eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
135 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
چقدر زیبا کدگذاری کرد آقای غنی‌نژاد، گفت ریشه آزادی خواهی من یا همون لیبرالیسم بنده برمیگرده به صد صدوپنجاه سال پیش، این زمان دقیقا دوران میرزا ملکم خان هست، و چقدر دقیق عقاید این دو فرد (میرزا ملکم خان و غنی‌نژاد) در حوزه اقتصاد با هم دیگه تطابق داره. دقیقه 10. میرزا ملکم خان: غربی شدن تنها راه نجات ایران است. غنی‌نژاد: لیبرالیسم تنها راه نجات ایران است. میرزا ملکم خان:مردم متدین هم می‌توانند غربی فکر کنند. غنی‌نژاد: لیبرالیسم با مذهب منافاتی ندارد. میرزا ملکم خان: باید از سرتا پا غربی شویم. غنی‌نژاد: اقتصاد لیبرالیسم راه نجات اقتصاد ایران است. میرزا ملکم خان : باید در فراموش خانه ها از عقاید سنتی خود رها شد تا پیشرفت کنیم. غنی‌نژاد : من به این انقلاب اعتقادی ندارم و باید قانون اساسی اون تغییر کنه. اما ما در تاریخ کشورمون هیچ وقت اجازه تاخت و تاز به میرزا ملکم خان‌ها ندادیم ما قهرمان ملی‌مون میرزا تقی خان فرهانی هست نه غرب‌زده‌هایی لیبرال. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسین مهدیزاده
✅درباره «گشودگی زبان» علیزاده در مناظره‌ها آیا جبهه فکری انقلاب می‌تواند نمایندگی غرب را از غربگرایان ایرانی پس بگیرد؟ 📝 دکتر حمید ابدی 3⃣ از 3⃣ در دهه هفتاد شمسی، عبدالکریم سروش و همراهان او در نحله روشنفکری دینی، تلاش کردند به مثابه نماینده معرفت‌شناسی مدرن غربی، خود را در برابر معرفت‌شناسی فلسفی و کلامی حوزه علمیه قم صورت‌بندی کنند. هنوز هیوم و لاک و کانت و ... را ندیده بودیم، که پوپر را در برابر ما علم کردند، قرائت مبتذلی از هرمونوتیک به جان ما انداخته شد و چاه ویلی از مباحث معرفت‌شناختی و روش‌شناختی به روی ما باز شد. ما در این تجربه، خود را جبهه‌ای در برابر غرب می‌دیدیم، حال آن‌که با «شبه غرب» رو به رو شده بودیم. بعدها راهِ سروش را فیرحی و طیف «فوکویی‌های قم» با تحلیل گفتمان پی گرفتند و این‌ها هم ما را به گونه‌ای دیگر، نوعی «شبه تجدد» غربی را در فضایی پر از سوءتفاهم پیش روی ما گشودند تا شمشیرها را بر یک «تجدّد وهمی» برکشیم و به جنگ آن برویم. آن‌چه در این منازعه، اساساً نبود و به دیدار آن نرفتیم، «غرب» بود. در فضای اجرایی کشور هم تکنوکرات‌هایی نمایندگی اندیشه اقتصادی و اداری غرب را یدک می‌کشیدند که رفته رفته فهمیدیم که این «لیبرالسیم تخیّلی» آن‌ها که با تبدیل همه عرصه‌های جامعه به میدان عرضه و تقاضای آزاد، یک نظم طبیعی انسانی ایجاد می‌شود، در هیچ زمین و آسمانی نه قبلاً تحقّق یافته و نه امکان تحقّق دارد. ولی باز ما تصورمان این بود که به مثابه «نمایندگان اسلام و انقلاب» داریم به جنگ «غرب و توسعه غربی» می رویم. ولی در مجموع، آن‌چه ما به جنگ و منازعه به آن رفته‌ایم، شبه غرب، شبه تجدد، شبه مدرنیته، شبه توسعه، شبه لیبرالیسم، شبه نئولیبرالیسم و ... بوده و چیزی که غایب بوده «اندیشه و واقعیت محقّق غرب مدرن» است. آیا طلیعه گام دوم می‌تواند بازخوانی و بازگشت ما از این منازعه و بازطراحی زمین منازعه جدید باشد؟ آیا گام دوم برای جبهه فکری انقلاب اسلامی می‌تواند لحظه رو به رو شدن با «غرب واقعی» باشد؟ حقیر جزو کسانی نیستم که بخواهم از منازعه با غرب انصراف بدهم و مانند پزها و مدهایی که اخیراً در برخی حزب‌اللهی‌های علوم اجتماعی‌خوانده می‌بینم، دعوت به آموختن از غرب کنم. ولی اینقدر می‌فهمم که یک جهاد و اجتهاد فکری برای رو به رو شدن و دیدار با غرب واقعی لازم است. ما باید «غرب واقعی» از چنگ غرب‌گرایان ایرانی نجات بدهیم! تفاله‌ای از غرب که این‌ها به ما گزارش داده‌اند، امر محالی است که در هیچ جای آسمان و زمین، جز مغزهای تخیل‌زده خودشان امکان وقوع ندارد. انگار تقدیر جبهه فکری انقلاب در گام دوم این است که هم پای در بنیادهای فکر اسلامی ـ اعم از فلسفی، کلامی و فقهی ـ بگذارد و هم «نمایندگی غرب» را از غربگرایان پس بگیرد. انقلاب اسلامی وسعتی به جبهه فکری انقلاب داده که غرب را نه از طریق غرب‌گرایان مبتذل ایرانی، بلکه از سرچشمه‌های اصلی اندیشه غرب و از طریق رو به رو شدن با واقعیت جهان غرب بشناسند. اکنون نه در محافل رسمی، ولی در محافل غیررسمی حوزه و دانشگاه، جریان خوانش متون اصلی غرب در حال نضج یافتن است و این نشانه خوبی است. ما نیاز داریم که قدری از مواجهه درجه دو و گزارش‌خوانی‌های فوری، فاصله بگیریم و با متون اصلی و تاریخ واقعی غرب مدرن و واقعیت جهان امروز رو به رو شویم و بشناسیم. این‌گونه راه تحوّل علوم انسانی را هم دقیق‌تر و منقّح‌تر طی خواهیم کرد. 🆔 @social_theory
اقتصاد فرهنگی
✅درباره «گشودگی زبان» علیزاده در مناظره‌ها آیا جبهه فکری انقلاب می‌تواند نمایندگی غرب را از غربگرایا
گاهی اوقات به جای خواندن چندین کتاب میتوانید با این یادداشت های کوتاه خلاصه مطالعه چندین ساله یک نفر را به دست بیاورید. البته این به معنای استغناء از مطالعه نیست.
لایه‌های پنهان تصمیمات و اقدامات 🖌 مقام معظم رهبری حفظه الله در دیدار سی‌ام اردی‌بهشت با مسئولان وزارت خارجه یکی از ضوابط الزامی در سیاست خارجی را «قدرت تشخیص لایه‌های پنهان در تصمیمات و اقدامات منطقه‌ای و جهانی» بیان کردند. ضابطه‌ای کلیدی و مهم که نه تنها در سیاست خارجی و تحلیل وقایع بین‌المللی اهمیتی به‌سزا دارد و منجر به تعیین راهبرد و تصمیم صحیح و حکیمانه می‌شود که در سیاست داخلی و تحلیل وقایع داخلی کشور در تمام عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... نیز بسیار مهم و راهگشاست و از قضا این مهم، حلقۀ مفقودۀ بسیاری از تحلیل‌ها و سیاست‌گذاری‌های امروزه‌ست. رعایت این ضابطه در عرصۀ داخلی اگر مهم‌تر از عرصۀ بین‌المللی نباشد شانه به شانه آن دارای اهمیت است چرا که این لایه‌های پنهان باید در رفتار و گفتار هم‌وطنان و مسئولان و اساتید دانشگاهی و متخصصین و ... کشف شود که بی‌شک رنگ تزویر و ریا و نفاق برای خائنان و طمّاعان یا رنگ خیرخواهی و دلسوزی برای جاهلان نیز به آن افزوده شده و ظاهر همراهی و همدلی دارد. در نتیجه دقت و توجه لازم برای رعایت این ضابطه کمرنگ می‌شود. ادامه یادداشت ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
لایه‌های پنهان تصمیمات و اقدامات 🖌 مقام معظم رهبری حفظه الله در دیدار سی‌ام اردی‌بهشت با مسئولان وزارت خارجه یکی از ضوابط الزامی در سیاست خارجی را «قدرت تشخیص لایه‌های پنهان در تصمیمات و اقدامات منطقه‌ای و جهانی» بیان کردند. ضابطه‌ای کلیدی و مهم که نه تنها در سیاست خارجی و تحلیل وقایع بین‌المللی اهمیتی به‌سزا دارد و منجر به تعیین راهبرد و تصمیم صحیح و حکیمانه می‌شود که در سیاست داخلی و تحلیل وقایع داخلی کشور در تمام عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... نیز بسیار مهم و راهگشاست و از قضا این مهم، حلقۀ مفقودۀ بسیاری از تحلیل‌ها و سیاست‌گذاری‌های امروزه‌ست. رعایت این ضابطه در عرصۀ داخلی اگر مهم‌تر از عرصۀ بین‌المللی نباشد شانه به شانه آن دارای اهمیت است چرا که این لایه‌های پنهان باید در رفتار و گفتار هم‌وطنان و مسئولان و اساتید دانشگاهی و متخصصین و ... کشف شود که بی‌شک رنگ تزویر و ریا و نفاق برای خائنان و طمّاعان یا رنگ خیرخواهی و دلسوزی برای جاهلان نیز به آن افزوده شده و ظاهر همراهی و همدلی دارد. در نتیجه دقت و توجه لازم برای رعایت این ضابطه کمرنگ می‌شود. 🔸مثلاً «تشخیص لایه‌های پنهان در تصمیمات و اقدامات اقتصادی کشور» یعنی آنکه فردی که متعلق به جریانی است که سکان‌دار سیاست‌های اقتصادی سه دهه اخیر کشور بوده و از تئوریسین‌های گردن‌نگیر وضع موجود است خود را صرفاً یک شخصیت آکادمیک و دانشگاهی که هیچگونه مسئولیت دولتی در طول این سال‌ها نداشته معرفی کند، درحالی‌که از صد مسئول بیشتر اثرگذار بوده است. 🔹دیگر آنکه آموزه های لیبرالیسم را با عنوان زیبا و مخملین «علم اقتصاد» به حلقوم بدنۀ دانشگاهی و اجرایی اقتصاد کشور کنی و شعار عدالت و آزادی و مردم‌خواهی و ... نیز سر دهی. 🔸یا اینکه تضاد منافع و لحاظ منافع شخصی در موضع‌گیری‌ها و تصمیمات را نبینی و آن‌ها را تحلیل علمی کارشناسان خبره و باتجربه بنامی. 🔺با این بیان یکی از وجوه ممیزۀ بین تحلیل علمی با تحلیل علم‌نما را می‌توان در ضابطه‌ای خلاصه کرد به نام «تشخیص لایه‌های پنهان در تصمیمات و اقدامات» ✍️ حسین شادروانان ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
«استیلا» و «ولایت» هم‌ریشه هستند و اگر بعضی از محققانْ استیلای غرب را بر عالمْ «ولایت طاغوت» خوانده‌اند، تعبیری را می‌جسته‌اند که بتواند مفاهیم جدید را در حوزۀ معرفت دینی معنا کند؛ و چه تعبیر درستی یافته‌اند. غرب، از همان آغاز، غایتی مگر برپایی یک حکومت جهانی نداشته است و هم‌اکنون نیز چه آنان که از حاکمیت ماهواره‌ها به وحشت افتاده‌اند و چه آنان که مشتاقانه چنین روزی را انتظار می‌برند، هردو، حاکمیت ماهواره‌ها را با حاکمیت جهانی غرب یکسان گرفته‌اند؛ و هر دو اشتباه می‌کنند. مقاله ی انفجاراطلاعات @social_theory
36.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آری.. این است نئولیبرالیسم ✅ زباله دانی بنام نئولیبرالیسم، از زبان نوآم چامسکی، زبان شناس و فیلسوف آمریکایی @tahliltamadoni
اتفاق مبارکی که افتاد این است که در ذهن انقلابی‌ها جریان اقتصادی لیبرال‌ها به جریان سیاسی‌شون پیوند خورد. بازنده این میدون فقط انقلابی‌هایی هستند که میخوان اونطرف بایستند... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
همه یا عده‌ای قلیل؟! اول عرض کنم رئیس سازمان هواپیمایی کشور فرد متعهد و متخصصی است. مستندی در شبکه یک پخش شد با اجرای آقای دلاوری باعنوان بی‌واسطه. پیشرفت‌های چشم‌گیر صنعت هوایی را نشان داد و حقیقتا لذت بردم. مشکلات را هم بدون رودربایستی مطرح کردند. شبیه‌ساز پروازی که در ایران به دست مهندسین کشورمان ساخته شده فوق العاده جذاب و در منطقه بی‌نظیر یا بسیار کم نظیر است. اما اینها را گفتم که بگویم همین رئیس سازمان هواپیمایی وقتی وارد مساله اقتصاد می‌شود گاهی اوقات یک نئولیبرال افراطی می‌شود. مثلا کجا؟ مثلا آنجایی که گفت باید به جای ۹۰ فرودگاه چند فرودگاه محدود و سطح بالا می‌ساختیم. این همان منطقی است که می‌گوید برای توسعه عده‌ای باید زیر چرخ‌های بی‌عدالتی له شوند. یکی از علت‌های اصلی سرعت کند توسعه صنعتی در ایران نسبت به برخی از کشورهای جهان (آن هم در صنایع بسیار بزرگ) همین نگاه کردن به جنبه عدالت است. یعنی منافع عموم مردم درنظر گرفته شده است به جای منفعت طبقه‌ای خاص. مساله اصلی اقتصاد از نظر اسلام عدالت است و نتیجه این عدالت پیشرفت خواهد بود اما ممکن است سرعت آن کمتر باشد نسبت به میان‌بُر ظالمانه توسعه به شکل غربی. در مورد خودرو هم با وجود تمام انتقادات، من از تولید انبوه پراید در دهه هشتاد به لحاظ اقتصادی و مبانی عدالت دفاع می‌کنم. دقیقا منطق تولید پراید متناسب با قدرت خرید "عموم مردم طبقات پایین" با منطق ۹۰ فرودگاه به جای چند فرودگاه لاکچری یکی است. ابتدای دولت نهم یک میلیون نفر خودرو داشتند و انتهای دولت دهم ۱۰ میلیون نفر. همه می‌دانیم که سهم عمده‌ای از این خودروها متعلق به پراید و پیکان و سمند بود. همان زمانی که حتی برای خرید خودرو وام می‌دادند! همان خودروهایی که شد سرمایه برای اقشار ضعیف جامعه و علاوه بر اینکه صاحب خودرو شدند توانستند قدرت خریدشان را حفظ کنند تا خودرو خود را تبدیل به احسن کنند. پ‌ن: دروغِ "پراید علتِ اصلی تلفات" را هم قبلا توضیح داده‌ام هرچند ربطی به بحثی که عرض کردم ندارد و نقد ما هم به کیفیت پایین خودرو به قوت خود باقی است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
استقلال بانک مرکزی نتیجه عدم استقلال فکری است! تصور کنید ۹۹ درصد مردم به واسطه شعار "افزایش حقوق و دستمزد و کاهش مالیات" به یکی از نامزدهای ریاست جمهوری رای بدهند! اما هنگامی که دولت تصمیم می‌گیرد این کار را انجام دهد رئیس‌بانک مرکزی بگوید خیر! من پول نمی‌دهم! چرا؟ چون علم اقتصاد می‌گوید اگر من الآن به دولت پول بدهم باعث تورم می‌شود. خب اینجا تصمیم یک نفر در تعارض با خواست ۹۹ درصد از مردم قرار می‌گیرد و دیکتاتوری رئیس‌کل بانک مرکزی در مقابل جمهوریت و دموکراسی خواهد بود. اگر فرض کنیم رئیس کل بانک مرکزی یک اقتصاددان درجه یک باشد باز هم ممکن است فهمی از شرایط جامعه و اهم و مهم کشور نداشته باشد. مثل زمان جنگ که تجهیز جبهه مهم‌تر از بالا و پایین رفتن چند درصد نرخ تورم است! اما اگر استقلال بانک مرکزی را بپذیریم یعنی بانک مرکزی می‌تواند نه تنها خلاف دموکراسی و نظر و خواست مردم بلکه خلاف منافع آنها اقدام کند. هیچ بانک مرکزی در دنیا مستقل نیست. ممکن است از دولت مرکزی ظاهرا قدری مستقل باشد اما قطعا وابسته به حاکمیت پنهان است. استقلال بانک مرکزی در کشورهای سلطه‌پذیر به معنای وابستگی آنها به بانک جهانی و کشورهای سلطه‌گر است. در کشور ما استقلال بانک مرکزی به تسلط بیگانگان خارجی منجر نمی‌شود اما بانک مرکزی از حاکمیت و دولت مستقل می‌شود و به بانک‌های خصوصی وابسته خواهد شد. اما اساسا همه‌ی این بحث‌ها برای "اصلاح در چارچوب" است! ولی مساله علم اقتصادِ حقیقی که همان اقتصاد مقاومتی است "تغییر چارچوب" است. درحقیقت سوال اینجاست که اساسا چه نیازی به وجود بانک مرکزی داریم وقتی می‌گوییم باید بانک‌های خصوصی و دولتی جمع شوند و تمام آنها تجمیع شوند در یک بانک ملی؟ اقتصاد علم نما می‌گوید اصلا به این مساله فکر نکن! درچارچوبی که من برای تو طراحی کرده‌ام فکر کن! در حقیقت علوم انسانی غربی برای مبارزه و مقابله با "تفکر مستقل" به‌وجود آمده‌اند و مصداق بارز "جاهلیت مدرن" هستند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اندیشکده قصد
یکشنبه-مناظره درخشان.mp3
19.92M
💢 جدال درخشان تقابلی که آینده اقتصاد ایران را رقم میزند. 🔹دکتر حمیدرضا مقصودی اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه قم 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
قالیباف همیشه و همه‌جا یک تکنوکرات بوده! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
جلوی رشد نقدینگی را بگیر و ارز را گران کن فقط یک معنا دارد: طبقات پایین جامعه نتوانند مصرف کنند و این کاهش تقاضا باعث کاهش تورم شود! من یک راه بهتر و سریع‌تر سراغ دارم! مردم را گازانبری قیچی کنیم بعد همه را بکشیم جمعیت کم می‌شود فشار تقاضا هم کم می‌شود تورم مهار می‌شود! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
منتظر جهش نجومی قیمت محصولات وابسته به فرآورده‌های پالایشی و پتروشیمیایی باشید؛ و البته که بورس سبز میشود! این نظام ارزی که سیاست دولت را تابعی از قدرت بازار(Market Power) غول‌های ارزی کرده، شناور مدیریت شده نیست، مدیریت شناور شده است. ان الله لا یغیر مابقوم حتی یغیروا ما بانفسهم @syjebraily
برای مهار تورم گران کن برای فرهنگسازی رها کن برای اقتدار سیاسی بده بره برای زن، فحش ناموسی بده برای زندگی، بکش برای آزادی، اسیر نفس باش برای توسعه عدالت را ذبح کن گویا لیبرال‌ها اصرار دارند همه‌چیز را برعکس بفهمند! و برعکس عمل کنند! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
بدون شرح! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسین زمانی میقان
📌اول باید استقلال اقتصادی باشد @hzamanim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرفسور درخشان: لیبرالها نگرانند که در دنیا تنها بمانیم! چون فکر میکنند جهان همین دو تا کشور زورگو و سلطه گر هستند! نخیر! کجا تنها می مانید؟ الله معکم! این حرفها چیست که میزنید؟ یاد آن جمله حضرت موسی علیه السلام در مقابل فرعونیان افتادم که حضرت آقا تکرار کردند: کلا ان معی ربی... خدا با ماست... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
دنیای امروز (نه فقط ایرانی ها) مدیون این نگاه است... و چقدر دلتنگیم و چقدر که این داغ کهنه نمی شود... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 خرمشهرهای اقتصادی 🔹 فتح خرمشهر زمانی اتفاق افتاد که نگرش ما نسبت به جنگ تغییر کرد. 🔹 در مسئله تورم، بیکاری و رشد تولید زمانی که بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم می‌توانیم شعار سال را محقق کنیم. 🔸 دکتر علی سعیدی اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه قم 📌 به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
هدایت شده از رادیو سداد
پرفسور درخشان - فریب بزرگ 1.mp3
17.05M
🎙برنامه فریب بزرگ|قسمت اول موضوع: ریاضیات، علم اقتصاد و فریب بزرگ کارشناس: پرفسور مسعود درخشان جلسه اول تدریس کتاب "فریب بزرگ" دانشگاه امام حسین ۱۴۰۲/۰۳/۰۲ تهیه‌کننده: رادیوسِداد 📻 sedad سِدای‌اقتصاد
اینجا حکومت قانون برقرار است آقای غنی‌نژاد! افتاد یا بازم بگیم؟ قااانون! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اندیشکده قصد
44.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 نشست نقد علم اقتصاد و سرمایه داری در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه امام حسین علیه السلام تاریخ: 1402/3/2 🔹 موضوع جلسه اول: فریب بزرگ، نسبت ریاضیات با علم اقتصاد حقیقی و اقتصاد علم نما 🔸 پروفسور مسعود درخشان 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
● مخصوص کتاب‌خوارها ● دوستان زیادی به کرّات درخواست داشتند سیر مطالعاتی مشخصی در موضوع اقتصاد به آنها معرفی کنیم. هرچند به خاطر اعتقادم به "استقلال فکریِ" افراد اساسا با این کار مخالفم و اعتقاد دارم باید همیشه، همه چیز را خواند و همیشه پرسشگر ماند و هیچ چیز جز "وحی و کلام معصوم" را به صورت ابدی نپذیرفت! ولی فقط از باب پیشنهاد برای شروع مطالعه چند منبع را خدمتتان معرفی می‌کنم. کتابهای مرسوم و متعارف دانشگاهی را معرفی نمی‌کنم زیرا آنها را اساسا علمی نمی‌دانم! ضمن اینکه دیگران آنقدر معرفی کرده‌اند، که نیازی هم نیست! منابع زیر عموما در سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند: اقتصاد اسلامی، نقد سرمایه‌داری و عدالت. ۱. اقتصادنا؛ علامه شهید صدر ۲. نظری به نظام اقتصادی اسلام؛ شهید مطهری ۳. جلد ۳۳ مجموعه آثار یا درآمدی بر اقتصاد تطبیقی؛ شهید مطهری ۴.‌ ربا در اسلام و دو جلد اقتصاد اسلامی (مباحث نظری و مباحث کاربردی)؛ آیت‌الله شهید بهشتی ۵. ۲۳ راز سرمایه‌داری؛ پرفسور ها جون چانگ ۶. نیکوکاران نابکار؛ پرفسور چانگ ۷. دکترین شوک؛ نائومی کلاین ۸. کتاب فریب بزرگ و همچنین آثار و سخنرانی‌های پرفسور مسعود درخشان (به ویژه ۸ جلسه اقتصاد اسلامی، مقدمه کتاب دستبرد ناپیدا و مقدمه کتاب کاپیتالیسم) ۹. عدالت؛ مایکل سندل ۱۰. اقتصاد سیاسی جهانی؛ رابرت گیلپین ۱۱. اقتصاد ایران در دوره تعدیل ساختاری؛ فرشاد مومنی ۱۲. دولت و بازار؛ جبرائیلی ۱۳. لیبرالیسم غرب، ظهور و سقوط؛ آنتونی آربلاستر ۱۴. اقتصاد کاربردی؛ ها جون چانگ ۱۵. بهای نابرابری؛ جوزف استیگلیتز ۱۶. دگرگونی بزرگ؛ کارل پولانی ۱۷. استراتژی‌های رشد و توسعه اقتصادی؛ محمدقلی یوسفی ۱۸. ژئوپلتیک گرسنگی (جغرافیای گرسنگی)، اثر رئیس اسبق فائو و برندهء نوبل ادبیات، خوزوئه دو کاسترو ۱۹. ابرطبقه، اثر استاد دانشگاه نیو اسکول آمریکا، دیوید راتکاف ۲۰. انسان بدهکار، لاتزارتو ۲۱. خاکریز اقتصادی؛ دکتر توکلی ۲۲. درسنامه اقتصاد مقاومتی؛ احمدعلی یوسفی ۲۳. نظام اقتصادی اسلام؛ میرمعزی ۲۴. حرف‌هایی با دخترم درباره اقتصاد؛ یانیس واروفاکیس ۲۵. روش شناسی اقتصاد دکتر زریباف ۲۶. تحول نهادها و ایدئولوژی های اقتصاد، دایانا هانت ۲۷. یهودیان و حیات اقتصادی مدرن، زومبارت ۲۸. سرمایه داری و اخلاق پروتستان، وبر ۲۹. فلسفه اخلاق و تحلیل اقتصادی؛ هاسمن ۳۰. مجموعه مقالات عدالت که دکتر محمد نعمتی جمع‌آوری کرده ۳۱. کتاب ماهیت و علل بحران مالی ۲۰۰۸، گردآوری دکتر نعمتی و دکتر سلیمانی ۳۲. اقتصاد مقاومتی تفسیر جهاد کبیر؛ ابدالی بقیه‌اش بماند برای بعد... هر کدام را خواندید خوشحال می‌شوم نظرتان را در مورد کتاب برای حقیر ارسال کنید. ⭕️ جنگ شناختی‌اقتصادی: 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7