليل از دفاع مقدس و انسان انتخابگر اين ميدان، محور روايت مجموعه روايت فتح شهيد سيد مرتضي آويني بود... امام در اسفند 67 در پيام به روحانيت جمله هايي در تحليل دفاع مقدس دارند كه نشان از تحليل غايت شناسانه است. مثلا يكي از گزاره هاي اين پيام اين است «جنگ ما فتح فلسطين را به دنبال خواهد داشت» امام مي داند كه فتح فلسطين وعده قطعي است و دفاع مقدس به عنوان يكي از «نبردهاي پيش برنده تاريخ» بخشي از سلسله علل اين رويداد آخرالزماني خواهد بود. «تاريخ سازان چه كساني هستند؟» يكي از قسمت هاي روايت فتح به همين نام است و مسئله شهيد سيد مرتضي آويني در آن قسمت پاسخي انسان شناسانه به همين سوال است. در دو قسمت قبل ترش كه موقعيت شب عمليات را در زمستان 1364 نمايش مي دهد با شماري از رزمندگان گفتگو مي كند و پس از آن است كه چند هفته بعد با سوال تاريخ سازان چه كساني هستند به پشت جبهه آمده تا شخصيت رزمندگان آن شب را دقيق تر بررسي كند. مصاحبه شوندگان شب عمليات، مشهدي بوده اند و سيد مرتضي آويني نشان يكي از آنها را پي مي گيرد تا به مغازه اي لبنياتي در مشهد مي رسد. آويني مي گويد اين لبنيات فروش يكي از تاريخ سازان است. @goftare_asr
(۲۱) ✍ گزیده سخنرانی آقای با عنوان «تاریخ سازان چه کسانی هستند؟» بخش دوم يكي از منابع دست اول در شناخت تاريخ سازان كتابي از مرحوم است با عنوان «با سرودخوان جنگ در خطه نام و ننگ» اين كتاب هرچند كم حجم برآمده از سفر نويسنده به جبهه و توصيف شخصيت هايي است كه در اين سفر ديده است. در جايي از كتاب مي نويسند «شبي در چادر بي چراغ مردي به نام «صادقي» مي مانيم در اردوگاه كوثر. و اين صادقي هم حكايت غريبي است واقعا. انگار كن كه به عصر تذكره الاولياي عطار، انسان الكامل عزيزالدين نسفي، و مقامات ژنده پيل محمد غزنوي بازگشته ايم. عصر ابوسعيد و منصورهاي نو. عصر آدم هايي كه اگر اراده معطوف به قدرت حق كنند بر سطح درياها به آسودگي راه مي روند در اعماق آسمان ستاره مي شوند و در قلب كوير خشك، تشنه مي ميرند حال آنكه به يك اشاره مي توانند برهوت را به جنگل چشمه تبديل كنند.» و در ادامه نويسنده رفتار و گفتار آن «بسيجي» را توصيف مي كند. وقتي سطح تحليل، تاريخ سازان و نقش نبردشان در رسيدن به مراحل غايي و نهايي آخرالزماني است ديگر بحث از نژاد و مليت و قوميت بي معني مي شود. اين دسته چارچوب ها از گرفته تا ، متغيرهايي اعتباري هستند. به عنوان نمونه وطن و مليت در مفهوم امروزي آن برآمده از نشست چند نفر در منطقه وست فاليای آلمان در سال 1648 است. از آن جا بود كه نظام دولت ملت مدرن به مرور به يك مد جهاني تبديل شد. كه از يك سو خود را در ادامه نهضت چند هزار ساله پيامبران مي داند و از ديگر سو مسئول در برابر غايت تاريخ و رساندن بشر به نقطه نهايي، دليلي نمي بيند كه بخواهد خود را در حصارهاي تنگي از اين دست محدود كند. پس طبيعي است كه «انسان رزمنده بسيجي» انگيزه اش را «امام حسيني» مي داند (آنگونه كه در مجموعه روايت فتح آويني ديده مي شود و در توصيف و تحليل حكيمانه نادر ابراهيمي نيز آمده است) نه «آب و خاك و...» وقتي اين مرزبندي هاي محدود كننده كنار رفت دعوت جهاني مي شود. يعني بسيجي رزمنده در ضمن نبرد خود را دعوتگر مي داند. در مجموعه روايت فتح و ديگر مستندها و اسناد دفاع مقدس به ويژه وصيتنامه هاي شهدا مشهود است كه او ايده هاي جهاني دارد. ايده هايي كه مرتبط با خيزش و انقلاب جهاني است. يعني او براي مردم جهان پيام دارد و انگار چون چنين پيام و رسالتي دارد به جبهه آمده است. گویی به باور او جبهه محمل يا مقدمه اي است براي جهاني شدن پيامش. 🆔 @Goftare_asr