هدایت شده از کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
0592 Abbasi-30-01.mp3
2.41M
تلاوت صفحه ۵۹۲
استاد عباسی
۱ اسفند
۱ اسفند
هدایت شده از کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
592.mp3
2.01M
592
ترتیل استاد خلیل الحصری
بعد از گوش دادن به ترتیل استاد محمود خلیل الحصری و تمرین چندباره می توانید برای رفع اشکال چند آیه از همین صفحه را به گروه ارسال کنید و منتظر بررسی تلاوت باشید
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2106130443C578d8ef0e0
۱ اسفند
۱ اسفند
هدایت شده از کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 https://eitaa.com/gooorrrran
🌸خدایا
💫در این شب زیبای
🌸میلاد حضرت علی اکبر (ع)
💫دلهای دوستانم را
🌸سرشار از نور و شادی کن
💫وآنچه را که
🌸به بهترین بندگانت
💫عطا میفرمایی
🌸به آنها نیز عطا فرما
💫شبتون شـاد
و در پناه خدای مهربان💐🎊💐
۱ اسفند
اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى🤲
الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ
وَ حُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ
وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرى
الصِّدّیقِ الشَّهید✨
صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً
مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً
کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیائِکَ
#چهارشنبه_های_زیارتی
۲ اسفند
زیارت عاشورا ۱ - علی فانی.mp3
11.27M
زیارت عاشورا با صدای علی فانی
بسیار زیبا و دلنشین
➖➖➖➖➖➖➖
🆔https://eitaa.com/gooorrrran
۲ اسفند
45.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بریم ی مداحی امام رضایی ❤️
با لهجه #مشهدی 😍
╔════ 😄 🔻 😍════╗
🆔https://eitaa.com/gooorrrran
╚════ 😘 🔺 😉════╝
۲ اسفند
۲ اسفند
عبدالباسط _ حج و بلد (Trimmed).mp3
31.98M
#تلاوت_ماندگار
🎙شاهکاری جاودانه و تاریخی از استاد عبدالباسط محمد عبدالصّمد
📖سوره مبارکه حـج آیات ۲۳ الیٰ ۴۰ و سوره مبارکه بلد
🕌اجراء شده در مصلیٰ شهر دمشق (مسجد عبداللّٰهبنرواحة)
🗓سال ۱۹۶۰ میلادی
📥 کاملترین فایل و بهترین کیفیت موجود
⏰مدتزمان تلاوت : ۴۴:۲۵
🎧بشنوید و لـذّت ببرید ...
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
🆔https://eitaa.com/gooorrrran
۲ اسفند
۲ اسفند
۲ اسفند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️کلیپ شعر زیبای من صاحب الزمانم
من صاحب الزمانم
من یار مهربانم
اگر میخوای بدونی
امام شیعیانم
حضرت عسکري ع بود
باباي مهربانم
خانم نرجس خاتون
مادر مهربانم
آورده است به دنیا
در نیمهی شعبانم
من مهدی عج و قائمم
حجّت این زمانم
#شعر_مهدویت
۲ اسفند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گوش کنید ببینید چقدر سبک میشید ❤️👌
۲ اسفند
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ یکی از پرقدرتترین و جذابترین و صاحب سبک ترین تلاوتهای استاد عبدالباسط که آرامش و حس عجیبی رو بهتون میده 👌
🔊 در تمام تلاوت ، شاهد هنرنمایی های قدرت صدای استاد باشید ❤️
💠 سوره مریم تکویر قدر
🕌 مسجد امام حسین. قاهره مصر
📆 سال 1963 میلادی
💚 به مناسبت تولد آقا امام حسین (ع)
🆔https://eitaa.com/gooorrrran
۲ اسفند
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش صوت و لحن قرآن کریم | استاد احمد ابوالقاسمی (جلسه 11)
[مقدمه های قاریان]
آقای احمد ابوالقاسمی در یازدهمین جلسه آموزش صوت و لحن قران به موضوع مقدمه تلاوت ها می پردازد.
در این برنامه سوره مومنون قرائت می شود.
مومنون، بیست و سومین سوره قرآن که مکی است و ۱۱۸ آیه دارد.
از پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله و سلم در فضیلت این سوره نقل شده است: هر کس سوره مؤمنون را قرائت نماید فرشتگان الهی او را به راحتی و آسایش در روز قیامت و دستیابی به آنچه مایه چشم روشنی آنها هنگام نزول فرشته مرگ باشد، بشارت می دهند.
امام صادق علیه السلام نیز در این باره فرموده است: اگر کسی سوره مؤمنون را تلاوت کند خداوند آخر کار او را به سعادت و خوشبختی ختم می کند و اگر همواره در روزهای جمعه بر قرائت سوره «مؤمنون» مداومت داشته باشد جایگاه او در منزل فردوس خواهد بود.
از نبی اکرم صلی الله علیه وآله و سلم منقول است: هر کس سوره مؤمنون را در روز جمعه بخواند و به این امر مداومت نماید منزل او در فردوس اعلاء با پیامبران مرسل باشد و نیز فرمودند: اول و آخر این سوره از گنجهای بهشت است.
📲 کانال بین المللی آموزش قرآن کریم
🆔👉 https://eitaa.com/gooorrrran
۲ اسفند
۲ اسفند
🏵بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🏵
🖋آموزش ادغام نون ساکنه✒️
💢ادغام💢
🔱هرگاه «ن» ساکنه به یکی از حروف شش گانه ی ✅«ی – ر – م – ل – و – ن»✅ برسد ، در آن ادغام می شود؛ فلذا «ن» ساکنه حذف شده و در عوض ، حرف بعدی مشدّد می گردد.⚜
♨️این شش حرف را جهت سهولت فراگیری در کلمه «یَرمَلُون» جمع آورده اند.♨️
🔵ادغام «ن» ساکنه در یرملون ، بر دو نوع است :
🔶 ادغام مَعَ الغنّة
🔷ادغام بلاغنّة
☑️ ادغام مع الغنة (با غنة)
هرگاه نون ساکنه به چهار حرف «یمون» برسد، ادغام آن همراه با «غنة» است.🔘
✔️یعنی همزمان، صوت از «فضای بینی» خارج می شود و بعلاوه این حالت باید به میزان «دو حرکت» ادامه داشته باشد. مقصود از دو حرکت ، زمانی است که مثلاً ، تلفظ دو فتحه و یا یک «الف مدی» به طول می انجامد.
مثال:🎓
✅((ی))⬅️فَمَن یَعمَل↔️وَ اِن یَرَوا↔️خَیراً یَرَهُ↔️ءایَةً یَعرِضُوا
✅((م))⬅️مِن مالٍ↔️مِن ماءٍ↔️ماءٍ مَهین↔️ماءً مُبارَکاً
✅((و))⬅️مِن واقٍ↔️عَن وَلَدِهِ↔️یَومَئِذٍ واهِیَةٌ↔️ذامالٍ وَ بَنین
َ
✅((ن))⬅️مِن نَفسٍ↔️مِن نِعمَةٍ↔️حِطَّةٌ نَغفِر
#تجوید_نوشتاری
گروه بین المللی آموزش قرآن کریم
عضویت👇
👇
🆔https://eitaa.com/gooorrrran
۲ اسفند
🌺بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم🌺
🖋آموزش تجویــد✒️
مخرج حرف س – ز – ص👇
سطح جلوی زبان( کمی عقب تر از نوک زبان)به صورت شیار با قسمت مقابل خود یعنی برجستگی مرز بین لثه و سخت کام، بسیار نزدیک میشود و از این مجرای تنگ، سه حرف (س-ز-ص) ایجاد میشود
برای ایجاد زمینه تولید این سه حرف،کناره های زبان به دندان های بالا چسبیده و راه عبورهوا را از کنار زبان مسدود میکند.همزمان،شیاری در وسط زبان درست میشود که هوا ناگزیر، با سایش فراوان از مجرای تنگ بین این شیار و برجستگی لثه خارج میشود
حرف ((س)): بدون ارتعاش تارهای صوتی، به صورت ساده تولید میشود.
حرف ((ز)): همان ((س)) است که همراه آن تار های صوتی نیز مرتعش می گردند.
حرف((ص)): همان ((س)) است و بدون ارتعاش تار های صوتی تولید میگردد؛ اما با این تفاوت که همزمان با تولید در مخرج، کف زبان پهن و گود شده و ((ریشه )) زبان، به سوی کام بالا می آید و در نتیجه، ((ص)) را پر حجم کرده و از آن ((ص)) میسازند(سین مفخّم).
#تجوید_نوشتاری
کانال بین المللی آموزش قرآن کریم
عضویت 👇
🆔https://eitaa.com/gooorrrran
۲ اسفند
۲ اسفند
👈مخارج حروف ح. ع. خ. ق
حرف حاء🗣
در اثر تنگ شدن دیواره های حلق،هوای بازدم بدون این که مرتعش شود سایش پیدا میکند
و صدای (ح) ایجاد میشود
اگر در چنین وضعیتی،صوت حاصل از ارتعاش
تار های صوتی هم اضافه شود، آنگاه صدای(ع) تولید میشود و این صدا به نرمی به دیواره های حلق کشیده میشود
♻️ دقت کنید که دو حرف (ح) و (ع) نباید با درشتی و تفخیم اداء شوند
همچنین افراط و فشار در (ح) و (ع)، ایـن دو حرف را به (خ) و (غ) تبدیل میکند و تفـریـط
آن هانیز صدای نامفهوم جوفی تولید مینماید
صدای (غ) نسبتا نرم و ممتد بوده و با ارتعاش
تارهای صوتی همراه است مانندصدای(غرغره)
آب در گلو!
حرف (خ)👇
صدای خراش در مخرج خود ایجاد میکند و تار های صوتی هنگام اداءکردن آن مرتعش نمیشوند.
باید دقت کرد که دو حرف (غ) و (خ) درشت و
پر حجم هستند
همچنین افراط در این دو حـرف، (غ) را به خـاء شبیـه می سازد و صدای خـراش (خ) را تشدیـد
می کند در تفریط آن ها نیز، غیـن به صــدای نامفهوم جوفی و خاء به حرف (حاء) شباهت پیدا میکند
#تجوید_نوشتاری
کانال بین المللی آموزش قرآن کریم
عضویت 👇
🆔https://eitaa.com/gooorrrran
۲ اسفند
۲ اسفند
28.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مراسم اهدای جوایز رتبههای برتر چهلمین مسابقات بین المللی قرآن ایران از سوی رئیس جمهور
#چهلمین_دوره_مسابقات_بین_المللی_قرآن_ایران
#مسابقات_بین_المللی_قرآن
iqna.ir
۲ اسفند
۲ اسفند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 مقطع زیبا با صدای استاد شیخ شحات محمد انور
📖 سوره مبارکه حاقه آیات ۲۱ تا ۳۷
🌿 فهُوَ فِي عِيشَةٍ رَاضِيَةٍ ﴿٢١﴾
🌿 في جَنَّةٍ عَالِيَةٍ ﴿٢٢﴾
🌿 قطُوفُهَا دَانِيَةٌ ﴿٢٣﴾
🌿 كلُوا وَاشْرَبُوا هَنِيئًا بِمَا أَسْلَفْتُمْ فِي الْأَيَّامِ الْخَالِيَةِ ﴿٢٤﴾
🌿 وَأَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتَابَهُ بِشِمَالِهِ فَيَقُولُ يَا لَيْتَنِي لَمْ أُوتَ كِتَابِيَهْ ﴿٢٥﴾
🌿 وَلَمْ أَدْرِ مَا حِسَابِيَهْ ﴿٢٦﴾
🌿 يا لَيْتَهَا كَانَتِ الْقَاضِيَةَ ﴿٢٧﴾
🌿 ما أَغْنَىٰ عَنِّي مَالِيَهْ ۜ ﴿٢٨﴾
🌿 هَلَكَ عَنِّي سُلْطَانِيَهْ ﴿٢٩﴾
🌿 خُذُوهُ فَغُلُّوهُ ﴿٣٠﴾
🌿 ثُمَّ الْجَحِيمَ صَلُّوهُ ﴿٣١﴾
🌿 ثمَّ فِي سِلْسِلَةٍ ذَرْعُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعًا فَاسْلُكُوهُ ﴿٣٢﴾
🌿 إنَّهُ كَانَ لَا يُؤْمِنُ بِاللَّهِ الْعَظِيمِ ﴿٣٣﴾
🌿 ولَا يَحُضُّ عَلَىٰ طَعَامِ الْمِسْكِينِ ﴿٣٤﴾
🌿 فلَيْسَ لَهُ الْيَوْمَ هَاهُنَا حَمِيمٌ ﴿٣٥﴾
🌿 وَلَا طَعَامٌ إِلَّا مِنْ غِسْلِينٍ ﴿٣٦﴾
🌿 لايَأْكُلُهُ إِلَّا الْخَاطِئُونَ ﴿٣٧﴾
#شحات
#حاقه
✨
۲ اسفند
🔉 مقطع زیبا با صدای استاد شیخ شحات محمد انور
📖 سوره مبارکه حاقه آیات ۲۱ تا ۳۷
🌿 فَهُوَ فِي عِيشَةٍ رَاضِيَةٍ ﴿٢١﴾
🌿 فِي جَنَّةٍ عَالِيَةٍ ﴿٢٢﴾
🌿 قُطُوفُهَا دَانِيَةٌ ﴿٢٣﴾
🌿 كُلُوا وَاشْرَبُوا هَنِيئًا بِمَا أَسْلَفْتُمْ فِي الْأَيَّامِ الْخَالِيَةِ ﴿٢٤﴾
📝 تحلیل:
🔹 مقطع در مقام سگاه آغاز میشود
👈 سگاه عبارت است از ثلاثی سگاه متصل با جنس راست. دو درجه بالایی نیز تشکیل یک ثلاثی رست دیگر میدهد
📌 استاد فراز سگاه را با تاکید روی درجه پنجم (درجه سوم جنس فرع) آغاز میکند، که این تاکید تا عبارت «فِي جَنَّةٍ» ادامه دارد
💠 در کلمه «عَالِيَةٍ» درجه پنجم ربع پرده به سمت پایین جابجا شده، جنس رست به جنس نهاوند تبدیل میشود. این نغمه «اوشار» نام دارد
👈 اوشار عبارت است از سگاه، نهاوند متصل
⬅️ البته در برخی از منابع دو فرم رفت و برگشت متفاوت برای مقام سگاه قائل شدهاند و این حالت را همان فرم برگشت (نزولی) مقام سگاه شمردهاند، نه مقامی جدید
🔸 سپس در ادامه استاد به اجرای ثلاثی سگاه پرداخته، چند اشاره مختصر به درجه چهارم (به صورت جنس عراق و جنس هزام) نیز دارد
🖌 استاد عبارت «فِي الْأَيَّامِ الْخَالِيَةِ» را در مقام «عراق» اجرا میکند
👈 «عراق» عبارت است از ثلاثی سگاه متصل با جنس بیات
🔹 ادامه دارد ...
#شحات
#حاقه
#تحلیل
#صوتولحن
۲ اسفند
🔉 مقطع زیبا با صدای استاد شیخ محمد صدیق منشاوی
📖 سوره مبارکه مؤمنون آیات ۲۰ و ۲۱
🌿 وَشَجَرَةً تَخْرُجُ مِنْ طُورِ سَيْنَاءَ تَنْبُتُ بِالدُّهْنِ وَصِبْغٍ لِلْآكِلِينَ ﴿٢٠﴾
🌿 وَإِنَّ لَكُمْ فِي الْأَنْعَامِ لَعِبْرَةً ۖ نُسْقِيكُمْ مِمَّا فِي بُطُونِهَا وَلَكُمْ فِيهَا مَنَافِعُ كَثِيرَةٌ وَمِنْهَا تَأْكُلُونَ ﴿٢١﴾
🙏 تشکر از دوستانی که پاسخ گفتند
📝 تحلیل
📌 نفس اول
▪️ بیات دوگاه و نوا
▪️ قرائت نافع به روایت قالون (۱)
📌 نفس دوم
▪️ جنس صبا
▪️ همان قرائت
📌 نفس سوم
▪️ مقام صبا
▪️ قرائت ابنکثیر (۲)
📌 نفس چهارم و پنجم
▪️ همان مقام
▪️ همان قرائت
📌 نفس ششم
▪️ مقام نهاوند
▪️ قرائت حمزه به روایت خلف از طریق ابنصالح و مُطوّعی (۳)
📌 نفس هفتم و هشتم
▪️ همان مقام
▪️ همان قرائت
📌 نفس نهم
▪️ مقام رست
▪️ قرائت حمزه به روایت خلف از طریق ابنعثمان و ابنمِقسَم
📌 نفس دهم
▪️ مقام رست، از «وَلَکُم» مقام چهارگاه
▪️ همان قرائت
📌 نفس یازدهم
▪️ مقام رست
▪️ همان قرائت
🖇 پانویس:
(۱) اگرچه در این مقطع تفاوتی میان فرشالحروف قالون و ورش نیست، لکن به دلیل اختلاف در اصول (از جمله نقل و حذف، ترقیق راء و ...) نمیتوان فراز را به قرائت نافع دانست
(۲) به دلیل تطابق کامل روایت بزّی و قُنبل در این فراز باید آن را به قرائت ابنکثیر دانست (بدون ذکر نام هیچیک از راویان)
(۳) قرائت حمزه به روایت خلف، از ۴ طریق اصلی به ادریس و سپس به خلف و حمزه متصل میشود که میان ۲ طریق ابنصالح و مطوّعی با ۲ طریق ابنعثمان و ابنمِقسم اختلافات بسیاری از جمله در اماله هاء تانیث، مواضع سکت، تخفیف همزه در وقف و ... وجود دارد
#مؤمنون
#منشاوی
#قرائات
#صوتولحن
#تحلیل
۲ اسفند
🔉 مقطع زیبا با صدای استاد شیخ شحات محمد انور
📖 سوره مبارکه حاقه آیات ۲۱ تا ۳۷
🌿 وَأَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتَابَهُ بِشِمَالِهِ فَيَقُولُ يَا لَيْتَنِي لَمْ أُوتَ كِتَابِيَهْ ﴿٢٥﴾
📝 ادامه تحلیل:
🔷 در فراز بعد استاد وارد مقام «حجاز» میشود. البته تنوع لحنی در این فراز زیاد است و چند جنس و ثلاثی مختلف را میشنویم:
📌 «وَأَمَّا مَنْ» ثلاثی رست از درجه هشتم تا ششم(۱)
📌 «أُوتِيَ كِتَابَهُ بِشِمَالِهِ فَيَقُولُ» مقام «حسینی عُشیران» از درجه سوم دیوان اساسی تا درجه پنجم دیوان ماقبل اساسی(۲)(۳)
📌 در «يَا لَيْتَنِي» به جنس حجاز اشاره و سپس در «لَمْ أُوتَ كِتَابِيَهْ» فرود مقام حجاز اجرا میشود. این قسمت میتواند یک مقام حجازکار (حجاز–حجاز منفصل) باشد اما استاد در عبارت «لَمْ أُوتَ كِتَابِيَهْ» به نت اختصاصی حجازکار (درجه هفتم) اشارهای نمیکند و فراز را به صورت حجاز خالص پایان میدهد
🖇 پانویس:
(۱) ابتدای این فراز همچنان بوی سگاه میدهد و در «وَأَمَّا مَنْ» ثلاثی انتهایی مقام سگاه را میشنویم که قاعدتا باید ثلاثی رست باشد. اما در عمل کمی متفاوت است و درجه هفتم سگاه (درجه دوم رست) ربعپرده بالاتر اجرا شده که این حرکت در سگاه معمول و متداول است
(۲) در عبارت «كِتَابَهُ» به نتی اشاره شده که متعلق به بیات خالص است و نه حسینی عشیران (درجه پنجم بیات با حسینی عشیران ربعپرده تفاوت دارد). اشاره به این درجه نیز میان قاریان، به ویژه هنگام ورود به حجاز بسیار معمول است
(۳) اینگونه فرازهای پیچیده را بهتر است بر مبنای اجناس تحلیل کنیم تا مقامها. مثلا به دلیل توالی دو جنس بیات، به مقام حسینیعشیران اشاره شد، حال آنکه این مقام دارای شخصیت ویژه خود است که در این فراز شنیده نمیشود
🔹 ادامه دارد ...
#شحات
#حاقه
#تحلیل
#صوتولحن
۲ اسفند
۲ اسفند
636617201887390902.mp3
7.04M
🎼 تلاوت سوره طه ایات 1 الی 47
🌴 توسط محمود علی البنا
❇️ #شرح_مقامات توسط :
🎼 داور مسابقات قران :
❇️استاد بزرگوارکوچکی **
🎼 #بیات
♻️ شوری
🎼 راست نوروز
♻️ صبا
🎼 صباعجم
♻️ بستنکار
🎼 بیات
🆔https://eitaa.com/gooorrrran
۲ اسفند