eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.4هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
2.2هزار ویدیو
110 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی عضو اندیشکده قصد مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
نزدیک سه هزار نفر این پست رو در ایتا دیدند. در توییتر و جاهای دیگه هم بوده. فقط 500 نفر اون چند ثانیه رو وقت گذاشتند و امضا کردند... از همین جاها شروع می شود...
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
ما اختيار خود در زندگى خويش و اينكه چه دينى براى خود انتخاب كنيم و چگونه در اموال خود تصرف نماييم را به دست كسى نمى‌دهيم. ما آزاديم و مال خود را در هر راهى كه بخواهيم خرج مى كنيم و تو حق ندارى به ما امر و نهى كنى و خواسته و ميل خود را بر ما تحميل نمايى و از هر چه بدت مى آيد ما را به ترک آن وا بدارى. اگر نماز و عبادت دارى و مى‌خواهى به درگاه پروردگارت تقرب جويى در دايره اراده و كراهت خود بجوى و از دايره وجود خود تجاوز مكن، براى اينكه تو مالک غير مصالح شخصى خود نيستى. این جملات قوم حضرت شعیب است وقتی حضرت ایشان را از کم‌فروشی و بخس‌مال و... نهی می‌کند و به رعایت قسط و کسب روزی حلال دعوت می‌کند به بیان علامه طباطبایی در المیزان (هود ۸۶). چقدر شبیه جملات امثال غنی‌نژاد و لیبرال‌های داخلی‌ست. از طرفی میگویند ما خودمان دینمان را انتخاب می‌کنیم و آزادیم در بندگی شیطان و بت‌ها و... (لیبرالیسم) از طرفی میگویند با اموالمان هرکاری بخواهیم می‌کنیم (مالکیت خصوصی نامحدود و بی‌قید و شرط) و البته اینها به حضرت شعیب و قومش احترام هم می‌گذاشتند: انك لانت الحليم الرشيد و تهدید و تحقیر هم می‌کردند: گفتند اى شعيب ! بسيارى از آنچه را مى گويى ما نمى فهميم، و ما تو را در ميان خود ضعيف مى يابيم، و اگر بخاطر احترام قبيله كوچكت نبود تو را سنگسار مى كرديم، و تو در برابر ما قدرتى ندارى ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
وَمَا أُنْزِلَ عَلَى الْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ وَمَا يُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّى يَقُولَا إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلَا تَكْفُرْ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ با اينكه آن دو [فرشته] هيچ كس را تعليم [سحر] نمیکردند مگر آنكه [قبلا به او] مى گفتند ما [وسيله] آزمايشى [براى شما] هستيم پس زنهار كافر نشوى و[لى] آنها از آن دو [فرشته] چيزهايى مى ‏آموختند كه به وسيله آن ميان مرد و همسرش جدايى بيفكنند ماجرای عجیبی است. دو فرشته که تعلیم سحر نمی کردند مگر اینکه به طرف مقابل می گفتند ما وسیله آزمایش تو هستیم و به تو هشدار می دهیم که مراقب باش کافر نشوی! باز هم این کافران از آنچه می آموختند برای جدایی انداختن بین زن و شوهر و نابودی خانواده استفاده می کردند! البته امروز دیگر نیازی به سحر نیست. لیبرالیسم با شعارهای زیبا و فریبنده و اقتصاد علم نما با این کار را انجام می دهد. نمونه اش را می توانید دنیای اقتصاد را بخوانید! همه می دانیم که کشاندن زنها به بازار کار بیرون از خانه یعنی نابودی خانواده که البته این نابودی مثل انفجار در معدن طلاست برای صاحبان سرمایه! درست است خانواده نابود می شود اما طلا و منفعتش برای عده ای باقی خواهد ماند... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جاااااااااااااااانم حسن... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
حقیقتا این جماعت مشکل اصلیشان این است که نمی توانند مردم طبقات پایین را درک کنند حقیقتا وام ۷۰۰ میلیونی ازدواج دستمریزاد دارد ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
بنده با ۷۰۰میلیون تومان صاحب یک خانه ای میشوم که خودم میسازم ۳۵۰ت هزینه ۱۰۰متر زمین روستای چسبیده به شهر ۳۵۰ت الباقی و ۳۵۰ت وام مسکن روستایی (با یک سال توقف) میتوان یک خانه ساخت با تمام نصبیات و کابینت و کمددیواری و پکیج و... اتفاقا بنده نامزد هستم با ۲۷۰میلیون ت جهزیه کامل لاکچری خریدیم با ۲۰۰ت هم یک تیبای خوشگل مدل ۹۱ خریدم و حالشو میبریم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏠 | بیت شعری که شب گذشته رهبر انقلاب در دیدار شاعران خواندند 💗 سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم ❤️ چون سرو در خزان نیز، رنگ بهار دارم 💻 Farsi.Khamenei.ir
ای جااااااان
هدایت شده از پازل اقــتصاد 📊
💢 «علم اقتصاد» واحد و یگانه چه ویژگی هایی دارد: 🔹معتقد به تحویل کلان به خرد است. یعنی، به لحاظ هستی‌شناختی، معتقد به این است که کل، چیزی جز جمع جبری اجزا نیست؛ بنابراین سطح تحلیل، خرد یا کارگزار فردی است. 🔹از منظر ، معتقد است نفع‌طلبی شخصی موتور اصلی انگیزشی فرد است. به این اعتبار، تاکید بسیار زیادی بر مفهوم «» حداکثر‌کننده منفعت شخصی دارد. 🔹بر عقلانیت چنین کارگزاری تاکید زیادی دارد؛ گویی درگیر خطاهای مختلف در تصمیم‌گیری نمی‌شود. همیشه رفتار می‌کند. 🔹از نظر زبان تجزیه و تحلیل، و این را یکی از فضایل علمی خود می‌داند. 🖌علی دینی ترکمانی ┏━━━ °•🖌•° ━━━┓ @Economic_puzzle ┗━━━ °•🖌•° ━━━┛
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
کدام باستان گرا اینقدر از نشانه‌های ایرانی استفاده می‌کند؟ از پته دوزیِ کرمانی زیر قاب عکس تا تابلوی هنرمند نگارگر اصفهانی تا فرش زیر پای امام خامنه ای همگی ایرانی اند. آنوقت مدعیان کوروش، از آموزش فارسی به فرزندان خود وحتی از تولد فرزندشان در ایران شرم دارند. 🏠مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
🔸چرا برای غزه جز دیدن و شنیدن و نهایتاً افسوس و اشک کاری نمی‌توانیم بکنیم؟ 🔸ریشه این اخته شدن و ناتوانی در پاسخ دادن درخور و عکس‌العمل بازدارنده چیست؟ 🔸مرزبندی‌های سیاسی، ایجاد قواعد حقوق بین‌الملل و تشکیل سازمان‌های بین‌المللی در این بی‌تحرکی و تماشاچی‌کردن وجدان‌های بیدار جهانیان چه نقشی داشته است؟ 🔸چگونه دولت‌ها و ملت‌های آزادی‌خواه، حق صلح طلبی و برقراری صلح جهانی را به سازمان‌های بین‌المللی واگذار کردند که امروزه در کشتار وحشیانه غزه دچار این بی‌ارادگی و بی‌عملی شوند و صرفاً تکلیف خود را بر دوش سازمان‌های عقیم بین‌المللی اندازند؟ 🔸چرا واکنش و برخورد با روسیه در جنگ با اوکراین جزء قواعد و اصول ثابت حقوق بین‌الملل است اما در جنگ صهیونیست‌ها با غزه از آن اصول ثابت خبری نیست؟ 🔸کنوانسیون‌ها و قواعد حقوقی و سیاسی بین‌الملل تا چه حد در خدمت کنترل جنگ و جلوگیری از جنایات در غزه بوده و تا چه حد در خدمت جنگ‌افروزی‌های اسرائیل بوده است؟ 🔸این سوگیری‌های مشهود و رفتارهای دوگانه از سوی نهادهای بین‌المللی در چه دستگاه تحلیلی حقوقی بررسی می‌شود و حقوق بین‌الملل و طرفدارانش چه پاسخی برای آن دارند؟ 🔸نظام حقوق بین‌الملل و سازمان‌های متبوعش یا فلسطینی‌ها را جزء ملل محسوب نمی‌کنند یا بین‌المللی نیستند و الّا هر یک جنایت جنگی در غزه را باید رسوایی تمام عیاری برای خود می‌دانستند و تمام قد برای متوقف کردن ماشین جنگ صهیونیست‌ها اقدام می‌کردند؛ ولی به راستی نمی‌خواهند یا نمی‌توانند؟ و صدها سؤال بی‌جواب دیگر... 🔹راستی اساتید حقوق بین‌الملل ایران و جهان دررابطه با فجایع غزه نظر کارشناسی ندارند؟ 🔹انگیزه و امید دانشجوهای این رشته برای ادامۀ تحصیل چیست؟ کمک به برقراری صلح جهانی؟ 🔹چگونه در کلاس‌های درس خود این همه تناقضِ آموزه‌های نظری با جهان واقعی را تحمل می‌کنند؟ 🔹نکند این حرف‌ها فقط برای کتاب درسی‌هاست؟ و صدها سؤال بی‌جواب دیگر... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar