eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
3.3هزار ویدیو
131 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
ابعاد مختلفی دارد من فقط به ابعاد اقتصادی‌اش اشاره می‌کنم. شما ابعاد رسانه‌ای و اجتماعی و سیاسی و ... را بررسی کنید: ۱. نگاه کالایی به زن: زن وقتی کالا شد بهتر است برهنه‌تر باشد ۲. نگاه بازاری به همه چیز: وقتی در جامعه همه جا بازار شد و خرید و فروش اصالت پیدا کرد زن هم برای فروش خود باید برهنه‌تر شود ۳. هزینه بالای چادر و لباس‌های مناسب: وقتی هزینه‌ی باحجاب بودن بالا باشد و هزینه برهنگی پایین باشد با نوعی جبر اقتصادی به نفع برهنگی همراهیم ۴. برهنگی طراحی شده توسط طراحان لباس: بنگاه‌های اقتصادیِ سودپرست، طراحان لباس را استخدام می‌کنند برای طراحی لباس‌های هر چه برهنه‌تر ۵. عدم وجود لباس مناسب در بازار (مانتو جلوبسته) وقتی عمده زنان برای پیدا کردن یک مانتو جلوبسته به مشقت می‌افتند در حقیقت با پدیده بی‌حجابی اجباری روبرو هستیم ۶. تولید و واردات قانونی لباس‌های متناسب با فرهنگ غرب: لباس‌هایی که متناسب با فرهنگ غرب است یا در ایران تولید می‌شود یا وارد می‌شود. تعداد تولیدکنندگان و واردکنندگان این گونه لباس‌ها اندک و به راحتی قابل شناسایی هستند ۷. قاچاق لباس‌های نامناسب: میزان قابل توجهی از لباس‌های نامناسب از مسیر غیرقانونی وارد کشور می‌شود و نظارتی بر آنها نیست ۸. عدم نظارت بر بازار: بازار رها شده و بی‌در و پیکری که نظارتی بر آن نیست و هر سال با یک اشاره زیر و رو می‌شود و یک پوشش خاص در آن توزیع میشود ۹. شکاف طبقاتی و بی‌عدالتی: وقتی ثروتمندان و مترفین در جامعه شان و منزلت داشته باشند قطعا طبقات پایین‌تر سعی می‌کنند خود را شبیه آنها کنند. ۱۰. رابطه اشتغال زن و برهنگی: در بسیاری از موارد استخدام و اشتغال زن در بخش خصوصی رابطه مستقیمی با جاذبه‌های جنسیتی او دارد. ۱۱. مصرف‌زدگی و الگوی مصرف متظاهرانه: امروزه حجاب قبل از آنکه یک امر شرعی و اعتقادی باشد "انتخاب یک کالاست". انسان امروز برای جبران کمبودهای درونی خود به داشته‌هایش پناه می ‌برد. به خانه‌اش. درآمدش. ماشینش. مدرکش. لباسش. حتی به همسرش. به نمایش گذاشتن اینها یعنی حرکت به سمت برهنگی نه حجاب و عفاف. ۱۲. عدم مجوز به تولیدی‌های محلی و خرد: تولید عمده لباس چرا باید در دست عده‌ای معدود باشد و تولیدی‌های خرد نتوانند تاثیر جدی در بازار بگذارند و بالاجبار مقلد باشند؟ چرا موانع پیش روی تولید لباس توسط مردم برداشته نمی‌شود؟ ۱۳. مزون‌های بی‌در و پیکر و بدون مجوز: در نقطه مقابل، بازار تولید و توزیع لباس‌های با سبک غربی در مزون‌های بدون مجوز کاملا رونق دارد همه‌ی این موارد و امثالهم شرایطی را فراهم می‌کنند که زن امروز در تمام دنیا مجبور به برهنگی است. و همانطور که عرض شد این موارد گوشه‌ بسیار کوچکی از اجبارها و فشارهای تمدن غرب برای برهنه کردن زن است. از هالیوود گرفته تا صنعت پور.ن و ... همه و همه زن امروز را مجبور به برهنگی کرده‌اند‌ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
حسین سلاح ورزی نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار است!!! هیچی دیگه! همین! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
حکم: خرید و فروش کالایی که برای فعل حرام استفاده می‌شود حرام است. مصداق: مانتوهای جلوباز و شلوارهای زنانه کوتاه مخصوص بیرون (که عرفا بیرون از منزل استفاده می‌شوند) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
گاهی اوقات انتخاب‌ها خیلی سخت می‌شود. انتخاب بین دو غریزه واقعا سخت است. اما واقعیت این است که همین انتخاب تفاوت بین انسان و حیوان است. اینکه بین غریزه حفظ حیات و غریزه مادری/پدری/برادری/رفاقت یکی را انتخاب کنیم سخت است. اینکه بین غریزه مالکیت و تعاون یکی را انتخاب کنیم سخت است. اینکه بین غریزه‌های گوناگون انتخابی داشته باشیم که ما را به انسانیت نزدیک‌تر کند سخت است. ماه مبارک یکی از کارکردهایش تمرین همین مساله است. انتخاب بین خوردن و ریاضت. انتخاب بین بخشش و انباشت. انتخاب بین خود و خدا. و چقدر هنگام انتخاب‌ها محتاج دعای پدر و مادریم. پدر و مادری که برای فرزندشان جان می‌دهند. پدر و مادری که قطعا حال خوب فررندانشان را به حال خوب خودشان ترجیح می‌دهند. و چقدر حال بدی است حال این غزالی که جانش را حفظ کرده و جانانش را در کنار شکارچی می‌بیند.... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
ما کشاورزیم... جد اندر جدمون کشاورز بوده! یک استخری داریم که گاهگداری در آن ماهی قزل‌آلا میریزیم. قزلها را که میریزیم باید غذادهی را "متوازن" انجام دهیم. شاید بپرسید یعنی چه؟ خب غذا رو بریزید! هر کدام گرسنه باشد می‌آید و غذایش را میخورد دیگر! اما اینطور نیست... به طور طبیعی برخی ماهی‌ها کمی بزرگتر و زرنگتر هستند و غذای بیشتری می‌خورند. روز اول کمی بزرگتر می‌شوند. روز دوم با توجه به همین بزرگتر شدن باز هم بیشتر سهم می‌برند. روز سوم هم همینطور هرچه جلوتر می‌رویم اگر غذا را یکجا بریزیم این اختلاف به صورت تصاعدی بیشتر شده تا جایی که برخی ماهی‌ها آنقدر بزرگ می‌شوند و برخی آنقدر کوچک می‌مانند که ماهی‌های بزرگ، کوچکها را می‌خورند... و من هربار که غذا می‌ریزم برای قزل‌ها به جامعه طبقاتی که نظام سرمایه‌داری ساخته است فکر می‌کنم... جایی که نابرابری‌های کوچک به شکاف‌های طبقاتی تبدیل می‌شوند. چانه زدن برای کارگران نتیجه‌ی نابرابری‌هایی‌ست که در بلند مدت بوجود آمده است و تا ریشه تبعیض‌ها از بین نرود در این سطح دعوا کردن به عدالت منجر نمی‌شود. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
چاله‌ای کندم سایه خویش را در آن دیدم و نهالی را که شروع زندگی‌اش بود و من به پایان فکر می‌کنم وقتی بیل دست دیگری‌ست... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسپکتروم گنبد مسجد جامع نطنز، مربوط به دوره ایلخانی، حدود ۱۰۰۰ سال پیش است. در حالی که کشف اسپکتروم توسط نیوتن مربوط به حدود ۲۷۰ سال پیش اعلام شده است. پ‌ن: از صحت این ماجرا اطلاعی ندارم اما به نظر می‌رسد حقیقت داشته باشد. پ‌ن ۲: مهم‌تر از این اختراع برای من روش‌شناسی علمی است که هزار سال پیش به چنین فن‌آوری دست پیدا می‌کرده است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
70.9K
صف‌های طولانی نان ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
«مهار تورّم متوقّف است به افزایش تولید و افزایش تولید، دست مردم است» (رهبر انقلاب ٠٢/١/١) از این صریح‌تر؟ یک مصداق از مهار تورم با افزایش تولید توسط مردم در زمینه است. آقایان دولتی بسم الله... سوال: آیا مردم می‌توانند وارد عرصه تولید شوند بدون نقدینگی؟!!!! عبدالملکی هم چند سال پیش گفت حداقل ۱ میلیون تومان نیاز است برای ایجاد اشتغال و تولید 😂 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدااااااااااااااااا کی اذون میگن 😭😭😭 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهر فرشتگان لس‌آنجلس 😂 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
نیست طریق دیگری، بر سرِ راهِ چشمِ تو یا "عَبَدَ الَّذی نَظَر" یا "بُهِتَ الّذی کَفَر" ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
پارسال گفتم ۵۷ درصد افزایش کف دستمزد لطفی به کارگر نیست در مورد ۲۷ درصد فقط باید سکوت کنم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
✍درخواست لغو مصوبه دستمزد ۱۴۰۲ 🔹️ ریاست محترم جمهوری 🔹️ جناب سید ابراهیم رئیسی سلام 🔹️ نظر به اینکه ماده ۴۱ قانون کار، شورای عالی کار را موظف کرده است حداقل دستمزد کارگران را بر اساس دو معیار «نرخ تورم» و «سبد معیشت خانوار» تعیین کنند و شورای عالی کار امسال بدون توجه به این دو معیار، رقمی ناعادلانه را برای حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ تصویب کرده است. 🔹️ ما کارگران به عنوان ستون فقرات تولید کشور از جنابعالی به‌عنوان پاسدار و مجری قانون تقاضا داریم ضمن لغو این مصوبه غیرقانونی، زمینه تشکیل مجدد جلسات تعیین دستمزد با رعایت تکالیف قانونی در ماده ۴۱ قانون کار را فراهم آورید. 🔹️ با تشکر farsnews.ir/my/c/187369
رفتی امّا بگو چگونه تو را... هم نداریم و دوست می‌داریم 💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسین زمانی میقان
دنیای اقتصاد یا اینترنشنال و سعودی‌نیوز داخلی؟ @hzamanim
هدایت شده از تربیت و حکمرانی
📌چرا به شجاعت و آزاداندیشی خمینیِ بت‌شکن اقتدا نمی‌کنیم و در علم و اقتصاد شعار سر نمی‌دهیم تا ما هم بتوانیم یک رقم بزنیم؟! کمتر از یک ماه پس از تسخیر لانۀ جاسوسی در تهران و در تاریخ ۹ آذر ۱۳۵۸، خبرنگار هفته‌نامۀ تایم برای مصاحبه با به قم رفت. در یکی از سؤال‌هایش از امام، چنین پرسید: «شما زندگى خيلى منزوى ای داشتید. شما اقتصاد جديد و حقوق روابط بين المللى را مطالعه نكرده‏ايد. تحصيل شما مربوط به علوم الهى است. شما در سياست و گرفتن و دادن یک زندگى اجتماعى درگير نبوده‏ايد. آيا اين در ذهن شما اين شک را به وجود نمى‏آورد كه ممكن است عواملى در اين معادله باشد كه شما نمى‏توانيد درک كنيد؟!» روشن است که این خبرنگار، می‌خواسته به امام القا کند که در عرف روابط بین الملل، گروگان گرفتن دیپلمات های آمریکایی یک خطای آشکار بوده و بهتر است امام خمینی هرچه زودتر دستور تحویل آن ها را به مقامات آمریکایی صادر کند. اما پاسخ به این پرسش را بخوانید: «ما و معيارهاى اجتماعى و سياسى‏اى كه تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجيده مى‏شده است را شكسته‏ايم. ما خود چارچوب جديدى ساخته‏ايم كه در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاك حمله گرفته‏ايم. از هر عادلى دفاع مى‏كنيم و بر هر ظالمى مى‏تازيم، حال شما اسمش را هرچه مى‏خواهيد بگذاريد. ما اين سنگ را بنا خواهيم گذاشت. اميد است كسانى پيدا شوند كه ساختمان بزرگ و و ساير سازمان ها و شوراها را بر اين پايه بنا كنند، نه برپايه نفوذ و قدرتمندان كه هر موقعى كه خواستند هر كسى را محكوم كنند، بلافاصله محكوم نمايند. آرى با ضوابط شما من هيچ نمى‏دانم و بهتر است كه ندانم». آری، افتخار این نظام مقدس این بود که از معادله های جهانی نظام استکباری بین المللی هیچ نمی‌داند و به هیچ یک از قواعد و فرمول های ظالمانۀ مستکبران عالم پای بند نیست؛ حتی اگر نام یا بر آن نهاده باشند. امام راحل عظیم الشأن ما، زیر میز بازی کثیف استعمارگران عالم زد و بازی آن ها را به هم ریخت و میدان جدیدی برای نقش آفرینی در این عالم طراحی و معرفی کرد و شجاعانه اعلام کرد که «اميد است كسانى پيدا شوند كه ساختمان بزرگ سازمان ملل و شوراى امنيت و ساير سازمان ها و شوراها را بر اين پايه بنا كنند، نه برپايه نفوذ سرمايه داران و قدرتمندان». ما که وامدار مجاهدت‌های امام انقلاب و خون شهدائیم و عمری نان سفرۀ انقلاب اسلامی را خورده‌ایم، چرا می‌ترسیم از اینکه دروغ‌های بزک شده با نام علم را که واردات اصلی از است، کنار بگذاریم. باید باور کنیم که با فرمول‌های غربی و شرقی و با همان تحلیل‌ها و توصیه‌های موجود در منابع غربی برای نمی‌توانیم را مهار کنیم و را به چشم ببینیم. نمی‌توانیم در همان زمین بازیِ از پیش تعیین شده راه به جایی ببریم؛ باید زیر این میز بزنیم و زمین بازی را خودمان تعریف کنیم. 🆔 @rajaaei_ir
اقتصاد سیاسیِ نقدینگی! اگر من از شما بپرسم ۱۰۰ کیلومتر زیاد است یا خیر چه جوابی می‌دهید؟ احتمالا می‌پرسید برای چه کاری؟ نسبت به چه چیزی؟ برای چه کسی؟ مثلا ۱۰۰ کیلومتر برای یک مورچه بسیار زیاد است. یا ۱۰۰ کیلومتر فاصله از خورشید بسیار کم است. یا... نقدینگی هم یک عدد دارد که باید اول تعیین کنیم نسبت به چه چیزی و برای چه کاری کم یا زیاد است؟ برخی می‌گویند نسبت نقدینگی به تولید ملاک است. برخی می‌گویند عوامل دیگری هم موثر است مثل سرعت گردش پول. برخی می‌گویند میزان تورم هم اهمیت دارد در میزان نقدینگی. اما سوال من این است: اگر بخواهیم رشد ۱۰ درصدی داشته باشیم چه میزان نقدینگی نیاز داریم؟ اگر بخواهیم نرخ بیکاری به ۲ درصد برسد چه؟ اگر بخواهیم کشورهای دیگر از ریال بعنوان پول بین‌المللی استفاده کنند چه؟ اگر بخواهیم نفتمان را به ریال بفروشیم چه؟ اگر بخواهیم تولیداتی که در فضای نابازارمان صورت می‌گیرد را به GDPمان اضافه کنیم چه؟ اگر جلوی سفته‌بازی را گرفتیم و نقدینگی‌هایمان به سمت تولید رفت آیا کفایت می‌کند؟ الان به ازای هر نفر در ایران مثلا ۱۰۰ میلیون تومان نقدینگی داریم. یک خانواده ۴ نفره با ۴۰۰ میلیون تومان می‌تواند تولیدی راه بیاندازد؟ اگر بازتوزیع عادلانه صورت بگیرد چقدر؟ اگر بازتوزیع صورت نگیرد چقدر؟ هزاران میلیارد تومان از مال مردم را بین عده‌ای به ناحق توزیع کرده‌اند. اگر بخواهند جبران کنند دو راه دارد: یا به همان میزان و بیشتر خلق کنند و به سایر مردم هم بدهند. یا از آنها بگیرند و بدهند به مردم. در این حالت‌ها چقدر نقدینگی نیاز است؟ خلاصه که میزان نقدینگی در کشور یک بحث ذیل موضوع عدالت و از جنس اقتصادسیاسی است نه یک بحث حسابداری و ریاضی! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
برنامه‌ریزی غربی‌ها برای تجلی اقتصاد تکاثری در دکوراسیون داخلی مسکن ایرانی زمان لازم برای مطالعه: ۳ دقیقه از مهمترین قواعد نظام سرمایه‌داری و اقتصاد تکاثری (در تقابل با اقتصاد کوثری)، ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی است. دیوید رایزمن در کتاب «جمعیت تنها» در این باره چنین می‌نویسد: «در جامعه ما زنان رهبران پذیرفته شده مصرف‌گرایی هستند»؛ او علت این موضوع را چنین بیان می‌کند: «نقش زن به‌عنوان مادر که می‌تواند یک معلم مصرف‌گرایی برای فرزند و پدران آینده باشد». به این ترتیب و به نقل از مَسی، «به‌محض اینکه اربابان تبلیغات دریافتند که زنان مسئول مدیریت خانواده شده‌اند، زنان خانه‌دار به هدف اصلی تبلیغات تبدیل شدند». اما آمریکایی‌ها به عنوان سردمداران نظام سرمایه‌داری، برای ترویج اقتصاد تکاثری و فرهنگ مصرف‌گرایی در ایران چه کردند؟ از مؤثرترین اقدامات آنها در دوره پهلوی، تصویب «برنامه اصل چهار» توسط دولت ترومن بود. ذیل این برنامه، دو اقدام آمریکایی‌ها به طور مستقیم بر گسترش سبک زندگی مصرف‌گرا در ایران دامن ‌زد: اول تأسیس «ایستگاه تلویزیون» و پخش برنامه‌های تصویری برای ترویج مصرف‌گرایی و دوم تأسیس «دپارتمان اقتصاد خانه» با هدف اثرگذاری بر شیوه زندگی زنان و دختران ایرانی. در خصوص مورد اول (تاسیس ایستگاه تلویزیون)، شبکه آمریکایی حتی بعد از ملی‌شدن تلویزیون ایران در سال ۱۳۴۷ نیز همچنان به فعالیت خود ادامه ‌داد تا اینکه نهایتاً در سوم آبان‌ماه سال ۱۳۵۵ پس از ۱۷ سال فعالیت و موفقیت قابل‌توجه در تغییر سبک زندگی ایرانیان تعطیل شد. پیام زیر آخرین پیام این شبکه آمریکایی بود: "خانم‌ها و آقایان، ... پس از ۲۲ سال پخش رادیویی و ۱۷ سال پخش تلویزیونی در تهران، در حال حاضر تمام فعالیت‌های خود را در این کشور متوقف می‌کنیم. من از همه شما خداحافظی می‌کنم و از شما سپاسگزارم که اجازه دادید در خدمت شما باشیم". درخصوص مورد دوم (تاسیس دپارتمان اقتصاد خانه) نیز متخصصان اصل چهار ترومن به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده بودند تا دختران ایرانی مهارت‌های سنتی خود اعم از شیوه پخت‌وپز، نظافت و بهداشت، پذیرایی از میهمانان و غیره را با نگاه به الگوهای غربی اصلاح‌کرده و تحت آموزش‌های این دپارتمان، از دکوراسیون خانه‌های آمریکایی برای فضای سکونت خود الهام بگیرند. به دنبال چنین برنامه‌هایی و در کنار انبوه اسباب و اثاثیه وارداتی (که همه در راستای تقویت نظام سرمایه‌داری بود)، فضای سکونت در ایران به تدریج از یک واحد مولّد و دارای استقلال اقتصادی به یک واحد مصرف‌کننده تبدیل ‌شد. اما در چنین خانه‌ای، آشپزخانه (به عنوان مهمترین فضای تجلیِ فرهنگ مصرف‌گرایی) دیگر نمی‌توانست خارج از محدوده پذیرایی واقع شود، بلکه چنین آشپزخانه پرتکلفی می‌بایست در معرض چشم مهمان جانمایی شده تا همه را تحت‌تأثیر انواع وسایل مصرفی خود قرار دهد و به فضایی برای مانور تجمل و مصرف و تجلی کالبدیِ اقتصاد تکاثری تبدیل شود (آنهایی که این روزها درگیر تهیه جهیزیه هستند احتمالا منظور از واژه مانور تجمل را بهتر درک می‌کنند). در نتیجه، آشپزخانه به تدریج از اندرونی حذف شد و به‌صورت کاملاً باز و مجاور پذیرایی طراحی شد. اینکه ظهور این نوع آشپزخانه‌های اپن و بدون حریم، علاوه بر ترویج فرهنگ مصرف گرایی، چه تاثیراتی بر زدودن حریم‌ها و تضعیف ارزشهای اعتقادی ما داشته است نیازمند مجال دیگری است. پی‌نوشت: جا دارد بیاندیشیم که اکنون بعد از چند دهه از انقلاب اسلامی، برای رهایی از فرهنگ مصرف‌گرایی و جایگزینی اقتصاد کوثری به جای اقتصاد تکاثری چه کرده‌ایم؟ تبیین فرهنگ قناعت در نظام آموزشی ما چه جایگاهی دارد؟ دولتهای ما چه برنامه‌ای برای احیای خانه‌های مولّد به جای سرپناه‌های مصرفی داشته‌اند؟ آیا تداوم وضعیت فعلی در راستای تثبیت سیاستهای نظام سرمایه‌داری و در تقابل با مبانی انقلاب اسلامی نیست؟ @baladetayyeb
سوال: بوسیله بانکهای خصوصی هزاران میلیارد تومان از مال مردم، بین عده‌ای معدود توزیع شده است. اگر بخواهیم جبران کنیم دو راه وجود دارد: ۱. به همان میزان به سایر مردم هم بدهیم ۲. از آنها پس بگیریم راه دیگری وجود دارد؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام قاسمیان در برنامه محفل دست‌های مهمان برنامه را بوسه زد. پ ن: کارگر با اجیر فرق دارد. کشاورز اجیر نیست. آقای خودش است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
دو راه بیشتر وجود ندارد: یک: تفکر انقلابی دو: یک! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
‏رئیس جمهور محترم، نمایندگان محترم مجلس، مدیران ارشداقتصادی کشور: یکی از ریشه های اصلی تورم را در جدول قیمتگذاری جهانی بالا جستجو کنید. در سال ‎ درج عنوان قیمت دلار ۳۵ هزار تومانی در بالای جدول از فاحش ترین خطای اقتصادی کشور است لطفا در این مسأله تردید نکنید! ‎ @hemmatgholizadeh
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
پالایشگاه‌های کشور مبنای محاسباتی خود را از دلار ۲۸ هزار تومان در اسفند ۱۴۰۱ به دلار ۳۵ هزار تومان در فروردین ۱۴۰۲ تغییر داده‌اند. تا زمانی که مواد اولیه تولید در این کشور به قیمت جهانی و نرخ دلار محاسبه و به داخل فروخته می‌شود، مهار تورم محال است. @syjebraily
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی