eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.6هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
2.8هزار ویدیو
124 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی عضو اندیشکده قصد مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مهدی عسگری 🇮🇷⁩
"و ما توفِيقِی إِلَّا بِاللَّه عَلَيْهِ تَوَكَّـلْتُ و إِلَيْهِ أُنِيب"
اینکه را، هم صادق‌الحسینی و لیبرال‌ها پیشنهاد می‌دهند هم صادق شهبازی و انقلابی‌ها، به نظرم یه جای کار می‌لنگه...! یه نفر طبیعتا نباید بتونه نظراتی داشته باشه که هر دو طرف ماجرا رو راضی نگه داره! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 فقر فلسفه اقتصاد 🔹 در این کلیپ این سوال مطرح شده که آیا اقتصاددان می‌گوید چه اقتصادی خوب است یا سیاستمدار؟ 💡 پاسخ درست؛ هر دو اظهارنظر می‌کنند، اما هر کدام به گونه‌ای! و در زمانی خاص! 🔻 مارکس در سال ۱۸۴۷ کتاب را در پاسخ به کتاب پرودون نوشت تا اندیشه‌های سوسیالیسم تخیلی او را نقد کند. ♦️ نه از زمان مارکس بلکه از زمان آدام اسمیت همه می‌دانستند که اقتصاد دانشی سیاسی است و به همین خاطر اسمش را اقتصاد سیاسی Political Economy می‌گذاشتند. 🔹 بعدها اقتصاددانان به تبعیت از علوم طبیعی خواستند اقتصاد را دانش محض عاری از ارزش داوری تبدیل کنند، و تبدیل به علم اقتصاد Economics شد، اقتصاددانان اخلاق را کنار گذاشتند تا ارزش داوری نکنند، ولی نتوانستند ارزش داوری و توصیه سیاستی را کنار بگذارند؛ چون اقتصاددانی که ارزش داوری و تجویز نکند، مانند پزشکی است که برایتان نسخه نپیچد! 🔻 اقتصاد، سیاسی است هم چون ارزش داوری سیاستی می‌کند و هم چون نسخه سیاستی می پیچید، و سیاستمداران این نسخه ها را تصویب و اجرا می‌کنند، این است معنای اقتصاد سیاسی! و متاسفانه در کشور ما سیاستمداران فکر می‌کنند آنها نسخه سیاستی می‌پیچند، در حالی که اقتصاددانان نئولبیرال از قبل نسخه سیاستی آنها را پیچیده اند! این یک دو امدادی است که هرکدام چوب را در مرحله بعدی به دیگری می‌دهد. 📚 بخوانید کتاب فلسفه اقتصاد تطبیقی ۱ (اینجا) و ۲ (اینجا) و یا مختصرتر کتاب مبانی فلسفی و روش‌شناسی اقتصاد (اینجا) ، , ، ، ✍️توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتی مدنی زاده که رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه شریف است و در دانشگاه شیکاگو درس خوانده می گوید بازار خودش درست نمی شود و دولت باید بازار را طراحی کند. آنوقت عده ای بی سواد می گویند لسه فر! رها کن خودش درست می شود! لیبرالهای ایرانی در به ابتذال کشیدن یک موضوع روی دست همه را زده اند! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از شیپا - شبکه پیشرفت
🚙 شما هم می‌تونید خودرو باکیفیت با قیمت مناسب داشته باشید!! 🔴 اولین دوره رایگان معرفی طرح "آزادسازی تولید خودرو" 💎 الگویی برای حل مشکلات ✔️ قیمت بالای خودرو ✔️ کیفیت پایین خودرو ✔️ انحصار در تولید خودرو برای دستیابی به جهش تولید خودرو با مشارکت مردم 🗓 زمان برگزاری: ۲۹ اردیبهشت تا ۱۸ خرداد 📱 بصورت مجازی (آفلاین)؛ با امکان شرکت از سراسر کشور ⏱ بصورت فشرده در ۳ ساعت 👨‍🎓 همراه با اعطای گواهی پایان دوره از طرف اندیشکده قصد ✅ برای ثبت‌نام‌ به شناسه زیر در ایتا پیام دهید👇 @shipaa_admin ⏳ مهلت ثبت‌نام: ۲۸ اردیبهشت ماه 🔆 در کانال شیپا عضو شوید👇 https://eitaa.com/shipaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجری از دکتر مدنی زاده می پرسد که اگر سیاست مداران به اقتصاددانان گوش نکردند چه باید کرد؟ مدنی زاده می گوید اقتصادسیاسی اقتصاددانان شروع به کار می کند و برای آنچه به آن علم اقتصاد می گویند مثل یک کالا تبلیغ و بازاریابی می کنند! این اعتراف بسیار خوبی است. این که اولا نگاه اقتصاددانان حتی به علم به مثابه یک کالاست و همه جا را هم بازار می بینند! (کل شیء کالا و کل ارض بازار!) نکته دوم این است که مگر ایشان نگفت سیاست مدار تصمیم میگیرد نه اقتصاددان! چطور حالا می گوید اگر سیاست مدار به حرف ما گوش نکرد بیکار نمی نشینیم و او را قانع می کنیم برای اینکه به حرف ما گوش دهد! نکته سوم اینکه از بین اقتصاددانان به کدام باید گوش کرد؟ کدام دو اقتصاددان حرف یکسانی دارند؟ نکته چهارم اینکه مگر در تمام این سالها سیاست مداران ما به اقتصاددان هایی مثل نیلی و ... گوش نکردند؟ نتیجه اش چه شد؟ نکته پنجم اینکه کجای دنیا به اقتصاددانان گوش کردند و کشوری را آباد کردند؟ الان مثلا آرژانتین که به دست یک اقتصاددان لیبرترین افتاده است آباد شد؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه دعوای ما با لیبرالها بر سر همین ایدئولوژی است! مدنی زاده می گوید "بازار رقابت کامل"، کمالِ مطلوب است! و همزمان ادعا می کند که حرف ایدئولوژیک ندارد و کاری به "درست و غلطی و ارزش ها ندارد" گویی بازار کامل ورای همه ارزش هاست. یک ارزش مطلق است که حتی کسی حق نقد آن را ندارد! اگر چنین تعصب و اعتقادی به جامعه بازار دارید و ایده آل شما شرایطی است به اسم بازار رقابت کامل! پس لطف کنید دم از بی جهت بودن علم نزنید! دم از غیرایدئولوژیک بودن علم نزنید! دم از اینکه اقتصاددان به "اقتصاد درست" کاری ندارد نزنید! در حقیقت منظور شما این است دیگران سکوت کنند و ایده ما را بپذیرند! مطلوب و ایدئولوژی ما را بپذیرند! ضمن اینکه اساسا این گزاره هم دروغ است و اتفاقا اقتصاددانان طراح و نگهبانان بازارهای انحصاری هستند به صورتی که امروز در تمام دنیا انحصار وجود دارد و چند ابربنگاه اقتصادی نبض اقتصاد کشورهای مختلف را در دست گرفته اند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
سلام جهت تامل در نوشتاری که در مورد مقایسه اقتصاددان‌ها داشتین: واقعیت اینه که علم اقتصاد در تجویز مسیر تخصص نداره و ضعیفه (این در سطح اجرایی تخصص مدیریته و در سطح سیاست کلان کار حاکم یا سیاست‌مدار)، بلکه تبیین داره، یعنی اقتصاد در این قویه که با عینک خودش کشف یا آسیب‌شناسی کنه، تازه اگر عینکش تمیز باشه (اقتصاد لیبرالی عینکشم غلطه) خلاصه‌ش اینه که اقتصاد توانمندی داره که تحلیل کنه و بگه کدام مسیر به سرانجامی غلط خواهد رفت و از کجا غلطش شروع شده (بشرط صحت عینک) ولی ضعیفه در اینکه بگه کدام مسیر از میان بینهایت مسیر بالقوه درسته یا مسیر جدیدی خلق کنه. نمی‌گم مجاز نیست بلکه می‌گم مثل بقیه مردم در این قسمت عوامه پس رجوع به ولی فقیه و سیاستمدار و دین برای انتخاب مسیر درست کاملا معنا داره و درسته بعنوان شاهد میگم که غیرعمیق بودن سطح مباحث طراحی مکانیزم در اقتصاد از نگاه مدیریتی‌ها شبیه طنزه! حتی جامعه‌شناسی به این وظیفه خودش در تبیین صرف اذعان داره ولی اقتصاد متعارف به این چارچوب علمی ملتزم نیست ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
یه سوال! اگر کلا گمرک و تعرفه خودرو رو برداریم! اونوقت اون صاحب خودرو دست دوم توی دُبی وقتی اینجا ماشینش رو 4 میلیارد میخرن چرا باید 1 میلیارد بفروشه؟! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اگر میخواهیم انقلاب تحریف نشود نیاز به کسانی داریم که فقه و اصول رجوع به کلام آقا و امام رو تدوین کنند! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
عالی بود این... ماجراش رو میدونید؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لزوم پرهیز از خسّت در حکمرانی شهری ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از أخٌ‌في‌الله
یه تانک رفته تو یه منطقه که پر از کندوی زنبور عسل بوده، زنبورا هم از خجالت کودک کشای اسقاطیلی دراومدن🤣🤣🤣
معرفی کتب اقتصادی به مناسبت منابع زیر عموما در سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند: اقتصاد اسلامی، نقد سرمایه‌داری و عدالت. ۱. اقتصادنا؛ علامه شهید صدر ۲. نظری به نظام اقتصادی اسلام؛ شهید مطهری ۳. جلد ۳۳ مجموعه آثار یا درآمدی بر اقتصاد تطبیقی؛ شهید مطهری ۴.‌ ربا در اسلام و دو جلد اقتصاد اسلامی (مباحث نظری و مباحث کاربردی)؛ آیت‌الله شهید بهشتی ۵. ۲۳ راز سرمایه‌داری؛ پرفسور ها جون چانگ ۶. نیکوکاران نابکار؛ پرفسور چانگ ۷. دکترین شوک؛ نائومی کلاین ۸. کتاب فریب بزرگ و همچنین آثار و سخنرانی‌های پرفسور مسعود درخشان (به ویژه ۸ جلسه اقتصاد اسلامی، مقدمه کتاب دستبرد ناپیدا و مقدمه کتاب کاپیتالیسم) ۹. عدالت؛ مایکل سندل ۱۰. اقتصاد سیاسی جهانی؛ رابرت گیلپین ۱۱. اقتصاد ایران در دوره تعدیل ساختاری؛ فرشاد مومنی ۱۲. دولت و بازار؛ جبرائیلی ۱۳. لیبرالیسم غرب، ظهور و سقوط؛ آنتونی آربلاستر ۱۴. اقتصاد کاربردی؛ ها جون چانگ ۱۵. بهای نابرابری؛ جوزف استیگلیتز ۱۶. دگرگونی بزرگ؛ کارل پولانی ۱۷. استراتژی‌های رشد و توسعه اقتصادی؛ محمدقلی یوسفی ۱۸. ژئوپلتیک گرسنگی (جغرافیای گرسنگی)، اثر رئیس اسبق فائو و برندهء نوبل ادبیات، خوزوئه دو کاسترو ۱۹. ابرطبقه، اثر استاد دانشگاه نیو اسکول آمریکا، دیوید راتکاف ۲۰. انسان بدهکار، لاتزارتو ۲۱. خاکریز اقتصادی؛ دکتر توکلی ۲۲. درسنامه اقتصاد مقاومتی؛ احمدعلی یوسفی ۲۳. نظام اقتصادی اسلام؛ میرمعزی ۲۴. حرف‌هایی با دخترم درباره اقتصاد؛ یانیس واروفاکیس ۲۵. روش شناسی اقتصاد دکتر زریباف ۲۶. تحول نهادها و ایدئولوژی های اقتصاد، دایانا هانت ۲۷. یهودیان و حیات اقتصادی مدرن، زومبارت ۲۸. سرمایه داری و اخلاق پروتستان، وبر ۲۹. فلسفه اخلاق و تحلیل اقتصادی؛ هاسمن ۳۰. مجموعه مقالات عدالت که دکتر محمد نعمتی جمع‌آوری کرده ۳۱. کتاب ماهیت و علل بحران مالی ۲۰۰۸، گردآوری دکتر نعمتی و دکتر سلیمانی ۳۲. اقتصاد مقاومتی تفسیر جهاد کبیر؛ ابدالی بقیه‌اش بماند برای بعد... هر کدام را خواندید خوشحال می‌شوم نظرتان را در مورد کتاب برای حقیر ارسال کنید. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
تولید در آرژانتین هم ترکیده! وضعیت بخش تولید و ساختمان آرژانتین بعد ریاضت روی نمودار گویا هست. 73% کارفرمایان گفتن در نیمه دوم 2024 میخوان تعدیل نیرو کنن! این وضعیت مشابه دوره کرونا هست! اما غمی نیست! باید به رئیس‌جمهور جدید فرصت داد! قراره بترکونه! مخالفان هم کمونیستن :))) عطا بهرامی حامی این رئیس جمهوری لیبرال است! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۲ نماد گفتمانی داشت: حسین صمصامی و عطا بهرامی. مردم به نئولیبرالیسم نه گفتند... @syjebraily
ارزش یک کالا را چگونه می سنجیم؟ مثلا اینطور که می بینیم صاحب آن کالا با چه میزان پول آن را معاوضه میکند. هر چه پول بیشتری بخواهد برای او باارزش تر است. طبیعی است که یک قطعه سنگ ساده را شاید با 1000 تومان هم عوض کند اما یک قطعه طلا را با 100 میلیون تومان اگر این منطق را می پذیرید: حالا به این سوال پاسخ دهید که: اگر فردی چیزی داشته باشد که حقیقتا با صد هزار میلیارد پول معاوضه نکند یعنی شما یک چک بکش به مبلغ 100 هزار میلیارد تومان و او نفروشد آنچه دارد آنوقت آیا شما خواهید گفت که او حداقل 100 هزار میلیارد تومان ثروت دارد؟ اگر درست است حال به این سوال پاسخ دهید آیا شما حاضرید ولایت امیرالمومنین علیه السلام را به 100 هزار میلیارد تومان بفروشید؟ اگر خیر! پس شما فقیر نیستید اگر بله قطعا شما فقیر هستید حتی اگر آن 100 هزار میلیارد تومان را داشته باشید! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
این نظرسنجی واقعا برام عجیب بود! 1. توییتر 2. اکانت نتانیاهو 3. لشگر سایبری صهیونیست ها بازم باختن ضدانقلاب و دشمنان جمهوری اسلامی! اینو نگه دارید برای کسانی که میگن مردم رفراندوم میخوان 😂 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اینها هم مثل اصلاحطلب ها هستند اگر رأی بیاورند که آوردند اگر نیاورند مثل براندازها به اصل نظام لگد میزنند لیبرالیسم در اقتصاد نمی ماند به سیاست و فرهنگ هم سرایت میکند! مشارکت 8 درصدی تقصیر صمصامیه؟ :))))) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از احمد نبویان
🔻تحلیل نتایج دور دوم انتخابات تهران 🔹 نامزد اصلی جریان با جهش فوق‌العاده نسبت به جایگاهش در دور اول، وارد مجلس شد. حمایت گسترده انقلابیون شناخته‌شده، تبلیغات وسیع کانال‌ها و صفحات انقلابی و حضور در لیست‌های امنا و شانا از علل اصلی این رشد جایگاه بوده است. تبلیغات منفی رائفی‌پور نتوانست مانع ورود ایشان به مجلس شود. 🔸 که بعنوان نامزد شاخص و اصلی در برابر جبهه دلارزدایی و مورد حمایت و تبلیغات خاص رائفی‌پور و نفر دوم لیست وی بود، حتی جزو ۲۰ نامزد اول هم نشد. روشنگری گسترده و تبیین مستدل فعالان انقلابی از مواضع خطرناک اقتصادی ایشان و همچنین عدم حضور در سایر لیست‌ها(بجز لیست رائفی‌پور) از علل اصلی رأی نیاوردن ایشان است. 🔹 : همچون دور اول انتخابات تهران، بازهم یک شخصیت رسانه‌ای نفر اول دور دوم شد. مشارکت پایین و نیز عدم اقبال صد در صدی مردم به لیست‌های انتخاباتی را می‌توان از علل صدرنشینی چهره‌های شاخص رسانه‌ای در هر دو مرحله نامید. 🔸 دیگر نامزد شاخص جریان با قرار گرفتن در جایگاه بیستم، با اختلاف کمی از راه یافتن به مجلس بازماند. با عنایت به حذف ایشان از لیست رائفی‌پور و عدم حضور وی در سایر لیست‌های انتخاباتی، کسب این جایگاه و اختلاف بسیار کم وی با آخرین فرد منتخب، بسیار قابل توجه و نشانه تأثیر گسترده فعالیت رسانه‌ای جریان دلارزدایی در جلب حمایت مردمی از ایشان بوده است، هرچند که در نهایت موفق به ورود به مجلس نشد. 🔹 : علیرغم حضور در صدر لیست امنا (که بیشترین اقبال را در بین لیست‌ها کسب نمود) و حمایت جریان دلارزدایی، اما ایشان هم حتی جزو ۲۰ نفر اول تهران نشد. علت اصلی عدم انتخاب وی را می‌توان به پخش شایعات اقتصادی درباره ایشان در فضای مجازی دانست تا جاییکه شهادت حمید رسایی بر پاکدستی وی هم نتوانست مانع حذف ایشان از مجلس گردد. 🔸 از حامیان جدی استقلال بانک مرکزی و نامزد مورد حمایت برخی از چهره‌های شاخص هم حتی جزو ۲۰ نامزد اول قرار نگرفت. حضور در لیست قالیباف و پایداری و حمایت برخی چهره‌های شاخص از ایشان ظاهراً نتوانست در مقابل تبلیغات منفی جمعی از حامیان اقتصاد اسلامی و دلارزدایان علیه وی، مؤثر باشد. ✍ احمد نبویان 🔗@ahmad_nabavian
اقتصاد فرهنگی به سبک مردم ایران... نانوایی خلوت بود. رفتم جلو و کارت بانکی را گرفتم طرف نانوا و گفتم پنج تا لطفا... بدون اینکه کارت را از من بگیرد، پنج تا بربری برشته ی کنجدی گذاشت جلویم و گفت: صلواتیه... محله ، مهمان سفره کرامت خانم فاطمه معصومه بود. در محله های مذهبی و سنتی تهران ، هنوز از رسوم زیبای قدیمی چیزهایی باقی مانده است. اینجا بجای صدای ساز و آواز و واق واق سگ، از داخل خانه ها صدای روضه و مداحی اهل بیت به گوش میرسد. در محرم و صفر که داخل کوچه ها راه بیافتی ، سردر خیلی از خانه ها پرچم عزا و به دیوار، اعلامیه ی روضه های دهگی را میبینی. اینجا بالا سر اغلب خانه ها بجای علامت فَروَهَر و سربازان هخامنشی، نوشته اند: وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ مِنْ عَذَابِي میم.الف.نون ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
سرویس اقتصادی فارس تفاوتی با دنیای اقتصاد ندارد! "قرعه کشی" که عادلانه‌ترین شیوه برای توزیع در شرایطی است که تقاضا بیشتر از عرضه است و مردم نیز حق برابری نسبت به محصول عرضه شده دارند را "لاتاری" می‌نامند تا مخاطب تصور کند چه راهکار بدی است. اسلام قرعه‌کشی را بعنوان یک راهکار عقلانی و عادلانه تجویز کرده تا در شرایط خاص بتوان عدالت را برقرار کرد. اینکه در هنگام قرعه‌کشی یا بعد از آن بی‌عدالتی رخ می‌دهد ربطی به اصل ماجرا ندارد و به راحتی می‌توان جلوی آن را گرفت. در موضوع خودرو طبیعتا بهترین راهکار این است که خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی برسد با قیمت پایین. در این حالت فرد اگر مصرف‌کننده واقعی نبود و خواست بدون هیچ تلاشی با فروختن خودرو در بازار سیاه به سود بالایی برسد باید جلوی او گرفته شود. در دنیا راهکارهای متنوعی برای این مساله اجرا شده است. از مالیات بر عایدی سرمایه با نرخ بالای ۹۰ درصد که عملا انگیزه سفته‌بازی را از بین می‌برد تا منع فروش و... به نظر من راحت‌ترین و بهترین راه این است که با یک شرط ضمن عقد اجازه فروش به غیر از مصرف‌کننده گرفته شود. یعنی خودرو غیرقابل انتقال به غیر باشد. با این کار اغلب کسانی که با هدف سفته‌بازی وارد این ماجرا می‌شدند انگیزه‌ای برای ثبت‌نام نخواهند داشت. می‌ماند کسانی که خودرو را ثبت‌نام کرده‌اند و در قرعه‌کشی هم نامشان بیرون آمده و به هر دلیلی منصرف شدند و به پولشان احتیاج دارند. این افراد خودرو را با همان قیمتی که خریده‌اند باید به کارخانه پس دهند تا به مصرف‌کننده دیگری داده شود. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از  اقتصاد مردمی ایران
برای زیارت به شهر قم رفته بودم بحث کارتی کردن نان تازه راه افتاده بود و نانوایی ها اجازه نداشتند بدون کارت به کسی نان بدهند سر صف نان ایستاده بودم خارجی هایی که به زیارت آمده بودند برای تهیه نان به ایرانی ها پول میدادند که برایشان کارت بکشند و هیچ کس پول قبول نمیکرد ولی کارتش و میکشید 🕊کانال اقتصاد مردمی ایران🇮🇷 @donyaye_eghtesad_com
هدایت شده از  اقتصاد مردمی ایران
📝اگر معيارهای اسلامی كنترل‌كننده در جامعه نباشد، اين اجتماع قابل دوام نخواهد بود. جامعه می‌شود جنگل و اقتصاد می‌شود فن شكاريابی و بهره‌كشی. ✍️شهید مطهری ⚜️رهام، رسانه اقتصاد مردمی 🕊کانال اقتصاد مردمی ایران🇮🇷 @donyaye_eghtesad_com