eitaa logo
گفتمان اندیشه حکومتی
57 دنبال‌کننده
75 عکس
119 ویدیو
0 فایل
بینش (حکمت)، کنش (فقه) و منش (اخلاق) حکومتی. مدیر کانال: فخاری
مشاهده در ایتا
دانلود
✍باز هم درس پس می دهم: اما به نظر می آید، دست برداشتن از رئالیسم خام و پوزتیویسم، و روی آوردن به پست مدرنیسم و نسبی گرایی، هیچگاه به معنی دست برداشتن از تجربه گرایی و روی آوردن به دین نبوده است. 💠 بلکه نهایتا به رویکرد ترکیبی و جامع گرایی در تجربه گرایی معتقد شدند. 🔹 البته تجربه گراها از ریسمان سیاه و سفید دین می ترسند؛ چون از حضور مجدد دین که مخالف مقاصد آن ها است وحشت دارند. بدین منظور از دوره حاکمیت کلیسا، هیولایی چندسر ساخته اند و به مردم تحویل داده اند و هر روز بر این وحشت می افزایند. 💠نماد حاکمیت تجربه گرایی منحط را می توان در سیاست ها و قوانین که آیین اصلی و روح حاکم بر جوامع هستند دید. فمینیسم، هم جنس بازی قانونی، ازدواج با محرم و ...، نماد بارز آیین پست مدرن است که هر روز فراگیرتر می شود. 🔹 مدرنیسم دروازه ای برای پست مدرنیسم بود و پست مدرنیسم دروازه ای برای آیین شیطان پرستی.
بله، اینم یک تحلیله اما تحلیل دیگر هم هست. در کل، در مواجهه با غرب و جهان مدرن سه رویکرد وجود داشته: ۱. غربزدگی، ۲. غرب‌ستیزی، ۳. نقد غرب. من طرفدار نقد آن هستم و اینو راه درست میدونم.
بله، اینم یک تحلیله اما تحلیل دیگر هم هست. در کل، در مواجهه با غرب و جهان مدرن سه رویکرد وجود داشته: ۱. غربزدگی، ۲. غرب‌ستیزی، ۳. نقد غرب. من طرفدار نقد آن هستم و اینو راه درست میدونم.
جهان مدرن بشدت تشنهٔ معنویته. لذا اگه بجای تقابل، سیاست تعامل را انتخاب میکردیم بخاطر ظرفیت و سرمایهٔ فرهنگی‌ای که داریم؛ از هر نظر موفق‌تر بودیم. اما متاسفانه افتادیم در مسیر تقابل سیاسی و خروجیش شده وضع فعلی. مزیت ما در مواجهه با جهان مدرن در ظرفیت فرهنگی است نه توان هسته‌ای. مخالف توان موشکی و هسته‌ای نیستم اما اولویتهارو ندیدیم.
✍به حکم انسان بودن، انسان هرچه از معنویت دور شود، خلا معنویت همچنین در او حس می شود؛ اما انسان مدرن تشنه معنویت نبوده، بلکه تشنه ثروت و مادیت بوده است. اصولا پیشران و موتور محرکه اصلی توسعه مدرن، رقابت و حرص بر سر ثروت و قدرت بوده است. اصولا آنها ما را که داعیه دار پیشرفت همراه با عدالت و ایثار هستیم را انسانهای مالیخولیایی می دانند. اساسا با ما به همین دلیل در جنگ هستند. ما هیچگاه شروع کننده درگیری با آنها نیستیم و نبودیم. آنها برای توسعه قدرت خود ما را استعمار کردند و اکنون به جهت جهانی سازی تفکر خویش ما را مانع می پندارند و جنگ و تحریم و ترور را بر ما تحمیل می کنند. اصولا فضایی برای گفتگو با ما نگذاشتند.
تکیه و تمرکز شما بر یک بعد غرب و جهان مدرنه. در حالی که غرب و جهان مدرن، فقط اقتصاد و سیاست و نظامیگری نیست. بعد دیگر غرب و جهان مدرن انبوه اندیشمندان و متفکران متاله و انساندوست و اندیشه‌های با ارزش و گرانسنگ اوناس که اتفاقا خیلی هم به ما نزدیکه. خطای ما اینه که این بعد و سرمایهٔ بزرگو رها کردیم و باهاشون ارتباط نگرفتیم و تعامل نکردیم و از ظرفیتشون برای صدور پیام انقلاب استفاده نکردیم و صرفا بر طبل تقابل و تحریک سیاسی کوبیدیم.
✍سخن بنده برایند و کلیت غرب هست که این کلیت و برایند خود را در سیاست ها، راهبرها و قوانین نشان می دهد. و الا عموی بنده هم مدتی در غرب زندگی می کرد و انسان خوبی هم بود. ✔️اسلام ستیزی راهبرد اصلی حاکم بر دنیا غرب است. ✔️لذتگرایی مادی، فلسفه اصلی و حاکم بر غرب است. ✔️سلطه و استعمار رویکرد حاکم بر کلیت غرب است. و....
هدایت شده از بهانه
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 مرجع‌سازی به سبک این روزها جناب آقای علوی از همه امکانات استفاده کنید. با همین فرمان که پیش می‌روید، تلاشی که برای می‌کنید به نتیجه خواهد رسید. 🔸حاشیه و سوال: این همه هزینه مراسمات و کار انبوه رسانه‌ای در این سطح، که طبعا هزینه بسیار بسیار بالایی می‌طلبد آن هم با آرم و یک شخص خاص با چه انگیزه‌ای انجام شده و از کجا تأمین می‌گردد؟ 🔸تذکار: حوزه مقدسه شیعی یک نهاد است که تربیت انسان‌های از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دور نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! جدا از موارد صرف تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست. https://eitaa.com/bahaneee/3166 https://eitaa.com/bahaneee/2296 @bahaneee
✍ روزی در فیضیه، یکی خبر آورد که شهریه زیاد شده است. طلاب شروع کردند به خوشحالی. یکی از بین جمعیت بلند شد و گفت: اینکه شهریه زیاد شد خیلی خوب است و جای شکر دارد؛ اما دلخوش به این چیزها نباشید، نباید فراموش کنیم که ما برای اهداف بالاتری درس می خوانیم. همه ساکت شدند و یکدیگر را نگاه کردند و گفتند این کیه و منظورش چیه؟ گفتند اسمش آقا روح الله است. 🔹گذشت تا اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب به امام گفتند: دولت موقت اعلام کرده، آب و برق را برای محرومین مجانی می کنیم. امام فرمودند: بله آب و برق را برای محرومین مجانی می کنیم؛ اما دلخوش به این چیزها نکنید، ما بالاتر از اینها (معنویت) را برای شما می خواهیم. بگذریم از اینکه آب و برق نه تنها برای محرومین، بلکه برای همه تقریبا مجانی شده بود، مهمتر ابهامی بود که همه را دربر گرفته بود. منظور امام چیست؟ هرکسی از ظن خود حرفی می زد تا اینکه امام مرام نامه اقتصادی خود را پس از چندی شفاف بیان نمود: 🔹مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت - ارواحنافداه - است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. 🔹 مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه‌ای مسئولین را از وظیفه‌ای که بر عهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هرچه بهتر مردم بنماید، ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند. 🔹مردم عزیز ایران که حقاً چهره منوّر تاریخ بزرگ اسلام در زمان معاصرند، باید سعی کنند که سختیها و فشارها را برای خدا پذیرا گردند تا مسئولان بالای کشور به وظیفه اساسی‌شان که نشر اسلام در جهان است برسند و از آنان بخواهند که تنها برادری و صمیمیت را در چهارچوب مصلحت اسلام و مسلمین در نظر بگیرند. چه کسی است که نداند مردم عزیز ما در سختی هستند و گرانی و کمبود بر طبقه مستضعف فشار می‌آورد، ولی هیچ کس هم نیست که نداند پشت کردن به فرهنگ دوَل دنیای امروز و پایه ریزی فرهنگی جدید بر مبنای اسلام در جهان و برخورد قاطع اسلامی با امریکا و شوروی، فشار و سختی و شهادت و گرسنگی را به دنبال دارد و مردم ما این راه را خود انتخاب کرده‌اند و بهای آن را هم خواهند پرداخت و بر این امر هم افتخار می‌کنند. این روشن است که شکستن فرهنگ شرق و غرب، بی شهادت میسر نیست. 🔹من بار دیگر از مسئولین بالای نظام جمهوری اسلامی می‌خواهم که از هیچ کس و از هیچ چیز جز خدای بزرگ نترسند و کمرها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد علیه فساد و فحشای سرمایه داری غرب و پوچی و تجاوز کمونیزم نکشند که ما هنوز در قدمهای اول مبارزه جهانی خود علیه غرب و شرقیم. 🔹مگر بیش از این است که ما ظاهراً از جهانخواران شکست می‌خوریم و نابود می‌شویم؟ مگر بیش از این است که ما را در دنیا به خشونت و تحجر معرفی می‌کنند؟ بیش از این است که با نفوذ ایادی قاتل و منحرف خود در محافل و منازل، عزت اسلام و مسلمین را پایکوب می‌کنند؟ مگر بیش از این است که فرزندان عزیز اسلام ناب محمدی در سراسر جهان بر چوبه‌های‌دار می‌روند؟ مگر بیش از این است که زنان و فرزندان خردسال حزب الله در جهان به اسارت گرفته می‌شوند؟ بگذار دنیای پست مادیت با ما چنین کند ولی ما به وظیفه اسلامی خود عمل کنیم.  صحیفه امام خمینی، جلد 21، صفحه 327 @Gofteman_f_h ▪️▪️▪️▪️ 💠💠💠💠
✳️ همایش بین المللی هندسه نظم جدید جهانی با همکاری فرهنگستان علوم اسلامی قم ، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، موسسه آینده روشن و دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار می‌شود: 🔸عنوان نشست: مهدویت، تمدن‌سازی و تغییر هندسه قدرت جهانی 🔸رئیس نشست : حجت الاسلام دکتر علیرضا پیروزمند ( استادیار دانشگاه عالی دفاع ملی) دبیر جلسه: یاسین پورعلی(پژوهشگر ارشد دانشگاه عالی دفاع ملی) 🔸 سخنرانان: آیت الله سید مهدی میرباقری ( رئیس فرهنگستان علوم اسلامی) حجت الاسلام سید مسعود پور سید آقایی حجت الاسلام محمد تقی سبحانی( رئیس مرکز قطب تعمیق ایمان و باورهای دینی دفتر تبلیغات اسلامی قم) ⚡️مکان: قم.پردیسان، انتهای بلوار دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تالار شهید سلیمانی 📅 زمان: پنجشنبه 22 دی ماه 1401 ساعت 8 الی 10 ⚡️لینک مجازی جلسه: https://gharar.ir/r/b2c42c5e جدید جهانی @farhangestan1
🔰 پژوهشگاه فقه نظام و مدرسه عالی حوزوی ولی امر عليه السلام برگزار می کنند: سومین مدرسه از سلسله مدرسه‌ های فصلی فقه نظام، با عنوان: «تببین فقهی و اقتصادی خلق پول در بانکداری و دلالت‌های آن برای طراحی مدل عملیاتی بانکی» 👤 آیت‌الله محسن اراکی، «تبیین کتاب فقه نظام بانکی» 👤دکتر محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، «اصطلاح‌شناسی خلق پول و راهکار مدیریت آن» 👤دکتر احمدعلی یوسفی، «گزارشی از اقدامات علمی شورای بانکداری حوزه در قانون بانک مرکزی و قانون عملیات بانکی» 👤دکتر حسین میثمی، «اقدامات و برنامه‌های شورای فقهی بانک مرکزی با نگاهی به رابطه خلق پول و بخش واقعی» 👤دکتر حسین صمصامی، «آسیب‌شناسی نظام بانکی و ارائه الگوی مطلوب» 👤دکتر سید مهدی حسینی دولت‌آبادی، عنوان ارائه: «خلق پول و اشخاص مرتبط» 👤 استاد محمد مادرشاهی، «تحلیل ماهیت خلق پول از نگاه فقهی» 👤استاد کمیل قنبرزاده، «مدل مطلوب مدیریت خلق پول بانکی» 👤 دکتر سید علی روحانی، «ارزیابی نظام پولی مبتنی بر ذخیره جزئی با معیار کارایی و عدالت» 🗓 پنجشنبه 6 بهمن ماه 1401 🔗 طریقه ثبت نام: نام و نام خانوادگی از طریق ارتباط با شناسه: khalghepool@ در پیام رسان ایتا یا شماره تلفن: 09929817854 💳 مبلغ ثبت نام: 500 هزار تومان، مبلغ ثبت نام طلاب و دانشجویان: 290 هزار تومان، مبلغ ثبت نام برای دارندگان کد تخفیف: 210 هزار تومان، تخفیف 40 هزار تومانی در صورت ثبت نام تا چهارم بهمن ماه، شرکت در دوره به صورت مجازی با 50 درصد تخفیف ⏱ مهلت ثبت نام: پایان ظرفیت ◻️ کانال پژوهشگاه فقه نظام 🆔@jiiss_ir