eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
134 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غرب زدگی این شکلی است😒 خدا شاهد است اقتصاد درست نمی‌شود مگر اینکه این مسائل فرهنگی حل شود. مرتبط؛ ببینید ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حالا که بحث زبان فارسی داغه این صحبت های از سر درد و درک پرفسور درخشان را بشنوید ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از پازلِ اقــتصاد 📊
آخه اقتصاددان انسانیت سرش می شه؟! 🔹تا مدت ها اقتصاددان ها معتقد بودن که برده داری در آمریکا باعث افزایش تولید کشاورزی شده بود، منتها اکثر سود این تولید می رفت در جیب برده دارها. یعنی در زبان متهوع اقتصادی، برده داری علیرغم ناعادلانه بودن، «کارا» بود. 🗣رامین هود 🆔@Economic_puzzle
اقتصاد فرهنگی
در یادداشتی که دوسال پیش درباره عدالت نوشتم نکاتی را طرح کردم که امروز به آن انتقاد دارم. یادداشت ر
اول سلام علیکم طاعات قبول حق ان شاءالله در رابطه با مقاله حضرتعالی پیرامون عدالت در روزنامه فرهیختگان چند نکته به نظر رسید، خدمت شما عرض میکنم و پس از آن از شما استفاده ۱. عدالت به آن معنا که شما فرمودید ارزش مطلق نیست؛ عدالت خود در یک رابطه طولی با ارزشی بالادستی موسوم به مصلحت است؛ اگر مصلحتی اقتضاء کند، لاجرم عدالت نیز همانند آزادی و سایر ارزشها لازم الانتقاض خواهند بود. ۲. علاوه بر این، عدالت هم عینا همانند آزادی، در یک جامعه بشری خواه ناخواه در یک نگاه نسبی و با معیارهایی یک بام و دوهوایی مواجه شده، آنجا که به نفع آدمیان باشد ذبح شده و در موقعیتی دیگر از همه چیز والاتر خواهد بود!! به این جمله دقیق رهبر انقلاب دقت کنید: «اگر در جامعه ای معنویت حاکم نباشد، عدالت نیز سربار جامعه خواهد شد» (نقل به مضمون) این یعنی ارزشمندی عدالت هم شرایط محور خواهد بود؛ این غیر از بیان شما پیرامون تطبیق‌پذیری متکثر و فرد به فرد عدالت است. ۳. نتیجه آنکه تنها ارزش مطلق، ایمان به خداست. اما اینکه گفتید کسی اظهار مخالفت با عدالت نمیکند، برای آزادی و... هم صدق میکند؛ پس امتیاز ویژه ای نیست. ۴. به نظر میرسد رابطه استقلال و آزادی عام و خاص من وجه باشد و نه لزوما تساوی! در برخی حالات این دو لازمه یکدیگر هستند و از طرفی شمولیت آزادی بیش از استقلال به معنای عدم وابستگی است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
در یادداشتی که دوسال پیش درباره عدالت نوشتم نکاتی را طرح کردم که امروز به آن انتقاد دارم. یادداشت ر
دوم برادر بزرگوار، خواستند. امید که دوستان دیگر عرایض بنده را تصحیح و تکمیل کنند. با سلام عدالت، ارزش مطلق دنیا. این جمله برآمده از نظریهٔ حسن و قبح عقلی است که قوام عدلیّه(عموم امامیه و معتزله) است. در مقابل، اشاعره اند که قائل به حسن و قبح شرعی‌اند و می‌گویند الحسن ما حسّنه الشارع و القبیح ما قبّحه الشارع. استاد بزرگوار حضرت آیت الله شیخ مهدی گنجی می‌فرمود اشاعره، پر بی راه نگفته‌اند. چنین سخنی برآمده از نظریات شهید صدر رحمه‌الله در کتاب اقتصادنا است. آنجا که مکتب اقتصادی اسلام را مبتنی بر نظام سیاسی اسلام و فکر نظام‌مند اسلامی می‌داند و عدالت را در کنار عصمت و شوریٰ، تضمینی بر صحت اختیارات دولت در مسائل اقتصادی معرفی می‌کند. پس عدالت در نظریهٔ تطوریافتهٔ شهید صدر رحمه‌الله، صرفا مبتنی بر عقل نیست که تنها ارزش مطلق بین عقلا باشد. اگر چه معضل نظری در بیان شهید صدر رحمه‌الله یعنی کشف صورت کامل حیات اقتصادی و برپایی کامل نظام اسلامی، با راهکار استاد مسعود درخشان و نظریه تعادل عمومی در اقتصاد اسلامی بر طرف می‌شود؛ اما قدر متیقن از این نقض و ابرام‌ها، وابستگی عدالت، اعتدال و تعادل، به مکتب فکری و معارف اسلامی است. با توجه به «إنّ الدین عندالله الإسلام» که تبیین کنندهٔ حقیقت واحد ادیان الهی و شرایع منطبق با فطرت الهی است و ضمیمهٔ «اعدلوا هو أقرب للتقوی» ، به مبنایی متقن و قوامی برای سنجش حدود و صحت استناد افعال به عدالت و اعتدال و تعادل، دست می‌یابیم. چه این‌که «لام» در «للتقوی» به معنای «إلیٰ» غائیه است. پس غایت و هدف عدالت، رعایت حدود الهی و پرهیز از ارتکاب خلاف شریعت الهی است نه این‌که صرفا عدالت غایت مطلوب خلقت باشد. پس صرف ارزش مطلق بودن، نمی‌تواند موجب سنجه‌ و شاغول شدن عدالت باشد؛ بلکه خود عدالت نیازمند تکیه‌گاهی محکم و فطری است که حیطهٔ ارزش و سنجش آن را تعیین کند و آن تقوای الهی در چارچوب محکمات دین الهی است. شیخ‌محمدصادق ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 حب الحسین (ع) فهوالکریم‌بن‌الکریم...❤️ ✨خواندن زیبای حب الحسین (ع) توسط میزبانان محفل ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
 امام صادق(عليه السلام): مردى در گذشته تحت تأثير وساوس شيطانى، بدعتى گذارد و مردم را به سوى آن دعوت کرد، گروهى تحت تأثير او واقع شدند; بعد به خود آمد که اين چه کارى بود که من کردم و در صدد توبه برآمد و به انواع وسايل متشبّث شد. خداوند به پيامبر آن زمان وحى فرستاد که به او بگو: به عزّت و جلالم سوگند! اگر آن قدر مرا بخوانى تا بند بند تو از هم جدا شود، دعاى تو را مستجاب نخواهم کرد، مگر اين که افرادى که تحت تأثير بدعت تو واقع شدند زنده کنى و آنها از بدعت باز گردند، آنگاه توبه ات پذيرفته خواهد شد. پناه بر خدا از آنچه حکم می‌کنیم و به اسلام نسبت می‌دهیم. حالا می‌فهمم چرا پرفسور درخشان هیچگاه از عبارت "اقتصاد اسلامی" استفاده نکردند و می‌فرمودند: اقتصاد اسلامی کار ساده‌ای نیست... چیزی را می‌خواهید منسوب به خدا کنید، منسوب به دین کنید بازیچه که نیست... حتی اگر تمام عمرتان را بگذارید، گوشه‌ای از مسائل روشن شود و یک پرتوی بیفتد به دانش اقتصاد اسلامی برای ما کافی است ما می‌گوییم اقتصاد اسلامی؛ این حرف خیلی بزرگ است. العیاذبالله... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
امیرالمومنین علیه‌السلام: دشمن‌ترين آفريده ها نزد خدا دو نفرند: ۱. مردى كه خدا او را به حال خود گذاشته، و از راه راست دور افتاده است، دل او شيفته بدعت است و مردم را گمراه كرده، به فتنه انگيزى مى كشاند و راه رستگارى گذشتگان را گم كرده و طرفداران خود و آيندگان را گمراه ساخته است. بار گناه ديگران را بر دوش كشيده و گرفتار زشتى هاى خود نيز مى باشد. ۲. و مردى كه مجهولاتى به هم بافته، و در ميان انسان هاى نادان امّت، جايگاهى پيدا كرده است، در تاريكى هاى فتنه فرو رفته، و از مشاهده صلح و صفا كور است. آدم نماها او را عالم ناميدند كه نيست، چيزى را بسيار جمع آورى مى كند كه اندك آن به از بسيار است، تا آن كه از آب گنديده سيراب شود، و دانش و اطّلاعات بيهوده فراهم آورد. در ميان مردم، با نام قاضى به داورى مى نشيند، و حلّ مشكلات ديگرى را به عهده مى گيرد، پس اگر مشكلى پيش آيد، با حرف هاى پوچ و تو خالى و رأى و نظر دروغين، آماده رفع آن مى شود. سپس اظهارات پوچ خود را باور مى كند، عنكبوتى را مى ماند كه در شبهات و بافته هاى تار خود چسبيده، نمى داند كه درست حكم كرده يا بر خطاست. اگر بر صواب باشد مى ترسد كه خطا كرده، و اگر بر خطاست، اميد دارد كه رأى او درست باشد. نادانى است، كه راه جهالت مى پويد، كورى است كه در تاريكى گمشده خود را مى جويد، از روى علم و يقين سخن نمى گويد، روايات را بدون آگاهى نقل مى كند، چون تند بادى كه گياهان خشك را بر باد دهد، روايات را زير و رو مى كند، كه بى حاصل است. به خدا سوگند، نه راه صدور حكم مشكلات را مى داند، و نه براى منصب قضاوت أهليّت دارد آنچه را كه نپذيرد علم به حساب نمى آورد، و جز راه و رسم خويش، مذهبى را حق نمى داند، اگر حكمى را نداند آن را مى پوشاند تا نادانى او آشكار نشود، خون بى گناهان از حكم ظالمانه او در جوشش و فرياد ميراث بر باد رفتگان بلند است. به خدا شكايت مى كنم از مردمى كه در جهالت زندگى مى كنند و با گمراهى مى ميرند، در ميان آنها، كالايى خوارتر از قرآن نيست اگر آن را آنگونه كه بايد بخوانند، و متاعى سود آورتر و گرانبهاتر از قرآن نيست اگر آن را تحريف كنند، و در نزد آنان، چيزى زشت تر از معروف، و نيكوتر از منكر نمى باشد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
در یادداشتی که دوسال پیش درباره عدالت نوشتم نکاتی را طرح کردم که امروز به آن انتقاد دارم. یادداشت ر
سوم با عرض سلام و ادب و طلب قبولی طاعات وعبادات شما استاد بزرگوار و گرانقدر🙏 بر خلاف شما که نسبت به نگاشته خود نقد دارید من کاملا با محور اصلی سخن شما موافقم . هر انسانی سه شان و سه رابطه دارد ۱.رابطه انسان با خالق ۲. رابطه انسان با خود ۳. رابطه انسان با سایرین مخلوقات به ویژه سایر انسان ها سوال اساسی اینست که محور و تنظیم گر رفتار ها در هر سه حیطه چیست ؟ زور،غرائض،عدالت و یا تکلیف؟ به نظر بنده اعم ترین مفهومی که در حیطه رفتار میشه تصور کرد مفهوم عدالت است به این معنی که در روابط و تعاملات باید حق هر صاحب حقی ادا شود خواه این صاحب حق خداوند باشد یا نفس باشد یا سایر مردم و یا سایر موجودات تمام این موجودات دارای حقوقی هستند مثلا از حقوق خداوند حق طاعت و شکر گذاری هستش که که یکی از مصادیق اون بحث تکلیف محوری و لزوم تقوا الهی داشتن هستش و این یعنی با رعایت تکالیف حق خداوند ادا میشود در واقع تنظیم رفتار و گفتار و کردار بر اساس تکلیف خود از مصادیق عدالت محوری هستش . با این بیان چون به حکم عقل تکلیف مدار بودن از حقوق الهی بوده و باید رعایت شود هر جا که تکلیفی از جانب شارع در هر کدام از شوون سه گانه روابط انسانی واصل شده به جهت اینکه مصداق عدالت است باید رعایت شود. التماس دعا🌹 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
+ خدا سلامتی بده + چیکار می‌کنی؟ - ما؟ - هیچی اینجا هستیم و مقاومت می‌کنیم. - چیزی‌ نشده - اشکالی نداره،‌ همش فدای وطن💪 این جملات زمینی نیستند. این روحیه و انگیزه بعد از ماه‌ها بمباران و تخریب و کشتار، بعد از دیدن مصیبت عزیزان و هزاران صحنه دلخراش، بعد از ازدست‌دادن تمام سرمایه و اموال و درحالی که فرشته مرگ را نزدیکتر از رگ گردن به خود می‌بینی، دلیلی فرازمینی می‌خواهد. این روحیه شکست‌ناپذیر است. هیچ ترس و اندوهی بر این سد محکم راه ندارد و فتح و نصر الهی را به دنبال دارد. إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﻛﺴﺎنی ﻛﻪ ﮔﻔﺘﻨﺪ: «ﺻﺎﺣﺐ‌ﺍﺧﺘﻴﺎﺭﻣﺎﻥ ﺧﺪﺍﺳﺖ» ﻭ ﭘﺎی ﺣﺮﻓﺸﺎﻥ ﺍﻳﺴﺘﺎﺩﻧﺪ، ﻧﻪ ﺗﺮسی ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻏﻠﺒﻪ میﻛﻨﺪ ﻭ ﻧﻪ ﻏﺼﻪ میﺧﻮﺭﻧﺪ. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسن عباسی
‏ذلت یعنی برای تعیین حقوق کارگر ، به جای اینکه به مبانی اسلامی و توصیه های رهبری و قانون اساسی عمل کنیم، سراغ علم اقتصادی برویم که توسط یک عده لیبرال نوشته شده و تمام هدفش تامین منافع سرمایه‌داران است 🖋 حسن عباسی 📎 @hassanabbasi1374
می‌خواهید بدانید چطور یک شاخص و آمار ساده می‌تواند فرهنگ یک جامعه را نابود کند؟ به این مثال توجه کنید ۱. اقتصاددانان به علتی که خواهم گفت جامعه را به دو قسمت تقسیم می‌کنند. افراد فعال و غیرفعال ۲. فعالین، شاغلین و بیکاران هستند و غیرفعالان کسانی که حتی دنبال شغل نمی‌گردند ۳. شاخص اقتصادی از مجموع درصد شاغلین و بیکاران به دست می‌آید ۴. شما در حال گزارش به رئیس‌جمهور هستید! می‌گویید نرخ مشارکت اقتصادی در ایران ۴۰ درصد و در دنیا ۷۰ درصد است ۵. رئیس جمهور ناراحت می‌شود و دستور رسیدگی و حل این معضل را صادر می‌کند ۶. کارشناسان شروع می‌کنند به نوشتن گزارش و توصیه‌های سیاستی ۷. تجربه‌های موفق دنیا بررسی می‌شود. مثلا کشورهایی که بیشترین نرخ مشارکت را دارند ۸. سیاست‌های پیشنهادی در رسانه‌ها تکرار می‌شود ۹. مسئولین اجرای آنها را ضروری و به نفع جامعه می‌خوانند ۱۰. سیاست اجرا می‌شود ۱۱. مادران بالاجبار یا با تحریک و تشویق راهی کارخانه‌ها می‌شوند و نرخ مشارکت بالا می‌رود ۱۲. آمارها نشان می‌دهد که بیشترین مشارکت مربوط به کشورهایی است که بُعد و نرخ تشکیل خانواده در آنها کمترین است. به همین راحتی با یک شاخص غلط و یک آمار ساده می‌توان همه را فریب داد اما این ماجرا به نفع کیست و چرا اقتصاددانان چنین خطایی را انجام می‌دهند؟ پاسخ: زنان کارگران ارزان برای کارخانه‌ها هستند و خانواده مانع استثمار زنان می‌شود. به قول دنیای اقتصاد: طلای پنهان اقتصاد ایران! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
لباس هم‌آغوشی! لیبرالیسم قبل از آنکه یک ایدئولوژی یا مکتب یا دین یا هرچیز دیگر باشد "دشمن" ماست. دشمنی که اول تو را در آغوش می‌گیرد و بعد می‌کُشد. برای در امان ماندن از لیبرالیسم نمی‌توان از آن فرار کرد! اما نمی‌توان با او هم‌آغوش هم نشد! لیبرالیسم مثل هوایی که نفس می‌کشیم دنیای اطراف ما را فراگرفته است. راهکار فقط "تبرّی" است! شیطان همه جا هست. باید سوزن‌های تیز لباس تبرّی را در هر لحظه و هر شرایط بر پیکره این شیطانِ تعلیم دیده فرو کنیم. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صلاح کار کجا و من خراب کجا؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتماد عجیب حضرت موسی به خداوند متعال ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
به لحاظ عقلی و با استناد به آموزه‌های علم اقتصادِ واقعی (و نه اقتصادِ علم‌نمای غربی) می‌توان ثابت کرد که سودهای بادآورده‌ای که حاصل وجوه کار نکرده است سرچشمۀ اصلی تورم و بیکاری و رکود تولیدات ملی است. به‌لحاظ نقلی نیز حرمت ربا که نمونۀ بارزي از سود یا درآمد بادآورده است متقن بوده و بحثی ندارد. مطالعه یادداشت کامل 💠 @profderakhshan
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹بعد از انقلاب یک‌بار بانک‌های خصوصی تعطیل شدند اما در دهه هفتاد با فریب‌کاری دوباره آرام‌آرام احیا شدند. 🔸نرخ بهره باید صفر شود تا بانکداری بدون ربا محقق شود 🔹باید مثل امام، به جای اصلاح در چارچوب، چارچوب‌ها را تغییر دهیم! 💠 @profderakhshan
هرجا اعتقاد به مبدا و معاد نبود، عدالت یک چیز سربار، تحمیلی و اجباری بیش نخواهد بود. مقام معظم رهبری ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
توی زندگی پس از زندگی طرف میگه من مُردم مادربزرگم رو دیدم بعد اولین چیزی که پرسیدم این بود که: چایی داری؟ این خود خود منه 😁 من برم بهشت که میرم چایخونه امام حسین ع برم جهنم اولین سوالم اینه آب جوش دارید؟ 😂 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
توی زندگی پس از زندگی طرف میگه من مُردم مادربزرگم رو دیدم بعد اولین چیزی که پرسیدم این بود که: چایی
دوستان از اونطرف پیام دادن آب جوش آماده ست... وَإِنْ يَسْتَغِيثُوا يُغَاثُوا بِمَاءٍ كَالْمُهْلِ... آب جوش دارن چه جورشم دارن...!🗿 نستجیر بک یا غفار و قنا عذاب النار ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از احمد نبویان
🔰 اختصاص انرژی به هر کدملی / اجرای عدالت یا افزایش شکاف طبقاتی؟! از طرح دکتر جلیلی تا نظریات رائفی‌پور برای رفع ناترازی انرژی، همه طرح‌هایی که باسم اجرای عدالت در تخصیص یارانه انرژی با محوریت اختصاص سهیمه به هر کدملی مطرح می‌شوند، دارای اشکالات و ابهامات زیر هستند: 1⃣ اولاً علیرغم ظاهر فریبنده این طرح‌ها برای افزایش درآمد خانوارهای ضعیف از طریق فروش مازاد انرژی، در عمل جهش تورمی ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی چنان هزینه‌ای به خانوارهای ضعیف تحمیل می‌کند که قطعاً سفره آنان را کوچکتر می‌نماید! 2⃣ در مقابل، افزایش قیمت حامل‌های انرژی و اجبار قشر مرفه به خرید آزاد آن از قشر ضعیف، نه‌تنها تأثیر چندانی بر مصرف مرفهین جامعه نخواهد داشت بلکه بدلیل اثر تورمی که بلافاصله به افزایش قیمت دلار و طلا و مسکن و خودرو خواهد انجامید، عملاً سرمایه‌های ایشان را چندبرابر و فاصله طبقاتی را بیشتر خواهد کرد! 3⃣ گذشته از موارد فوق، ایجاد روحیه دلالی و بورس‌باز کردن عموم مردم و مشغولیت آنان به دلالی انرژی بجای تمرکز بر کار و تولید، از معایب فرهنگی این نوع طرح‌هاست! ✅ همان‌گونه که بیان شد این طرح‌ها نه‌تنها به افرایش درآمد قشر ضعیف و کاهش مصرف انرژی نخواهد انجامید بلکه محرومیت ضعفا از انرژی ارزان و افزایش هزینه‌های آنان، افزایش سرمایه اغنیا و فاصله طبقاتی، افزایش تورم و گسترش روحیه دلالی را در جامعه در پی خواهد داشت و به تعبیر دقیق، این طرح‌ها اشکال روتوش‌شده مکتب هستند منتظر شفاف‌سازی جناب ثابتی در خصوص طرح مدنظرشان در زمینه رفع ناترازی انرژی هستیم! ✍احمد نبویان 🔗@ahmad_nabavian
اقتصاد فرهنگی
🔹بعد از انقلاب یک‌بار بانک‌های خصوصی تعطیل شدند اما در دهه هفتاد با فریب‌کاری دوباره آرام‌آرام احیا
📌با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ 🔹هیأت وزیران حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک غیردولتی، مؤسسه اعتباری غیر بانکی و بانک قرض‌الحسنه را تصویب و به بانک مرکزی ابلاغ کرد. 🔹بانک غیر دولتی؛ ۲۰ هزار میلیارد تومان 🔹مؤسسه اعتباری غیر بانکی؛ ۱۵ هزار میلیارد تومان 🔹بانک قرض‌الحسنه؛ ۵ هزار میلیارد تومان پ ن: ما هیچ ما نگاه! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
الهی عاملنا "بفضلک" و لا تعاملنا "بعدلک" ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسن عباسی
چرا انقدر تلاش میکنند دستمزد کارگران را سرکوب کنند؟ چون میخواهند طلای پنهان اقتصاد (زنان) را استخراج کنند انقدر دستمزدها را سرکوب میکنند که حقوق یک نفر کفاف مخارج زندگی را نمیدهد، درنتیجه زنان مجبور میشوند از خانه‌ها خارج و به کارخانه‌ها بروند و پا به پای مردان کار کنند تا حداقل نیازهایشان تامین شود 🖋 حسن عباسی 📎 @hassanabbasi1374
وَلا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّما نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّما نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدادُوا إِثْماً وَلَهُمْ عَذابٌ مُهِينٌ آل عمران ۱۷۸ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar