eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.5هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2.5هزار ویدیو
118 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی عضو اندیشکده قصد مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و این دیالوگ ماندگار... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اینو کجای دلم بذارم؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
🔸شکاف‌طبقاتی یا شکاف دیجیتالی! رسانه وزین و منحط فردای اقتصاد (زیرمجموعه هولدینگ دنیای اقتصاد) به درستی نگران شکاف دیجیتالی شده است. برخی اقتصاددانان بی‌سواد به دنبال رفع شکاف طبقاتی هستند در حالی که شکاف طبقاتی یک امر طبیعی است و مثل بسیاری از شکاف‌های دیگر همچون درّه‌ها در کنار قله‌ها سبب زیبایی طبیعت و جامعه می‌شود. شکاف دیجیتالی در ادبیات فارسی و در بین ایرانیان بسیار کاربرد داشته است. ایرانیان وقتی به یکدیگر می‌رسند می‌گویند: چاکِرَم. چاکِ رَم یا همان شکاف کوچک روی RAM یا کارت حافظه همانطور که مشخص است باید کم باشد و نباید به شکاف بزرگ تبدیل شود. زاکربرگ مدیر فیسبوک در دادگاه به قاضی می‌گوید: من در حال صادر کردن ارزش‌های آمریکایی به همه دنیا هستم. فیلترینگ برای جلوگیری از صادرات ارزش‌ها به ایران است و عجیب است که چرا ارزشی‌ها در مقابل آن می‌ایستند و این یک تناقض آشکار است. ضمنا کشورهای پیشرفته همین‌هایی هستند که فردای اقتصاد نام برده و اگر صدها هزار نفر از سرما در این کشورها بمیرند انتخاب خودشان بوده و به نوعی سبک‌زندگی آنهاست که آزادانه انتخاب کرده‌اند. مُنحطّ|ترجمان رسانه‌های لیبرال 💢 @monhaTT
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی مواد اولیه تولید به دلار قیمت‌گذاری می‌شود، هرچه دلار گران‌تر شود، تمام مواد اولیه ایرانی نیز گران می‌شود. با گرانی مواد اولیه، همه کالاها گران می‌شود. فروشندگان مواد اولیه، از گرانی ارز نفع می‌برند و مردمی که درآمد ریالی دارند، روز به روز فقیرتر می‌شوند. جمعی از این مردم، در بورس شرکای خُرد ذینفعان گرانی دلار شده‌اند! @syjebraily
دست طراح این پوستر را باید بوسید... چقدر نمایش زیبایی است از تقابل جبهه حق و باطل از تقابل دنیاپرستی و آخرت‌طلبی از جنگ فقر و غنی از رویارویی اسلام ناب و اسلام سرمایه‌داری از درگیری معنویت و مادی‌گرایی آنچه ارزش ذاتی دارد فقط و فقط و فقط خداست و ولایت او. هرچه غیر او اعتباری محض است. و هر ارزشی فقط به ارزش اوست... تکه‌ای کاغذ اگر تحت ولایت الله باشد ارزشش از کوهی طلا و نقره و الماس و مروارید و دنیا و مافیها بیشتر است ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
این کانال یکی از کثیف‌ترین کانال‌های ایتاست هیچ ربطی به شرکت ایران‌خودرو ندارد اما مردم فکر می‌کنند مال ایران‌خودرو است.مدیران ایتا هم روی این فریب‌کاری چشم خود را بسته‌اند و لابد می‌گویند به ما چه، مردم خودشان باید سواد رسانه‌ای داشته باشند. الان هم که دیدم تبلیغ جنس‌ی گذاشته و ... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
💢بدون دارو (20 دقیقه) رابطه داشته باش . ✅ تو رابطه قدرت مرد حرف اول رو میزنه ‌.🦅 اگه زمانت دست تو نیست (1 هیچ عقبی) اما اگه میخوای بدونی چطور (20 دقیقه) به بدنت کنترل داشته باشی ... 👇🏻برای دریافت مشاوره رایگان 👇🏻 👈🏻 اینجا کلیک کن 👉🏻 https://eitaa.com/joinchat/3471835529C9c6f1e75a0
گزارش بدهید...
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حجاب را یکبار با استاندارد حرف نوی انقلاب اسلامی حل کردیم! 🎙حجت الاسلام محسن قنبریان •《جمهوری اسلامی حرف نوئی دارد؛ این حرف نو عبارت است از مردم و ارزشهای الهی. این دو تا باید با هم توأم بشوند و حرکتها و جوامع را شکل بدهند. این حرف ماست. ارزشهای معنوی و ارزشهای الهی، همراه با اراده‌ی مردم؛ نه تحمیل بر مردم.》(۹۰/۱۰/۷) • هنر انقلاب اسلامی در مقابل دو رقیب خود (تحجر و تجدد) این بوده که اراده مردم را پای ارزشهای الهی می آورده است و دوگانه غلط بین ایندو را می شکسته است. • رویکرد و نگاه سوم در مساله زن و حجاب وفادار به این حرف نوی انقلاب است. نه مثل طیفی، از ارزشهای الهی کوتاه آمده و حجاب عرفی را حجاب می گیرد و نه مثل طیف دیگر فقط احکام قضایی و پیگرد انتظامی را چاره می داند! • این استاندارد که ریشه در قرآن و حکومت نبوی دارد یکبار موفقیت خود را در مساله حجاب (و...) نشان داده است و باز هم میتواند نشان دهد... 🗓 ۷تیر۱۴۰۲ 🚩 کرمانشاه . حسینیه هنر ☑️ @m_ghanbarian
طول و عرض ولایت-نسخه ایتا.pdf
4.26M
💠 طول و عرض ولایت (تقریری از سه ارائه حجت الاسلام محسن قنبریان) - تبیین طول و عرض ولایت - معنای ولایت - تقسیم بندی ولایت - مراتب ولایت عرضی و الزامات آن - اختلال در ولاء اجتماعی - در چنین شرایطی چه باید کرد؟ امام رضا(ع) چه کرد؟ ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜ برنامه قراری نو برای ائمه جمعه سرار کشور دوشنبه ۱۹تیر۱۴۰۲ موضوع: فرآیند حل مساله حجاب با اصول انقلاب اسلامی حجت الاسلام محسن قنبریان 🎧 شنیدن این فایل را به فعالان عرصه حجاب و عفاف توصیه می کنیم ☑️ @m_ghanbarian
🏘 شورای نگهبان و سقف اجاره! • "طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بهاء" در ماده۸، به شورای عالی شهرسازی حق داده بود که نرخ افزایش سالیانه اجاره بهای املاک مسکونی را پس از تصویب این قانون برعهده گیرد. https://zaya.io/qmtq5 • شورای نگهبان به این ماده اش، اشکال قانون اساسی و هم اشکال شرعی گرفت که: "اطلاق تکلیف شورای عالی مسکن به تعیین و اعلام سقف یا میزان افزایش اجاره بهاء و قرض موضوع شرط آن، بدون تعیین ضابطه توسط قانون گذار مغایر اصل۸۵ قانون اساسی شناخته شد. با توجه به اشتراط چنین احکامی به وجود مصلحت ملزمه، لازم است به نحوی به مشروط بودن احکام این ماده به وجود مصالح مذکور تصریح شود و الا خلاف شرع خواهد بود." https://zaya.io/kka7a • روزنامه دنیای اقتصاد این را در راستای اصالت بازار برای تعیین قیمت دید و تیتر زد: مخالفت شرعی با اجاره دستوری! و نوشت: "نه" شرعی شورای نگهبان به اجاره بهای دستوری دو پیام مهم را منعکس می کند: رد "تعیین قیمت" در بازار اجاره و در عین حال تایید "کشف قیمت" در بازار مسکن. عدم ایراد شورای نگهبان به ماده۹ در مقابل ایراد به ماده۸ به معنای تایید فرآیند کشف قیمت در بازار مسکن در برابر رد قیمت گذاری دستوری در این بازار است. در واقع میتوان این طور برداشت کرد که قیمت مسکن و اعلام عمومی آن برای اطلاع متعاملین بازار مسکن، مجاز شمرده شده اما اعمال این قیمت ها در بازار با اقدام دستوری بدون اشاره به مصلحت ملزمه محل ایراد است. معنای مصلحت ملزمه در احکام فقهی آن است که قانون گذار باید بین حکم حکومتی و سایر احکام شرعی تمایز قائل شود. https://zaya.io/j47i7 • خوب است شورای نگهبان به دلالتهای ژورنالی ایرادات خود براساس اصالت بازار توجه کند! گرچه واقعا طرح میتوانست به گونه ای نوشته شود که چنین ایرادی بدان وارد نشود. • آنچه شایسته توجه است این است که چنین احکامی فقط از طریق ذکر مصلحت ملزمه و استفاده از حکم حکومتی و مصلحت حل نمی شود بلکه از طریق سوء استفاده از مضطر به فتوای امام خمینی هم قابل حل است. توضیح اینکه مشهور فقهاء در معاملات مضطر(بخلاف مکره)، قیمت نامتعارف را جایز دانسته و آنرا مخلّ به رضایت نهایی -که شرط صحت معامله است- نمی دانند؛ لکن امام خمینی در معاملات مضطر هم قیمت نامتعارف را اشکال کرده با تمسک به قاعده لاحرج، فقط قیمت را تا جایی درست می داند که به حرج مضطر نیانجامد. https://eitaa.com/m_ghanbarian/3185 • جمع بندی اینکه اگر طرح مجلس شورای اسلامی شرائط اضطرار مستاجرین در این سالها را -که مستند به آمار و نمودارهای اقتصادی است- خوب و رسا بیان کند، شورای نگهبان براساس فتوای معیار(فتوای امام خمینی) باید آنرا تایید کند و نیازی به بیان مصلحت ملزمه و استفاده از حکم حکومتی ندارد. فتوای فقهی بنیانگذار انقلاب ،تعیین قیمت (حد حرج مضطر) را مجاز شمرده و اقلا در شرایط اضطرار مستاجرین، تعیین قیمت را به بازار آزاد -با قیمت های نامتعارف جاری- نسپرده است. لحاظ چنین فتاوای گره گشایی از بنیانگذار انقلاب اسلامی، وظیفه شورای محترم نگهبان است. 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۲/۴/۲۷ ☑️ @m_ghanbarian
💢 سه آزادی؛ سه انتخاب! چکیده سخنرانی شب اول محرم هیات منتظران حضرت مهدی(ع) / ۲۷تیر۱۴۰۲ حجت الاسلام قنبریان • قاعده اول: هر توان در انسان سند یک حق! شهید مطهری از حکمت و هستی شناسی شروع می کند. هر قوه و توان و ظرفیت در هر موجود، سند طلبکاری یک حق است. دندان علف جویدن و هاضمه مناسب آن، سند طلبکاری گوسفند برای حق علف! اگر علف در عالم نباشد، خلاف حکمت خالق است و اگر کسی مانع شود، ظالم است. واقعیت عینی گوسفند نشان نمی دهد او حق آموزش یا انتخاب داشته باشد؛ اما اگر جایش یک بچه انسان قرار گیرد، عقل و قوای ادراکی او سند طلبکاری حق آموزش و "اختیار" او سند حق انتخاب اوست. انسان تکویناً مختار است و اختیار از او قابل سلب نیست؛ مثل اینکه نیاز به غذا از او قابل سلب نیست. این "حق طبیعی"، انتخاب به انسان می دهد. فرق حق طبیعی در اینجا و نزد برخی مکاتب غربی این است که "غایت" انسان در آن لحاظ میشود. با اِعمال اختیار و انتخابهاست که انسان به کمال لایق می رسد، پس حق انتخاب دارد حتی اگر انتخاب غلطی کند و بعد تصحیح کند. • آزادی: عدم مانع! آزادی (بمعنای آزادی بیرونی و همین آزادی سیاسی اجتماعی) یعنی نبودن مانع برای بروز این استعدادها. شهید مطهری چنین تعریف می کند: "به این معناست که عمل او از خواست و رضایت کامل و تصویب قوه تمییز او سرچشمه بگیرد و هیچ عاملی او را برخلاف میل و رغبت و رضا و تشخیص او وادار نکند" (انسان و سرنوشت/ص۶۰) گفتیم اختیار غیر قابل سلب از سوی عوامل خارجی و داخلی انسان است اما اگر عوامل خارجی جایی برای انتخاب نگذارند و فقط اجازه یک گزینه بدهند، این سلب آزادی است. • انتخاب ها سرنوشت سازند! وقتی می گوییم انسان حق انتخاب دارد، نه یعنی همه انتخابهایش اثر بالسویه دارد! واضح است در نظام علّی عالم هر موجودی اثر خود را دارد پس انتخاب خوب و بد مطرح می شود. همسر و شوهر خوب مثل بد نیست. رفیق بد مثل خوب نیست! انتخابهای سیاسی-اجتماعی هم همینطور است. زنجیره ای انتخاب، سرنوشت ما را می سازد. باید توجه کرد، "سکوت" هم یک انتخاب است! انتخاب علی(ع) یا دیگری، یا سکوت دربرابر غصب حق علی(ع) یک نتیجه ندارد؛ اما همزمان با این نباید به زور همه گزینه های محتمل جلوی اختیار سلب و مردم به زور و اکراه پای گزینه علی(ع) آورده شوند! این هم یعنی آزادی! یعنی تعیین سرنوشت آزادانه! لذا فرمود: "لنا حق" ما از طرف خدا حق (امامت و ولایت) داریم؛ "اِن اعطیناه" اگر به ما اعطائش کنند (یعنی به زور نمی گیریم) "و الا رکبنا اعجاز الابل و ان طال السری" اگر حق را به ما اعطاء نکردند، ترک شتر می نشینیم ولو شب روی طول بکشد! هردو سوی سخن درش هست هم: آزادی تعیین سرنوشت و عدم اکراه به گزینه خاص(حتی حق)/ هم اثر وضعی انتخاب بد و سرنوشت سازی اش برای فرد و جامعه: می فرماید "وان طال السری" یعنی انتخاب غیر او، ظلمت می سازد! روابط جامعه را تیره می کند. • نمونه: زنجیره انتخابهای عبدالله بن عمر! - او قیّم شورای ۶نفره خلافت است که تخلف نکنند/ بعد قتل عثمان با حضرت امیر(ع) بیعت نکرد!/ بهانه اش "اجماع مردم" بود! گفت: بیعت نمی کنم تا همه مردم بیعت کنند!/ با وجودی که جز شام همه در بیعت علی(ع) مباشر یا با نماینده بودند و چنین بیعتی در تمام دنیای گذشته در یونان و روم و ایران و اسلام سابقه نداشت! - از آن توقع رای عموم مردم بعد تنزل کرد و با معاویه بیعت کرد!/ معاویه در دومة الجندل با فریب یک انگشتر در آوردن و دست کردن حَکَم ها خلیفه شد و کلا ۴۰۰نفر بیشتر حاضر نبودند! - با ولایتعهدی یزید اول مخالفت کرد/ اما در مکه سه دیدار با سیدالشهدا کرد که او را به صلح با یزید تشویق کند!/ بعد عاشورا به یزید نامه نوشت و با ولید حاکم مدینه از طرف او بیعت کرد!/ در واقعه عجیب حرّه جانب مردم نایستاد و خویشان را تهدید هم کرد که بیعت با یزید را نشکنند!/ در عاشورا از جنگ با یزید ترسیدند، حالا یزید به جنگشان آمد! از اسارت زنان و دخترانشان ترسیدند، حالا سه شبانه روز تجاوز به دختران و زنان مدینه مباح شد! - در زمان عبدالملک مروان شبانه رفت تا بیعت کند! توجیهش این بود که نکند به مرگ جاهلی بمیرم و امامم را نشناسم!/ حجاج بن یوسف پایش را دراز کرد تا با پایش بیعت کند! ⬅️ این زنجیره انتخاب در همین سوی عالم قبل از قیامت به ما عیان می کند: انتخابها به هم مربوط و سرنوشت سازند! قیّم شورای خلافت و کاندید خلافت را چنین زبون و ذلیل می کند. ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉فایل صوتی برنامه تلوزیونی «علامت» | قسمت اول 💠عاشورا؛در صیغه مونث 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸چهارشنبه ۲۸ تیر | شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
اینقدر حاج آقای قنبریان دریای محتواست که هرچه می‌خوانیم و می‌شنویم تمام نمی‌شوند... اتصال به دریا داشتن یعنی اتصال به منابع وحی و سنت داشتن...
این فتوای امام بی‌نظیر است و جلوی تمام ظلم‌های نظام سرمایه‌داری که از اضطرار مردم و کارگران سوءاستفاده می‌کنند گرفته می‌شود.
هر جا هر کسی حرف از حفاظت از محیط زیست زد و ایراد محیط زیستی گرفت به یک طرح و پروژه در کشور اولین چیزی که به ذهنتان می رسد این باشد که جریان نفوذ است. سازمان محیط زیست و اسناد محیط زیستی جهانی اساسا برای کنترل مدیریت و جلوگیری از پیشرفت کشورهاست. من خودم جزء کسانی هستم که به شدت روی مسائل محیط زیستی و اینکه باید پیشرفت ما بدون آسیب زدن به محیط زیست باشد تاکید دارم اما ماجرای امروز ماجرای زمان جنگ است. موشک و بمب و ادوات نظامی به محیط زیست ضربه می زند اما نمی توان به این بهانه در مقابل دشمن تجهیز نشد. ممکن است در شرایط عادی استفاده از نفت و گاز حتی خلاف حفاظت از محیط زیست باشد اما امروز استفاده نکردن از نفت و گاز یعنی نابودی ایران. اگر امروز درکشور ما مثل اروپا و آمریکا، صدها هزار نفر از سرما و گرما نمی میرند به خاطر همین بهره گیری از نعمت های خدادادی است. یکی از بزرگترین دروغ های امروز لیبرالها و نفوذی ها بحث بحران آب و خاک است که از آن نتیجه میگیرند خودکفایی مزخرف است و کشاورزی باید محدود شود... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
لطفا کمی تامل کنید: الف: مسعود نیلی: متاسفانه سیاست خودکفایی در محصولات غذایی علت فاجعه است. ب: سند پروژه (ضدایرانی) ایران 2040 دانشگاه استنفورد 1) تولیدات کشاورزی باید به میزان قابل توجهی کاهش یابد!!! حتی درصورت عدم کاهش، این احتمال وجود دارد که کمبود آب و زوال خاک منجر به کاهش ناخواسته و کنترل نشده در تولید بخش کشاورزی در دراز مدت شود. برای جبران کاهش میزان غذای خانگی، ایران باید سالانه 300دلار برای هر نفر هزینه واردات کند. (سالانه 24 میلیارد دلار) 2) سیاستگذاران باید از شعار تجلیل از "خودکفایی" غذایی دست بردارند!!! که با توجه به محدودیت منابع طبیعی و دسترسی ایران به فناوری، تنها بار سنگینی بر دوش محیط زیست و نسل‌های آینده است. درعوض، تمرکز باید بر تضمین امنیت غذایی کشور باشد بدون نگرانی در مورد اینکه غذا در کجا تولید میشود. علاوه بر این، سیاست‌های جمعیت که به دنبال افزایش نرخ باروری کل هستند باید کنار گذاشته شوند!! اما ماجرا کجا جذاب میشود؟ آنجا که بدانید این سند در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری روحانی ترجمه و ابلاغ شده است! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar @Israel666
🔻۱۱۲ میلیارد دلار تجارت خارجی در دولت سیزدهم رقم خورده‌ است سخنگوی دولت: 🔹۱۱۲ میلیارد دلار تجارت خارجی در دولت سیزدهم رقم خورده‌ است که این میزان در ۴۰ سال اخیر بی سابقه بوده‌ است. 🔹کشور در زمان استقرار سیزدهم معطل غرب نماند و مبادلات تجاری خود را با برخی کشورهای منطقه تا پنج برابر افزایش داد. 🔹زبان گویای دولت در دیپلماسی بسیار منطقی و شفاف بود و دستاوردهای تجاری در شرایطی به دست آمد که مبادله یک دلار هم سخت بود. ✅کانال اقتصاد ما👇 https://eitaa.com/joinchat/1713963010C09dff8f4a4
نباید بذاریم جنایتی که لیبرالها در دهه نود کردند فراموش شود. معطل کردن کشور به مدت 8 سال و گره زدن همه چیز به یک توافق موهومی.
دوستانی که منبر میرن دوستانی که کار رسانه ای میکنن دوستانی که در حوزه جهاد تبیین مشغول فعالیتند یادتون نره راس تمام گناهان و خطاها "حب دنیا" است... مردم رو از حب دنیا پرهیز بدید... خودتون هم عامل باشید... دنیاطلبی اگر نبود نه پهلویی می شکست نه فرقی شکافته می شد نه جگری خون می شد و نه سری به نیزه می رفت... مراقب باشید خدای نکرده به بهانه جهاد تبیین اقتصادی مردم را دعوت به دنیادوستی نکنید... کار و تلاش نه تنها دوستی دنیا نیست که ریاضت است و خلاف دنیاطلبی... به شرطی که همچون عاشقان حسین در اربعین نتیجه تلاش و زحمتت را فدای حسین کنی... اصلا جان بکنی که دنیا را به دست بیاوری و بریزی به پای محبین ثارالله... نه آنکه کنز کنی... نه آنکه خرج خویش کنی... و اگر محتوایی در این زمینه خواستید چه کتابی بهتر از معراج السعاده ملااحمد نراقی که به فرموده آیت الله بهجت رضوان الله تعالی علیه خواندن و عمل کردن به آن سعادت دنیا و آخرت است. بابی است در معراج السعاده با موضوع فقر و غنی. فقر چهار سطح دارد: فقر از تنبلی فقر از ظلم فقر از قضا فقر از بخشش اولی زندگی سگان ولگرد است دومی و سومی زندگی عمده مستضفعان عالم است و چهارمی زندگی ابرار است... آری ما فقر را مدح میکنیم و فقر فخر پیامبر است و فقر سیره مولای ماست اما فقری که از سر تنبلی و پذیرش ظلم نباشد فقری که از سر انفاق است و فقری که قضای خداست و رضای بنده در آن باشد... الهی رضا برضاک... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
🔰اقتصاد اسلامی در بایکوت حوزه و دانشگاه؛ مخالفان گوش شنوایی ندارند سعیدی، عضو هیئت علمی دانشگاه قم در گفت‌وگو با ایکنا: 🔹بدون طرح ایده، جوانب اجرایی و نقاط قوت و ضعفش آن مشخص نخواهد شد ولی هیچ وقت فضای حاکم اقتصاد لیبرال سرمایه‌داری این مجال را به اقتصاد اسلامی نداده و نمی‌دهد. 🔹با وجود اینکه دولت و نظام سیاسی، اسلامی شده ولی به لحاظ اقتصادی، اسلام در آن دیده نمی‌شود و خلأیی در این زمینه وجود دارد. 🔗 iqna.ir/00HR8L 🆔 @iqnanews
✅ سیاست تثبیت نرخ ارز درست است ! خداقوت به دولت و مسئولان مربوطه ! در مقابل مخالفان مقاومت کنید ! ✅ اختصاص ارز ترجیحی درست است ! احسنت به دولت و مسئولان مربوطه ! به حرف‌های باطلی همچون یارانه پنهان توجه نکنید ! 🪧 بازار آزاد ارز را حذف کنید ! 🪧 شرکت‌های فولادی و پتروشیمی‌ها را موظف به قیمت‌گذاری ریالی کنید ! 🪧 با واردات بی‌رویه و قاچاق مقابله کنید ! 🪧 پیمان‌سپاری صددرصدی به صادرکنندگان صورت بگیرد ! 🇮🇷✊ خودکفا شویم ! 💪🇮🇷 ↔️ از تهاتر بجای استفاده از ارز، برای تجارت و تأمین نیاز کشور استفاده کنیم ! این یک کار عقلانی است ! ✅ ولو رسانه‌های محنط و لیبرالی و غرب‌زده و خودتحقیر، علیه آن بنویسند و بگویند و تمسخر کنند ! ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi