هدایت شده از 🌱 تشکیلات توحیدی 🌱
شهید حسن باقری.mp3
1.51M
🎙قطعه صوتی بسیار زیبا از شهید حسن باقری🌹
💬 در این مجموعه کمترین کسی که نقش داره اون کسیه که در رأس مجموعه است، چون کار اجرایی کمتر میکنه، بالاترین نقش رو اون رانندهای داره که روز عملیات مهمات میبره به خط میرسونه.
💬 اگه اون برادر رانندمون نره مهمات به خط برسونه، من اینجا هی پشت بیسیم بگم برو جلو، کی میخواد بره جلو؟! یا بگم وایسا، کی میخواد وایسه؟ یه چیزی اونجا باید باشه که من اینجا بتونم بگم وایسا یا برو یا بیا.
💬 پس میبینید ارزش کار مال همه است، هر کی هم به خطر نزدیکتره، ارزش بالاتری داره، البته در اخلاص یکسان.
#تشکیلات_توحیدی
#اسوههای_مدیریت
┏━━━〰️〰️━━━┓
@tashkilat_ir
┗━━━〰️〰️━━━┛
پایگاه فرهنگی بعثت: besat313.ir
مرکز تخصصی مکتب انقلاب اسلامی
➖➖➖➖➖➖
بندگی.mp3
628.5K
جمع نمی شود بندگی خدا و بندگی و بردگی غیرخداوند متعال!
اگر در جامعه ای مردم مجبور باشند برای دیگران کار کنند هرگز نمی توان دم از توحید زد!
انسان بنده خداوند که باید از بندگی هرکه غیر خدا آزاد باشد نباید بار هیچکس بر دوش او گذاشته شود حتی بار حکومت.
#اصل_43
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از شهید سید محمدباقر صدر
💠 تربیت اسلامی بر پایۀ ایثار و یاری مستضعفان
تربيت اسلامى فرد در جامعۀ اسلامى بر اساس:
- احسان
- ايثار
- طرحِ منطقى جديد براى مبادله و متفاوت از منطق معامله مالى و مادى (كه در اصطلاح قرآنى تجارتى زوالناپذير است)
- تشويق مؤكد بر يارى مستضعفان
-قرض دادن به نيازمندان همراه با روح محبت و برادرى و بهخاطر پاداش و آمرزش گناهان [است].
تمامى اين موارد بستر معنوى و روانى بىنظيرى فراهم مىكند كه در فضاى خاص آن، انگيزههاى كار خير رشد مىكند و بسيارى از مردم، با علاقه و رغبت به اعطاى قرض خيرخواهانه اقدام میورزند.
اين، در جامعۀ اسلامى يک فرض آرمانى نيست، بلكه حقيقتى است كه نشانههاى متعددى براى آن وجود دارد و يكى از آنها صندوقهاى قرضالحسنه است كه قبل از برپايى حكومت اسلامى بهوجود آمد و بهدليل روحيۀ نيكوكارى و ايثارگرى توسعه يافت كه شمار زيادى از مردم را بر آن داشت تا با ميل خود بخشى از اموال خود را بدون چشمداشت سودى به ديگران قرض دهند.
📚 اسلام راهبر زندگی، ص٢۴۵-٢۴۶
🆔 @shahidsadr
حداقل حقوق کارگر در آمریکا، ساعتی ۷ دلاره
و در ایران، ساعتی ۲۲ هزار تومن، تقریبا ۰.۳۰ دلار
یه کارگر توی آمریکا، ارزانترین نونی که میتونه بخره، نون تسته. قیمتش ۱.۲۵ دلار هست.
و توی ایران، یه نون سنگک ۲۰۰۰ تومن
یعنی یه کارگر آمریکایی میتونه با یه ساعت کار کردن، ۵ تا دونه نون بخره
و یه کارگر ایرانی، ۱۱ تا دونه نون
#پیام_شما
دفعه بعد خواستید در مورد ارزش پول صحبت کنید قدرت خرید را مقایسه کنید!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از سجاد ساکنی
-اگر پهلوی به جای جمهوری اسلامی، سر کار بود، جنایات رژیم صهیونیستی، فرقی با شرایط فعلی داشت؟
+ اگر پهلوی، سر کار بود، امروز فلسطین و غزهای وجود نداشت، دلبندم!
@sajjadsakeni
هدایت شده از حکمرانی اقتصادی|محمد طاهر رحیمی
📈 آیا با چند برابر کردن ارز رسمی، ارز تکنرخی میشود؟
عبرتی به نام آرژانتین
🔖 خاویر میلی رییس جمهور جدید آرژانتین نرخ ارز رسمی را ناگهان ۲ برابر کرد و ارزش پول ملی را به صورت رسمی نصف کرد(نمودار قرمز رنگ) تا به خیال خود ارز رسمی را به ارز بازار آزاد! آرژانتین برساند و با این روش ارز را تک نرخی کند.
🔖 اما ارز بازار آزاد! یا همان بازار غیررسمی بلافاصله بعد از مدت بسیار کوتاهی به قله جدیدی رسید و ارزش پول ملی آرژانتین به کف جدیدی رسید(نمودار خاکستری کمرنگ).
🔖 علت این است که در شرایطی که تقاضای پول داغ(خروج سرمایه از مرزها، خروج سرمایه از اقتصاد و قاچاق و ...) بالاست هرچقدر نرخ ارز رسمی یا دولتی بالاتر تعیین شود، بازهم نرخ ارز بازار آزاد! یا نرخ ارز غیررسمی عدد بالاتری را به صاحبان ارز پیشنهاد میدهد تا سیالیت خودش را کماکان حفظ کند.
🔖 بنابراین ابتدائا این جریان پول داغ ارزی را باید کنترل کرد که این هم باابزارهای حکمرانی پولی و مالی و ارزی باید کنترل شود؛ از رصد تراکنشهای پولی تا مالیات و سامانههای گمرکی و ...
🔖 این همان تجربه ماست در سال ۱۴۰۱ که ارز ۴۲۰۰ را حذف کردیم که ارز با نرخ ۲۵ تومن تک نرخی شود، ۴ ماه از اردیبهشت تا شهریور تک نرخی شد ولی از شهریور تا اسفند ۱۴۰۱ ارز غیررسمی بیش از ۱۰۰ درصد رشد کرد و به بالای ۵۰ هزار تومان رسید و دوباره مجبور شدیم ارز رسمی و دولتی جدیدی به نام ۲۸۵۰۰ خلق کنیم.
⛔️
نتیجه: حذف دفعی ارز ترجیحی بدون رعایت لوازمش هم باعث جهش نرخ ارز بازار! غیررسمی(بازار مثلا آزاد) میشود و هم ارز ترجیحی جدیدی را متولد
میکند@economics_finance
اگر کسی به وحدانیت خدا ایمان داشته باشد و توحید را یکی از اصول دین اسلام بداند نمی تواند جامعه طبقاتی را بپذیرد. جامعه توحیدی یک جامعه بی طبقه است.
انسان ها در برابر خداوند متعال یکسانند و با یکدیگر برادرند.
حد اختلاف هم نقض آزادی و آزادگی افراد است.
اگر در جامعه ای گروهی از افراد مجبور شوند بندگی و بردگی دیگران را انجام دهند این جامعه دچار طبقاتی شدن شده است.
اما اگر با حفظ آزادگی افراد همه افراد ثروتمند و یا همه فقیر یا ... باشند این جامعه طبقاتی نیست هر چند اختلاف درآمد داشته باشند. اگر کسی فقیر باشد اما مجبور نباشد برای رفع نیازهای اولیه زندگی اش برای دیگری کار کند و حاصل کار و دسترنجش به دیگری برسد باز هم جامعه طبقاتی نیست هر چند در جامعه ثروتمند هم وجود داشته باشد.
اما قاعده دنیا اینگونه است که افرادی که دارای قدرت اقتصادی می شوند، قدرت رسانه ای و قدرت سیاسی را هم می خرند و در نتیجه تلاش می کنند دیگران را اجیر و برده خویش کنند. فلذا این حرف فانتزی و نشدنی است که در جامعه ی توحیدی اختلاف درآمدها بسیار متفاوت باشد اما جامعه طبقاتی نشود.
واقعیت این است که در یک جامعه اسلامی که نظم اجتماعی مبتنی بر دو رکن ولایت و اخوت شکل گرفته است مسلمانان انگیزه ای برای برتری جویی نسبت به دیگران ندارند.
متفاوت بودن و فخرفروشی به واسطه این تفاوت ها مخصوص جامعه غیرتوحیدی است که ملاک برتری ها تقوا و قناعت و زهد و ... نیست.
در جامعه ای که افراد "کم بود" هایشان را سعی می کنند با "داشته هایشان" جبران کنند و در چشم دیگران بزرگ شوند! طبقاتی شدن جزء لاینفک نظم اجتماعی است.
اما وقتی مردم یک جامعه به سمت برادری و برابری بروند اساسا انگیزه ای برای ایجاد تفاوت ها وجود ندارد. تنوع ها و کثرت ها همه رنگ می بازند و یکرنگی و یکدلی جای آنها را می گیرد...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
💢ما میخواهیم منابع این کشور از انحصار در آید و ملی شود.
جهانیسازی قیمتها، خصوصیسازی انفال، رهاسازی نرخ ارز و اعطای امتیاز خلق پول به بانکهای خصوصی، ملت ایران را از داراییهای خود محروم و ایرانیان ثروتمند را فقیر کرده است.
#نه_به_نئولیبرالیسم
@syjebraily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شنیده بودم توی غرب آسانسورهایی هست که باید بپری توش و بپری بیرون. باورم نمیشد! 😂😂
اینا به بالابر میگن آسانسور!
تازه بالابرهای ما یه هوشمندی حداقلی داره!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
تنزل فرهنگ به کالا و سرقت آن برای کسب سود
انجمن جهانی چهارم، مستقر در سوئد، در حال حاضر علیه نئوشامنیسم غربی مبارزه می کند و علنا میگوید:
«اروپایی-آمریکایی ها سرزمین های بومی، منابع بومی، کودکان بومی، تصاویر فرهنگی بومی و اخیراً سود بومیان را به سرقت برده اند. اکنون، آنها معنویت بومی را نیز می گیرند. همه این دزدیها نقض حاکمیت بومی - حق ذاتی ملتهای بومی برای اداره خود و حفظ سرزمینها، فرهنگها و اقتصادهای متعلق به خود است.»
این انجمن استدلال میکند که در فرهنگ مصرفکننده غربی، اقلام و مراسم آیینی بومی به ابزارهایی برای پیشرفت شخصی یا کالاهایی که میتوانند در بازارهای بینالمللی مبادله و فروخته شوند، تنزل پیدا میکنند.
گردشگری کالایی شدن فرهنگ را ترویج می کند (گرین وود 1989). شرکت های توریستی به سرعت مراسم و سنت ها را به عنوان ابزاری برای به دست آوردن مشتری به بازار عرضه می کنند.
🆔 @DrSaeedi