eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
3.5هزار ویدیو
136 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
خیلی حس بدیه که دیگران به خاطر دیدنِ ما استغفار کنند... 💠 @h_abasifar
۱. این نمودار در مورد اصل تبعیض و شکاف طبقاتی ساکت است و مساله‌اش به ارث رسیدن فقر و ثروت دهک اول و دهم است ۲. در مورد شکاف طبقاتی هیچ کشوری به گرد پای آمریکا نمیرسد ۳. اقتصادخوانان لیبرال وظیفه اصلیشان توجیه ظلم‌های نظام سرمایه‌داری‌ست ۴. وظیفه دیگرشان است ۵. نمودار می‌گوید در جامعه‌ای که خانواده موضوعیت دارد ثروت و وضعیت اقتصادی در مسیر آن خانواده جریان پیدا میکند. در جامعه ای که خانواده موضوعیت ندارد ممکن است فرد ثروتمندی بمیرد و هیچ چیزی از او به فرزندانی که ندارد یا علقه‌ای به آنها ندارد نرسد ۶. اینکه اگر خانواده‌ای ثروتمند باشد، فرزندان آن خانواده هم ثروتمند شوند حسن است نه قبح. قوانین ارث در اسلام موید این نکته است. مثلا فرد نمیتواند برای بیش از یک سوم اموالش وصیت کند ۷. اینکه با آمارها بازی کنند تا حتی وضعیت عدالت در ایران را بدتر از آمریکا نشان دهند مساله تازه‌ای نیست. نکته قابل تامل این است که اسم این دفاع ایدئولوژیک که در آن فرهنگ و نظام اجتماعی و اقتصاد سیاسی و ... حذف شده است را "علم" می‌گذارند ۸. اینکه در ایران فرد حتی اگر فقیر بماند از نهاد خانواده نمی‌بُرد حسن جامعه ایران است نه عیب آن ۹. بحث من مطلقا دفاع از شکاف طبقاتی در ایران نیست که همه می‌دانند به آن معترضم. ۱۰. مساله بعد مساله ازدواج فامیلی است که در غرب بی‌معناست ۱۱. در نظر نگرفتن عوامل فرهنگی در دانشکده‌های اقتصاد یک امر تعمدی است. یک تجاهل ساختاری است. 12. اینکه خانواده‌های اصیل یهودیت صهیونیستی مثال نقض این ماجرا هستند. مثلا روچیلدها فقط با هم خون ازدواج میکنند 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
۱. این نمودار در مورد اصل تبعیض و شکاف طبقاتی ساکت است و مساله‌اش به ارث رسیدن فقر و ثروت دهک اول و
همه‌ی این موارد را بگذارید کنار مساله استعمار و استثمار دیگر مردم دنیا برای فقرزدایی در آمریکا!
تایپوگرافی سخنان امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا خطاب به لشکر حرام‌خوار و حرامزاده یزید وَ كُلُّكُمْ عاص لاَِمْري غَيْرُ مُسْتَمِع لِقَوْلي، قَدِ انْخَزَلَتْ عَطِيّاتُكُمْ مِنَ الْحَرامِ وَ مُلِئَتْ بُطُونُكُمْ مِنَ الْحَرامِ، فَطَبَعَ اللّهُ عَلى قُلُوبِكُمْ 💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
5.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎵این شعر زیبای با صدای حاوی گوهرهای مهمی از مکتب علوی است: در دین علی پینه فقط روی جبین نیست! در مُلک سلیمانی خود کارگری کرد! اگر دست کارگر مثل سجدگاه مومن بوسیدنی شود و اگر حکّام اقلا به قدر مزد کارگری، از مُلک بردارند، به مکتب غدیر نزدیک تر می شویم! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
13.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‏اقتصاد مدرن این انسان را دوست ندارد. چون انسان است. چون انسان عقلانی اقتصادی نیست. چون انتخابش را فدای منافع کوتاه‌مدت اقتصادی نمی‌کند. چون خیانت نمی‌کند. اساسا اقتصاد مدرن، لفظ خیانت را در جایی به کار می‌برد که منفعت‌گرا نباشی. در همین معنای کوتاه مدت. اما این انسان، یک انسان تراز ایرانی است. این انسان است که ایران را حرکت می‌دهد. پیش‌می‌برد. این انسان اقتصاد مدرن را زمین می‌زند. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
الهی نیفته مسیرت به غم الهی دلت شاد و خرم بشه دعا میکنم واسه آرامشت دعا می‌کنم غصه‌هات کم بشه دعا میکنم خوب بخوابی عزیز ببینه چشات خواب شیرین فقط نیاد خاطراتت همه‌ش تو سرت بخونه برات مرغ آمین فقط همیشه برات می‌خوام آبادیو نیاد لحظه‌ای که دل‌آوار شی نشه رو سرت آرزوهات خراب یه صبح سیاهی که بیدار شی نبینی پیامی رو از اون کسی که میخوای براش جون بدی دم به دم نوشته: تموم شد...خداحافظت بشی مثل خشت و گل ارگ بم ستاره بشه محو گوشواره‌هات بریزه به پات هر چی داره فلک بشن تکیه‌گاه دلت کوه‌ها هواتو بگیرند جن و ملک دعا میکنم چون دعاهای من نمیشه به درگاه حق مستجاب دعا کردم از روزی که دیدمت نیومد جوابی نیومد جواب... 💠 @h_abasifar
https://www.instagram.com/p/Cf62Me6stTN/?igshid=YmMyMTA2M2Y= به این میگن "فهم" "علم" "دانش" "معرفت" حتی یک واحد اقتصاد نخوانده اما بیش از بسیاری از نوبلیست‌های دنیا می‌فهمد البته این جلوه کوچکی از کاری است که انقلاب خمینی کرده است نمونه دیگرش بحثی بود که بین سید یاسر جبراییلی و فوکویاما درگرفت و مجبور به سکوت شد فوکویاما 💠 @h_abasifar
امروز ۲۱ تیر، روز عفاف و حجابه. روزی که معمولا با برگزاری تجمع، همایش و... توسط نهادهای حکومتی سپری می‌شه. هرچند اخیرأ دعوت به مبارزه با حجاب هم در این روز پر رنگ شده موضوعی که می‌خوام راجع بهش حرف بزنیم اینه که چرا گره کور حجاب باز نمیشه؟ بعد از چهل و چند سال از انقلاب اگر از من بپرسید میگم جمهوری اسلامی در این مقوله شکست خورده. اما چرا؟ آیا تا به حال بجز دلایل کلی مثل «ما باید امور تربیتی را اصلاح کنیم» «ما باید هویت زن مسلمان را احیا کنیم» و... حرفی از فعالین و مسئولین مربوطه شنیدید؟ نهایت تحلیل‌ها اینه که «چون حجاب اجباریه مردم لج کردند.» ادعایی هرچند درست برای برخی اما ناکافی برای همه اما من نگاه دیگری دارم: همانطور که بارها گفتم جامعه ما با سرعت زیاد در حال تبدیل شدن به چیزیه به نام بازار جامعه بازار چه مناسباتی داره؟ اولی‌ش اینه که در این جامعه خدا یک امر شخصی در عبادتگاه و کنج خانه‌ست نه تنظیم‌گر روابط اجتماعی و دوم اینکه همه چیز حول محور «سود و منفعت» میگرده. در چنین فضایی روابط انسان‌ها نه بر اساس خیرخواهی و برادری/خواهری بلکه بر اساس منفعت فردی شکل می‌گیره و به قول توماس هابز، فیلسوف برجسته، انسان گرگ انسانه. انسان جامعه بازار یک معامله گره در هر لباس و شغلی که باشه. خب تا اینجای کار به حجاب چه ربطی داره؟ گفتیم که خدای انسان معامله‌گرِ امروزی، منفعت اوست (یا باید بشه). حالا امر حجاب که یک سرش رابطه با معبوده و سر دیگه‌ش گذشت و خیرخواهی، در این سیستم چقدر می‌تونه کارآمد باشه؟ حجاب که (برخلاف شعارهای جمهوری اسلامی) خیلی هم محدودیته و پیچیده شده در سختی و محرومیت چه سنخیتی با زندگی انسانی داره که فلسفه زندگیش با منفعت و لذت گره خورده؟ انسان عصرِ «خودت مهمی» «حالشو ببر بقیه ش مهم نیست» دنیای بازار با زن معامله می‌کنه: علاوه بر بهره‌وری‌های اقتصادی برابر با مرد، به وسیله چیز دیگری که داره یعنی تن به دیگران لذتی برسونه در عوض جایزه هم بگیره: «پذیرفته شدن»! پکیجی از تحسین، اعتماد بنفس، دریافت توجه و محبت و حتی امکانات و شغل و... لازم نیست این معامله جایی به ثبت برسه یا حتی به زبان آورده بشه. این بده بستان در تار و پود روابط ما تنیده شده. مثال میخواهید ؟ بانویی که اگر محجبه باشه احساس اُمُل بودن بهش دست میده امل بودن یعنی چی؟ یعنی مورد قبول فضای امروز نیستم. یعنی از پس تقاضای بازار بر نخواهم آمد و تحقیر خواهم شد حالا کی انتخاب می‌کنه که چه جور سبک پوششی امل بودن محسوب میشه؟ سرمایه و صاحبان اون و رسانه‌هاش. شما تنظیم روابط اجتماعی رو به دست اینها دادید . . . اینه که دختر جوان شما حرف شما رو درباره تقدس حجاب نمی‌فهمه. اینه که با هم به یک ادبیات مشترک نمی‌رسیم . شما دارید با ادبیات اسلامی با انسانی حرف میزنید که در اتمسفر غیر اسلامی رشد کرده، هرچند هم که در و دیوار مدرسه و شهرش پر از حدیث و آیه بوده باشه. بهشت و جهنم شما برای او خیاره. خنک و بی‌مزه. چون دنیای مدرن به اهالی خودش قبولانده که بهشت و جهنم همین جاست. و این نظم جدید رو جمهوری اسلامی پذیرفته، سالهاست بهش تن داده و دنبال کرده. این بی حجابی انتخاب جمهور اسلامی بوده هرچند خودش ندانه! پریچهر جنتی 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
نظر پرفسور درخشان در مورد این یادداشت 💠 @h_abasifar
این فرصت استثنایی را از دست ندهید تدریس کتاب فریب بزرگ توسط پرفسور مسعود درخشان (نویسنده کتاب) 💠 @h_abasifar
چرا مردم با علینژاد همراه نمی‌شوند؟ ۱. لیبرالیسم همیشه از جاذبه‌های جنسی زن برای سرکوب انقلاب‌ها استفاده کرده است ۲. بزرگترین انقلاب تاریخ معاصر بدون تردید انقلاب اسلامی ایران بوده است ۳. وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی یک حرکت و پدیده انقلابی است در مقابل نظام حاکم بر جهان ۴. استفاده از زنان توسط نظام سلطه برای مقابله با حرکت انقلابی مردم ایران در مقابل وضع موجود است نه یک حرکت انقلابی در برابر نظام جمهوری اسلامی علت اینکه کسی با مسیح علینژاد همراه نمی‌شود روحیه انقلابی و معترض مردم ایران به وضع موجود در جهان سرمایه‌داری‌ست. آنهم علینژادی که مزدور نظام سلطه است. 💠 @h_abasifar