.
#امانت_داری
#حکایات
💠داستان
روزی عـقـیـل خـدمـت حضرت علی(ع) شرف یاب شد و گفت: (یا علی تو بـرادر مـنـی و خـزانه بیت المال در دست تو است، من نیز فقیر و عـیـالـوار هستم; لطفا سهم بیش تری از بیت المال را به من بده.
عـلـی(ع) فـرمـود: ای عقیل! بیت المال حق عموم مردم و امانت در دسـت مـن هـست و هرگز چنین کاری را (خیانت در بیت المال) مرتکب نـخـواهـم شد. و آن گاه که اصرار عقیل را می بیند، آهنی داغ بر کـف دسـت او مـی گـذارد. عـقیل می گوید: سوختم! حضرت علی(ع) می گـویـد: تـو از ایـن آهـن داغ این گونه فریاد می زنی؟ چگونه می خواهی مرا با انجام این کار در آتش جهنم بسوزانی.
💠داستان
روزی مـردی فـقـیـر از اهل مکه بعد از طواف خانه خدا به هنگام بـازگـشت در بین راه کیسه ای زر می یابد، آن را به خانه می برد و[ مـاجـرا] را برای زنش بازگو می کند. زن به او امر می کند که کـیـسـه را سـرجایش بازگرداند. مرد[ در حین بازگرداندن کیسه زر ]مـی شـنـود که فردی فریاد می زند آیا کسی کیسه زر را یافته یا نـه؟ او فورا خود را به فرد رسانده و کیسه را به او می دهد. آن فـرد مـی گـویـد: کـیسه از آن خودت با من به خانه بیا و بعد در خـانـه نـه کـیسه زر دیگر به او می دهد. مرد فقیر می گوید: مرا مـسخره می کنی. آن مرد می گوید: نه به خدا قسم تو را مسخره نمی کـنـم; فـردی از اهـل عراق این ها را به من داده و گفته... اگر فـردی کـیـسـه را به نزد تو آورد، او امین است. و شخص امین، هم خـودش از ایـن مال می خورد و هم به دیگران می دهد و صدقه ما هم به تبع صدقه او مورد قبول خداوند واقع خواهد شد.
جـوان آن ده هزار اشرفی را برداشت و به خانه رفت و به خاطر صفت امانت داری از ثروت مندان روزگار شد.
💠داستان
مردی رمه دار بـود و چـوپانی پارسا در خدمت او بود. چوپان، شیر گوسفندان را مـی دوشید و نزد صاحب رمه ها می برد. او بر شیر آب می افزود و به دیگران می فروخت. هرچه چوپان می گفت: آب بر شیر مریز و به مـال دیگران خیانت نکن که آخرش تباه خواهی شد، فایده نداشت. تا ایـن کـه شـبـی بهاری گله گوسفندان داخل دره بودند و شبان بالای تپه، سیل جاری شد و گوسفندان را هلاک کرد.
روز بـعد شبان نزد مرد رفت بدون شیر; مرد از او پرسید: چرا شیر نیاوردی؟ شبان گفت: به تو پند دادم که آب بر شیر نریز و با این کـار بـه مـال دیـگران خیانت نکن. آن آب هایی که بر شیر ریختی، جمع شدند و گوسفندان را هلاک کردند.
💠داستان
در روضات الجنّات، در شرح حال و ترجمۀ أبو العُلاء مُعَرِّى آورده است كه: در اوقاتى كه از شام به بغداد براى ادراك محضر علم الهدى سيّد مرتضى، مسافرت كرده بود؛ روزى در مجلس وى از روى اعتراض به مقتضاى إلحادى كه در دين داشت، اين بيت را انشاء كرد:
يَدٌ بِخَمْسِ مَئينٍ عَسْجُدٍ وُدِيَتْ
مَا بَالُهَا قُطِعَتْ فِى رُبُعِ دِينَار
يعنى: دستى كه ديه و عوض بريدن، و قطع نمودن آن را در شرع، پانصد دينار طلاى مسكوك خالص معيّن كردهاند؛ چه بر سرش آورده است كه: بايد در برابر دزديدن به قدر يكربع دينار بريده شود؟!
سيّد مرتضى علم الهدى، پاسخ وى بدين بيت انشاء فرمود:
عِزُّ الامَانَةِ أغْلَاهَا وَ أَرْخَصَهَا
ذُلُّ الْخِيَانَةِ فَافَهْم حِكْمَةَ الْبَارِى
یعنی: عزت امانت داری آن را ارزشمند کرده بود و ذلت خیانت او را بی ارزش کرد.
ــــــــــــــــــــــــــــ
#ماه_شعبان
.
.
236 _ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه
14 بند عرض ارادت به ساحت امام زمان عج ....هر بند اشاره به یکی از معصومین دارد
جلوه گر گشته ، نام پیغمبر
طاق کسری شکست بار دگر
از زمین میرسد به غیب خبر
که خدا دیده شد به چشم بشر
کن تماشا خدای را زصفات
که خدا دیدنی است در صلوات
کعبه امشب علی علی گوید
همچو یعقوب دیده می شوید
تا که پیراهن تو را بوید
کعبه هم نور دیده می جوید
تا به سر تو ، سینه باز کند
رو به ابروی تو نماز کن
خیمه ات هر کجاست ، غار حراست
نور سبحان ربی الاعلاست
بوی سیبش ز عالم بالاست
شب قدر است ، پس شب زهراست
کوثر آورده است خیر کثیر
شب عید است بر یتیم و اسیر
آمد از حسن نیمه ی شعبان
عطر جانبخش نیمه ی رمضان
روی دست حسن بود قرآن
یا که قرآن بدست دارد جان
می وزد رحمت خدا ز نسیم
که کریم آمده است ابن کریم
حاکم صبح مشرقین آمد
وارث اشک و نور عین آمد
زاده ی خیبر و حنین آمد
زائر مرقد حسین آمد
قائم عرش ، قبل میلادت
به ملائک ، خدا نشان دادت
ماه محراب ساجدین هستی
ذکر "ایاک نستعین" هستی
زینت زین العابدین هستی
نور تسبیح اهل دین هستی
چه مقامی خدا تو را داده
که ملائک به سجده افتاده
با تو شرع نبی شود زنده
بی تو ایمان شود سر افکنده
درس توحید را تویی بنده
نطق تو علم را شکافنده
علم آن خالق قیوم تویی
بخدا باقرالعلوم تویی
فرش راه تو صبح صادق شد
خانه ات مکتب حقایق شد
با تو قرآن کتاب ناطق شد
از تو هر کس شنید، عاشق شد
یوسفا ، درد نابرادری است
ظلم بر ، شیعیان جعفری است
ای که موسای امتی آقا
سپر رنج و محنتی آقا
تا به زندان غیبتی آقا
در جهان نیست راحتی آقا
بشکن این ، رب سنگ و چوب ما
ای تو کفاره ی ذنوب ما
گوهر اشک و ابر پائیزیم
تا که از انتظار لبریزیم
با رضای رضا در آمیزیم
نام قائم شنیده...برخیزیم
دست بر سر نهیم ، سر به فدات
بهر تعجیل در فرج صلوات
نفس بامداد یعنی تو
برکات زیاد یعنی تو
مجری عدل و داد یعنی تو
جود یعنی...جواد یعنی تو
هر چه خوبی ، شد از شما صادر
اصل تا فرع ، اول و آخر
ای چراغ هدایت دنیا
محرم بارگاه او ادنی
هادی جامعه بگو با ما
جامعه ، نافله ، و عاشورا
که پیام شما سعادت ماست
ذکر نام شما عبادت ماست
آینه در غبار مانده بیا
حسن حق در حصار مانده بیا
جاده ها بی سوار مانده بیا
بی امان انتظار مانده بیا
سیصدو چند جمعه ، جا ماندیم
ندبه ی یابن عسکری خواندیم
کعبه ی بی نشان ما لبیک
آفتاب جهان ما لبیک
آخرین آسمان ما لبیک
ای امام زمان ما لبیک
کن دعایی که رو سپید شویم
در سپاه شما شهید شویم
#میثم_مومنی_نژاد ✍
#میلاد_امام_زمان
#ماه_شعبان
.
#نیمه_شعبان
#میلاد_امام_زمان
پیش از شروع خلقت، قبل از وجود آدم
وقتی نبود حوا، وقتی نبود آدم
تاریک بود و خاموش، حق مانده بود با حق
در هیچ محض، تنها، در آن سکوت مطلق
ناگاه از آن سیاهی، زد شعله ای شراره
روشن شد عرش اعلی، با چارده ستاره
از بین انجمن سبز، می شد یکی پیمبر
یک نور فاطمه شد، یک نور نیز حیدر
یک نور شد حسین و ، یک نور مجتبی شد
از مابقی انوار ، خلق امامها شد
جمع ائمه بودند، خندید حق و آنگاه
اینگونه شد مقدر، باشی بقیه الله
*
یک گل که عطر و بویش، از عرش می شود حس
یک شاخۀ گل یاس، اما به رنگ نرگس
چشمت کشیده می شد، با رنگ دلربایی
دست تو را خدا ساخت، بهره گره گشایی
مثل هزار و یک شب، هر تار گیسویت شد
تو آمدی و قبله، محراب ابرویت شد
پیشانی بلندت، خورشید فاطمی بود
پایان طرح رویت، یک خال هاشمی بود
دل برد از خدا هم، خال سیاهت آقا
مبهوت کرد ما را، برق نگاهت آقا
در پیش روی ماهت، ابری کشیده می شد
تو پشت ابر و تنها، نور تو دیده می شد
آن روز نامتان را، نعم الامیر کردند
در پیچ و تاب زلفت، ما را اسیر کردند
*
بعد از تولد تو هنگام خلقت ماست
دَم دادی و تن ما، از خاک تیره برخاست
مازاد خاک پایت، این قد و قامتم شد
دستان ماهر تو، معمار خلقتم شد
تو پادشاه آغاز، من تا ابد گدایت
تو حضرت سلیمان من مور زیر پایت
دیر آمدیم و گقتند، رفتی میان صحرا
بیچاره من ... کجایی آقای آسمان ها؟
عمری در انتظارم، با دست های خالی
یکبار هم نگاهی مولا به این حوالی
من بی لیاقت اما، تو با لیاقتم کن
من غرق استغاثه، آقا اجابتم کن
تو از تبار باران، من اوج تشنه کامی
تو آخر رفاقت، من اوج بی مرامی
تا کی به تن کنیم این، پیراهن ریا را؟
در فکر تو نبودیم، آقا ببخش ما را
وقتی که تو نباشی، چه نوشی و چه عیشی
برگرد بی قرارم، ای دلبر قریشی
باز این دل هوایی، گم کرد دست و پا را
"دل می رود ز دستم، صاحب دلا خدا را"
#محمد_ناصری
.
.
#نیمه_شعبان
#احیای_مهدوی #احیای_قلوب_با_احیای_شب_نيمه_شعبان
👈🏼 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:
مَنْ أَحْيَا لَيْلَةَ الْعِيدِ وَ لَيْلَةَ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ لَمْ يَمُتْ قَلْبُهُ يَوْمَ تَمُوتُ الْقُلُوبُ.
📝 هرکس شب عيد و شب نيمۀ شعبان را با (عبادت و دعا) احیاء بدارد، در روزی که قلبها همه بمیرند، قلب او نخواهد مُرد.
📚ثواب الأعمالوعقاب الأعمال،ج۱،ص۷۶
👈🏼امیرالمومنین علی علیهالسلام:
یُعْجِبُنِی أَنْ یُفَرِّغَ الرَّجُلُ نَفْسَهُ فِی السَّنَةِ أَرْبَعَ لَیَالٍ لَیْلَةَ الْفِطْرِ وَ لَیْلَةَ الْأَضْحَی وَلَیْلَةَ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ وَأَوَّلَ لَیْلَةٍ مِنْ رَجَبٍ.
📝 در شگفتم از کسی که این چهار شب از سال را به بیهودگی بگذارند:
«شب عید فطر»،
«شب عید قربان»،
«شب نيمۀ شعبان»
و «اولین شب از ماه رجب».
📚 ثواب الأعمال، ص ۷۷
.
.
#امام_زمان
سلام حجت يزدان
سلام باطن قرآن
كه تابيده شد نورت
شب نيمهء شعبان
آمدى و زمين شده منوّر
آمدى و خزانِ ما بهار شد
از طرفِ خدا براىِ نرجس
دسته گل محمدى نثار شد
تمامِ حُسنِ حضرتِ داورى
آينهء جمالِ پيغمبرى
ببين كه بر روىِ لبم نام توست
يا حجة ابن الحسن العسكرى
يا حجة ابن الحسن العسكرى…
-
سلام ليلة القدر و
سلام گوهر نایاب
سلام کوکبِ دُرّى
سلام ماهِ عالمْ تاب
آمدی و با قدمت به دنیا
نسیم رحمت خدا وزیده
مژده دهد روح الامین به عالم
مهدي صاحب الزمان رسیده
آمدی ای امید هر ناامید
آمدی ای به قفل بسته کلید
بُوَد برازندهء تو سروری
یا حجة ابن الحسن العسکری
یا حجة ابن الحسن العسكرى…
-
سلام روی تو وَالشّمس
سلام موی تو وَاللّيل
تَصَدَّقْ عَلَيْنا وُ
شَها أوْفِ لَنَا الْكَيْل
بر این دل سیاه من نگاهی
ای نظر تو نظرةً رحيمه
همیشه لطف پدرانهء تو
زندگی مرا نموده بیمه
تو یک نظر کنی دلم دُر شود
از عشق تو سینهء من پُر شود
زنگ گناه از دل من می بری
یا حجة ابن الحسن العسکری
یا حجة ابن الحسن العسکری...
-
سلام قبلهء عالم
سلام کعبهء مقصود
سلام مُنجی خلقت
سلام مهدی موعود
می رسی و تکیه زنی به کعبه
کعبه بگیرد از تو عزّت و جاه
می رسد آن روز به گوش عالم
زمزمهء أنا بقية الله
امید قلب ما همه می رسی
به انتقام فاطمه می رسی
تو هستي فاطمهء اطهری
یا حجة ابن الحسن العسکری
یا حجة ابن الحسن العسکری...
-
سلام اى ظهورِ تو
شفابخشِ هر دردى
براى دلِ زينب
الهى كه برگردى
خوشا به حال هركسى كه تنها
دلش به عشقْ مبتلا شد آقا
خوشا به حال هركسى كه با تو
مسافر كرب و بلا شد آقا
كرب و بلا ناله زَنَد يك نَفَس
اى شَهِ خوبان تو به فريادْرَس
تو استجابتِ دلِ مُضطرى
يا حجة ابن الحسن العسكرى
يا حجة ابن الحسن العسكرى…
علی اصغر انصاریان✍
👇
4_5870674407583649354.mp3
16.77M
#میلاد_امام_زمان
🔘 باصدای:
#حاج_علی_برادران
#حاج_مرتضی_پارسا
#حاج_جواد_غفاریان
#حاج_علی_پاکدامن
#حاج_علی_اصغر_انصاریان
👈🏼 به اهتمام حسینیهی آل یاسین
۱۴۰۰شمسی - شعبان۱۴۴۳قمری
سلام حجت یزدان سلام باطن قرآن که تابیده شد نورت شب نیمه شعبان
🔹از تقسیمبندی گونههای محتوایی موسیقی، بیشک «ترانه انتظار» پس از انقلاب اسلامی در صدر ترانههای مردمپسند (مثل ترانه حس غریب علی لهراسبی) قرار گرفته و برای بیشتر شاعران و خوانندگان مورد توجه بوده است؛ اما به این آرمان مهم شیعیان و مسلمانان یعنی غیبت حضرت صاحبالزمان(عج) و انتظار فرج، در موسیقی ما چگونه پرداخته شده است؟
🔹انتظار، مقام و موقعیتی است که در بیشتر آثار موسیقایی ما به مضامینِ «ابراز عشق»، «دلتنگی»،«شِکوه» یا «جستوجوی امام» خلاصه شده است. همه این مضامین لازم و قابل پرداختند؛ اما آیا کافی است؟ و اینکه همه ترانههای انتظار ما باید خلاصه در همین مضامین شوند و بقیه مضامین انتظار مهجور بمانند؟ البته در برخی از همین آثار هم، نوعِ شخصیتپردازی به گونهای است که متوجه تخاطب با امام معصوم نیستیم و نوع ابراز عشق به امام معصومِ غایب با یک انسان عادی تفاوت چندانی ندارد و تشخیص اینکه مخاطب اثر چه کسیست را سختتر میکند. در برخی آثار هم مسیر انتظار به سمت انفعال و رخوت گرایش پیدا میکند و این مسیر منفعلانه را در شعر و ملودی قطعات موسیقی میشود پیگیری کرد.
🔹ملودی برخی از این آثار انتظار بیشتر غم و غصه صِرفند که گویی هیچ امیدی به آینده در آنها نیست و در برخی دیگر (عمدتاً به مناسبت نیمه شعبان منتشر شدهاند) نوعی شادی وجود دارد که اگر شنونده اطلاعی از سوژه اثر نداشته باشد، دچار شادی مطربانهای میشود که میتواند آن را به موضوع و ابراز عشق دنیایی و زمینی مربوط بداند. اساساً باید فکر کرد که در موسیقی آیینی برای ولادت اهل بیت و عموم ایام شادی مسلمین، مولفه موسیقی شاد مؤمنانه که مرزش با شادی مطربانه معلوم باشد، چیست؟
🔹اگرچه تمنای انسان منتظر، رسیدن به پایان رنجها و سختیها با فرج است؛ اما پاسخ این تمنا، خلاصه در شِکوه و ارائه انواع فرمها در موسیقی برای ابراز دلتنگی به امام نیست، بلکه در «جوشش» و «قیام» است که انسان منتظر، «هویّت» خود را پیدا و نمایان میکند. موسیقی، هنری است که میتواند انسان منتظر را به تحرک وا دارد و نحوه کُنش او را مشخص کند اما در نتیجه برخی از ترانههای انتظار، انسان منتظر و دلتنگ، خود را معاف از مسئولیت حس میکند و دلیلی برای تلاش و جهاد در مسیر رفع موانع ظهور یا حتی ابراز علاقهای صحیح نسبت به امام معصوم پیدا نمیکند.
🔹در مقابل آثار پیشین، آثاری قرار میگیرند که خلاصه در شِکوه و دلتنگیِ صِرف نمیشوند و نوعی حرکت و قیام را در انسان منتظر ایجاد میکنند. میتوان گفت تمام اجزای این گونه قطعات موسیقی، مخاطب را به جنبش و جهاد وا میدارد. این آثار با اتفاقات زمانه خود بیگانه نیستند، بلکه آنها را در دل اتفاقات زمانه و پیرامونشان که در مسیر ظهور است، حمایت و پشتیبانی میکنند. البته باید اقرار کنیم که تعداد این آثار بسیار بسیار محدودند و لازم است در این سیر تطوّر ترانه انتظار و تجربههای لازم پیشین، راه یا بزرگراهی برای تولید ترانههایی باز شود که به انتظار فعالانه و مجاهدانه میپردازد. قطعه «نفس تازه کنیم» حامد زمانی تجربه خوبی در این زمینه حساب میشود.
🔹در این فرسته به سراغ تعدادی از ترانههای مشهور انتظار رفتهایم و تلاش کردهایم ظرفیتهایی را که هر یک از این قطعات برای شنونده خود (انسان منتظر) ایجاد میکند، بررسی کنیم.
🔹با بررسی «شعر انتظار» و «شعر آیینی مهدوی» میبینیم که میتوان آنها را در دو حال و هوا دستهبندی کرد:
🔹برخی از اشعار انتظار که نوع متدوال آن است، به مضامین شِکوه، دلتنگی، فراق و مفاهیم اولیه انتظار میپردازند. در اینجا آنچنان که در بحث «ترانه انتظار» نیز گذشت، نکته مهم آن است که آیا شخصیتپردازی درستی از امام معصوم صورت میگیرد یا شعر در حال و هوای دلتنگی و انتظارِ نوعی هر عاشق و معشوقی است؟
🔹دسته دومِ اشعار انتظار، چاشنی اعتراض را هم به خود اضافه میکنند و نحوی از مطالبه و فریاد در آنها هویداست. این اشعار انتظار معترضانه را که بررسی میکنیم، گویی عمده اعتراض آنها به مشکلات داخلی و درونی است؛ از فساد مسئولین و هدررفت بیتالمال تا آسمانخراشها و ماشینهای آنچنانی. گاهی نتیجه برخی ازین اشعار، تولید یأس و ناامیدی است. گرچه اساس منظر این نحوهاعتراض هم قابل خدشه است؛ ندیدنِ ملت انقلابی ایران که نحوه وجود و حضورشان، دهنکجی به تمدن غرب است و کار تاریخی که در حال انجام آن هستند، در راستای زمینهسازی ظهور است.
برخی دیگر از اشعار معترضانه که به نظر میرسد جلوتر از گونه قبلی است، به مصاف اسلام مقدسمآبانه رفته است. ضدقهرمان این شعرها، کاراکترِ شیخ و زاهد خشک مقدس است. در یک برههای از شعر انتظار، این نوع نگاه را برجستهتر در شعرها مییابیم، مثلا در اشعار قادر طهماسبی، علیرضا قزوه، امید مهدینژاد که ظاهراً بینسبت با اوج گرفتن نگاه انجمن حجتیهای به انتظار در آن برهه نبوده است که در شعر انتظار سالهای اخیر، این مصاف کمرنگتر شده است.
🔹در این میان، جای خالی نگاه جهانی در شعر انتظار معترضانه خالیست. جای خالیِ اعتراض به ظلم جهانی؛ اعتراض به آنکه اساس ظلم را بنا نهاده و اگر مشکل و نابسامانی هم در جوامع مسلمان و غیرمسلمان است، اصل و اساسش استکبار جهانی است. اعتراض به تجدد که اصل دین را نشانه گرفته و جامعه را از نزدیک شدن به ظهور دور میکند، کجای این شعرهاست؟ یا نگاهی که خود را به داخل کشور محدود نکند و جهان اسلامی به قضیه نگاه کند و به فراخوانی امتهای اسلامی برای زمینهسازی ظهور بپردازد و آنها را به رویارویی جمعی مقابل استکبار جهانی دعوت کند.
.
#نیمه_شعبان
🔸ای منتظران گنج نهان می آید
🔸آرامش جان عاشقان می آید
🔸بر بام سحر طلایه داران ظهور
🔸گفتند که صاحب الزمان می آید
👈 #شمس جمال دلربای یوسف فاطمه، آقای عالم و آدم، حجت بن الحسن ارواحنا له الفداء صلوات بلند ختم کنید.
#میلاد_امام_زمان
.
#نیمه_شعبان
🔸ای بهشت سامره! امشب جهان آرا شدی
🔸بـا گلِ لبخندِ ماهِ نـرگس از هم واشدی
🔸آسمانی لاله ی نـرگس شکفتی در زمیـن
🔸ماه بزم عرشیان، خورشید سامرا شدی
🔸بـا طلوع صبح از مشرق برآیـد آفتاب
🔸آفتـاب فاطمه وقت سحر پیـدا شدی
🔸گاه در دامان نرگس گاه در دست حسن
🔸نور خود را بذل کردی ماه محفلها شدی
🔸آسمانیها زمین بوس تـو بـودند از ازل
🔸از چه ای جان جهانها همنشین با ما شدی
🔸در محافل حاضری، در دیـده پیدا نیستی
🔸از نظرها غـایبی و انـجمن آرا شدی
🔸ای وجود از مقدمت آباد! یا مهدی بیا
🔸عید میلادت مبارک باد! یـا مهدی بیا
👈 #به پیشگاه مقدس و ملکوتی ولی نعمت مون، امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف اجماعا صلوات.
#میلاد_امام_زمان
.
#نیمه_شعبان
🔸امشب خبر ز عالم بالا رسیده است
🔸زیباترین ستاره ی دنیا رسیده است
🔸امشب حکیمه باش و ببین پور عسکری
🔸با هیبت و شمایل طاها رسیده است
🔸در او خلاصه گشته خِصال پیمبران
🔸موسی رسیده است، مسیحا رسیده است
🔸جبریل با هزار فرشته از آسمان
🔸کرده نزول، بهر تماشا رسیده است
🔸سر را بُرید یوسف کنعان به جای دست
🔸وقتی شنید یوسف زهرا رسیده است
انگیزه سازی: 👇
👈 #منتظران امام زمان این یک بیت رو خوب گوش بدهند:
🔸امشب دلم به مأذنه این گونه داد اَذان
🔸عَجِّل عَلی ظُهُورکَ یا صاحبَ الزّمان
#بعضی از ذاکرین محترم در این قسمت، به مخاطبین میفرمایند:
👈👈 (( صلوات نداشت؟ ))
و در نتیجه همه صلوات میفرستند.☺️
#میلاد_امام_زمان
.
#نیمه_شعبان
🔸بر مهدی و آن هاله نورش صلوات
🔸بر خال لب و جام ظهورش صلوات
🔸بی پرده همه انس و ملک می گویند
🔸بر سال و مه و وقت ظهورش صلوات
- #میلاد_امام_زمان
.
#نیمه_شعبان
تو عشق منی آقام آقام
دین منی آقام آقام
جون منی آقام آقام
یا اباصالح
حیفه که نگم آقام آقام
توی رگم آقام آقام
خون منی آقام آقام
یا اباصالح
گویم چه به مدحت که آقا فوق جنانی
ماه مه شعبان صاحب عصر و زمانی
پای تو میمونم ای نگار جمکرانی
✔️مدد یا اباصالح (6بار)
---------------------------
ای که سند دل منی
عصاره گل منی
معنی عجل منی
یا اباصالح
سیمای بهشت لبخند تو
هر چی دل به بند تو
یافاطمه سربند تو
یا اباصالح
شرمنده ميشه گل پیش گلزار جمالت
در شان طواف حجر الاسود خالت
یک جلوه کن و بکش منو خونم حلالت
✔️مدد یا اباصالح (6بار)
--------------------------
ای که نسبت علویه
گنبد تو نبویه
امشب جهان مهدویه
یا اباصالح
خال لب تو عاشقیه
عصمت تو فاطمیه
عشق به تو عالمیه
یا اباصالح
لیلی شده مجنون تو و نشسته بر راه
یوسف شده محو چشات افتاده در چاه
ذکر دم عیسی مددی بقیه الله
✔️مدد یا اباصالح(6بار)
---------------------------
نذر فرجت اشک چشام
تا تو شهی منم گدام
دوست دارم ختم کلام
یا اباصالح
ختم قرانم مرور تو
حس میکنم حضور تو
کی پامیده ظهور تو
یا اباصالح
بسم لله نوری یا که نور علی نوری
قرآنی و انجیلی و تورات و زبوری
معراج دعا تا کربلا پل عبوری
✔️مدد یا اباصالح (6بار)
👈 #اگر آرزو دارید که ان شاء الله عیدی همه ما فرج آقا و مولامون حجت بن الحسن ارواحنا له الفداء باشه اجماعا صلوات بلندی ختم کنید.
#سرود #میلاد_امام_زمان
.
.
🔵 هدایتی که ما محرومیم ازش
چهار داستان جالب و یک نتیجه غمناک
🔻۱_ابنمقفع و ابنابیالعوجا دوتا از زندیقان و ملحدان معروف در دوران امام صادق(ع) بود که نه خدارو قبول داشتن نه پیامبر(ص) رو. یه روز در مسجدالحرام که مسلمونا مشغول طواف بودن ابنمقفع به ابنابیالعوجا گفت همه این مسلمونا گوسفندی بیش نیستن، بجز اون شیخ که اونجا نشسته، چون او سرشار از علم و معرفت و اخلاقه واشاره به امام جعفر صادق(ع) کرد.
ابنابیالعوجا که تو مناظره هیشکی رقیبش نبود، پوزخندی زد و گفت الان میرم با دوتا سوال حالش رو جا میارم. رفت و برگشت گفت وای برتو ابن مقفع
اين شخص بالاتر از بشر است؛ اگر در دنيا روحى باشد و بخواهد در جسدى آشكار یا پنهان گردد همين مرد است.
بعد بحثهایی که با امام کرده رو مطرح میکنه. این سوال و جوابها جالبه. ولی از توش اینهمه حیرت و شگفتی درنمیاد. که ابنابیالعوجا گفت این اصلا بشر نیست...
به این میگن هدایت بالرؤیة. یعنی هدایتی که با دیدن امام و دیدن ابهت و عظمت امام حاصل میشه. که ما ازش محرومیم...
#رؤیة = دیدن، تماشاکردن
🔻۲_در زمان امام هادی(ع) چندتا از این سیاهپوستهای زنگی که تو جنگ اسیر شده بودن و کاملا وحشی بودن رو اجیر میکنن که امامهادی رو بکشن. که بعدا بگن بخاطر انتقام از اسلام این کارو کردن و شهادت امام رو بندازن تقصیر اینا. این سیاههای زنگی امام رو ندیده بودن. برنامه میچینن امام رو با شمشیر بزنن، درتاریخ هست که تا امام رو میبینن به سجده میافتن. بعدش بهشون میگن چرا سجده کردید؟ میگن چنان هیبت و عظمتی داشت این مرد که بی اختیار به سجده افتادیم.
این هدایت بالرؤیة است که ما محرومیم ازش...
🔻۳_منصور دوانیقی دستور داد ابوحنیفه رو بیارن. منصور وقتی دستور میداد کسی رو بیارن طرف غسل و کفن کرده میومد پیش منصور، چون احتمال زیاد کشته میشد. منصور از ترسناکترین خلفای عباسی بود.
منصور به ابوحنیفه که عالم برجسته اون زمان و بنیان گذار فرقه حنفی بود، گفت مردم خیلی مجذوب جعفربن محمد(ع) شدن. چندتا سوال سخت آماده کن تو قصر من درحضور مردم از جعفر بپرس تا شکستش بدیم و محبوبیتش رو کم کنیم. ابوحنیفه میگه سوالات رو آماده کردم زمانیکه وارد قصر منصور شدم وقتی چشمم به ابوعبدالله جعفربن محمدالصادق افتاد، چنان مبهوتِ هیبت و عظمت او شدم، یادم رفت به سلطان منصور دوانیقی سلام کنم.
این همان هدایت بالرؤیة هست که ما ازش محرومیم...
۴_تو حادثه کربلا و قضیه زهیر هم همینطور، زهیر وقتی به خیمه امام رفت با دیدن و رؤیة امام حسین(ع) دگرگون شد. بعیده که امام بحث علمی کرده باشه در اثبات حقانیت خودش
الان هدایت باطنی امام زمان شامل هممون میشه و به همون نظر داره حضرت، ولی از هدایت بالرؤیه امام محرومیم
بخاطر همینه که در دعای عهدی میگیم، خدایا اگه مردیم (حتی تو بهشتم بودیم) وقتی حضرت مهدی عج ظهور کرد مارو برگردون، عجیب نیست؟ چرا برگردونه؟ تو بهشتی دیگه. میگه اَرِنيِ الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ، منو برگردون ببینمش. فقط یه بار ببینمش (بِنَظْرَة منِّي اِلَيْهِ)
دیدنش موضوعیت داره که ما محرومیم ازش...
ولادت حضرتش را تبریک عرض میکنم
اَللّـهُمَّ اَرِنيِ الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ ، وَ الْغُرَّةَ الْحَميدَةَ، وَ اكْحُلْ ناظِري بِنَظْرَة منِّي اِلَيْهِ
.