eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.8هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
3هزار ویدیو
130 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی عضو اندیشکده قصد مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨 تخصیص بودجه سنگین برای جهاد تبیین کار غلطی است 🔺 رهبر انقلاب، صبح امروز: طبیعت این کار یک طبیعت غلطی است که یک بودجه‌ی سنگینی را به‌عنوان جهاد تبیین بگذارند. ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ 💻 @Khamenei_ir
مدرک دکتری و محل اخد مدرک مدیر گروه‌های دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه شریف و دانشکده اقتصاد دانشگاه خاتم... و فیه آیات... 💠 @h_abasifar
قل "هو" 💠 @h_abasifar
رفتی اما بگو چگونه تو را هم نداریم و دوست می‌داریم 💠 @h_abasifar
آخرین وضعیت توییتر فارسی 😂😂 💠 @h_abasifar
راز پیشرفت ژاپن 💠 @h_abasifar
میگویند کجاست؟ از معدود جاهایی که می‌توانید اثرات نگاه اقتصادی اسلام رو ببینید همین مساله حمایت از کارگرهاست. شاید بپرسید غایت نگاه اسلامی همین است؟ قطعا خیر اما نظام سازی انتزاعی نمی‌شود! قدم به قدم باید جلورفت همانطور که گام به گام آمد. اما غایت چیست؟ از نگاه اسلامی اولا اجیر شدن کراهت دارد. قاعده این است که هر کسی که دلش خواست آقای خودش باشد بتواند "خویش‌فرما" شود. این مستلزم آن است که ابزار تولید "شامل پول، زمین و دانش" در اختیار او قرار بگیرد. این برای تولیدی‌های خرد و کوچک. اما اگر جامعه به تولید اسکیل بزرگ احتیاج پیدا کرد (مثلا پتروپالایشگاه یا ...) آنوقت چه باید کرد؟ دولت وارد شود یا بخش خصوصی؟ پاسخ این است که هیچکدام اینجا جایی‌ست که تعاونی معنا پیدا می‌کند. در حقیقت آن جایی که فرد نه تمایل دارد خویش‌فرما باشد نه در تعاونی شرکت کند اجیر می‌شود. در این حالت قدرت چانه‌زنی او بسیار بالاخواهد رفت و دیگر مجبور نیست از سر اضطرار را بپذیرد. اما در نظام کاپیتالیستی با توجه به تداول ثروت و انحصار مالکیت در دست عده‌ای معدود با افزایش عرضه نیروی کار مواجهیم که علت استثمار است. 💠 @h_abasifar
مریدی گفت مریدی دیگر را که پیر را بپرس! مریدیِ دیگر گفت خودت بپرس! مریدیِ اول پیر را پرسید که ما را اجیرانی‌ست زیاده‌خواه! چه کنیم که چون شود؟ پیر، مریدی‌ها را نگاهید و خندید! مریدی‌‌ها هم خندیدند! پیر گفت: زهرمار! من به شما می‌خندم نه با شما! آنگاه دست در جیب مقاربت* فرو برد! سپس چیزی بیرون آورد و در دهان مبارک گذاشت! قدری تامل کرد و گفت: بروید و بگویید اگر زیاده بخواهید می‌دهیم! مریدان گفتند اینگونه که چون نمی‌شود! پیر گفت: ها؟ مریدان گریخیدند و کرخیدند (کرک و پر ریختند) مریدان اجیران را گفتند که زیاده می‌دهیم!!! اجیران، هم شاد شدند، هم ترسیدند! یکی از آنها گفت: لابد کاسه‌ای توی نیم کاسه است! دیگری گفت: زیر کاسه! آن دیگری گفت: فکر کنم می‌خواهند زیاده‌تر از دماغمان دربیاورند و همینطور همهمه شد! خلاصه اجیران گفتند: سرکه‌ی نقد به از حلوای نسیه! خوشحال شدند و مشغول کار! مزدشان زیاده ستاندند و زیاده‌تر کار کردند! مریدان پیر را رسیدند و گفتند: چون نشد که!؟ پیر گفت چون چون نشد؟ گفتند زیاده دادیم و سودمان کم شد! گفت چرا زیاده دادید؟ گفتند تو گفتی ما را! پیر گفت من به قبر پدرم خندیدم که چنین گفته باشم! مریدان که هاج و واج بودند پیر را نگریستند. پیر دوباره دست در همان جیب فرو برد و سپس در دهان گذاشت اندکی تامل کرد سپس رو به قبر پدر خندید... *جیب مقاربت جیبی‌ست کوچک در منتهاالیه داخلی قبا که در آن اشیاء مصرفی میگذارند و چون نزدیک زمین است و سپس فرد را به آسمان نزدیک می‌کند به آن جیب مقاربت گویند 😂 کتاب حکَمات آس من شیخ سیاس باب الاستحمار فی طریق الاستثمار فصل الحقوق فی حد البووووق روایت المصرف الزیاد سبب رونق البلاد! 💠 @h_abasifar
اشک و نفسِ زائر و نقاره و اسپند... بیمار، که‌مانَد به‌چنین نسخه‌ معجون... السلام علیک یا سلطان... 💠 @h_abasifar
کلّا انّ معی ربی... 💠 @h_abasifar
توضیحات دکتر محمدی (اقتصاددان) در مورد مساله دستمزد کارگران https://eitaa.com/h_abasifar/808 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتشار این کلیپ قطعا از مصادیق ارزشمند است. گزارش از آلمان شرایط قیمت بنزین و زندگی از زبان این هموطن خیلی جالبه، هنوز هیچ جنگی در اروپا رخ نداده و فقط جو روانی یکم تحت تاثیر جنگ اوکراین قرار گرفته، آنوقت ایران ما سالهاست در انواع فشارها پابرجا مانده. 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه تعبیر زیبایی داره شهید بهشتی... میفرماد فرد در جامعه سرمایه‌داری جلوش رو نگاه میکنه میبینه هیچی نیست. عقب رو نگاه میکنه میبینه هیچ مانعی نیست. سمت چپ و راستش را نگاه می‌کند می‌بیند هیچ مانعی نیست... اما باز هم نمی‌تواند حرکت کند! زیباترین تمثیلی که از اسارتِ انسان امروز در عین احساس آزادی کاذبش می‌توان داشت. @paradox_of_choice 💠 @h_abasifar
حالم چو غزالی‌ست که هنگام فرارش آرام‌تر از بچه غزالش ندویده‌ست... 💠 @h_abasifar