eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3.4هزار ویدیو
136 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
اینهایی که امروز منافقانه پشت حضرت آقا اومدن بشناسید و فراموش نکنید اینهایی که دیروز می‌گفتند آقا تحت تاثیر حرف‌های این و آن است و فردا می‌گویند نظر کارشناسی ما با آقا متفاوت است و حرف آقا غلط است امروز اگر می‌گویند "نظر ما به نظر رهبری نزدیک است" فقط یک دلیل دارد. استفاده ابزاری از نظر آقا. ما هیچ وقت نگفتیم ارز ترجیحی کالاهای اساسی نظر آقا بوده. حرف خودمان را زدیم. همان موقع این جماعت فکر می‌کردند نظر رهبری چیز دیگری است اما باز هم می‌گفتند باشد. ما کارشناسیم. حالا اینها به ما که نظر آقا برایمان فصل الخطاب است می‌گویند شما از رهبری سوءاستفاده می‌کنید. دنیای وارونه‌ای‌ست. مرد باشید در همه موارد ولایت‌پذیری خودتان را ثابت کنید نه فقط جایی که نظر ولیّ جامعه با نظر شما یکی می‌شود. اما در مورد ارز ترجیحی. کار لازم با کار خوب فرق دارد. کار لازم با کار عالی فرق دارد. کار اساسی همان بود که آقا فرمودند. دلارزدایی. تولید. جلوگیری از شکاف طبقاتی. جلوگیری از بنگاه‌داری بانک‌ها و ... دولتی که ضعیف است و می‌گوید من نمی‌توانم جلوی قاچاق و فساد را بگیرم مثل پزشکی است که می‌گوید من نمی‌توانم ترکش را از دست این شخص بیرون بیاورم فلذا آن را قطع می‌کنم. قطع دست لازم است اما کار درست و بهتر آن است که از برخورد ترکش جلوگیری کنید و در مرحله بعد ترکش را بیرون بیاورید. حفظ ارزش پول ملی و هدایت اعتبارات و جلوگیری از فسادها و قاچاق و... واجب بود. توانش را نداشتید حذف ارز ترجیحی لازم شد. خون‌ریزی داشت باید جبران می‌کردید نکردید و کام مردم در اثر تورم ناشی از حذف ارز ترجیحی تلخ شد. فلذا استناد به یک جمله معترضه حضرت آقا دلیل نمی‌شود اندیشه اقتصادی رهبری را با تفکرات خود منطبق بدانید بلکه سعی کنید ذيل اندیشه ایشان اجتهاد کنید و همیشه مطیع باشید. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از علی صمیمی
💠 زمینِ کَجْ، لازم های ناکافی..! ✍علی صمیمی 🔰 اگر رهبری را به عنوان یک ایدئولوگ انقلاب اسلامی قبول داریم در تحلیل بیانات ایشان نمیشود که جزء نگر بود. لازم است همه پازلها را کنار هم بچینیم تا به معنای درستی برسیم که با مجموعه سخنان مهم ایشان در تناقض نباشد. 🔰 رهبری بارها از لازم های متعدد برای اقتصاد مطلوب و زمینِ سیاستها سخن گفته اند. ✅ از پیوست عدالتِ هر تدبیر اجتماعی(۱۴۰۰/۰۶/۰۶) ✅ مراقب ساخت حقیقی انقلاب بودن مثل رفع تبعیض و فقر زدایی و..( 1387/09/24) ✅ تا تذکر شدید ضریب جینی که این همه شعار میدهیم پس کو!(۹۶/۳/۳۱) 💠 همه سیاستها ممکن است خوب و لازم باشند اما در زمینِ کج جز تلخی چیزی عاید کشور نکند کما اینکه اول امسال هم ایشان فرمودند تورم باعث تلخی کام مردم شد و آقای رئیسی نیز در جمع ائمه جمعه بر آن صحه نهاد. ✓ رهبری سرمایه گذاری مردم در برخی شرکتهای بورسی را هم لازم دانستند! ✓ از خصوصی سازی حمایت کردند و آن را لازم خواندند! 🔰اما تذکر ایشان را وقتی درمورد زمینِ کجِ اقتصاد که صاف کردنش لازم است را رها کنیم و همین لازمه ها را به تنهایی بگیریم بدون آن پیوست و قید و بندها.. دچار هفت تپه و دشت مغان و از دست رفتن سرمایه های مردم در بورس میشویم و بیراهه میرویم.. 💠 دغدغه مندان عدالت در کشور اصلا روی سیاستها زوم نمیکنند کما اینکه نه در مورد مولدسازی نه ماجرای بنزین نه حذف ترجیحی کاری به اصل سیاست نداشتند که حالا محاکمه شوند بلکه روی زمین و زمینه این سیاستها اعتراض داشتند. ○ درمورد خصوصی سازی و مولدسازی گفتند دست آخر به خاطر "تبعیض در مالکیت و وضع نامطلوب حقوق و دستمزد" در کشور اموال نصیب جمع محدودی سرمایه دار میشود نه عامه مردم. ○ درمورد ارز ترجیحی هم گفتند با توجه به "وضعیت اشتغال و عدم رسایی حقوق و دستمزد و یارانه ها" تولید ضربه میخورد و تورم شکننده و تلخی تحمیل میشود که بجای 4قلم کالا 50 قلم افزایش پیدا میکند که شد. ⁉️چرا..چون زمینِ این سیاستها کج است.. شاید اگر در کشوری چون سوئد با زمینِ مناسب اقتصادی با فاصله حقوق و دستمزد نسبتا کم اجرا شود صرفه جویی و سود نصیب کشورش کند اما اینجا ضربه میزند. 💢..ازاین بالاتر.. 💠 گاه یک فتوای مقدس از یک آیت الله بدون در نظر گرفتن زمین و زمینه اقتصادی هم ممکن است مشکل ساز شود چه رسد به سیاستهای اینچنینی.. اینکه دریافت سود بانکی حرام است(اقلا آن مقدار که قدرمتیقن است) را درنظر بگیرید در چه محیطی صادر میشود. ○ 25 میلیون خانه خالی داریم و 20 میلیون خانوار (اگه همه صاحب خانه شوند هنوز خانه خالی موجود است) و حدود 32 میلیون مستاجر (8 میلیون خانوار) 🔚آنکه خانه را اجاره میدهد به قصد رهن و سود بانکی اجاره میدهد اما مرجعش اعلام حرمت میکند نتیجه آنکه بجای رهن، اجاره را بالا میبرد و زندگی مستاجر روزبه روز شکننده تر میشود. ..فتوا به ضرر مستضعفین تمام شد.. ✅ قطعا این سخن بدین معنا نیست که سود بانکی حرام نیست اما لحاظ نتیجه ی فاسدش شاید فقیه را متوجه کند که میتواند مسائل مهمتری از جامعه مومنین (مثل تقسیم عادلانه منابع ثروت و وجوب صاحب خانه شدن مومنین به عنوان واجبات نظامیه) را بُلد کند و بزرگ جلوه دهد بعد سراغ سود بانکی هم بیاید. ..هر دو باهم.. 💠@ali_samimi71
هدایت شده از آینه «عندلیب»
رسم خوبی که در مساجد وجود داره اینه که هرشب یک صفحه قرآن رو تلاوت می‌کنند و آدم رو متوجه آیات الهی می کنند. ☀️ترجمه‌ی این آیه خیلی ذهنم رو درگیر کرد: 🔥خیلی سخته که همه‌ی اون آدم‌هایی که به شیوه‌های مختلف ماها رو دنبال خودشون کشوندن و مدهای مختلف و عادت‌های فکری و گفتاری و رفتاری گوناگون رو توی جامعه کردند، کاملاً می کنند و هیچی رو گردن نمی گیرند😳😳😳 ❗️نه تنها گردن نمی‌گیرند بلکه از ما برائت و هم می‌جویند😭😭 👌دقت کنیم دنبال کی می ریم و از کی داریم تقلید می کنیم❗️ 🔷 سوره‌ی بقره، آیه‌ی۱۶۶ https://eitaa.com/Ayeneee
💡دوستانی که میخوان از تعبیر «ثبات نرخ ارز» در کلام حضرت آقا استفاده کنند که پس با «تثبیت» فرق می کند، دقت بفرمایید که در سخنان ایشان هم «تثبیت» به کار رفته و هم «ثبات» و از «تثبیت قیمت ارز» نیز تمجید کرده بودند!😊 این سخن هم از ایشان هست: "بعد هم مسئله‌ی حفظ ارزش پول ملّی است؛ اینکه این ارز همین طور افسار پاره کند و قیمتش روزبه‌روز بالا برود، چیز بسیار بدی است، این جزو کارهای کوتاه‌مدّت است که بایستی [مسئولین] انجام بدهند. ۱۳۹۹/۰۵/۱۰ بیانات در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید قربان" @jebhetse
کسانی که در مقابل حرف ولیّ جامعه از واژه علم استفاده می‌کنند هنوز از ابتدائیات علوم اجتماعی درک درستی ندارند. وقتی از درستی و غلط بودن یک سیاست صحبت می‌کنیم یا از لازم بودن و خوب بودن آن حرف می‌زنیم اساسا بحث در حوزه مبانی ارزشی و عدالت است نه گزاره‌های اثباتی. اینکه یک سیاست به دلائل مختلف اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و ..."خوب" ارزیابی شود هیچ ربطی به تعریف رایج از علم ندارد. اساسا نظریه عدالت است که اینجا ورود می‌کند و می‌گوید فلان سیاست درست بوده یا غلط و آن را ارزش‌گذاری می‌کند. حال سوال این است که در مورد "تشخیص حکم عدالت" چه کسی نظرش ملاک است؟ من؟ شما؟ کسی که اقتصاد متعارف خوانده؟ کسی که اقتصاد سوسیالیستی را پذیرفته؟ کسی که سیاست خوانده؟ فقیه؟ یا ...؟ پاسخ هیچکدام است. قطعا تنها مرجع تشخیص دهنده حکم عدالت در مسائل اجتماعی ولیّ جامعه است ولاغیر. اساسا وقتی شما در صدد توجیه خوب بودن یک سیاست اقدام می‌کنید در حال بیان نظر خود در چارچوب نظریه عدالتی هستید که پذیرفتید. برای این توجیهات ممکن است از برخی گزاره‌های اثباتی استفاده کنید که باز هم این گزاره‌ها دور از دسترس ولی جامعه نیست و احتمالا بهتر و بیشترش وجود دارد. و البته اتصال این بحث با "نظریه عدالت اسلامی" ضرورت رجوع به ولی فقیه را قطعا به اثبات می‌رساند. از طرف دیگر در هم‌تنیدگی نظامات اجتماعی عدم اکتفاء به رجوع به متخصص یک رشته (مثل اقتصاد) را ضروری می‌کند. و شاید مهم‌تر از همه اینها تجربه ۴۰ ساله مدیریت در بالاترین سطوح مدیریتی کشور است که حضرت آقا را به شخصیتی تبدیل کرده که مطلقا تحت تاثیر این و آن قرار نمی‌گیرد و اگر حرفی را خودشان بیان می‌کنند یعنی نظر خودشان است ولاغیر. همه دعوا بر سر پیوست عدالت و پیوست فرهنگی است که آقا فرمودند و کسی به آنها توجه نمی‌کند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اللهم ادخلنا الجنة من باب الشهداء بحق فاطمة الزهراء سلام‌الله‌علیها و علی ابیها و بعلها و بنیها... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر جا صدای مداحی بود شروع می‌کرد به سینه‌زنی. اینجا خواب بود. یک لحظه از خواب بیدار شد و... من غم و مهر حسین با شیر از مادر گرفتم روز اول کآمدم دستور تا آخر گرفتم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ساده ساده میون جاده پای پیاده با خونواده میریم می‌گیم حسین حسین عزیز زهرا... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
تو راه داشتیم برمی‌گشتیم کنار نخلستان‌ها خرمافروشی بود ایستادیم خرما بخریم پیاده شدیم چند کیلو خرما درجه یک تازه داد و گفت صلوات بفرستید... نابازار حسین بازار را هم تسخیر کرده است... مرتبط: از دیکتاتوری پول تا اقتصاد صلواتی شهید آوینی ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
برای من بارها اتفاق افتاده افرادی را در مسیر پیاده‌روی دیدم که شبیه حاج قاسم و ابومهدی بودند... این یکیو دخترم بعدا که عکسها را نگاه می کرد دید... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از تشکل حوزوی سعداء قم
امسال افتخار این رو دارم که در موکب مسجد جمکران واقع در عمود ۱۰۹۰ خادم باشم همین الان در دفتر روابط بین الملل این موکب نشسته بودیم ، یکی از زوار ایرانی یک پول کویتی درآورد و گفت این رو یک کویتی به من هدیه داده ، ۱ واحد پول کویت ۱۶۰۰۰۰ تومن ایرانه و... اونوقت پول ما ارزش نداره و معلوم نیست چندتا صفر روی پول هست و... یکی از عراقی هایی که کنارمون بود پول ایران رو ازش گرفت و عکس امام خمینی روی پول رو بوسید و روی چشمانش گذاشت گفت ارزش امام خمینی و انقلاب اسلامی خیلی بالاتر از میلیارد ها پول است خدارو شکر کنید که امام خمینی رو دارید... ما کجا و این معرفت عراقی ها کجا... 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 @soada_qom
✍ ا. انصاری زادهحضرت آقا: آقایی دلار رو بشکنید 🗣 نئولیبرال‌ها: اینها توهم اقتصاد بدون دلار دارند ✅ حضرت آقا: نگذارید کانال های تلگرامی قیمت دلار را مشخص کنند، و صنایع مادر محصولاتشان را به دلار بفروشند.. 🗣 نئولیبرال‌ها: به آقا اطلاعات غلط میدهند، نظر کارشناسی ما با آقا تفاوت دارد،، داشتن نظر کارشناسی متفاوت که اشکالی ندارد ✅ حضرت آقا: در امور مختلف منجمله همین حذف ارز ۴۲۰۰، همیشه یک پیوست تبلیغی رسانه ای برای آگاه سازی مردم داشته باشید 🗣 نئولیبرال ها: ای تندرو های از ولایت جلو زده.. دیدید نظر آقا همان نظر ما بود؟ دیدید آقا با حذف ارز ۴۲۰۰ موافق بود؟ بروید به جهنم ای مارکسیست‌های مدعی اقتصاد اسلامی..😐 👆👆👆👆👆👆 ⛔️ رفقا به این میگن استفاده ابزاری از امام جامعه.. و چه کشید علی از دست این جماعت.. @tahliltamadoni
اقتصاد فرهنگی
✍ ا. انصاری زاده ✅ حضرت آقا: آقایی دلار رو بشکنید 🗣 نئولیبرال‌ها: اینها توهم اقتصاد بدون دلار دارند
ما هم در همه موارد حتی اگر خلاف نظر اولیه‌مان باشد فقط می‌گوییم: الامر إلی ولینا... این اطاعت کاملا عقلانی و علمی است. آن چیزی که با آن در مقابل نظر ولی جامعه بایستند است.
اگر کسی آنجاست عکس و فیلمش را هم بفرستد به این آی‌دی: @h_abbasifar ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
یک نفر یک رگرسیون بزند بین پوشش زنان و زیارت اربعین که از نشانه‌های مومن است! یک نفر یک رگرسیون بزند بین پوشش زنان و محبت امام حسین علیه‌السلام با شاخص خدمت به زائرین! یک نفر یک رگرسیون بزند بین پوشش زنان و التزام عملی به دین! یک نفر یک رگرسیون بزند بین پوشش زنان و خیلی از ارزش‌های اخلاقی و انسانی و دینی. خواهد دید که آن حرف‌های بیهوده که "دلت پاک باشد" ، "به ظاهر نیست" ، "فساد زیر چادر هم هست" و ... فقط توجیهات شیطانی عده‌ای افراد است که یا جاهل‌اند یا مغرض. جامعه‌شناسان و روان‌شناسان ما هم مثل اقتصاددانان، فریب‌خورده‌هایی هستند که در حال فریب دادن دانشجویان خویش‌اند. بروند و بررسی کنند جامعه اربعینی را... میزان طلاق و اعتیاد و فساد و فحشا و بقیه آسیب‌های اجتماعی در این قشر چقدر است و در بین کسانی که التزامی به احکام خداوند ندارند چقدر است. اصلا یک رگرسیون بزنید و ببینید این جماعت چقدر تخلف رانندگی دارند و دیگران چقدر. بله. جامعه بدوی و عقب‌افتاده غرب منحط برای عده‌ای منورالفکر لیبرال جامعه آرمانی است و جامعه پیشرفته و مترقی و متعالی حسینی را اساسا درک نمی‌کنند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
چند روز پیش همراه با دوستانم مشرف شدیم به حرم امیرالمومنین! موقع شروع نماز متوجه شدم که فرش ها به وسیله علی اکبر انصاری وقف شده اند. همان کسی که با خلق پول از هیچ و تأسیس پروژه هایی چون ایران مال از طرفی سرمایه کلان را برای عده‌ای قلیل فراهم نموده است و از طرفی دیگر تورم حاصل آن را وارد سفره های مردم نموده است. بعد از صحبت با دوستانم و تشریح فعالیت علی اکبر انصاری به اتفاق از روی فرش بلند شده و بر روی سنگ حرم نماز خوانده ایم. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا این فیلم و این حرف‌ها را با دقت چند مرتبه ببینید و بشنوید. دنیا دنیا حرف در این چند ثانیه نهفته که به برخی از آنها اشاره می‌کنم: ۱. سید علی مدنی‌زاده رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف و فارغ‌التحصیل دانشگاه شیکاگو اعتراف می‌کند کار مادر در خانه فعالیت اقتصادی است. ۲. مدنی‌زاده می‌گوید این نکته کلیدی است و البته با لبخند از کنار آن می‌گذرد ۳. مدنی‌زاده به درستی می‌گوید برای افرایش GDP نباید در خانه کار کرد. اما اعتقادات مذهبی او اجازه نمی‌دهد به این مساله دقیق‌تر فکر کند که واقعیت امروز دنیا همین است. ۴. مدنی‌زاده می‌گوید متاسفانه کار در منزل در محاسبه GDP وارد نمی‌شود. این یعنی کاملا متوجه است که این شاخص بسیار ناکارآمد است. ۵. کسی می‌پرسد اگر من به خانه همسایه بروم و همان کار را انجام دهم و او هم به خانه دیگری برود و پول رد و بدل شود جزء GDP است. مدنی‌زاده می‌گوید بله! تولید است! یعنی همان کار در خانه ارزش اقتصادی ندارد اما در خانه مردم ارزش اقتصادی دارد! ۶. با همین محاسبه غلط و کودکانه، نظریه مقداری پول را همچون آیه‌ای مقدس بر سر دست گرفته‌اند و هر جا می‌روند می‌گویند علت تورم طبق نظریه مقداری رشد نقدینگی است! ۷. مدنی‌زاده حتی می‌داند که به این شیوه اندازه‌گیری GDP انتقاد وارد است! ولی تنها پاسخی که دارد این است که: چاره‌ای نیست. اما ماجرای از همین جا شروع می‌شود! می‌پرسیم چرا چاره‌ای نیست؟ خب بیایید و تمام فعالیت‌های اقتصادی را محاسبه کنید. آن هم محاسبه دقیق... ولی جوابی که خواهیم شنید... یادداشت کامل ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
لطفا این فیلم و این حرف‌ها را با دقت چند مرتبه ببینید و بشنوید. دنیا دنیا حرف در این چند ثانیه نهفته که به برخی از آنها اشاره می‌کنم: ۱. سید علی مدنی‌زاده رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف و فارغ‌التحصیل دانشگاه شیکاگو اعتراف می‌کند کار مادر در خانه فعالیت اقتصادی است. ۲. مدنی‌زاده می‌گوید این نکته کلیدی است و البته با لبخند از کنار آن می‌گذرد ۳. مدنی‌زاده به درستی می‌گوید برای افرایش GDP نباید در خانه کار کرد. اما اعتقادات مذهبی او اجازه نمی‌دهد به این مساله دقیق‌تر فکر کند که واقعیت امروز دنیا همین است. ۴. مدنی‌زاده می‌گوید متاسفانه کار در منزل در محاسبه GDP وارد نمی‌شود. این یعنی کاملا متوجه است که این شاخص بسیار ناکارآمد است. ۵. کسی می‌پرسد اگر من به خانه همسایه بروم و همان کار را انجام دهم و او هم به خانه دیگری برود و پول رد و بدل شود جزء GDP است. مدنی‌زاده می‌گوید بله! تولید است! یعنی همان کار در خانه ارزش اقتصادی ندارد اما در خانه مردم ارزش اقتصادی دارد! ۶. با همین محاسبه غلط و کودکانه، نظریه مقداری پول را همچون آیه‌ای مقدس بر سر دست گرفته‌اند و هر جا می‌روند می‌گویند علت تورم طبق نظریه مقداری رشد نقدینگی است! ۷. مدنی‌زاده حتی می‌داند که به این شیوه اندازه‌گیری GDP انتقاد وارد است! ولی تنها پاسخی که دارد این است که: چاره‌ای نیست. اما ماجرای از همین جا شروع می‌شود! می‌پرسیم چرا چاره‌ای نیست؟ خب بیایید و تمام فعالیت‌های اقتصادی را محاسبه کنید. آن هم محاسبه دقیق. ولی جوابی که خواهیم شنید این است: نمی‌شود. خیلی سخت است. امکان ندارد. اندازه‌گیری دقیق GDP هم ممکن نیست چه برسد به اندازه‌گیری شاخص دیگری با این سطح از پیچیدگی! می‌گوئیم خب اگر اندازه‌گیری غلط است و گویا نیست، چه اصراری دارید بر اندازه‌گیری؟ می‌گوید: خب من این همه ریاضی خوانده‌ام باید یک جایی به درد بخورد! می‌گویم کجا؟ می‌گوید همین نظریه مقداری آقا فریدمن! اگر ساده‌سازی نکنم نمی‌توانم کمی‌سازی کنم. اگر نتوانم کمی‌سازی کنم که نمی‌توانم فرمول‌سازی کنم. اگر فرمول‌سازی نکنم چطور سیاست‌گذار را توجیه کنم؟ اگر سیاست‌گذار بفهمد که من فریبش می‌دهم که به حرف من گوش نمی‌کند! با ریاضی نمی‌تواند متوجه این موضوع بشود. به تعبیر پرفسور درخشان GDP یک NARROW COMPONENT است و چیزهایی را درون این شاخص ریخته‌اند که اساسا آن را بی‌ارزش می‌کند ولی این narrow component ها تسهیل می‌کنند فرمول‌سازی رياضی را. شاخصی که از ارزش‌ها و فرهنگ و تاریخ و جامعه و ... جدا شده است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیح کوتاه پرفسور درخشان در مورد بی‌ارزش بودن شاخص GDP و استفاده از آن برای قسمتی از مستند راه درخشان... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
عراق را دیدید... نتیجه واردات با خام فروشی نفت می‌شود زیرساخت افتضاح این کشور... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
نتیجه نابود کردن روابط اجتماعی این جمله را مقایسه کنید با اصرار خادمین اباعبدالله در مسیر اربعین برای پذیرایی... شما جرات دارید به آنها پول "نقد" نشان دهید... ۱۱ ماه و ۲۰ روز جمع می‌کنند برای ده روز که ببخشند... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاید کوچکترین موکب اربعین بود! یک تکه چوب یک تکه کارتن یک سینی ذغال یک سطل اسپند ... حاتم را پرسیدند که :«هرگز از خود کریمتر دیدی؟» گفت: «بلی، روزی در خانه غلامی یتیم فرود آمدم و وی ده گوسفند داشت. فی الحال یک گوسفند بکشت و بپخت و پیش من آورد. مرا قطعه‌ای از آن خوش آمد، بخوردم.» گفتم : «والله این بسی خوش بود.» حاتم ادامه داد: «غلام بیرون رفت و یک یک گوسفند را می‌کشت و آن موضع را می پخت و پیش من می‌آورد و من از این موضوع آگاهی نداشتم. چون بیرون آمدم که سوار شوم، دیدم که بیرون خانه خون بسیار ریخته است. پرسیدم که این چیست؟» گفتند: «وی همه گوسفندان خود را بکشت. وی را ملامت کردم که: «چرا چنین کردی؟» گفت: «سبحان الله ترا چیزی خوش آید که من مالک آن باشم و در آن بخیلی کنم؟» پس حاتم را پرسیدند که: «تو در مقابله آن چه دادی؟» گفت: «سیصد شتر سرخ موی و پانصد گوسفند.» گفتند: «پس تو کریمتر از او باشی!» گفت: هیهات! وی هر چه داشت داده است و من آز آن چه داشتم و از بسیاری، اندکی بیش ندادم. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
❇️ کسی نمی‌تواند به این ترتیب همه قشرهای موجود در هر جا را، از یک ملتی، از بچه‌های کوچک و تا پیرمردهایشان و دانشجویشان، با افکار متعدده‌ای که اینها دارند و با ایده‌های مختلفی که دارند، همه را تحت یک مطلب بیاورد، این نمی‌شود الّا اینکه دست غیبی در کار است امام خمینی (ره)، ۳۰تیر۱۳۵۸ @EMAM_COM
وقتی فهم درستی از اقتصاد داری به جای خودتحقیری با دیدن چهارتا ماشین خارجی رفتار عقلانی ایران در این چهل سال را متوجه می‌شوی. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar