فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرفسور مسعود درخشان:
باید تورم را از بین برد. برای از بین بردن تورم اولین کاری که باید بکنیم این است که نظریات اقتصادی سرمایهداریِ لیبرال را کنار بگذاریم. دنبال فریدمن نروید که چطور تورم را باید کنترل کرد!!!
بانکهای خصوصی و دولتی باید تعطیل شوند و یک بانک ملی داشته باشیم تا تورم از بین برود.
💠 @h_abasifar
👌 خط خوارج امروز هم هست
بخشی از سخنرانی شب قدر سال ۵۸ رهبر انقلاب:
...ابنملجم یکى از خوارج است و چند ویژگى دارد: اوّلاً بظاهر مسلمان است، آن هم مسلمان بسیار متعبّدى که قرآن را هم از بَر و بخوبى میخوانَد و خیلى هم در اسلامِ خود متعصّب و پایبند است؛ ویژگى دومّش این است که هیچ کس را قبول ندارد، حتّى على را! على را هم مسلمان نمیداند! او معتقد است که على سازشکار است...
آیا انگیزهى واقعى او هم دفاع از اسلام است؟ تردید باید داشت، امّا ظاهراً به نام اسلام بزرگترینِ مسلمانها را متّهم به سازشکارى میکند، متّهم به ارتجاع میکند؛ چون على را مرتجع میداند، پس خود مدّعىِ ترقّىخواهى و انقلابىگرى است.
خوارج نهروان یک چنین گره مشکل و معضلى بودند در زمان على، و این خط همیشه باقى است و امروز هم هست. در تمام دورانهاى صدر اوّل اسلام تا قرن دوّم و سوّم که ردّ پاى خوارج پیدا است، آنها را با همین چهره، با همین نما، مىبینیم؛ با ادّعاى اسلام، با متّهم کردن فرزندان راستین اسلام، با دشمنى کردن با مغزها و لُبهاى اسلام و قرآن...
💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
lotf latif_1401.02.04_2.mp3
5.78M
🔅 جرعه ای از نور/ برنامه #لطف_لطیف رادیو اقتصاد/ رمضان ۱۴۰۱
#حجت_الاسلام_قنبریان
▫️ لطیفه بیست و دوم: اقتصاد تبرعی و مجانی۵
• انفال بخاطر اینکه "دولة بین الاغنیاء" نگردند، دست پیامبر و ولی الله -که امین الله است- سپرده شده است
• انتفاع از انفال در زمان غیبت برای عموم مردم آزاد است!
• اصل ۴۵ قانون اساسی، تعبیر "در اختیار حکومت" است / حکومت در نظم بخشی و قاعده گذاری ، "تولیت" دارد نه مالکیت!
• حکومت از این منابع بهره برداری در تصمیم های عدالتخواهانه می تواند نقش آفرین باشد:
- تامین نفقه و ارتزاق خادمان بخش خدمات عمومی
- آزاد کردن بخشی از زمین های موات (طرح های زمین صفر) برای شکستن انحصار بازار مسکن و...
#اقتصاد
☑️ @m_ghanbarian
http://www.ias.ac.ir/index.php/2015-09-21-08-02-04/1893-2021-04-21-06-50-46
مصاحبه خواندنی مرکز اسناد انقلاب اسلامی با دکتر نمازی
💠 @h_abasifar
پرفسور درخشان فرمودند اگر امیرالمومنین را نداشتیم چه خاکی بر سرمان میریختیم؟
این هم عکسالعمل لیبرالهای شریفی و اقتصادخواندههایی که به آنها میگوییم #بچههای_شیکاگو و ادامهدهندگان #بحران_نیلی...
چقدر خوب که "کفر"شان درآمده...
ممنون استاد که پرده نفاقشان را کنار زدید.
💠 @h_abasifar
این چهار صفحه از کتاب "نیکوکاران نابکار: افسانه تجارت خارجی آزاد و تاریخچه پنهان سرمایهداری" اثر پرفسور چانگ -مدیر گروه #مطالعات_توسعه دانشگاه #کمبریج- را درباره صنعت #خودروسازی_ژاپن مطالعه بفرمایید!
💠 @h_abasifar
تویی که اینقدَر خوبیّ و ماهی
شتر دیدی ندیدی؛ یا الهی...!
اگر دیدی که رفتم قعر چاهی
شتر دیدی ندیدی؛ یا الهی...!
بحق هر سرشک و سوز و آهی
شتر دیدی ندیدی؛ یا الهی...!
چه میارزد به پای کوه، کاهی
شتر دیدی ندیدی؛ یا الهی...!
ندارم جز تو یا رب تکیهگاهی
شتر دیدی ندیدی؛ یا الهی...!
نباشد تا تو جز یک لحظه راهی
شتر دیدی ندیدی؛ یا الهی...!
به حکم آنکه ما عبد و تو شاهی
شتر دیدی ندیدی؛ یا الهی...!
چه عزّی چه شکوهی و چه جاهی
شتر دیدی ندیدی؛ یا الهی...!
اگر دیدی خطایِ بیپناهی
شتر دیدی ندیدی؛ یا الهی...!
💠 @h_abasifar
پیامبر اکرم ص به امیرالمومنین ع فرمودند: بعداز من مردم...شراب را به نام نبيذ، و رشوه را به نام هديه و ربا را به اسم تجارت حلال میپندارند.
یکی از روشهای پرکاربرد شیطان تغییر الفاظ برای از بین بردن قبح پلیدیهاست.
به لواط میگویند همجنسگرایی
به دوستی دختر/پسر میگن کراش و اکس و...
به فحشا میگن رابطه
به دزدی میگن اختلاس
به سرمایهداری میگن علم اقتصاد
به خصوصی میگن غیرانتفاعی
به اخراج نیرو میگن تعدیل نیرو
به افزایش قیمت میگویند اصلاح قیمت یا واقعی کردن قیمت
به کافر میگن آتئیست
به نئولیبرالیسم میگن بازار آزاد
💠 @h_abasifar
به مرحوم آیت الله تبریزی گفتند اینجا محل درس است، محل روضه نیست در حالی که گریه میکرد گفت من میخواستم روضهخوان شوم...
صدایم خوب نبود، مجتهد شدم...
#عزیزم_حسین... (ع)
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم کمتر دیده شده از سخنرانی امام خمینی علیه السلام در مورد حفظ نظام
صحبت سر دولت و ریاست جمهوری و اینها نیست، صحبت سر نظام است، نظام اسلام است؛ آقای خامنهای- سلَّمه الله- باشند رئیس جمهور یا یک کس دیگر، آقای موسوی نخست وزیر باشند یا یک کس دیگری، این مطرح نیست، مطرح نظام جمهوری اسلامی است، ما مکلفیم به حفظ او، همه نویسندهها مکلفاند به حفظ نظام. وقتی که انسان- فرض کنید- از یک کسی گله دارد یا میبیند نقیصهای در کار هست، این نصیحت میتواند بکند و باید بکند، اما لسان نصیحت غیر لسان لجن کردن و ضایع کردن است. من راجع به افراد هم عقیدهام هست- یعنی شارع هم همین طور است، ما تابع او هستیم- که اگر انسان یک مسلمانی را برای خاطر هوای نفسش لگدمال کند، این در آن دنیا شاید مجازاتش بدترین مجازات باشد و در این دنیا هم موفق نخواهد شد. ما لسانمان باید لسان نصیحت باشد و انسان میبیند که گاهی وقتها لسانها لسان نصیحت نیست، قلمها، قلمهای نصیحت نیست.
مطرح دولت نیست، مطرح جمهوری اسلامی است. گاهی وقتها انسان میبیند که به واسطه یک قلمی، به واسطه یک نوشتهای ممکن است که در بازار یک مطلبی واقع بشود، یک زیادی قیمتی بشود، یک کسر قیمتی بشود، این طور چیزها، این کسی که قلم دستش میگیرد باید توجه به این معنا بکند که مساله، مسئله فرد نیست، مسئله اسلام است و نظام اسلامی و ما مکلفیم این نظام را حفظ کنیم.
امام خمینی (ره)؛ 08 شهریور 1365
💠 @h_abasifar
ملکالشعرای بهار و این مسمط محشر خط بطلانیست بر ادعای استقلال قبل از انقلاب. این شعر گویی طلب یک انسانِ آزاده است برای آرمانِ استقلال. یک "نه شرقی نه غربی" حماسیست از بطنِ فرهنگ ایرانی. یک پیوند ناگسستنیست بین غیرت دینی و ملی...
کاش بهار بود و بهار انقلاب را میدید...
و امروز را که ایران مالِ ماست...
نه در چنگال روس و انگلیس...
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 ماجرای قرائت معروفی که بعد از روضه #امام_حسین خوانده شد!
🔺تلاوت مجلسی معروفی که همه ما آن را شنیده ایم!
🔊 لطفا در سکوت و آرامش این چند دقیقه را بشنوید
#محمد_اللیثی
#قرآن
@h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این بخش آخر کلیپ بالائیه. بشنوید...
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم تلاوت استاد محمداللیثی در دانشگاه فارابی
💠 @h_abasifar
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ما اقتصاددانان در اندیشههای لیبرالیسم و سرمایهداری لیبرال زندانی شدهایم.
✅ ذهن یک مسلمان را چنان شکل میدهند که کافر شده است اما نماز هم میخواند.
✅ شیطان بر اساس علم عمل میکند.
✅ غرب و شرق، یعنی کسانی که ما را در چارچوب اندیشههای خود زندانی کردند.
✅ زندان را تحت عنوان آزادی به ما فروختند!
✅ مارکس یک نابغه نادان بود.
💠 @profderakhshan
هدایت شده از محسن قنبریان
lotf latif_1401.02.04_2.mp3
5.78M
🔅 جرعه ای از نور/ برنامه #لطف_لطیف رادیو اقتصاد/ رمضان ۱۴۰۱
#حجت_الاسلام_قنبریان
▫️ لطیفه بیست و دوم: اقتصاد تبرعی و مجانی۵
• انفال بخاطر اینکه "دولة بین الاغنیاء" نگردند، دست پیامبر و ولی الله -که امین الله است- سپرده شده است
• انتفاع از انفال در زمان غیبت برای عموم مردم آزاد است!
• اصل ۴۵ قانون اساسی، تعبیر "در اختیار حکومت" است / حکومت در نظم بخشی و قاعده گذاری ، "تولیت" دارد نه مالکیت!
• حکومت از این منابع بهره برداری در تصمیم های عدالتخواهانه می تواند نقش آفرین باشد:
- تامین نفقه و ارتزاق خادمان بخش خدمات عمومی
- آزاد کردن بخشی از زمین های موات (طرح های زمین صفر) برای شکستن انحصار بازار مسکن و...
#اقتصاد
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
lotf latif_1401.02.05_2.mp3
5.29M
🔅جرعه ای از نور/ برنامه #لطف_لطیف رادیو اقتصاد/ رمضان ۱۴۰۱
#حجت_الاسلام_قنبریان
▫️ لطیفه بیست و سوم: اقتصاد مبادله ای ۱
❓آیا هر چیزی می تواند بعنوان کالا و خدمات وارد بازار شود؟
• قرآن در اینباره دو حرف اساسی دارد:
۱. سبب ها طریق های مبادله باطل و غیر عقلایی نباشد
۲. خود کالا و خدمات چیز باطلی نباشد و منفعت حاصل از آنها حلال باشد.
• عنوان جامع "باطل" اقتضای حرف زدن دین خاتم
• نکته مهم "لاتَقتُلوا انفسکم" ذیل یک آیه اقتصادی !
#اقتصاد
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان اقتصاد سیاسی نفت از زبان پرفسور مسعود درخشان
💠 @profderakhshan
هدایت شده از محسن قنبریان
lotf latif_1401.02.06_2.mp3
5.97M
🔅جرعه ای از نور/ برنامه #لطف_لطیف رادیو اقتصاد/ رمضان ۱۴۰۱
#حجت_الاسلام_قنبریان
▫️ لطیفه بیست و چهارم: اقتصاد مبادله ای ۲
• سبب های باطل یا شرعی اند (مثل ربا) یا عرفی(دزدی)
- رشوه مثل دلوی است که در چاه دل قاضی می رود تا حکم دلخواه رشوه دهنده را از او بگیرد
• وقتی در شرع درباره سببی حرفی نبود تعیین باطل و عیر باطل بودن با عرف است.
• نسبت باطل های شرعی و عرفی عام و خاص من وجه است:
- ربا عرفاً باطل نیست اما شرعاً باطل است.
- حق الماره و حق الشفعه عرفا باطل است اما با حفظ شرایط شرعا درست است
• غیر از سبب ها، خود کالا و خدمت هم نباید باطل باشد و باید منفعت عقلایی و حلال داشته باشند:
- برخی نجاسات
- برخی اشیاء مقدس
- اعمال و خدمات حرام
- خدمات واجب
-آنچه قصد حرام از آن است
- آنچه فایده چندانی ندارد
⬅️ نمیتوانند کالای مبادله ای و بازاری شوند!
#اقتصاد
☑️ @m_ghanbarian