eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
3.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
564 ویدیو
800 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Elal Habib 4.pdf
7.37M
🔰منشور الی الحبیب4 🔹هنر با عشق آمیخته ▫️گفتاری از استاد سیدمهدی حسینی پیرامون معیارهای انتخاب شعر و چگونگی تعامل شاعر و مداح یکی از معیارهای انتخاب شعر، انتخاب صحیح آن در کنار موسیقی و آهنگ است که ستایشگر را در راه پر فراز و نشیب ستايشگري اهل‌بيت علیهم‌السلام یاری می‌رساند. اگر مداح هر قدر هم به آهنگ‌ها و الحان مختلف تسلط داشته باشد و بتواند در زمینه‌های مختلف به اجرای آموخته‌های موسیقی خود بپردازد، امّا این الحان دلنشین همراه با شعر مناسبی نباشد نمی‌تواند اثرگذاری آن‌چنانی داشته باشد. شعر یکی از ارکان اساسی مداحی است. مداح مطالب خود از جمله تنبیه و تنبّه یا مدح و فضیلت و یا مرثیه و مصیبت را با شعر انتقال می‌دهد و اگر شعر ضعیف باشد، بر جامعه اثر منفی خواهد داشت. علاوه بر ساختار، محتوا و معانی که در شعر به کار رفته هم از اهمیت بسزایی برخوردار است و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب گاهی یک بیت شعر می‌تواند کارایی یک منبر را داشته باشد؛ یعنی شعر، این قدر می‌تواند اثرگذار باشد. بنابراین، شعر باید حساب‌شده سروده شود و شاعر روی تک‌تک کلمات آن فکر کند.
🇮🇷 🇮🇷بدم المظلوم از خط علی هرگز... 🇮🇷وقت پیکاره وقتشه مهدی... 🇮🇷 🎤 👇👇
enc_17242537647732897417251.mp3
3.16M
🇮🇷 🇮🇷بدم المظلوم از خط علی هرگز... 🇮🇷استاد حاج محمدرضا طاهری 🇮🇷کربلایی حسین طاهری
نماهنگ وقت پیکاره.mp3
2.93M
🇮🇷 🇮🇷وقت پیکاره وقتشه مهدی... 🇮🇷کربلایی حسین طاهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. نامه امام رضا در کتاب خویش، پیام جامع، آموزنده و جالبی را از امام رضا علیه‌السلام آورده است. امام این پیام را به‌وسیله حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام به‌شیعیان و دوستداران اهل‌بیت علیهم‌السلام فرستاده‌اند. متن پیام این است: بسم الله الرحمن الرحیم [۱] ای عبدالعظیم! سلام گرم مرا به دوستدارانم برسان و به آنان بگو: [۲] در دلهای خویش برای شیطان راهی نگشایند. [۳] و آنان را به راستگویی در گفتار، [۴] و ادای امانت، [۵] و سکوت پرمعنا، [۶] و ترک درگیری و جدال در کارهای بیهوده و بی فایده فراخوان. [۷] و به‌صله‌رحم و رفت و آمد با یکدیگر، [۸] و رابطه گرم و دوستانه با هم دعوت کن، چرا که این کار باعث تقرب به خدا و من و دیگر اولیاء اوست. [۹] دوستان ما نباید فرصتهای گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند. [۱۰] من با خود عهد کرده‌ام که هر کس مرتکب این‌گونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که او را به سخت‌ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود. [۱۱] به‌دوستان ما توجه ده که خدا نیکوکرداران آنان را مورد بخشایش خویش قرار داده [۱۲] و بدکاران آنان را جز، آنهایی که بدو شرک ورزند و یا یکی از دوستان ما را برنجانند و یا در دل نسبت به آنان کینه بپرورند، همه را مورد عفو قرار خواهد داد. اما از آن سه گروه نخواهد گذشت و آنان را مورد بخشایش خویش قرار نخواهد داد. جز اینکه از نیت خود بازگردند. [۱۳] و اگر از این اندیشه و عمل زشت خویش بازگردند، مورد آمرزش خواهند بود اما اگر همچنان باقی باشند، خداوند روح ایمان را برای همیشه از دل آنان خارج ساخته و از ولایت ما نیز بیرون خواهد برد و از دوستی ما اهل بیت(علیهم‌السّلام) نیز بی بهره خواهند بود و من از این لغزشها به خدا پناه می‌برم. 📝 متن حدیث: بسم الله الرحمن الرحیم یا عبدالعظیم! [۱] أبلغْ عنّی أولیائی السلامَ وقل لهم: [۲] أن لا یجعلوا للشیطان علی أنفسهم سبیلاً، [۳] ومُرْهم بالصدق فی الحدیث، [۴] وأداء الأمانة، [۵] ومُرْهم بالسکوت [۶] وترک الجدال فیما لا یَعْنیهم، [۷] وإقبالِ بعضهم علی بعض، [۸]‌ والمُزاوَرة، فإنّ ذلک قربة إلیّ. [۹] ولا یشغلوا أنفسهم بتمزیق بعضهم بعضاً، [۱۰] فإنّی آلیتُ علی نفسی أنّه مَن فعل ذلک وأسخط ولیّاً من أولیائی دعوتُ الله لِیعذّبه فی الدنیا أشدّ العذاب، وکان فی الآخرة من الخاسرین. [۱۱] وعرِّفْهم أنّ الله قد غفر لمحسنهم، وتجاوز عن مسیئهم، [۱۲] إلاّ مَن أشرک به أو آذی ولیّاً من أولیائی أو أضمر له سوءً، فإنّ الله لا یغفر له حتّی یرجع عنه، [۱۳] فإنْ رجع وإلاّ نُزع رُوح الإیمان عن قلبه، وخرج عن ولایتی، ولم یکن له نصیب فی ولایتنا، وأعوذ بالله من ذلک. 📚 اختصاص، شیخ‌مفید، ص۲۴۱ 🔆 .
. «آنان‌که در جنگ احد پیامبر (صلی الله علیه و آله) را تنها گذاشتند و از میدان گریختند، در حقیقت جان خود را برتر از جان پیامبر می‌دانستند که میدان را ترک کردند... اما مولا امیرالمومنین (صلوات الله علیه) جان پیامبر (صلی الله علیه و آله) را برتر از خود می‌دانست و به همین‌جهت، تا آخرین لحظه پای دفاع از مولای خویش ماند و جنگید...» دیروز یکی از نمازگران در مسیر پر ترافیک خروج از مصلای نماز جمعه تهران، این عبارت‌ها را داشت به دوست و همراهش می‌گفت و بعد این نتیجه را گرفت که: «وقتی امام مسلمین، و رهبر جهان اسلام، از یک‌سو فتوا داده است که همه مسلمانان باید به مردم غزه و لبنان کمک کنند؛ و از سوی دیگر، در اوج تهدیدهای نظامی دشمن، در معرض عموم و در نماز جمعه حاضر می‌شود، از خودم پرسیدم، جان ما مهمتر است یا جان امام و رهبرم؟ وقتی او به میدان آمده است یعنی همه باید به میدان بیاییم... خدا را شکر که مردم ما از این امتحان بزرگ سرفراز بیرون آمدند و به دنبال امامشان در برابر دشمن، خط و نشان کشیدند و ثابت کردند، برای دفاع از حقیقت در مسیر امام خود حرکت می‌کنند. خدا را شکر، مردم ما نگذاشتند حرف امام روی زمین بماند... خدا را شکر سرفرازانه این آزمون را پشت سر گذاشتیم... نمی‌دانم آنان که نیامدند چه عذری داشتند؟» .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: 🔰 اگر عنایت ما اهلبیت نبود، دشمنان به گونه‌ای شما را از بین می‌بُردند که دیگر هیچ چیز از شما شیعیان باقی نمی‌ماند... در ذیل آن توقیع معروفی که امام زمان «عجل الله تعالی فرجه الشریف» برای جناب شیخ مفید مرقوم نمودند، فرمودند: 📋 إِنَّا غَیْرُ مُهْمِلِینَ لِمُرَاعَاتِکُمْ وَ لَا نَاسِینَ لِذِکْرِکُمْ 🔻ما در رعایت حال شما شیعیان کوتاهی نمی‌کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده‌ایم! 📋 وَ لَوْ لَا ذَلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ اللَّأْوَاءُ وَ اصْطَلَمَکُمُ الْأَعْدَاءُ 👈 و اگر جز این بود، هر آن از هر سو گرفتاری‌ها و سختی‌ها به شدت به شما رو می‌آورد و دشمنان شما را به گونه‌ای از بین می‌بُردند که دیگر هیچ چیز از شما باقی نمی‌ماند! 📚الاحتجاج، ج۲ ص۵۹۷ .
. 🔰 این روزها باید با تمام وجود با این دعای عظیم‌الشأن به درگاه الهی تضرّع کنیم ... در فرازی از دعای عظیم‌الشأنی که در زمان غیبت امام زمان «عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف» وارد شده است، به درگاه الهی عرضه می‌داریم: 📋 ... اللّٰهُمَّ إِنَّا نَسْأَلُكَ أَنْ تَأْذَنَ لِوَلِيِّكَ فِي إِظْهارِ عَدْلِكَ فِي عِبادِكَ، وَقَتْلِ أَعْدائِكَ فِي بِلادِكَ، 🔹 خدایا از تو می‌خواهیم، به ولی‌ّات برای آشکار کردن عدل در میان بندگانت و کشتن دشمنانت در کشورهایت، اجازه دهی! 📋 حَتَّىٰ لَا تَدَعَ لِلْجَوْرِ يَا رَبِّ دِعامَةً إِلّا قَصَمْتَها، وَلَا بَقِيَّةً إِلّا أَفْنَيْتَها، وَلَا قُوَّةً إِلّا أَوْهَنْتَها، وَلَا رُكْناً إِلّا هَدَمْتَهُ، وَلَا حَدّاً إِلّا فَلَلْتَهُ، 🔸 تا هیچ ستونی برای ظلم و ستم، ای پروردگارم باقی نگذاری مگر آنکه درهم شکنی و نه باقی مانده‌ای جز آنکه نابود گردانی و نه نیرویی مگر آنکه سُستش نمایی و نه پایه‌ای جز آنکه درهم فرو ریزی و نه بُرّنده‌ای جز آنکه آن را کُند نمایی، 📋 وَ لَا سِلاحاً إِلّا أَكْلَلْتَهُ، وَلَا رايَةً إِلّا نَكَّسْتَها، وَلَا شُجاعاً إِلّا قَتَلْتَهُ، وَلَا جَيْشاً إِلّا خَذَلْتَهُ، وَارْمِهِمْ يَا رَبِّ بِحَجَرِكَ الدَّامِغِ، وَاضْرِبْهُمْ بِسَيْفِكَ الْقاطِعِ وَبَأْسِكَ الَّذِي لَاتَرُدُّهُ عَنِ الْقَوْمِ الْمُجْرِمِينَ، 🔹 نه اسلحه‌ای جز آنکه از کار اندازی و نه پرچمی جز آنکه سرنگون سازی و نه پهلوانی جز آنکه به قتل رسانی و نه لشگری جز آنکه شکست دهی و سنگ بارانشان کن، به سنگ درهم کوبنده‌ات و بزن آنان را به شمشیر بُرّنده‌ات و به انتقامت که آن را از مردمان بدکار باز نمی‌گردانی! 📋 وَ عَذِّبْ أَعْداءَكَ وَأَعْداءَ وَلِيِّكَ وَأَعْداءَ رَسُولِكَ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَآلِهِ بِيَدِ وَلِيِّكَ وَ أَيْدِي عِبادِكَ الْمُؤْمِنِينَ؛ 🔸 و عذاب کن دشمنانت و دشمنان ولی‌ّات و دشمنان رسولت (درود تو بر او و خاندانش) به دست ولی‌ّات و به دست بندگان با ایمانت! 📚 کمال الدین ج۲ ص۲۴۵ 📚 مصباح الزائر، ص ۴۲۵ 🔖 مرحوم سید ابن طاووس در کتاب شریف «جَمال الاُسبوع»، پس از ذکر دعاهای وارده در عصر جمعه، این دعا را ذکر نموده و می‌نویسد: 📝 فإیّاکَ أنْ تُهمِل الدّعاءَ بِه فإنّنا عَرَفنا ذلک مِن فَضلِ الله جل جلاله الّذی خَصّنا بِه 🔻 بپرهیز از اینکه خواندن این دعا را واگذاری، به درستی که ما داشتن این دعا را از احسان خدا «جل جلاله» می‌دانیم که ما را به خواندن آن، امتیاز بخشیده است. 📚جمال الاسبوع ص۵۲۱ .
سختیِ کار بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله.mp3
2.89M
▪️ سختیِ کار بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله 🔸 برگرفته از جلسات "درنگی بر یکی از جملات زیارت جامعه کبیره" 🎤
4_5771697865499874701.mp3
41.25M
📻 بشنوید| سخنرانی ۱۵ مهر ۱۴۰۳ 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۵ ✅ موانع
beitolabbas 1402092500.mp3
43.36M
🎧 🔹 شب سوم فاطمیه دوم ۱۴۰۲ 🔹 حسینیه بیت‌العباس علیه‌السلام 🔹 حجت‌الاسلام حنیفی
beitolabbas 1402092600.mp3
43.48M
🎧 🔹 شب چهارم فاطمیه دوم ۱۴۰۲ 🔹 حسینیه بیت‌العباس علیه‌السلام 🔹 حجت‌الاسلام حنیفی
beitolabbas 1402092700.mp3
50.11M
🎧 🔹 شب پنجم فاطمیه دوم ۱۴۰۲ 🔹 حسینیه بیت‌العباس علیه‌السلام 🔹 حجت‌الاسلام حنیفی
برنامه سمت خدا. سه‌شنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳.mp3
14.39M
👆فایل صوتی برنامه سمت خدا با حضور استاد ، سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
samavati_ziyaratnameh_hazrate_abdolazim (1).mp3
8.79M
📝زیارت نامه حضرت عبدالعظیم 🎤حاج مهدی ✍مردی از اهل ری، خدمت حضرت امام علی النقی(علیه‌السلام) رفت، حضرت پرسید کجا بودی؟ عرض کرد به زیارت امام حسین(علیه‌السلام) رفته بودم، فرمود: اگر قبر عبدالعظیم را که نزد شماست، زیارت می‌کردی، هرآینه مانند کسی بودی که امام حسین(علیه‌السلام) را زیارت کرده باشد. ❇️متن زیارت در لینک زیر https://erfan.ir/m327
سحنرانی شب ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) 16-07-1403.mp3
10.58M
|شب ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) 🎤حجت_الاسلام 📆 ۱۶ مهر ۱۴۰۳ 🕌حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله 🌻|↫‌
. 🛑عرضه اعتقادات حضرت عبدالعظیم‌ بر امام‌‌ زمان خویش 🔻در كتاب امالی جناب شیخ صدوق(ره) به نقل از حضرت عبدالعظیم علیه السلام آمده است: ♦️بر مولای خود حضرت علی بن محمّد (امام هادی علیه السلام ) وارد شدم . چون نظر ایشان بر من افتاد، فرمودند: « مرحبا به تو ای ابوالقاسم ! به راستی، تو دوست و ولایت پذیر حقیقی ما هستی.» ♦️گفتم: ای پسر پیامبر ! میل دارم دینم را بر شما عرضه بدارم، كه اگر مورد پسند بود، بر آن ثابت باشم تا به لقای خداوند عزّ وجل برسم . 🌹امام علیه السلام فرمودند: « عقائد خود را اظهار نما.» 📍درباره توحید ♦️گفتم: من معتقدم كه خدای متعال، یكی است و مانند او چیزی نیست و از دو حدّ ابطال و تشبیه بیرون است. خداوند، جسم و صورت و عَرَض و جوهر نیست؛ بلكه اوست كه اجسام را جسمیّت داده و صورت ها را صورت بخشیده و اعراض و جواهر را آفریده است. او پروردگار همه چیز و مالك و ایجاد کننده موجودات و آفریننده پدیده هاست. 📍درباره نبوّت ♦️و [عقیده دارم كه] محمّد صلّی الله علیه و آله و سلّم بنده و فرستاده او، خاتم پیغمبران است و پس از وی تا روز قیامت، پیامبری نخواهد بود. شریعت وی، آخرینِ شرایع بوده و پس از او تا روز قیامت، دینی نخواهد آمد . 📍درباره امامت ♦️عقیده من درباره امامت، این است كه امام پس از پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم امیرمؤمنان علی بن ابی طالب علیه السلام است و پس از او حسن و پس از وی حسین و سپس علی بن الحسین و سپس محمّد بن علی و سپس جعفر بن محمّد و سپس موسی بن جعفر و سپس علی بن موسی و سپس محمّد بن علی علیهم السّلام و پس از اینها، امامِ مفترض الطاعه، شما هستید . ♦️در این هنگام، امام هادی علیه السلام فرمود: « و پس از من، فرزندم حسن، امام است؛ لیكن(فکر میکنی) مردم درباره امام پس از او، چگونه خواهند بود؟» ♦️گفتم: ای مولای من ! مگر جریان زندگی امامِ پس از او، چگونه خواهد بود؟ 🌹فرمودند: «شخص امامِ بعد از فرزندم حسن، دیده نمی شود و یاد کردن او با اسمش(م ح م د) جایز نیست تا آن گاه كه -از پس پرده غیبت- بیرون بیاید و زمین را از عدل و داد پر نماید، همان طور كه از ظلم و ستم پر شده است » . ♦️گفتم: [به این امام غایب هم] اقرار دارم و نیز می گویم : دوست آنان، دوست خدا و دشمن آنان، دشمنِ خداست، طاعت آنان، طاعت خدا و نافرمانی از آنان، نافرمانی از خداست . 📍درباره معاد ♦️من عقیده دارم كه معراج، پرسش در قبر، بهشت، دوزخ، صراط و میزان حقّند و روز قیامت خواهد آمد که در وجود آن هیچ شكّی نیست و همانا خداوند، همه کسانی که در قبرها آرمیده اند را‌ در روز قیامت برانگیخته خواهد نمود . 📍فروع دین ♦️نیز عقیده دارم كه واجبات، پس از اعتقاد به ولایت (امامت) ، عبارت اند از : نماز، زكات، روزه، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منكر . 📍دعای امام در حقّ حضرت عبدالعظیم علیه السلام ♦️در این هنگام، امام هادی علیه السلام فرمود : « ای ابوالقاسم ! به خدا سوگند، این [محکمات اعتقادی]، دین خداست كه آن را برای بندگانش پسندیده است . پس بر آن ثابت باش، خداوند، تو را بر اعتقاد ثابت در زندگی دنیا و آخرت پایدار بدارد.» سلام سیّدنا شاه واجب التعظیم درود حق به تو ای صاحب مقام عظیم امام زاده ی عشقی مقام تو والاست به روی گنبد دوّار، پرچمت بالاست چه خوب شد که شما قبله گاه تهرانی به ری رسیدی و یک کربلا بنا کردی 🌺 .
سخنرانی حجت الاسلام دکتر رفیعی شب میلاد سیدالکریم16مهر1403.mp3
13.9M
🎙موضوع: ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) 📻دکتر رفیعی 📅تاریخ : ۱۷ مهر ۱۴۰۳ 🕌 حرم حضرت عبدالعظیم ع
. اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد محو گناهان با تنگدستی محمد بن حسن بن میمون می گوید: طی نامه ای که به خدمت مولایم امام عسکری (ع) نوشتم از تنگدستی خود شکایت کردم. آنگاه با خود گفتم مگر امام صادق (ع) نفرموده است: تنگدستی با محبت ما بهتر است از ثروتمندی با دشمنان ما و کشته شدن با ولایت ما بهتر است از زندگی با دشمنان ما. جواب نامه من چنین آمد: همانا خدای عزوجل، وقتی که گناهان دوستان ما زیاد می شود به وسیله تنگدستی، گناهان ایشان را محو می کند و بسیاری از گناهان را می بخشد. آری همان طور که در خاطر تو گذشت، تنگدستی با ما بهتر است از مالداری با دشمنان ما در حالی که ما پشتیبان کسی هستیم که به ما پناه آورد و نوریم برای هر که از ما روشنی خواهد و پناهیم برای کسی که به ما پناهنده شود. هرکه ما را دوست بدارد در مراتب عالیه با ماست و هر که از ما رو برتابد به رو در آتش دوزخ می افتد 📚منبع مناقب آل ابی طالب، ابن شهر آشوب، ج۴، ص ۴۳۵ ................. . 🌺 رفع حوائج مردم ابوهاشم جعفری نقل می‌کند: از سختی و فشار زندان به ابومحمد علیه السلام شکایت کردم. در جوابم نوشت: «نماز ظهر امروز را در منزلت می‌خوانی! » هنگام ظهر بود که آزاد شدم و نماز را در منزلم خواندم. از لحاظ مالی هم تحت فشار بودم و می‌خواستم که در نامه از حضرت پول بخواهم، لکن شرم کردم! به منزل که رسیدم، صد دینار برایم فرستاده و برایم نوشته بود: «هر وقت نیاز داشتی شرم نکن، خجالت نکش و از ما بخواه که ان شاءالله نیازت مرتفع می‌شود». 📚منبع اصول الکافی، شیخ کلینی، ج ۱، ص ۴۲۴ ................ . 🌺 یتیم واقعی الإمام الحسن العسکری علیه السلام عن رسول الله صلی الله علیه و آله : أشَدُّ مِنْ یُتْمِ الْیَتِیمِ الَّذِی انْقَطَعَ عَنْ أُمِّهِ وَ أَبِیهِ یُتْمُ یَتِیمٍ انْقَطَعَ عَنْ إِمَامِهِ وَ لَا یَقْدِرُ عَلَى الْوُصُولِ إِلَیْهِ وَ لَا یَدْرِی کَیْفَ حُکْمُهُ فِیمَا یُبْتَلَى بِهِ مِنْ شَرَائِعِ دِینِهِ أَلَا فَمَنْ کَانَ مِنْ شِیعَتِنَا عَالِماً بِعُلُومِنَا وَ هَذَا الْجَاهِلُ بِشَرِیعَتِنَا- الْمُنْقَطِعُ عَنْ مُشَاهَدَتِنَا یَتِیمٌ فِی حَجْرِهِ أَلَا فَمَنْ هَدَاهُ وَ أَرْشَدَهُ وَ عَلَّمَهُ شَرِیعَتَنَا کَانَ مَعَنَا فِی الرَّفِیقِ الْأَعْلَى‏. امام حسن عسکری علیه السلام از قول رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: سخت تر از یتیم جدا شده از پدر، یتیمی است که از امامش جدا شده و توانایی دستیابی به وی را ندارد و حکم امامش را درباره مسائل دینی مورد ابتلا نمی‌داند. آگاه باشید هر فرد نا آگاه به شریعت ما، که از دیدار ما محروم است یتیمی است که در دامن عالمان شیعه جای دارد. آگاه باشید، هرکس وی را هدایت و راهنمایی کند و شریعت ما را به وی بیاموزد در مقام رفیق اعلی با ما خواهد بود. 📚منبع بحارالانور، علامه مجلسی، ج ۱۰۵، ص ۱۷۱ .
. 🌺 نماز خواندن حضرت در میان شیران و درندگان روایت شده که حضرت امام حسن عسکری (ع) را سپردند به نحریر* نحریر تنگ می‌گرفت بر آن حضرت و اذیت می‌کرد آن جناب را. زوجه اش به او گفت: ای مرد! بترس از خدا به درستی که تو نمی دانی که کیست در منزل تو. پس شروع کرد در بیان اوصاف حضرت عسکری (ع) از صلاح و عبادت و جلالت آن حضرت و گفت: من می‌ترسم بر تو از این رفتار تو با آن حضرت. نحریر گفت: به خدا سوگند که من او را در برکة السباع میان شیران و درندگان خواهم افکند. پس اجازه طلبید از خلیفه در این امر، او را اجازه داد. پس آن حضرت را افکند به نزد شیران و شک نداشتند در آنکه شیران آن حضرت را خواهند خورد، پس نظر کردند در آن محل که از حال آن جناب خبری گیرند، دیدند آن جناب را [که] ایستاده نماز می‌خواند و سباع در دور آن حضرت می‌باشند پس امر کرد که آن جناب را بیرون آورند و به خانه اش برند. مولف گوید: و به همین دلالت باهره اشاره شده در توسل به آن حضرت در دعای ساعت یازدهم روز: (وَ بِالاِمامِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیِّ علیه السلام اَلَّذی طُرِحَ لَلسِّباعِ فَخَلَّصْتَهُ مِْن مَرابِضِهاوَامْتُحِنَ بِالدَّو آبِّ الصِّعابُ فَذَلَّلْتَ لَهُ مَراکِبَها) یعنی متوسل شدم به امام حسن عسکری (ع) آن آقایی که افکندند در میان درندگان پس به سلامت او را از محل درندگان بیرون آوردی و ممتحن شد آن حضرت به دابه سرکش و حیوان چموش پس رام کردی برای او سوار شدن او را. و در این فقره اشاره شده به آنچه نقل شده که مستعین باللّه خلیفه، استری داشت چموش و سرکش به حدی که احدی قدرت نداشت که او را لگام کند یا زین بر پشت او گذارد یا او را سوار شود. اتفاقا روزی حضرت به دیدن خلیفه رفت خلیفه به آن حضرت گفت: خواهش می‌نمایم از شما که این استر را دهنه بر دهانش کنید و غرضش آن بود که از این کار یا استر رام شود یا آنکه چموشی کند و آن حضرت را بکش پس حضرت برخاست و دست مبارک خود را بر کفل استر گذاشت آن حیوان عرق کرد به نحوی که عرق از او جاری شد و در نهایت آرامی و تذلل شد. پس حضرت او را زین کرد و لجام بر دهنش زد و سوار گشت و قدری در منزل او را راه برد. خلیفه از این کار تعجب کرده استر را به آن حضرت بخشید. * نحریر فردی سخت گیر، آزار دهنده و بی رحمی بود که مسئولیت زندان امام حسن عسکری (ع) را بر عهده داشت و از هرگونه ظلم و سخت گیری نسبت به آن حضرت دریغ نمی کرد. 📚منبع منتهی الامال، شیخ عباس قمی، ج ۲، ص ۶۳۶ .