eitaa logo
گفتار پسندیده
1.4هزار دنبال‌کننده
330 عکس
95 ویدیو
8 فایل
✅ کانال رسمی حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده. استاد دانشگاه قرآن و حدیث. 🖼 روزنه‌ای به کهکشان معارف دینی در بستر زندگی امروز. ادمین: @admin_goftare_Pasandide صفحات مجازی: https://zil.ink/goftarepasandide
مشاهده در ایتا
دانلود
تربیت فرزند به سبک خانه علی(ع).mp3
29.33M
📜 تربیت ‌فرزند به‌ سبک‌ امام علی(ع) ❓️حسن، حسین و زینب، چگونه تربیت شدند؟ ❓️امام علی(ع) چه حکمت‌هایی را به فرزندانشان آموخته‌اند؟ ❓️به فرزندانمان چه بیاموزیم؟ 🗓 ۱۴۰۱/۰۷/۰۲ 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر
خیر۳.m4a
16.37M
📜 قانون جذب خیر؛ کدام خیر؟! بخش سوم 🔻 خانه نشینی اهل‌بیت، آیا قدرت یافتن، خیر است؟ 🔺 راه تشخیص «خیر واقعی» از «خیر بدلی» چیست؟ رسول الله(ص): بهترین امور، خوش عاقبت ترین آنهاست. 📗 الفقیه: جلد ۴ صفحه ۴۰۲ ⭕️ بخش دوم 👈🏻 کلیک کنید 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر
مدل انعطاف-نفوذناپذیری در خانواده.mp3
25.76M
📜 مدل انعطاف - نفوذناپذیری در خانواده ⚠️ آیا می‌دانید سهم زیادی از فروپاشی خانواده مربوط به نفوذ عوامل برون سیستمی است؟ ❓چگونه می‌توان ورودی سیستم خانواده را کنترل کرد؟ ❓چگونه می‌توان از نفوذ عوامل بیرونی، جلوگیری کرد؟ ❓مدل صحیح مرزبانی خانواده چیست؟ ✅ رسول خدا(ص) پاسخ می‌دهد. 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر
تئوریزه کردن آموزه‌های دینی.mp3
11.22M
📜 درآمدی بر تئوریزه کردن آموزه‌های دینی ❗️نسل‌های سه‌گانه تحقیقات علمی- دینی ❓آیا آموزه‌های دینی می‌تواند به تئوری علمی تبدیل شوند؟ ❓مبنای تئوریزه کردن آموزه‌های دینی چیست؟ ❓با چه راهبری می‌توان آن را انجام داد؟ 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر
عفاف، امری اجتماعی- حوزه خواهران.mp3
22.88M
📜 زندگی فاطمی ❓حیا و عفاف فاطمی‌، در مقیاس فردی یا اجتماعی؟ 👈🏻 تفاوت عفاف‌فردی و عفاف‌اجتماعی 👈🏻 تفاوت رویکرد فقهی با رویکرد اجتماعی به عفاف 👈🏻 نسبت حیا با عفاف 👈🏻 الزامات نگرش اجتماعی به عفاف ❓معنای این سخن رهبری که فرمودند: 《 علاج وسوسه دشمن، تبیین است، نه باتوم 》 چیست؟ 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر
AudioCutter_حضرت فاطمه(س) و پذيرش جنسيت زنانه.m4a
17.63M
📜 من یک زن هستم 🔻 فاطمه(س) و پذيرش جنسیت زنانه 🔺 فمینیسم و انکار تفاوت جنسيتی!! ‼️ آیا تفاوت جنسيتی افسانه است؟ ❓ سرنوشت‌ فمنیست‌های افراطی چه شد؟ ❗️ در حسرت مادر شدن 🗓 ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر
🎥 فیلم مستند فمینیسم و جنگ علیه خانواده ⭕️ فمینیسم، همان ایدئولوژی برتری جنس زن است و فمینیست‌ها كسانی هستند كه معتقدند زنان موقعیت فرودست و تحت ستمی دارند و این بخاطر زن بودن آنهاست. مقصر دانستن حوا در رانده شدن از بهشت، باورهای موج اول فمینیسم است. به تدریج در جوامع مدرن، زنانی كه تشویق به خانه‌داری می شدند، به آن‌ها احساس ضرر و عدم كفایت به خاطر این خانه‌داری القا می‌گردید. این جنبش‌های سازمان یافته موقعیت زنان در خانواده، نهاد ازدواج، رابطه قانونی با نقش همسری، كار خانگی و نقش مادری به چالش كشیده شد و نظریه پدر سالاری به میان آمد و به دنبال رفع تبعیض‌ها و ظلم و ستم‌های خانگی علیه زنان برآمدند‌... فمنیست‌ها موج دوم معقدند خانواده اولین جایگاه ستم بر زنان است. خانواده در درون خود زنان را به مردان وابسته می‌كند و بنابراین باید برای رهایی و خروج زنان خانه‌دار از این ستم خانگی، به آنها آموزش داد. این جنبش‌های به اصطلاح آزادی زنان، برای رساندن زنان به این آزادی، شعار Aprocacy به معنای حمایت یا دفاع را علم می‌كنند. 📍 لینک مستقیم دانلود 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر
📕 کتاب جنگ علیه خانواده قسمت اول بحران فزاینده فروپاشی خانواده، افزون بر آن که بنیان های تمدن غرب را متزلزل کرده، به دلیل توسعه ارتباطات، سایر جوامع را نیز تحت تأثیر قرار داده است. این بحران، شمار رو به افزایشی از جامعه شناسان و اندیشه‌وران را بر آن داشته تا به واکاوی علت‌ها و عوامل این پدیده بپردازند و دیدگاه‌های خود را در قالب کتاب، مقاله یا سخنرانی در اختیار جامعه قرار دهند. کتاب « جنگ علیه خانواده » نوشته ویلیام گردنر، یکی از این دست آثار است. گردنر دارای مدرک دکتری از دانشگاه استانفورد آمریکا است. او از سال 1971 در همین دانشگاه و نیز دانشگاه یورک به تدریس اشتغال داشته و دارای کتاب‌ها و مقالات متعدد در زمینه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است. 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر
📕 کتاب جنگ علیه خانواده قسمت دوم نویسنده کتاب «جنگ علیه خانواده» ، در اثر ۶۰۰ صفحه‌ای خود، به گونه‌ای تفصیلی به بررسی علت های بروز بحران فروپاشی خانواده در غرب، به ویژه آمریکا و کانادا، پرداخته و در طی نوزده فصل کتاب، با انتقاد از نظریه‌های فلسفی فراگیر، سیاست‌های آموزشی، اقتصادی، فرهنگی، گروه‌های فشار فمینیستی و لابی هم جنس بازان، سکوت یا همراهی کلیسا، نظام تقنینی و قضایی و… ، راه کارهایی را برای کُند کردن روند بحران و مهار آن پیشنهاد می‌کند. نویسنده کتاب در فصل هفدهم، به بررسی دقیق اندیشه حاکم بر کلیسا، به ویژه کلیسای پروتستان، و عملکرد آن که به طور عمده سکوت در برابر انحراف های فکری و عملی یا همراهی با آن ها است، می‌پردازد. نقش قوانین و قوه قضائیه در تبدیل رویه های نادرست به امور قانونی و درست، موضوعی است که در فصل هجدهم کتاب با آن برخورد می کنیم. در این فصل، حقوق محوری، به عنوان یکی از علت های آسیب رسانی به نهاد خانواده مطرح می شود و از وضع قوانین در سطح فردی، جمعی، کشوری، و بین المللی برای بالا بردن میزان مطالبات فردی انتقاد به عمل می آید. سرانجام، درآخرین فصل کتاب، نویسنده با برشمردن گزینه‌های پیش رو، از همگان جهت اقدام برای مقابله با بحران گریبانگیر جامعه، دعوت به عمل می‌آورد. 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر
📜 امام جواد(ع) و نیازهای اساسی انسان 🔹 انسان، موجودی نیازمند است. بحث از نیازها، از موضوعات مهم انسانی است که دیدگاه‌های مختلفی دارد. امام جواد عليه‌السلام سه نیاز مهم را بيان کرده‌اند. 🔸 نیازهای انسان، شاخصی برای تعیین درجه آدم‌‌هاست. احساس نیاز انسان‌ها، مطابق شاکله و شخصیت وجودی آن‌هاست. 1⃣ نیاز اول، توفیق الهی برای کامیابی و تحقق خواسته‌هاست. موفقیت یعنی همراهی همه شرایط و عوامل اثرگذار. توفیق یعنی هم‌خوانی و سازگار بودن خدا با من. در نظام توحیدی، تا خدا با چیزی موافق نباشد، رخ نخواهد داد. پول و پارتی، عامل موفقیت و کامیابی نیست. این یک توانمندی است که انسان بتواند توفیق خدا را جلب کند و البته این، عوامل و شرایطی دارد. 2⃣ نیاز دوم، واعظ درونی است. موعظه یعنی راهنمایی و هشدارِ همراه با تحریک عواطف. انسان نیاز به یک "سیستم راهنمای درونی" دارد. راهنمای درونی، فرد را از خطرها آگاه می‌سازد و موجب تصحیح مسیر و منش او می‌شود. برخورداری از راهنمای درون، یک توانمندی مهم است. 3⃣ نیاز سوم، پذیرش نصیحت است. نصیحت یعنی خیرخواه دیگران بودن، که یک مسئوليت اجتماعی است. خیرخواهی دیگران وقتی اثربخش است که فرد پذیرا باشد. پذیرا بودن، انعطاف و گشودگی نسبت به خیرخواهی است. خیرخواهی دیگران بدون ‌پذیرابودن، ثمربخش نخواهد بود. پذیرا بودن خیرخواهی، عنصر مهم انسان‌های موفق است. 📖 اَلْمُؤْمِنُ يَحْتَاجُ إِلَى تَوْفِيقٍ مِنَ اَللَّهِ وَ وَاعِظٍ مِنْ نَفْسِهِ وَ قَبُولٍ مِمَّنْ يَنْصَحُهُ. مؤمن محتاج است به توفيق از جانب خدا، واعظى از درون خود و پذيرش نصيحت از هر كس كه او را نصيحت نمايد. تحف العقول: ص ۴۵۷. 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
🔍 از زاویه‌ای ديگر 📜 مرگ خاموش پدری و مادری ‼️ روزهای پدر و مادر، امروزه‌ با چالش منشأ اسلامی(می‌گویند عربی) و ایرانی مواجه شده است. برخی با تفسیر عربی از دو میلاد با سعادت، مناسبت‌های ایرانی را برای این دو روز معتبر می‌دانند؛ و البته همینان برای کریسمس و ولنتاین و... جشن می‌گیرند. و این، البته چندان مهم نیست آنچه مهم است چالش خاموش دیگری است که آن را "مرگ پدری و مادری" می‌نامم. در بسیاری خانواده‌های امروزی، چیزی به نام مقام مادری و پدری دیده نمی‌شود! پدری و مادری به کلفتی و نوکری تنزّل یافته است. در خانواده‌های امروزی، ممکن است پدر و مادر وجود داشته‌باشد، اما پدری و مادری وجود ندارد. برخی خانواده‌ها، به دلایلی فقدان پدر یا مادر را تجربه می‌کنند، اما بسیاری از خانواده‌ها دچار فقدان مقام مادری و پدری هستند. پدری و مادری، یعنی طراحی سرشت و سرنوشت فرزندان. اما زن(مادر) و مرد(پدر)، به غلام حلقه به گوش فرزندان تبدیل شده‌اند که هر چه می‌خواهند، باید آنها تأمین کنند!!! این یعنی مرگ پدری و مادری، و مرگ فرزندپروری در این سبک خانواده، نه مادری وجود دارد که بهشت زیر پای او باشد و نه پدری که سرنوشت خانواده روی دوش او باشد (قوّام) و آنان را از دوزخ باز دارد(قوا انفسکم و اهلیکم نارا) از مقصران اصلی این مرگ خاموش، متخصصان روان‌شناس، جامعه‌شناس و دین‌شناسی است که باید سبک زندگی خانوادگی را در عصر جدید، طراحی و به مردم معرفی کنند. نیاز به بازسازی سبک خانواده داریم که در آن، مفاهیم: پدر - مادری زن - شوهری و فرزندی باز تعریف شوند. 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر
روزنامه جوان.pdf
633.4K
📜 تاب‌آوری مردم باید مسئولان را دغدغه‌مندتر کند. 📰 روزنامه جوان 📋 متن کامل 🗓 ۱۴۰۱/۱۱/۲۳ 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر