هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
10.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙غَنیِّحَسَن|مُخَمّس
به وصل تو چهبگویم که هجر تو درمان
به حسن تو چهبگویم که یوسفت حیران
به لطف تو چهبگویم که جور تو جبران
به جودِتو چهبگویم؟ که عدل تو احسان!
به دادهات چهبگویم؟ ندادههات؛ کرم!
شکاف لشکر صفین ناز شست حسن
تویی تمام حسین و حسین هست حسن
کجاستجانِولیایکهنیستمستِحسن؟
کجا رویم و چهگوئیم؟چاره دستِحسن
"فقیروخسته بهدرگاهِتوست"سویِقدم
ببخش بر من مسکینو همیتیمو اسیر!
ببخش آنقدر از لطف خود که گردم سیر
کهسیرمیشود ازلطفِهمچنان تو امیر؟
نگفتهای به کسی "لا" بهجز "الهِ" فقیر
غنیشدهست هرآنکس کهگفتهایش"نعم"
خیال خال تو من را نمیکند آرام
ببین خیال تو من را نمیکند آرام
به قهوه فال تو من را نمیکند آرام
به جز وصال تو من را نمیکند آرام
اگر چه عشق تو تا عرش میبرد هر دم
#دلاوار
شعرکامل
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
بسمهتعالی رؤسای محترم سه قوه مسئولین و مدیران جمهوری اسلامی ایران سلام علیکم؛ تحقق شعار سال، راه
نزدیک سه هزار نفر این پست رو در ایتا دیدند. در توییتر و جاهای دیگه هم بوده. فقط 500 نفر اون چند ثانیه رو وقت گذاشتند و امضا کردند...
#مشارکت_مردم از همین جاها شروع می شود...
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
ما اختيار خود در زندگى خويش و اينكه چه دينى براى خود انتخاب كنيم و چگونه در اموال خود تصرف نماييم را به دست كسى نمىدهيم. ما آزاديم و مال خود را در هر راهى كه بخواهيم خرج مى كنيم و تو حق ندارى به ما امر و نهى كنى و خواسته و ميل خود را بر ما تحميل نمايى و از هر چه بدت مى آيد ما را به ترک آن وا بدارى.
اگر نماز و عبادت دارى و مىخواهى به درگاه پروردگارت تقرب جويى در دايره اراده و كراهت خود بجوى و از دايره وجود خود تجاوز مكن، براى اينكه تو مالک غير مصالح شخصى خود نيستى.
این جملات قوم حضرت شعیب است وقتی حضرت ایشان را از کمفروشی و بخسمال و... نهی میکند و به رعایت قسط و کسب روزی حلال دعوت میکند به بیان علامه طباطبایی در المیزان (هود ۸۶).
چقدر شبیه جملات امثال غنینژاد و لیبرالهای داخلیست.
از طرفی میگویند ما خودمان دینمان را انتخاب میکنیم و آزادیم در بندگی شیطان و بتها و... (لیبرالیسم)
از طرفی میگویند با اموالمان هرکاری بخواهیم میکنیم (مالکیت خصوصی نامحدود و بیقید و شرط)
و البته اینها به حضرت شعیب و قومش احترام هم میگذاشتند: انك لانت الحليم الرشيد
و تهدید و تحقیر هم میکردند:
گفتند اى شعيب ! بسيارى از آنچه را مى گويى ما نمى فهميم، و ما تو را در ميان خود ضعيف مى يابيم، و اگر بخاطر احترام قبيله كوچكت نبود تو را سنگسار مى كرديم، و تو در برابر ما قدرتى ندارى
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
وَمَا أُنْزِلَ عَلَى الْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ وَمَا يُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّى يَقُولَا إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلَا تَكْفُرْ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ
با اينكه آن دو [فرشته] هيچ كس را تعليم [سحر] نمیکردند مگر آنكه [قبلا به او] مى گفتند ما [وسيله] آزمايشى [براى شما] هستيم پس زنهار كافر نشوى و[لى] آنها از آن دو [فرشته] چيزهايى مى آموختند كه به وسيله آن ميان مرد و همسرش جدايى بيفكنند
ماجرای عجیبی است. دو فرشته که تعلیم سحر نمی کردند مگر اینکه به طرف مقابل می گفتند ما وسیله آزمایش تو هستیم و به تو هشدار می دهیم که مراقب باش کافر نشوی! باز هم این کافران از آنچه می آموختند برای جدایی انداختن بین زن و شوهر و نابودی خانواده استفاده می کردند!
البته امروز دیگر نیازی به سحر نیست. لیبرالیسم با شعارهای زیبا و فریبنده و اقتصاد علم نما با #فریب_بزرگ این کار را انجام می دهد. نمونه اش را می توانید دنیای اقتصاد را بخوانید!
همه می دانیم که کشاندن زنها به بازار کار بیرون از خانه یعنی نابودی خانواده که البته این نابودی مثل انفجار در معدن طلاست برای صاحبان سرمایه!
درست است خانواده نابود می شود اما طلا و منفعتش برای عده ای باقی خواهد ماند...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جاااااااااااااااانم حسن...
#حسن_مولا
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
حقیقتا این جماعت مشکل اصلیشان این است که نمی توانند مردم طبقات پایین را درک کنند
حقیقتا وام ۷۰۰ میلیونی ازدواج دستمریزاد دارد
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
حقیقتا این جماعت مشکل اصلیشان این است که نمی توانند مردم طبقات پایین را درک کنند حقیقتا وام ۷۰۰ میلی
بنده با ۷۰۰میلیون تومان صاحب یک خانه ای میشوم که خودم میسازم
۳۵۰ت هزینه ۱۰۰متر زمین روستای چسبیده به شهر
۳۵۰ت الباقی و ۳۵۰ت وام مسکن روستایی (با یک سال توقف) میتوان یک خانه ساخت با تمام نصبیات و کابینت و کمددیواری و پکیج و...
اتفاقا بنده نامزد هستم با ۲۷۰میلیون ت جهزیه کامل لاکچری خریدیم
با ۲۰۰ت هم یک تیبای خوشگل مدل ۹۱ خریدم و حالشو میبریم
#پیام_شما
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏠 #پنجره | بیت شعری که شب گذشته رهبر انقلاب در دیدار شاعران خواندند
💗 سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم
❤️ چون سرو در خزان نیز، رنگ بهار دارم
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از پازلِ اقــتصاد 📊
💢#افسانه «علم اقتصاد» واحد و یگانه چه ویژگی هایی دارد:
🔹معتقد به تحویل کلان به خرد است. یعنی، به لحاظ هستیشناختی، معتقد به این است که کل، چیزی جز جمع جبری اجزا نیست؛ بنابراین سطح تحلیل، خرد یا کارگزار فردی است.
🔹از منظر #انگیزشی، معتقد است نفعطلبی شخصی موتور اصلی انگیزشی فرد است. به این اعتبار، تاکید بسیار زیادی بر مفهوم «#انسان_اقتصادی» حداکثرکننده منفعت شخصی دارد.
🔹بر عقلانیت چنین کارگزاری تاکید زیادی دارد؛ گویی درگیر خطاهای مختلف در تصمیمگیری نمیشود. همیشه #عقلانی رفتار میکند.
🔹از نظر زبان تجزیه و تحلیل، #ریاضیگراست و این را یکی از فضایل علمی خود میداند.
🖌علی دینی ترکمانی
┏━━━ °•🖌•° ━━━┓
@Economic_puzzle
┗━━━ °•🖌•° ━━━┛
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
کدام باستان گرا اینقدر از نشانههای ایرانی استفاده میکند؟
از پته دوزیِ کرمانی زیر قاب عکس
تا تابلوی هنرمند نگارگر اصفهانی
تا فرش زیر پای امام خامنه ای همگی ایرانی اند.
آنوقت مدعیان کوروش، از آموزش فارسی به فرزندان خود وحتی از تولد فرزندشان در ایران شرم دارند.
🏠مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
🔸چرا برای غزه جز دیدن و شنیدن و نهایتاً افسوس و اشک کاری نمیتوانیم بکنیم؟
🔸ریشه این اخته شدن و ناتوانی در پاسخ دادن درخور و عکسالعمل بازدارنده چیست؟
🔸مرزبندیهای سیاسی، ایجاد قواعد حقوق بینالملل و تشکیل سازمانهای بینالمللی در این بیتحرکی و تماشاچیکردن وجدانهای بیدار جهانیان چه نقشی داشته است؟
🔸چگونه دولتها و ملتهای آزادیخواه، حق صلح طلبی و برقراری صلح جهانی را به سازمانهای بینالمللی واگذار کردند که امروزه در کشتار وحشیانه غزه دچار این بیارادگی و بیعملی شوند و صرفاً تکلیف خود را بر دوش سازمانهای عقیم بینالمللی اندازند؟
🔸چرا واکنش و برخورد با روسیه در جنگ با اوکراین جزء قواعد و اصول ثابت حقوق بینالملل است اما در جنگ صهیونیستها با غزه از آن اصول ثابت خبری نیست؟
🔸کنوانسیونها و قواعد حقوقی و سیاسی بینالملل تا چه حد در خدمت کنترل جنگ و جلوگیری از جنایات در غزه بوده و تا چه حد در خدمت جنگافروزیهای اسرائیل بوده است؟
🔸این سوگیریهای مشهود و رفتارهای دوگانه از سوی نهادهای بینالمللی در چه دستگاه تحلیلی حقوقی بررسی میشود و حقوق بینالملل و طرفدارانش چه پاسخی برای آن دارند؟
🔸نظام حقوق بینالملل و سازمانهای متبوعش یا فلسطینیها را جزء ملل محسوب نمیکنند یا بینالمللی نیستند و الّا هر یک جنایت جنگی در غزه را باید رسوایی تمام عیاری برای خود میدانستند و تمام قد برای متوقف کردن ماشین جنگ صهیونیستها اقدام میکردند؛ ولی به راستی نمیخواهند یا نمیتوانند؟
و صدها سؤال بیجواب دیگر...
🔹راستی اساتید حقوق بینالملل ایران و جهان دررابطه با فجایع غزه نظر کارشناسی ندارند؟
🔹انگیزه و امید دانشجوهای این رشته برای ادامۀ تحصیل چیست؟
کمک به برقراری صلح جهانی؟
🔹چگونه در کلاسهای درس خود این همه تناقضِ آموزههای نظری با جهان واقعی را تحمل میکنند؟
🔹نکند این حرفها فقط برای کتاب درسیهاست؟
و صدها سؤال بیجواب دیگر...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar