eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
3.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
564 ویدیو
800 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
41.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دچار خطای محاسباتی نشویم 🎙 حجت‌الاسلام سیدمهدی خضری 🔹 مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ ... 🔹 حضرت آقا براساس سنت‌های الهی بحث را مطرح می‌کنند ❇️ دوازدهمین نشست جمعی‌از منبری‌های جوان هیأت‌های کشور 🗓 |دی‌ماه ۱۴۰۲| 📌 |شهرمقدس‌قم| 💠 جامعه‌ایمانی‌مشعر
27.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حسن ابتدا و حسن ختام در مداحی یعنی چه❓ چه اشعاری مناسب پایان مجلس هستند❓ 📚کتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 امام خمینی (ره): 🎥 | شیعه علی(ع) بودن به حرف نیست به عمل است ✔️ باید کسانی که مدعی هستند که ما شیعه امیرالمومنین(ع) هستیم، تابع او هستیم، باید در قول، فعل، نوشتن، گفتن و همه چیز تبعیت از او داشته باشند. 🔹 همین طور که گفتن ما شیعه علی(ع) هستیم و همین که گفتند ما متمسک به ولایت امیرالمومنین(ع) هستیم این کافی نیست. 🔹این امور، اموری نیست که لفظی باشد؛ و با الفاظ و با عبارات بتوانیم بگوییم تحقق پیدا کرده؛ اینها یک امور عملی است. 🔺 اگر این تبعیت نباشد و ما بگوییم که ما شیعه هستیم یک گزافی گفتیم. 📎 📎 📎 پایگاه حوزه نت .
- 1 شماره های تلفن - بزرگسالان.pdf
133.7K
آدرس و شماره تلفن مسئولین شعبات کاملا رایگان 💯 جهت ثبت نام تماس بگیرید 🙏 فایل pdf📥
مشخصات شعب مجمع - برای کانال سراسری- نوگلان.pdf
227.6K
آدرس و شماره تلفن مسئولین شعبات کاملا رایگان 💯 جهت ثبت نام تماس بگیرید 🙏 فایل pdf📥
. 💠حکایت «اَصْبغ بن نُباته» مى گويد: هنگامى كه مردم با على(ع)به عنوان خليفه رسول خدا بيعت كردند. آن حضرت، عمامه رسول خدا را به سر بسته بود و لباس او را بر تن نموده بود. در مسجد از منبر بالا رفت و (ايستاده) پس از حمد و ثنا، مردم را موعظه و نصيحت كرد، سپس ‍ نشست و انگشتان دو دست خود را داخل هم گذارد و به زير ناف نهاد، آنگاه فرمود: «سَلُونِى قَبْلَ اَنْ تَفْقِدُونِى فَاِنَّ عِنْدِى عِلْمُ الاَوَّلِينَ وَالاَّخَرِينَ ...» «از من بپرسيد قبل از آنكه مرا نيابيدچرا كه علم پيشينيان و آيندگان، نزد من است. بدانيد سوگند به خدا! اگر بستر خلافت برايم گسترده شودبا پيروان تورات، طبق تورات و با پيروان انجيل، طبق انجيل و با پيروان زبور، طبق زبور، و با پيروان قرآن طبق قرآن ، حكم مى كنم به گونه اى كه (اگر) هريك از اين كتابها، به سخن درآيد بگويد: «پروردگارا! على مطابق قضاوت تو، قضاوت كرد»، سوگند به خدا! من به قرآن و معانى بلند پايه آن از همه آگاهتر هستم و اگر يك آيه از قرآن نبود قطعا شما را به آنچه تا روز قيامت ، پديد مى آيد، آگاه مى كردم.» ۲. حدیث سفینه حدیث سفینه بنابر نقل ابوذر غفاری از پیامبر(ص)، این چنین است: «إِنَّمَا مَثَلُ أَهْلِ بَیتِی فِیکُمْ کَمَثَلِ سَفِینَةِ نُوحٍ، مَنْ دَخَلَهَا نَجَی، وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا غَرِقَ » جز این نیست که مَثَل اهل بیت من در میان شما مثل کشتی نوح است، هر کس به این کشتی داخل شود نجات می‌یابد، و هر کس جا بماند، غرق می‌شود. ۳. حدیث مع الحق «عَلِیٌّ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَ عَلِیٍّ یدورُ مَعَهُ حَیثُما دارَ». على با حق است و حق با على. حق بر مدار او مى گردد. حق طلبی ، حق مداری فضیلت بزرگی محسوب می شود و امام علی به درستی امام حق طلبان ، امام به حق و امام عدالت گستران در همه عالم است و جرج جرداق مسیحی به درستی او را آهنگ دلنشین عدالت می نامد. و در این خصوص کتاب می نویسد؛ «الامام علی صوت العداله الانسانیه» ۴. سبقت در اسلام در غربت دین پیشگامی در اسلام آنهم در زمانی که اکثریت از دین فراری هستند فضیلت بزرگی محسوب می شود . دین داری در زمانی که جو دینی در جامعه غلبه دارد امتیاز بزرگی محسوب نمی شود اما دین داری در زمان غربت دین امتیاز بزرگی محسوب می شود احادیثی معتبر سبقت حضرت امیر در دین را مورد تاکید قرار داده است؛ «يَا عَلِيُّ أَنْتَ أَوَّلُ اَلْمُسْلِمِينَ إِسْلاَماً وَ أَوَّلُ اَلْمُؤْمِنِينَ إِيمَاناً». ای علی تو اولین نفر مسلمان ها هستی و اولین مومنان هستی. «سُبّاقُ الاُمَمِ ثلاثةٌ لَم يَكفُرُوا بِاللّه ِ طَرفَةَ عَينٍ : عليُّ بنُ أبي طالبٍ ، و صاحِبُ ياسِينَ ، و مُؤمنُ آلِ فِرعَونَ ، فهُمُ الصِّدِّيقُونَ و عَلِيٌّ أفضَلُهُم ». پيشتازان امّتها سه نفرند ، كه آنى به خدا كفر نورزيدند : على بن ابى طالب ، صاحب ياسين ، و مؤمن آل فرعون . اينان همان صدّيقانند و على برترين آنهاست. 💠داستان هنگامی که علی (ع) زمام امور خلافت را در کوفه در دست داشت و اموال بسیار از بیت المال در اختیار آن حضرت بود، روزی برادرش عقیل، به محضرش آمد و گفت: «مقروض هستم و از ادای آن عاجز می باشم، قرض مرا ادا کن .» علی (ع) فرمود: «قرض تو چه اندازه است؟» عقیل گفت: صد هزار درهم . علی (ع) فرمود: «سوگند به خدا آنقدر ندارم که بتوانم قرض تو را ادا کنم، صبر کن تا جیره شخص من برسد، تا آخرین حد توان، به تو کمک می کنم . . .» عقیل گفت: بیت المال در اختیار تو است، آیا با این حال، مرا به جیره خود وعده می دهی؟ مگر جیره تو چه اندازه است؟ اگر همه آن را هم به من بدهی، دردی را دوا نمی کند . علی (ع) به او فرمود: ای برادر! هر کدام از من و تو نسبت به بیت المال به منزله یک نفر هستیم - در این هنگام علی (ع) با برادرش در طبقه بالای دارالاماره که مشرف به بازار کوفه بود، گفتگو می کردند - علی (ع) به عقیل فرمود: اگر گفتار من تو را قانع نمی کند، به کنار این صندوق ها که در بازار پیدا است و پول های تاجران در میانشان ست برو، و آنها را بشکن و از پول آنها بردار .» عقیل عرض کرد: ای امیرمؤمنان! آیا به من امر می کنی که صندوق های عده ای را که توکل به خدا نموده و مقداری پول اندوخته اند را بشکنم؟ علی (ع) فرمود: آیا تو به من دستور می دهی که در بیت المال را که از آن مسلمانان است بگشایم، با این که توکل به خدا نموده و آن را بسته اند؟ و اگر می خواهی، شمشیرت را بردار، من نیز شمشیرم را برمی دارم و با هم به شهر «حیره » می رویم; در آنجا، بازرگانان ثروتمند زیاد هستند، به خانه یکی از آنها یورش می بریم و مالش را غارت می کنیم. عقیل عرض کرد: آیا دزدی کنم؟ علی (ع) فرمود: اگر از مال یک نفر دزدی کنی، بهتر از آن است که از اموال همه مسلمانان دزدی کنی، چرا که بیت المال ، مال همه مسلمین است ... .
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
. #اعتکاف #مصاحبه_اختصاصی حجت الاسلام و المسلمین بختیاری؛ معاون پژوهش مدارس صدرا (وابسته به سازمان ت
. 💠داستان یکی از سالهای قحطی، مرحوم مقدس تمام خوراکی منزل را بین فقرا تقسیم می­کند، و برای خود چون فقرا، سهمی بر می­دارد. همسرش به او تندی نموده و می­گوید: در مثل چنین سالی اولاد خود را فقیر می­گذاری؟ آن مرحوم چیزی نمی­گوید و با آن اوضاع برای اعتکاف به مسجد کوفه می­رود و در آنجا معتکف می­شود. روز دوم اعتکاف او، شخصی مقداری گندم اعلا و آرد نرم به خانه آن مرحوم می­آورد، و می­گوید: صاحب منزل اینها را برای شما فرستاده و خود در مسجد کوفه معتکف است. پس از پایان اعتکاف که مقدس به خانه می آید، همسرش به او می­گوید: آذوقه­ای که به وسیله آن عرب فرستاده بودی بسیار عالی و درجه یک بود. مرحوم مقدس متوجه می­شود که این از جانب خداوند و عنایت حضرت مهدی ـ علیه السلام ـ بوده است، پس حمد و ثنای الهی به جای می­ آورد. 💠داستان میمون بن مهران می­گوید: در نزد حسن بن علی ـ علیه السلام ـ [در مسجد در حال اعتکاف] نشسته بودم که مردی بر او وارد شد، عرض کرد: یابن رسول الله! فلانی از من مالی طلب دارد و می­خواهد مرا در مقابل مالش حبس کند. حضرت فرمود: به خدا قسم مالی نزدم نیست تا قرضت را بپردازم. عرض کرد: ‍‍‍‍[لااقل] با او صحبت کنید [شاید مهلت دهد]. راوی می­گوید حضرت امام حسن نعلین خود را پوشید ‍‍‍]و با او راه افتاد]. پس به او عرض کردم: آیا اعتکافت را فراموش کردی؟ حضرت فرمود: «لَمْ أنْسِ وَلکِنّی سَمِعْتُ اَبی یُحَدِّثُ عَنْ جَدّی رَسُولِ الله ـ صلّی الله علیه و آله ـ اِنَّهُ قالَ: مَنْ سَعی فی حاجَةِ أخیهِ الْمُسْلِمِ فَکَأنَّما عَبَدَ اللهَ عَزَّوَجَلَّ تِسْعَةَ آلاف سَنَة صائِماً نَهارَهُ، قائِماً لَیْلَهُ؛ نه، فراموش نکردم، ولی از پدرم شنیدم که از جدم رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ نقل نمود که آن حضرت فرمود: کسی که در [برآوردن] حاجت برادر مسلمانش تلاش کند، پس گویا خدای عزیز و جلیل را نه هزار سال، در حالی که روزها روزه دارد، و شبها در حال نماز بیدار است، پرستش کرده است.» 👈از روایت فوق استفاده نمی­ شود که حضرت اعتکافش را باطل نمود، بلکه ظاهر (والله العالم) این است که با حفظ اعتکاف، در پی حاجت آن شخص رفت. 💠داستان در ايام على "عليه السلام" در مسجد كوفه معتكف بود. هنگام افطار عربى نزد آن حضرت آمد. امام "عليه السلام" از انبان نان جو كوبيده شده خود را در آورد و مقدارى به عرب داد. آن مرد عرب آن را نخورده و به گوشه عمامه اش بست و به طرف خانه امام حسن و امام حسين عليهم السلام حركت كرد و بعد از آنكه وارد شد با آنها هم غذا شد و عرض كرد: مردى را در مسجد غريب ديدم كه جز اين كوبيده نان جو چيزى نداشت. دلم براى او سوخت مى خواهم كمى از اين غذاى شما را براى او ببرم تا او هم ميل كند. حسنين عليهم السلام به گريه افتادند و گفتند: او پدر ما اميرالمؤ منين "عليه السلام" است كه به اين رياضت با نفس خود مجاهدت مى كند .
4_5886561345582666299.mp3
27.54M
بسم الله الرحمن الرحیم لاحول ولا قوه الا بالله، العلی العظیم، حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ نعم المولا و نعم النصیر (امیری حسین و نعم الامیر) أَسْتَغْفِرُ اللّٰه الَّذِي لَاإِلٰهَ إِلّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّوْمُ الرَّحْمانُ الرَّحِيمُ بَدِيعُ السَّماواتِ وَالْأَرْضِ مِنْ جَمِيعِ ظُلْمِي وَجُرْمِي وَ إِسْرافِي عَلَىٰ نَفْسِي وَأَتُوبُ إِلَيْهِ. اللهم کن ولیک الحجه بن الحسن ... 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ نگام کن خدا - که شرمندتم آخه با چه رویی بگم بندَتَم در خونَتو - نبندی به روم نذار پیش مردم بره آبروم توی بی کسی - پناهم شدی می‌دونم چقد چشم به راهم شدی شکسته پرم - چشام باز تره نذار عمر من بی حسین بگذره ۲ به حق شاه کربلا (الهی العفو) ۳ به حرمت امام رضا (الهی العفو) ۳ می زنمت تو رو صدا (الهی العفو) ۳ 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ می‌دونم خدا - که دیر اومدم ببین نادم و سر به زیر اومدم ببین اشک من - بازم جاریه من و توبه هایی که تکراریه بازم توو دلم - غم عالمه می‌دونم توو آتیش برم حقمه من و این فراق - چه اقبالیه چقد جای ما کربلا خالیه ۲ به حق شاه علقمه (الهی العفو) ۳ به گریه های فاطمه (الهی العفو) ۳ دلم بازم پر از غمه (الهی العفو) ۳ . علیه السلام ویژه ماه مبارک رجب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مداح آقا سیدالشهداء باید در وادی مداحی همه فن حریف باشد 💯 ادعیه و زیارات را اول فقط با لحن یاد بگیرید✅ 📚کتاب رایگان
. چرا عده ای اهل نیستند، و در ناز و نعـمت بسـر میبرند؟ مگر یڪی از مهـمترین دلایل گرفتاری و جهنمی شدن، نیست؟ پس چرا عده ای اهل نماز نیستند و در ناز و نعمت بسر میبرند؟ روزی (ع) راهی طور سینا بود برای مناجات و راز و نیاز با خدای متعال. شخـصی بر سر راه وی قرار گرفت و اینگونه خطاب نمود: به خدایت بگو این وعده ی عذابی ڪه داده ای پـس ڪو؟ ڪی عذاب خواهی ڪرد؟ موسی (ع‌) پس از مناجات و راز ، با شرم بسیار پیام بنده را منتقل نمود، ندا آمد ڪه ای موسی به بنده ام بگو همین ڪه توفیق مناجات کردن را از تو گرفته ایم، خود بزرگترین عذاب است. عده ای بسان تفڪر همین بنده ی ناسپاس گمان می ڪنند زندگی محدود به همین دنیـاست، اگر شخصی اهل نمــاز نیست و ثروتمند است، بنگرید چه چیز داده و چه چیز گرفته است؟ در مورد ثروت این قبیل افراد می فرماید: فَلا تُعْجِبْڪَ أَمْوَالُهُمْ وَ لاَ أَوْلاَدُهُمْ إِنَّمَا یُرِیدُ اللهُ لِیُعَذِّبَهُم بِهَا فِی الْحَیاهِٔ الدُّنْیَا وَ تَزْهِق أَنفُسُهُمْ وَ هَمْ ڪَافِرُونَ و اموال و فرزندان آنان تو را به شگفت نیندازد جز این نیست ڪه خدا می خواهد ایشان را در دنیا به وسیله ی آن عذاب ڪند و جانشان در حال ڪفر بیرون رود. .
4_5996867646321066991.ogg
169.4K
را می‌توان همان مقدمه یا پیش‌درآمد روضه دانست؛ که می‌توان به شکل یک بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم یا صلوات یا حتی یک شاه بیت با لحن زیبا و تحریر و... هم اجرا نمود، اما اگر وقت بیشتری داشتیم می‌توان کمی مفصل‌تر اجرا کرد اما نه خیلی طولانی.
Milad Emam Ali 1402 Shokri [Mohjat_Net] (4).mp3
2.14M
1402 صاحب القطره حدیث آورده حرف معتبره صحیح السنده مُستَنبِط عمرشو پا علی گذاشت حرفش سنده کارو بلده آره از نور علی رسیده هفتاد هزار ملکی که واسه دوستای علی دعا کنن انبیا برای قوت عبادات و نماز به جمال مرتضی علی باید نگاه کنن روز محشر میرسه مادر ساداتم هست که مرید حیدر و خلفا رو جدا کنن تا ابد بیداریم حب علی رو داریم از حرف مفت مفتیاتونم بیزاریم جلوی چشم شما یه اذونه با علی از مناره های مسجد مکی میزاریم **** صاحب القطره حدیث آورده حرف معتبره صحیح السنده مُستَنبِط علی رو خوب میشناسه حرفش سنده کارو بلده از مریدای قدیمی شما میکائیل حق تعلیم داری به گردن جبرائیل به تموم بچه شیعه ها و عشاق علی رحم میکنه فقط به عشق تو عزرائیل این یه حرفم دلیه اما بعید نمیدونم ذکر یا علی میاد از دم صور اسرافیل نون حلال بابام شیر پاک مادر اثرش این شده مست نام حیدر باشم من غلام علی ام که همین منسبمه کمکم میکنه تحت الحفظ مادر باشم ✍ میلاد حضرت علی 1402 ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
26.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توانمندی صدای خودت رو بشناس‼️ چرا صدای یک عده زیر و صدای یک عده بم است❓ زیر و بم بودن صدا و خصوصیت هرکدام ✅ 🎤 رایگان
📺افتخار ایران🇮🇷و عید مبعث🎇 📺مسیر تو و من به سمت فردای روشن 📺جان دلم همه جا حرف مهربونیته .👇👇
AUD-20220526-WA0020.
12.76M
📺مسیر تو و من به سمت فردای
enc_16767198796840856309608.mp3
3.24M
📺سرود 📺جان دلم همه جا حرف مهربونیته
. علیه_السلام 🩸 خدایا ! دیگر مرا از این سیاهچال، نجات بده ... در طی سالیان متمادی، حضرت موسي بن جعفر علیهماالسلام را از این زندان به زندانی دیگر منتقل می‌کردند تا اینکه امام "علیه‌السلام" را به زندان مخوف و تاریک سِندی بن شاهک ملعون منتقل کردند و تحت شکنجه های شدید آن لعین قرار گرفت. تا جایی که در پی این شکنجه ها، امام علیه‌السلام برای خلاصی از زندان، اینگونه دعا می‌نمودند: 📋 یَا سَیِّدِی! نَجِّنِی مِنْ حَبْسِ هَارُونَ وَ خَلِّصْنِی مِنْ یَدِهِ. ▪️ای مولای من! مرا از زندان هارون و از دست او نجات عنایت فرما. 📚عیون أخبار الرّضا علیه‌السلام، ج۱ ص۹۳. ✍اینگونه دعاکردن، دل یک دلسوخته را به همان روزهایی می‌کشاند که یک مادر هجده ساله پهلوشکسته ، دائماً با خدای خود اینگونه نجوا می‌کرد و می‌فرمود: 📋 یَا إِلَهِی عَجِّلْ وَفَاتِی سَرِیعاً ؛ فَلَقَدْ تَنَغَّصَتِ الْحَیَاةُ یَا مَوْلَائِی ▪️ای خدای من! مرگ مرا به سرعت برسان که دیگر زندگانی در این دنیا برای تیره و تار گشته است. 📚بحارالانوار ج۴۳ ص۷۷ ✍یارب به حق مادرم خَلِّصنی یارَب یارب به جدّ اطهرم خَلِّصنی یارَب او هم نوا با چاه شد من با سیه چال من از علی تنهاترم خَلِّصنی یارَب یارب به آن زندانیِ زندان کوفه به عمه جانِ مضطرم خَلِّصنی یارَب تا کی از این زندان به آن زندان خدایا ذکر و دعای آخرم خَلِّصنی یارَب تا کی نبینم ای خدا معصومه‌‌ام را دل تنگِ روی دخترم خَلِّصنی یارَب زندان تاریک و نمورم مثل قبر است خاک سیه شد بسترم خَلِّصنی یارَب بین قفس بسته چرا صیاد بی رحم زنجیر بر بال و پرم خَلِّصنی یارَب زیر غل و زنجیر و ضرب تازیانه چیزی نماند از پیکرم خَلِّصنی یارَب شلاق خون گرید به حال غربت من زخمی شده پا تا سرم خَلِّصنی یارَب تا کی زند سیلی به رویم این یهودی شد تار چشمان ترم خَلِّصنی یارَب راضی به مرگ خود شدم از بس که گوید او ناسزا بر مادرم خَلِّصنی یارَب هر لحظه خون می ریزد از زخم گلویم یاد گلوی اصغرم خَلِّصنی یارَب .
. 🔰شیعیان ما شبانه روز برای تعجیل در امر فرج ما به درگاه خدا دعا و استغاثه می‌کنند...! ▪️عَنْ عَبْدِ اللّهِ بْنِ بُكَيْرٍ قَالَ قَالَ أَبُو اَلحَسَنِ عليه السلام: يَا اِبْنَ بُكَيْر إِنِّي لَأَقُولُ لَكَ قَوْلاً قَدْ كَانَتْ آبَائِي عليهم السلام تَقُولُهُ لَوْ كَانَ فِيكُمْ عِدَّةُ أَهْلِ بَدْرٍ لَقامَ قَائِمُنَا يَا عَبْدَ اللّهِ إِنَّا نُدَاوِي النَّاسَ وَ نَعْلَمُ مَا هُمْ فَمِنْهُمْ مَن يُصَدِّقُنَا اَلمَوَدَّةَ وَ يَبْذُلُ مُهْجَتَهُ لَنَا وَ مِنْهُمْ مَن لَيْسَ فِي قَلبِهِ حَقِيقَةُ مَا يُظْهِرُ بِلِسَانِهِ وَ مِنْهُمْ مَن هُوَ عَيْنٌ لِعَدُوِّنَا عَلَيْنَا يَسْمَعُ حَدِيثَنَا وَ إِنْ أَطْمَعُ فِي شَيْءٍ قَليلٍ مِنَ الدُّنْيَا كَانَ أَشَدَّ عَلَيْنَا مِنْ عَدُوِّنَا وَ كَيْفَ يَرَوْنَ هَؤُلاَءِ اَلسُّرُورَ وَ هَذِهِ صِفَتُهُمْ إِنَّ لِلْحَقِّ أَهْلاً وَ لِلْبَاطِلِ أَهْلاً فَأَهْلُ اَلْحَقِّ فِي شُغُلٍ عَنْ أَهْلِ اَلْبَاطِلِ يَنْتَظِرُونَ أَمْرَنَا وَ يَرْغَبُونَ إِلَى اللّهِ إِنْ يَرَوْا دَوْلَتَنَا لَيْسُوا بِالبُذُرِ اَلمُذِيعِينَ وَ لاَ بِالجُفَاةِ اَلمُرَاءِينَ وَ لاَ بِنَا مُسْتَأْكِلِينَ وَ لاَ بِالطَّمِعِينَ خِيَارُ اَلْأُمَّةِ نُورٌ فِي ظُلُمَاتِ اَلْأَرْضِ وَ نُورٌ فِي ظُلُمَاتِ اَلفِتَنِ وَ نُورُ هُدًى يُسْتَضَاءُ بِهِمْ - لاَ يَمْنَعُونَ اَلخَيْرَ أَوْلِيَاءَهُمْ وَ لاَ يَطْمَعُ فِيهِمْ أَعْدَاؤُهُمْ إِنْ ذُكِرْنَا بِالخَيْرِ اِسْتَبْشَرُوا وَ اِبْتَهَجُوا وَ اِطْمَأَنَّتْ قُلُوبُهُمْ وَ أَضَاءَتْ وُجُوهُهُمْ وَ إِنْ ذُكِرْنَا بِالقُبْحِ اِشْمَأَزَّتْ قُلُوبُهُمْ وَ اِقْشَعَرَّتْ جُلُودُهُمْ وَ كَلَحَتْ وُجُوهُهُمْ وَ أَبْدَوْا نُصْرَتَهُمْ وَ بَدَا ضَمِيرُ أَفْئِدَتِهِمْ قَدْ شَمَّرُوا فَاحْتَذَوْا بِحَذْوِنَا وَ عَمِلُوا بِأَمْرِنَا - تَعْرِفُ اَلرَّهْبَانِيَّةَ فِي وُجُوهِهِمْ يُصْبِحُونَ فِي غَيْرِ مَا النَّاسُ فِيهِ وَ يُمْسُونَ فِي غَيْرِ مَا النَّاسُ فِيهِ يَجْأَرُونَ إِلَى اَللّهِ فِي إِصْلاَحِ اَلْأُمَّةِ بِنَا وَ أَنْ يَبْعَثَنَا اَللّهُ رَحْمَةً لِلضُّعَفَاءِ وَ اَلعَامَّةِ يَا عَبدَ اللّهِ أُولَئِكَ شِيعَتُنَا وَ أُولَئِكَ مِنَّا وَ أُولَئِكَ حِزبُنَا وَ أُولَئِكَ أَهلُ وَلاَيَتِنَا. 📚مشکاة الأنوار في غرر الأخبار، صفحه۶۳ ▫️امام كاظم عليه‌السلام فرمودند: اى ابن بكير! من چيزى به تو مى‌گويم كه پدرانم آن را مى‌گفتند، اگر در بين شما به تعداد افراد جنگ بدر (۳۱۳ نفر) بودند قائم ما قيام مى‌نمود. اى عبدالله، ما مردم را بررسى مى‌كنيم و مى‌دانيم مردم چگونه هستند، بعضى از آنها در دوستى با ما راستگو هستند و جانشان را براى ما نثار مى‌سازند، و بعضى از آنها حقيقتى آنچه را كه بر زبانشان جارى مى‌كنند در قلبشان وجود ندارد، و بعضى از آنان همچون چشمى براى دشمنان ما بر عليه ما هستند، كلام ما را مى‌شنوند و اگر در چيز اندكى از دنيا طمع پيدا كنند از دشمن بر ما دشمنتر مى‌شوند، چگونه آنان خوشى و شادى را مى‌بينند در حالى كه چنين صفتى دارند؟ همانا حق طرفدارانى دارد و باطل نيز پيروانی دارد، اهل حق مشغولیتی دارند که به واسطه آن، راهشان از اهل باطل جدا می‌شود، مشغلهٔ‌شان اینست که انتظار امر ما را مى‌كشند و به خدا اميد دارند كه دولت ما را ببينند، آنان پرگو و افشاگر و تهى و خودنما نمى‌باشند و به واسطه پيوندشان به ما كسب معاش نمى‌كنند، و طمع كار نيستند. خوبان و نيكان امّت، و همچون نورى در تاريكي‌ هاى زمينند، و نورى در تاريكي هاى فتنه ها هستند، و نور هدايتند كه روشنايى مى‌دهند، دوستان خود را از امر خير منع نمى‌كنند، و (از شدت تقیه) دشمنانشان نمى‌توانند در آنها طمع كنند. اگر نزد آنها كسى از ما به نيكى ياد كند، خوشنود و شادمان شوند، و دلهايشان آرام مى‌گيرد و چهره‌هايشان بر افروخته مى‌گردد، و امّا اگر در نزد آنها کسی ما را به زشتى ياد كند دلهايشان افسرده مى‌شود، پوست بدنشان مى‌لرزد و صورتشان سياه مى‌شود، و ياريشان را آشكار مى‌كنند و آنچه در درون دلهايشان است ظاهر كنند، دامن همت بالا زده و پا در جاى پاى ما مى‌گذارند و به فرمان ما عمل مى‌كنند. و پارسايى و ترك دنيا از صورتهاى آنان مشاهده مى‌شود، شب را بر خلاف معمول بين مردم به صبح مى‌رسانند، و همچنان روز را به خلاف معمول مردم به شب مى‌رسانند، و با ضجه و زاری به درگاه خداوند، دعا و استغاثه می‌کنند که امت به وسیله ما اصلاح شود (ظهور فرج و برپایی دولت اهل بیت)، كه خداوند ما را وسيلۀ رحمت ضعيفان و تودۀ مردم قرار دهد. اى عبد اللّٰه! آنان شيعيان ما و از ما و حزب مايند، و آنان اهل ولايت ما هستند. ♦️جأر، یجأر در لغت یعنی بالا بردن صدا همراه با تضرع و استغاثه و افراط و زیاده روی کردن در آن... 📚لسان العرب و مفردات الفاظ القرآن، ذیل لغت جَأَرَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا